T
toukero
Vieras
Mustakin on tosi ihanaa että voi vielä kuitenkin nauraa vaikka lastensa terveydellä leikkiikin :) Kertoo ehkä ihmisenä sinusta jotain ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
miten täällä ihmiset jaksaa väitellä tästä asiasta? Tupakoiva äiti menee samaan kastiin ei imettävän äidin kanssa, tästä aiheesta on miiljoona eri mielipidettä eikä aiheesta oikeasti ole olemassa väärää tai oikeaa vastausta.
Huolimatta siitä, että onkin kyse lapsen terveydestä, eiköhän jokainen osaa huolehtia itse omista asioistaan. En edes tajua miten te jaksatte väitellä tästä, kun jokaisella on kuitenkin ne omat mielipiteensä :)
Koittakaa nyt jokainen nauttia siitä omasta elämästä ja olkaa tyytyväisiä omiin valintoihinne. Älkää pilatko päiväänne murehtimalla muiden asioita :)
Pääasiallisesti täällä on mukava lueskella odottavien äitien tarinoita polttaako vai ei ja jos on lopettanut niin milloin. Niille tämä on myös tarkoitettu, eikä niille ketkä sitä niin kovasti vastaan ovat ja kritisoivat ja arvostelevat huonoksi äidiksi. Jos tupakoi ei ole mielestäni huonon äidin malli, ja ettei lastaan rakastaisi. Kyllä, se on paha tapa joka on jäänyt ja ehdottomasti pitäisi lopettaa vaikka ei olisi edes raskaana. Mielestäni ne ketkä eivät tupakoi laisinkaan eivät kuulu tänne osastolle ollenkaan. Itse poltan myös rv 29 , eikä siihen ole mitään järkevää syytä miksi, mutta en omaa tarvetta myöskään sitä selittää niille ketkä sitä eivät hyväksy. Kaikki ovat erilaisia ihmisenä, toiset vahvempia ja toiset heikompia.milu2012 kirjoitti:
Se että tulee pieniä muksuja ja oppimisvaikeuksia yms, niin minun mielestä sitä kyllä hieman yliarvostetaan että suurin osa on tupakan aiheuttamaa. Veljeni perheessä on kaksi tyttöä, jossa ei polteta ollenkaan. toinen synt 2.1 kg toinen 2.8 kg, myös ystävälläni on 4 aikuista lasta jonka aikana on poltettu niin eipä kyllä huomaa asiaa, muutakuin että yksikään heistä ei tupakoi ja ovat kuulema viisaampia monissa asioissa kuin äitinsä :)
Tupakalla ei ole asiaa jokaikiseen kehityshäiriöön ja sitä on turha yleistää. Enemmän olisin huolissaan näistä narkkareista ja alkoholisteista ketkä mahapystyssä elää täysin samaa elämää todellakin piittaamatta mitä heidän sisällään on/tapahtuu. Lapsilukko jokaiselle!
Oijoivoijoi...Yllätyksellisesti plussasin ja olen nyt viikolla 7+. Hormonit myrskyää ja yritän kirjottaa tästä edes jollakin tasolla asiallista.Vieras kirjoitti:
Mä olen polttanut noin 25 vuotta, viimeisen 6 kk askin päivässä, joskus ylikin, johtuen siitä että olen joutunut olemaan kotona ja sairaudesta johtuen en ole saanut tehdä yhtään mitään eli mulla on ollut ainoastaan ja vain aikaa.
Neuvolassa sanottiin, että kun pääsen tilanteeseen 5 tupakkaa tai alle niin terveysvaikutus on sama kuin en polttaisi ollekaan ja tämä kaiketi siitä syystä, että olen tupakoinut niin runsaasti ja kauan ennen raskautta.
Tavoitteeni on päästä tupakasta kokonaan eroon ja uskon siinä onnistuvani.
Sanokoot kuka teistä mitä tahansa, en todellakaan aio silti syyllistää enkä piiskata itseäni. Olen erittäin tyytyväinen siihen että olen saanut vähennettyä tupakoinnin lähelle tuota viittä ja jonain päivänä jopa alle.
Olen varma että jokainen tupakoiva tuleva äiti kamppailee enemmän tai vähemmän saman asian kanssa ja toivon todella paljon tsemppiä teille jokaiselle, jos ei kerralla niin tupakka kerrallaan.
Ja teille jotka ei tupakoi ja huutelette täällä toisten korvat punaisiksi, olen erityisen pahoillani, jos jostain syystä ette saakaan heti täysiä öitä nukkuvaa ja aina tervenä pysyvää lasta. Kun oikein saivartelen....syy löytyy siitä, että olette varmaankin altistuneet passiiviselle tupakoinnille. Muuta syytähän ei voi olla kuin tupakka?
Muistakaan nyt ainakin hankkia lemmikkieläin niin lapsenne sairastuu vähemmän todennäköisesti allergiaan ja astmaan.