Tupakointi raskausaikana -uskaltaako kukaan tunnustaa?

Lopetin tupakoinnin seinään, samantien kun testi näytti positiivista, siihen loppui tupakointi. Kieltämättä vaikeaa on ollut, mutta en riskeeraa yhtään. Poltin 15v, joten ei mikään ihme et tiukkaa tekee, mutta kyllä se tästä :) tuleva pikkuinen on tärkeämpi, kuin tupakka.
 
Idioottia toimintaa polttaa raskausaikana. En käsitä miksi odottava äiti ei ajattele syntymättömän lapsen kärsimyksiä samalla kun vetää posket lommollaan sätkää......Itsekästä.
 
Poltin ennen paljon. Nyt oon kokoajan vähentänyt. Menee noin 3-4 päivässä. Tunnen asiasta pahaa morkkista. Neuvolassa ei jeesustella asiaa, vaan todettu että oon hyvin vähentänyt määrätietoisesti ja että suoraan seinään lopettaminen olis lapselle isompi paha. Jatkan vähentämistä kokoajan ja enköhän onnistu tässä. En polta julkisesti, hävettää ja koen olevani huono ihminen. Nikotiinipurkista tulee päänsärky. Muuten menisin niillä. Oon kokoajan onnistunut vähentämään paljonkin, nyt raskautta 17+0.
 
Lopetin tupakoinnin silloin kun en vielä tiennyt olevani raskaana, mutta mahdollisuus saattoi olla, mikä lopulta varmistui positiiviseksi. Ei se helppoa ollut, mutta omalla kohdallani olin tehnyt päätöksen jo ajat sitten, että jos tulen raskaaksi, niin lopetan. Oma äitini poltti minua odottaessa ja minulle puhkesi paha allergia ja hengitystieongelmat lapsena. On se aina ollut mielessä, että olisiko tullut, jos ei olisi polttanut. Lisäksi kärsin keskittymisvaikeuksista.
Teille, jotka haluatte lopettaa, sanon vain sen, että ensimmäinen kuukausi on se pahin, mutta joka päivä helpottaa. Lopulta tuntui jo oudolta pelkkä ajatus.
 
Lopetin tupakoinnin silloin kun en vielä tiennyt olevani raskaana, mutta mahdollisuus saattoi olla, mikä lopulta varmistui positiiviseksi. Ei se helppoa ollut, mutta omalla kohdallani olin tehnyt päätöksen jo ajat sitten, että jos tulen raskaaksi, niin lopetan. Oma äitini poltti minua odottaessa ja minulle puhkesi paha allergia ja hengitystieongelmat lapsena. On se aina ollut mielessä, että olisiko tullut, jos ei olisi polttanut. Lisäksi kärsin keskittymisvaikeuksista.
Teille, jotka haluatte lopettaa, sanon vain sen, että ensimmäinen kuukausi on se pahin, mutta joka päivä helpottaa. Lopulta tuntui jo oudolta pelkkä ajatus.
Minun äitini on polttanut myös raskausaikana ja minulla on astma, olen pienikokoinen ja minulla on hahmotuksessa ja toiminnanohjauksessa vaikeuksia.

Eihän sitä varmaksi voi sanoa, olisiko joku toisin, jos äitini ei olisi polttanut, mutta on käynyt mielessä, että ehkä se on syy.
 
Mun äiti myös poltti raskausaikana, sai lopetettua hiukan ennen synnytystä. Mulla monia allergioita ja astmaa epäilty, lääkitys ajoittain käytössä.
Itse lopetin seinään heti plussattua, ja toisen raskauden kanssa sama juttu. Tämän olin jo joskus nuorena päättänyt että lopetan jos tulen raskaaksi.
 
Takaisin
Top