Oon 13 vuotta polttanu. Esikoisesta vähensin yli askista punaista - alle viiteen harmaata. Nyt odotan toista rv 28, ja nyt vuoden alusta oon ollut ilman, eli n. 2 viikkoa. Savuton viimeinen kolmannes on siis toteutumassa! Tiedän todellakin, ettei se ole niin helppoa, enkä tähän pystyis jos ei toi mies olis lopettanu tässä samalla. Se, että mä olen polttanut molempien raskauksien aikana ei tee mun päässä ainakaan siitä yhtään sen hyväksyttävämpää. En ymmärrä ihmisten tarvetta puolustella omia valintojaan sillä, että kun se naapurikin poltti ja vauva painoi yli 4 kg. Jokainen tehköön mitä tykkää ja mihin pystyy, muttei kukaan oikeesti voi olla sitä mieltä, etteikö siitä tupakoinnista VOI seurauksia olla. Se savuttomuus nyt vaan on se parempi lähtökohta uudelle elämälle, vaikkei se myöskään siitä maha pystyssä olevasta tuhkakupista sen huonompaa äitiä tee. Ainakaan jos sitä omaa polttamistaan yhtään miettii ja edes tosissaan yrittää vähentää.
Hitto minä oon itestäni ylpee, vaikka vasta 2 vko takana kolmentoista savullisen vuoden jälkeen, sano kuka mitä vaan. Huomasin itse, että olikin oikeesti helpompaa olla kokonaan polttamatta kuin miettiä kokoajan sitä, kuinka paljon polttaa ja että se oikeasti pysyy vähäsenä (3-5 kpl) eikä lähde lapasesta. Ja nyt on helpompi olla muutenkin, kun ei tarvii miettiä, näkeekö joku nyt kun poltan maha pystyssä ja missä olis sellanen paikka, missä ei kukaan näe. Eli todellakin häpesin sitä omaa polttamista, ja niin tulis jokaisen muunkin hävetä, eikä ainakaan puolustella. Kuivilla en ole täysin vielä itsekkään, että tää ei nyt tosiaan ole mitään kukkahattuilua. Tsemppiä kaikille asian kanssa kamppaileville!
Se plussa siinä tikussa voi räjäyttää toisen maailman ja röökin pystyy jättämään siihen, kun taas toisille se menee tajuntaan siinä vaiheessa, kun se pötkö on siinä sylissä. Ihmiset on yksilöitä.