Tuleva synnytys (mietteet, toiveet, pelot ym...)

Mulla on tosiaan uhkailtu selkä ongelmien takia että mahdollisesti käynnisteltäs joskus 37+0 eteenpäin :o kuulisinkin nyt mielelläni kokemuksia käynnistämisestä ja yleisestikin noilla viikoilla synnyttämisestä! Käynnistyksestä en oo mitään hirveän ruusuista kuvaa saanut, ei tarvi nytkään kaunistella mua varten ainakaan jos jollain on huonoja kokemuksia! :confused:

Pikkumyy 32+0
 
Minä sain kokea käynnistyksen huonot puolet, silloin oli viikot kylläkin jo 39+6. Käynnistettiin lievän raskausmyrkytyksen takia. Aloitettiin ballongilla, joka sai suppareita aikaan. Sitten meni vedet, kun ballongi oli tullut pois. Jatkettiin oksitosiinilla, ehdin aueta vasta noin 3cm asti kun huomattiin vauvan ph-arvon olevan tosi huono. Sitten päädyttiinkin sektioon. En ole kyllä oikein kuullut yhtäkään hyvää tarinaa käynnistämisestä. Mutta varmasti niitäkin on!! Synnytystapa arvioinnissa aion kyllä sanoa, että en halua käynnistystä. Että suunniteltu sektio tai tietysti luonnollinen synnytys olisi se toivotuin!
 
Mulla käynnistettiin vk34+6, koska vedet meni samana aamuna ja tulehdusriskin takia lääkäri päätyi käynnistykseen. Täälläpäin pistetään heti vaan oksitosiinia tippaan. Eihän se nyt mitään ruusuilla tanssimista ollut, kun oksitosiini-supistukset tulee niin tiuhaan eikä oikein jäänyt yhtään huilailuaikaa väliin. Vauvalla oli kuitenkin koko ajan kaikki hyvin. Illalla seitsemän aikaan käynnistettiin ja yöllä neljän maissa halusin epiduraalin ja nukuin muutaman tunnin. Aamulla yhdeksältä terve tyttö syntyi.

Ei mulla mitään traumoja tuosta jäänyt, vaikka toivoisinkin tällä kertaa luonnollisesti käynnistyvää synnytystä. Hyvin se menee!


piipaa 32+2
 
Me käytiin just miehen kans tsekkailemassa synnytyssairaalaan reittiä et tiedetään edes vähän minne mennään, taysissa synnytän. :) Itelle ihan uus paikka toi synnytyssairaala, en oo koskaan käynytkään niin oli pakko saada vähän ensi makua. Ens torstaina olis vielä tarkotus mennä ihan sinne tutustumiskäynnille mitkä sielä on aina torstaisin klo 15.30. Rv 35+6 :)
 
Me käytiin just miehen kans tsekkailemassa synnytyssairaalaan reittiä et tiedetään edes vähän minne mennään, taysissa synnytän. :) Itelle ihan uus paikka toi synnytyssairaala, en oo koskaan käynytkään niin oli pakko saada vähän ensi makua. Ens torstaina olis vielä tarkotus mennä ihan sinne tutustumiskäynnille mitkä sielä on aina torstaisin klo 15.30. Rv 35+6 :)

Mäkin synnytän Taysissa. Eka synnytys oli kättärillä. Kävin viime viikolla siellä miehen kanssa pelkopolilla ja kateltiin samalla mille ovelle mies mut sitten heittää. Tarkoitus ois kanssa mennä tutustumiskäynnille joku kerta, mutta varmaan vasta siinä lokakuun aikana.
 
Mäkin synnytän Taysissa. Eka synnytys oli kättärillä. Kävin viime viikolla siellä miehen kanssa pelkopolilla ja kateltiin samalla mille ovelle mies mut sitten heittää. Tarkoitus ois kanssa mennä tutustumiskäynnille joku kerta, mutta varmaan vasta siinä lokakuun aikana.
Koska sullla la? :)
 
Meillä pääsee tutustumaan Lohjan synnärille rv 36, eli vielä muutama viikko siihen aikaa. Kellotettiin polikäynti, 25 min kesäkeleillä matkaan. Lohjan sairaala on meille lähempänä ku Jorvi, mitä ensin mietittiin.
Meille tuli ylimääräinen kasvukontrollikäynti 3 viikon päähän Lohjalle. Synnytystapa-arvion aika on 22.10. ja se taas on puolestaan Jorvissa. Pitäis varmaan päättää, kumpaan menee :) . Riippuu niin tilanteesta. Jos on mitään komplikaatioita tiedossa, sitten valitaan iso synnytyslaitos pienen sairaalan sijaan.
 
Meillä on reilu tunti ajomatkaa synnärille, voi tulla piiiiitkäkestoinen matka! Vähän jännittää kerkeääkö lähtemään ajoissa..
 
30.11. (vasta). Sullahan on jo ihan pian! :nailbiting::)
No mut tää viimiset neljä viikkoo menee varmasti mulla kyllä niiiiiiin hitaasti kun olin jo eilen ihan kikseissä et joo tänään se syntyy kun oli kaikenmaailman oireita :D Sitä alkaa innostuun enemmän niin kiinnittää huomioo IHAN JOKASEEN asiaan mitä kropassa tapahtuu! :D
 
Mäkin oon paljon miettinyt tota et keritäänhän varmasti sairaalaan kun mä haluisin kumminkin olla kotona niin pitkään kun sielu sietää, haluun siis käydä suihkussa kotona (lievittelemässä kipua) ainakin ennen kun lähtee. Meillä on n. 30min sairaalaan. Jos ei mitään ruuhkaa oo liikenteessä yms. :)
 
Minä oon ihan varma, että sairaalaan keretään. Ekassa raskaudessa kärvistelin kotona niin pitkään kuin pystyin. Yöllä yhden aikaan olin kuumassa suihkussa ja siitä oli muuten tosi paljon apua! Kahden jälkeen lähdettiin ajelemaan, matka puoli tuntia. Oli kyllä elämäni pisin automatka. Ja sairaalassa käyrillä kolmen aikaan ja siinä vaiheessa 4cm auki. Ja lapsi syntyi klo 15:17. Ei haittaisi, jos olisi vähän nopeampi avautumisvaihe :grin
 
Minä oon ihan varma, että sairaalaan keretään. Ekassa raskaudessa kärvistelin kotona niin pitkään kuin pystyin. Yöllä yhden aikaan olin kuumassa suihkussa ja siitä oli muuten tosi paljon apua! Kahden jälkeen lähdettiin ajelemaan, matka puoli tuntia. Oli kyllä elämäni pisin automatka. Ja sairaalassa käyrillä kolmen aikaan ja siinä vaiheessa 4cm auki. Ja lapsi syntyi klo 15:17. Ei haittaisi, jos olisi vähän nopeampi avautumisvaihe :grin
Mä oon kuullutkin et tuo suihku auttaa ja vielä kun käyttää niin kuumaa vettä kun iho vaan sietää :D
 
Minä olin tänään pelkopolilla käymässä ja keskusteltiin edellisestä synnytyksestä. Välillä itsellä ollut vähän vainoharhainen olo, että kannattaakohan sinne nyt mennä. Mutta oli kyllä hyvä keskustelu kätilön kanssa ja kirjattiin ylös edellisen kerran epäkohtia sekä toiveita tulevaa synnytystä varten. Enkä tunne enää oloani niin valittajaksi, kun kätilökin tuumasi ettei vastaavia tapauksia nyt kovin usein tule eteen. Meillä oli sellainen 4 vrk:n maraton, imukuppeineen päivineen ja päättyen lopulta hätäsektioon. Toiveissa on nyt koko perheen kannalta parempi kokemus ja jäi tunne, että minua oikeasti kuunneltiin.
 
Mäkin haluaisin voida olla kotona mahdollisimman pitkään. Toisaalta edellinen synnytys oli melko nopea, n.8h lapsivesien menosta esikoisen syntymään ja etenkin 5cm->10cm tapahtui 40 minuutissa, että toisaalta pelkään, että kärvistelen sitten kotona liian pitkään.ja menen sairaalaan vaan ponnistamaan enkä kerkeä saada mitään kivunlievitystä. Plus en haluaisi autossakaan olla kovin tuskissani. Onneksi meiltä suht lyhyt matka synnärille n.15min. Tosin jos ruuhka-aikaan joutus lähtemään ni kestäs varmaan yli 30 min. Olis kyllä kamalinta istua kauheissa tuskissa jossain ruuhkassa, en tiedä pystyisinkö pysymään autossa edes.

Maaria83 Mulla oli ihan sama juttu ton pelkopolille menon kanssa. Ajattelin, et onko tää mun pelko nyt riittävää pelkoa, mut kyllä kannatti käydä. Auttoi tosi paljon käydä läpi edellistä synnytystä ja miten haluaisi tämän kerran eroavan siitä. Mulle tuli juuri tänään postissa potilaskertomus mun pelkopolikäynnistä.
 
Onko teistä kukaan miettinyt polikliinistä synnytystä? Eli mahdollisimman nopeesti kotiin synnytyksen jälkeen ilman osastolle siirtymistä.

Entä tayssissa synnyttäjät, aiotteko sinne potilashotelliin, jos kaikki menee ok? Kaveri siellä just oli vauvansa kanssa ja kehui kovin, kun ihan ammattikuvaajakin tuli ottamaan kuvat vauvasta, kun oli muutaman päivän vanha.
 
Onko teistä kukaan miettinyt polikliinistä synnytystä? Eli mahdollisimman nopeesti kotiin synnytyksen jälkeen ilman osastolle siirtymistä.

Entä tayssissa synnyttäjät, aiotteko sinne potilashotelliin, jos kaikki menee ok? Kaveri siellä just oli vauvansa kanssa ja kehui kovin, kun ihan ammattikuvaajakin tuli ottamaan kuvat vauvasta, kun oli muutaman päivän vanha.
Mä ainakin haluan mennä potilashotelliin jos vaan pääsee! Mut onks tietoo mitä sielä yöpyminen maksaa? :o En oo löytänyt mitään "kunnon" tietopakettia mistään. Ja sit et onko mahollisuus käyttää sairaalavaatteita myös sielä hotellissa olon aikana vai onko omat vaatteet pakolliset? :o
 
Onko teistä kukaan miettinyt polikliinistä synnytystä? Eli mahdollisimman nopeesti kotiin synnytyksen jälkeen ilman osastolle siirtymistä.

Entä tayssissa synnyttäjät, aiotteko sinne potilashotelliin, jos kaikki menee ok? Kaveri siellä just oli vauvansa kanssa ja kehui kovin, kun ihan ammattikuvaajakin tuli ottamaan kuvat vauvasta, kun oli muutaman päivän vanha.

Eikös toi potilashotelli ollut melko hintava? Ois kyllä ihana, mut varmaan pärjään tavallisella osastolla. En nyt ajatellut ihan suoraan synnytyssalista kotiin lähteä, mutta mahdollisimman pian kuitenkin. Yksi yö osastolla ois ihan sopiva jos kaikki on ok. Toisaalta jos ois mahdollisuus potilashotelliin ni ois kyllä ihana olla siellä rauhassa pari vuorokautta vauvan kanssa ennen kodin arkihärdelliin siirtymistä.
 
Takaisin
Top