Toukokuun turinoinnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaKoo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^ no mulla sitä maitoa ei kyllä oikeetaan tullutkaan... no mutta, mitäpä tosta, poika kasvaa ja on ihana, se se kai on pääasia <3

EDIT: Hmm... miksi tänään on kovin vaikeaa kirjoittaa sana "oikeestaan" ihan ässällä? Mokailin jo varmaan viidettä kertaa tänään ton saman sanan kanssa! :D

Kuulostaa tosiaan kaikkialla olevan melkoista hellettä ja päiväuniongelmia kuumuudessa. Mies töissä koko päivän ja tulee vasta aamulla, joten pakkasin kersat autoon ja huristeltiin veljen perheen luo vierailulle. Matkaa n. 45 minuuttia per suunta ja näin sain Jussille ihan sopivat unet matkalla. Ajattelin, etten jaksa kanniskella koko päivää marisevaa poikaa ja sain helpotuksen kaikille tällä ratkaisulla. Vierailu meni mukavasti ja sylejä riitti. Jussi hekotteli veljen kanssa samalla kun katsoivat formulaa[;)]. Veljellä homma hanskassa, kun itsellään on 4 poikaa, jotka jo toki murkkuikäisiä ja siitä ylös päin.

Mahtavaa Amppu, kun sait kahviseuraa etelänmammojen kanssa kun lomailette Helsingissä. Toivotaan mahdollisimman monen pääsevän tapaamiseen[:)].

Voi vitsi, nyt on pakko paneutua veroilmoitukseen. Sen jättöpäivä näyttää olevan tiistaina. Toivottavasti pää vielä pelaa, että sen saa nopeasti pakettiin. Päivällä sitä on turha yrittää tehdä, kun häiriötekijöitä on liikaa ja ajatus karkaa ties minne.

Palaillaan!

Elegia: Vili kans syö paljon soseita. Aamusin syään dl puuroo, päikkäreitten jälkeen 1prk liha/kala/kana + 1prk hedelmää. Iltapäivällä hedelmäpurkki. Iltasin en oo vielä puuroo antanu ku tuntuu et sitte ei menis maitoo ollenkaan. Mutta puuronki ku tekee maitoon ni sehän lasketaan sit maioks.[:)] Parisen viikkoo sitte meinas mammalla tulla hätä ku päivässä ei menny ku ehkä 200ml nannia. Onneks nyt juo taas normaalisti.

Tiihuli: Mulleki äiti eilen soitti ja mainihti siitä veroilmotuksesta! Mä olin unohtanu ihan täysin!! Onneks nuo kilometrit saa näemmä laitettua netissäki. Mulla tuli mätkyjä 120e ja menee onneks plussalle kilometrien ansiosta. Helv jos olis unohtanu..

Huomenta ja onneksi varjoisempaa kuin eilen!

Meillä kiinteiden määrä vielä välillä vaihtelee, johtuuko sitten noista ikuisista pakottavista ikenistä vai muuten vaan välillä maistuu enemmän maito. Aamulla ehkä puoli desiä-desi puurohedelmäsosesekoitusta. Sitten porkkanaperunaa kanssa reilu puoli desiä. VÄlipalaksi hedelmäsosetta välillä purkillinen välillä puolikas. Ja taas porkkanaperunaa vaihteleva määrä vajaa desi kuitenkin. Ennen iltapuuroa jota menee reilu desi, otetaan mahdollisesti hedelmäsosetta, riippuu mihin aikaan menee nukkumaan. Tissiä menee ennen ja jälkeen joka unen, joskus välissäkin.

Mistä hei mahtaisi johtua aamuiset kirkumiset ennen ekoja päikkäreitä? Kauhea parku ja kirku ja kiemurtelu, kunnes sitten lopulta rauhoittuu ja huolii tissiä. Illalla yliväsyneenä oli samaa kirkumista, mutta otti kyllä maitoa ja sammui välittömästi. Harmittaa tuo aikainen yöunille meno, mutta en millään keksi miten saisin sitä venytettyä. Olen yrittänyt nukuttaa väliunille siinä vaiheessa kun näkyy väsyttävän, ettei yöunet ihan vielä seiskalta alkaisi, mutta ei onnistu, ei suostu nukahtamaan vaan valvoo ylipitkän ajan, 3,5-4 tuntia. ja ihan turha yrittää herättää vaikka syömään välillä, että heräisi ja jatkaisi myöhemmin. EI onnistu, tuota poikaa ei väkisin pysty herättämään, hän nukahtaa syliin sitten.

Eilen saimme kunnolliset Emmaljungat käyttöömme, jes! Ei liikaa helposti rikkoutuvia ja kuluvia muoviosia. Tänään kokeilulenkille, kunhan poitsu herää. Onneksi keli suosii ja taivas on pilvinen!

Suloisia kuvia taas galleriassa. Nätit aurinkolasit Veeralla ja suloinen hattu Venlalla. On teillä nätit tytöt! Jussi on takuuhurmuri, jälleen ja niin iloinen. On muuten ihan unohtunut (kai) ihastella ääneen Venlan vappuna päällä ollutta villatakkia. Kaunis! Herttaisen "vanhanaikainen".

On se muuten kumma miten autot ja mopot kääntää jo pienen miehen pään. Olisiko se liike ja ääni? Polkupyöräkin toki tekee saman, jos sattuu huomaamaan.

Hyvät mitathan sieltä tuli ELegia!
Miehen kanssa pientä erimielisyyttä aamutuimaan.. Saa hypätä yli ettei ala harmittamaan!

Elikäs, jos muilla on samankaltaisia tilanteita, niin kiittos, kertokaa ja miten niitä ratkotte. Valo oli isänsä sylissä ja miehellä on tapana kokeilla kaikenlaista, mistä Valo kyllä innostuukin. Nyt alkoi itkemään ja tuumasin että ei se tosta tykkää. Mies lykkäsi pojan minulle ja sanoi että ei sitten, ota se. Jotain tällaista se oli. Minä kuulemma puutun liikaa ja hän muistutti Elegian sanoneen joskus aikaa sitten tosi hyvin siitä että isät ehkä tekee asioita toisella lailla, ei silti väärin. Eli kärpäsestä tuli nyt härkänen, vai tuliko? Sitä on niin tottunut aika paljon kuitenkin itsekseen hoitamaan Valon rutiinit. Syömiset, vaipanvaihdot (mies oksentaa kakkavaipasta), pukemiset, riisumiset, nukuttamiset, yöheräämiset. Kai sitä helposti sitten alkaa ohjailla toisenkin tekemisiä pojan kanssa. EHkä olen myös yliherkkä muksun itkullekin, tuntuu ettei turhaan viitsisi yhtään poruttaa, riittää sitä muutenkin. Siltä itsestä ainakin tuntuu. Noh, piti päästellä oikein kunnolla, mutta sitten aloinkin kyseenalaistamaan omat kommenttini. Niin tai näin.

No jaa. Jos ootte tosta saaneet enemmänkin riitaa aikaseksi, niin musta kyllä on tehty kärpäsestä härkänen. Kyllähän sä nyt voit kommentoida jos Valo itkee jostain mitä mies tekee, ettei se tykkää siitä selkeestikään ja mies ehkä hieman liian tiukasti imas herneen nenuun jos samantien lykkäs kundin sulle, että tee ite paremmin. Kyllä mä ainakin useinkin sanon miehelle, että älä tee noin tms. jos Kaapo selvästi ei tykkää jostain mitä mies tekee. Muuten saa hoitaa ihan omalla tavallaan ja leikkiä omia leikkejä ja silleen, mutta jos menee kitinäksi/itkuksi niin eihän se sillon oo kivaa Kaapostakaan.

Amppu: meille sopii alustavasti se sunnuntai, ellei olla mökillä tai mies keksi jotain perhehommaa. Toivottavasti nähdäään! [:)]

Kaapelsson kääntyi eilen ekaa kertaa selältä mahalle! Jee! Mä ehin jo olla huolissani tosta matosesta. Ja tänään aamulla laitoin sen selälleen odottelemaan kun kävin hakee vettä toisesta huoneesta. Kun tulin takas niin mahallaan pötkötti virnuilemassa. Sitten myöhemmin kun yritin sen kanssa jumppailla ja hieman auttaa sitä kääntymään kun se oli jo hienosti sivuittain niin se pisti kaikin voimin vastaan![:D] Jätkä haluaa ilmeisesti olla vaan rennosti sivuittain. Ei jaksa aina jäkittää pää pystyssä.

Apua, kello on jo noin paljon. Pitää lähteä kerhoon! Me mennään tänään puistoon istuskelemaan vauvojen kanssa kun on niin kiva ilma! Jepjep, aurinkoa joka tupaan!

Nopeesti taas yritän kirjotella enne ku Veeti herää.

Noista ruokamääristä. Meillä menee aamulla n. klo10 ehkä 1/2-1/3 purkkii hedelmää, päivällä yhen maissa puol desii bataatti-porkkana-kukkakaali-peruna (vaihtelee), sama neljän aikaa ja illalla seittemän aikoihi viel hedelmää n. 1/2 purkkii (joka vaihtuu iltapuuroon kuhan saahaa ostettuu tarpeita :D).. ja ennen syömisiä tissiä.

Olikoha se tuossa Vauva-lehessä justii juttua noista uv-suoja-vaatteista? Ja luki myös ettei aurinkorasvaa suositella alle 2-vuotiaille(?) muistaaksee. En sano enempää ku ei muista [:D]

Prana, meillä on aikalailla myös että mie hoian lähes kaiken pojan suhteen. Ja myös oon aika herkkä neuvomaa tuota miestä kaikis asioissa mitä mie teen enemmä. tulee samanlaisia tilanteita kuten tuo teiän, mutta oon yrittäny (ja opetellu) olla kommentoimatta liikaa koska uskon (ja toivon [:D]) et tuo mieskii sen ehkä hoksaa jos toine alkaa itkemää että sillo ei tykkää. Mut ehkä mieheskii vaa ylireagoi siin hetkel tai sitä kinnas joku muukii..
En nyt tiiä mitä yritin täs sanoo ku meni ajatukset jonnekkii iha muualle [:D]

Veetistä on tullu iha hassu. Se pyörähtää samantie mahallee jos laittaa hänet selällee leikkimatolle.

Yöt on kauheita. Ja omat ajatuksetkii öisin iha kauheita. En tahtos ajatella semmosii mut nuo yöt alkaa olemaa ylivoimasia eikä miehen kans keksitä mikä poikaa vaivaa ja miks hää huutaa nii useesti. (Mies ei ees viikonloppusi osallistu Veetin yöhyssytyksii koska ei herää niihi.)
Tää mamma on koht börn aut ja pistää tissit pussii. Ja pussin piiloo.....

Prana - tiedän ton fiiliksen, mutta anna miehes hoitaa hommat omalla tavallaan ja pure kieltä, kun tekee mieli puuttua tai lähdet pois. Toki jos jotain ihan ihmeellistä on meneillään, mikä ei vaan vauvalle sovi, niin eri asia. Miehet osaa olla lapsensä kanssa siinä missä me naisetkin, ne tekevät sen vaan eritavalla ja ehkä äidin mielestä jopa väärin. [:)] 

Nopee:

Pranametri(o)lle (kolmehan teitä on!) Hm. Me keskusteltiin täällä tosta sun päivän aiheesta. Sattumoisin, meinaan meidän isin ja tytön leikit oli just lukiessa aika riehakkaita ja minä pureskelin huulta yhteen, etten puuttuisi.... Hih! ja Hih! (oli kovaa vauhtia riippukeinussa..)

Siis: keskustelumme tulos oli tällainen, että:
ÄIDIN ensisijainen tehtävä on edelleenkin suojella lasta, antaa hellyyttä ja hoivaa ja varjella lasta kaikilta VAAROILTA. Se on suoeluvaistoa ja äidin rakkautta ja ihan oikein. Väsyneen äidin sanoissa se pukeutuu puuttumisen ja komentelun kavalaan kaapuun. NIIN. Ja yhä enenevässä määrin isän tehtävä alkaa olemaan lapsen houkuttelu pois äidin (ihanilta) rinnoilta. Ja siihen kuuluu ne vähän (vai vähän?) riehakkaammat leikit, mutta myös ne OIKEAT hoidoliset asiat. Ja väsyneen isin ragointi on just, että tee V***U ite kaikki kerta oot niin HE****IN HYVÄ! ... ja taitaapa se olla useasti myös väsyneen äidin reagointi, jos joku kehtaa MUN hoitotyyliin puuttua!

ARtikulaation tasosta sitten riippu, että millaisia laatusanoja toiselle latelee.....

Tollasta aikusten sanailua kun vaikka kaks vikkoo väsyneenä harrastaa, niin pelkkää paskaa on tupa täynnä. ME yritetään täällä edelleenkin olla lotkauttamatta korvaa toisen ikiomille ihanille kiukkuiluille. JOS toinen aikuinen on väsyny ja kiukuttelee, niin mitäs se mulle kuuluu. Jos toinen jotakin pahaa suustaan laskee ja toinen ei mene siihen mukaan, niin ennenpitkä tulee anteeksi pyynnnön aika ja kaikki on taas hyvin! (tajuukohan täsätä kukaan mitään?) Ja se että KERKEE HOKASATA EIKÄ OLE ITE LIIAN VÄSYNYT JA ALTIS VAIKUTTEILLE. Silti on asioita jotka vituttaa toistuvasti, mutta ne on eri juttu.

No, jee. Minäpä otan sanoistani vaarin ja meen päivä torkuille! Etten olisi taas liian väsynyt.

No ni.

Kiitti hyvistä kommenteista. Meillä molemmilla on tasapainoton perhetausta lapsuudesta ja se tuo oman jännityksensä lapsen kanssa toimimiseen. Siis Tilanteissa, ei muuten. Minä yritän olla se Täydellinen äiti, ja mies pelkää ettei vaan olisi kuin oma isänsä ja siinä on sitten valmiina epäkiitollinen lähtöasetelma mihin vaan tilanteeseen missä kommentoimme vanhemmuutta tai pojan kanssa touhuilua ja hoitamista. Olemme siis herkkänahkaisia kumpikin! Eikä tämä meikäläisen unenvähyys auta ollenkaan. En vain saa päivällä enää nukuttua, tänään yritin ja olisi ollut hyvät mahikset, kun Valo veteli 2,5 tuntia unta. Jospa olisin tänään viisas ja painuisin pehkuihin ajoissa.
Tästedes puren sopivasti alahuulta kun tekee mieli sanoa jotain ja mietin tarviiko. Jos tarvii niin sitten vasta. Yleensä ei tarvi.(yleensä on väärä sana, koskaan ei ole ollut tilannetta mistä pitäisi jotain sanoa) Mies kun on kuitenkin fiksu tyyppi[:)]
Maarisen ja miehen keskustelut vaan on niin älykkäitä ja hoksaavia. Meillä äideillä on selkärangassa suojeluvaisto ja isillä rohkeus laajentaa lapsen reviiriä ja kokemuspiiriä. Hyvä yhdistelmä!

Nyt vaihtaan vaippaa!

Täällä taas!

Niinhän se on että väsymys vetelee raskaalla kädellä siivuja pitkin päivää kaikista puuhista! Samaa ajattelen niinku Pranametri, että jospa menis ajossa nukkumaan tänään. Miks sitä vaan aina jää valvoa möllöttämään ihan turhaan sen lapsen nukutuksen jälkeen?

Ja tosiaan, kyllä ne omat kasvuolosuhteet kummasti heijastaa tähän PERHE KUVIOON. Ja vanhat ihmis-suhteet ja tavat toimia niissä. Mahoton solkku! Meillä miehen perhe on ollu aina, iät ajat, semmonen keskusteleva ja pohtiva. Toisaalta, sielläkin vasaraa on rakennustyömaan vierestä metästä haettu ilmassa kimpoilevien sanojen jälkeen. Minun lapsuuden kodissa kanssa istuttiin pitkät pöytäpuheet ja aprikoinnit. Välillä isä lähti kovalla paukkeella halon hakkuuseen ja äiti jäi hyssyttelemään... Mutta kaiken kaikkiaan ihan varmaan kohtuu pohja on molemmat kotoa saatu. Isä on mies ja äiti on nainen. :)

Minua jäi jännäämään, että minne JONNEKIN se Amppu sitten mahtoi päätyä?

JA tuo Tuiksin tissit pussiin ja pussi piiloon!!!! Hyvin sanottu! meillä neiti on alkanut osoittaa omaa tahtoa tissin(kin) syömisessä! hitto! Pari kertaa on päässy purra jurskauttamaan niin kiivaasti että on tehny mieli huutaa! Sitten se osoittaa taas imemislakkoilua! Panee huulet kiini ja kattelee kumma kiilto katseessa ulos päin. Sitten kun vaivihkaa paan tissin "pussiin" niin alkaa jokeltelemaan ja hymähtelemään! Huomena pannaan pottua tytön suuhun. Katotaan mitä se siihen tuumaa. Päätettiin siis näin, kerta tässä on jo viikon verran syöty yöllä kaks kertaa!!!! Ja päivällä se haaveilee meidän lautasista vesihelmi suupielessä!

Elegia!Veit sanat suustani! Vaikeeta ja haastavaa olla äiti! Mies lähti käymään HEsassa ja mun olis tehny niin mieli lähteä mukaan. No sitten itkua vääntäen jäin TAAS kotiin, koska Venlalla oli tulossa päiväunen aika.... Eli lapsen etu paino taas tässä äidin mieliteon vaa'assa!
--------------------
Hui... ja nyt mä olen yksin ja tuolla jossain kaukana jyrisee ukkonen! Laps ulkona vaunussa.. äkkiä se sisälle.
---------------
pöh. en tiiä missä se  ukkone jyrisee, kun taivas on jokapuolella ihan selkeä sinivalkoien. Linnut suihki naurusuussa metsässä ja muurahaiset ravaa uskollisesti omaa polkuaan hietikolla??? Ja lapsi siis jatkaa uniaan vaunuissa. Meen nyt kuitenkin tohon kuistille PILVIÄ TIIRAILEE!!

ps. IHANIA Galleria kuvia taas!

Moikka!

Nyt on Joonalle ostettu elämänsä ekat shortsit! Vaan katotaanpa, saako noita päällä pidettyä... ulkona se turhaan vaan käristäis niissä nahkansa, mut jos esim. kauppareissuille tai muulloin, kun ei niinkään ulkona tarvii olla, niin sais ne päälle! UV-vaatteita unohdin täysin käydä kattomassa... ja siis itellenihän mun piti ostaa, mut yhestä kaupasta katoin vaatteita ja toisesta kenkiä, ja siihen se sit jäi :D

Elegia, jos et vaan "omaa hommaa helpottaakses" halua laitella vesiä valmiiks tuttipulloissa kaappiin, niin se kyllä säilyy ihan hyvin "huoneenlämmössä" siellä keittimessäkin! Tosin jos kattilassa keität, niin sittenhän se voi olla fiksuakin pullottaa valmiiks... Mut ite ku vaihtelen noita määriä 60-120ml vettä välillä, riippuen onko just syöny/juonu ja kaikkea muuta. Mutta kiva kun oot saanut homman pelittää, eikä tunnu ahdistavalta sen jauheen kanssa pelata! :)

Joonan kiinteät on mitattavissa noissa kaupan pikkupurkeissa, kasvista ja hedelmää menee 1.5-2prk/pvä. Nyt ollu aamupalana hedelmää, päivällä kasvista ja sit vielä iltasella hedelmää, se kun tuntuu näillä kuumilla keleillä uppoavan paremmin ku kasvikset.

Tiihuli, Joonan lemppareita kans on formulat! :D Pojat on näemmä poikia jo vauvasta asti, kuten Pranametrikin totesi, ja muistaakseni Halipossukin on joskus Aleksin kertoneen olevan ihan superkiinnostunut tollasista "poikien jutuista" :)

Ja iiiik! Miten ihania hellepoikia ja tyttöjä galleriassa onkaan! Ja noi juomantilaaja tytöt Veera ja Venla. Hih, pelaako se palvelu sitten niin hyvin, kun tytöt odottaa tilauksia tehdessään?

Djahdjah, mitähän tässä sitten. Illan lätkämatsikin meni vähän ohi, kun anoppi tuli nappulaa moikkaamaan ja sitten sainkin rättiväsyneen lapsen kipata vaunuihin unille. Ei toimineet päikkärit enää kaupoillakaan, vaikka olikin viileetä! Ehkä 30min maltto ottaa vähän unia, ja sitten taas oli tikkana tsuumailemassa maailman menoa ja leikkimässä seurana olleen kummitätinsä kanssa. Iso poika jo, kaukana on ne ajat, kun Joona vaan nukku kaupoilla ollessa tuntikaupalla!

EDIT: Kappaskuppas...täällähän oli toinenkin sivullinen lukematonta tekstiä! Nojuu, nopiasti vaan tohon äiti & isä -hommaan kommailen. Kyllähän meilläkin selkeästi huomaa, että meillä on aika erilaiset tyylit olla lapsen kanssa... vaan oppii sitä toiselta kummasti, vahingossakin (huomaan monesti itessä tai miehessä, että me höpötetään tolle pojalle aika samanlaisia asioita, käytetään samanlaisia lempinimiä, ja selkeesti tietää, että jotkut tollaset "fraasit" on toiselta opittuja!)! Mies ei oo koskaan ollut lasten, saati sitten vauvojen, kanssa keskenään ennen tätä tenavaa, mutta kyllä mulla on tuoreessa muistissa edelleen synnytyssairaalassa heräämöstä huoneeseen paluu... Siellä se isi oli pojan kanssa, kätilö opetti vauvan hoitoa ja mä ihmettelin miehen taitoja kauempaa! Siis WAU! Ihan edelleen osa noista hommista on paremmin isin hoidossa, osa mun... Mies osaa syöttää tota nappulaa niin paljon paremmin (siis kiinteitä), mun syöttäessä homma menee aina jotenkin lekkeriks ja sotkua syntyy enempi (hih, kuten näitte mustikkakuvasta), mies välillä kommentoikin mun syöttämistä jotenkin. Vituttaahan se, ja sattuu, minähän ton lapsen kanssa oon perkele koko aika, kyllä kai nyt minä jos joku osaan! Eli ymmärrän kyllä Praniksen miehenkin reaktion, vaikka silti, ylihän se tais mennä silti.
Mä kyllä tykkään siitä, miten toi on ISINÄ, siks yritän purra kieltäni, vaikka välillä tekis mieli sanoakin. Enpä mä muitakaan paljoo Joonan kanssa neuvo, oppiihan ne siinä, eikä se lapsi mee rikki! Voi olla, että kuulostan tosi lepsulta ja huolettomalta, sitä mä yritänkin toisaalta olla, vaikken mikään boheemi luonne ookaan. Joona nyt vaan on tollanen meidän elämän harjoituskappale, lähipiirinkin, ainoita vauvoja kun on!

Noniin, siinä se. Elkää suuttuko ;)

No, äh Amppu!!!! tuut ainakin HETI kertoo millasia viivoja sinne testiin piirtyy!!!! Aika pitkän matkan sinä kuitenkin, niinkuin tunnetasolla varmaankin, teit sinne apteekkiin? Jänskättää!

Sannakoo. Aikas boheemista tää meidän isin antama lapsen keikuttelu on kanssa! Pelotteli mua, sillon raskaanaolo aikana, että saa nähdä miten kauan siihen menee, kun joutuu toteamaan, että:"katos perhana, pentu putos pöydältä!" Vielä on pysyny käsissä ja pöydällä ja muksukin kasassa... ja toivoo tää äti, että pysyykin!

Niin, minun PITI mennä ajoissa nukkumaan, mutta mies soitti että onkin jo tulossa. Hän haluaa varastaa meille pienen hetken! Ehdotti iltanuotiota, makkaranpaistoa ja punaviiniä mukissa!!!! di di diiii On se vaan romanttine retale, tuo mun äijäni! Sitä odotellessa ja ukkosen jyristessä pesin ison tuvan ikkunat ja vaihdoin niihin kukkaverhot! Näyttää kivalle, kesälle ja vilpoisalle!!!! (huomaakohan mies muutoksen, kun tulee?)

Semmosta!

Huomenta! en ehtiny eilen kirjottelemaan mut lueskelin kyllä kaikki jutut. ja voi jestas miten tutulta noi äiti-isi riidat tuntuu. siis meillähän on täällä edelleen sitä samaa kränää joka alkoi jo... ööööh kolme viikkoa sitten. on vaan niin jääny päälle se toisille tiuskiminen ja asioiden kommentointi kun toinen mukamas tekee jotain väärin. eilen kyllä taas puhuttiin että voitaiskohan me aikuiset ihmiset millään lopettaa tää turhanpäiväinen riitely. purraan hammasta ja yritetään kovasti. eihän tää kivaa ole kenellekään.

Mut pakko vielä sanoa että ärsyttää ihan suunnattomasti kun toissapäivänä olin lähdössä Veeran kanssa ulos niin mies huus mulle että ethän sä nyt jumalauta voi tota lasta viedä ulos tolla helteellä, että mähän tapan sen kuumuuteen. joo'o. tietty tapan. mielessähän oli tietysti lykätä se vaunuissa suoraan auringon paahteeseen ja jättää se siihen kärventymään. jeps. tuli taas vähän sellanen olo että mites viisana se mua taas pitääkään. ehkä oltiin kuitenkin lähdössä varjoon jonnekin vähän tuuliseen paikkaan jossa sais nukuttua kun täällä sisälläkin on yhtä kuuma kuin ulkona. lopputuloksena sitten jäätiin sisään mököttämään loppu päiväks. viekööt hittolainen ite sitten Veera ulos kun paremmin sen osaa. eli just tätä meininkiä että KUMPI OSAA PAREMMIN, JA MITÄ OSAA...

se olis perjantaina 5kk synttärit. eilen kaupassa tutkin noita ruoka purkkeja ja tajusin että 5kk saa syödä jo lihaa. ONKO KUKAAN 5KK TÄYTTÄNYT JO SAANUT LIHAA? mitenköhän maistuu ja miten masu reagoi?

Viime yönä syötiin taas kahden tunnin välein... [:(] kuumuus vissiin laitto ähisemään ja puhisemaan. vaikka syödään täällä muutenkin kahden-kolmen tunnin välein, mut jotenkin tuntuu että tänä yönä ei olis nukkunut ollenkaan. tuttiakin sai tyrkätä suuhun jatkuvasti. ja aina kun nousin katsomaan niin Veera oli kääntynyt sängyssä pää jalkopäähän. yleensä se on poikittain, mut nyt oli vielä päättänyt jatkaa matkaa. [;)]

Miten ELEGIAN yösyöttö meni? oliko omena kökkönä pullossa?

Nyt kämpän kaikki luukut auki kun aurinkoa ei vielä näy. josko edes vähän viilennystä sais tähän trooppiseen kaksioon.

Hahhaaahaah, Amppu, vai että kakkonen nukkuu paremmin?? :DDD Sori, just tänä aamuna tää naurattaa erityisesti... Joonan viime yö; 21.20-8.35 unta, pullo ja sitten vielä 9-10.12 unta :D Että hihihihhh, onkohan se kakkonen sit koskaan hereillä?? :DDD

Elegia, Aventin vellitutti on sit kans tosi isoreikänen, tai oikeestaan "viivainen"!! Ite en oo oikeen löytäny "sopivaa seosta" siitä juotavaksi, ilman että poika on lähes tukehtumassa... Mut jos välttämättä sellasen haluat, niin ainaki Stockan valikoimissa on, ja varmaan noissa lastentarvikeliikkeissä... En sit tiiä, onko niitä siellä teidän huudeilla :)

Tuo "tissit pussiin" ei kuulosta ollenkaa niin pahalta ja luovuttajalta ku "pillit pussii" ni siks ennemmi sanoo nii. [:D]

Elegia, Eipä oo neuvolasta kummosempia neuvoja saanu noihi öihin. Ite epäilin vähä perunaa ku oli äitienpäivän aikaa muutamia päiviä syömättä sitä ja nukku paremmi, ni kehotti vaa neuvolassa olla sit antamatta sitä. Tärkkelyshä se vois olla. Ei oo viel täysin ilman perunaa kerenny olemaa ko en oo saanu uusia soseita tehtyy (tänää tarkotus).

Toine mitä värkättii et vois olla jos Veeti rupee huutaa sen takia ko pissii?! Muutamaa kertaa kuulin lorinaa vaipasta ja samantie alko huuto. [:D] Miehen siskolla kuulemma ollu sama vaiva. (tää ei vaa oikee kuulosta sopivalta diagnoosilta koska se huuto näyttää siltä et koskee johokii ja yleensä pystyasennossa rauhottuukii) En tiiä. Ois kiva joku tolkku saaha tähä hommaa. Eikä pitäs ainakaa siitä johtuu et reagoin liian helposti ku hää rupee huutaa iha täyttä päätä eikä se lopu enne ko tekee jotai asialle..
(Öisin tulee aina ajatus että en kyllä varmasti tee lisää lapsia [&:])
Viimeyö tosin meni taas paremmi. Nukkumaa 20.30, 12 asti huuteli muutamia kertoja, sen jälkee nukku kolmee ja söi, nukku kuutee ja söi ja vaille kymmene herättii, sitä enne söi joskus ysin aikaa. Se "syöminekii" on kyl vähä semmosta et koha imuttelee vaa vähä tissii...

Miukii pitäs mennä Me and I- sekä tupperi-kutsuille ensviikolla. Siskon kanssa vois mennä ja jättää lapsoset miesten hoivii (siskolla kolme HIRMUKASTA poikaa 1, 3 ja 5v) Sais hetken iha vaa olla. Ehkä vois sen tupperin nokkamukin ainaki tilata [;)] ja netis oli kyl MeAndI:lla ihanat ne turkoosit pususammakkokuvioiset vauvahaalarit.

Lihaa. Meille neuvolassa sano että enne lihaa ois hyvä alottaa viljat, kehotti kaurasta alottamaa, ja sitte lihat (ensi kana, sitte possu ja kala jne...)

Jospa tästä nyt sitte raahautuisin niitä kasviksia keittelemää tuolle pienokaiselle. Siivoomisee ei voimat riitä, sotkua ois taas vaikka muille jakaa, ehkä se mies siivoaa tänää kerra eile vähä semmosta lupaili (yrittää piristää univelkaista vaimoaan)..

Cittarissa oli ainakin Aventin pulloihin tutteja... Se kolmonen(luulin ostaneeni ainakin tavallisen tuttiosan) on ainakin kuin joku vellitutti, ei poika vieläkään siitä suostu hörppimään maitoa, kun tulee hurjaa vauhtia.

Joku oli tupperin kutsuille menossa... Lämpimästi suosittelen ostamaan tupperin nokkamukin, ihan parhain mikä on ikinä ollut käytössä! [:)]

Mä opein jo esikon aikaan oleen sekaantumatta isin ja vauvan touhuihin. Ekat päivät yritin kyyläillä olan yli ku vaippaaki vaihteli. Sitte tajusin ettei se isäkään koskaan opi mitään jos ei saa rauhassa vauvan kans olla ja laittaa esim. sitä vaippaa niinku ite haluaa.

Ja jos vauva kitisee/itkee isin sylissä, ni luulisin että iskä tekee kaikkensa sen lopettamiseks. Tuskin se tahalteen sitä rääyttää.[:)] Ja jos meillä on sellanen tilanne et isi ei saa pojua rauhottumaan ni sanon et mä voin ottaa sen hetkeks ja sit annan takasi ku tilanne ohi. Siinä ei isikään loukkaannu.[;)]

Vili nukku viimeyön 20.00-7.00 heräämättä! Aamulla säpsähin ja kuuntelin hetken et hengittääkö ku en muistanu et oisin yöllä heränny.[:D] Normaalisti syö joskus 4-5 aikoihin. Näitä lisää, kiitos.[:D]

Takaisin