Toukokuun turinoinnit

Kiitos kaikille lohdutuksista [:)][:)][:)]

Piti tulla heti kertomaan että mies tuli äsken kaupasta. meillä on tapana että mä puran aina kassit kaappiin (edes jonkun näköiseen loogiseen järjestykseen ;)) noh, viimeistä kassia purkaessa mun käteen tuli vaaleanpunaiset AINO- tossut.
Siis MULLE!!! jippii! okei, piti saada ne jo joululahjaks, mut sillon ne vähän "jäi". mutta siis parempi myöhään kuin ei milloinkaan. ainoo vaan että ne on kokoa 37 eli numeron liian isot. täytyy mennä ite vaihtaa kokoa pienempään.

Ihania kuvia oli tullu taas galleriaan :) niin söpöläisiä lapsia ja vanhoja makuupusseja. iiih!! olispa omakin pussi vielä tallessa.

askareet kutsuu.... ainiin. mä lähden huomenna sinne terassille työporukan kanssa!!! klupklupklup.... ja arskat mukaan, paistetta luvassa :)
 
Morjesta äidit!

Oli kiva lukea teidän äitienpäivästänne ja surullista että Sintulla se ei mennyt ihan putkeen. Mutta reinot tuli lopulta, vaikka ei se lahja se tärkein asia ole, todellakaan. Toivon sinttu että saatte asiat rullaamaan taas. Väsymys ja kiivas luonne ei ole helppo yhdistelmä, kun kuka vaan väsyneenä voi olla ärsyttävä ja ärsyyntyvä. SAitkin jo niin paljon hyviä neuvoja että en ala hämmentämään soppaa enää minä. Täällä on hyvä purkaa paineita, mutta toivon että saat asiat paremmalle tolalle, ihan teidän perheenne tähden.

Ninoskalle hyvää vointia ja nopeaa paranemista! Hankalin vaihe lienee jo takana? Ihan varmasti oli kamalaa olla lapsesta erossa jo nyt.

Meillä äitienpäivä meni suloisesti. Minähän heräsin Valon kanssa jo tunteja miestä aikaisemmin, mutta päivemmällä mies passitti minut koneelle ja keittiöstä alkoi kuulua Valon kiljumista ja hihkumista kun ruusu purettiin paketista[:D] Kun sain luvan tulla, oli pöydällä mahtava iso ruusu ruukussa ja Valo sitterissä vieressä kortti suussa. Teet ja suklaat katettuna valmiiksi.<3 Lounaaksi kävimme pizzalla ja pitäjäperheen äiti syöksyi Valoa ottamaan syliin ihastuneena, voi, ei noin tapahdu kotipizzassa, eihän? MIes sytytti kotoa tuomansa kynttilän pöytään vielä.
Vielä jälkkäri kotona ja minä vain istuin aina valmiiseen pöytään. Itkuhan siinä tuli, oli niin mukavaa, herkkää. Minulla on ihana perhe!

taitaa alkaa poikaa unettamaan, joten palailen ehkä myöhemmin vielä jutustelemaan.

Kotiloita olen MURHANNUT satoja, ihan valehtelematta.Eilispäivän aikana lähempänä sataa kuin viittäkymmentä. Nii in. Ei tunnu kivalta..

Iloa ja Valo joka kotiin!
 
Täällä, taas!

Päivällä toisaan arvioin koneella istumis aikani hiukan väärin.... :) Tiijättepä nyt sitten missä olin!!!!

HEH!!! Pistin elämän risaseksi ja revittelin näillä äitiyspäivärahoilla Tarjoustalossa! Ostin vanupuikkoja, pyykkipulveria, sukat itelle ja tytölle pari bodyä, kun oli niin nättejä!!!! Menin hyllyjen välissä  vauhdilla eteenpäin ja taisin matkalla hurmata pari vanhaa pappaa, kun hiljenivät täysin ja olivat vielä kassajonossakin ihan mykkkänä mun takana!!! Niistä katseista, ei kuulkaa voi erehtyä!!!!:) Ja hitto, mies oli tytön kanssa autossa koko ajan, eikä päässy todistaa mun kotiäiti-lookin vaikutusta! Hih, ja vielä keran hih! Meidän mutsi vapaalla:)

Ja voi, minun sieluun piirtyi, varmaan iäksi, ihana näky! Siinä, kun reisuulla oikeita firman asioita verotoimistossa päivitin, niin mies oli tytön kanssa puistossa. Lammessa suihkulähde nostatti vettä ilmaan ja joutsenet lipui siinä isin ja tytön editse!!! Ihana, kaunis iloinen näky! Pieni tyttö, isi, lampi ja joutsenet!!! Pakko oli poiketa jäätelökioskille ja lipsuttaa kesän ensimmäiset jäätelöpallot siinä puiston kulmalla sumusateessa.... (kehtaanko laittaa kuvaa?)

Ja nyt penska iloisesti pomppii hyppykiikussa, rutina kuuluu, joten kakkaa tiedossa varmaan pitkin selkää..

-----------
mitähän mun piti kommenetoida? taas oli oma napa niin isosti esillä...
 
No niin.

Tuihan se Ninoskan patti poistettua. Nyt vaan paranemisia! Onneks ainakin keleissä on toivoa, niin ei tarvi räntäsateessa toipua!!!! Ota lääkettä ja rentoudu!

Ja henkeä pidätellen luin Halipossun ja Aleksin näytteen ottoa! Hienosti meni! Se on jännä, kun ei noista lapsista voi etukäteen tietää miten ne käyttäytyy lääkärissä ja kokeissa. Mulla kun sillä "toinensilmavilkson"-runoilijalla epäiltiin jotain ruston kertymä sairautta ja jouduttiin testeihin ja kuvauksiin..huh, miten mä jännitin. Siellä Jorvissa, kun kaheksankuiselta varjoaine kuvausta otetaan ja piti olla aivan hievahtamatta.... No, minä mamma makaamaan samalle lavitsalle ja vauvalle tissi suuhun ja tää nukahtaa!!! Siinä se sitten nukkui ja minä lopulta kattelin toimenpidettä turvallisesti lasin takaa!

Tuiksin mussukka se on kanssa jo iso poika! Yli yheksän kilonen! Tuleeko teillä niska ja ranteet kipeeks kantelusta? Musta tuntuu välillä tosi raihnaselta, vaikka tyttö painaa sen reilu seittämän. Niska on välill' ihan pirun kipee. Eilen keksin laittaa tennispallon sukkaan, joo, ja sillä sitten seinää vasten painelin lapaluiden väliin kipeitä kohtia. (sukkaan se pallo sen takia, ettei kaikenaikaa putoile lattialle ja pompi karkuun)

Sintun Aino-tossut! Jeeeeeeee! Ne on niin aikuisesti söpöt!

Pranametrin järkyttävä etanajahti!!! Mistä ihmeestä ne ällökit hoksaa teidän pihalle tulla? Onko ne juuri niitä espanjan-siru-etanoita? Ja samaa mieltä olen, että taloyhtiö vaan asialle ja talkoisiin. Ne pirulaiset vissiin lisääntyy ihan silmissä. Täytyykin googlata tuotakin...

Sannakoo.Onneksi tuo mies on tänään voinut hiukan paremmin. Oli mukana siellä FFF-VORRSSAN reissullakin. Ja mä olen niin hyvään hoitoon (rrrr, hih) tottunut, että en jaksais kaikkia kotihommia viikkotolkulla yksin pyörittää vauvan hoitamisen oheessa. Vaan nytpä tuo ressu kuuluu tuolla taas surkeena niistävän ja yskivän.

Amppu.. mä mietin kanssa pienen pääni sisällä salaa, että jospa jollakin konstilla sais ittensä HELSINKIIN samoihin aikoihin???? Voisin samalla reissulla tepastella vaikka Jumbon käytäviä isomman tyttären kanssa. Tuolla neuvolasta saadun odotus-kirjasen välissä olis se H&M putiikin alennus kuponkikin. Senkin vois hyödyntää. Mä kun en oikeen koe omakseni lähteä johonkin Hämeenlinnaan. Enkä tiedä että onko
siellä ees Henkkaa? ... no sopikaa te niitä aikoja, mä ilmaannun, jos ilmaannun. Kyllä te sen sitten huomaatte! :)

Tällasta. Nyt tää supermama suoriutuu suihkuun. Ja saattaa unikin olla tulollaan. HYVVÄÄ YÖTÄ!
----------------

TOUKOKUUN TUNAROINNIT!!!! luettu myös moneen kertaan. Ja ne hammastikut jäi kummittelemaan sanana! Hilpeätä!
 
Houjou!

Perseestä taas viime yö. 23.45-04.15 kukuin ja hyssytin tota ipanaa n. 20 minsan välein. Tissi ei kelvannut sitten millään vaan aiheutti vaan entistä isompaa huutoa. Toi kyl nukahti aina hetkiksi ja sit heräs just ku olin ite nukahtamassa. Lopulta tungettiin miehen kanssa sille tuttipullo suuhun ja pakkasesta maitoa pulloon. Sen se suostu syömään ja sit se mun kainalossa vielä jonkun 45 minsaa sätki ja pyöriskeli kunnes nukahti sit. Ja vain herätäkseen klo 7 uuteen päivään. Erittäin virkistynyt ja levännyt olo siis tällä mutsilla. 4 h unta ja se kahdessa pätkässä siis. Jee. Kun toissa yö oli ihan samanlainen niin on hermo väsymyksestä niin tiukalla, että meinas lentää kone jo seinään ku kävi hotmailikin vittuilemaan.

Rinkku: kivaa jos valmistuminen häämöttää jo noin lähellä. Tsemppiä viime rutistuksiin. Mikäs susta sit tulee? (ei tartte paljastaa jos et halua :)) Voithan sä kattoa sit kesämmällä miltä vaikuttaa, haluatko laittaa lapsen hoitoon vai ei? Kun jos valmistuminen on vaan siitä harjottelusta sit kiinni, niin voihan sen suorittaa sitten kun tuntuu hyvältä. Jos siis tuntuu etttei halua laittaa lasta hoitoon vielä tms. Me ajateltiin, että Kaapeli menee hoitoon sitten ens keväällä. Koitan sit hakee töitä kun asunnon osto siintää suunnitelmissa kesällä 2011. Meillä on nimittäin ASP-laina joka erääntyy sillon. Tuusulassa on steinertarha, jota mietin yhtenä hyvänä vaihtoehtona, mutta jos ei asuta enää näillä main vaan ostetaan asunto jostain hieman kauempaa, niin ei se sit käy. Ei hirveesti olla vielä mietitty, katotaan sit ku se on ajankohtaista.

Mukavaa Sinttu, että pääset sinne terdelle ja mielikin tuntuu jo olevan vähän parempi! :)

Sanna, unohdit mut noista pk-mammoista. Toisaalta enhän mä teknisesti oo pk-seudulta kuin enää henkisesti. Mutta olisi minustakin mukava nähdä sua Amppu sillon kun tuutte tänne, pitää pitää noi päivät vapaina sillä viikolla.

Meillä on tänään 5 kk neuvola. Ei varmana päästä Tuiksin pojun mittoihin, mutta varmaan kasvua on silti tullut. Tuntuu, että kundi ois ottanut vähän painoa tän kuukauden aikana. No sen näkee kohta. Saadaan ne rokotukset, toivottavasti ei oo kovin hankala ilta tulossa. Onneksi miehellä alkaa miniloma nyt, saa hoitaa Kaapoa koko yön, hähää. Sit se kuitenkin nukkuu kuin pikku possu. Jepjep, pärjäilkää!
 
Musta tulee sosionomi(amk) ja suuntaudun varhaiskasvatukseen ja lastensuojeluun, todennäköisesti tulen toimimaan lastentarhanopettajana... sit joskus... [:D]
 
Tuik - oletko kokelillut kipulääkettä silloin, kun on tuollainen levoton yö? JOS onkin jotain kipua ja se tekee yön niin katkonaiseksi/levottomaksi... Älkää hyvät ihmiset nyt luulko, että olen joka kitinään/marinaan tunkemassa kipulääkettä, vaikka mun kirjoituksista ehkä sellainen paistaa. [:D] Joskus vaan ei ehkä tule mieleen, että sillä omalla pienelläkin saattaa olla jotain kipuja ja leovottomuus saattaa johtua siitä.

Meillä kyllä tietää sen, että jokin on pielessä, jos poika on yöllä levoton tai edes yleensä hereillä... On nukkunut ihan pienestä yöt heräämättä. Tietysti toinen juttu on se, jos on kyse lapsesta joka on aina ollut öitten kanssa katkonainen/levoton.
 
No huhhuh!

Vihdoin ja viimein tänne pääsee kirjautumaan!
Oon ainaki 10 kertaa kokeillu Venlan syntymän jälkeen ja aina jotain ongelmaa.
Jos joku vielä muistaa mut niin aattelin tulla kertomaan et hengissä ollaan :)

Jotenki kiinnostus lopahti vaan tähän kirjottamiseen kun on nii pirun kiire kokoajan.
Samoten lähisukulaisille syntyi samaan aikaan 2 vauvaa niin niiten kans ku jauhaa vauvajuttuja aamusta iltaan niin ei jaksa enää
kirjotella tänne.
Mut silti, mielessä ootte ja oon käyny kattomassa IHANIA kuveja tuolta galleriasta <3

Lyhyesti, ostettiin uusi isompi asunto, tehtiin viikko remppaa ja muutettiin kuukausi sitten.
Neiti 4kk ja 1vk ja kaikki menee loistavasti!
Atopiahan hälle puhkes niinku äipällänsäkki on, ei voi mitää, paljon rasvaa ja rakkautta ni kyllä se siitä....
Tyttö käänty jo 2kk iässä masulleen ja siitä asti kauhea meininki päällä kokoajan. Kova on tyttö juttelemaan ja kovasti yrittää ryömiä mutta ei ihan
vielä oo hokassu ideaa :)
Vauvauinti aloitettiin 3kk iässä ja Venla on siellä ihan innoissaan! Sukeltelee jo ja naureskelee, tykkää hirmusesti!

Laitan kuvan tuonne galleriaan vielä Venlasta!

Mukavaa kesää kaikille ja toivotaan et ehin tulla moikkaa teitä aina joskus :D
 
Riikka: En oo ajatellut, että sillä olisi kipuja, mutta neuvolassakin sanoivat, että voi olla hammasitkuja. Suppoa vaan pyllyyn jos se rauhottaisi. Tuli ihan syyllinen olo, että toinen on mahdollisesti kärsinyt tuskia ja mä oon vaan tuskaillu sitä kun en saa nukkua :(. Nyt se nukkuu tuolla puikko persiissä, toivottavasti seuraava yö on parempi.

Niin ja meidän minimiehen 5 kk mitat: 6700g ja 64cm. Vain sentti kasvua kuukaudessa, hieman outoa. Toivottavasti ens neuvolassa ois sitten venynyt normaaliin tapaan, ettei ois mitään kasvuhäiriöitä.
 
Tuik - elä nuin ajattele, että syyllinen.... höpö höpö! Jos herää yöllä itkustelemaan, niin uusiksi vaan suppoa, olikohan se sen kuuden tunnin välein saa antaa lisää. [:)] Tsemppiä sinne!
 
Moikka kaikille!!

Raskausaikana kirjoittelin tänne ahkeraan, mutta nyt se on jotenkin jäänyt..enempi kirjoittelen pk-mammojen kanssa tuolla naamakirjan puolella. Täällä taustalla kuitenkin olen joka ikinen päivä käynyt lukemassa teidän ihania juttujanne..paljon neuvoja ja hyviä oivalluksia on myös täältä tarttunut matkaan. Edelleen ihanaa, että tämä palsta on niin kovin aktiivinen.

Mukava on ollut lukea, että kaikilla on arki vauvojen kanssa lähtenyt mukavasti rullaamaan. Tietysti iloja ja suruja on mahtunut tähän alkutaipaleeseen kaikille, mutta kaikki tuo kuuluu kait pikkuisten vanhempien elämään. Mä en nyt ala mitään kenenkään juttuihin kommentoimaan, jos kommentoisin jutustani tulisi ehkä 20sivun pituinen..

Meillä siis Pihla syntyi jouluaattona normaalisti alakautta..isoa vauvaa pelkäsin, mutta tyttö olikin "vain" 4170g 51cm..nyt n. 2viikkoa siiten 4kk neuvolassa mitat olivat 6310g ja 63cm..ei siis mikään jättiläinen, mutta koko ajan hienosti kasvaa. Kiinteät aloitettiin n. 3viikkoa sitten ja hienosti Pihla syö melkein kaikkea..yllätyksekseni maissista tulee masuvaivoja vaikka luulin sen olevan näitä vatsaystävällisimpiä ruokia..
Maitoallergiaa Pihlalla epäiltiin ja tehtiin kokeita, mutta kokeiden mukaan allergiaa ei ole..sen sijaan ihottuma diagnosoitiin atooppiseksi ihottumaksi..säännöllinen rasvaus on vienyt oireet melkein kokonaan pois.
Yöt menee vaihtelevasti..yleensä Pihla menee nukkumaan 20-21 ja herää joka ikinen aamu n. 05-06..se on aika rankkaa..pitäs vaan oppia menemään ite aikasemmin nukkumaan, mutta kun ei..se oma aika on tärkeetä..vaikka keskellä yötä :D
Pihla ei ole vielä pyörähtänyt ympäri, tuntuu olevan vähän laiska..tai sitten on vaan niin tottunut kun äiti aina laukkaa tytön kääntämään..On kyllä nyt muutaman päivän aikana sitterissä alkanut pungertamaan itseään istuma-asentoon..

eipä tässä...arki menee mukavasti..Mentiin miehen kanssa naimisiin ristiäisten yhteydessä ja on aikas mukavaa olla rouva..

Kesä tulla jollottaa, nautitaan siitä!!

Laitan vielä Pihlasta suht tuoreen kuvan tuonne kuvagalleriaan..ihania kuvia siellä kaikilla..miehen kanssa ollaan niitä ihasteltu.
 
Heipä hei!

Ah mikä ihana kesäinen päivä! Just sopivasti lämpöä mun makuun, enempää en tartteis! :)
Ja kuinka hämmentävää, en oo käyny naputtelemassa mitään n. 1.5vrk aikana! Lukenut kyllä oon, mutta en sitten näemmä oo "ehtinyt" vastailla. Josko nyt sitten, tässä lätkähuuman sivusta?

Ailime, olin mä miehelle sanonut jo useampaan otteeseen, että se rikkaimuri ois nyt sit saatava tänne taloon. Jopa jo ennen raskautta! Viimeisen vuoden oonkin sitten monesti käynyt sen kanssa kaupoillakin vähän katselemassa, mutta vielä en oo sitä saanut. Mutta ilmeisesti pitää jatkossakin saada kaikki lahjatoiveet Hesariin, niin mies ei uskalla olla hankkimatta ;)

Veeti se on sitten kans iso poitsu! Tsemppejä Tuiksin selälle! :) Saanko vielä udella, että mitä neuvolassa "on puolivuotiaan tai yli tasolla" tarkoittaa? Eli onko tuolla 5kk neuvolassa jo jotain etappeja, joita pitäis osata? (että me voidaan vielä treenata, hihih)

Rinkku siellä noiden opintojen kanssa kuulostaa tilanne aikas samalta ku mullakin! Paitsi et mulla ois yks 5vkon harkka... just siis sellanen aika, et en ehkä ihan haluis hoitoon laittaa, kun kuitenkin sitten sen jälkeen jatkais taas kotona oloa pojan kanssa, mutta ei voi myöskään "luottaa" ehkä siihen, että saadaan miehen ja sukulaisten kanssa suunnittelemalla tehtyä aikataulut niin, että ei ulkopuolista hoitajaa tarvitsisi... Yhtenä vaihtoehtona oon miettinyt jonkun välivuotta tms. viettävän palkkaamista kotiin satunnaisesti lastenhoitajaks, jos siinä ei tuu hirveitä sähläyksiä sitten noiden työnantajasysteemien (vakuutukset, verot, yms) kanssa.

sintun tuoreimmat kuulumiset teki jotenkin tosi iloiseksi! Ihana sovinnonele nuo tossutkin mieheltä! Mitenhän on ilta mahtanut mennä? Ette kyllä paljon upeampaa säätä olis voineet saada!! Ihan uskomattoman ihanaa, vielä tunti sitten tarkeni ulkona t-paidalla ihan hyvin! Puhaltelen myös krapulapeikkoa poies sieltä itäisen Helsingin suunnilta, ettei huomenna sitten tuu morkkista ;)

Kollektiivisesti sitten vielä äitienpäivästä, että on sitä sentään jotenkin äitejä joka torpassa muistettu, jossain enempi, jossain vähempi.

Ja siis hui apua! Kuinka mä oon saattanut Tuikin unohtaa meistä pk-mammoista?? Kyllä sä meihin kuulut, vaikka olosuhteiden pakosta joudutkin kauempana asua ;) Ja hihih, Amppu, kiitos vaan valtuutuksesta paikanvalintaan. Tuo Sanomatalo ainakin tarjoaa kaiken tahtomasi, ja sinne löydät varmasti. Se on se iso lasinen hökötys rautatieaseman vieressä, (valmistuvan) Musiikkitalon ja Pääpostitalon välissä, Kiasman "takana". Et voi erehtyä! Ja sieltä alakerrasta löytyy yksi ainoa kahvila, Waynes. Toinen vaihtoehto olis Kampin kauppakeskuksen yläkerrassa oleva Johto-kahvila, mutta siinä se lastenhoitopiste ei oo kahvilan yhteydessä, joten isolla porukalla se ei oo välttämättä niin kiva... Molemmat on kuitenkin juurikin vauva-äiti-tapaamisten mekkoja, kärryjä siellä täällä! (plus että Johdossa joutuu pyytää pullon lämmitystä tiskillä, Waynesissä se asiakasmikro on siinä vapaasti käytettävissä)

Ja vai perheenlisäystä se Elegiakin siellä jännäilee... Kerro sit, et tuleeko hauvavauvoja! <3

Ampulta piti aiemmin kysyä, että onko noi teidän "Lust-partyt" siis sellaset Hot Lips Womanin tuottamat naisten lelubileet, missä esitellään tuotteita ja kerrotaan, kuinka niitä voi käyttää. Ja sit ringissä istutaan ja hihitellään, ja maistellaan ja haistellaan kaikkia liukkareita ja voiteita... Ja sen perus hierontaöljyn lisäks voisin suositella sitä sellasta suklaa-bodypainttia, se on ihan törkeen hyvää! (kuulemma joku on käyttänyt sitä jopa jäätelön kanssa suklaakastikkeena, mut siihen se on vähän turhan tyyristä!). Oon ite joskus meinaan harkinnut, että voisin alkaa noita lelubileitä vetämään sivutulona, mut se on sit jääny siihen, ettei oo ollu sitä alkupääomaa ja tollaseen tartteis auton, kun ei oikein viitti lelusalkkuaan aina bussissa tms. raahata :D

(hmm... eikös me muuten puhuttu täällä palstalla jo joskus aiemminki noista Me and I -vaatteista? Ainakin muistelen jo aiemmin lausuneeni pari sanaa, kuinka ne ei sovi meidän tyyliin :D)

Diza, sua itseasiassa jo vähän kaipailinkin tuossa aiemmin, ja sitten oon miettinyt, että onkohan kaikki mennyt hyvin. Mistäs asunnon hankitte, jäittekö pohjoseen? Ja on teillä reipas neiti, jos jo parikuisena ympäri kiepannut. Varo vaan, kohta saat jo juosta sen perässä, kun mä taas vielä kattelen tota aikatarkkaan samanikäistä naperoa kellimässä selällään ja ehkä just häthätää ryömimässä ;)

No höh, joko ne viestit nyt sitten loppuivatkin, ja ehdin kaikkea muka ainakin vähän sivuuttaen kommentoimaan?
 
Hyvää päivää.

Ei tuosta kantelusta onneks oo tähä mennes ainakaa tullu selkä kippeeks, tai muutkaa paikat. Tainnu voimat kasvaa samaa vauhtii ko poikakii. Niskat on kyllä välillä jumissa mut johtuu varmaa siitä ko tulee piettyy päätä kallellaa aina ko kantaa poikaa toisel puolel. mummon hautajaisissa kyllä ku joutu kantaa pojan aika pitkän matkan kirkolta haudalle ni päätä rupes särkee ja rintaa pistämää, sillo heikotti.

SannaK, en noista etapeista oikee tiijä. Tais kommentti tulla enempi olemuksesta ja siitä ku oli nii tomera, kuunteli ja seuras tarkasti ja istu hyvi, ja varmaa tuli tuon koon puolesta kans. Tiiä häntä :D

Nyt muute pakko kysästä ko on vilahellu noita tein syntymävuosia täällä ja niipoispäi että oonks mie nuorin täällä ku oon VASTA 22 (tänä vuonna tuleva 23 [:D])?

AIniin, ja ihana uutinen tuli toissapäivänä. Saahaan sittenki se oma koti mistä ollaan haaveiltu. (Mut ei sit kuitekaa päädytty siihe et muutettais etelä-pohjammaalle, pysytellään vielä toistaseks Imatralla) Pääsen vihdoin toteuttamaa miu suuria visioita! Ihanaa [:D] Eikä mee maalarinopinnot hukkaa ko saa rempata talon iha ite. Tosin vielä se talo on hakusessa, hahah.

Ja Ampulta onkii pitäny udella et mistä päi oot kotosi ku välil vilahtaa "mie tai sie" siu kirjotuksissa? [:D]

Ja terhituulille onnittelut naimisiinmenon johdosta!! [:)]

Löytyspä täältäkii suunnalta tuommone porukka mammoja mitä pääsis tapailemaa. Kuulostaa nii mukavilta nuo teiän tapaamiset [:)][:)]

Eipä täl kertaa tainnu olla muuta. Pitää lopettaa kirjottelu ku saa jatkuvasti pieniä sähköiskuja täst läppäristä?!?
 
SannaKoo - mites puuroilut on mennyt? Oletko kokeillut jo jotain uutta, ilman että pojalle vaivoja olis tullut? [:)]
 
Moikka!

Riikka, eipä olla puuroja vielä kokeiltu, on ollu taas sen verran kiukkusta poikaa noiden ikeniensä kanssa, että en viitti sen enempää nyt rääkätä. Kuitenkin puuroista tullut itku on siis ollut ihan selkeesti erotettavissa hammas(?)itkuista. Katotaan, jos viikonloppuna uskaltais kokeilla tota vehnää tai kauraa! :)

Tuik, et kai oo nuorin, mutta meidän junioriäiti-osastoon kyllä kuulut. Enpä mäkään oo sua ku pari vuotta vanhempi :) Muistelenkohan ihan väärin, vai eikös se tuo Diza (joka kävi taas pistäytymässäkin) ollut 19v? Nooh, niin tai näin, eipä täällä tolla iällä oo ollu niin väliä :) Vaikka kyllä täytyy myöntää, että tulee sitä itekin välillä pohdittua omaa ikäänsä, kun tuntuu, että moni ensisynnyttäjä on siellä lähempänä 30v tai ylikin. Vaan itelle tää on ollut ihan paras mahdollinen aika, oon kyllä saanut sen nuoruuteni viettää ja pörräilyt pörrätä. Opinnot sit vaan purkkiin, ja työelämän voi aloittaa täysillä, näiden aiempien vuosien avulla on kerätty ansioluetteloon sellaisia sopivia merkintöjä, että vois olla saumat saada virkakin jostain :)

--

No nyt se sit on KESÄ! Lämpöä piirun päälle parinkymmenen, ja me täällä tuskaillaan. Mun iho ei kestä aurinkoa palamatta, ja vähän pelkään, että Joonalla on sama homma, ku on tollanen samanlainen maidonvalkoinen. Myöskään liika lämpö ei tee mulle hyvää, vaan oon tosi kärttynen ja pitäis koko aika olla lipittämässä vettä ja imeskelemässä jätskiä, ja nyt sitten huomaan tuosta pojasta tän ihan saman! Päivä on menny vaippasilteen ja pelkällä bodylla, vielä on ollut kyllä pitkähihainen, koska en vaan "jaksanut" hakea lyhythihaista kaapista.. Eipä se ero oo niin kovin suuri siinä kuitenkaan. Mutta miten me pärjätään kesällä? Nyt jo saanut juotaa vettä pullosta (joka on taistelun takana, mutta nokkamuki on nykyään yhtä kuin purulelu, siitä menee nestettä kyllä suuhun, mutta se sylkee ne lähinnä ulos...) ja oon yrittänyt heilutella ja tuuletella harson avulla ilmaa kiertämään iholla. Ja tosiaan, nyt on vasta toukokuu ja tää tuskin on tulevan kesän ainoa/kuumin päivä! Ulos laitoin nukkumaan vaunuihin bodylla, ja eka oli pipokin päässä, mutta tuskasen kuumahan sille tuli hetkessä! Eiku pipo pois ja ihme virityksiä harson sivuille ja jalkapeitteeseen, että ilma kiertäis. Sit saakin pelätä, et onkohan siellä kohta miljoona pikkulintua ja pistävää pörriäistä Joonan seurana... Eli oisko kellään vinkkejä? Kävin tuolla toisaallakin jo kyselemässä, mutta te ootte mun luottolähteitä täällä vauvagooglessa! <3

---

Harrastan sitten yksinpuhelua, kun te kaikki muut ootte kuitenkin nauttimassa helteistä jossain!
Oikeestaan oli vaan lyhyesti Tuiksille asiaa! Ootkohan huomannut, että tuolla Yleisen keskustelun puolella koittaa Imatra-Lappeenranta-jtkn akselilla treffiseuraa :) Kun kirjoitit, että olis kiva treffata muitakin äiti-tyyppejä alueelta. Suosittelen lämpimästi! Etenkin meillä "joulukuisten" pk-mammoilla on ollut ihanaa tavata, mutta jos en ois löytänyt näitä samanikäisten äitejä omalta alueeltani, niin oisin varmaan iteki mielellään treffannut ihan ylipäänsä pienten lasten (tulevia) äitejä :)
 
Tää kone saa mut raivon partaalle kun en millään meinaa päästä sisälle keskustelu osioon. vihdoinkin nyt kuiteskin onnistuin..

Tulipahan sitten oltua oikein kunnolla "baanalla"! Treffattiin työporukan kanssa neljältä keskustassa. Istuttiin terdellä ja nautittiin auringosta ja huurteisista juomista. Kuudeks oli pöytä varattuna Virgin Oiliin ja sinne sitten suunnattiin syömään. Oli niiiiin hyvää ruokaa, ja juomaa [;)] siitä sitten vielä zetoriin jatkamaan.. kundit tietty matsin perässä ja muut sitten ihan vaan hurvittelun merkeissä. Ite en kyllä niin innostunu just tosta kyseisestä kuppilasta ole, mut menihän se kun oli hyvää seuraa. Siellä sitten tämä mamma kännäs puoli kahteen asti. sit iski hirvee ahdistus ja oli päästävä kotiin.
Eikun taxi jonoon ja kotia kohti. Aamulla sitten nousin jo kasilta ylös Veeraa viihdyttämään. Eikä edes ollu huono olo!
Sentään joku järki oli taas päässä kun lipittelin pelkkää siideriä enkä sortunu kaiken maailman lärvilautoihin yms mitä nää muut veteli pitkin iltaa. Mutta siis kaiken kaikkiaan ihan mukava reissu [:)]

Ihanaa kyllä kun tuntuu että toi kesä vihdoinkin saapuu. Tänään olis tarkotus lähteä ostamaan noihin partsikalusteisiin uusia pehmusteita ja jotain kesäkukkia ruukkuihin. alkaa noi ruskeet, kuivat ja kuolleet kanervat näyttää aika masentavilta tuolla pöydillä. Ja ehkä noi kaikki tuikku/kynttilä lyhdytkin vois jo jemmata jonnekin odottelemaan ens talvea [:D]

PUUROISTA: mä oon nyt muutamana päivänä antanu Veeralle riisi-vadelma puuron joukossa vähän kaurapuuroa. Hyvin on maistunu eikä ole masuakaan valittanu. Illalla vois kokeilla sitä kauravelliä maidon joukossa.

Porkkana taitaa olla ainoa mikä ei täällä sovi masulle. Ja tietysti sitä on kaikissa valmiissa kasvis-sose sekoituksissa. Täytyy vissiin lähteä taas bataatti ostoksille kun pakkasessa on enää kolme annosta jäljellä. Peunaa en enää meinaa ite tehdä kun pakastaessa siitä tulee ihan hirveetä!! jotenkin se neste erottuu siitä ja rakenne on kummallisen rakeinen.. YÄK!
Voiskohan muuten antaa niitä valmiita perunasoseita mihin lisätään ite vaan neste?? niissähän ei ole mitään muuta kuin perunaa. siis ei suolaa eikä muuta...

Silloin kerran oli puhetta niistä VALMIISTA KAUPAN SOSEPÖTKÖISTÄ. onko kukaan ostanu niitä? voisko niitä antaa?

jahas... käsky käy... palaan jos taas joskus pääsen tänne sisään...
 
Hohoi!

Helle!! Ja ihan samat ongelmat ku eilenki, tosin tänään Joona ei nuku sitäkään vähää... ja on niin pirun seurankipeä, et hyvä jos ehtii vessassa käymään! Nyt potkii tossa sohvalla, tulin sivumpaan, jos vaikka nukahtais? Tän päivän päikkärit on olleet 15min + 30 min, normaalisi siis se 30-60min + 2-4h.

Elegia, oon ilonen, että saitte vihdoin lääkärit ymmärtämään, että jotain nyt on vialla! Paska homma, jos joutuu noita apteekin kalliita korvikkeita käyttämään, mutta pääasia, että apua saa. Ja onneks kelastakin sitten korvauksia...

Mä käytän kotona kans maitojauhetta (tosin vaan siis nan, ei apteekin), mutta reissuun oon ottanut aina noita valmiita tetroja. Just samalla tavalla, et keittelen tota vettä aamusella vedenkeittimellä, samaa vettä voisin käyttää koko vrk:n, jos en juo välillä ite teetä tms mihin tarvii sit keittää kiehuvaa. Reissuun ottamiseen; kahvilastahan sä saat teevettä kyllä, viilentämiseen voi laittaa sen kylmään lasiin, ellei nappula sitten oo kovin äkäinen siitä, että ruoan pitää tulla just heti sillä sekunnilla. Se viilentämiseen käytettävän ajan huutaminen ei oo kovin kivaa julkisilla paikoilla ;) Tai toinen vaihtoehto on, että otat sitten pariin tuttipulloon sitä keitettyä vettä matkaan, jauhetta minigrippiin + mitan matkaan, ja sitten vaan heität pulloon tarvittavan määrän jauhetta. Tai sitten tosiaan tuo termari, mutta ite en näe "hyötyä" siinä termarin roudaamisessa, koska pitäähän se tetra-maitokin aina muualla lämmittää. Tai jos et halua roudata montaa tuttipulloa, niin osta yks iso litran limu/vissy pullo, juot ja peset hyvin, ja sinne otat sit aina sitä vettä nappulalle mukaan.

En tiiä, oliko tästä nyt mitään apua, mutta kyllä sen pelkän jauheenkin kanssa varmasti oppii nopeesti pelaamaan! Ja ite oon ainaki aika huoleton ton suhteen ollut, ja välillä tehnyt kotona valmiin pullollisen jauhemaitoa matkaan, jos tiedän, että se tulee parin tunnin sisään juotua, tai sitten oon kaatanut pois. Ja yötä vasten saatan tehdä valmiiks pullon jääkaappiin, jonka sitten vaan lämmitän. Jauhe vaan sekottuu huonosti kylmään, joten lämmityksen jälkeen pitää kyllä muistaa sekottaa hyvin; mitä isompi pullo, sen parempi! :)

(ja jos pitää päivällä keittää vettä lisää, niin kannattaa heti ottaa pulloon seuraavan kerran annos jäähtymään, niin ei tarvii tapella sen jäähdyttämisen kanssa! Tai vaihtoehtoisesti ottaa ennen uuden veden keittämistä sitä jo keitettyä ja jäähtynyttä vettä ja laittaa vaikka jääkaappiin, jos ei pöydällä halua säilyttää :) Joona on meinaan sellanen, et sit ku hän tahtoo pullonsa, niin hän tahtoo sen just sillä sekunnilla, ja kirkuna on hirveetä pulloa oottaessa!)

Nyt Joona on vihdoin rauhassa, ehdin ehkä jopa heittää lakanat ulos kuivumaan! <3
 
Kesäistä iltaa!
 
Huh mikä helle on ollut (+27). Ei saisi valittaa, mutta liian kuumaa meikäläisellekkin, mitä sitten pikkuisille?
 
Meillä oli vieraana mun prena kaveri, jolla oli sama laskettu päivä kun mulla, mutta hänen poikansa syntyi jo 8.12, kun Jussi tuli oikeana päivänä 27.12. Lähdettiin sitten puskemaan vaunuja tuonne kylän keskustaan kevätmarkkinoille. Liian kuumaa hommaa kaikille. Keväisesti farkut jalassa, jotka lähes liimautuivat ihoon kiinni ja hikeä puski joka paikasta. Lastenvaateliikkeestä etsittiin lyhythihaisia bodeja, mutta siellä oli todella huono tarjonta. Ei kauppiaan mukaan ole vielä uudet mallit tulleet. Toki tulihan tämä lämpöaalto aivan "puskista", kun viikko sitten sai lähes etsiä toppatakkia päälle. Kyllä siinä oli tuskaiset 5 kilometriä, kun eihän pojatkaan saaneet kuumuudessa nukuttua.
 
Odottelen pari viikkoa, että alkaan antamaan Jussille puuroa. Olen ajatellut lusikoitavaa mallia, kun hänen syömisensä lusikalla sujuu tosi hyvin. Mietinnässä vain mikä olisi hyvä aloituspuuro, ehdotuksia otetaan vastaan. Toki Jussille on kelvannut kaikki ruuat mitä sille olen antanut. Ei onneksi ole samanlainen nirppanokka, kuin siskonsa.
 
Suomi teki maalin, tuuletuksia tässä välissä. Yritän sivusilmällä seurata tuota jääkiekkoa.
 
Sain siivottua terassin kesäkuntoon ja laitettiin sinne hyppykiikku Jussille. Viihtyy siinä sen verran että saa rauhassa juoda päiväkahvit, edes. Nukkumiset tääläkin on muuttuneet pikkupätkiksi päivällä, mutta pääasia, että nukkuu yönsä.
 
Tänne on tullut paljon kirjoittelua viime käynnin jälkeen, joten mitähän piti kommentoida. Elegia, hyvä että pojan vaivoihin on nyt tartuttu tosissaan ja eikähän se apukin sieltä löydy. Sanna antoi hyviä neuvoja korvikejauheen käyttöön. Tuohan kuulosti jopa helpolta, että sitä voisi jopa itse kokeilla.
 
Ampulla kuulostaa mukavalta reissulta, varsinkin se syöminen[:D]. Vähäkö kateellisena täälä huikin, kun piti tänään kans päästä oikein liinalta syömään[:@]. Mutta huomenissa meidät kutsuttiin Jussin kummien luokse grillaamaan ja ehkä me kummitädin kanssa pidetään pieniä varpajaisia. Voitaisiin juoda edes pikkuvarpaille[:)]. Olisko se sitten kaksi siideriä, nam.
 
Joku kirjoitteli siitä töihin menosta äitiysloman jälkeen. Täälä ilmoittautuu yksi, joka pitää lomaa lokakuun ja palaa remmiin marraskuussa. Teemme molemmat vuorotyötä ja hoitopäiviä tulee 10/kk maksimissaan. Onhan se varmaan haikeaa viedä pikkuista hoitoon alle vuoden ikäisenä, niisk.
 
Nyt pyykit pihalle kuivumaan ja jännittämään Suomen peliä.
 
Aurinkoista viikonloppua leidit!
 
AURINKOO!!!!!

Kertakaikkiaan mitkä kelit!!! Tuntuu, että meillä on naulakossa pelkkiä pölyisiä toppatakkeja ja lattialla kauheita paksuja talvi kenkiä! Tytöllä ei ole kunnon hellehattua ja ne lyhythiaiset bodyt piti hakea kaupasta!

VAAN SUPER IHANAA! Meidän perhe nauttiin auringosta! Aamu venähti nakuillessa tossa koti terassilla ja tyttö heitettiin pikku yöpaidassa suoraan vaunuihin päiväunille...kun ei maltettu tulla aamukahvin välissä sisälle vaatteen vaihtoon.... Huvitti, kun isäntä istuu nahkaisena portailla ja soittaa hikeä valuen kitaraa. Ja minä kiikutan kalsareissa lastenvaunuja. Maaseudun iloja, ei naapureita!

Mutta kuumus teki tepposet. Seuraavat päiväunet ja syömiset meni persiilleen koko loppupäiväksi. Just äsken nukutin uudelleen yöunille, kun neiti älysi kesken unien, että juma, kakka jäi tekemättä!!!!

Eilen yritin illalla tulla koneelle huhailemaan, vaam täällä pisti ukkosen taivaalle. Mies vetäisi töpselit irti seinästä ja minä hiippailin ikkunasta toiseen kuikkimassa salamoita. Pelottavaa se on aina! Ne aavamaisesti vaeltavat harmaan violetit keltareunaiset ukkospilvet. Se tuulen pysähtyminen ennen salamaa ja siihen roimiva vesiryöppy ja räsähdys..... Mulla tukka pystyssä. Lapsena pilalle säikytelty!
----------------
Perjantai leskenä täällä, muuten taas!
---------------------------
VALMIS PORKKANASOSE TUUBI:
Kysäisin siitä mieheltä ja hän valisti, että ei passaa tehdä siitä vauvalle ruokaa. Miksi? No, koska se pitäisi kuumentaa niin reilusti, että kaikki hyvät vitamiinit katoaa! Ja kun se on jo kertaalleen tekovaiheessa kuumennettu, niin siinä ei kuulema ole enää paljon potkua jälellä. Eri juttu on se aikuisten porkkanalaatikko, siinä on vitamiinit sivuseikka....
-----------------------

höh. mun pää on niin pehmee, että ei tästä nyt kunnon juttua saa aikaiseksi. Saunaan meen ja kumoan oikean aikuisten oluen!
 
Iltaa!

Täällä me talvenlapset hikoillaan... ei tosiaan tullu päiväunista sitten mitään! Lopulta kellon lähestyessä seiskaa, ja Joonalla päikkäreitä takana parin torkahtamisen verran, lykkäsin rättiväsyneen nappulan vaunuihin ja lähdin kiikuttamaan Halipossun postilaatikkoon lainalehteä takasin. Yhtään aiemmin en ois jaksanutkaan tonne ulos lähteä, nytkin lenkki kesti puol tuntia ja jano yllätti kesken kaiken! Täytyy muistaa taas ottaa itellekin vesipullo matkaan, ettei yllätä nestehukka.

Korvikejauhe siis on ihan oikeesti tosi näppärää! Meillä mieskin sitä aluksi "pelkäs" ja uhkas käyttävänsä vaan valmiiks tehtyjä tetroja, mutta nopeasti se "oppi" - ihan oma-aloitteisesti ja pakottamatta. Tietty pitää sit aina tehdä "tasamäärä" (eli 30/60/90/--ml) eikä voi niin vapaasti sovellella just sitä mitä tahtoo, mutta oon mä välillä summamutikassakin tehnyt, jos oon halunnut saada jonkun just erimäärän kuin mitä noista mitallisista tulis. Etenkin kotikäytössä se on meillä ihan ehdoton, kun pelkkää korviketta saa! Tulee meidän budjettiin meinaan kovin kalliiks kantaa sitä valmiiks blandattua litratolkulla jokaiselta kauppareissulta, ainakin nannissa jauhepaketista saa vajaa 4l ja hintaa vajaa 5€. Se on meillä "iso" säästö jo kuukaudessa, etenkin kun noi soseetkin pitää pääasiassa ostaa kaupanpurkeissa, kun toi nirso ei suostu syömään kotitekoista. (tänään huijasin sitä, sekotin kaupan kukkakaalia omatekoiseen porkkanaan, mutta se pirulainen syljeskeli sitä ulos. Sit pienensin porkkanan suhdetta ehkä 1:8, niin sit söi ;)) Niin ja siis onhan se helpompaakin tota jauhetta sieltä kaupasta roudata, kun meillä muutenkin menee kaikkia maitoja ja mehuja ja muuta painavampaa kamaa, niin eipä tarvii sitten niitä maitolavoja vielä päälle raahata selkä vääränä! Reissuruoaksi sitten tosiaan oon ostanut noita tetroja, ja jos Joona on mummolassa hoidossa, niin silloin mukaan pakataan tetroissa maidot (paitsi anoppi nyt on ostanut hirmu varaston vaippoja, maitoa, pulloja, soseita ja vaihtovaatteitakin sinne niiden kaappeihin, eli eipä tarvii sinne nykyään enää ees muuta ku laps lykätä, jos tahtovat sen kylään :D)

Ampulta voisin vielä udella, et millä tutilla oot juottanut sitten tota puurojauhemaitoa? Tai riippuu varmaan vähän myös siitä, et mitä pulloja käytät... Meillä siis aventteja ja mammeja, pari ainuakin, mutta aventin mallista on ainoastaan yks vellitutti. Siinä se hole on vaan niin jumalaton, että sais aika paksua kamaa olla, että läpi menis! Yleensä vellimaito juodaan siis 2 tai 3 -tutista. Oon kyllä miettinyt, että onkohan ne ainuun myytävät vellitutit yhtään parempia, kellään kokemusta? (en kyllä ainusta muutenkaan oikeen tykkää, kun tuppaa menemään ruttuun se tutti tolla pojalla... nykyään ne on siis vaan hätävarapulloina, tai vesipulloina ovat toimineet!)

Hihih... maarinen ja mies siellä hengailevat kuin luonnon lapset konsanaan! Hauska mielikuva tuli itsestä, jos tuolla hyppelisin alusvaatteisillani... Ounou, naapuriparat!

Ja oh, UKKONEN! Hitsi, mä niin rakastan ukkosta!! Oikein ikävä sitä, kun viime kesänäkin oli tosi huonoja ukkoskuuroja mun näkökentässäni... Voisin tuijotella lumoutuneena sitä massiivista luonnonilmiötä vaikka kuin! Vaan yhden kerran on päässyt vähän säikäyttämään... olin teini-ikäinen ja hengailin kavereiden kanssa parin kilsan päässä Essolla. Yhtäkkiä alkoi sataa, joten kotiinhan siitä oli lähdettävä... myräkkä yltyi, alkoi ukkostaa, ja mun matka oli vasta alkanut. Sitten iski salama valotolppaan, vaan pari metriä musta, ja kipinät sinkoilivat ympäriinsä. En oo varmaan ikinä juossut niin nopeasti kotiin! Mutta eipä tuokaan "läheltä piti" oo saanu mua ukkosta pelkäämään. Etenkin mökkisaaressa se on niin upean näköistä, ulkosaaristossa ukkonen nostattaa upean ja kokonaisvaltaisen myräkän <3

Dodiih... maariselle sitten vaan tsempit perjantaileskeilyyn! (tänään mulla on kerrankin mies kotona, ja jopa tossa vieressä! Huomenna on taas "arki" ja mies duunissa lauantain kunniaks...) Ampulle myös ihanaa huomista iltaa! Olikos tää eka "irtiotto" synnytyksen jälkeen? Kukaties sulla alkaakin menojalkaa vipattaa, ja kolistelet vasta myöhään kotiin! Niin tai näin, varmasti kivaa miehellekin olla pojan kanssa kaksin, ja sun illasta epäilemättä tulee ihana! Noi naisten lelukutsut on ihan loistavia, vaikka mitään ei varsinaisesti osteliskaan :) Ja eka kerta sielläkin on vähän seisauttava, etenkin jos moni ihmisistä on eka kertalaisia. Tunnelma lämpenee hiljaksiin!
 
Takaisin
Top