Toukokuun turinoinnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaKoo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
...psssst. mä oon vielä hereillä...
tosta ukkosesta vaan, että pentuna nukuin kumisaappaat ja jalassa, kun ukkosti. Pahimmilla säillä oli vielä sadetakkikin huppua myöten päällä....Olin kuullu, että kumi eristää.... ja ehkäisee....
nyt meen z z z z z z z z z

SannaKoo: meillä on niitä ainun vellitutteja, ja täällä ainakin Veera meinaa tukehtua jos siitä juotan. tulee tavara niin vauhdilla pullosta ulos että ei ehdi nieleskelemään. varsinkin kun laitan aina puolet velliä ja puolet maitoa.. eli siis sillä ihan tavallisella tuttiosalla juodaan kaikkea.
Mites siis teetkö sä siitä nanin jauheesta valmiiks jääkaappiin maitoja? eli keität ensin veden, lisäät jauheen ja sit kylmään odottamaan. vai annatko ensin veden jäähtyä ja sit sekoitat jauheen ja sit kylmään. mä kun oon miettiny kans tota jauheen ostamista kun noi valmiit maidot tulee tosiaan aika kalliiks kun meilläkin sillä pelkällä korvikkeella nykyään mennään. mut Veera kun on kans sellenen että sen maidon täytyy tulle heti, niin siks en oo jauhetta ostanu kun siinä on niin "pitkä valmistusaika". mut siis jos niitä vois tehdä valmiiks jääkaappiin ja sit vaan lämmittää niin sit mä kyllä käyn sitä ostamassa....

Kohta lähdetään syöttötuolin ostoon. on tänään tripp trappit -30% alennuksessa. samalla ostetaan veeralle ne aurinkolasit [:)]

Hyvää huomenta kansalaiset!

Kesä! Se on tullut, vaikka ihan varmasti käy kuten aina: kesäkuussa taas kylmenee aj sitten ihmetellään. Valo on nukkunut päiväunensa helteessä kuten muutkin palstan lapset tuntuvat nukkuneen: huonosti. Mutta kyllä jaksaa ihmetellä ulkona maailmaa! Pienellä takapihallamme haravoin ja touhusin, Valo sitterissä varjossa ja mikä pulina [:D] POika antoi  varmaan hyviä neuvoja. Olemme nyt useaan otteeseen päivittäin olleet etu- tai takapihalla katselemassa ja kissakin yleensä ilmestyy siihen kiehnäämään. Valo hihkuu ja korisee, mölisee ja höpöttää mitä näkee. Aamullakin piti lähteä peittoon käärittynä ja pippo päässä (viileää vielä kuuden aikaan) pihalle kun kerran kissakin pääsi! Rääkäisyn käskemänä kieppasin Valon peittoon ja istuimme jonkin aikaa ulkona ihmettelemässä. Naapurit kuulivat varmasti, ne jotka olivat hereillä.

Helle ja vauva on kyllä huono yhdistelmä. Sisällä  vaippaisillaan ja ulkona valkoisissa. Oli pitkähihainen body ja ohuen ohuet puolipotkarit, niillä pärjäsi ja hattu päässä. Pää oli kuuma, ei sinne lierihatun alle tuuli ota. Vaunuissa kauppareissulla tuli poru kun aurinko otti silmiin. Noissa Carenan matkarattaissa on onnettoman pieni/lyhyt kuomu, että aurinko kun paistaa vastaan, ei sitä millään saa varjostettua ellei laita koko poikaa ihan huppukuuruun jollain rievulla, ja sittenkin tuuli painoi rätin kasvoille. Piti kääntää vaunut ja työntää sivusta väärin päin. TUllessa oli sitten varjopuolella naama. Kaverilta on onneksi tulossa rattaat, sellaiset tavalliset, ei matka. Kunhan saamme haettua ne kaupungista. Ja vielä mustat nuo Carenat.. No, vauvan paikka on varjossa kuumalla kelillä kuitenkin.

Maarisen ja perheen hellepäivä kuulosti kivalta! Ihan alushousuilla en ole tuossa pihalla pyörähtänyt (ilman kylläkin silloin kerran!) mutta yöpaitasillaan mennään Valon kanssa ihmettelemään. Kohta on niin paljon lehtiä puskissa että meillä on pieni pesä täällä puskien takana.

DIza pitkästä aikaa! Käy vaan joskus huikkaamassa kuulumiset!

Ampun kuulumisia surinakekkereiltä odotellessa.. Onpa teillä kiva kesätapaaminen tiedossa, ihanaa kun pääset pk-kahveille!

Kesävaatteet. Ne liian pienet.. Vaikka en ole todellakaan iso ihminen, tuntuu siltä kun entiset vaatteet ovat NIIN pienet että niistä pursuaa ja tursuaa. Pian kaupoille oikean kokoisia ostamaan! Kun saisi itsestään irti. Alustavasti suunnittelimme että jos ensi viikolla mentäisi, isi rattaiden kahvaan ja minä sovituskoppiin.

Valo täytti helatorstaina puoli vuotta! Nopeasti aika vierähtää, kuten on monta kertaa tullut todettua.

Kotilosota jatkuu hyvällä menestyksellä. Isompia alkaa olla  vähemmän, mutta uusi sukupolvi on kasvamassa, pikkuriikkisiä kotilo(vauvoja)ita kömpii esiin ja niitä kun ei näe ellei kontillaan kulje. Tapan sitten isompana. TÄmä kotilovitsaus kuulemani mukaan on koko kylän ongelma! Ja muutkin teilaavat onnettomia nilviäisiä, en ole yksin. Silti tässä on urakkaa. Harmittaa kun ei nyt viitsikään laittaa syötäviä kasvamaan, suotta houkuttamaan elukoita. Höh. No kukkia penkki täyteen ja kasvikset kaupasta tai torilta.

Huonosti nukuttu eilispäivä tuntuu helpottavan pojan kohdalla, koska nyt ekat päiväunet aamusta kestävät jo puolitoista tuntia. Hyvä hyvä. Eilisen unia ei tullutkaan riittävästi.

Kylläpä kävi hyvin että Elegia  ja perhe alkaa saamaan vastauksia nenän tukkoisuuteen! Oli jo korkea aikakin! Mites, joko olet terveydenhoitajalle kertonut että nyt tutkitaan oikeasti vaivaa? Joka tapauksessa onpa huojentavaa[:)]

Nyt jäi varmaan taas jotain kommentoimatta..mutta palaan asiaan. Meillä on herkuttelupäivä ja luvassa kasvispurilaisia ja ihan varmasti jätksiä täälä kelillä!
Ihanaa että meidän vauvat osaavat jo nauttia tästä kesästä ihmetellen kaikkea mitä luonnossa ja ylipäänsä ympärillä näkyy. Ja me saamme ihastua siinä rinnalla seuraten uudelleen. Lapsen ihmetys ja ihastelu on NIIN aitoa. Sitä tuntee itsensä kaiken nähneeksi vaikka sitä todellakaan ei ole[:D]

Ai niin, noihin talouskeskusteluihin piti joskus kommentoida meidän osalta. Mehän olemme päättäneet että olen kotona sen kolme vuotta, jos vain mahdollista. Ja mitä teemme sen mahdollistaaksemme; auto myytiin tarpeettomana, asumme edullisesti vuokralla pienehkössä, meille riittävässä kolmiossa ja harrastuksetkaan eivät kalliita ole. Ensi kesänä olis tarkoitus taas hoidella pientä yrityshommaa, elleivät asiakkaat ole hylänneet!
Lainoja ei onneksemme ole kuin minun opintolainani, jota edelleen hitaasti maksetaan pois.

Leppoisaa päivää kaikille!

Voi Elegia  ja muut valvojat. Hurjaa tuollaiset yöt. Meillä kanssa tutin kanssa leikitään iltaisin ja sitten jätänkin Valon räpläämään tuttiaan suuhun ja takaisin ja pureskelemaan sitä. Ja lentäähän se pois ulottuvilta. Olen tulkinnut sen johtuvan ikenien kutiamisesta. Nyt ne näyttää jo turvonneiltakin! Puhkeaisi jo, ettei "turhaan" tarvitse kitistä. (malttamaton äiti)

Kyllä oli kuuma kauppareissu! Ei ole meidän aikuisten eikä varsinkaan imeväisten paikka auringossa tällä kelillä. Valokin vain kulmat kurtussa katseli eikä hymynhäivettä väläyttänyt. Takapihalle vaipasillaan vähän vilvoittelemaan varjoon ja sitten sortsipuku päälle. On muuten kätevä, vinks vinks, tuollainen lyhythihainen ja -lahkeinen ohut trikoopuku. Aukeaa haaroista neppareilla. Siinä saa tämänkin päivän oleilla. Mukavan väljäkin kun koko on 80 cm. Väljä ainoastaan leveyssuunnassa..

Jeps. Sämpylätaikina nousemassa ja poika kylvyssä höpöttämässä. Kohta pääsee unille ja toivotaan että nämä unet ovat yhtä pitkät kuin aamu-unet, 2,5 h.

Kesäistä oloa itse kullekin. (jätskiä, jääteetä, kevyttä syötävää päivällä ja raskaampaa illalla, lokoisaa oleilua jne..)

Amppu eipä istu Valo syöttötuolissa vielä, ei olla edes kyllä kokeiltu. Sylissä se istuu jo napakasti etukenossa niin että täytyy pidätellä ettei mene ihan linkkuun[:D] Eipä tullut edes mieleen että voisi jo ehkä kokeilla istuttamista, vai voiko? Mites se veljesi puolivuotias muuten istuu? Ja Valo kiittää onnittelurutistuksista!
Nuo valmiit hienot puurojauheet on kyllä käteviä ja nopeita. Minä lisään sekaan hedelmäpilttejä ja hyvin maistuu. Ensi alkuun löysempää lusikoitavaa niin että hulahti alas helposti, ei kertaakaan mistään pullosta kokeiltu, kun ei muutenkaan juuri pulloa tarvita. Nautihan iloisesta illasta!
Ei kuulla ikenistä mitään vielä. Tuntuu että näitä hampaita tehdään ikuisuus. Vasta on alkanut punoittaakin, yläien, alaikeniä en pääse edes katsomaan kun tulee itku jos jotain suuhun laittaa muuta kuin sormen.

Sämpylät uunissa ja mies kuolaa vieressä. "koska ne on valmiit, onko ne jo kohta valmiita, millon ne tulee uunista?"

Taas kun pääsin tänne istumaan niin tuleekin sitten tekstiä viikon edestä, koittakaa kestää..

HEI VAAN!

Hellepäivän riemuja: meillä tänään vauva-uinti! Arvatkaa vaan miten sitä odottaa. Tyttö nukkuu sisällä päiväunia, että jaksaa kohta istua kuumassa autossa. Ja mä keksin, tidaa tidaa, uinnin jälkeen jätskille puistoon! VAI MENISKÖ ENNEN? Niin, mulla on siis apujoukkoina tää oma rakas ammattikoululaiseni! Jiii!

Aamupäiväunet tuo veteli vaunuissa rannalla! Varjossa, pelkkä lakana paljaiden varpaiden peittona! Minä istuin laiturilla lokkeja naurattamassa ja loiskin jääkylmää vettä nihkeillä kintuilla... Aika makeeta! Maaseudun iloja ;) Oltiin ihan vaatteissa! Ja nähtiin kun joku mökkiäisistä kavi laskemassa juuri tervatun veneensä vesille! IHANNAAA! Tuli ihan juhannus fiilis!

ainiin... tuoloin 5.6 on vissiin ne kaikki koulunlopettajaiset tai kevätjuhlat. Tämä yksi meidän lapsukaisista päättää yläasteensa, joten ollaan silloin Hesassa. Mutta, en tiijä miten ne kaikki menot sopii yksiin? Saapi nähä! Niin ja sitte sunnuntaina 6.6 meillä on ne kauan suunnitellut puutarhabileet, eli "ristiäiset". Niin voipi olla, että mä en sitte kuitenkaan ilmesty Waynesiin, tai muuallekaan. Mutta skol, kaikille muille!

Nyt jotain äkki-hyvää naamaan, että jaksaa loppupäivän altailla... :)

Aurinkoista päivää, joka jo illaksi on kääntymässä. Tulisi jo viileys ja illan hämy!

Mulla on edelleen vaatekaapin sisällys uusimatta ja täällä on sama vika kuin Pranalla: eipä ole sopivaa vaatetta laittaa tuonne helteeseen (ei minulla eikä Aleksilla). Täytynee ensi viikosta suunnata kulku johonkin viileään ostosparatiisiin, ettei tarvitse auringossa "albiinona" kärvistellä. Minkähänlaiset vaatteet olisivat tuolle pienemmälle hyvät aurinkoiseen ulkoilmaan? Lyhythihaiset ja -lahkeiset kun taitavat olla huonoja, koska eivät tuolta kärvennykseltä suojaa. Hellehattu täytyy ainakin hankkia. Toi kuumuus ei sovi mulle lainkaan. Sisällä olen värjötellyt koko päivän ikkunat ja ovet auki (ihana toi tuulen vire, joka puhaltelee sisälle), mutta siltikin päätä särkee ja on huono olo. Mä olen perinyt tän huonon kuumuuden sietämisen omalta faijaltani. (Olispa jo talvi! :D ) Täytyy toivoa, että Aleksi ei olisi myöhemmin ihan näin herkkä.

Amppu: Toi la 5.6. on juuri ja nimenomaan se lakkiaispäivä (OPH:n sivujenkin mukaan se on koulujen päättäjäispäivä, kuten Maarinenkin totesi), joten meikäläinen joutuu ainakin väkipakolla silloin sukuloimaan. (Iso höh!) Vasta illalla voisin päästä stadiin, joskus kuuden pintaan. Taitaa mennä vähän myöhäiseksi. Ei mikään muu perjantai sitten onnistuisi? Musta olis ainakin kiva päästä sua treffaamaan!

Elegia: Ihana kuulla, että pääsitte nyt hyvälle lääkärille, joka tutkii ja "hutkii"! Toivotaan, ettei suuria yllätyksiä tulisi noiden allergiatestien suhteen, mutta hyvä, että asioihin saa vihdoinkin selvyyden. :)

Dizasta oli kanssa kiva kuulla! Aina välillä olen hiljaa itsekseni miettinyt, mitä sulle kuuluu. Käythän taas joskus huikkailemassa, miten elämä on teitä kohdellut?

On vähän kohmeinen olo, kun oltiin eilen miehen kanssa "viihteellä". Täytyy varmaan kömpiä vetelemään happea vaakatasoon, kun vähän heikottaa... Nauttikaa olostanne! :)

Hei täältäkin pitkästä aikaa. [:)]

Hurjasti nää meiän pienet on jo kasvanu.<3 Kuvagalleriaaki kävin kahtomasa ja voi hurja miten Tuiksin poju jo seisoo ja istuu!! :O Lyön vaikka vetoo että kävelee viimestään 9kk iässä. [;)] Vili justihin sai ihtensä pyöräytettyä vasta selältä mahalleen.[:D] On hitusen hitaampi ku isoveljensä.

Ja tosta iästä, mä oon '86. Esikko synty ku olin 21v ja Vili synty ku olin 23v. Nyt täytin 10s pvä 24v.[:)]

Vilin 5kk mitat oli 7955g/70,5cm. Hoikka ja pitkä kuten isänsä.[:)]

Olikohan jotain muuta.. Mäki oon tällanen hiljasempi tyyppi täällä mutta pitääpä sitä välillä käyä huutelemassa.[:D]
Laitan vielä galleriaan kuvia Vilistä. [:)]

Haukottelee täällä tämä äiti!

Meidän uinnissa tehtiin jotain sellaista, mitä en osannu odottaa. En edes tienny, että tenavat pistetään tuolla lailla sukeltaan!!! Hämmästys oli mahtava, kun ope tuli siihen ja sanoi, että nyt syöksytään. Minä kerkesin nopeesti tuumata, että mitämitä! Eli aikuisen toinen käsi lapsen vatsalle, sormet osottaan leukaa. Toinen käsi vauvan takaraivolle ja sitten nosto kiitoon ylöspäin ja jyrkässä kulmassa sieltä kääntäen alas ... viuuu... otsa kohti syvyyksiä! Sinne meni ipanan plumsis-sukkeloon ihan niinkuin ei mitään!!! Ja sitten halittiin ja suukoteltiin. KIVAA. Isiä harmitti kovasti,kun ei päässy tänään mukaan. Nuo sukellushommat kun on meillä iskän heiniä. MINÄ en päätäni veden alle pistä! (mutta en aio omaa kömpelyyttäni lapselle siirtää)

Sittenpä meinaskin ihan kansankielellä vi**taa! Meidän ystävä porukka Helsingistä oli tässä lähistöllä mökkeilemässä. JA sen verran usean tekstiviesti luin ja lopulta vahingossa vasatasin puhelimeenkin sillä seurauksella, että jouduin kauheella kiireellä, tuossa jumalaisessa helteessä hakee niille viiniä sen pahvisen käsilaukun ja röökiä. Kaikki tää siinä hötäkässä ennen uinteja. sitten tää tilattu lasti suoran hallilta 20 km päähän metsämökille...jeepä jee! (sain onneks korvausta, rahassa, mutta silti)(itepähän
läksin, hullu) Että jäi omat jäätelöt puistossa nuoleksimatta......

SEmmosta. Eikös ollutkin taas tärkeetä sanottavaa. Voi hyvä ihme!

Meen saunaan. Taas. Alan jo toivoa, että se mies pääsis jostain syystä tänään aiemmin kotiin....
-------------------
EDIT: ainiin, tuo ammattikoululainen sanoi, että niiden koulu loppuu tuolloin 5.6. Oisko se sitten eri kouluissa erilailla. -niin ja sen ysiluokkalaisen koulu loppuu kanssa samana päivänä?!? Mutta mites ne yo:t?

Huh tätä hellettä. On vain kaukainen muisto pitkistä päiväunista, mutta täytyy ajatella positiivisesti kun kuitenkin Jussi nukkuu yöt hyvin. Tänään on nukuttu kahdet puolen tunnin unet ja yhdet tunnin unet päivällä. Sitten onkin maruutettu tuskaisuutta ja kuljeskeltu sylissä omaa tonttia ja parin naapurin tonttia. No ehkäpä pikkuinenkin alkaa tottumaan hiljalleen tähän lämpöön ja viihtyy muuallakin kuin hikisessä sylissä.

Grillaamassa käyty ja tulihan sitä juotua jopa Jussin toisen jalan varpaille, että sitä saattaa olla aamuyöllä havaittavissa jonkinlaista suunkuivumista ja päänsärkyä. Täytyy ehkäistä buranalla ennen sänkyyn siirtymistä.

Lämmintä on luvattu ainakin alkuviikolle saakka. Yritetään nauttia lämmöstä ja katsellaan sitten juhannuksena taas villasukkia esiin[:)].

Huikkaan vaan ihan nopeasti, että kuten jo edelliseen viestiini kirjoitin, niin Opetushallituksen nettisivuilla on ilmoitettu, että koulujen (eli ainakin peruskoulu, lukio ja ammattikoulut) päättäjäispäivä on tuo lauantai 5.6.-10. Ei muuta. Nyt koisaamaan... Öitä!

Aurinkoisen päivän iltaa!

Mä keksin sen ratkasun!! Tähän kuumuus-ongelmaan! Ei kannata jäädä sisään, vaan pitää rohkeasti pakata kimpsut ja kampsut ja lampsia jätskille! Tosin sitä jätskiä ennen voi hyvin nauttia piknikeväitä viltillä, ihanan kesäisellä Espalla. Näin me tehtiin tänään, ja Joonakin viihtyi! Siellä puiden varjossa mukavasti köllittiin parisen tuntia, tuuli viilens ihanasti oloa eikä tosiaan ollut liian kuuma. Tosin nyt illalla huomasin, että oma ihoni, aurinkorasvalla lutraamisesta huolimatta, pääs kuitenkin kärähtämään. Punainen otsa ja selkä, just tietysti ne, mistä oon hikoillut... Noh, ei tää nyt niin hurjan pahasti oo kärähtänyt, enkä mä kyllä oikeestaan koskaan sillain "kipeesti" palakaan.

sinttu, siis ihan joskus sillon tällön oon tehnyt pullon valmiiks jo jääkaappiin, mutta pitäähän se siltikin lämmittää. Eipä siis paljon eroa ajallisesti siitä, että lämmittää nopeasti sen jo aiemmin keitetyn veden mikrossa ja nakkaa jauheet sekaan. Periaatteessahan kai ei sais tehdä valmiiks, mutta mä taidan olla vähän huolettomampi noiden kanssa muutenkin, kun saatan tosiaan antaa Joonalle parikin tuntia huoneenlämmössä ollutta maitoa yms. Mutta siis vesi lämpenee yllättävän paljon nopeammin kuin maito mikrossa, ja jopa tää meidän mulle ruokaa nyt heti äkkiä -poika ei oo vielä ihan tikahtunut itkuunsa ;) (Plus että saatan ottaa Joonan mukaan syliin roikkumaan keittiöön. Meillä kun on kätevästi mikro ja vedenkeitin alekkain, ja korvikejauhekin tossa pöydällä "käyttövalmiina". Jalan saa näppärästi laitettua alimman vetolaatikon päälle, ja nappula istuu hajareisin tossa mun reiteni päällä ja tutkailee tarkasti, kun mittaan sille jauheet pulloon, ja sohvalle kävellessä pullon saa kätevästi ravisteltua. Suosittelen oikeesti kokeilee, toi on tosi näppärää ja kyllä siinä ainakin mun mielestä ihan säästää rahaakin! :) Ajallisesti en koe et siinä menis yhtään sen kauempaa, kuin noiden tetrojen kanssa leikkiessä, etenkin jos ei vettä tarvii jäähdytellä tms. Ja kun veden tosiaan lämmittää ennen jauheen sekottamista, niin eipähän haittaa, vaikka se unohtuis liian kauaks aikaa mikroon, kun liian kuuman veden voi nakata surutta menemään ja lämmittää uusiks. (jep, kaikkea sitä oppii kikkailemaan, kun rääkyvä lapsi tahtoo ruokansa just nyt heti :D)
Ah, ja siis joo, ilmeisesti veden pitäis antaa jäähtyä, ennenku tota jauhetta laittaa. Siinä kun on saman verran noita vitamiineja yms. kuin tetramallissakin, niin oisko syynä sitten, että ne ei kestäis kuumentamista? En tiiä tästä, paketissa puhutaan "jäähdytetystä keitetystä vedestä".

Voihan Valo! Oli kyllä jo uudesta kuvastaankin katottuna ihan ei-pikkuvauvan näköinen. Puoli vuotta, voi herttinen! Niin se huristelee tää aika, toista se oli sillon raskaana ollessa... Onks tää nyt sit sitä, et lapsi vanhenee, mutta itehän oon edelleen just vasta 18v täyttäny? [8D]
Mites muuten, onko Valo kiltisti jatkanut omassa huoneessa nukkumistaan? Ettei alkuinnostus oo saanut omassa huoneessa nukkumista tuntumaan tyhmältä (vai osaakohan nää vielä sellasta? :D)

Elegian perheen remppahommille sitten vaan peukut pystyyn! Varmaan ihan kivaakin saada vähän "vaihtelua" tollain huoneenkierrolla :) Ja iso poika pääsee omaan huoneeseen! (ja se isompi poika isompaan omaan huoneeseen! :))

Vielä pakko muuten sanoa... Joona ollut vaunuissa ihan vaan toppibodyssa, ilman sukkia tai housuja. Sillainkin ollut vähän hikinen, vaikka oon harsoa koittanut laittaa sillain, että ei aurinko paista silmään, mutta tuuli kiertäisi. Nyt tänään kaupungissa kyllä tuulessa oli ihan jees sellanen valkonen pitkähihanen body ja tosi ohuet trikoohousut. Noita ohuita housuja pitääkin ostaa lisää, samoin vois katella, jos sais ohuempia bodyjakin, tosin sit kärsii uv-suojat. Josko mummolleni kiikuttaisin vaikka pätkän pellavaa, jos se ompelis Joonalle jotain beduiini-haalareita tms :D
Ite aattelin myös ainakin yhen setin ostaa niitä uv-vaatteita, missä on pitkät hihat ja lahkeet, niin voi niillä sitten rannallakin tarpeen tullen olla, tai veneilemässä, kun mökilläkin tulee aina vietettyä aikas paljon aikaa siellä vetten päällä! (ja hui, tuli yhtäkkiä mieleen... onko noin pienille ees pelastusliivejä?? Oon n. 20kg-> nähny, mutta entä nää ihan nappulat?? Vai ostanko sit vaan lasten märkäpuvun... lakihan se kai koskee noita lapsiakin, että pelastusvälineistä olis oltava kunnossa, eikä toi märkäpuku kyllä aja asiaansa siinä lain kohdalla! Ja miten ihmeessä tollasen velttomakkaran saa ees puettua märkkäriin, kun joskus tuskaillut pari vuotiastakin pukea?)

Amppu, siis häh, oikeesti meinaat antaa lapsen syödä ite rippijuhlissaan ja sotkea uudet vaatteet?? Älä viitti! Eihän siitä mee ku pari vuotta, ja poika menee naimisiin, ja kyllä se nainen sitä sitten syöttää! Oon nähny, häissä ne aina alkaa sen! Syöttää kakkua toisilleen!

Ja Ampulta piti kysyä, että onko MAM:ssa toi X sama ku 3:n? Ku meillä on mammeihin 2 ja 3 -tutteja, mutta ei Xää... Eikä tosta kolmosesta nyt niin hirveesti virtaa, sillä ollaan iltavellimaitoa juotu. Mut varmaan ainaki niistä aventin kolmosista menis puurojauhemaitokin, jos sitä nyt onnistun kokeilee :)

Ja Amppu goes Hki päivä sopii mulle myös tuo lauantai, kellään kun ei oo lakkiaisia tai muuta tärkeetä. Eli jos ei Halipossun ehdotuksen mukainen perjantai tai sitten tuo la-ilta klo 18 sovi, niin mä ainaskin siis voin tulla myös sillon klo 14 kahville kaupunkiin. Eli muiden siirtoja ootellessa, mä oon helppo, tai satavarmakin! ;)

Tripptrappin hankkijat, ootteko meinanneet ostaa ihan vaan trippiksen, vai sen baby-setin siihen myös? Kun mä en ihan kässää sen babysetin ideaa... Eli jos joku osaa valaista tyhmää, niin kiva!

Hih, iitan poika on tosiaan tosi hoikka! Pituudessa uskoisin Joonan olevan kutakuinkin samoissa, mutta tuo paino.. meillä on varmaan kymppi kohta rikki! :O Kyllä sitä painoa nyt sit on alkanut tulemaan, ku aluks oli niin liian laiha nappula ja nyt sitten jo kunnon makkarapötkö!

Jep, tässähän sitä turinaa taas oli. Naapurissa ois jotkut grilli-illanistujaiset ja mun tekis ihan hirveesti mieli mennä kuokkii!! En tunne naapureita, mutta siinähän tutustuis. Entinen minä olis siellä jo pullonsa kanssa ollut, mutta tää nykyinen minä edelleen hannailee himassa ja miettii vielä, että kehtaisko tonne hypätä itkuhälytin kainalossa... Taidan jänistää :(

Täällä valvotaan. Jippii! Jo useampi yö on mennyt näin, että kolmen aikaan aleksi herää, eikä sitten nukahda tissille. Viime yönä valvoi mies ja nyt oli sitten mun vuoro. Katsotaanpas auttaako pullottelu asiaan, jos vaikka sitä vielä pääsisi takaisin vällyjen väliin.

Sanna, Amppu: Mä olin puhunut tuolla aiemmin näköjään jostain vaihtoehtoisesta perjantaista. No lauantaita alunperin tarkoitin, mutta käypä nuo perjantaitkin. :) Meillä on jo aika moni lauantai ohjelmaa pullollaan, mutta kyllä nyt päiväkaffelle pitäisi kuitenkin joutaa lukuun ottamatta tota lauantaita 5.6.

Sanna: Tripp Trapp Baby Set koostuu istuinkaiteesta, haaravaljaista ja vauvan selkätuesta eli jos ostat vaan pelkän tuolin, niin siinä ei ihan pienet lapset pysty istumaan. Toi Baby Set tekee siis siitä tuolista syöttötuolin. Siihen saa lisäksi ostaa sitten istuimen pehmusteet, jos haluaa lisää mukavuutta. Eli jos me ostetaan Tripp Trapp, niin sitten kyllä hankitaan myös tuo Baby Set.

Tsekkaa vaikka tämä: http://www.stokke-highchair.com/fi-fi/tripp-trapp-highchair/accessories/tripp-trapp-baby-set.aspx

No niin...nyt taisi tulla päivän ensimmäinen iso lähetys. Lähdenpä "siivoushommiin"...

Nyt on sitten Veeralla mageet pinkit aurinkolasit, laitan kuvaa kun ehdin. sit on myös se tripp trappin syöttis, baby set ja pehmuste tuoliin. kyllä nyt kelpaa [:)]

Täälläkin helle on verottanut päikkäreitä.. yökin nukuttiin pelkällä vaipalla ja ilman peittoa. silti oli ihan lämmin tyttö kun välillä kokeilin että tarttisko peittoa laittaa.

Siis voiko tavallisten vaatteiden läpi iho palaa?? oonko nyt ymmärtäny ihan väärin?? mistä niitä uv-suoja vaatteita sit oikein saa? häh??

Ja oon lukenu jostain että alle 2 vuotiaille ei sais laittaa ollenkaan aurinkorasvaa. onks toi totta??

Se olis sit meikäläisen synttäripäivä tänään. mitähän sitä keksis... saas nähdä muistaako mies [8|]

Huomenta!

Täälläkin jo päivä täydessä tohinassa! Nyt kaivattais vaan seuraa, sillä mies meni pitkän yötyön jälkeen unille ja menee taas tänään jo kuuteen, että ehtii tehdä 12h ennen huomista koulupäivää... Hiljalleen alkaa tuntua, että kai mä sit otan vastaan sen käskyn, että meen heinäkuussa jonnekin lomalle ihan vaan keskenäni, jotta toi tietää, kuinka rankkaa ton nappulan kanssa olo oikeesti vuorokausia putkeen ihan yksin onkaan! (tosin heinäkuussahan se on jo isompi poika, ja viihtyy taas paljon enempi keskenään!)

No mutta se siitä nurinasta! Tosiaan, jos seuraa löydetään, niin jonnekin tuuliselle niitylle saa tie viedä tänäänkin! Tosin nyt pitää itsellekin laittaa pitkähihasta tai käydä ostamassa taas 50-suojakertoimellista aurinkorasvaa, kun toi 30 ei näköjään eilen estänyt mua palamasta... ja siis sinttu, tavallisten vaatteiden läpi siirtyy aina jonkun verran auringonsäteitä, mutta normaalisti siitä ei tarvii olla täällä Suomen olostuhteissa huolissaan! Ite vaan haluan olla extra-varovainen ton lapsen kanssa, kun tosiaan niitä aurinkorasvoja ei suositella käytettäväks, mutta tutkimuksetkin sanoo, että pienempi paha on ne jotkut oksidihässäkät aurinkorasvassa, kuin palaminen! Eli jos ei oo mahdollisuutta pysytellä visusti tosi varjossa (jossa sielläkin kyllä uv-säteet kohtaa ihon), niin sitten on parempi laittaa sille lapsellekin sitä aurinkorasvaa. Ja Joonan kohdalla siis noi uv-vaatteet uskoisin olevan perusteltuja, kun veneellä/saaressa paljon vietetään aikaa kesällä, ja koska mä itekin kärähdän ihan hetkessä, niin miten onkaan tuon pienen ihon laita. En tosiaan nyt tahdo mitään ylihysteriaa sit luoda! :) Eli vauva varjossa, ja keskipäivän aikaan mieluiten kokonaan sisätiloissa, niin varmasti pienenkin iho kestää tän kesän :) (etenkin jos tästä kuumuudesta selvitään! Joonakin veti eilisten maitolipitysten päälle 120ml vettä päivällä!)
(ja jos nyt haluaa uv-suojavaatteita ostaa, niin ainakin ihan H&M:llä oon nähnyt sellasia, millä ite aattelin pärjätä. Tai sitten niihin voi sijottaa useampia kymppejä ja ostaa jostain spesiaaliliikkeistä, mitkä myy lastenvaatteita nyt yleensäkin)

Amppu, treffit sopii myös sunnuntaille. Kuten sanottu, oon aika helppo ;) Ja kiva kun ilta oli loistokas!

Halipossu, no häh... oon kuvitellu, et tripptrappiin tulis se tuoli ja se etukaari mukaan. Ja et toi babysetti ois sit vaan jotain ihme hifistelyä, jossa ois jotain pehmikettä ja noi valjaat... No huoh. Tosin Joonan kummitäti jo syksyllä alkoi höpisemään, että hän tahtois sitten Joonalle sellaisen ostaa, vaikka ovatkin kalliita, niin kestävät käytössä pitkään. Nooh, katsellaan katsellaan. Yks syöttötuoli jo on appilassa oottelemassa, mutta se oli aika ruma :D

EDIT: Piti vielä Ampulle sanoa, et ootko varma, ettei poika suostuis enää seiskalta syötyään nukahtaa uusiks? Vai onko liian kuuma? Kun Joona nukkuu kans 21-06/07 (tänään yli kasiin :D), syö ja nukkuu sit lisää. Ja jos noustaan jo ysin/kympin aikaan ylös, niin tässä puolilta päivin jäpikkä on jo valmis pienille päikkäreille, kuten käy varmaan tänäänkin, kun noustiin jo joskus puol kympin jälkeen. Sängyssään mölisee kyllä sen syönnin jälkeen, etenkin jos vaippa pitää vaihtaa välissä, mutta nukahtaa kyllä pian taas itsekseen sinne... Enpä muista, et olis kovin montaa kertaa jatkanut ölinäänsä itkuksi asti, ja sittenkin on auttanut, kun oon hakenut vielä joku 60ml pikkuvauvapulloon (eli just siihen samaan ainun 120ml vetoseen, meilläkin ne on siis hätävara- ja vesipulloina!) ja sit ku on ottanut sen kainaloon ja syöttää siinä, niin nukahtaa takuuvarmasti. Ite oon niin aamu-uninen, etten tosiaan osais vielä tohon aikaan nousta ylös, jos ei oo ihan pakko!

No ni, uusi aloitus kun entinen hävisi jonnekin.

Onnea Sinttu!

Meillä on ollut tuskaisen kuuma ja levoton yö, ja lyhyt. Valo on itkeskellyt ikeniään tuskaisena. Heräsi jo puoli viisi ja minä kanssansa. Unisaldo perheen aikuisilla minimissään viime yöltä, kun Valo alkoi kirkumaan ja kiemurtelemaan tuskaisena. Annoin lääkettä ja poika meni vasta kahdeksan aikaa nuudesatan unille, nukkui tunnin, huoh, ja nyt tuntuu tulevan paremmat unet jo. Yhdistelmänä helle ja muut tuskat on kyllä vihoviimeinen! Nyt ei osaa mennä itse nukkumaan, ei se uni tilaamalla tule. Vaan niin ne kaikki kitinät ja väsyt unohtuu kun istuu ulkona poika sylissä, poika joka hihkuu ja nauttii olostaan. Se on sitä vanhemmuutta, miehen kanssa tuumailtiin. Eräs ystäväni facebookissa kertoi nukkuvansa 12 tunnin yöunia ja huokailin, mutta hänelläpä ei ole sitten tätä toista puolta, iloa omasta lapsesta JOKA PÄIVÄ<3

SannaKoo tuota meilläkin odotetaan kuin kuuta nousevaa, että maa lämpenee tarpeeksi takapihapiknikille. Valo tykkää ihan varmasti[:)] Mikäs sen mukavampaa kuumana päivänä kuin varjossa köllötellä tuulenvireessä. Mahtava päivä teillä kyllä oli. Minäkin uskon enemmän vaatteen ja varjon tuomaan apuun auringon suhteen kuin minkään voiteiden, lapsen kyseessä ollessa erityisesti. Toivottavasti saat seuraa ja keli suosii, hiukan on luvassa ukkos- ja sadekuuroja, mitkä kiitollisena otetaan vastaan viilentämään ilmaa.

Nyt tuli kiva soitto, Valon kumma-täti ja kummakaveri tulevat kylään ja tuovat kummakaverin (10v poika) vanhat rattaat käyttöömme. Onpa kivaa!

Mukavaa sunnuntaita!

SannaKoo : Tosi moni kyllä sanooki et Vili näyttää vanhemmalta mitä on ja sama oli esikon kanski. Tiä sitte, tuntu et ne oli kummatki jo syntyesään semmosia reilu 3 viikkosia.[:D]

Ja ton painon kanshan jouvuttiin käyä ekat 3kk kontrolleissaki 2vkn välein ku ei noussu ku max. 500g/kk ja kuiten pituutta oli tosi paljo. Mut sit lopetin imetyksen ja aloin antaa korviketta ni johan alko tuleen painoo.[:)] Mun maito ei vaan kasvata meiän lapsia.[&o] Hoikkiahan nuo poitsut on mutta ni se on tuo mun mieski (n.185cm/84kg).

sinttu : Just oli toisaalla keskustelua tosta rasvauksesta ja parashan olis ettei ihan vauvalle rasvaa laittais. Esikolle mä kyllä laitan (2v) ku eihän sitä saa varjossa piettyä, mut vissiin se rasvaus jotenki "estää" hikoilun ku ei pääse ihon kautta haihtumaan. Et pitäs vaan koittaa varjossa pikkusen kans olla. Mut mä tossa yks päivä kyllä sipasin pikkusen korvalehtiin, sääriin ja käsivarsiin.

Jees, eli 06.06. klo 06.06 on rehvit!! No ei vaan, jos sit kuitenkin klo 14 :) En muista, onko Sanomatalo sunnuntaisin auki, mutta koitetaan muistaa ens vkolla kurkata. Jos ei oo, niin sit keksitään jotain muuta! Ja jos sää sallii, niin haetaan Alepasta eväät ja kipsastaan Töölönlahden rantaan köllimään nurtsille!?

Mä oon nyt taas ihan kesähuumassa näiden piknikkieni ja vilttieni kanssa... Varjossa ja tuulessa on just hyvä, jopa mä tykkään!

Mam 2 ja 3 tutit... hmm, en keksi niistä mitään eroa?? 3 saattaa olla ehkä ihan snadisti leveempi se tuttiosa, reikäkin ihan lilliputtisen vähän isompi, mutta ei siinä viiltoja oo. Eli eipä siis mainittavaa eroa niiden välillä :D

Täällä nappula ei nuku sisällä noita päikkäreitä, kun on niin tuskasen kuuma! Sisällä on huono muutenkin nukkumaan päikkäreitä, että ei ihmekään, jos nyt ei maistu. Torkahtaa saattaa, jos on riittävän väsynyt, mutta ei sitä tosiaan nukkumiseksi voi sanoa.

Ja iitaa piti lohduttaa, että sama oli mulla... kun tajusin lopettaa imetyksen, niin Joonan paino alko nousee suhteessa pituuteen sopusuhtaiseks, ja sillä tiellä ollaan pysytty! Tosin nyt alkaa mun silmään näyttää jo aika pallerolta, että ehkä toi paino ei oo enää ihan täysin ideaali pituuteen? Noh, parin vkon päästä neuvola, niin siellä sit kuullaan! Meillä on myös 5kk neuvolalääkäri, olikohan muillakin näin? Halipossu?? Paitsi et teillä tais olla se 4kk neuvola, mitä meillä ei ollu ollenkaan :O

Tää kävi tänään ikea-shoppaamassa! Ostin itelleni pinkin pyyhkeen, missä on keltaisia prinsessakruunuja ^^ Ja sitten Joonalle toisen huppupyyhkeen, aurinkorasvaa (!! Jep, ikeasta! Oli niin hyvän tuoksusta, halpaa ja luki et kerroin 30!), sellasen kupin, minkä loppusijoituskohdetta en vielä tiiä, ehkä Joonan päänkasteluleluks ammeeseen, ja sitten lasipurkin kauraryyneille. Oon ihan lasipurkkifriikki, ja jos mulla olis kaunis keittiö, mielellään tummilla puukalusteilla ja tummaa graniittijäljitelmää oleva työtaso, niin laittelisin vielä enempi juttuja noihin purkkeihin. Nyt on vaan spagetit ja toinen purkki, missä tällä hetkellä on kivikovaks menneitä sukulakuja, ja sitten tohon purkkiin tulee noi kauraryynit. Jauhoillekin olis kiva olla joku ihana purkki! Ja pastoille, mut niitä on aina niin monenlaisia, etten muista kuitenkaan keittoaikoja :D

SannaKoo : Kiva etten ollu ainut.[:D] Ja tosiaan maitoa tuli vaikka kuin, mutta ei se va auttanu. Mitä sitä tissiä lupsuttahan jos sillä ei kasva?[8|]

Takaisin