Aurinkoisen päivän iltaa!
Mä keksin sen ratkasun!! Tähän kuumuus-ongelmaan! Ei kannata jäädä sisään, vaan pitää rohkeasti pakata kimpsut ja kampsut ja lampsia jätskille! Tosin sitä jätskiä ennen voi hyvin nauttia piknikeväitä viltillä, ihanan kesäisellä Espalla. Näin me tehtiin tänään, ja Joonakin viihtyi! Siellä puiden varjossa mukavasti köllittiin parisen tuntia, tuuli viilens ihanasti oloa eikä tosiaan ollut liian kuuma. Tosin nyt illalla huomasin, että oma ihoni, aurinkorasvalla lutraamisesta huolimatta, pääs kuitenkin kärähtämään. Punainen otsa ja selkä, just tietysti ne, mistä oon hikoillut... Noh, ei tää nyt niin hurjan pahasti oo kärähtänyt, enkä mä kyllä oikeestaan koskaan sillain "kipeesti" palakaan.
sinttu, siis ihan joskus sillon tällön oon tehnyt pullon valmiiks jo jääkaappiin, mutta pitäähän se siltikin lämmittää. Eipä siis paljon eroa ajallisesti siitä, että lämmittää nopeasti sen jo aiemmin keitetyn veden mikrossa ja nakkaa jauheet sekaan. Periaatteessahan kai ei sais tehdä valmiiks, mutta mä taidan olla vähän huolettomampi noiden kanssa muutenkin, kun saatan tosiaan antaa Joonalle parikin tuntia huoneenlämmössä ollutta maitoa yms. Mutta siis vesi lämpenee yllättävän paljon nopeammin kuin maito mikrossa, ja jopa tää meidän mulle ruokaa nyt heti äkkiä -poika ei oo vielä ihan tikahtunut itkuunsa ;) (Plus että saatan ottaa Joonan mukaan syliin roikkumaan keittiöön. Meillä kun on kätevästi mikro ja vedenkeitin alekkain, ja korvikejauhekin tossa pöydällä "käyttövalmiina". Jalan saa näppärästi laitettua alimman vetolaatikon päälle, ja nappula istuu hajareisin tossa mun reiteni päällä ja tutkailee tarkasti, kun mittaan sille jauheet pulloon, ja sohvalle kävellessä pullon saa kätevästi ravisteltua. Suosittelen oikeesti kokeilee, toi on tosi näppärää ja kyllä siinä ainakin mun mielestä ihan säästää rahaakin! :) Ajallisesti en koe et siinä menis yhtään sen kauempaa, kuin noiden tetrojen kanssa leikkiessä, etenkin jos ei vettä tarvii jäähdytellä tms. Ja kun veden tosiaan lämmittää ennen jauheen sekottamista, niin eipähän haittaa, vaikka se unohtuis liian kauaks aikaa mikroon, kun liian kuuman veden voi nakata surutta menemään ja lämmittää uusiks. (jep, kaikkea sitä oppii kikkailemaan, kun rääkyvä lapsi tahtoo ruokansa just nyt heti :D)
Ah, ja siis joo, ilmeisesti veden pitäis antaa jäähtyä, ennenku tota jauhetta laittaa. Siinä kun on saman verran noita vitamiineja yms. kuin tetramallissakin, niin oisko syynä sitten, että ne ei kestäis kuumentamista? En tiiä tästä, paketissa puhutaan "jäähdytetystä keitetystä vedestä".
Voihan Valo! Oli kyllä jo uudesta kuvastaankin katottuna ihan ei-pikkuvauvan näköinen. Puoli vuotta, voi herttinen! Niin se huristelee tää aika, toista se oli sillon raskaana ollessa... Onks tää nyt sit sitä, et lapsi vanhenee, mutta itehän oon edelleen just vasta 18v täyttäny? [8D]
Mites muuten, onko Valo kiltisti jatkanut omassa huoneessa nukkumistaan? Ettei alkuinnostus oo saanut omassa huoneessa nukkumista tuntumaan tyhmältä (vai osaakohan nää vielä sellasta? :D)
Elegian perheen remppahommille sitten vaan peukut pystyyn! Varmaan ihan kivaakin saada vähän "vaihtelua" tollain huoneenkierrolla :) Ja iso poika pääsee omaan huoneeseen! (ja se isompi poika isompaan omaan huoneeseen! :))
Vielä pakko muuten sanoa... Joona ollut vaunuissa ihan vaan toppibodyssa, ilman sukkia tai housuja. Sillainkin ollut vähän hikinen, vaikka oon harsoa koittanut laittaa sillain, että ei aurinko paista silmään, mutta tuuli kiertäisi. Nyt tänään kaupungissa kyllä tuulessa oli ihan jees sellanen valkonen pitkähihanen body ja tosi ohuet trikoohousut. Noita ohuita housuja pitääkin ostaa lisää, samoin vois katella, jos sais ohuempia bodyjakin, tosin sit kärsii uv-suojat. Josko mummolleni kiikuttaisin vaikka pätkän pellavaa, jos se ompelis Joonalle jotain beduiini-haalareita tms :D
Ite aattelin myös ainakin yhen setin ostaa niitä uv-vaatteita, missä on pitkät hihat ja lahkeet, niin voi niillä sitten rannallakin tarpeen tullen olla, tai veneilemässä, kun mökilläkin tulee aina vietettyä aikas paljon aikaa siellä vetten päällä! (ja hui, tuli yhtäkkiä mieleen... onko noin pienille ees pelastusliivejä?? Oon n. 20kg-> nähny, mutta entä nää ihan nappulat?? Vai ostanko sit vaan lasten märkäpuvun... lakihan se kai koskee noita lapsiakin, että pelastusvälineistä olis oltava kunnossa, eikä toi märkäpuku kyllä aja asiaansa siinä lain kohdalla! Ja miten ihmeessä tollasen velttomakkaran saa ees puettua märkkäriin, kun joskus tuskaillut pari vuotiastakin pukea?)
Amppu, siis häh, oikeesti meinaat antaa lapsen syödä ite rippijuhlissaan ja sotkea uudet vaatteet?? Älä viitti! Eihän siitä mee ku pari vuotta, ja poika menee naimisiin, ja kyllä se nainen sitä sitten syöttää! Oon nähny, häissä ne aina alkaa sen! Syöttää kakkua toisilleen!
Ja Ampulta piti kysyä, että onko MAM:ssa toi X sama ku 3:n? Ku meillä on mammeihin 2 ja 3 -tutteja, mutta ei Xää... Eikä tosta kolmosesta nyt niin hirveesti virtaa, sillä ollaan iltavellimaitoa juotu. Mut varmaan ainaki niistä aventin kolmosista menis puurojauhemaitokin, jos sitä nyt onnistun kokeilee :)
Ja Amppu goes Hki päivä sopii mulle myös tuo lauantai, kellään kun ei oo lakkiaisia tai muuta tärkeetä. Eli jos ei Halipossun ehdotuksen mukainen perjantai tai sitten tuo la-ilta klo 18 sovi, niin mä ainaskin siis voin tulla myös sillon klo 14 kahville kaupunkiin. Eli muiden siirtoja ootellessa, mä oon helppo, tai satavarmakin! ;)
Tripptrappin hankkijat, ootteko meinanneet ostaa ihan vaan trippiksen, vai sen baby-setin siihen myös? Kun mä en ihan kässää sen babysetin ideaa... Eli jos joku osaa valaista tyhmää, niin kiva!
Hih, iitan poika on tosiaan tosi hoikka! Pituudessa uskoisin Joonan olevan kutakuinkin samoissa, mutta tuo paino.. meillä on varmaan kymppi kohta rikki! :O Kyllä sitä painoa nyt sit on alkanut tulemaan, ku aluks oli niin liian laiha nappula ja nyt sitten jo kunnon makkarapötkö!
Jep, tässähän sitä turinaa taas oli. Naapurissa ois jotkut grilli-illanistujaiset ja mun tekis ihan hirveesti mieli mennä kuokkii!! En tunne naapureita, mutta siinähän tutustuis. Entinen minä olis siellä jo pullonsa kanssa ollut, mutta tää nykyinen minä edelleen hannailee himassa ja miettii vielä, että kehtaisko tonne hypätä itkuhälytin kainalossa... Taidan jänistää :(