Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla fyysinen työ ja usein työpäivän jälkeen niin poikki että ei jaksa lenkille tai muutakaan kovin tehokasta treeniä. Liputan minäkin siis hyötyliikunnan puolesta :D toisaalta ollaan paljon ulkona, pihatöitä, metässä liikkumista yms. Joten onhan se liikuntaa sekin :)

Mullakin tulee joka päivä olo "onko sielä mahassa nyt ihan oikeasti joku" ihanaa ❤

Liikuttua tulee lähinnä hyötyliikunnat. Kerran viikossa sitten yksi jumppa. Siinäpä se valitettavasti nyt on.

Epätodelliselta vielä tuntuu täälläkin. Vaikka oireita on jo jonkun verran ja maha turvonnut melkoisesti niin ei oo vielä ihan täysin menny jakeluun että mahassa on elämää :D

Huoletta voit imettää jos ei supistele. Itsekin imetän kuopusta vielä :) Vauva saattaa tosin alkaa hylkiä rintaa ja heruminen voi kai hidastua, mutta vaarallista kenellekään imetys raskauden aikana ei ole. Jos supistelee tai lääkäri määrää seksikiellon, niin sitten pitää imetys lopettaa. Suosittelen lämpimästi imetyksen tuki ry:n facebook ryhmää, siellä kouutetut tukiäidit vastaavat kysymyksiin.
En ole facebookissa niin toi ryhmä ei auta :D mut mietin vaan että vaikuttaakohan siks kun esikoinen synty keskosena

Maitolaituri on imetyksen tuen oma keskustelupalsta (ei kokemusta), mutta sieltä kannattaa vaikka sitten kysellä http://maitolaituri.imetys.fi/ Meilläkin kuopus keskonen (rv32+6 syntynyt) ja itsekin mietin tätä imetys asiaa. Vauva tosin täyttää vuoden ensi kuun alussa, että sikäli imetyksen voisi lopetella silloin. Ja hän käy enää max 5krt/vrk rinnalla.

Mä olen pyöräillyt ihan normaaliin tapaan, usein vielä neljä-vuotias kuopus kyydissä. :rolleyes: hyötyliikuntaa harrastan lähinnä, lasten ja koiran kanssa tulee lenkkeilyä eri muodoissa.

Joka päivä tulee mietittyä, että onkohan tuolla mahassa oikeasti nyt ketään. Ja jos on, niin onkohan se tyttö vai poika?! :p

Maitolaituri on imetyksen tuen oma keskustelupalsta (ei kokemusta), mutta sieltä kannattaa vaikka sitten kysellä http://maitolaituri.imetys.fi/ Meilläkin kuopus keskonen (rv32+6 syntynyt) ja itsekin mietin tätä imetys asiaa. Vauva tosin täyttää vuoden ensi kuun alussa, että sikäli imetyksen voisi lopetella silloin. Ja hän käy enää max 5krt/vrk rinnalla.
Juu meillä 32+5 syntyny ja täyttää vasta helmikuussa vuoden :) ehkä neuvolastakin saa jtn apua :)

Mä kävin tänään ostamassa multivitan raskaus ja imetys -vitamiineja. Pelkästään niillä olis tarkotus pärjäillä :) Liikunnan suhteen mullakin varmaan liikkumiset pysyy vaan hyötyliikunnassa. Työ on suht fyysinen ja kotona sitten liikuttaa koira ja melkein 6-vuotias esikoinen :)
Onko kellään kokemusta raskaudesta ja yötyöstä? Itse teen hoitoalalla pelkkää yövuoroa. Liekkö yövuoroa voi tehdä niin pitkään kun vaan ylipäätään töitä pystyy tekemään..?
Neuvolaan en ole vielä soitellut, enkä ajatellut vielä soittaakkaan.. ainakin ensi viikon odottelen. Alkuraskauden ultrassa aion käydä omakustanteisesti jahka se on mahdollista :)

Mä en oo sisäistänyt vielä yhtään että oon raskaana. Ei usko että kaikki menisi hyvin. Hyvin ristiriitaista, mies taas on ihan into piukeena tosikosta :-D

Mun pitäis alottaa kuntosali ja jumpat nyt uudelleen sairastelun jälkeen, mutta mietin kovin millaista jumppaa uskaltaa käydä? Toki omien olojen mukaan, mutta miten tuommoset lihaskuntoon/venyttelyyn tähtäävät, missä on paljon mahaa venyttäviä liikkeitä yms? Tyyliin pilatesta, joogaa jne. Onko ne ihan turvallisia ja onko pienet venytyksen tunteet yms ok mahassakin? Kauhea kun joutuu tällaisia aatteleen eri tavalla, eikä oo mitään tietoa miten toimis. o_O
Toki sit tarkoitus on jatkaa päivittäin lenkkeilyä koiran kans, minkä luulen kyllä auttaneen alkuraskauden kipuihin, vaikka alussa meinaskin vihloa repäisykipujen yms takia välillä..

Niin ja saa kai sitä tehdä yövuoroa niin pitkään ku jaksaa, luulisin? Aika monihan ei enää varsinkaan lopussa tee, sen verran elimistöä rasittavaa ja raskasta. Tällä hetkellä musta kyllä tuntuu tuo pelkkä aamu-ilta -komboki suht raskaalta väsymyksen takia.. :grin

Moikka. Anteeksi,että vastaukseni kesti. Päätin kihomato asioissa kääntyä apteekin puoleen, kun jouduin sen lääkekuurin hakee lapsille joka tapauksessa. Siellä suositeltiin, etten söisi sitä varmuuden vuoksi vaan ainoastaan sitten, jos oireita tulee.
Oon ihan hulluna siivonnut tänään vaikka tekis mieli vaan mennä sohvalle ja nostaa jalat ylös. On tää raskaana oleminen jotenkin vielä niin epätodellista. :)

Danski, mä oon ymmärtänyt, että yövuorot tulee lopettaa viimeisen kolmanneksen aikana, koska se lisää riskiä vauvan ennenaikaisuuteen. Kysy vielä työterveyslääkäriltäsi.

-Kisu-: Toivottavasti säästyt kihomadoilta! Ne on kyllä viheliäinen vaiva, meillä kerran ollu ja vieläkin puistattaa.

Minäkin oon käsittäny että yövuorot hyvä lopettaa jossain vaiheessa, vaikka moni ei varmaan niitä edes jaksaisi tehdä loppuun asti. Itse olen kotihoidossa töissä ja meillä yövuorot aika raskaita, hälytyksiä, nostoja ja juoksemista. Saattaisi ison mahan kanssa olla melko mielenkiintosta :D

Meillä ei tissi enää nyt viikolla 6 kelpaa en tiiä johtuuko siitä et en anna yöllä enää maitoo kun vl nyt lopetettiin yöimetykset. Aamulla sain vähän puoliunista poikaa imetettyä mut tää 11,5 kk on aika hyvä saavutus!!!

Meillä ei oo mitään ongelmaa tullu (onneks) imetyksessä koska vasta ollaan ruvettu maisteleen soseita ja pääravinto on se maito :)

Mekin nyt sitten lopetellaan imetystä (1v 3kk). Imetän enää 1xvuorokauteen. Alotettiin neidille kalkkitabletit kun se ei suostu kaupan maitoa juomaan, vaikka 3kk ollaan koitettu siihen totutella :D

Pitäisköhän tehdä oma keskustelu masukuville? Et alotettas jo pienillä viikoilla niin ois kiva seurata kasvua vai onks kukaan muu innostunu? :)

Takaisin