En mäkää noin hätänen muuten ois ollu mut sai 2 kärpästä yhdellä iskulla ja omapahan pois päiväjärjestyksestä!!! Ja noita neuvoloita on tosi tosi harvoin! Alkuun 2 kuukauden välein, no välikuukausina on ultrat ja sit joskus viikolla 30 tihenee kuukauden välein ja ihan lopussa 2 viikon välein. Ennen vanhaan on joka välissä neuvolassa juostu. Mä olin viikolla 30 kun esikoista ootin niin olin "jo" kolmesti käyny neuvolassa. Neuvolassa oli jopa 1 neuvolalääkärikerta. Ja nykyään syntyy lapsia yhtä vähän kun nälkävuosina niin on jeuvolahenkilökuntaa karsittu urakalla!!
Viime raskaudessa oon 9 kertaa käyny neuvolassa kun muutamia vuosia sitten suositus oli vielä 12-15 kertaa pikkasen joo harventunut
Mulla on tänään H4+3 ja äitienpäivälahjaksi sain positiivisen raskaustestin <3. Mä vielä mietin mihin neuvolaan aikani varaisin... Odotan vielä viikon-pari ennenkuin varaan ajan.
Mulla on tänään tullut ensimmäisen kerran se olo että MÄ olen raskaana Kun tähän asti on ollut niin epävarma olo,että oonkohan sittenkään. Ja testejä on kulunut liuta Enää ei tarvitse tehdä. Katsotaan kuinka pitkään tää olo kestää!
Onko muilla alavatsakipuja tai tuntemuksia? Mulla välillä käy sellanen olo että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä..
Vii at testissä (testeissä) onneksi oli kunnon leffaviivat mutta pelottaa kuitenkin että menee kesken..
Koskaan en ole keskenmenoa kokenut mutta koskaan aikaisemmin en ole lasta myöskään joutunut yrittämään ennen tätä..
Hirmu, mulla vähän samat tuntemukset tällä hetkellä mutta niin oli kahden aiemminkin lapsen kohdalla ja olivat silloin siis normaaleja tuntemuksia kun kaikki meni hyvin. Täytyy olla vain luottavaisin mielin :) Yhden keskenmenon olen todella alussa kokenut ja silloin sain testissäkin vain haaleita viivoja. Näissä muissa raskauksissa viivat on olleet heti testissä tosi selkeät.
Mulla on kyllä tosi epävarma olo tän raskaana olemisen kanssa. Vielä e testeihin ole tullut kun haaleita viivoja mutta viivoja silti. Tässä vaan odottelen kovasti että vahvistuisi viiva kunnolla. Ja kun niistä viikoistakaan en tiedä yhtään että missä mennään
Mulla tuli kans noita kipuja alavatsaan alussa ja tiesin sillon niistä et nyt on tärpänny ko aloin netistä lukee mistä ne johtuu :) säikähin kyl itekki ensteks mut onneks ei ollu mitää vakavaa. Kolme päivää myöhemmi plussasin (4+5 oli sillo).
Mulla taas huolettaa jos noita vihlaisuja ei tunnu, kun jotenkin liitän ne siihen et jotain tapahtuu. Mut se huolettaa, kun en niitä leffaviivoja saanut niinku viimeksi. Digi näytti kyl oikein, mut silti.
Kyllä noi kaikki pelot ja huolet on varmaan aika yleisiä tässä alussa... Koko ajan huomaa miettivänsä, että onkohan tuolla mahassa oikeasti ketään??!! Mulla oli kahdessa onnistuneessa raskaudessa alavatsakipuja, ihan kun ois menkat alkamassa... Tuulimunaraskaudessa ei juuri tuntemuksia ollut. Nyt on välillä sellaisia pieniä vihlaisuja, mut ei varsinaisesti mitään menkkajomoja. PC:n testis oli tänää kyl jo ihan leffaviivat.
Hirmu, joo täällä muut näkee mitä kirjotellaan. Tuo salainen ryhmä on nyt perustettu ja sinne pääsee kunhan on ensin postannut tänne julkiselle puolelle 30 postausta..
Ne menkkatuntemukset pelästytti kyllä taas, vaikka muistaa esikoisen ajoilta samat tuntemukset :-D ihminen ei vaan osaa/pysty luottamaan että kaikki menis hyvin :-D