Toukokuun turinat

Mä matkustin ekassa raskaudessa viimeisen kerran kauemmas n. rv 31. Tällöin siis autolla reissussa yhteensä 1000 kilometriä. Se meni ihan jees, mutta sen jälkeen ei kyllä enää oikein huvittanut istuminen.

Mutta tuosta "vieraassa sairaalassa" synnyttämisestä on kokemusta! Me ei päästy Kätilöopistolle sulun vuoksi vaan päädyttiin Naistenklinikalle. Kyllä se paikkojen outous vaikutti mulla vähän lisää pelkoon ja stressasi... Oman lisänsä toi Naistenklinikan remppa ja omat muuten negatiiviset kokemukset. Mutta ens kerralla toivoisin pääseväni jompaan kumpaan, kunhan ei sentään Jorviin joutuisi :wink
 
Mua jänskätti ainakin se lento silloin rv 19.. En olis varmaan lähtenyt, jos ei olis ollut pakko. Ja muistelen, että oli se istuminen vähän tukalaa, mutta mulla olikin silloin jo ihan jättimasu (porukka luuli, että synnytän hetkenä minä hyvänsä). Siskokin käski varuilta pukemaan koneeseen peittävät vaatteet, etteivät epäile mun olevan pidemällä kuin mitä olen ja kiellä lentämästä :rolleyes:
 
Raskaana matkustaessa kannattaa tarkistaa matkavakuutuksen ehdot huolella! Mulla oli viimeksi if:in vakuutus ja muistelen, että se ei korvannut mitään enää tyyliin viikon 20 jälkeen. En ole varma viikosta, mutta tosi alkuvaiheessa loppui vakuutussuoja. Ja sehän on ihan kotimaanmatkoillakin sama juttu. Oli mulle yllätys. Otin silloin Pohjolalta matkavakuutuksen, siinä oli hyvä turva.
 
Okei no hyvä tietää!

Mutta onneksi sinne on kuitenkin vielä pitkä aika jne. Näkee sitten lähempänä mikä tilanne on! Jos olo hyvä ja istuminen ei puuduta ni mikä ettei :) jos paikat ihan rikki jo silloin niin tuskin tulee lähdettyä :D

Tai sitten jään sinne niin pitkäksi aikaa, että synnytän...x) olisipahan kaikki sukulaiset lähellä :D

Kaikki sukulaiseni asuvat siis siellä minne olisin menossa ja olen itsekkin syntynyt siellä...ihan hyvin voisin sielläkin synnyttää :D

Kesken matkan ei kyllä olisi kiva jäädä jonnekkin jkl tms synnyttämään, se ehkä eniten ahdistaisi jos kokonaan vieraaseen paikkaan pitäisi jäädä :)

(En tosissani kyllä tieteen tahtoen harkitse jääväni sinne synnytämään, jos joku niin luulee :D)
 
Mä synnytin rv37+5 joten en lähtisi yli 2h ajomatkan päähän reissuun enään rv35 jälkeen.
Mulle olis ihan yks lysti missä synnytän, mut en haluaisi että vauvan pitäisi heti ekalla kotimatkalla istua autossa pitkää aikaa.
 
Joo vakuutus jutut ajattelin tarkistaa huolella, viime kesänä oltiin 1v kanssa turkissa ja poika sairastu siellä vesikokkoon eikä meinattu päästä kotiin.. :D silloin jo huomasi että ois voimut vakuutuslaput paremmin lukea.
 
Mä haluaisin vielä alkuraskauden aikana lähteä käymään kreikassa, mutta mies ei innostu
 
Mä kattelin just et elokuussa kun lähtis Kreikkaan, niin ois edullista :D Pitää laskeskella et olisko varaa..
 
Ps. Onko kaikki päässeet jo sinne suljettuun ryhmään höpisemään, täällä on niin hiljaista :wink
 
Noissa toisissa ketjuissa on enemmän höpinää. Tää toukokuun ketju on jäänyt kesäkuun ketjun jalkoihin :)
 
En ole edes tajunnut kun en oo lisännyt sitä vielä suosikkeihin enkä siis saa ilmoituksia :D Hehheh, ilmankos :D
 
Oo, kreikka ois ihana! Mä oon vaan tällänen pelkuri et en uskalla :sad001 vaikka tiedän että voi sattua kotonakin jos on sattuakseen, mut silti stressais lähtee! Esikoisen aikana oltiin rv 18 Espanjassa ja kaikki meni hienosti, mut sit nää julkisuudessa olleet jutut ennenaikaisista synnytyksistä ja matkavakuutuksista yms ja oma km, tieto lisää tuskaa vai miten se meni...
 
Takaisin
Top