Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Perus lenkkeilyä jatkan sitten kun tuntuu, etten uskalla enää pyöräillä.

Mä oon kova treenaa ja viime raskaudessa treenasin niinkun normaalistikin, 4-5 krt viikossa ihan viimeseen viikkoon asti, siis kuntosali treeniä ja cross trainer tunteja. Tässä raskaudessa oon kans käyny kuntosalilla samaa tahtia ja spinning:) Kuuntelen aina omaa kroppaa ja teen miltä tuntuu. Mulle se on samalla omaa aikaa ja nautin siitä valtavasti, viikon kohokohtia!

Kyllä mun ois tarkotus vielä en oo pyöräkautta korkannu

Mä kuljen pyörällä töihin nii ei oikein auta olla pyöräilemättä. Miksen uskaltaisi pyöräillä? Mä käyn aktiivisesti uimassa/vesijuoksemassa.

Pyöräillessä on vauhti kovempi jos kaatuu kun jalan jos kulkee ja vissiin vähän suurempi riski kaatua kun jalan mut eiköhän oo ihan turvallinen laji

Juuri sitä siinä pohdin, uskaltaako, kun jos kaatuu on riskit varmaan kovemmat kun kävellessä.

Pitääkö syödä erikseen foolihappoa vaikka syö tota multivotamin mamaa kun siinä on 500 sitä foolia? (En osaa tehä sitä määrä merkkiä)

Paljos se oli kirjotuksia tähän ryhmään että pääs sinne salaselle? Olikse 30?

Mun mielestä suositus minimi on 400, niin se 500 on oikein hyvä. Viisaammat korjatkaa, mutta näin mun mielestä :)

30 viestiä joo, niitä tässä yritän itekki kuumeisesti näpyttää :D

Mul on vitamiineista käytössä foolihappo 800, multivitan raskaus, sinkki ja vehnänalkioöljy. Tota foolihappoo otan vaihtelevasti 2-4 tbl /vrk.

Liikunnasta; pelkkään hyötyliikuntaan ja kävelylenkkeihin jää... :bored:

Mä oon pyöräillyt, vasta hankittiin esikoiselle istuin pyörään :) Eipä me kovaa vauhtia mennäkään ja kun toinen on kyydissä niin sitä on vielä tavallista varovaisempi.

Mun osalta liikunnat jää hyötyliikuntaan ja mitä nyt tulee esikoisen kanssa touhuttua, vaunulenkkejä ja tota pyöräilyä :)

Mäkin haluun pyörän! Mies sai ja osti nyt esikolle istuimen ja kypärän, tykkää olla kyydissä tosi paljon :-)

Me vaihdettiin tänään esikoinen mun kyytiin pyöräilemään. Aluksi jännitti, mutta hyvinhän se onnistu :)

Mitenköhn imetys vaikuttaa uuteen raskauteen?

Mä en oikein vieläkään usko, et oon raskaana! :) Mites teillä muilla tää alku on menny? Mulla vähän väliä tulee päähän ajatus, et iik! Meille tulee vauva. :D Ja sit taas ku ei ole vielä mitään konkreettista, kuten pahaaoloa tai isoa mahaa, niin ei osaa vielä oikein käsittää koko juttua. Ehkä se tässä pikku hiljaa todentuu. :)

Huoletta voit imettää jos ei supistele. Itsekin imetän kuopusta vielä :) Vauva saattaa tosin alkaa hylkiä rintaa ja heruminen voi kai hidastua, mutta vaarallista kenellekään imetys raskauden aikana ei ole. Jos supistelee tai lääkäri määrää seksikiellon, niin sitten pitää imetys lopettaa. Suosittelen lämpimästi imetyksen tuki ry:n facebook ryhmää, siellä kouutetut tukiäidit vastaavat kysymyksiin.

Ja myös Rinnalla - blogi on erittäin hyödyllinen.

Takaisin