Toukokuun turinat

Esikoisen synnytys kesti 4h 50 min. Toinen vissiin luultavasti vähemmän aikaa. Mutta meillä ei oo sairaalaan kun ehkä 25 min.
 
Miulla esikko 5h, toinen 9h ja kolmas 4h :)
 
Huh, saa kyllä olla onnellinen, että asuu kaupungissa, jossa on yliopistollinen sairaala. Ja matkaa sinne ehkä vartti riippuen liikenteestä.
 
Jos on joku monen tunnin synnytysmatka niin eikö sitä joskus oteta tiettynä päivänä osastolle ja käynnistellään ettei matkalle syntys?
 
Joo, jossain Lapissa ne mun mielestä ottaa varoiksi osastolle la:n lähestyessä, jos on kovin monta sataa kilometriä synnärille. Tai sitten ambulanssilla mennään ja mukaan tulee paikalenen kätilö.
 
Sitä mun piti kysyä, että oliko täällä vau-sivuilla enää sellaista laskuria, mistä näkee millä viikolla menee. Siis onko 4+6 tai 5+2 viikolla? Muistaakseni joskus oli. Ei pysty ite muistaa enää kaikkea, kun esikoinen pitää kiireisenä. :eek:
 
Sitä mun piti kysyä, että oliko täällä vau-sivuilla enää sellaista laskuria, mistä näkee millä viikolla menee. Siis onko 4+6 tai 5+2 viikolla? Muistaakseni joskus oli. Ei pysty ite muistaa enää kaikkea, kun esikoinen pitää kiireisenä. :eek:
Googleen kun kirjoittaa raskauslaskuri tulee monia vaihtoehtoja :)
 
no nyt löysin pari, jotka laski päivätkin. Väittää että olsi jo 5+2, mutta mun mielestä vasta korkeintaan 5+1... Toiset laskurit antaa lasketuksi ajaksi toisen päivän kuin toiset laskurit (siis peräkkäiset päivät) samoilla tiedoilla. Jännä juttu.
 
Mä latasin ton Vau:n oman sovelluksen jo yrityksen aikana. On kyllä tosi hyvä ja selkee käyttää - suosittelen! :happy119
 
Ja ahhahahah, tajusin vasta (!!) nyt, että empä mä ehdi ku käydä töissä vähän kääntymässä :laughing021 oon ollu esikoisesta kotona 01/14 lähtien ja nyt elokuussa oon palaamassa töihin.. Pomo varmaan tosi mielissään :happy090
 
Ja ahhahahah, tajusin vasta (!!) nyt, että empä mä ehdi ku käydä töissä vähän kääntymässä :laughing021 oon ollu esikoisesta kotona 01/14 lähtien ja nyt elokuussa oon palaamassa töihin.. Pomo varmaan tosi mielissään :happy090
Monihan tekee just noin... Se on se vakipaikan ilo :)
 
Ja ahhahahah, tajusin vasta (!!) nyt, että empä mä ehdi ku käydä töissä vähän kääntymässä :laughing021 oon ollu esikoisesta kotona 01/14 lähtien ja nyt elokuussa oon palaamassa töihin.. Pomo varmaan tosi mielissään :happy090
Mulla sama juttu, on muutenkin aika kiree pomo. Kiljuu varmaan riemusta :D aiotko kertoa ennen kun palaat töihin vai sitten kun oot jo palannut?
 
Mulla sama juttu, on muutenkin aika kiree pomo. Kiljuu varmaan riemusta :D aiotko kertoa ennen kun palaat töihin vai sitten kun oot jo palannut?

Mulla sama, että elokuussa palaan hetkeksi, ja anoin vielä osittaista hoitovapaata eli teen vaan ma-to. Vähä jänskättää kyl sit kertoa (tai eiköhän se jo sit näy) et jään muutaman kuukauden päästä taas pois :grin Ja mut siis vakinaistettiin pari päivää sen jälkeen kun esikoinen syntyi..
 
Mulla sama juttu, on muutenkin aika kiree pomo. Kiljuu varmaan riemusta :D aiotko kertoa ennen kun palaat töihin vai sitten kun oot jo palannut?

En oo päättäny ihan vielä. Jos ultrassa kaikki näyttää hyvältä ja raskaus etenee muutenkin normaalisti niim kerron varmaan palatessa.
 
Mites muut (nyt työskentelevät), ootteko jo kertonu työnantajalle?

Mä kerroin eilen, kun nyt on ruvennu tulemaan enemmän migreenikohtauksia, jotka kestää tosi pitkään kun ei voi kohtauslääkkeitä käyttää. Pomo on varmasti odotellutkin jo uutista kun tietää yrityksestä (aiempien menetysten vuoksi).
 
Munkin pomo varmaan hyppii riemusta kun heinäluun lopussa ilmotan etten ookkaan kun jouluun asti taas töissä :D Alotan siis syyskuussa osittaisella hoitovapaalla 15h/vko ja voi että kun oli taas työn ja tuskan takana saada se vinguttua! Tarkoitus on siis kertoa kun esimies palaa heinäkuun lopussa lomilta ja tulee se 12vkoa täyteen ja on ultra ollut. Muutenkin sitä tuntee itsensä ihan huipuksi työntekijäksi, joulukuussa tulee 8 vuotta samassa talossa, siitä kahdeksasta vuodesta olen ollut töissä ehkä 3 vuotta, muuten perhevapailla :rolleyes: Että kannattaa palkata synnytysikäisiä naisia... Nyt olen ollut kotona 3/14 asti, sitä ennen olin 3kk pätkän töissä, ja taas sama homma, syyskuusta joulukuuhun hommissa ja jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin saikku ja lepo kutsuu jo marraskuussa.
Kunhan vaan nyt kaikki menisi hyvin.
 
Mä sanoin pomolleni jo, kun olemme ystäviä töiden ulkopuolellakin. Olen tässä yrittämisestä puhunut ja muuta... niin oikeastaan hän kysyi, että mikä on tilanne. Sanoin sitten, ja kovin iloinen oli puolestani. En ehkä olisi kertonut ennen ultraa... mutta kun hän sattui kysymään. :)
 
Mun esimies vaan nauroi ja onnitteli. :D Ehdinkin toki olla hurjan pitkään töissä, palasin jo helmikuussa kesken esikoisen vanhempainvapaan. :wink Että on tässä semmonen 10 kuukauden työpätkä sentään, jos nyt ei sairaslomalle joudu ennen äitiyslomaa. Toki pidän tässä myös kahden vuoden lomat pois, eli töissä oikeastaan vaan 7,5 kk...
 
Takaisin
Top