Toukokuun turinat

Olin varma että pääsee mutta vain 30.4.2016 asti, nyt sitten voi panoraamakuvia katsella netistä ja tutustua synnytysyksikköön... Onpa tylsää...
 
Mä sain Jorvissa lapsivuodeosastolla mielestäni myös huonoa kohtelua, synnytyksen kätilöt olivat kyllä ihania :)
Mä en saanu synnyttää jorvissa kun oli liian pienet viikot sinne mut kun soitin ja kysyin lapsivedestä annettiin nyrpeästi virheellistä tietoa, soitin synnytystä edeltävänä yönä niin ei meinannu ottaa mua ees käymään siellä vähätteli vain ja käski ottaa särkylääkkeen ja mennä nukkumaan.. Ja vielä paikanpäällä jouduin odottaa 10min ennenkun kukaa teki mitn ja sit olinki jo 5cm auki..
 
Mä toivon että tässä raskaudessa mun päätöksiä ei väheksytä olla esim syömättä jtn tai tekemättä jtn koska on kiellettyä/kehotettu välttämään.. Otti pikkasen päähän meinaa viime raskaudessa
 
Mä toivon että tässä raskaudessa mun päätöksiä ei väheksytä olla esim syömättä jtn tai tekemättä jtn koska on kiellettyä/kehotettu välttämään.. Otti pikkasen päähän meinaa viime raskaudessa

Jokainen tekee ne päätöksensä itse ja paha minusta toisen päätöksiä on mennä arvostelemaan. Kukin tyylillään, eikös juu? :)
 
Ei kai kukaan voi väheksyä toisen päätöksiä, sun olo, sun raskaus. Kaikki tekee niinkuin itsestä tuntuu hyvältä. Viime raskaudessa mulle tarjottiin usein kiellettyjä juttuja mm medium pihviä ja graavilohta jne. Kieltäydyin eikä kukaan kommentoinut mitenkään, onneksi, olisin suuttunut :-D
 
Mulla ei ainakaan ollut tarkoitus väheksyä mitään jos viittasit toisen ketjun juttuihin :-) ihmetytti vaan kun mulle tulleessa listassa ei oo kiellettynä tietyt jutut mitkä ovat kiellettyjä... Mä en hirveen orjallisesti noudata listaa muutenkaan, saatan omatekemää graavilohta maistaa, samoin vaikka Valion sinihomejuustoa jne :-) ymmärrän silti täysin kieltolistan enkä syö esim maksaa tai raakaa lihaa :-) niinkuin Annulii laittoikin, jokainen tyylillään :-) :Heartred
 
Joo heinäkuussa ei synnytetä :laughing021 juhannuksen aikaan on siis ruuhkaviikot kun käynnistellään urakalla ja loput pidättelee elokuulle...
 
Ei en mä näitä keskusteluja meinannu vaan lähipiiri jakso jauhaa kokoajan tyyliis et "et oo tosissas naurettavaa ettet syö tot ja tota syö nyt älä oo tyhmä" jne..
 
Ei toi oo kyllä mistään kotoisin. Outoa käytöstä lähipiiriltä, jospa nyt tajuaisivat :-)
 
Mua myös pidettiin ihan hysteerisenä esikoisen odotusaikana, kun en joulupöydässä suostunut kaikkea syömään. Miehen veljen vaimo (kahden lapsen äiti silloin, ja nytkin) totesi naureskellen, ettei sitä enää toisen kanssa jaksa ottaa ressiä ja syö kaikkea kohtuudella. No, en oo ottanu ressiä mutta en oo kyllä kiellettyjä syönytkään. Edes tässä viidennessä odotuksessa. Tosi ärysttävää tollanen vähättely! Kaikki tekee omat ratkaisunsa. Sillä ei väliä syökä sitä vakuumigraavia kilon vai gramman, jos siinä on listeria niin siinä on ja riskit on kaikkien tiedossa.
 
Ei en mä näitä keskusteluja meinannu vaan lähipiiri jakso jauhaa kokoajan tyyliis et "et oo tosissas naurettavaa ettet syö tot ja tota syö nyt älä oo tyhmä" jne..
Ite kans mietttiny et saa nähä kui raskaaks käy ko omalt lähipiirilt saa odottaa ihan samaa. Mun äiti soitti mulle pari päivää sit et mun ukki oli ostanu mulle graavilohta (ukki ei tiiä mun raskaudesta, äiti tietää) ja ko sanoin että en saa syyä sitä nii siitäki alko jo et "älä viitti, miks ei muka sais" ja vaati tyylii hirveet selvitykset :/ ja myös sanonu mulle et luen kuulema iha liikaa koko aja netistä kaikkea raskausjuttuja ja mulla menis kuulema ihan höpöksi koko homma. Että sellasta. Nii ja hölkkäämine ois kuulema hänen mielestää pitäny heti plussan jälkee lopettaa koska sei kuulema ois hyväks raskaana ollesa mut sit ko oikeesti sanoo mikä ei oo hyväks nii reaktio tämä :D
 
Mä jätin muiden arvostelut syömisestä omaan arvoon. Mä en syönyt mitään mikä ei tuntunu hyvältä.
Noista synnäreistä vielä että itse ku synnytkin esikoista kättäri oli täynnä ja mentiin naistenklinikalle vissiin viimeiselle paikalle tai ainakin siellä oli myös tosi täyttä. Kurjaa jos Porvoo ei saa poikkeuslupaa enää. Mulla tulevaisuudessa saatta synnäri olla Mikkelissä mutta sielläkään ei 1000 synnytyksen raja tule täyteen ja toimii poikkeusluvalla. Lähin olis Lahdessa 1.5h matkan päässä. Pitämää tähdätä lapset kesälle :-) (ihan ku vois aina nii suunnittella)
 
Meijän synnäri on 1,5-2h matkan päässä talvikelissä, ei oo kiva, mut eipä tolle mitään voi. Seuraava vaihtoehto olis Kuopio, mut sinne on jo sit taas yli 2,5h matka.
Tonne meijän synnärille pääsee n. Tunnissa lanssilla.
 
Muokattu viimeksi:
Ensimmäisen synnytin kättärillä, ja myös nyt toivon pääseväni sinne. Luotan enemmän noihin pelkkiin synnytyssairaaloihin kun keskussairaaloihin.
 
Meidänkin synnäri taitaa pyörä poikkeusluvalla (KAKS), mutta täällä päin on nuo välimatkat niin turkasen pitkiä että käsittääkseni toiminta jatkuu osittain sen takia. Itsellä matkaa ei tule kuin 30 km, mutta kaukasimmilla kainuulaisilla synnyttäjillä voi jopa se 150-200 kilsaa tulla ja jos meiltä lopetetaan synnytykset, matka pisimmillään 300-400 kilometriin.
 
Onko täällä Jyväskylässä synnyttäjiä?
Minä oon, esikoisen ryhmässä ei montaa ollu :sad001 eli tosi mukava et on muitakin!!!

Sehän se et jos on 400 km synnyttään niin matkasynnytykset lisääntyy!!! Ja riskit tietty siinä samassa.
 
Kauheeta kyllä jos tulee noin pitkät matkat sairaalaan! Mulla jos olis mennyt se kaksi tuntia matkaan niin olis syntynyt autoon. Meillä onneks sairaala ihan vieressä! Ehdittiin sinne niin 1,5 tuntia ja vauva oli sylissä!
 
Kauheeta kyllä jos tulee noin pitkät matkat sairaalaan! Mulla jos olis mennyt se kaksi tuntia matkaan niin olis syntynyt autoon. Meillä onneks sairaala ihan vieressä! Ehdittiin sinne niin 1,5 tuntia ja vauva oli sylissä!

Näin kävi silti vaikka ensiks soiteltiin ja kyseltiin niin meille sanottiin ettei kannata tulla kun noin harvoin supistelee, että odotella vaan kotona. Mä sanoin silti miehelle et lähdetään ja kun sairaalaan pääsin tarkistukseen niin kas 7 cm auki. Vaihdoin sairaalavaatteet ja uus tarkistus 10 cm.
 
Sepä se vähän jänskättää et ehtiikö sairaalaan, mulla edellinen synnytys kesti 4h ja jos en olis ollu jo valmiiks osastolla niin toi ois syntyny matkalle...
 
Takaisin
Top