Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on tuolla facen puolella syntynyt nyt 4 vauvaa ja mahdollisesti viides syntyy tänään, ainakin ovat laitoksella ja vedet on menneet :) Mä en vaan tiedä et onko niistä kellään profiilia täällä vaiko ei

Huimaa! ei pystyis itse vielä kuvitella synnyttävänsä:confused:...toivon että mennään laskettuun asti..mikäli nää kädenpuutumiset vaan kestää.. ei kerkee synnyttää vielä!

Kannatti ilmeisesti vähän narista, nyt toimii taas tabletilla :)

Perkele, kun ärsyttää!
Koti on ihan pommi ja oon yrittänyt siivoilla, niin heti lähtee vatsa saman tien kiristymään etten varmana voi tehdä muuta kuin mennä makoilemaan.
Hyvä puolihan tietty on, että tiedänpä ainakin tavaroiden noukkimisen lattialta aiheuttavan supistelua, mikä onkin sitten hyödyksi, kun haluan oikeasti edesauttaa synnytyksen alkamista :grin
Mutta en halua kyllä synnyttää vielä yhtään mitään ennen kuin on koulusta paperit kädessä (ja oon saanut mun juhlat!) ja koti on siisti! :p

Tänään vauva on ollut normaalia rauhallisempi eikä riehaantunut edes silloin, kun sorruin herkuttelemaan, jonka seurauksena nyt ihan älyttömän paha olo... :smiley-ashamed005

On muuten aika painostava ja nihkeä ilma (Vantaalla ainakin), että saa nähdä minkälainen yö tulee.
Mä jo valmistaudun nukkumaan, ei vaan jaksa olla hereillä.
En tiedä palaudunko vieläkin tuosta mun urakasta, etenkin viime viikosta, kun olin niin stressaantunut etten nukkunut kuin muutamia tunteja yössä.

Mä sain tänään lavakauluksia meiän pihaan ja nyt tekis niin mieli alkaa laittaa tota pihaa kun se on ihan kaamea edellisten asukkaiden jäljiltä. Esikoisen kummisetä toi mulle nuo kaulukset ja huomasin sit liian myöhään et 1 on eri kokoinen kuin muut, noh mallailin niitä tohon meiän pihaan ja totesin et laatikoita voiskin hyvin olla kahden sijasta 3 ja eikun soittamaan tuolle kummitus sedälle et kuule voitko tuoda vielä 2 lisää, ison ja pienen ja lupasi tuoda. Nyt tarttee sit vaan tehä hiukan lapio hommia, käydä hakee säkkitolkulla multaa ja päättää mitä kaikkea mä noihin haluan kasvamaan :)

Hemmettiiih, en mä nukkumaan pääsekään vielä kun supistelee, kiristää ja vähän sattuu vatsanalueella. Ja jopa alaselässäkin tuntuu, mutta ei kuitenkaan niin paljon mitä esikoisen kohdalla, kun lähtö tuli. Silloin se kipu oli ihan sietämätön, että väkisin pisti mut polvilleen.
Toivottavasti menee pian ohi.
Vähän jännittää tuo ensi viikko, kun pääsee katsomaan onko alhaalla mitään tapahtunut näiden supistuksien myötä :)Esikoisen kohdalla ei ollut kuin pari pientä harjoitussupistusta, mutta tämän kanssa onkin sitten ollut paljon enemmän ja kovempia.

Mä sain tänään lavakauluksia meiän pihaan

siis mitä on lavakaulukset? kaiketi jotain kehikoita kohopenkeille?

Mullakin menee kaikki ylim energia tuolla pihan parissa- vielä pitäisi läjittää sellaiset sata metriä kurpitsapenkkiä..meillä tuota lampaiden talvikuivitus-olkipasha-seosta, joka ihan priimaa just kurpitsoille tuoreeltaankin, sellaisen reilu 60cm korkean höögin kun laittaa niin riittää lämpöä koko kesäksi. ja kun ei voi tyytyä ihan vähään..
mutta siis käsipelillä käy siirtäminen (on aika ahtaat paikat valittu noille systeemeille toistaiseksi)..pikkuisen kyllä pistää keho jo hanttiin:confused005
mutta kun ne ab sata taimea mua täällä tuijottelee..eihän niitä voi kodittomiksi-

Näinköhän sulle Gemini tulee lähtö ensimmäisten joukossa. ;)

Mä en oikein tiedä koska toivoisin tän syntyvän... Välillä huomaan miettiväni, että pianhan se saattaa jo tulla, ja ajatus tuntuu ihan kivalta ja jännältä. Mut huomenna on vasta äitiysloman eka päivä ja haluan tehdä kaikkia kivoja lomajuttuja ja rentoutua, eikä se onnistu jos pian pitäis lähtee synnärille! :eek:

lambi ne on näitä puukehikoita jotka on tarkotettu kuormalavojen reunoille, kuvassa meiän postimerkin kokoinen piha. Mallailin vähän paikkoja et mihin kohti noita haluan. Tuohon missä on nuo jotku puu viritelmät, kivetystä ja hiukan heinikkoa on tarkotus tulla pelkkää terassia.
10325627_10152383035946893_6579446725341254314_n.jpg

Pihla, toivottavasti ei vielä!
Mäkin tahdon vaan ensin lomailla ennen kuin alkaa vauva-arki :p Äitiyslomakin mulla virallisesti alkaa ylihuomenna.
Esikoinen on jo muutaman vuoden ollut jo vähän itsenäisempi, että tuo vauvan tulo muuttaa kuitenkin sen verran mun elämää, että jos vielä hetken saisin olla ns. itsekseni :grin
Huomaan kuitenkin, että henkisesti sitä on alkanut valmistautumaan siihen, että lähtö saattaa tulla milloin vain.

Mä aina välillä toivon, että tulis jo, mutta toisaalta, olis vielä paljon tehtävää (kuten tänään siivota kämppä) ennen vauvan tuloa. Toisaalta taas on niin väsynyt ja kömpelö olo jo, että olis helpompaa ilman mahaa - mutta silloin taas kaksi tenavaa hoidettavana, eli ei saa sitä vähääkään heti aikaiseksi. Ja lauataina olis vielä Särkänniemi-reissu edessä :)

Mulle passaa ihan hyvin että tämä menee laskettuun aikaan, mutta en toivoisi menevän kovin monta päivää yli sen koon takia. Mun tuurilla menee sen pari viikkoa yli... :rolleyes:

Mutta ei mulla ole vielä yhtään kärsimätön olo, muutun kiukkuiseksi vasta sitten viikon päästä kun olen edelleen yhtenä kappaleena. :p

39+1

Mun pitäis vielä 4 työpäivää kituuttaa, joista sunnuntai on viiminen. Ja äippäloma alkaa sit maanataina (ja ei, en oliskaan halunnu siihen vapaapäivää/päiviä alkuun o_O)

Täällä vauva on kait aika lähtökuopissa jo, tosin en kyl tiiä onks mun maha mitenkään laskeutunu.. näin neuvolatäti tunnusteli, mut ei ole kiinnittyny vielä?
Toisaalta vois tulla ennakkoon, mutta ei nyt kuitenka vielä tarttis. Ja mun tuurilla tää on sit niin veemäinen tapaus et onkin sen 2vkoo ylitte, ettei varmaan tule ajoistaan.
Vaatteita sain pöyhittyä esille, pitäis vielä alkaa pesemään...joten senkin puolesta haluan olla ns rauhassa äippälomalla hetken :p

Kiva sit ku esikko synty alkukeväällä, eihän mulla ole mitään kesäistä odotusvaatetta... Yhden t-paidan löysin onneks kirppikseltä (mitään alan kauppoja ei lähistöllä), ja viimekesän markkinaostos caprit mahtu jalkaan. Siinä mun vaatteet :confused:

Kyllät täälläkin on kesäiset odotusvaatteet aika vähissä. Yksi kirpparilta ostettu mammahame löytyy, se on ollutkin viime päivät ahkerassa käytössä. Pari lyhythihasta paitaa, ja muuten mennään pitkillä topeilla. En kyllä vahingossakaan osta enää mitään, näillä pärjätään vaikka sitten se kolme viikkoa jos sinne asti menee. :grin

Meillä esikkokin kesävauva, niin on kyllä muutama toppi ja hame, mutta ihan perustunikoita ja toppeja köyttänyt kyllä. Venyy sitten pilalle jos niikseen tulee.

Mä en mitään vaatteita haluaisi ostaa enää tässä vaiheessa, mutta alkaa kyllä vaatteet vähän kiristämään etten tiedä pitäisikö kirparilla käydä kuitenkin pyörähtämässä ja ostaa vaikka muutama L/XL vaatetta.
Toisaalta voisinhan mä varmaan miehen t-paitoja lainailla, vaikka nekin kyllä alkaa jo vatsan kohdalta kiristämään... :grin

Mulla on pari äitiyshametta kaverilta saatuna (jotka varmaan jää tässä parin viikon sisään pieneksi..) ja muutamia t-paitoja. Ja enää yhdet äitiyshousut! Kaikki muut ovat menneet rikki.. perseen kohdalta... :smiley-ashamed008

Kävin äkkiä HM:ltä ostamassa lyhyet mammaleggarit, niillä pärjään nämä helteet:) Tuli kyllä mieleen että eihän kroppa ja maha heti mihinkään katoa että vähän jännittää miten kesävaatteet mahtuu päälle:confused:
Jee tänään 37+0:smiley-bounce015

Äääääh... niin, tarvitsenhan mä vaatteita synnytyksen jälkeenkin!! :smiley-angelic006

Se on niin sata varma etten tuu noihin omiini mahtumaan pitkään aikaan, kun en oo niihin mahtunut viikon 14 jälkeen ja silloinkin oli jo housuista aina nappi auki :grin

Takaisin