Toukokuun turinat

Mullekin kelpaa tää keli! Jaksaa tehdä hommia ulkona ihan eri malliin! Ja ton erinomaisen yön jälkeen on kyllä jaksanut painaa koko päivän ilman päikkäreitä:grin- jalkojen turvotuksetkin hävisi! Näyttää kivalta katsoa taas omia jalkoja niiden limppujen jälkeen.
Vielä parituntiset toiminta kevätjuhlat ulkona tähän päälle, niin maistuu taas uni ja toinen erinomainen yö! aika rientää..
 
mulla tuli postissa eilen toinenkin pääsykoekutsu ^^ 10.6. Olis pääsykokeet, joten nyt joutuu tosissaan pitää jalat ristissä et sinne asti pääsee yhessä osassa :D noh, ei tässä kait voi ku voittaa. Joko pääsen pääsykokeisiin tai sitten saan lapsen :wink positiivista ajattelua parhaimmillaan :P
 
Mä päätin etten hae tänä vuonna opiskelupaikkaa, vaikka mieli olisi tehnyt :p
Oon kyllä vähän katsellut, jos sitä avoimessa kävisi tekemässä muutamia kursseja syksyllä/talvella ja ensi keväänä hakisin :) Just pääsin eroon yhdestä opiskelu-urakasta ja mä jo suunnittelen toista :grin
Täytyy tietenkin vähän katsoa, että minkälainen tämä uusi tulokas on, että sen mukaan mennään.

Itselläni ollut tänään todella saamaton olo väsymyksestä johtuen.
Jostain syystä yöllä oli pahoinvointia eikä mikään asento tuntunut hyvältä, varsinkaan selällään ei pystynyt olemaan ollenkaan. Vatsakin tuntuu alkavan heti tissien alta, mikä saa olon tosi tukalaksi, kun vauvakin potkii niin perhanan ylös o_O
 
Mullakin on viimeaikoina ollut yleensä vähintäänkin tukala, ellei ihan pahoinvoiva olo herätessä. Makoilu ei tunnu enää ollenkaan hyvältä :/. Eikä muutenkaan oikein tiedä miten päin olisi. Aika kypsä olo.
 
Varmaan ihan hyvä päätös, Gemini. :) Ehtii sitten ensi vuonnakin hyvin hakea paikkaa!

Mulle opintokoordinaattori sanoi kivasti, että mun ei pitäisi turhaan stressata yhtään opintojen suhteen ja otan vain rennosti ja koitan nauttia vauvavuodesta. Mulle tulee siis kokonainen vuosi väliä opinnoista pakollakin. Olisi pitänyt palata jo elokuussa täysipäiväiseen opiskeluun samaan aikaan muun vuosikurssin kanssa, jos oisin halunnut saada opintoja eteenpäin ensi vuonna, ja siihen en kyllä pysty. Tarkoitus olisi kyllä tehdä syvärit pois alta, ettei vuosi mene ihan hukkaan (ja mun äitiysloma loppuu maaliskuussa, niin jotakin siihenkin on keksittävä ennen seuraavaa syksyä), mutta en ole vielä saanut mitään järjestettyä sen suhteen. Toisaalta en halua liikaa nyt stressata opinnoista, ja pitäisi tässä olla aikaa.
 
Täällä taas olo helpottanut tuon muutamanpäivän takaisen laskeutumisen jälkeen- enää ei pakota persusta, ja tuolistakin pääsee ylös kohtuu kepeästi!
Yhä ihmettelen sitä närästyksen puutettao_O..ne kurkkua polttavat yöunet on tulleet niin tutuiksi aiemmissa raskauksissa, ei pysty käsittää mikä nyt on toisin?
Mutta veto on kylllä aika pienellä täälläkin- jos eilen jaksoi paljon, niin tänään ei kyllä puoliakaan.

leipoa oon päättänyt nyt joka päivä- on jokin tavoite joka päivälle:p, ehkä jopa pakkaseen asti jäisi.
 
mullakaan ei ole tarkoitus aloittaa opintoja tänä syksynä, kuhan käyn kokeilemassa onneani jos vaikka pääsiskin kouluun ekalla yrittämällä :) sit vaan ilmottautuisin poissaolevaksi ensimmäisen vuoden jos onnistaa ja pääsen sisään :) luotto tosin ei ole kovin kova pääsykokeessa pärjäämisen suhteen, joten uusintakierros varmaankin edessä ensi vuonna :wink
 
Tsemppiä Pallero koitokseen :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Tsemppiä pallero!

Tulipahan mieleen vauvanvaatteista kommentti kun joskus aikaisemmin jossakin ketjussa oli puhetta vauvan vaatteiden koosta.

Meillä pikkumies siis syntyi mitoilla 50 cm ja 3632 g tasan viikko sitten. Suurin osa 50 cm bodeista on pieniä nyt (tutan joku 50 cm body näytti menevän vielä), joten meillä käytetään bodeista ja "yöpukumallisista" kokoa 56 cm jo nyt. Housuista menee vielä 50 cm, joten niistä on käytössä 50 cm ja 56 cm, suurin osa 56 cm. Tämä vaan ajatuksena niille jotka vielä pohtii vauvan vaatteiden kokoja. :)
 
Good luck, pallero. :)

Haha, meillä on varmaan ainakin kymmenen koon 50 bodyja (kaikista eniten). Ensin ostettiin itse muutama, ja sitten saatiin vielä usealta lahjana, "kun kukaan ei kuulemma tajua ostaa sitä pienintä kokoa kun se menee niin vähän aikaa". Toivottavasti niitä ehtii edes vähän käyttää.
 
Meidän 49-senttinen hukkuu noihin viiskymppisiin, siinä oli kotiin lähtiessä ihmettelemistä, että mihin ne kaikki lahkeet ja hihat ängetään :) mutta nyt kotona, tyyppi vaikuttaa kovin tyytyväiseltä. Tästä se alkaa, ihan mahtavaa :)



Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Kyllä meidänkin 51.5 cm syntyneelle pojalle ne 50 cm vaatteet meni 3-4 viikkoa. Varmaan kyllä vaatteen merkistä ja vauvan mallista paljon kiinni. Jotain noita meillä olevia vaatteita vertailin keskenään, niin moni 50 cm oli isompi kuin 56 cm..
 
Hahaa, synnärille jäi kuulkaas tasan vauvan paino eikä yhtään enempää, siinäpä kesäks tavotetta :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Hups, pistin aluksi viestin väärään ketjuun.

Mustakin vähän tuntuu, ettei paino laske synnytyksessä kuin vauvan määrän. :D (Nyt tullut 15 kiloa ekasta neuvolasta). Jännä kyllä nähdä mihin se paino asettuu raskauden jälkeen, kun ei osaa yhtään sanoa.
 
12 kiloa tuli yhteensä, että ihan ok, kun lähtömitat oli 173 cm ja 62 kg mutta kyllä oli hämmästys suuri, kun enempää ei ollut lähtenytkään. Mulle tais just tulla eka pieni kroppakriisi, vaikka vannoin etten harrasta sellasta :sad001 ei toi röllykkä mikään kauheen viehättävä oo, mutta josko se siitä vielä tiivistyis.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Älä nyt vielä panikoi Skylar. Saattaa ne kilot tästä ropista alaspäin huomaamatta. :)

Mulla kertyi lopulta 12,5 kg ja niistä jäi 5 kiloa sairaalaan. Noin viikko synnytyksestä oli näköjään tippunut 9,5 kg. Eli 3 olis vielä jäljellä. Josko ne lukemat siitä vielä valuis alaspäin... *toiveajattelua näillä herkkumäärillä*
 
Takaisin
Top