Kiitos Gemini sympatiasta. <3
Olen tosiaankin loukkaantunut äidille, mutta se nyt tuntuu olevan jotenkin ihan pihalla koko touhusta. Viime puhelun aikana se ihmetteli, että meinaako mun mies tosiaan olla sairaalassa koko synnytyksen ajan ja vielä jäädäkin sinne...

Itse se on synnyttänyt aikana, kun miehet ei ole ollut synnytyksessä mukana, joten kai sillä on vähän vanhat käsitykset asioista. Tai sitten se alkaa olla jo vähän seniili... En tiedä.
Samaa kuitenkin mietin, että miksei ne pojat voi käydä siellä siskon luona auttelemassa, kun tarvii, kun asuvat kuitenkin parin sadan metrin etäisyydellä kaikki toisistaan. Joku on varmasti aina lähellä. Mutta minähän en aio tuota sanoa, jos eivät itse tajua.

Ja lapsi ei voi sinne lähteä, kun mummi lähtee reissuun jo ennen koulun kevätjuhlaa. Eikä tuo itsekään kyllä sinne halunnut (polttavat ja juovat aika paljon, eikä siellä ole oikein kavereitakaan).
Jos tuo on tärkeämpää, kuin lapsenlapsen hoito ja uuden syntymä (puhumattakaan siitä, että lupasi meille ensin), niin turha odottaa meitäkään ihan heti kylään. Näkeepä lapsen sitten ristiäisissä. Olin ajatellut, että olisi voinut vähän autella täällä kotonakin, kun en ole jaksanut paljoa itse siivoilla. Mutta jääpä sekin sitten.
Voi perkele, että vi****aa!
Veli asuu perheineen Helsingissä, joten se voisi olla yksi vaihtoehto. Siellä on kuitenkin serkut (11 ja 12 -vuotiaat) kesälomalla - elleivät sitten ole jollain leirillä just samaan aikaan. Mutta aikuisiahan siellä ei sitten ole vasta kuin töiden jälkeen, joten päivät nuo lapset olisivat keskenään ja oma huolensa sitten olisi siinäkin.
Jos tuo ei onnistu, niin kai se on ruvettava kyselemään pojan kavereiden vanhemmilta hoitopaikkaa...
Ensi viikon perjantaina menen taas kokoarvioon ja siinä kai sitten päätetään, milloin käynnistetään. Silloin on juuri 38 viikkoa täynnä...