Toukokuun turinat

odecca

Kommentoinnin ninja
Kesäkuunmammat 2014
Syysmammat 2016
Taas on yksi kuukausi vierähtänyt eteen päin, loppu häämöttää :)
 
Luulen että tässä kuussa alkaa pikkuisia tupsahtelemaan, kukahan saa ensimmäisenä pienen syliinsä?
 
Jännityksellä vaan odottelemaan :rolleyes: Mites muilla meni vappu? Täällä oltiin vaan kotona ja ihmeteltiin miten tämä päivä muka eroaa muista päivistä :grin
Viimeiset 7 vuotta olen minä ollut aina se joka on järjestänyt vappujuhlat kavereille, näin se elämä muuttuu pikkuhiljaa.
 
Meillä mies lähti mökille vapputalkoisiin ja me esikoisen kanssa jäätiin kotiin. Käytiin eilen mun ystävän vappukemuissa grillailemassa ja lähdettiin sit kotia kun porukka alkoi siirtyä vahvempiin juomiin, kotona ollaan herkuteltu tippaleivällä ja vaan möllötetty :)
 
Meillä meni vappuaatto grillailen ja puuhommissa. Ja illan päätteeksi vielä murtauduttiin sisälle. Rakas esikoisemme päätti lyödä ovet lukkoon kun kävi sisällä hakemassa sahaansa ja tottakai avaimet ja puhelimet sisällä. Onneksi päästiin sisään kuitenkin ilman ikkunoiden rikkomista tai muuta kallista vahinkoa. Pian mennään käymään oman pikkukylän vapputapahtumassa :)

Tuolla facen puolella olikin jo ensimmäinen synnyttänyt :Heartbigred
 
Ihanaa toukokuu! Yksi mun lemppari kuukausista :p
Ja kyllä jännittää meidän kaikkien puolesta, kohta odotus palkitaan! :happy093

Täällä vietettiin rauhallisesti eilinen päivä ja ilta. Ehdotin kyllä miehelleni, että jos hän haluaa lähteä kavereidensa kanssa juhlimaan, mutta halusi jäädä meidän kanssa :Heartred
Sipsiä ja munkkia söin vappuherkuksi, ja onneksi sokeriarvotkin pysyi sopivasti sallitulla.

Tänään ystäväpariskunta tulee syömään.
Toivottavasti ei koko päivää sataisi, olisi kiva päästä puistoon käppäilemään :)
 
Täällä myös vappuaatto meni kotona. Kohta alan munkin paistoon ja tietysti on simaa tarjolla:) ja aion kyllä radista huolimatta syödä munkin siman kera! En ees muista millon oisin pullalla herkutellu. Tiedän että sokerit hyppää mutta yksi kerta tuskin haittaa kun muuten oon tosi tarkkana ruokavalion kans:)
Täällä viileä mutta aurinkoinen sää joten lasten vappujuhlassa puistossa saatetaan käydä.

Jännityshän täällä tiivistyy kun aletaan odottamaan vauvojen syntymistä:)
 
ensimmäinen vappu aikuisiällä selvinpäin takana;miks mulla silti on krapulainen olo? :confused: (eilen syömilläni 6 munkilla ja melkein litralla simaa ei tietenkään ole osuutta asiaan....)
aika monet muutkin kekkerit jää nyt sitten joko välistä tai puolitiehen :sad001 ...olis omatkin synttärit ja valmistun,siskon häät jne.en taida ite jaksaa pitää yhtään mitään ja siskon häistä miettii lähinnä et miten sitä jaksaa (jos ees on yhtenä kappaleena sillon enää) ja kun seuraavana päivänäkin on juhlat joissa olis pakko olla paikalla (miehen veljen lapsen ristiäiset,mies on kummi) :eek:

35+0 tänään poks! :)
ja toukokuu on täälläkin lempikuukausi!talvi takana,luonto herää,päivät pitenee,kesä viä edessäpäin.parasta :)

ja hei!mulla on enää 1 (1!!!!!!!!!!!!!!!!!) koulurästi!!!sen saan varmaan perjantaina valmiiks; sit ei oo enää mitään muuta kun yks graduryhmä ja gradusta kypsäri kun se joskus tarkastetaan.muuten vaan oottelen si pisteitä rekisteriin et von papereita hakea.ai että!:smiley-bounce016
 
Täällä vietettiin myös rauhallista vappuaattoa siman ja munkin merkeissä. :)

Aika leppoisaa on ollut vappupäiväkin. Yleensä ollaan menty pojan kanssa käymään vapputorilla jätskillä ja ostamassa ilmapallo, mutta tänä vuonna sekin jäi väliin, kun poika kärsii kovasti koivuallergiasta ja on sen päälle vielä kuumeessa.

Huomenna on viimeinen työpäivä ja sitten alkaa loma! Pääsee ehkä viimein pyykkäämään kaikki vauvan vaatteet ja laittamaan paikat kunnolla valmiiksi ennen pikkuisen tuloa. :)
 
Toukokuu ei oo ihan mun lemppari mutta hyvin lähellä, just kun ajattelee tuota, että synkkä talvi takana ja kesä vasta elettävänä :love017

Heidi 79 - sulla oliskin vielä sitten juhlia juhlittavana :eek: ja viikkojan jo noin hyvin! toivotaan nyt, että tärkeimmät järjestyy ja onnistuu mutta muista silti, että juhlia ne vaan on, sulla on mahassa jotain paljon tärkeämpää :Heartpink
Mulla edellisen raskauden aikana oli kaverien häät kun olin viikolla 36 ja olin siellä ihan puhki. Jalat paisui niin, että kun niitä paineli niin kuopat ei edes kadonnu enää mihinkään. Moni kysyi, koska on la ja vastasin, että 4viikon päästä. Siitä menikin sitten enää vain viikko kun neiti syntyi 37+0.

Mä oon muutenkin sellanen hirvee kodinlaittaja ja haluan, että aina olis siistiä (vaikkei kyllä oo) ja haluan kokeilla uusia järjestyksiä, laittaa uusia verhoja ym. Nyt varsinkin keväällä on tosi kova tarve tälläselle touhulle ja nyt vielä tää uusi tulokas "pahentaa" tätä viettiä ja on niin kurjaa kun ei jaksaisi mitään eikä oikein saisikaan mitään. Mies nyt ei tajua näitä juttuja ja jos puhun siivouksesta niin sille se tarkoittaa, että imuroi tuvan lattian ja se oli siinä:grin
Olisi niin ihana sitten kesä vain olla ja nauttia. Sormet ristiin, että meille ei syntyisi nyt toista ihan yhtä kovaa huutajaa niin ei oltaisi niin väsyneitä kaikin vaan jaksettais ja pystyttäis vähän mennäkin johonkin.

Mutta joka tapauksessa, pian on kesä ja pian tulee vauva :Heartbigred
 
Täällä myös rauhallista, tällä hetkellä. Meidän neiti sai viime yönä flunssan ja vähän jäi unet kaikilla lyhkäsiksi. Onneksi mittasin vain 37,3 astetta kainalosta. Onko teillä muuten mitkä mittarit käytössä, kun vasta kuulin, ettei vauvan pepusta saa enää mitata kuumetta? Pitääköhän hommata korvamittari vauvaa ajatellen?

Mulla itseasiassa ens viikolla 30 v synttärit. :P Voipi olla aika kesyt pippalot, kun olen vähän niin kuin lepopakossa. Miehelle järjestin viime vuonna 30 v festarit, ei taida tulla mulle festareita. :D
 
Mä oon aina mitannu meiän tytöltä kainalosta, hyvin on siihen tottunu kun aina on niin tehty. Meil on lasta varten semmonen tavallinen digimittari, mutta siinä on joustava pää et ei haittaa vaikka lapsi koittelis samlla väännellä sitä jne
 
meidän omronin korvamittari näyttää ihan päin p*rsettä. Ja niin näyttää kuulemma muutkin. Esikoinen kun oli kunnolla kipeenä mitattiin korvamittarilla monta kertaa ja aina vaan 37,5... Sit oltiinki jo huolissaan ku laps oli ihan veltto ja ei jaksanut oikeen reagoidakaan kunnes sitten keksittiin mitata pyllystä ja oikee lämpö olikin reilusti päälle 39...korvamittari saa siis jäädä, ihan turha kapistus meillä >.<
 
Missä niin sanotaan, ettei pyllystä muka saisi mitata? Sieltähän sen tarkimman lämmön saa mitattua. Meilläkin oli korvakuumemittari, mutta ei lähellekkään niin luotettavaa tulosta anna kun pyllystä mitattuna.
 
Me grillailtiin ktosalla ja äskön käytiin torilla & brunssilla. Nyt sit siivoilua... Ja meillä kans normimittarimtaipuisalla päällä. Laiskuuttani mittaan kainalosta, vaikka pepusta sen tarkemman lämmön saisikin.

Onpas jollain tullut sitten jo ajoissa bebe maailmaan!
 
me vasta tossa reilu tunti si tehtiin ahmiaista (aamiainen+lounas),eikä mitään ihmeitä oo suunnitelmissa,mennään miehen veljelle kylään kattoon sen kummityttöö,joka on ny siis pari päivää yli kuukauden vanha nyytti :)

mitenköhän toi toimii,kun lidlistä tuli ostettua tuttikuumemittari?et liekö kauheen tarkka?mun mielestä se idea siinä vaan oli aivan loistava,ei tarvi vauvaa käytännössä sörkkiä ollenkaan :) pitää testata ehkä itteensä eka niin saa vähän suuntaa et onko se ihan lelu. :)
 
Mä meinasin kans esikoiselle ostaa silloin 10-11 vuotta sitten tuttikuumemittarin, kun oli niin hauska keksintö, mutta jäi sitten kuitenkin ostamatta :)
 
No mun äiti opiskelee terveydenhoitajaksi ja oli just harjottelussa synnyttäneiden osastolla, niin siellä ei enää mitattu pepusta ja sanovat, että on kielletty. Mäki mitannu esikoiselta vauvana pepusta just taipusalla mittarilla ja nyt jo kauemmin kainalosta. Pittää vissiin vielä vähän googlatella, kun mäki oon käsittäny, ettei korvamittari oo kovin luotettava. :)
 
Mulla oli viime vuonna viellä suunnitelmissa, että biletän omia valmistujaisia oikein kybällä, mutta suunnitelmat vähän muuttui :p
Tässä kuussa olisi mun synttäritkin, mutta en mä taida jaksaa niitä juhlia..

Mahtavaa Heidi79! Oon todella iloinen sun puolesta! :hello2
Mä tuun vielä valittaman ainakin pari viikkoa mun koulustressistä :rolleyes:
 
Täytyykin kysyä omalta th:lta tuosta kuumeen mittaamisesta, että mitä tietoa hänellä on :oops:
Mä en ole ainakaan koskaan kuullut ettei saisi mitata..
 
Takaisin
Top