Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ekan viikon äitiyslomalla touhuilin kaikenlaista ja paljon, siivouksesta shoppailuun. Sen jälkeen olen vähän laiskotellut, jotenkin ei ole ollut voimia suurempaan puuhasteluun. Nyt olen sitten tehnyt sen mikä huvittaa ja ottanut rennosti. Olen kyllä onnekas siitä, että tässä raskaudessa olen välttynyt suuremmilta vaivoilta, toisin kun edellisessä.

Tän päivän ohjelmassa taitaakin olla korkeintaan pullan leivontaa, kun illalla tulee kylään appivanhemmat...

38+1

Täällä on pieni jännitys meneillään..
Huomenna on viimeinen koe ja pari isompaa kurssi tehtävää tekemättä. Mulla olisi perjantaihin aikaa tehdä tehtävät, mutta jos mä nyt stemppaan niin saan kaiken tehtyä jo huomisen aikana!

Sitten on mun osalta opiskelut opiskeltu ja jännitetään ensi viikkoa, että olen varmasti kaikesta päässyt läpi :eek:

:laughing025 halvaantunut muumi, hyvin sanottu!

Nyt tosiaan ei sohvaltakaan nousta kovin ketterästi, kun kohtu on jo niin iso etten taivu eteenpäin samaan malliin kuin vielä viime viikolla. Aikamoista ähinää.

Nyt alkais olla flunssa pikkuhiljaa selätetty ja vois kokeilla taas liikuntaa eli jotain lihaskuntojumppaa kotosalla ens alkuun. Jumankauta musta tulee ihan levoton ja hermostunut jos en hikoile ja väsytä itteäni, eilen illalla olin kuin kissa pistoksissa. Nuutunut ja saamaton olo, mut ei kuitenkaan nukuta, vituttaa vaan eikä tiedä miten päin olisi. Luoja jos en olis pystynyt tän raskauden aikana liikkumaan, mustahan olisi tullut ihan järkyttävä hormonihirviö.

Niin ja tsemppiä Gemini koitokseen, pian se on ohi eikä tarvi enää stressata! Mä kyllä inhosin opiskeluaikana noita jatkuvia tekemättömiä hommia ja kokeisiin pänttäämisiä, vaikka aina niistä tulikin suht hyvin suoriuduttua. Mut kyllä tää töissä oleminen opiskelun voittaa.
Ison urakan olet kyllä tehnyt ja vielä vauva kyydissä, onnittelut jo etukäteen. :)

Toi vaihe on tosi ahdistava, kun räkä ei liiku ja ainoastaan suun kautta pystyy hengittämään. Hyi. :angry1 Mulla meni viime viikon loppu yöt suun kautta hengittäessä eikä ollut kyllä kivaa. Nyt on jäljellä vaan limayskää ja jonkin verran niistämistä.

Pihla, kiitos :)

On tämä kyllä aikamoinen matka ollut, kun aluksi koulua ja töitä sekasin sitten kotia siinä samalla pitäisi ylläpitää, kun mies on arjet muualla. Onneksi työt lopetin, koska ei tästä opiskelusta olisi tullut yhtään mitään, kun nyt jo ollut niin rankkaa :confused:

Me ei tosiaan miehen kanssa ajateltu, että olisin heti tullut raskaaksi, kun jätettiin ehkäisy pois, ja että olisin viimesilläni tässä opiskelun loppuvaiheessa. Mä vähän itse pelkäsin j kyllä silloin viime syksynä, kun näin testin olevan positiivinen, että nämä viimeiset rutistukset koulussa tulee olemaan aika haastavia :p

Mitenköhän kaikki tuntuu olevan kipeänä.. Mä kun en ole tainnut vuosiin olla sairastumatta näin vähän, kun en sairastellut syksyllä enkä talvella, jolloin normaalisti iskee aina kaiken maailman flunssat ja vatsataudit. Varmaan on raskaus nostanut mun vastustuskykyä tjn. :grin

Tsemppiä sairasteluun, ei kiva ollenkaan.

Toivon todellakin etten enää itse tässä vaiheessa tulisi kipeäksi, mutta minkäs tekee jos kohdalle osuu. Siinä talven yli 6 viikkoa kestäneessä flunssassa oli ihan tarpeeksi...

Pullataikina kohoamassa, tästä(kin) tuli siis herkkupäivä! :wink

Hui kamala, noin rankasta elämästä mulla ei ole mitään hajuakaan. Nyt jo hirvittää pelkän työ- ja perhe-elämän yhdistäminen. :eek: Saatika siihen vielä opiskelut päälle ja kodin pyörittäminen YKSIN. Nostan hattua. :gen053

Mä olen päässyt opiskeluaikana tosi helpolla, kun asuin suurimman osan ajasta silloin vielä kotona. Ei tarttenut käydä töissä opintojen ohella, mitä nyt kerran olin jouluapulaisena (oli muuten rankka joulukuu :grin) ja sitten tietysti kesät töissä. Sit kun muutin omilleni, niin oli rahaa sen verran hyvin säästössä, että pystyin syksyn ja kevään keskittymään pelkkään kouluun ja edelleen vain loma-ajat olin töissä.

Mulla tää on eka kerta koko raskausaikana kun olen kipeä, hyvin on täälläkin säästytty kaikenmaailman pöpöiltä! :)(kop kop)

Niin ja nyt kun olen ollut kipeänä, niin tää on mennyt entistäkin mahdottomammaksi karkin syönniksi. Ihan hirvittää hampaiden puolesta. :confused: Kyllä nyt edes jotain välipäiviä täytyis saada pidettyä... Olis niin kiva jos paino ei olis edellisestä neuvolakäynnistä juurikaan noussut kun viikon päästä menen taas neuvolaan, mutta tätä menoa se on turha toivo.

Pihla, se on vaan hyvä, että asiat on sulla mennyt noin! :p

Oma elämä oli silloin nuorempana henkisesti todella raskasta, kun tapahtui kaikkea sellaista mille ei voinut itse mitään, joten opiskeluun en pystynyt keskittymään vaikka yritin, ja sitten odotinkin jo esikoista.

Silloin sain itselleni voimia vain lähteä yrittämään vielä kovemmin.

Nyt kun on tässä muutaman vuoden opiskellut nuorempien kanssa, ja on tullut vastaan tapauksia, jotka olisi halunneet jättää koulun kesken niin oon kyllä heti sanonut ettei kannata ja kertonut omista kokemuksista, että minkälaista se on, kun on kouluttamaton ja ilman työkokemusta ja ollut pari vuotta vain kotiäitinä. Eipä sellaista työmarkkinoilla pahemmin arvosteta, joten enpä saanut kutsua yhteenkään työhaastatteluun ja niitä tuli lähetettyä kymmeniä.

Tänä vuonna olen sanonut, että opiskelkaa ensin ja sitten niitä vauvoja :grin

Mä ajattelin nyt huomisesta eteenpäin tsempata :) huomenna siivousta ja aloitan ikkunoiden pesun ja perjabtaina ideaparkiin & ikeaan! Viikonloppuna voiskin sit vähän vielä myllätä pihaa... Jos kerran alkaa lämmetä, niin vois istutella jo keittiöpuutarhan

Noni, lastenvaunut haettu ja viimeinen asia, jonka halusin hoitaa (vauvan puuvillatumput, en tiedä miksi, mutta oli jostain syystä muodostunut todella tärkeäksi asiaksi :D ), tilattu lähikauppaan.

Nyt keskityn sitte vaikka lastenvaunujen manuaalin lukemiseen. Ja onki hyvä, että tuli hommattua niin helppokäyttöset, ettei sitä oikeasti tarvi. Ei mun pää toimiskaan :grin

(36+6, saa tulla. En tiedä voiko laskea ennusmerkkeihin, mutta mun maha on alkanut toimia. Ekaa kertaa yli puoleen vuoteen.)

Ah, ihanaa! Täällähän oli jälleen hyvää vertaistukea. Tuli sellanen olo, et pakko tulla tänne lueskelemaan kun ei kroppa vaan jaksa millään kaikkea, mitä tahtoisin! Läähpuuh! Tekis mieli touhuta kaikkea, mut ei, selkäväittää, että pitää välillä pistää pötkölleen. Phuuuuuh, ehdin jopa hetken huokaista ja sit leijailee kakkan tuoksut nenään pienen miehen porhaltaessa ohi..huoh. Pitäis jotain aktiviteettia keksiä lapsille, etteivät hyppisi seinille sillä välin, kun mun on levättävä!
Huhheijaa, välillä vähän alkaa käydä raskaaksi olla käytännössä yksinhuoltajana. Miehen päivät menee töissä ja tontilla. Mutta sillä ajatuksella jaksaa, kun tietää että tästä loppuraskaudesta ja vauva ajasta selvitään, niin päästään uuteen isompaan taloon! Ihmeen hyvin tässä kuitenkin toistaiseksi on jaksettu :) Onnekseni on hyvät tukiverkot! Aina löytyy lastenhoitoapua, kun tarvitaan.
Sekava sepustus ehkä, mutta olkoon :D Alkoi vaan ahdistaa, kun ei kroppa jaksa, niin paljon kun tahtoisin, niin oli pakko avautua... :p

Anteeksi kun tulen masentamaan mutta minä jättäydyn nyt pois kesäkuisista.
Lisätutkimukset Helsingissä on nyt ohi, vauvalle ei ole mitään tehtävissä. Hänen arvioitu elinaikansa on vain muutamia minuutteja jos sitäkään.
Nyt tässä odotan sitten aikaa "saattohoitoon" eli tietoa siitä milloin tämä vauva syntyy, toivottavasti suostuvat käynnistämään synnytyksen mahd. pian. ettei tarvitsisi yli kuukautta vielä kantaa kuolemantuomiota saanutta. Siellä hän potkii yhä tyytyväisenä mahassa tietämättä ettei välttämättä selviä edes synnytyksestä hengissä :/

Olen tässä pakkaillut vauvan vaatteita varastoon, niille ei tulekaan mitään käyttöä. Olin jo ehtinyt kasata pinnasängyn huoneeseeni, nyt kyllä masentaa tuijottaa sitä.
Näin voi siis käydä vaikka rakenneultrassa oli kaikki hyvin ja terve lapsi luvattiin.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Voi mamabird... Mä olen niin pahoillani sun puolesta. Itkettää sinun puolesta. Jaksamisia koko perheelle:Heartbigred

Voi ei... En tiedä oikein edes mitä sanoa..
Niin kamalan surullista, että väkisinkin alkaa itkettämään teidän puolesta...
Paljon voimia teille :Heartred

Voi kurja :'( Paljon voimia teille! Niin väärin! ♡

Luonto on julma. Ihan kamala kohtalo. :sad001 Voimia sinne MamaBird!

Voimia mamabird4, saanko kysyä mikä pienellä on? Eräs mun äiti tuttuni kertoi läheiselleen käyneen vastaavasti jokunen kuukausi sitten. Heillä kaikki oli myös rakenne ultrassa yms hyvin, mutta sit ilmenikin trisomia 18 ja käynnistettiin 34+, heille oli luvattu vain muutama minuutti jos sitäkään mutta pieni yllätti ja jaksoi 3kk.

Takaisin