Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui, kylläpä ne reilun kokoista veikkailee :confused: Toivottavasti kokoarvio olisi osunut hutiin, ei olisi kuulemma ensimmäinen kerta. Ja eihän sitä tiedä, jos pikkuinen päättäisi vaikka jo ensi yönä lähteä syntymään, kun on vähän paikkoja sorkittu :winkTsemppiä kuitenkin!

Tsemppiä muillekin unettomuuden, supistusten, supistamattomuuden jne kanssa kamppaileville. Univaikeuksia hieman mullakin, viime yönä sain unta kolmen jälkeen ja rakas lapseni päätti sitten herättää mut tänään klo 6.15 tuomalla kakkapyllyn nenän viereen :rolleyes: Ei se auta kun nousta sillon ylös vaihtamaan vaippaa. Ja eipä sen jälkeen sitten enää nukuttukaan. No, ehkä tää tästä, kohta ne univaikeudet vasta alkaakin, jos tää vauveli tulee veljiinsä.

Ja jei! Huomenna on eka virallinen äitiyslomapäivä! Wohoo! (ihanku se missään tuntus, kun on tässä jo 5 viikkoa kotona maannu....)

Jotenkin ihan varma olo myös täällä, ettei kumminkaan synny vielä ennen laskettua, mutta sitten yrittää pitää itsensä realistisena, että voihan niinkin käydä :D

Joo arviot on arvioita..mutta esikoinen oli melkein 4 kiloa ja tämä vaikuttaa isommalta, että siinä mielessä toivon ettei menis nyt yli :) ja muutenkin oon NIIN valmis synnyttämään!!!!

Mulla kans eka käynnistettiin ja ei ollut mikään peloteltu päivien rupeama, vaan n. 8 h puolikkaan cytotecin saamisesta vauva oli ulkona.

Mulla oli tänään taas neuvola ja kaikki kunnossa. Painoa tullut nyt 37+1 reipas 15 kg, kun esikoisesta kokonaispainonnousu oli sen 12 kg. Että muutaman kilon enempi, mutta ei kuitenkaan ihan järkyttäviin lukemiin enää ehdi :) muutenkin kaikki ok ja terkkakin sanoi, että tää typy taas ei ole mikään jättiläinen. Ultran mukaan siis arvioitu syntymäpaino olis n. 3200 g ja th sanoi, että tuntuu kyllä aika paikkansa pitävältä arviolta.

Täällä kanssa kyllä huomaa synnytyksen lähestyvän, kun yöt on niin levottomia. Mutta hyvä taas alkaa henkisesti ja fyysisesti valmistautumaan katkonaisiin öihin. Tänään nukuin kyllä esikoisen kanssa yli kahden tunnin päikyt :)

Ja taas multa kyseltiin neuvolassa synnytyksestä. Ei edelleenkään ole ajatus kulkenut sitä potilashotellia ja esikoisen hoitoa pidemmälle. Ja seuraava neuvola vasta 39+1! Eli ei oo viikon välein seurantaa kuin vasta yliaikaisena vissiin. Sillä, että nyt tarvettakaan olisi, mutta olin silti aika yllättynyt. Ja sf-mitta oli viime raskaudessa 37+2 aivan sama :)

Mulla ei myöskään käynnistys ollut mikään kamala kokemus! Tosin luomustartista ei oo kokemusta :) Vauhdilla meni ja kyllähän se tuntui, mut eipä ollut pitkää kärsimystä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mua hiukan jännittää et onko edessä käynnistys, sektio vai ehtiikö käynnistyä itsestään. Synnytystapa-arvio on tosiaan ens viikon perjantaina ja sit selvii ainakin et saanko luvan koittaa alakautta vai tuleeko suoraan sektio, se on nyt ihan siitä kiinni et mikä on arven paksuus sillon kun se on ohentunut. Edellisellä käynnillä sanottiin et la:han saakka ei odotella vaan mikäli päädytään alatiehen ja ei oo käynnistyny itsestään niin käynnistetään ennen la:ta jotta kohtu kestäs paremmin ja vauva ei ehtis kasvaa isoks. Esikoinen käynnisty itsestään ja supistuksilla ja se oli ihan jees ja toivon et tääkin itellään käynnistyisi ajoissa.

Hei tuonne "Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy" -keskusteluun voisi tarkemmin kertoa, jos vaan haluaa jakaa, tuosta synnytyksen käynnistämisestä.
Mä en itse sitä millään haluaisi, mutta munkin kohdalla se saattaa olla mahdollista, että näin tullaan toimimaan.

Mua on aina jotenkin ahdistanut ajatus käynnistämisestä sekä sektiosta... :oops:

Alkaa kyllä olla selkä suoraan sanottuna paskana, kun täytyy monta tuntia istua tässä koneen ääressä..
Vauvakin pyörii niin ettei selvästikään tykkää tästä mun istuma-asennosta.

Tänään on suoritettu taas yksi koe ja toivottavasti läpi menee. Huomenna onkin sitten se toinen koe ja onneksi heti aamusta niin ei tarvitse jännittää :p
Paitsi nukkuminen jää aika vähälle taas.

Kamalan huono olo on kyllä ollut tänään, mutta syömiset ollut ok sekä arvot :)

Ja pahoittelen jos höpisen samoja asioita monta kertaa päivässä täällä.
Mulla on ajatukset niin karkuteillä etten ole varma olenko puhunut asioista itsekseni vai jollekin muulle.
Alkaa tosiaan olla vähän huolestuttavaa :grin

Pitkästä aikaa pääsee tänne lueskelemaan kuulumisia.

Nyt on äippälomakin alkanut ja töissäkin tuli jaksettua loppuun asti. Tuntuu jopa kummalta, että nyt ei sitten tartte hetkeen töihin mennä.
Muuttokin on tässä saatu hoidettua ja tavaratkin alkaa olla kohtuu järjestyksessä. Eli saapi tulla vauva kun haluaa.

Huomaa kyllä, että kipeämpää tekee jo. Pieni on jo pitkän aikaa ollut todella matalalla eli luihin kolottaa ja paineen tuntua on. Torstaina olis neuvolalääkäri ja mielenkiinnolla odotan onko tapahtunut mitään vai pääseekö loppuun asti.

Tänä iltana tällaset himot :D eli Pinaattia, vuonankaalia, rucolaa, punasipulia, ananasta, herneitä, paprikaa, kurkkua, maustekurkkua ja paistettua halloumia <3 nom nom nom
10364099_10152366438091893_7012704893414712802_n.jpg

Hemmetti, tuli nälkä ja tän päivän syömiset syöty, että kiitti vaaan! :grin

Voisin kyllä itsekin väsätä ihanan raikkaan salaatin huomenna :)

Ihanan näköinen tuo odeccan salaatti.

Se olis sitten 38+0 eikä vieläkään merkkejä vauvan aikeista tulla pihalle. Edelleen epäilen että joskus 41+0 alkaa tapahtua...

Nuo kokoarviot voi kyllä tosiaan mennä ihan metsään, mutta hyvä sinänsä että yrittävät edes arvioida jos kovin isoa vauvaa epäillään. Itsellä on nyt sitten se virallinen kokoarvio perjantaina. Sydänkontrollissahan lääkäri viimeksi epäili ettei nyt kumminkaan olisi mikään jättiläinen, mutta katsotaan perjantaina mikä on tulos.

Sadepäivä sitten tiedossa, rankkasateitahan se nyt lupaili. No, eilen jäi imurointi vielä väliin joten josko sitä siitä alottaisi tämän päivän...

mun piti tänään olla kauheen ahkera; mut jos sitä sitten kuitenkin viä yhen päivän köllis ja huomenna vasta siivois... :p:grin

Heidi79, mä luulen että toi tulee olemaan mun vakiolause sit kun loma alkaa... :grin

Äitiyslomaa 1,5 vkoa takana ja alan olla todella tylsistynyt... Kasailin muutaman päivän Ikean huonekalua (jep, sen se tässä valaskunnossa nykyään ottaa, pari päivää per huonekalu), mikä oli iso apu tylsyyteen - ja kertoo hyvin, miten tylsää mulla on ollu :D

On ihan liikaa aikaa ajatella, ja aloinkin eilen mm. pelkäämään synnytystä. Tähän asti asia ei ole vaivannut ollenkaan, nyt lähestyn yhtäkkiä ahdistumista.

Jos en olisi niin iso ja kömpelö, voisin hyvin pestä ikkunoita ja siivoilla. Tai käydä kävelyillä ja riekkua kaupungilla. Mutta kroppa on kuin halvaantuneella muumilla, ei tällä fysiikalla tehdä muuta ku odotetaan...

Lopputyö olisi tietysti tekemättä, siinä olis puuhaa, mutta pää ei toimi lainkaan. Siis ei ollenkaan. Mm. hakiessani sitä Ikea-huonekalua joutui myyjä kertomaan moneen otteeseen mitä kaikkia laatikoita pitää mistäkin hakea, enkä siltikään tajunnut kuulemaani. Lopulta kävelin vaan miehen perässä ja tein niinku sanottiin :P

Miten te muut hanskaatte tän loppuodotuksen?

Täällä uusi ilmoittautuu joukkoon mukaan viime metreillä :). Seuraillut olen kuukauden päivät ja nyt ajattelin, että olis kiva turista itsekin. Itsellä siis kolmas raskaus meneillään viikolla 36+2 ja ei ole ihan oppikirjoista nämä minun raskauteni, mutta nyt siis melkein jo täysiaikainen. Minulla on kohdunkaulan heikkous ja ensimmäinen syntyi keskosena, toinen täysiaikaisena intensiivisen seurannan, levon ja lääkityksen ansiosta. Tällä kertaa siis sama tarina, monen kuukauden lepo, kahden viikon välein tapahtunut kohdunkaulan seuranta ja intensiivinen lääkitys takanapäin ja voiton puolella ollaan :).

Aloinkin kaipaamaan ns. tavallista raskaushöpötystä omien kokemuksien rinnalle ja nyt onkin ihanaa, kun suurin murhe on siivilää muistuttava muisti, jatkuva vessassa ravaaminen ja ettei mitään voi tehdä ilman järkyttävää ähellystä ja puuskuttamista :)

Levon seurauksena kylläkin selkä on ihan valmis ja illalla onkin valtaisat tuskat aina. Tähän asti on myös ollut ahdistus keuhkoissa, mutta tänään vaava tipahti alaspäin ja keuhkoahdistus vaihtui alapään ahdistukseksi, jei! Minun tuurilla mukkelo pyörähtää maailmaan ensi yönä. Noh, tuli tai ei, niin tämmöinen uusi tapaus täällä.

tervetuloa katjus! :) aina tänne mukaan mahtuu!

halvaantunut muumi; hyvin kuvailtu! :p:grin ittelläkin vähän sama olotila.
mä oon nyt viime torstaista vaan lilliny himassa tekemättä oikeen mitään,kun kouluhommat sain kasaan eikä mikkään viimehetken vauvahommat oo hotsittanu sitten yhtään.tai se siivous tai pyykinpesu.ja nyt alkaa tylsistyttään o_O tosiaankin turhauttaa,ettei oikein mitään pysty tekeenkään.lähe tästä ny si johonkin kun pääsee ehkä kilsan ja sitten tulee liitoskivut.eli ei mitään liikuntaa tai shoppailua kiitos...voisin vaikka mielellään päästä tästä mahasta kohta jo eroon.

Takaisin