Meidän juhannus sujuu varmaan ihan perinteiseen tapaan grillaillen kavereiden kanssa, joko meillä tai jonkun muun luona. Ja ihan ääritapauksessa, jos kaikki kaverit päättääkin suunnata vaan sukulaisten mökeille, niin mekin voitais mennä mun porukoiden mökille. Sinne on matkaa reilu 100 kilsaa ja veneellä joku 15 minsaa siihen päälle. Et ehkä juhannuksena just ja just vielä uskaltais sen matkan mennä... mulla kun on LA vasta 27.7. niin juhannuksesta on matkaa vielä viitisen viikkoa. Mut vko 36 eteenpäin aion kyllä pysytellä täällä lähimaisemissa, viimeksikin kun otettiin varaslähtö. Harmi sinänsä, kun mies on just heinäkuun lomalla, eikä sillon uskalla enää reissata kyllä oikeen minnekään. No, tuleepahan erilainen loma. Ja eihän sitä tiedä, jos tää pikkumieskin päättää syntyä jo rv 36, niin tulee sitten ainakin erilainen loma kun mitä nyt ajattelee... :D Itse toivoisin, että herra haluaisi syntyä rv 38 tietämillä, mun sisko kun menee naimisiin viikko ennen laskettua aikaa, niin olis kiva päästä häihin jo ilman mahaa... nähtäväksi jää.
Meidän neiti syntyi toukokuun lopussa, ja silloin taisi sairaalasta kotiinlähtövaatteina olla pitkähihainen body + housut + sukat + fleecetakki. En muista oliko peittoa sen kummemmin. Autossa ei silloin ollut edes ilmastointia, joten lämmin oli. Nää vaatteet kävi mun äiti ja äidin sisko ostamssa, kun oltiin sairaalassa, ja äiti kerkes ne pesemäänkin siinä välissä. En ite ollu ostanu pahemmin 50-senttisiä, ja muutenkin kaikki oli neutraalin värisiä, kun ei tiedetty, tuleeko poika vai tyttö. Niin nää oli sitten vaaleenpunasia ja tyttömäisiä :D Ja 50-senttisiä, kun neiti oli 47 cm, ja olis hukkunu 56-senttisiin. Kun 50-senttisetkin oli isoja... :D
No joops... basin tää ei nyt tälle palstalle kuulu, mut ootko kokeillu tykkäiskö teidän taapero mehujäästä tai mehusta? Meidän vajaa 2 vee:n saa juomaan paremmin, jos tarjoo maidonkin sellasena "pillimaitona", mitä myydään kaupassa... niitä jotain iskukuumennettuja vai mitä lie 2 dl purkkeja... ja muutenkin jos on pillimehua niin se menee, vaikkei mehu muuten aina mee. Ja sit yhessä vaiheessa kun neiti oli kipee, ja sai muutenkin lääkkeitä ruiskulla, niin laitoin välillä vettä tai mehua ruiskuun ja sai sillä tavalla juoda :D Ei siinä isoja määriä tietty kerralla mene, mutta pienistä puroista kasvaa... jne. Ja sit vaan tarjoo paljon jugurttia, keittoja, soseita, jädeä, jne. missä on paljon nestettä, jos ei varsinaisesti haluu juoda.
Mutta joops... tää mamma on jotenki ihan kans menettäny kaiken energiansa, on tosi vaikee ryhtyä mihinkään hommaan. Yleensä tää olotila alkaa meidän neidin päikkäreiden aikaan, ja jatkuu loppupäivän, jos ei saa itseään niskasta kiinni. Kun vaan saa sitten ryhdyttyä, niin sitä pääsee vauhtiin, mutta se aloitusenergia tahtoo olla hukassa. Tätä on jatkunut nyt tän viikon. Voipi kyllä osittain johtua näistä allergiaoireistakin, silmät ja nenä tukossa puolet päivästä ton koivun takia. Ja varmaan vaikuttaa myös se, kun on taas alkanu joku yöheräilyvaihe, et kun herään aamuyöstä, en meinaa millään nukahtaa uudelleen. Ja sit aamulla väsyttää.
Energiaa kyllä tarttis, kun meidän neidillä on viikon kuluttua sunnuntaina 2 vee synttärit, ja sitä ennen pitäs saada tehtyy vaik mitä. Tänään sain onneks pestyy suurimman osan ikkunoista, mut vielä jäi niitäkin viikonlopulle... just tossa mietin, että mitenköhän käy tän kesän mattojen pesun, kun muistelin, että se homma olis kiellettyjen listalla...? Onko jollain muistikuvaa, saako loppuuraskaudesta pestä mattoja...??? :D Vaikka kai sitä sitten jo heinäkuussa uskaltaa tehä mitä vaan, kun ei oo niin enää haitaks jos pieni syntyykin... tai sitten tuo mies pääsee vähän enemmän huhkimaan :D :D Pestävä ne kumminkin on kesällä.
Mä en kyllä taida nytkään mitään varsinaista sairaalakassia pakata, sitten kun lähtö tulee, heittelen vaan tarvittavat rojut laukkuun ja that's it. Kumminkin suurin osa kamasta, jota sairaalassa tarvii, on sellasta, mitä tarvii kotonakin päivittäin. Ellei nyt sit aio ostaa kaikkea uusiks sairalaapäiviä varten... ja meillä ainakaan ei olla ottamassa perhehuonetta, joten mies kyllä voi käydä kotoota tai kaupasta hakemassa sen mitä puuttuu siitten kun lähtee sieltä kotiin. Lähinnä oon miettiny et pitää varmaan laatia jotkut "ohjeet" meidän neidin rytmistä ja ruokailuista yms. rutiineista sitten lähempänä ja pakata muutamat vaatteet ja vaipat ym. valmiiks, että sitten saa nopeesti kiikutettua toisen hoitoon. No, saa nähdä.