Toukokuun turinat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mumux  toi lentoasia kannattaa tarkistaa suoraan lentoyhtiöstä koska se oikeesti ON tosi tarkkaa milloin ottavat kyytiin ja millon jäät kentälle :) 

Mä oon nyt mässäilly niin paljon että on ihan älyttömän turvonnut olo ja tiistaina neuvola...Varmaan tällä kertaa vaaka pompsahtaa viime kerrankin edestä.... Äääh....mä en vaan pysty oleen syömättä herkkuja... Tulee vaan niin hirvee olo kun on ihan tupaten täynnä ja ruuansulatuskin jumittaa.. Paljon parempi olo ois kun söis kevyemmin ja välttäis sokereita. 

Mutta nyt toivotan kaikille äideille ja myös tuleville äideille oikein ihanaa ja aurinkoista äitienpäivää !! 

Satuvee, ihana kuulla että voipi olla normaalia tuo pienikokoisuus/laihuus.. itse ajattelin myös et eikös se ole vaan hyvä ettei ole liian iso vauveli. Äitipolilla ne oli vaan kauheen huolissaan ja tietenkin sitten sellaisella olemuksella saivat minutkin hieman miettimään että olenko tehnyt jotain väärin tai että onko kaikki hyvin...
Jospa tuo muksu nyt kasvaisi kohtuu hyvin ettei tarviisi ennen aikaisesti synnyttää. Saisi olla vielä muutaman viikon masussa :)

Niin ja oikein ihanaa äitienpäivää huomenna kaikille jo valmiiksi äideille ja kaikille jotka kohta ovat äitiä! ;)

Hyvää Äitienpäivää kaikille jo Äideille ja odottaville Äideille! <3 <3
Täällä kanssa vauva pienikokoinen ja alakäyrällä oli tossa parisen viikkoa sitten 4D:ssä. Bruno Cacciatore sanoi, että ei tarvitse odottaa kauhean isoa vauvaa, mutta kuitenkin, että kaikki on hyvin. Tiiä sitten josko meijän poitsu ottaa sitte jossai vaiheessa jonkun kasvupyrähdyksen vai syntyykö tosiaan pienenä. Meijän suvussa ollaan kyllä syntyessä oltu reiluja 4-kilosia, että onkohan tää ees mun ;D

ainiin, mites muilla toi vatsantoiminta? täällä ollu jo pitkään ummetusta ja sekin jo osaltaan aiheuttaa tukalaa oloa.. :/
mitä siihen ootte käyttäny/kokenu auttavan..? mä en haluis vielä turvautua mihinkään apteekin vatsanpehmittäviin vaan yrittäny selvitä ihan luonnon konstein. vettä juon tarpeeks, yritän välttää koventavia ruokia, liika liikkuminen aiheuttaa supisteluja/kipuja joten se aiheuttaa takapakkia.. :( viikon verran syöny jotai luumupilttiä ( mikä on muuten niin pahaa, et mietin et syökö vauvat sitä oikeesti :D ), kuitua tulee mun mielestä tarpeeks syötyä.. kertokaa jos jotai vielä vois kokeilla ettei tosiaan tarttis apteekkiin mennä!
eipä oo nyt mikää miellyttävin aihe, mut niin se vaan on, et jos ei paska luista, ei luista mikää muukaan :D

putte: paljonko sä siis juot vettä, ja kuinka usein syöt? kyllä mullakin on toi väli kasvanu, isommilla tarpeilla tulee käytyä harvemmin, kun suoliston toiminta hidastuu. sille ei kai voi mitään, kun suolisto pakkautuu ja sen toiminta tehostuu hormoonien takia..

..mut mä juon puolen litran laseja vettä monta kertaa päiväs ja syön muutaman tunnin välein ja ruisleipää joka päivä, ja se toimii, sen kyllä heti huomaa mahan toiminnassa jos näin ei tee. en liiku ku ihan perusarjen toiminnan muodossa.

ai nii, kokeile xylitol-pastilleja ruuan jälkeen, jos et jo syö, pysyy hampaat kunnossa ja laksatiiviset vaikutukset kaupan päälle!! :D

Juoksin koko yön wc:ssä ilman tulosta. Aamulla menin päivysytkseen, jossa todettiin pissatulehdus, aivan kuten epäilin. Nyt on näytteet otettu, kuuri päällä parin tunnin päikkärit nukuttu. Elämä hymyilee taas. 

Putte: mä olen kärsinyt lähes koko raskauden huonosti toimivasta vatsasta. Alkuraskudesta käytin apteekista saatavia peräruiskeita (microlax yms), mutta nyt olen siirtynyt "järeisiin aseisiin" eli vesiperäruiskeeseen. Se on vähän inhottava, mutta auttaa oikeasti, koska sen avulla saa suolessa "jumissa" olevat papanat pois ja homma toimii taas. Tarvetta ruiskeeseen mulla on noin krt/vko. 

putte;
mulla oli jokunen aika sitten kanssa paljonkin samaisia ongelmia vaikka juon vettä paljon. Syynä oli liian vähäinen rasvan saanti. Nyt popsin lusikallisen öljyä aamuin illoin (vähän  vaihdellen pellavansiemenöljyä ja oliiviöljyä) ja vatsa toimii!! :)
Liika kuitu voi myös tukkia suolen. Eli älä ainakaan kuituja liikaa popsi, pahenee vaan.
Öljyä ja sopivasti kuituja, näillä olen itse saanut vatsan toimimaan normaalisti. Toivottavasti olisi apua :)

kylläpäs keskitikin kauan että hokasin että kuu vaihtunut ja täällä uudelle kuulle oma foorumi.. Ups. :) ihmetellyt vai että kylläpäs ollu rauhallista ja hiljasta tuol huhtiikuun puolella... heh.

Oikein hyvää äitienpäivää kaikille mammoille! =)

Jos välillä tännekin kuulumisia yms.
Mulla toimii vatsa liiankin hyvin.Käyn n. 2 krt päivässä isolla asialla mutta johtuu ehkäpä tuosta raudasta kun rautatabuja syön. Yöllä ei tarvitse enää nousta edes vessaan ja nukun todella hyvin.Päivällä otan myös n. 1,5h päiväunet. Muksu on todella aktiivinen ja tänään sitten aamulla päätti pyörähtää kivuliaasti perätilaan tuolla..voihan :/ tähän asti pysynyt raivotarjonnassa mutta nyt huomasin selvästi että pyörähti ja kipeetä teki kylkiluihin ja muutenkin. Huomaa että potkii nyt tuonne alas jonnekin ja ei tunnu kivalta eteenkään kesken kävelylenkin.Vielä lisänä pienet liitoskivut tuolla häpyliitoksessa niin AUTS.Paljon juon noita hedelmälihaa sisältäviä mehuja nyt ja vaihtelen leipää että ei aina pelkkää ruikkaria vaan myös tosi paljon noita monivilja leipiä tulee syötyä.Vettä juon n. 3 kertaa päivässä sen puolen litran tuopin vähintään.Eli nuokin voi vaikuttaa että vatsatoimii.
Musta on kummallista jotenkin kun tähän asti mulla ei ole ollut kuin 3 neuvolakäyntiä ja 2 lääkäri käyntiä (no sit noi seula ultrat).Nyt on tiistaina neuvola. Kun on tuntunut että muut ovat käyneet neuvolassa tiuhaan tahtiin. Ei mulla ole edes tietoa noista valmennuksista sun muista ja muutenkin tiedot raskauden etenemisestä on annettu yhdelle nettiosoitteelle eli oman synnytyssairaalan sivuille. Kun täällä lahdessahan ei ole synnytyssairaala tutustumisia tms.
Mulla muuten itselläni nuo hormoonit heittelee todella paljon.Itken välillä ihan vaan syystä jota en itsekään tiedä ja välillä pinnaa kiristää niin maan perkuleesti et huh.Kyllä on miehellä kestämistä kun en itsekään aina tiedä mistä syystä nyt räjähdän noin herkästi. 
Meillä kiristää myös välejä kun mieheni äiti on eri uskontokuntaa ja ei hän ei enää halua olla minuun ollenkaan yhteyksissä koska emme ole naimisissa ja meille tulee lapsi. Olen pilannut hänen poikansa elämän nyt ja hänen mielestään ei voi saada lapsia avioliiton ulkopuolella.Olen sanonut miehelleni että minä en anopilaan mene jos minua ei sinne tahdota. En todellakaan halua olla pilkattavana ja syyttelyn kohteena.Miehelleni äitinsä on tärkeä ja ymmärrän mutta olen aina miettinyt kuinka kylmäksi ihminen voi muuttua ja pelkkien uskonnolisten syiden takia toista ihmistä kohtaa. Olen itsekin uskonnollinen mutta en pidä sitä NOIN kirjaimellisesti mukanani.Onneksi lapsella on minun vanhempani jotka ovat hyviä isovanhempia ja sanoinkin että jos anoppi nyt sen päätöksen tekee ettei halua olla mukana lapsen isovanhempana ei hän sitä ole tulevaisuudessakaan jos mieli muuttuu.Päätös on päätös.Mun mieheni on kyllä itsekin nuoruutensa elänyt siinä anoppini uskonnossa ja se jättänyt myös jälkiä ja esim. mieheni ei vietä mitään juhlia tms.Esim. äitienpäivä on hänelle sama päivä kuin muutkin sunnuntait.Joulua ei halua viettää tai ylipäätänsä muita juhlia.Ristiäisiä ei myöskään halua meille eikä nimiäisiä koska niissä molemmissa juhlitaan.Tämä myös on hiukan kiristänyt välejämme.Ennen asia ei ole ole ns. tapetilla mutta nyt miettii mitä lapselle halutaan ns. opettaa juhlista yms.Mullahan se toisaalta on päätäntä valta nyt koska emme ole naimisissa ja mielestäni esim.seurakuntaan kuuluminen menee äidin mukaan.Vai olenko väärässä? Itse haluan lapseni ev.lut. srk:taan mutta mieheni on hyvin kielteinen tämän suhteen.Hyvin hyvin stressaavia aiheita käsitellä siis..mutta joskos sitä jossain vaiheessa selkiytyisi.

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille! 

Hooärrä: Ymmärrän kyllä sinua täysin, kun itselläni on ystäväpiirissä monenlaista uskontoa ja olen sivusta seurannut heidän elämää.
Itse myös perus ev.lut, myös mieheni, jonka vanhemmat ovat erittäin uskonnollisia, he eivät mitenkään tuominneet minua, koska olen aika hillitty meikkaamisen ja pukeutumisen suhteen.
Toki oletan että olisivat toivoneet samoista piireistä poikansa löytäneen vaimon, kuten kaksi vanhempaa sisarusta. Menimme maaliskuussa pienesti naimisiin ja vaistosin että se oli heille iso asia, eivät olleet asiasta mitenkään sanoneet, mutta halusin myös itse olla naimisissa kun lapsi syntyy, päätös oli siis meillä, ja minun appivanhemmat ovat ihania ja hyväksyvät minut vaikken niin kiihkouskovainen olekkaan.
Tiedän että itse olen onnekas appivanhempien suhteen, mutta tiedän myös kuinka hankalaa se voi olla...

kiitos vastauksista kaikille!
Näemmä paras kikka tohon ummetusasiaan oli tilittää tänne :D nimittäin on sen jälkeen kaikki "tulpat" saanu kyytiä ja ainaki tällä hetkellä ihana olo :) on se "pienestä" kii välillä :D

Hooärrä, tosi ikävä tilanne tollanen. Itse olen kasvanut perheessä, jossa uskonnolla ollut iso osa ja on edelleenkin. Mehän ei olla naimisissa ja tietäen mun vanhempien vakaumuksen ym. oli tosi vaikee paikka kertoo raskaudesta ja pelkäsin todella paljon mitä asiaan sanovat. Onneks meillä meni tosi hyvin ja heti olivat onnellisia meidän puolesta. ja ihme kyllä, eivät edes "patistaneet" naimisiin :O Broidin ja broidin vaimon kanssa jo mietittiin ennen kertomista, että pitääkö sitä pienimuotoiset häät pitää ennen koko asian julkistamista, mutta siihen ei onneks ollu sit tarvetta. Toki on tarkotus mennä naimisiin sitte jossai vaiheessa, mut ei asialla ole nyt enää kiire.. ja eikös jokaisessa suvussa pidä olla ainakin se yks musta lammas.. :D no mut anyway, mun mielestä sun anopillas on hyvinkin itsekäs ajattelutapa, eikä lainkaan suvaitsevainen, toisin kuin uskonnossa opetetaan... toivottavasti tulis "järkiinsä" pian, ettei menetä ainutlaatuista mahdollisuutta olla isovanhempi teijän lapselle.

Uh huh. Mä oon kyllä ihan poikki. Tänä aamuna pojalla oli sitten yli 38 astetta kuumetta ja itsekin ihan tukossa ja kurkkukipeä ja yskää. Sairastellaanko me nyt sitten sinne heinäkuuhun asti? Itsellä tosin myös pahat allergiat. Kävin lääkärissä (tai käytiin molemmat) ja lääkäri epäili, että on allergiat ja virustauti mulla päällekäin, kun poikakin kipeä. Ootteko mitä allegialääkkeitä syöneet? Itse en juurikaan oo uskaltanut allergialääkkeitä syödä, mutta viime viikolla oli pakko aloittaa, kun oireet niin pahat. Koivu ilmeisesti tänä keväänä aika pahana. Histeciä, mulle edellisessä raskaudessa määrättiin, ja soitin vielä neuvolaan, niin sitä uskalsin pahimpaan hätään ottaa. Nyt lääkäri määräsi silmätipat ja nenäsuihkeen, kun ei noita tabletteja niin kovasti raskaana suositella, mutta nämä paikallislääkkeet kuulemma turvallisia (tai ainakin turvallisempia). Yleensä aloitan siis ehkäisevän lääkityksen jo kuukautta ennen pahinta koivuaikaa ja nyt en mitään ollut syönyt, joten varmaan siksi meni yhtäkkiä kamalaksi. No, taas saikulla kolme päivää, meneehän se sit näinkin. Piti vaan viikonloppuna lähteä kavereille vähän kauemman, mutta toivottavasti tervehdytään. Viime reissukin jo peruuntui pojan korvatulehduksen takia.

Noi uskonto asiat on aina aika vaikeita. Minä ja mieheni kuulutaan molemmat ihan ev.lut. seurakuntaan, mutta mies vain muodon vuoksi. Itsekään en itseäni ihan kovin uskovaiseksi tunne, mutta uskonnolliseksi kylläkin. Haluaisin lapsille kuitenkin jotain opettaa. Mies hyväksyy, kyllä kasteet ja muut, kun itsekin kuuluu kirkkoon, mutta muuten ei kotona saisi juuri uskonnosta puhua. Esim. jotain satuja, joissa uskonnollinen opetus tms. ei saisi pojalle hänen mielestään lukea. Mutta hyvin ollaan pärjätty tähän asti, kun molemmat vaan kunnioittaa toisen mielipidettä. Ja sanoin miehelle, että lapset saavat tehdä isompana, mitä haluavat, jos ei rippikoulu kiinnosta, niin en sinne pakota, jokaisella on oikeus omaan käsitykseensä, mutta tietysti haluaisin heille oman kantani kertoa. Mun vanhemmatkin hyväksyy kaikkien lasten puolisot täysin siitä riippumatta, mitä uskovat. Jouluna on tietysti omat perusjutut, jotka uskontoon liittyy, mutta ovat niin vähäisiä, että puoliso vielä kestänyt ne :)

Nuo uskonto jutut on kyllä vaikeita. Mekin miehen kanssa molemmat kuulutaan ev.lut. kirkkooon ja molemmat ollaan uskossa, ja silleen tärkee juttu molemmille. Mun perhe on kanssa uskonnollinen ja kotona se kyllä näkyi lapsena, sillon oli välillä tosi tiukkaa se nyt pikkusiskojen kohdalla huomaa että on pikkusen höllänneet ;D meillähän vauvan yritys alko melkein kolme vuotta ennen tärppiä ja ei tosiaan naimisissa oltu sillon, mua vähän jänskätti että miten porukat sen ottais, jos olisin raskautunu. 
 Mutta vissii itellä jotenkin päähän iskostunu tosi vahvasti se, että lapset kuuluu avioliittoon tms. kun tulin raskaaksi heti häiden jälkeen :D voihan se olla että jotain häikkää muutenkin on, mutta parin kaverin kanssa todettiin että varmaan joku henkinen juttuki siinä taustalla on ollu.

Ja ihan siksi vaan, kun luulin että mun vanhemmat ajatteli silleen, että lapsia vasta sitten kun ollaan naimisissa. Viime kesänä sain tietää, että äiti oli ollu ihan viimesillään, kun ne ite meni naimisiin. Vähän hämmennyin kun olin kasvanu uskoen siihen että ne meni vuosi ennen minuu naimisiin.Ja jotenkin oli aina kotona opetettu että naimisiin ja sitten lapsia. :D

Meillä lapset kyllä kastetaan ja tulevat käymään riparin, nää on jotenkin itelle niin perusjuttuja, että tuntuis kummalta itestä ainakin jos ei omat lapset niitä kävis läpi  :)

Me ei kumpikaan kuuluta kirkkoon. Itse olen perus ev.lut perheestä, tosin vanhempani ja sisarukseni kuuluvat kirkkoon kun kaikki muutkin kuuluu eikä he ole kyseenalaistaneet mitään koskaan... Ainoa sukulainen joka ei minun suvusta kuulu kirkkoon on pappani :) (mieheni suvusta kukaan ei kuulu kirkkoon). Lapsi sattui saamaan alkunsa häiden jälkeen, vaikka olimme jo parisen vuotta yrittäneet. Meillä oli alkuun vanhemmille kauhean hankalaa se että meillä on siviilivihkiminen, kun eivät tienneet millaisia sellaiset häät ovat. Onneksi asenteet ovat muuttuneet häiden jälkeen ;) oli kuulemma iloinen yllätys se vihkitilaisuus.

Mutta siis nyt itse kiukutukseen ja aiheeseen...
Täytyy sanoa että jos ei halua pitää lapsensa vaimoon ja omaan lapsenlapseen yhteyttä sen takia että uskomukset ovat eriytyvät niin sillon henkilö ei ole ihan tässä päivässä mukana! Ihan naurettavaa, miksi ei olisi onnellinen lapsenlapsesta? Luulisi että aikuinen ihminen osaisi edes sen verran käyttäytyä että tulisi edes toimeen toisten kanssa... En voi ymmärtää...
Voimia vaan niille kaikille joilla sukulaiset ovat tollaisia. Harmittaa ihan hooärrän puolesta! En tajua miten kukaan voi olla niin idiootti (anteeksi, mutta nää hormoonit varmaan laittaa kiehumaan..).

Olen *heidin kanssa kyllä samaa mieltä, että vaikka kuinka olis eri näkökannat niin silti voisi yrittää olla sen verran avarakatseinen, eikä "hylätä" toista erilaisen elämänkatsomuksen takia.
Itse olen asunut seudulla missä tietty lahko oli suuressa suosiossa ja kaikki oli hyvin sisäänpäinkääntynettä jne. ja muka niin suvaitsevaista (ehkä omassa keskuudessaan), omasta mielestäni jokainen saa uskoa mihin uskoo mutta siihen kuuluu myös se että antaa muiden uskoa siihen mihin uskoo tai ei usko.

Täällä tänään tein ensimmäisen liikkeen liittyen vauvaan, laitoin nimittäin vaatteet pesuun, niitä ei juurikaan ole, kun nyt valitsin kaikki neutraalit jotka menevät kummallekin, kun emme tiedä kumpi on tulossa, jos tyttö tulee niin vaatteita onkin niin ettei lipastoon mahdu :) mutta ehtiihän ne laittaa sittenkin kun lapsi syntyy kun osa on kuitenkin valmiina, pääasiassa äitiyspakkaus vm. 2005 :)

Oletteko muuten miettineet millaisilla vaatteilla lapsen heinäkuussa kotiin viette?
Poika syntyi heinäkuussa 2010, joka oli tosi kuuma ja kätilöt sanoi että kevytvanu puku päälle, koska vauva on kylmän arka, olin hieman ihmeissäni vaikkakin molemmat lapseni olen kesällä saanut.

Noniin, vihdoin pääsin sinne neuvolaan, oli neuvolatäti ollu kipeenä :(

Painoa oli tullu vaan 1,5 kiloa 4 viikossa! Jihuu! :D
Vauvan asentoa arvuutteli, ei mennyt sanomaan mitään varmaa, sanoi, että hieman saattoi olla poikittan siellä, selkeästi vielä hyvin tilaa liikkua. Ite oon huomannu, että vauva on usein kohdun oikealla puolella "köllöttelemässä" :)

Arvot ihan hyvät, sokeri ja proteini neg. , RR 111/77
Kohdunpohjankorkeus 31 (rv 32+6), oli hieman mennyt keskikäyräänpäin viime kerrasta :) eli siinä keski- ja yläkäyrän puolivälissä mennään.

Onneksi ei oo ollu mitään raskauteen liittyviä pahoja juttuja, me yleensä siellä neuvolassa lähinnä keskitytään mun henkiseen hyvinvointiin. Ja neuvolatäti on niin ihana, kun on aidosti huolissaan ja todella ymmärtäväinen. Siellä tulee usein itkettyä omia huolia. Nyt on taas ihanan huojentunut olo :) Seuraavaa kertaa odotellessa (30.5)

hooärrän tapauksesta tuli mieleen eräs tapaus lähipiirissä. Perheen esikoinen sai 40 vuotiaana ensimmäisen lapsen. No, isovanhemmat eivät sitten ole lapseensa, lapsenlapseen eikä lapsen isään yhteydessä, koska he eivät ole naimisisssa. Ihan oikeasti, mikä se on niin suuri voima, joka ensin saarnaa anteeksi antamusta ja lähimmäisen rakkautta ja sitten hajoittaa perheen. Onkohan joku tulkinnut asioita jossain vaiheessa väärin?

Noniin.
Jos sitä nyt päivittelis tänne vähän kun oon vihdoin "löytäny" oikean fooruminki:)

Eli tosiaan. Käytiin nyt viikko sit tiistaina lääkärin neuvolassa.
Pojulla oli kertynyt painoa 1200g.. :) pituutta ei katottu, mutta ainakin omien sivujen perusteella hän olis nyt päästä-varpaisiin noin 35cm:)
Jalat pojulla oli 5,2cm pitkät.. on pojulla koipia jolla potkia mammaa ;)
Pikkunen oli taas ultraus ajan vauhissa ja syke heitteli 130-160:n. 
Söpösti painoi kasvojaanki mamman massua vasten.. haha. =D
Tuumas lääkäriki mulle et nyt on ainaki 100% varma et poika on tulossa, niin selvästi näky pojan vehkeetki. 
Komia oli pojan sydän ja sydämen kammiot näkyi erittäin selvästi.
JA MAMMA OLI NIIN ONNELLINEN! 
Mikä onkaan ihanenmpi tunne kuin nähä ja kuulla että kaikki on hyvin <3 <3

Tämä mamma tosiaan alotti työnsä kelloliikkeessä myyjänä kaks viikkoa sitten, mukava olla töissä tulevien sukulaisten kans.. Ei oo sellasta jännitystä ollu missään vaiheesa.
Ennen töiden aloittamista, liikkeessä oli edellisellä viikolla 80-vuotisjuhlat. 
Ja esillä oli paljon vihkisormuksia. Joista tietenkin valitsin omani.
Kauniin ja yksinkertaisen, ihan niinkuin tuleva pitäjäkin on! =D
Viime viikon perjantaina sitten Vesku tuli postin kanssa, ja antoi mulle kirjeen.
Kirjeen päällä luki "kultatuote", minähän oli heti et "joko se tuli" ja olin kyl niin hymy perseessä että huhuhu. NO siellä sitte komeili mamman tuleva vihkisormus.
Huomenna olisi sitten tarkoitus ottaa ja soittaa heti aamusta maistraattiin ja varata meille aika.
Suunnitelmissa ja toivomuksissa olisi mennä käymään siellä sitten tämän viikon perjantaina:)
Jos vain saamme ajan tuolloin vihkimiseen!!
Jännittää niin maan perkuleesti!!
Täytyy huomenna kertoakkin teille että miten kävi =D Joko tänne tai sitten FB:hen.
Luultavasti molempiin xD

basin;

ei tietoa että mitä pitäisi kirpulle pukea kun laitokselta pääsee... kauheesti on moni sanonut että kannattaa laittaa kevyt body ja vaikka viltti, kun taas neuvolassa neuvottiin juuri jotain kevyttä lämpöpukua...
Nappulan tuleva kummitäti on kutonut unipussin niin se saattaisi olla sellainen fiksu...
Tuntuu vaan niin tyhmältä pukea toista helteellä tyyliin toppavaatteisiin kun itsellä on luultavimmin joku onneton ohut riepu ettei tukehdu :D

Jos jollain vinkkejä et mitä kannattaa pukea niin laittakaa ihmeessä tänne tietoa !! :)

Täytyisi alkaa jo pikkuhiljaa pesemään niitä vaatteita, olen jo kaikki lajitellut ja laittanut ne odottamaan pesua.. Haluaisin vaan kämpän jostain syystä täysin puhtaaksi (alkaa varmaan viiraamaan päässä?!), enkä jaksa siivota ja pyyhkiä pölyjä ja pestä ikkunoita ja lattioita vielä :D ihan kun asia muuttuisi päivien edetessä ja vatsan kasvaessa... Täällä siis juuri valmistunut remontti ja on kyl siivottukin aina, mutta haluaisin vielä yhden pesun tehdä tälle ennen kun levittelen vauvan vaatteita :DD ...taitaa siis nuppi jo hajoilee :DD

Takaisin