Uh huh. Mä oon kyllä ihan poikki. Tänä aamuna pojalla oli sitten yli 38 astetta kuumetta ja itsekin ihan tukossa ja kurkkukipeä ja yskää. Sairastellaanko me nyt sitten sinne heinäkuuhun asti? Itsellä tosin myös pahat allergiat. Kävin lääkärissä (tai käytiin molemmat) ja lääkäri epäili, että on allergiat ja virustauti mulla päällekäin, kun poikakin kipeä. Ootteko mitä allegialääkkeitä syöneet? Itse en juurikaan oo uskaltanut allergialääkkeitä syödä, mutta viime viikolla oli pakko aloittaa, kun oireet niin pahat. Koivu ilmeisesti tänä keväänä aika pahana. Histeciä, mulle edellisessä raskaudessa määrättiin, ja soitin vielä neuvolaan, niin sitä uskalsin pahimpaan hätään ottaa. Nyt lääkäri määräsi silmätipat ja nenäsuihkeen, kun ei noita tabletteja niin kovasti raskaana suositella, mutta nämä paikallislääkkeet kuulemma turvallisia (tai ainakin turvallisempia). Yleensä aloitan siis ehkäisevän lääkityksen jo kuukautta ennen pahinta koivuaikaa ja nyt en mitään ollut syönyt, joten varmaan siksi meni yhtäkkiä kamalaksi. No, taas saikulla kolme päivää, meneehän se sit näinkin. Piti vaan viikonloppuna lähteä kavereille vähän kauemman, mutta toivottavasti tervehdytään. Viime reissukin jo peruuntui pojan korvatulehduksen takia.
Noi uskonto asiat on aina aika vaikeita. Minä ja mieheni kuulutaan molemmat ihan ev.lut. seurakuntaan, mutta mies vain muodon vuoksi. Itsekään en itseäni ihan kovin uskovaiseksi tunne, mutta uskonnolliseksi kylläkin. Haluaisin lapsille kuitenkin jotain opettaa. Mies hyväksyy, kyllä kasteet ja muut, kun itsekin kuuluu kirkkoon, mutta muuten ei kotona saisi juuri uskonnosta puhua. Esim. jotain satuja, joissa uskonnollinen opetus tms. ei saisi pojalle hänen mielestään lukea. Mutta hyvin ollaan pärjätty tähän asti, kun molemmat vaan kunnioittaa toisen mielipidettä. Ja sanoin miehelle, että lapset saavat tehdä isompana, mitä haluavat, jos ei rippikoulu kiinnosta, niin en sinne pakota, jokaisella on oikeus omaan käsitykseensä, mutta tietysti haluaisin heille oman kantani kertoa. Mun vanhemmatkin hyväksyy kaikkien lasten puolisot täysin siitä riippumatta, mitä uskovat. Jouluna on tietysti omat perusjutut, jotka uskontoon liittyy, mutta ovat niin vähäisiä, että puoliso vielä kestänyt ne :)