Toukokuun turinat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa vaan kiva huomata, että on ihmisiä jotka eivät heti ole tuomitsemassa äitiä jolla on lapsia useammalle kuin yhdelle miehelle, jotenkin tuntuu että vaikka miehellä on viidelle naiselle lapsia se ei ole mikään häpeä...
Voin hieman kertoa taustaani...
Esikoisen kun sain 19vuotiaana, kun täytin sitten pian 20. Olin vuosia sairastanut sairautta joka voi johtaa lapsettomuuteen, siitä säikähtäneenä pitkäaikaisessa parisuhteessa silloin päätimme kokeilla ja niinän jonkin ajan kuluttua saimme lapsen, se avoliitto kuitenkin kariutui kun aikaa meni, mutta edelleen olemme hyvissä väleissä mikä mielestäni on tärkeää. Sitten olinkin vuosia vain tytön kanssa ja tein töitä, ostin asunnon kunnes tapasin kivan miehen ja oletin että näin olen loppuelämäni, pian tietysti huomasin että alkoholia menee ja kotona miestä ei juuri näy, no, lapsi tuli ja eleltiin ns. onnellisina. Harvasen viikko kuulin kusipäälehmäjuttuja ties mistä, vaikka siitä että pyysin petaamaan sängyn... Lapsen kanssa kotona miehen mielestä vain makasin jne. Suoritin toisen ammattitutkintoni loppuun kun esikoinen oli alle puolivuotias, siihen asti tein myös koulujuttuja. Aloin liikkumaan kovasti ja laihduin kun en halunnut olla enää kotona. Esikoinen myös alkoin pelkäämään miestä koska sai aika raivareita, mies joi jos tuli riitaa kun nalkutin kuulemma aina, viikonloppuaamuisin saattoi olla wc oksennuksessa tms, kun menimme lapsen kanssa aamupesulle,
sitten vaan yhtenä kesäpäivänä miehellä oli taas ryyppyjuhlat jossa oli yksi miehen tutuista joka oli ainoa ei humalassa, hän näki väsymyksen. Olin illan kantanut miehille ruokaa ja viinaa että niillä on mukavaa. Ilta meni rupatellessa, tietysti välissä silloinen mieheni oli sammunut ja sain käydä katsomassa mitä tapahtuu kun saattoi herätä ja keksiä vaikka mitä...
Tämä mies joka ei niin humalassa ollut, sattui jättämään myös pyyhkeensä meille niinkuin moni muukin ja sitten sanoin siitä hänelle jonka jälkeen pidimme yhteyttä ja purin hänelle huonoa oloa, päätin jättää miehen ja muutin lasten kanssa pois.
Meillä oli mitä idyllisin kulissi, asuimme pienessä talossa, rakensimme juuri uutta, kävimme töissä... Miehen kaverit selitti kuinka tyhmä olin, kun jätin kaiken ja tiputin itseni nollille, myöskään työhöni en enää palaa, koska hän on samassa paikassa ja puhunut omia versioitaan asioista, onneksi kaikki eivät ole niitä puheita noin vain nielleet.
Yritin siinä suhteessa kaikkeni, tilasin ajan parisuhdeneuvontaan, kävimme siellä ja saimme hyviä ohjeita, joita mies ei kuitenkaan noudattanut, esimerkiksi jos ja kun hän sai raivarin ja lähti juomaan olisi voinut ilmoittaa mihin menee ja koska tulee, näin ei koskaan käynyt. Mies halusi lopettaa käynnit, joten yksin oli turha suhdetta yrittää edes pelastaa.
Silti voin sanoa että tällähetkellä olen onnellisempi kuin koskaan, uniongelmat ovat poissa ja esikoinen ei nää enää painajaisia, asumme tällähetkellä pienessä asunnossa, jossa kuitenkin on tarpeeksi tilaa, parin vuoden päästä suunnitelmissa on ostaa talo.
Ja kuten arvata saattaa, olemme yhdessä tämän miehen kanssa joka minut suosta nosti. Myöhemmin tajusin että olin elänyt pahemman luokan narsistin kanssa, joka olisi lopulta pilannut kaikkien mielenterveyden, koska hänen elämänsä on todella pahasti pielessä raha-asioista ihmissuhteisiin.
Muutama kuukausi erosta, kun olin juuri alkanut uuteen suhteeseen sain aivoverenkiertohäiriön, ja jouduin sairaalaan, ex mieheni lähetteli viestejä että toivottavasti löytävät päästäni vikaa jne. Luulenpa että kohtaus tuli silkasta stressistä, mies vainosi eron jälkeen meitä pitkään. Myös kohtauksesta johtuen minulta kiellettiin e-pillerit ja tällähetkellä vatsassa kasvaa tulos siitä <3
Jätin siis työn, uuden talon, ehjän perheen, elin yksin lasten kanssa mutta sain tilalle jotain paljon parempaa, nyt olemme onnellisia lasten ja miehen kanssa eikä tulevaisuudessa ole mitään mitä tarvitsisi pelätä. :)

Olipa pitkä tarina, ei taida helposti kohtalotovereita löytyä, vaikka ehkä siitä pitää olla vain onnellinen :)

Basin: Uskon, että sinä ja lapset olistte voineet huonosti, jos olisit jäänyt siihen suhteeseen. Hienoa, että otit ja lähdit. Ja faktahan on se, että asiat eivät koskaan ole niin mustavalkoisia kuin miltä ne näyttävät.

Musta tuntuu, että mulla alkaa nyt tämä raskauden ihana energinen toka kolmannes olla ohi. Pääsääntöisesti väsyttää ja on nälkä. Onneksi olen opiskelija niin voin rytmittää aika vapaasti omaa päivää. Yleensä olen jonkinlaisessa koomassa tuonne 14-15 saakka ja sitten jaksan alkaa tekee taas kaikkea. Aluksi kannoin hirveää syyllisyyttä siitä, että nukun pelkästään, mutta ystäväni kertoi eräästä äidistä, joka nukkui lähes 9 kuukautta. "Heräsi" sitten vasta synnytyksen jälkeen. 

Onko kukaan muu nähnyt raskauden aikana mitään kummallisia tai pelottavia unia? Mä näin viime yönä taas sitä samaa unta, että en tiennyt kuka lapsen isä on. Mietin siinä sitten, että miten kerron mun vanhemmille, että isästä ei ole tietoakaan. Onneksi kuitenkin miehen herästyskello soi, kun pahin paniikki oli iskemässä päälle. Kait tämä panikointi unissa liittyy tulevaan uuteen elämäntilanteeseen. Ja kyllä mä päivälläkin mietin välillä, että mitähän tästä tulee. Välillä on vaan niin ristiriitaiset fiilikset. Mut tämäkin kuuluu asiaan. Niin ja samanlaista paniikkia oli myös silloin, kun mentiin naimisiin. Ja siitäkin paniikista selvisin.

Olipas tässä nyt vuodatusta kerrakseen. 

Hyvää alkuviikkoa kaikille!

Kristiina29: Täällä myös mitä erikoisempia unia ja yleensä painajaisia jotka on yleensä pahimpia "pelkoja", viimeaikoina pääasiassa että mies lähtisikin tai että tapahtuu jotain kamalaa ja taas kaikki alusta, onneksi aina voi herätä ja huomata että kaikki on ennallaan :)
Aiemminhan en juuri unia ole nähnyt, ainakaan sellaisia kuin nykyään.

terveisiä meidän "viimiseltä matkalta" :D, täällä oli kysymys kesäreissuista..me ajeltiin kaikki mun sukulaiset ja ystävät läpi pitkän viikonlopun aikana, ja eiköhän seuraavan kerran kaupungista poistuta sitten synnytyksen jälkeen. sen verran rankkaa on istua autossa ja nukkua huonoissa paikoissa jo.

oon todellakin nähny painajaisia, aivan hirveitä sellasia. toissayönä näin että ensin meidän tuleva pikku tyttö jäi rattaissa veden alle, ja kun sain sen elvytettyä, niin huomasin että napu on hukkuneena järven pohjassa. ja mies naureskeli että mihinköhän se on taas karannu. sitten sain napun sukellettua ylös ja elvytettyä, mutta tajusin että sillä on varmaan aivovaurio. itkin niin tuskasena, heräsin siihen sitten. oli meinaan IHANA herätä!! ja sitten pappa, jonka luona oltiin kylässä, ehdotti ekana aamulla uimahalliin menoa. ei menty.

Täälläkin on tullut törmättyä tuohon arvostelupuoleen. Meiltä löytyy kaikki mahdolliset epäkohdat ilmeisesti, mistä repiä raportoitavaa ihmisille.
a) Nuori ikä
b) Työtön/Opiskelija
c) Taloudellinen tilanne
d) Menneisyys (Ja ei siis mitään murhaajia/vankikarkureita olla... :D)
Ja noita kohtia itseasiassa riittäisi, varmaankin?

Siis, minä opiskelen viimeistä vuotta amiksessa, ja mies jäi hiljattain työttömäksi. Eli voitte vain kuvitella, minkälainen haloo tästä kaikesta on. Juurikin tämä "Köyhiä ovat ja lapsia pitää tehdä! Nuoruuskin elämättä..."
Yksinkertaisesti vaan olen ruvennut välttelemään ihmisiä, jotka tilannetta pitää häiritsevänä, jopa omia sukulaisia tulee välteltyä.
Voisihan toki rahaa enemmänkin olla jne, mutta kylläpä tässä aina katto on pään päällä ja ruoka pöydässä, perhana!
Itsellä ei tuon nuoruudenelämisasian kanssa ole ollut ongelmia. Vaikka ei olisi lasta, niin tuskinpa tuolla rälläisin ja menisin. En vaan ole sen tyyppinen ihminen, eli tämä tilanne tuntuu musta todella hyvältä, kun ei tarvitse kenellekään selitellä, miksi haluaa olla kotona ja rauhassa. :-) Ja olen todennutkin, että kolmikymppisenä naureskelen kavereille, kun vaihtelevat kakkavaippoja lapsillensa, ja omani ovat jo miltei omillaan. ;-)

basin: Isot hatunnostot rohkeudellesi! Mun mielestä kulissiperheitä riittää aivan tarpeeksi, ihana huomata, että on olemassa ihmisiä, jotka vielä uskaltavat kohdata kaiken raa'asti kasvotusten, ja ottaa härkää sarvista.
(Itse olen kulisseissa saanut elää eräänkin kerran lapsena....)

Tsempit kaikille, jotka saavat hampaitaan kiristellä arvostelijoiden kanssa, onneksi moni tuntuu asettuvan tilanteen yläpuolelle, niinkuin minusta kuuluukin. :-)

Pisteet basinille ensinnäkin rohkeudesta lähteä :)
Oikea ratkaisu kun sinä ja lapset voitte hyvin.

Omien vanhempieni liitto muuttui joskus lapsuus vuosina
kulissiliitoksi ja sehän tietty hämmensi pientä lasta ja ajan mittaan kun
aloin ymmärtämään asioita, niin oli aika rankkaa toivoa omien vanhempiensa
eroa.. Mutta olisin todella toivonut että vanhempani olis eronnut jo silloin
kun olin pieni, olisin välttynyt siltä tappelulta, isäni juomiselta ja äitini
katkeruudelta. Vanhempani siis lopulta erosivat kun olin 16 vuotias,
mutta tuota touhua sai seurata jo 8vuotiaasta saakka..

Pienenä tyttönä jo päätin, että jos joskus saan omia lapsia, niin lapseni
ei joudu kokemaan tuota, ei näkemään holtitonta viinan juomista,
ei äitinsä katkeruutta, ei tappelua.. Noh, yksinkertaisesti haluan olla tyystin
erilainen kuin omat vanhempani. Nykypäivänä olen sovinnossa vanhempieni kanssa ja he ovatkin tahoillaan muuttuneet, mutta silti aina vain harmittaa kuinka oma lapsuuteni meni..

Ikinä pitkää parisuhdetta ei kannata luovuttaa helpolla,
mutta on turha myöskään sanoa että ollaan yhdessä lapsien takia,
lapset usein vaan kärsii enemmän :/

Mutta se siitä.

Mulla ainakin keskiraskauden energisyys hävinnyt teille tuntemattomille
eikä ole sen jälkee näkynyt :D

Uusioperheistä, meillä on jonkinlainen uusioperhe. Miehellä on kolme lasta entisestä suhteesta. Tyttöjä kaikki, nuorin 4 v, keskimmäinen 8 ja vanhin tulee syksyllä 11 vuotta. Lapset eivät toistaiseksi asu meidän luona vaikka sellaistakin ollaan toivottu, kun tämä joka toinen viikonloppu + juhlapyhät ja lomat systeemi on armottoman kuluttava kaikille.
Vauvauutiseen lapset on suhtautunu jotenkin neutraalisti, tai eivät hirveämmin ainakaan näkyvästi siihen reagoineet, nuorimmainen on ainoa joka siitä asiasta puhuu ja sitä välillä pohtii. En tiedä, kauhulla kyllä odotan heinäkuuta ja uuden tulokkaan asettumista tämän hullunmyllyn keskelle. Silloin kun tähän kaikkeen ryhdyin niin ei tullut mieleenkään tämä mielettömän laaja tunneskaala jonta voi kokea kun joutuu/saa hoivata toisen lapsia säännöllisesti. Välillä v***ttaa niin että vapisuttaa ja taas hetken päästä ne lapset on äärimmäisen rakkaita ja tärkeitä. Ja mikä parasta, tämän kaiken keskellä olen varsin vakuuttunut siitä miten lapsia EI pidä kasvattaa. Täytynee nauttia nämä viimeiset viikot siitä tunteesta kun vielä luulen tietäväni kaiken

Mä olen kans kova uneksija, ollut aina ja nyt raskaana ollessa tuntuu et näen unia jokaikinen yö.

Viimeyönä näin unta että retkahdin muka polttamaan tupakkaa vaikka siitä on jo 2,5 vuotta kun olen lopettanut. Näitä unia tulee nähtyä silloin tällöin. Tupakka vaan saa pidettyä otteen alitajunnassa vaikka aikaa on kulunutkin näin kauan. Enkä kyl vieläkään kiellä etteikö se vasta sytytetyn tupakan haju olisi niin hyvä mutta heti kun joku ehtii siitä muutamat henkoset vetää hajukin vaihtuu muistuttamaan tumppia, YÄH!

Puhumattakaan niistä synnytysunista.... Niitä tulee nähtyä usein ja niissä toistuu muka sama kaava etten pääsekkään näkemään lastani samantien vaan joudun etsimään millon oikeeta henkilöä ja milloin oikeeta osastoa missä lapseni on. Välillä tuntuu kadoksissa olevan myös esikoistyttö tuolla unimaailmassa.

Unissani myös monesti huudan ja meuhkaan kaikille vaikka yleensä olen rauhallinen mutta unimaailmassa olen täysi peto. En kunnioita ketään enkä säästele sanojani vaan annan kaiken paskan purkautua, välillä unieni mukaan olen myös väkivaltainen. Ehkä parempikin et unissa tulee purettua tuntojaan ennen kuin tosielämässä :)

Unista (tai oikeastaan painajaisista):

Jonkun verran on vauva unia. Esimerkiksi yks yö näin unta, että olin lähdössä synnyttämään, olin päässyt rapussa rappusille asti ja kun tulin rappuset alas, olikin jo vauva tullut ulos. Vauvaa kannoin kissan kantokopassa. Kävelimme parkkipaikalle päin, vauva oli ensin ihan pieni, ja sillä oli poskessa herneen kokoinen syylä/paise. Kun olimme päässeet autolle (?? En tiedä kenen auto oli, emme omista autoa :DDD), vauva olikin jo 2kk ja syylä oli kasvanut joulukuusenkoristeen kokoiseksi... Sanoin miehelleni koko matkan kuinka inhoan tuota vauvaa ja sen syylää ja hyi hemmetti että se on ruma. On tosi omituista nähdä tuollaista unta, että vihaa omaa lastaan.

Sitä ennen näin unta, että autoin synnyttämään kaksi joidenkin muiden lasta ja niistäkin sanoin, että hyi miten rumia lapsia :(

Olen nähnyt myös paljon unia, missä juon alkoholia, vaikka tiedän, että olen raskaana. Alkuraskaudessa näin niitä lähes jatkuvasti, sitten ne väheni. Nyt sitten näin vähän aikaa sitten unta, että oli jo viimesillä viikoilla ja mietin unessa, että ei se alkoholi enää tässä vaiheessa haittaa vauvaa ollenkaan. Pistin tupakaksi ja join simaa, missä piti olla tequilaa seassa, mutta maistui pelkälle simalle. Sanoin, ettei se riitä mihinkään. Kello oli puoli yhdeksän, hädissäni etsin jotain kiskaa, mistä saisi juotavaa, kun eivät 9 jälkeen myy. Sitten näinkin ärrän ja kipaisin sinne. Siellä oli tarjous, kaksi pulloa siideriä 1e!! :D Enkä siltikään ostanut kuin 6 pulloa...

Mutta nuo ei oikeastaan ole vielä kauheita, kauheimmat painajaiset liittyy ihan muuhun :(

Mäkin oon nähnyt ihan omituisia ja hirveitä unia. Kerran näin unta, että vauva syntyi ja oli karvainen kuin apina. Ihan hädissäni kyselin henkilökunnalta jotain millä saisin karvat ajeltua pois, kun eihän sellaista karvaista vauvaa voinut sukulaisille näyttää.

Näin myös unta, että meille syntyi Turner syndrooma -tyttö. Ei se itselle tuntunut muuten pahalta, kun eihän tuo niin paha juttu edes ole, mutta mies unessa hylkäsi vauvan kokonaan. Nyt rakenneultrassaa, kun selvisi, että on tyttö, niin sanoin, että näin sellaista unta. Kätilö sanoi, että Turner -tytöillä on kai yleensä lyhyemmät kädet ja jalat vai olivatko pienempiä tai jotain... no kuitenkin, ei näkynyt mitään siihen viittaavaa. Uni varmaan juontaa juurensa siitä, kun miehen kanssa ollaan käyty pitkät keskustelut siitä, että halutaanko sitä downriskiarviointia. Itse en olisi halunnut, mutta mies vaati. Ensimmäisessä raskaudessa itkin yksikseni ja ajattelin, että meille tulee ero, kun en voisi missään tilanteessa tehdä aborttia (vaikka en paheksu ja ymmärrän niitä, jotka tekevät, mutta itse en pystyisi). Nyt oon ottanut rennommin ja yrittänyt ajatella, että ne tilanteet tulee eteen, jos tulee ja toivottavasti ei tule.

Sitten olen myös nähnyt unia, joissa synnytän ja menetän tajuntani ja vauva tuodaan minulle vasta myöhemmin ja mietin hädissäni, että onhan se varmasti mun vauva.

Että sellasta...

Heips. Neuvolakuulumisia taas vähän.. Painoo oli tullu 1,100 kg/viikko... HUPS. Ja tais olla joku pari viikkoa neuvola väli. Mutta ilmeisesti sitä nestettä alkanu kertyy nyt, kokeili jalkoja ja kunnon kuoppa jäi kun sormella paino, eli jaloissa aika mahtavat turvotukset. Siltä kyllä näyttävätki ja uudet balleriinat ei mahdu enää jalkaan. :D En kuiteskaan oo syöny yhtään sen huonommin ku ennenkään ja alkanu liikkumaanki enempi, kun pyörällä pääsee taas töihin kulkemaan.

sf-mitta oli 32,5 eli puolisen senttiä kasvanu viime kerrasta, nyt oli tosin eri neuvolatäti. Alkaa kuiteski se käyrä menee jo vähän inhimillisemmin.  Hb oli 120, ensi kerralle jos ei oo noussu niin sitte pitää kuulemma rautalisää alkaa ottaa. Taidan kokeilla pinaattilettuja nyt tässä ennen seuraavaa neuvolaa, ku ne on niin hyviä ja niillä sain viimeksi nostetttuu.

RT:ssä toinen on, onneks ei oo keksiny kääntyy ympäri kuitenkaan, kun tosiaan tuntuu et neiti vaihtaa joka päivä vähän väliä puolta. Välillä ollaan vasemmalla ja välillä oikeella ja sitten jotenkin keskellä :D Sain myös semmosen Pambersin vauvapakkauksen, kuulemma ennen sen on saanu sairaalasta, mutta sieltä antavat nyt jonkun hoitolaukkupakkauksen.

Mutta joo, ehkä pikkuset päikkärit nyt ja sitten pitää hakee mies töistä. Ihania kevät päiviä kaikille!

Mä en kyllä ole paljoa unia nähnyt, tai sitten en vaan muista :)

Olo on kokoajan väsynyt ja nälkäinen. Ruokaa tekee kokoajan mieli, ei siis herkkuja vaan ihan kunnon kotiruokaa! Nyt maistuisi jauhelihakastike ja perunat :D

Taidankin mennä jääkaapille ennen salkkareita :D

Basin hattua nostan minäkin että oot uskaltanu jättää kaiken ton ns täydellisen elämän (kulissin...) ja ajatella itsesi ja lasten parasta! Ei oo helppoo tehdä tollasta päätöstä ja vielä kun ihmiset on niin ärhäkkäitä mielipiteineen ja eivät koskaan tiedä mitä kaikkee oikeesti asioihin liittyy. Hyvä juttu! Pääasia että nykyään on kaikki hyvin ja nykyinen miehesi ilmeisesti ihan eri maata :)

Mä en oo nähny mitään unia....en siis muista ainakaan mitään.. Muutenki nukun niin pinnallisesti ja heräilen pitkin yötä. En sit tiedä johtuuko siitä vai mistä  mutta oon niin puhki ja väsynyt... Osan päivästä jaksaa kyllä hyvin mutta iltapäivästä tulee ihan älytön väsymys ja tekis mieli vaan maata sängyssä. 

Täälä on taas sellaset iltajumpat mahassa menossa että oikein pahaa tekee.. Tuntuu että vauva pyöris vieläkin ympyrää vaikka alkaa oleen jo aikas ahdasta :D

Mä en ole nyt viimeaikoina hirveesti nähnyt mitään mainittavia unia, mutta silloin, kun näen/muistan, niin liittyy imetykseen??? :-D Monen monessa unessa oon jostain syystä ruvennut ihan pokkana imettämään esikoista uudelleen, kun vauva on syntynyt... Outoa... 
Ja toki on tullut nähtyä unia tulokkaan syntymästä, milloin on ollut poika, ja milloin tyttö. Niissäkin unissa mulla on vaan kauhea hinku saada vauva rinnalle! 
Varmaan jotain alitajuntaista omantunnon paikkailua, kun esikoisen kohdalla imetys jäi vaivaiseksi 1-2kk:n mittaiseksi, tiedä häntä...

Heipat heinäkuisille :)

Täällä ei raskauteen kuulu mitään ihmeempiä. Tasasta porskutusta, reilu 10 viikkoa vielä jäljellä! Onnekkaana oon vieläkin säästyny oikeestaan kaikilta vaivoilta ja nukkuminenkin onnistuu onneksi.
Viikonloppuna rupesin sitten seulomaan noita esikoisen vaatteita ja jösses että niitä on paljon! Nyt kyllä pitää ottaa järki käteen, eikä ostella tälle toiselle enää mitään, muuten ollaan korvia myöten lastenvaatteissa :D Ens viikolla saadaan onneks uudet Muuramen-laatikostot poikien huoneeseen, niin pääsen sitten järjestelemään vaatteet sinne. Nyt lasten huoneessa on vaan yks vaatekaappi, joka on täynnä Micon vaatteita, joten vauvan vaatteet odottaa vielä vaatehuoneessa Ikean säkeissä :)

Mä en oo myöskään nähny kauheesti unia. Yhen unen näin, missä olin parhaan kaverin kanssa samaan aikaan synnyttämässä ja tää kaveri synnytti lapsen, joka oliki jotenki kissa ja mä en voinu olla sen kaa samassa huoneessa ku pelkäsin sitä vauvaa niin paljon :DD

Ollaan mietitty kyllä minkä lapsi mahassa majailee. Esikoinen on ihan isänsä näkönen, joten saa nähä onko pikkuveli näiden kahen näkönen vai oisko jotain tullut äitiltäkin.

Tää toukokuukin menee niin tohinalla että.. Sunnuntaina pääsen viettämään ekaa äitienpäivää, kun ei viime vuonna ihan kerenny äitienpäiväks toi esikoinen syntyä . Ens viikolla pitääkin sitten alkaa järjestellä esikoisen 1-v päiviä, jotka on siis 19.5. Siitä seuraavalla viikolla on Micon neuvola ja mun masuneuvola ja poitsun 1-v kuvaukset ja sitten on toukokuukin jo melkeen ohi! Huh kun menee aika nopeasti:) No hyvä niin, en malta odottaa että saan pikku käärön syliin :)

Ihmettelinkin jo tuonne neuvolaketjuun täkäläistä toimintaa, mutta laitetaanpas nyt tännekin hämmästelyjä. Nyt takana se ensimmäinen ja viimeinen neuvolalääkäri, josta ei tullut paljon hullua hurskaammaksi. Lääkäri meinasi ensin, ettei tee mulle edes mitään tutkimusta, koska mut on tutkittu pari viikkoa sitten päivystyksessä. Vaadin kuitenkin tutkimuksen.

Toisekseen ihmettelin terkkarille ja lääkärille sitä, kuinka täällä on vain tämä yksi käynti ja sain osakseni vain hämmästyneitä reaktioita. Terkkari jopa ihmetteli, miksi mä sellaisia kyselen ja alkoi sitten hokea, että meillä on täällä niin mainio systeemi, ettei enempää käyntejä tarvita. Jäi kyllä todella epäselväksi millä tavalla systeemi on niin mainio.

Jotenkin kuvittelin, että tällä lääkärikäynnillä olisi tullut jotain lisäinfoa jostain, mutta tutkimuksen jälkeen mulle vaan todettiin, että eipä tässä sitten sen enempää ja heippa vaan. Vauvan tarjontaa ei edelleenkään merkitty neuvolakorttiin.

Mulle ei oo kans merkattu neuvolakorttiin sitä tarjontaa tai katottu miten päin se siellä majailee.
Eikä myöskään lapsiveden määrää.. Mulla on kuunlopussa toinen lääkärinneuvola ja toivottavasti siellä sit selvii jotai.. Neukkutäti myös sanoi viime kerralla että antaa nyt sitten ens neuvolassa sen painoarvio ultra ajan. Siinä kyllä sit selvii miten päin on.
ja ehkä vihdoin saadaan sukupuoleen varmistus <3 
Musta tuntuu et mun maha on venyny tällä viikolla ihan julmana.. O_o 
Illasta tuntuu ettei voi istua mitenkää ku kylkiistä nahka kiristää... huhhuh.. Minkälaiseksihan valaaksi sitä loppu ajasta ittesä tuntee.. 

Neuvolakuulumisia tältä päivältä.
Eipä oikeastaan mitään ihmeellistä tullut esille. Sf mitta ei ole mulla millään käyrällä, vaan huitelee jossain taivaissa. Tähän on neuvolatädin mukaan 3 syytä. 1. ylipainoni ennen raskautta (vaikka onnistuin laihduttamaan). 2. pituuteni huimat 157cm 3. lapsivettä on runsaasti (muttei liikaa). RR on normaali ja painoa tullut nyt 1 kg viikossa. Aikaisemmin painoa on tullut 300 gr/vko. Näillä mennään nyt sit eteenpäin. 3 vkon uusi neuvola. 

Täällä nyt se paljon purnattu neuvolalääkäri aika viimein takana. =) kaikki hyvin, ekan sf-mitankin jopa sain :) 29centtiä, sekä lääkärin, että neuvolatädin mittaamana. Hempparit laskenut 127stä 124jään, alapaine hieman kohollaan ja siitä kontrolli maanantaina. Kusi puhdas. Painoa tullut ekasta neuvola kerrasta 3.8kg lisää. Lapsiveden määrä normaali, ja paikat alhaalla (kuinka siveellistä =D ) niinkun pitääkin! Vauva tutkimus hetkellä pää alaspäin. 
Seuraava, ja viimonen lääkäri joskus viikolla 36. 

Taitaa alkaa multakin tuolta vatsan seudulta tila loppumaan.

Illalla oli semmoista mökyytystä ja muljahtelua et tuskaahan se jo tuotti: nauraminen oli ihan mahdotonta kun yksinkertaisesti sattui niin saakelisti. Olo kyl oli tukala ja sanoinkin ukonpuoliskolle et totta se napero meinaa repiä ihon halki kun työnsi kunnolla selkää ulospäin ja kun muutama potku suuntautui nivusiin niin kyllä tuntui enemmän tai vähemmän makeelta.

Olo sitten kantautui uniin saakka sillä näin sitten unta et olin viimeisilläni ja toivoin et tässä tulisi piakkoin lähtö synnärille... Lenkille unissani sitten lähdin mut ainakaan tänä yönä en vielä synnärille mennyt.

Takaisin