Toukokuun turinat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vauvan ulkonäöstä ei oo silleen tullu hirveesti mietittyä niinkuin esikoista odottaessa. Uskoisin et samalla kaavalla menee tää pikkusisarus kuin isompikin et tulee tasaisesti kummankin näköä.

Alussa oli hieman kiistelyä et kumman näköinen Juttis on, lähinnä nuilla sukulaisilla kuten mummoilla ja ukeilla, mut ollaan tultu siihen tulokseen et tasaisesta kummaltakin perinyt piirteitä et ei oo epäselvää ketkä ovat lapsen vanhemmat. :) Isän silmien värin on perinyt eli siniset ja muutenkin silmät on juurikin kuin isällään ripsiä myöden ja äidin korvat ja nenä löytyy.

Ultrassa saatiinkin hyvää kuvaa tulevan vauvan ylähuulesta ja se oli kyl justiin samanlainen kuin isolla siskollansa. :)

Meillä kanssa ultrassa näkyi hienosti vauvan ylähuuli ja oli ihan samallainen kuin isällään :D

Meillä ei lääkäri neuvolassa edes saanut katsoa ultra kuvaa :( katto vaan nopeesti ja tokas että kaikki kunnossa. Että ollaanhan me se kuulemma jo rakenneuä:ssä nähty siellä masussa olevan.
Meillä on vaan ollut tämä viime pe lääkäri ja sitten 36 viikolla kai viimenen jossa katsotaan asento yms. Ei mullekaan merkata sf mittaa korttiin eikä painon muutoksia tai vauvan painoarviota.vaan hb ja verenpaineet ja pissa. Ei ole kuulemma tarpeellista jollei tule vanhemmille sellainen tunne että vauva kasvaa erivauhtia kuin muut ja siitä hermostuisi.Jaa jaa plaaplaa.No mennään nyt näillä. Mulle nuo neuvolakäynnit ovat olleet aika turhia koska en ole saanut niistä mitään irti ja en edes tiedä mistään perhevalmennuksista sun muista ja mulle vaan sanottiin että "kato netistä." emoticon Jep. 

Mulla on tänään taas niin emoticon emoticon *piip* päivä et huhuh..
Oon ollut 2 kk ilman rahaa karenssin takia (sain kun en pysty raskauden takia tekemään työtä jossa olisi joutunut nostelemaan todella painavia juttuja ja hain vielä siihen lääkärin lausunnon joka lyhensi karenssia vain sen 1 kk kuulemma) ja nyt hain sossusta rahaa ja vein hakemuksen tälle kuulle jo 25.4 niin helvetti että pännii kun tänään on se 7 päivää täynnä millon pitäs rahat/päätös tulla niin kävin kyselee ihan tiimissä missä vaiheessa on niin vastaus oli vaan että "Kuulepas.Meillä on täällä nyt vähän porukkaa töissä että ei vaan millään ehditä tehdä päätöksiä lainsäätämässä määräajassa valitan.Että kai sinä ymmärrät kun käsittelijöillä on isot pinot hakemuksia nenänsä edessä että sen verran sympatiaa kiitos." Joo no v***uakos se mua liikuttaa miten paljon niillä niitä hakemuksia on ja ei mun niitä sääliä tarvitse.Laki on laki ja määräaikaa on noudatettava.Hommatkoot sitten lisää työntekijöitä jos ei aika riitä.Tuollahan noita työttömiä on monet tuhannet tässä kaupungissa että eikun vaan valkkaamaan työntekijöitä. Muutenkin kiristää pinnaa nyt kun kaikki seisoo. Asunnon haku hakemus ei edisty ja siihenkin syy että "kaikki on nyt lomalla." ketkä KAIKKI?! Sanoin sille virkailijalle että et sinä ainakaan ole lomalla että eikun hakemusta eteenpäin ja käsittelyyn.Huoh ja voih.Anteeksi avautuminen...oli ihan pakko.

Tänään taas kerran haettu saikulle jatkoja. Siellä se pieni istuskeli, eli perätilassa tällä kertaa. Painoa kilon verran. Ihmeellistä ettei voi samalla kertaa kirjottaa loppuun asti lomaa, meillä kun muksut on syntyny kaikki etuajassa. Kela kuulemma pistää hanttiin asiassa. Mulla tosiaan jo viides tulossa ja samalla kaavalla mennään, eli supistellu reippaasti. Mutta onneksi lepäily auttaa, ei vaan toisaan kaupassa käynnin lisäksi enempää kävellä pysty. :(  Välillä ahdistaa tää kotona oleilu, mutta mieluummin täällä kuin sairaalassa.

Noi karenssit on kyllä niin syvältä kun olla voi :/
Toi sitten laittaa vihaksi, "Liian vähän työntekijöitä" jne, vedotaan siihen ettei
saada töitä tehdyksi lain määräämän ajan sisällä.. Näköjään niiden ei tarvitse ¨'
sääntöjä noudattaa mutta entäpä jos tavallinen pulliainen tekee jonkun virheen säännöissäm niin sillon ei anneta mitään anteeks.. Murrrr.

Mun täytyy kyllä nyt kehua meidän neuvolaa ja äippäpolia,
sen verran hyvää palvelua olen saanut..
Alussa tuntu siltä ettei neuvolasta ollu mitää hyötyä ja että sitä neuvolan tätiä
saanu koskaan kiinni, mutta nyt oon kyllä aivan toistamieltä ja voin myöntää
olleeni väärässä..

Meillä ollu täällä kaks lääkärineuvolaa, sitä en tosin tiedä onko kolmatta,
mutten tiedä onko se mulle edes kuinka tarpeellinen kun nyt juoksen muutenkin kokoajan neuvolassa/äippäpolilla :D Tällä viikolla oli neuvola, ens viikolla kontrollikäynti äippäpolilla, sitten taas siitä seuraavalla viikolla neuvola ja vkolla 36 synnytysarviointi kun todettiin se raskausajandiabetes, vaikkakin vauva viikkoihin nähden nyt juur oikean kokonen..

Ainoa mikä ihmetyttää on se jotta täällä ei mitää oo puhuttu perhevalmennuksesta, ei sitten yhtää mitää :o enkä oo kyllä hokannu kysyä ikinä neuvolassa.
Jos tuonne synnytysosastolle joku tutustumiskäynti järjestetään, niin sinne en aio mennä, koska kun siellä sen yhden vuorokauden vietin, niin tiedän ne paikat mitkä tietää pitää ja tiedän mitä omaa tavaraa pitää ottaa mukaan. Synnytys salia toki en nähny tuolla kertaa, mutta eiköhän ne tädit mut sinne kärrää hetken tullen :D

Onko kukaan tehny vielä sairaala kassia valmiiksi?
ja näin ensikertalaisena, oon vähän päästä pyörällä että mitä vaatetta sille vauvalle pitää ottaa mukaan kotiin lähtöä varten? :o

iiiiik, huomenna vissiin pitäis mennä miehen ja hänen vanhempien kanssa hommaamaan vihdoin ne vaunut, saas nähdä kuinka siinä käy :D

Mulla on ollut tänään ihan superhyvä päivä! Aamulla pyöräilin tuohon kodin lähelle olevalle vuokrapalstalle katselemaan josko sinne kohta joku (lue: mieheni) voisi mennä vähän maata muokkaamaan ja miettimään mitä sinne tänä vuonna istuttelisi. :) Mä itse tykkään kovasti puutarhatöistä, mutta nyt en uskalla/voi kauheesti lapion kanssa heilua, selkä on sen verran kipeä...

Pojan päiväunien jälkeen tehtii perheen kanssa retki kotieläintilalle. Poika oli niin innoissaan nähdessään kotieläimiä, niitä sai jopa silittää :) Reissun kruunasi  tietenkin eväät! Ihanaa yhdessäoloa perheen kanssa, tuollaista olenkin kaivannut. Jotenkin tuntuu, että kun tammikuussa aloitin työt ja poika hoidon, niin en vaan ole ehtinyt tehdä mitään kivaa..tai sitten mä olen ollut vaan niin väsynyt raskaudesta että en ole jaksanut mitään ihmeellistä...

Sairaalakassista: itselle kannattaa ottaa mukaan kiristämättömät vaatteet kotiinlähtöä varten, imetysliivit, liivinsuojat, hammasharja, hiusharja, shamppoo (tosin sairaalassakin on). Vauvalle body, housut, sukat, pipo/myssy, joku viltti minkä voi tarvittaessa laittaa vauvan päälle turvakaukaloon. 

Kotiin kannattaa varata reilusti siteitä jälkivuotoa varten, ettei heti ekana tartte kauppaan raahautua.

Mä oon nyt viimein saanut siivouksen valmiiksi, pitäisi hommata vaan uudet matot ja verhot. Kaikki esikoisen vanhat vauvanvaatteet on pesty, samoin petivaatteet, muutamat tarvittavat hankinnat on tehty joten nyt voin vaan odotella rauhassa heinäkuuta :) Tosin seisomalauta pitää vielä hankkia vaunuihin!

Mukavaa viikonloppua!

Moi kaikki!

Helsingissä on kaksi lääkärineuvolaa. Mulla oli kroonisen sairauden vuoksi heti alkuraskaudesta yksi ekstra lääkärillä käynti. 3. neuvola on sitten synnytystapa arviointi. Siitä mulla on sellainen käsitys, että se tehdään synnytyssairaalassa. Tähän mennessä molemmilla kerroilla on ollut mukavat lääkärit. Viimeisimmässä l-neuvolassa tehtiin sisätutkimus ja katsottiin että kaikki näyttää hyvältä. 
Ultrat ovat täällä korvanneet osan lääkärikäynneistä. Ne tekee kätilö joko NKL:lla tai Kättärillä. Hyvä mieli niistä ultrista jäi, koska kätilöllä oli oikeasti aikaa vaihtaa myös pari sanaa. 
Meillä vaihtui neuvola muuton vuoksi, mutta molemmissa neuvoloissa on ollut tosi kiva täti. Täällä perheet osallistuvat perhevalmennukseen, jota on ennen lapsen syntymää 4 kertaa+tutustuminen synnärille ja lasten syntymän jälkeen sama "valmennus" jatkuu leikkipuistoissa. Ihan kiva nähdä sitten millaisia vauvoja tutut pariskunnat ovat saaneet.

Hyvää viikonloppua kaikille!  

Kristiina29 Mitäh? Mulla on vaan 3 perhevalmennusta plus tutustuminen synnärille, vaikka Helsingissä asunkin. Tosin musta tuntu, että se mun neuvolatäti otti puheeksi ne aika myöhäsessä vaiheessa, että jos se eka oli kauheen alussa, niin en ollut edes tietoinen sillon sellaisesta...
Ja niistäkin kolmesta missasin sen ekan kerran, kun oli vähän muuta mielessä... Seuraava vasta 28.5 ja samana päivänä tutustuminen...

Uppunen: Korjaan. Siis 3 + tutustuminen. Mitähän sitä aamulla on tullut laskettua...
Pitikö teidän itse varata käynti sinne synnärille?

Joku kyseli onko mietitty vauvan ulkonäköä.. On :D ja lähinnä siksi, kun molemmista ultrista on mukaan saatu profiilikuvat ja varsinki jälkimmäisessä neiti muistutti kovasti isäänsä. Toiveita nyt ei silleen ole ulkonäön suhteen. Olisi toki ihana jos tyttö peris mun äidin ruskeat silmät, meistä lapsista yksikään ei niitä periny niin ehkäpä nyt ;) ja sitä vähän salaa toivon kanssa, että multa perisi tuon terveyspuolen. Miehellä kun on astma ja muita allergioita. Mulla ei sitten mitään :)

Tänään oli perhevalmennus, se oli nyt tommonen yhden päivän juttu ja sitten seuraava siellä sairaalassa tosiaan :) pitäis vaan se aika varata ite sinne. Oli kyllä ihan kiva tuo juttu, mieski sano että nyt ei kuulemma niin jännitä tuo vauvan tuleminen, tuli kuulemma semmonen olo että ehkäpä sitä sittenkin selvitään ;D mä en ite oo kerenny jännittää vielä yhtään.

Musta tuntuu et mun maha on kasvanu nyt ihan huiiimasti, alkaa olee tukala istua jos ei saa nojata kunnolla johonki ja että jalat olis kassa nostettu ylös. Tuolla perhevalmennuksessa oli semmosii jotka oli jo 36 ja 37 viikoilla ja voi kun niitten mahat näytti pieniltä verrattuna tähän mun mahaan :D Tää on tämmönen pinkee pallo suurimman osan ajasta nykisin tosiaan, ihana kyllä <3

Vauvan ulkonäköä on kyllä tullu jonkin verran mietittyä... Mahtaakohan olla esikoisen kanssa samaa näköä jne... Esikoinen on kyllä aivan isänsä näköinen, nenänsä vain perinyt multa. Mutta isästä ei ainakaan voi erehtyä neidin kohdalla. :-D
Eli mitä jos tulisi nyt enemmän äitinsä näköinen lapsi? ;-)

Täällä kanssa on ärsyyntymistä ilmassa noiden virastojen (työkkäri, kela...) kanssa, kyllä taas saa vääntää kaiken kanssa... Ei vain nyt mielenkiinto riittäisi moiseen, mutta pakkohan se on.

Joo, kyllä piti ite varata. Aika paljon oli "vaihtoehtoja" päivien suhteen, mutta halusin saman päivän kun toi perhevalmennus. On kuitenkin toinen aamulla ja toinen vasta puolenpäivän jälkeen. Josta tulikin mieleen, että eihän ne muuten montaa tuntia kestä ne perhevalmennukset??

Iik! Ostettiin avomiehen kanssa eilen kaupasta vauvalle ekat tutit! :D Menin vaan miehelle näyttämään, että "kato miten söpöjä, näitä pitää sitten saada vauvalle". Niin mies otti tuttipaketin mun kädestä ja nakkas sen muiden ostoksien joukkoon :DD Tuntui niin epätodelliselta, kun me ei olla vielä hirveesti hankittu mitään noita pienempiä vauvatarvikkeita, niin nyt tuli ekat jo ostettua, mutta niin, eihän tässä tosiaan ole enää kuin noin 8 viikkoa jäljellä :DD

No niin, jos nyt vois sanoa, että vatsatauti on helpottanut. Alkoikin perjantaina uudestaan ja olin vielä pitänyt pojan kotona, kun oli vapaapäivä muutenkin. No, onneksi sattui sitten perjantaina nukkumaan melkein kolmen tunnin päikkärit niin pärjättiin siihen asti, kun mies tuli kotiin. Olin siten viikonlopukin saikulla, vaikka ois töitä ollut. Mutta tänään käytiin jo vähän kävelylläkin kaikki yhdessä :)

Äitiyspakkaus oli haettavissa postissa ja kun se lappu tuli, mun eka ajatus oli vaan, että voi ei, mihin me se tungetaan :P Eiköhän sitä kuitenkin herkisty, kun alkaa niitä pikkuvaatteita taas katselemaan.

Pojalla on suuri järjestelyvimma, jospa se saisi tehtyä sitten tilaa pikkusiskonkin tavaroille? Tälläkin hetkellä tyhjentyy keittiönlaatikot ja kyllä poitsu ne sitten täyttääkin, mutta vielä ei ihan tuo järjestelykyky ole sellainen, että laatikot menis välttämättä takaisin kokonaan kiinni :) No, sanoin miehelle, että jos vauva sattuukin tulemaan ennen kuin tää kaaos on kunnossa, niin saa palkata vaikka sukulaiset siivoamaan, jottei meidän tarvi tulla kaaosmaiseen kotiin. Muistaakseni appiukko lupasi pestä ikkunat, kun muutettiin tänne ja mä olin viimeisilläni raskaana, mutta eipä noita ole vieläkään pesty :)

Meilläkin on pari pientä vaaleanpunaistatuttia, kun miehen sisko oli napannut lapsimessuilta. Saimme myös jälkeenpäin tietää, että olis ollut myös tarjouksia noista sisarusrattaistakin... no, meni sitten tilaisuus ohi.

Vatsataudista huolimatta vauva on ollut erittäin vilkas ja mietinkin, että oliko esikoinenkin tällainen?

Heippahei heinäkuiset!

Mä olen kans miettinyt millainen esikoinen oli vatsassa asustellessaan ja olen tullut siihen tulokseen et vilkkaampi oli. Tää toka vekara nyt tuntuu saavan virtapiikkinsä aina illalla/yöllä mut päivät menee kohtuu rauhassa. Mitä välillä tuntuu kokeilevan et poksahtaako napa nurin niskoin vai ei :D

Nimivaihtoehdot meillä PITI olla aikaa sitten valmiina ja ukkeli päätti sitten pojalle jo silloin nimen ja nyt kun tuli puheeksi uudestaan nimivaihtoehdot niin eihän se kelvannut :D

No pojalle mietittiin uusi nimi ja kyllä se munkin mielestä on paljon parempi mitä alkuperäinen nimi oli :) Tytöllä nyt pysy nimi-idea samana.

Pinnaa mulla on nyt välillä kiristellyt niin esikoistyttären uhma kuin ukon olemus, olo on kuin vastaheränneellä karhulla ja monta kertaa olenkin kuullut sen et älä huuda siinä vaikka en mä omasta mielestä edes huuda :D myönnän kyl sen et olen ollut kaikkeen vastahakoinen ja ärtyisä...

Eilen sitten tytärkin suivautui äitiinsä ja huusi mulle suoraa kurkkua et "HILJAA!" Kattelin silmät lautasen kokoisena et just... O.o

Plah, pitäisi alkaa miettimään jotain tuolle 10-vuotis päivälle kun ukon kanssa ollaan niin kauan oltu et jotai siihen olisi kyl kiva... nii ja alkaa kohtapuolin miettimään myös typyn 2-vuotis synttäreitäkin. Omat synttärit menee siin sivussa... jospa sitä suuntaisi sitten viel ennen synnärille lähtöä käymään siel Ranuallakin eläinpuistossa niin on sitten typylle jotain kesäextraa. Houkutella jonkun kaverin perhe kanssa mukaan ni olis viel kivempi reissu :)

Mitäs kesäsuunnitelmia teillä muilla on?

Olen ollut sairaslomalla jo reilut pariviikkoa... Paineet kovasti kohollaan :(
Enpä tajunnutkaan että neuvolaläkärikäyntejä on vain 2 täälläkin normaalisti. Itse joudun ravaamaan taysin äitipolin lääkärillä puolentoista viikon välein ja siinä välissä vielä neuvolahoitajalla, mutta onneksi tutkivat hyvin :) Ja saapa jotain tekemistä loman ajaksi ;D

Meillä isännälle iski pesänrakennusvaihe :D Se kasasi tossa viimeviikolla häkkisängyn ja hoitopöydän, sekä pyysi mun vanhempia tuomaan heiltä meidän loput vauvan tavarat (sitteri, turvakaukalo, vaunut ja mun "imetystuoli" on siellä ollut säilössä remontin ajan)... Nyt on koko asunnon remontti valmis ja jopa vauvan huone valmiina tulokasta varten :)

Mun on pakko kommentoida vielä sitä kun tällä muutama kirjoitti että mieslääkärit ovat olleet kovakouraisia. Itse kävin pariviikkoa sitten nuorella mieslääkärillä ja ennen raskautta olen käynyt useita kertoja miesgynellä ja omat kokemukseni ovat olleet juurikin päin vastaisia.. Paljon helläkätisempiä ovat nämä minun kokemani mieslääkärit olleet kuin naiset... Vaikkakin kiusallista se on kun lääkäri on komea mies ja vielä aikalailla samanikäinen kuin itse ;D ...siinä sitten itse olet maha pystyssä, ilman meikkiä, tukka pystyssä ja karseet vaatteet päällä kun komea hyvälle tuoksuva helläkätinen mies on alapäässä kiinni :DDD kyseessä oli siis päivystyskäynti supistusten takia...

Täällä maha-asukki on kyllä innokas monottaja, ainakin jos vertaa aiempiin. Enkä muista kyllä lopunkaiken yhteyttä synnytyksen jälkeen, ainakin kakkonen on täydellinen täystuho ja kokoaika liikkeessä, vaikka vatsassa ei välttämättä merkkejä ollutkaan.
Onneksi kakkonenkin alkanut nukkumaan yönsä, siihen menikin vuosi ja 8kk, nyt vaan voin ihmetellä kuinka pystyin ja jaksoin kun oli jo esikoinenkin ja kakkonen huusi ja huusi ja jos ei huutanut niin teki aina jotain jäynää, tosin tuo aktiivisuus on edelleen, siinä missä esikoinen teki palapelejä lattialla ja luki kirjoja niin kakkonen juoksee ja huutaa tai ajaa potkuautolla ympäri asuntoa.
Kaikesta huolimatta haaveilen edelleen isosta perheestä, jota ihmiset jaksavat ihmetellä, meidän suvussa niitä ei ole, miehellä tosin on ja siellä vauvauutinen onkin iloinen asia.
Se jaksaa vain välillä latistaa jos ihmiset puhuvat takanapäin tai kummaselevat valintaa, pitäisi olla rahaa että voi hankkia lapsia jne. Itse ajattelen niin että kumpikin olemme työssä ja muutenkin peruspuitteet kunnossa niin en halua alkaa mittaamaan lapsia rahassa.
Tosin aiemmillä lapsilla on eri isät, joka myös harmittavan paljon ihmetyttää ihmisiä, mutta jos nekin ihmiset tietäisivät puoliakaan lapsien isistä ja muustakin elämästä niin olisivat hiljaa, ei se vain aina ole niin että se äiti olisi kevytkenkäinen tms. Onko täällä muita uusioperheitä?

Tulipa vuodatusta, mutta tässä vain ajatuksia mitä tässä päivien mittaa mieleen tulee... :)

basin: Mä olen törmännyt samankaltaiseen ennakkoluuloon ihan ukon sukulaisten puolelta: kun odotin esikoista niin sain kauttarantain kuulla että "miten he nyt lasta ovat alkaneet tekemään kun ovat köyhiä?!"

Silloin tein sijaisuuksia palvelukodilla ja ukkokin taisi olla menossa muutaman kuukauden sisällä määräaikaiseen työsuhteeseen. Nykypäivänä kun ei niin yksinkertaista ole et saa sen vakituisen työn ja pääsee nauttimaan sen tuomista eduista. Nyt tosiaan olen ollut tän esikoisen kanssa kotona ja ukko uudestaan kouluttautumassa niin voi vaan arvata et samaa napinaa kuuluu selän takaa. :/

Suoraansanoen vituttaa kun selän takana maristaan meidän perheen olosta ja elosta vaikka se ei heille pitäisi piirun vertaa kuulua. Itsehän tää "napisija" oli kotona lasten kanssa ja ukolla vakityö, nyt sitten itsekkin tekee sijaisuuksia ja pätkätöitä. No hänen mukaansa meidän perhe on ilmeisesti sitä "kakkosluokkaa..."

Mun mielestä uusioperheissä ei ole mitään vikaa vaan tiedän itsekkin kun vanhempani ovat eronneet että takana voi olla vaikka minkälaista kriisiä tai tapahtumaa. Jonkin aikaa isällä oli myös uusi vaimo mutta sekin liitto kaatui eroon ja sama syy oli siinäkin taustalla kuin äidin kanssa.

Hyvä vaan että on pystynyt irrottautumaan huonosta suhteesta ja pystyy tarjoamaan lapselle rauhallisen ja turvallisen kasvuympäristön ja kodin. Joillekkin se kolikon toinen puoli on niin pirun vaikee nähdä!

basin;
Papallani on aina tapana sanoa, että kyllä maailmaan ääntä mahtuu ;) ei kannata kuunnella muiden mielipietitä. Jos itse haluaa ison perheen ja jos on resursseja (henkisesti ja rahallisesti, ja nyt en tarkoita että tarviisi olla rikas, vaan että puitteet on kohdillaan, esim. asunnossa on tilaa isommallekin perheelle) niin mikä ettei? miksi ei perustaisi isoa perhettä, onhan sitä ennenkin pärjätty  monen lapsen kanssa ;)
Itse nostan hattua niille jotka jaksavat tehdä suurperheen, se on nykyään kuitenkin aika harvinaista :)

Itsellä ei ole uusioperhettä, mutta voin sanoa että vaikka lapset olisikin samalta mieheltä niin ne ketkä jaksaa jauhaa seläntakana niin jauhavat kyllä kaikesta huolimatta. Jotkut vaan ovat sellaisia.

Omasta elämästä oppineena voin sanoa, että ne ketkä jaksavat kailottaa omia mielipiteitään tuntematta toisen elämää, eivät ole vielä hankkineet omaa elämää, tai sitten ovat kateellisia siitä että jotkut osaavat ja uskaltavat tehdä päätöksiä ;)

Jes. Vihdoin kesäloma ja tästä sitten siirrytäänkin suoraan mammalomalle :) i-h-a-n-a-a :) oli kyllä paras aamu aikoihin kun tänään avasin silmäni.

Ja lisää ihanuutta tuo se, että saan olla esikoisen kanssa. Mennyt vuosi on ollut todella rankka kun tuntuu, että muuta ei ehtinytkään tehdä kuin töitä. Nyt nautin. Nautin niin paljon, sillä tämä on viimeinen mammalomani...

Ja vauvanhuonekin on valmis! ja se on ihana <3

onnea odotukseen kaikille ja vaikken täällä paljoa kirjoittelekaan niin lueskelen näitä juttuja senkin edestä ;)

Nyt harmittaa.

Mulla piti olla viime perjantaina neuvola-aika, no sitten neuvolasta oli soitettu, en ehtinyt vastaamaan, koska olin töissä. Soitin sinne ja siellä oli vastaaja, jossa täti sanoi, että seuraavan kerran paikalla maanantaina. No, ajattelin, että varaan nyt maanantaina sitten uuden ajan tälle viikolle. Äsken soitin ja uusi viesti vastaajassa, paikalla vasta tiistaina... saa nähdä miten huomenna käy sitten, onko paikalla vasta keskiviikkona jne jne jne....

Haluaisin varata ajan neuvolapsykologille, mutta en oikein tiedä miten. Neuvolatäti sitä viimekerralla suositteli, ja sanoi silloin vaan, että voi sen varata minulle jos haluan, silloin kieltäydyin, mutta nyt tuntuu, että tarvitsisin sitä sittenkin... no, pitää kokeilla huomenna uudestaan...

Takaisin