Toukokuun touhut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä luulen että se on kyllä käynnistetty, mutta mun käsittääkseni siinäkin saattaa mennä useampi päivä. Ja varmaan olisi mennyt jo aikaisemmin sektioon tai kokeiltu järeämpiä keinoja käynnistää synnytys mikäli olisi ollut jotain ongelmia.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Laitettiin likan kanssa meijän pupulle kasvaan vähän salaattia ja porkkanaa, niin ihme kyllä ne OIKEESTI KASVAA!! :grin Jeeeeee!!! :dance011Ei pysty sanoon et kumpi meistä on enemmän innoissaan tästä onnistumisesta! :grin

^ ei mullakaan oo ikinä kasvanu salaatti sisällä, mut ulos kylvin jo joskus toukokuun alussa ja kohta voi jo kerätä ekaa satsia :>

Porukat oli löytäny pienen pahvilaatikollisen mun vanhoja vauvavaatteita, kyl oli retroa taas! :D Laitoin yöksi tuulettumaan ulos ja sitten vielä pesu, niin ovat valmiita uuteen käyttöön heinäkuun lopussa :>

Ei enää oikein pysty muuta ajattelemaan kuin vauvaa. Jotenkin ikävä? sitä vielä syntymätöntä lasta. Helpottaa jos kattelee ja hypistelee vauvan vaatteita tai silittelee vatsaansa. Ruoan laitto ja yrttien kasvattelu on mukavaa puuhaa. Siivous sylettää, kun siinä joutuu niin "punnertamaan". Tuntuu, että raskausarvet aina lisääntyy jos hankalissa asennoissa mahaa roikottaa.... Tiiä sitte johtuuko siitä. Laiskottaa. 33+6

jeii.. eka äippälomapäivä!!! ilmatkin sopivasti viileni kun kesäloma loppu :p

mulla sattu osastolle nainen jolla oli jo kaksi viikkoo mennyt yli lasketun ja manasi osastolla että vielä pitäis kuulema viis päivää ainakin oottaa että pääsee käynnistykseen kun sattu olee just hirveet ruuhkat synnärillä. kahden hengen huoneessa oli kolmee.. mä vaan sain olla itekseni kolmen hengen huoneessa :grin viereiseen sänkyyn oli ilmeisesti merkattu joku raskausmyrkytys äippä jonka ois pitänyt olla osastolla mutta yhtenä päivänä se siinä kävi ja vonku takasi kotiin kun mieskin on armeijasta lomilla. :eek: sillä kuulosti olevan kaikki arvot koholla ja selvä raskausmyrkytys ni silti vaan halusi kotiin eikä halunnut olla seurannassa. lupasi tulla seuraavana päivänä seurantaan muutamaksi tunniksi mutta onneksi ei tullut. en ois tuoreena äitinä jaksanut kuunnella sitä vonkumista kotiin pääsystä ja siitä että vauva ei tuntunut merkkaavan mitään sille... osastomaksutkin oli liian kalliit ja kelakaan ei korvaa niitä mutta sen korvaa jos tulee käymään taksilla osastolla pari tuntia..ja plaaplaaplaaplaa. ihan ihme juttuu se nainen pupelsi.o_O

viime yö oli taas niin tuskaa että huhhuh. liitoskivut, miksi ne tuntuu pahimmilleen aina pitkällään ja kävellessä????? :confused: valvoin sitten taas puoli yötä terassilla istuen ja nauttien ilman viilenemisestä. nyt sitten silmät ristissä yrittänyt tässä ipanan kaa touhuilla. meillä iski eilen ipanalle kauhee silmätulehdus. piti käyä lekurilla kun silmä vuoti vaan sellasta keltaista mönjää ja turposi poskee myöten... :confused: joten ipana on pois päiväkodista sitten. tänään just ois ollut vielä särkänniemen retki päiväkodin kaa eikä ipana sinne päässyt. voi sitä surun määrää :sad015

multa löytyy jo kasvihuoneesta ekat salaattisatsit. herneet kovasti kasvanut ihan muutamassa päivässä. toivottavasti ei tuu takapakkia kun noi lämmöt tippuu nyt sitten ihan kunnolla pariksi päivää...:sad001

Tänään poks 35+0 :)
Iiiiik, max. 7-8 viikkoa, ja vauva on varmasti sylissäni :Heartred
Tänään on siis neljäs äitiyslomapäivä.

Kun mun kesäloma alkoi kuukausi sitten (siis apua, mä olen ollut kohta 5 viikkoa jo kotona)
niin mä heti laitoin kauheasti kaikkea vauvaa varten valmiiksi.

Nyt muutamaan viikkoon musta tuntuu, että en oo juur mitään saanut tehtyä. Viikossa on aika monta laiskottelupäivää ollut.... Mutta jotenkin en saa itseäni niskasta kiinni. Ja kun kaikki on niin RASKASTA. Mitään jaksaisi tehdä kun heti sattuu joka paikkaan ja hengästyy ja hikoilee ja kauhea jano koko ajan....

Tänään olis viimeinen perhevalmennus-osio, aiheena Lapsen hoito.
Ja huomenna on sitten se synnytystapa-arvio. Sen jälkeen menen shoppailemaan ja kasvohoitoon :)

Nyt muutamaan viikkoon musta tuntuu, että en oo juur mitään saanut tehtyä. Viikossa on aika monta laiskottelupäivää ollut.... Mutta jotenkin en saa itseäni niskasta kiinni. Ja kun kaikki on niin RASKASTA. Mitään jaksaisi tehdä kun heti sattuu joka paikkaan ja hengästyy ja hikoilee ja kauhea jano koko ajan....

täällä ihan sama... nyt sain itteeni niskasta kiinni että tein tollasen koevedoksen sitruuna-valkosuklaa hyytelökakusta dominokeksipohjalla ajatelleen ipanan 4v synttäreille aikuisille. lisäksi tein broiskukiusauksen uuniin muhimaan.
pihahommii oon jonkun verran tässä saanut aikaseks tehä mutta jotenkin ei nekään kiinnosta. kävin tossa muutama päivä sitten ostaa lisää kukkamukuloita mutta istuttamatta ne on jääneet.. lisäksi kasvihuoneessa on monta taimikippoo jotka pitäis istuttaa...
vaaville on onneksi jo pesty kaikki vaatteet , viikattu lipastoon ja osa kodinhoitohuoneen hoitopisteeseen..ja sänky valmiina.. tosin kaikesta peittely yrityksistä huolimatta kissa näyttää oleen siellä päikyillä, voi sitä karvan määrää päiväpeiton alla kun nostin päiväpeittoo :confused: no pitää se sänky kyllä vielä laitella uusiksi sitten lähempänä h hetkee...

mulla on synnytystapakeskustelu vasta 12.6...... aika pitkään saan tässä pohtia synnytystä ja tuntuu että mitä lähemmäksi se tulee sitä enemmän paniikki kasvaa.. :excited001

Näin viimeyönä unta että mä synnytin. Tai oikeestaan se lapsi olikin yht'äkkiä mun vieressä, porukoilla kun olin käymässä :p Enkä mä edes huutanu kellekään että tulkaa kattomaan, jossain vaiheessa äitini tuli huoneeseen ja oli että jaa. Sit vaan totes et täytyy sun kait lähtee synnärille näytille sen kans, ja niin mä sit lähdin yksin vauvan kans ajelemaan. Unessa oli kunnon ukkosilma, ja kello oli varmaan jossain 5n paikkeilla (enne?). Ja ei siinä unessa paljastunu sukupuolikaan, eikä kyllä havaintoo että millä viikoilla suurinpiirtein olis tullu. :grin Mutta herätessä tuntu jotenki jännältä...

Mahdollisesti loppuviikosta pitäis alottaa /tehdä remppa pojan tulevaan huoneeseen (vauva pääsee sit hänen vanhaan). Josko sit sais kaapin läjään mihin vois vaatteitakin laitella jajaja... Miehellä iskee ressi päälle, mä kuulemma vaikutan siltä et oon lähössä synnyttään juur kohta. Kun siis ääneen olen menny pohtimaan haalarivalintoja jne vauvalle kotiintuloa varten. Mutta hyvä si että tuokin jollainlailla havahtuu tosielämään, johan tässä äippälomallekin jäin....

Rupesin tossa ihmetteleen liian isoo puhelinlaskua ja kävin sitte kattoos sen erittelyn missä selvis mm. et sillon ku jouduttiin soittaan tosta möhkäleestä sinne päivystävälle eläinlääkärille niin se yks 5min puhelu makso 15 euroo!!!!!!!!! Siis mitä helvettiä oikeesti?!! AI pientä kiskontaa!!! Huhhuh, johan on aikoihin eletty.. :eek:

Rupesin tossa ihmetteleen liian isoo puhelinlaskua ja kävin sitte kattoos sen erittelyn missä selvis mm. et sillon ku jouduttiin soittaan tosta möhkäleestä sinne päivystävälle eläinlääkärille niin se yks 5min puhelu makso 15 euroo!!!!!!!!! Siis mitä helvettiä oikeesti?!! AI pientä kiskontaa!!! Huhhuh, johan on aikoihin eletty.. :eek:
mitä ihmettä!!????

Se on niin fakta, rakkaiden eläinten pitäminen on hurjan kallista! :confused: :sad001

No eihän tuo mikään paha ole (no on se, mutta verrattuna...). Työkaverin tytär soitti hamsteristaan johonkin neuvontapuhelimeen. Just joku 15min puhelu max. (soitto siis johonkin ilta/yöaikaan) ja hinta oli jotain n. 80e tms. :mad: Ei ollut sitten hätääntyneenä rakkaan hamsterinsa puolesta tullut miettineeksi, että onko maksullinen numero, mihin soittaa ja paljon maksaa, kun halus vain kuulla neuvoja mitä tehdä ja miten toimia.. Eläinlääkäriä en muista, mihin soitti, mutta Tuhatjalkaa veikkaisin...

Huuuuh!! No toi 80e vasta suolanen hinta onkin!! :eek: Mut siis ei mulla oo käyny mielessäkään et eläinlääkärille soitto voi olla kalliimpaa ku normaali puhelukaan, ja että noin hemmetin kallista viel! Toki nyt oisin siis soittanu jokatapaukses, mut kyl todella hämmästyttää tollaset törkeet hinnat! o_O Mitähän ne vakuutusyhtiössä tuumais ku heittäis ton 15euron puhelunkin sinne eläinlääkärikustannuksien kylkeen.. :grin

Pommiina meinasin ihan vitsillä aikaisemmin kirjoittaa, että laita ihmeessä vakuutuksen piikkiin toi puhelu. Mutta todellisuudessahan sitä ei kukaan korvaa.. Tokihan aina voi yrittää. :)

Aikoinaan kun itsellänikin oli koira ja oli jos jonkin näköstä tapaturmaa sen kanssa, niin mietin useasti ennen kuin aloin soittelee kun ei oo ihan normi hintasta soitella niihin numeroihin.

Laiska töitään luettelee, mutta piti herätä vessaan puol 6 enkä saanu enää unta, ni päätin herätä hommaileen ja oonki saanu jo vaikka mitän aikaseksi. Anopin lipaston (jonka oon luvannu maalata kuluneen valkoseksi) sain pohjamaaliin, lämmäytin leivinuunin (täällä siis ollu jo pari päivää aika kolea ja kostea ilma), kävin sumuttaan omena-ja luumupuun ja lumipalloheisin. Nyt aattelin lähtä pyörähtään salilla mutkin ja sit iltapäiväksi lupas lämpenevää, ni nurmi ois vähän pakko jo leikata.. Mietin kyllä tota salia, että onko riski, ku illalla ollaan menossa Hedbergin keikaille, että ei oo sit kiva jos kivut on sitä luokkaa ettei pysty käveleen..

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

^ sinuna skippaisin salin välistä ettei mene Hedbergin keikka pilalle kipujen kanssa :wink:grin

Miul iski eile paniikki ku luin kesäkuisten juttuja ni sielläki jo alkanu vauvoja syntymää ja myöhä ollaa täs sit seuraavina vuorossa!! :eek: Se on vaa ajan kysymys millo tääl alkaa porukka poksumaa!! Hhuuiii apuaaa, en mie oo viel valmis, kaikki vaatteet pesemättä ja viel jotaki hankintoja tekemättä ja vaunuja en oo viel päättäny mitkä haluan ja huonekka ei oo viel valmis!! :eek: Hirvee paniikki ja ressi iski:gen113
Sit viel miehen kans eile juteltii ni sanoin et näinköhä miun tunne pitää paikkaasa et tää syntyy enne laskettua aikaa ni se oli iha, mitää??!! Ei synny !! Tais iskee sillekki paniikki ja meni heti vauvan huonetta kattelee et mite nyt siel edetää :grin Ja miehelläki on kyl kauheesti lentohommia tonne miun lasketun ajan tienoille asti mut sen jälkee rauhottuu tilanne eikä oo niiitä hommia nii paljo ni parempi ois ku syntyis lasketun ajan jälkee parin päivän päästä :grin (Katotaa ni kituuttelen sen pari viikkoa yli lasketun ajan kummiski:grin)

Mä mietin -Heidi- yks päivä ihan samaa, et mehän ollaan kohta vuorossa!
Kukahan poksahtaa ekana :rolleyes:
Mä luulen että en ees pääse heinäkuulle asti. Veikkaan et juhannuksen jälkeen ei vauvat enää jaksa tuolla pyöriä. Tai sit iha kiusallaan on siihen laskettuun asti :grin Ei vaan kuulemma ne käynnistää jo 38 viikolla riippuen äidin olosta, ja luuulen vähän et jos sinne saakka päästään niin tän äidin olo on semmonen et ottakaa ne pois jo :rolleyes:

oon miettinyt ihan samaa!!
esikoista oottaessa mulla oli jo raskauden puolesta välistä asti sellanen olo että ei puhettakaan että syntyy laskettuna. tuntu että mennään 2vkoa yli ja syntyy lopuksi sektiolla. (ja niin tapahtu!!) kun ei ollut mitään tuntemuksia, vauvan liikkeet tuntu ihan ylhäällä ja pystyin tekee ja reissaa vielä viikoilla 36 ihan ulkomailla eikä tehnyt yhtään tiukkaa mikään.. nyt liikkeet tuntuu kaikki ihan alhaalla, maha laskeutunut jo nyt. (mitä ei tapahtunut esikoista oottaessa vasta ku ihan hetki ennen synnärille lähtöä eikä sielläkäään laskeutunut ees imukupille) hirveet liitoskivut jne joten oon ihan varma että tän kaa ei mennä laskettuun kyllä. :confused: tosin tää olo on niin tuskanen että oon valmis synnyttää tän nyt heti. o_O mieskin eilen katteli mun mahaa tuumaten että ohhoh on kyllä maha alhaalla ja varmaan tosi tuskanen olo...... heti yritti järkätä sänkyyn mulle parempia oloja tyynyillä ja peitoilla :Heartpink ihan hassu mies. yrittää kaiken tavoin helpottaa mun oloa kun näkee kuin mulla oikeesti sattuu mahaan ja lantioon...

mä kävin peräti ostaa äskön vaippapaketin vauvalle. jotenkin tuntuu että ei oo mitään valmiina vaikka oikeesti on. eli syntyis nyt sitten jo :wink varmaan tän tunteen tekee se että esikoiselle ostin kaikki uutena. nyt oon ostanut vaunut ja turvakaukalon käytettynä, sänky, hoitopöytä, matkarattaat ja vaatteet esikoiselta, sitteriin panostin se on uus ja sen saa kehdoksi myös. oon tietenkin ostanut jotain vaatetta uutena vauvalle.. tuttipulloja ostin ja ne on pestynä ja keitettynä tuolla oottamassa. samoin harsoja ostelin hirveet läjät...... ja tutteja. :D
aluksi vauva on tietenkin meidän makkarissa mutta sitten kun alkaa olee yöheräämiset historiaa muuttaa siskonsa huoneeseen. esikoinenhan meillä aluksi oli jo heti muka omassa huoneessaan mutta eihän siitä tullut mitään. sitä halus vaan tuijotella ja ne harvat yöheräämiset oli paljon helpompi hoitaa kun vauva oli samassa huoneessa. muutti sitten 6kk ikäisenä omaan huoneeseen kun nukku täysin 12-14h yössä putkeen.

ainiin. pakko avautua mun ihme himosta...... meidän autotallin tuoksu..... aaaaaaaaaaaaaaaah. voisin asuu siellä nuuhkuttelemassa. on ihan ihme himotus kyllä tuo bensan ja öljyn ja maalien tuoksu.. :schocked028 ei pysty tajuu miten se haju vaikuttaa muhun. meen ihan niinku kissa transsiin kissanmintusta :laughing001:happy093:excited001
mun pitää ainakin pari kolme kertaa päivässä käydä siellä nuuhkuttelemassa... ihan hassua :happy112

Takaisin