Toukokuun touhut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin siis lastahan ei saa viedä leffaan ikärajojen takia. Nuo vauvanäytökset oli ensin ok ajatus ja siellä pyöri ihan hyviä leffoja . Näytöksen aikana siis valot vaan himmennetty ja salissa mikro ruuan lämmitystä varten. Eihän ne tietenkään vastaa oikeaa leffassa käyntiä, mutta onhanse vaihtelua arkeen. Sit joku meni valittaan, että miksi alle 2-vuotiaat saa kattoa "aikuisten" leffoja ja nykyään niissä näytöksissä onki vaan S-leffoja eli sopii kaikenikäisille. Mikä siis tarkoittaa sitä, että siellä on harvoin mitään mielenkiintosta. Enkä tarkota, että pitäs olla jotain tapporäiskettä, mutta nykyään romanttiset elokuvatki on pääosin jotain k-7 tai k-12, koska siellä saattaa vilahtaa tissi!!!!!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Joo, tissin näkeminen se voi kyllä olla traumatisoivaa sellaselle alle 2v:lle, on varmasti niille ihan uus ja outo juttu :grin

Mä en ole kyllä osannut miettiä asioita, joita pitäisi tehdä yhdessä nyt vielä ennen kuin vauva syntyy...
Miestä mä olen usuttanut, että menee nyt vielä moottoripyöräilemään, sukeltamaan ja baariin, mutta en mä mitään yhteistä tekemistä ole keksinyt :grin
Leffasta oli kyllä puhetta, koska mulla on 4 vapaalippua elokuviin jotka menee kesäkuun alussa vanhaksi. Eli ensi viikolla viimeistään pitäisi mennä...

Miulla on tää "things to do before I die" -lista vissiin ennemminkin :grin Lähinnä taloon/pihaan liittyen.. Koomista, ettei näillä "ruuhkavuosilla" oikein jaksa ees miettiä muuta. Vaikka ehkä pitäiskin. Tietysti miulle ainakin lapset on ihan etusijalla kun ovat pieniä ja ne omat ja yhteiset miehen kans sit sellasia vähemmän räväköitä irtiottoja :) Monikaan ei ymmärrä, et miullekin henkireikä jaksamiseen voi olla se työssäkäyminen ja vaikka kävelylenkki tai PUHELU YSTÄVÄN KANSSA RAUHASSA... monesti tulee ajateltua, et minne haluaisin tytön viedä tai minne voitais koko perheen kesken mennä :)

Anoppi tuossa kuittas, et huonosti menee jos ei enää muista millasta on olla ihan kahdestaan.. siis kun vitsailtiin et koira ja tyttö jäis sinne hoitoon niin naureskelin et kuinkahan tuota osais ilman kumpaakaan lasta olla... -tyttö jos on hoidossa ollu/yökylässä miun äitillä niin ainahan meillä tuo karvanaama on ollu jaloissa :wink Vitti kun meinasin tulistua, et ei kait tuota sen erikoisemmin tarvii muistaakaan kun muksu on noin pieni!! En tarkota, et elämä pyörii vaan lapsen ympärillä vaan et ne kahenkeskiset ajat on sovitettu arkeen sopivaks.. Ja millon meilläkin on tosiaan tyttö yökylässä äitillä ollu, niin isäntä on on aamupäivällä jo hösynny et lähetään hakemaan toinen, täällä on liian hiljaista :wink

Aah, eilen saatiin tuo pienempi makkari kuntoon :Heartred Nyt vielä kaappien fiksausta niin saa vauvankin vaatteet järjestykseen.

Miten päästä työstressistä eroon... Lomapäivä ja työasiat kalvaa mieltä... Ja vielä semmoiset kuviot, että ei kuulu mulle (huoli vain työkavereiden jaksamisesta). Kraaaaaah!!! Toivottavasti viim. 2vkon kuluttua laukee, kun äitiysloma alkaa.. Toivottavasti alkaa.. Sitäkin kokoajan pelkää, että tulee kohtukuolema *itkettää*

Lunastar, kohtukuoleman pelko on luonnollista, mutta onneksi kohtukuolema on harvinainen epäonni. Suomessa tarkkaillaan raskauden aikana äitejä ja mahavauvoja yleensä niin hyvin, että hälyyttävimmät merkit huomataan ajoissa (lapsen kasvun hidastuminen ja kehityshäiriöt, äidin raskausmyrkytys, istukan kalkkeutuminen yms.) ja noiden perusteella sitten tehdään käynnistyspäätöksiä. Sitten on tietenkin se pieni osa äitejä, joiden raskausaika sujuu lähes oppikirjan mukaan, mutta syystä tai toisesta vauvaa ei maailmaan hengissä saada (niin kuin minun kohdalla).

Itse koen niin että peloista huolimatta olisi hyvä yrittää nauttia raskaudestaan, koska tulevaa ei voi ennustaa. Useimmissa tapauksissa loppu on kuitenkin onnellinen <3

^ Kiitos anhe. Yritänkin miettiä järjellä, mutta sitten Se tunnepuoli tulee mukaan ja pelko tulee mukaan, että itse on sitten tuo "poikkeus sääntöön".. *huoh*

mä en näköjään pääse foorumille tabletilla ollenkaan.. (joka siis kytketty kodin nettiin) kännyl pitää nyt sit tihirustaa..
vissiin pitäis noi pihahommat jättää jo. ajelin trimmeril puskien alusia ja kukkapenkkien reunoja niin astuin myyrän koloon josta kaaduin vasten trimmeriä ja siitä mukkelismakkelis. trimmeri osui siis ylävatsaan.. soitin neuvolaan josta passittivat äippäpolille. siel makoilin käyril ja ipana jytäsi menee :D lääkäri tarkisti vielä kaiken ja sain ipanan kokoarvionkin... ipanalla onneksi siis kaikki hyvin!!! ipana majailee juuri niinku oon tuntenut ja istukka on vasemmalla puolen. aika alhaalla edessä.. eli ei ihme et ipana viihtyy mun masus oikeella puolen... kyllähän mä sitä kaatumista säikähdin. vielä kun trimmeriä vasten otti maha. ikävästi lihakset sai tällin.. juilinu (kaiken muun liitoskipuilun lisäksi!!!) ylävatsaa... kipua lisää se että ipana punnaa pepullaan just sitä kohtaa.... tämmöstä tänään.....

niin ja se vaavin koko!!! huimasti kasvanu. saatu jo keskikäyrää kiinni. ei ookkaan enää mikään kirppunen!!! :))) oon aika onnellinen ettei raskauden kaikki ongelmat vaikuttanutkaan näköjään kasvuun. nyt siis painoa se 2220g!! jipiiii!! :D

Hyvä, että selvisit säikähdyksellä ja mustelmilla! Mullekki mies sano, ku lähti puunhalonta hommiin vanhempiensa luo ainakin nyt pariksi päiväksi, että et sitte riehu täällä yksinäs. Minä naurahdin, että enpä tietenkään, johon mies sarkastisesti vastas, että täällä on varmaan kannotki käsin revitty maasta sillä välin ku hän on pois...

Ihania noi miehet, kun huolehtivat (ja mehän tiedetään paremmin eikä korvia lotkauteta) :) Mulla mies on ollu jo kuukauden sitä mieltä, ettei tartteis ravata sunnuntaisin töissä (ylitöinä meneen, yleensä 2-4h/sunnuntai), mutten oo malttanu jäädä pois (ja kun oon rahanahne). Nyt sunnuntai sit onkin kyl oikeasti viimeinen kerta (jo sen takia, et kesällä ei ko. sunnuntaihommia ole :) ).

Onneksi hani selvisit säikähdyksellä ja kaikki on kunnossa. Ja kivana ekstrana pääsit pikkuista taas näkemään (jos jotain huonoa, niin myös jotain hyvää) :)

Listalla tähän mennessä: Elokuvissa käyminen, Naantalinkylpylä (on kylpyläpäivä kahdelle lahjakortti mitä pitäisi käyttää), Ravintolaan (vähän hienompaan), Kesäterassilla hengaaminen (ei siis kotona), Golf kierros (mieheni pelaa, ja olen joskus mukana kävelemässä vain)
Ja sitten olen ajatellut että (minä yksin) pitäisi ehtiä siskon luokse yöksi turkuun, ja niiden 3 vuotiaan kanssa vähän leikkimään.

Olen melkein joka kesä jonkun listan raapustanu, sellaista mitä sinä kesänä tahtoisin tehdä ja minne mennä, monesti asiat jää tekemättä, mutta jotenkin vois sanoa että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.:p että kun vaan on saanu asiat paperille, niin ne ei välttämättä enää ole niin tärkeitä tehdä...:p

nyt on vielä 6 työpäivää jäljellä..eilen kyllä tuntui että HUHHU, kun pitää seisoa koko päivän, olin sitten koko illan kotona jalat ylhäällä..:confused: Mutta jaksetaan nyt loppuun asti!!:cool:

Täällä vihdoin pyykinpesu alotettu, siis vauvaa ajatellen. Mutta ei vieläkään kunnon paikkaa mihin niitä sit viikkais... Taitavat päätyä jemmaan äippälootaan,

Ja kela on tehny vihdoin uuden päätöksen maksuista, joka on nyt sit sen 6kk mukaan eikä 4n... Ja on jopa huimat reilu 100e enemmän ku esikosta :)

mulla raskuaden loppuakohti vaan vauhti kiihtyy.. no kun se marras-maaliskuu (osa huhtikuutakin) meni ihan sängyn pohjalla niin nyt sitten kun jotain ees pystyy tekee niin tekee sitten sinnillä, lähinnä noita pihajuttuja... mies yrittää kokoajan toppuuttaa että anna jo olla kun ajelen tota mäkistä pihaa ruohonleikkurilla joka täynnä kaikenlaisia monttuja ja kaivelen kasveja irti ja siirtelen niiden paikkaa.....
meillä kasvaa tuossa kuistin vieressä humalaa ja oon jo parina vuotena taistellut sen kaa. se on tehnyt 40v juuristoo tohon ja se on sellanen hirvee läjä juuria tuolla maassa. viime kesänä mies tuumas että tuohon tarvii jonkun työkoneen että sen saa sieltä kaivettuu irti. mieshän on siis raksaäijä ja tollanen voimapesä... no yks päivä tos pari viikkoo sit sain päähäni kammeta sen juuriston melkein kokonaan pois. eihän siinä mennyt ku pari tuntii ku hakkasin, kampesin ja kaivoin ja revin... mies tuumaa että jahas. muut tarvii työkoneita mutta meillä riittää 7kuulla oleva nainen ja sen tahdonvoima....... mutta olinhan mä sen jälkeen kipee...... :confused: ja kyllähän se humala sieltä silti lähti puskemaan että taas saan tän kesän katella tota humalaa.. no onneksi se ei oo ihan kauheesti levinnyt.. VIELÄ.

joo tässä raskaudessa on kyllä päässyt ultrattavaksi ihan kunnolla. muutenkin noita normikäyntejä ultraavalle lääkärille on ollut paljon enempi ku esikoista oottaessa tuolla toisella paikkakunnalla. siellä pääs vaan np ja rakenneultraan. ei ollut ees mitään alkuraskauden ultraa.. tosin mä jouduin silloinkin kun vuotiin viikolla 9 ihan järkyttävästi pari päivää... (silloinkin) silloin vuotiin kohdusta ja oli ihme että esikoinen pysy kyydissä. nythän mä vuotiin istukan takaa ja reunoilta sikiöpussin ja kohdun seinän välissä..........

mä en oo suunnitellut yhtään mitään kesäksi. mies on kyllä suunnitellut ton esikoisen kaa tekevänsä pari reissua hesan suuntaan.. lintsille ja korkeasaareen... mä varmaan jään noista reissuista pois kun toi kävely on niin tuskaa että en vaan pysty. :sad001 oikeastaan kaikkee muuta pystynkin mutta kävely ja nukkuminen.. ne on niin tuskaa!!!!:confused: loppukesästä sitten mökkeilyä ja oulun reissua. jos vaan ipana sellanen jonka kanssa suht helppo matkustella..

eilen kun siellä äippäpolilla istuskelin oottelemassa lääkärille pääsyä käyrillä olon jälkeen niin siinä oli sellanen ilmeisesti jostain afrikan valtioista kotoisin oleva pariskunta.. mies, nainen ja ehkä sellanen 4-5v aika villi tyttö. no isänsä istui siinä isommassa aulassa ja äiti siinä odotushuoneen puolella, lasiseinä jakaa tämän tilan äippiksellä. tyttöä joutu äiti kieltämään kokoajan ja pisti silmään kuinka äiti läpsi ja nipisteli sitä tyttöä samalla kun yritti saada kieltoja menemään tytön kaaliin..:eek: tyttö välillä itkua tuhrasi kun sattuuhan se kun aikuinen moksii käsivarteen tai nipistää....:confused:

mulla on ollut kans työ sellanen henkireikä aina. ei juurikaan täällä riihimäellä ole sellasia ystäviä niinku oulussa. joten töissä työkaverit on olleet aina tärkeitä ja työ muutenkin. jo oulussa asuessa kun pyöritin lounaskahvilaa/pitopalvelua musta tuli "työnarkomaani" olin aina töissä. siihenhän mies tuskastu ja kysy voitasko muuttaa vaikka riksuun josta hän on kotoisin. tuumasin että mikäs siinä. :p ja täällä ollaan. kaksi vuotta asuttiin yhdessä oulussa ja täällä jo kohta 7v.... siltikään ei oo sellasii sydänystävii. vain näitä miehen pändien kautta tulleita kavereita. mutta ei sitä oikein näillä vuosilla sillein mitään kavereita hirveesti ees kaipaa. työ, työkaverit ja perhe. niillä pärjää kyllä.. ja jos pari kertaa vuodessa pääsee jonnekkin festareille tai vaikka baarittelee se on riittänyt mulle.
oooo mikä helle taas. eilen onneksi sain viettää melkein puoli päivää sairaalan viileydessä mutta nyt sitten ipanan kaa kotosalla. mies lähti töihin prätkällä hesaan ni ei mennyt ku puoli tuntia tuli takasi huonosti pörpöttävän prätkän kanssa. kannentiiviste paukahti matkalla:sad001 oon tosi surullinen miehen puolesta. se kun pääsee nykyisin niin harvoin ajelee kun on käynyt työkaverien kans kimppakyydillä hesassa töissä ja sen kerran ku lähtee innosta paukkuen niin käy noi :confused: harrikat!!! :confused: toinen prätkä meillä on ollut huollossa kun siinäkin on jotain ihme juttuu. no mies lähti nyt sitten hakee sitä lahesta. otti rokulipäivän. sen verran tympi sitä :sad001 yleensä meillä jos jotain tällästä käy niin se tietää sitten sitä että se ei jää siihen vaan sitten alkaa paukkumaan joka suunnasta.. no nythän on molemmissa prätkissä jotain, seuraavaksi kai hajoo vani tai mun auto... ja pesukone ja astianpesukone ja ja ja ja ... no meidän äitiä lainatakseni että kaikesta mistä selviää rahalla ei oo ongelma o_Oo_Oo_O se onkin sitten ongelma mistä sitä rahaa saa:grin:grin:grin:grin:grin
mukavaa hellepäivää kaikille mammoille!!!!

• Tykkään
Reaktiot: tiu
Ihana Hani, ku sulla on aina kauheena asiaa! =) Ite viihdyn omissa oloissa kotona, mutta joskus tympii, ku ainoa keskustelukumppani on 2-vuotias, ni sit ku pääsee ihmisten ilmoille, ni juttua riittäs vaikka kuinka.
Tälle aamua ois terassi käsiteltynä ekaan kertaan, hedelmäpuut sumutettu (taistelu kirvoja vastaan), ja autotallin siivous alotettu. On kuulema täynnä mun vanhoja maaliastioita eikä sinne mahu tekeen mitään. Todellisuudessa mulla on siellä ehkä 2 hyllykköä tavaraa, muuten ne on miehen omia rojuja. Mutta, ku talven jäljiltä taas semmonen sekasorto, ni kai se tuntuu täydeltä! Onneksi saadaan tänä kesänä lato pihalle, ni saa sinne nuo kaikki isommat harrastusvälineet ja työkoneet. Mäki kuitenki tykkään autotallia käyttää, ku se on lämmin talli, ni siellä on kiva värkätä huonekaluja.

+ 27c varjossa!! :cool::confused: Piti mennä kukkamaata kuokkimaan mut mahtasko tulla liian kuuma.... huomiseks luvattu yhtä hiostavaa, mut sitte mennäänki Yyteriin! :smiley-bounce013
Onkohan auringonoton suhteen mitään ohjeita/rajotuksia kun on raskaana, jos siis ihan maha paljaana hylkeilis? Paitsi nyt tietysti aurinkorasvat ja riittävä nesteytys?

^ Maalaisjärjellä rinnaistaisin raskaana ollessa itseni mummoihin auringon suhteen. Auringon otto siis ihan ok ja vaikka nakuna saa hypellä, kunhan välttää polttamasta itseään (=aurinkorasvat käyttöön). Mutta nesteytys tavallistakin tärkempään ja sitten täytyy muistaa, että syke voi nousta korkemmalle kuumassa kuin ns. mitä normisti eli ei mitään rankkaa liikuntaa päivän kuumimpaan hetkeen tms. Mutta tämä täysin mutua googlettamalla asiasta sen tarkemmin tahi omaamatta mitään tietopohjaa asiasta :)

Ihana Hani, ku sulla on aina kauheena asiaa! =) Ite viihdyn omissa oloissa kotona, mutta joskus tympii, ku ainoa keskustelukumppani on 2-vuotias, ni sit ku pääsee ihmisten ilmoille, ni juttua riittäs vaikka kuinka.

joo mulla on aina hirviästi asiaa.. päivät ku napottaa kotosal yksin tai ipanan kaa ni missös sitä muual ku netis höpisee :)
käytiin äskö lähi puistos ja museoiden puistos kävelee ja leikkii.. oli pikkasen kuuma!!!! piti tunnin päästä jo lähtee menee. ei vaan jaksanu kuumaa enää. varjos melkei +30!!!!!
ootellaan isimies kotiin ja lähetään käymään rannalla.

Jösses kun on kuuma, varjossa 27,5 :eek:
Mä olen silti ahkerasti siivonnut tänään sisällä, ilmalämpöpumppu pauhannut...

Meille tulee kohta kaveripariskunta lapsineen kylään.
Tarkoituksena loimutella lohta ja sen kanssa syödä salaattia,
ja sitten paljuilla.

Huomenna mennään miehen kanssa raskausajan valokuvaukseen :)
Onko muut meinanneet mennä tai onko käynyt jo?

Olipas ihana yllätys mieheltä tänään.tänää töitten jälkeen sanoi,että vie mut illemmalla kävelylle.sanoi vaa,et laitahan jotain kivaa päälle ni lähtee kävelylle.valitsin kivan mekon ja vähän yritin jopa meikata.mies vei mut sitten ensin ostoskeskukseen shoppailemaan.löysin pari kesäpaitaa,mutta en löytänyt kivoja shortseja vaikka monia sovitinkin.yllätyin kun äitiysmalliston shortsit olikin tosi lyhyitä ja itse olin ajatellut enemmänkin sellaisia piraatti pituusia eli polven mittaiset.sinä olikin päivän kävelyt,kun kierreltiin kauppoja.nooh anyway,shoppailun jälkeen mentiin vielä syömään italialaiseen ravintolaan.oli niin romanttista!!täydet pisteet miehelle kyllä mukavasta yllätyksestä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin