Toukokuun touhut

Miten ihmeessä muuten vaunut, sitteri ja turvakaukalo pitäisi pestä? o_O
Sellaisella tekstiilipesuaineella, joka hangataan ja imuroidaan pois?

Mies läksi juuri sukellusreissulle, sieltä menee sitten illalla kaverinsa kanssa baariin ja kaverin luo yöksi. Sanoin, että voisi sitä puhelinta aina välillä vilkuilla, jos mulla tuleekin lähtö...
Ensi viikonloppunakin menee pe-su sukellusreissulle.
Hyvä tosiaan että tekee nyt vielä tuollaisia juttuja, kun ei sitten välttämättä enää hetkeen tule lähdettyä millekään reissuille.

Meillä mies on osakkaana firmassa jossa on töissä, ja heidän ammatissaan kesä on kiireisintä aikaa, joten hän ei pysty täyttä kesälomaa oikeasti kesällä pitämään. Mies jää juhannuksesta kesälomalle ja pitää vaan siis osan siitä, ja riippuen koska vauva syntyy, jää hän sitten isyyslomalle vähäksi aikaa. Heinäkuun lopussa palaa anyway töihin.

Mä en oikein tiedä mitä tekemistä keksisin täksi viikonlopuksi, kun kaikilla kavereilla on jo jotain muuta puuhaa... voisin vaikka mennä vanhemmilleni, tai siskoni perheen luo. Katsotana nyt. Tai sitten mä vana röhnin kotona, katson leffoja ja mässään herkkuja :p
 
Meillä ainakin noista kaikista saa päälliset irrotettuu ja lykättyy koneeseen, ja esikon jälkeen oon jo ne pessy kertaalleen, mut toi toinen oli niin kova puklailemaan et jotain tahroja on kyllä jääny, vaikka kuin yritti niitä suojata, niin siitä huolimatta ne on aika kauheessa kunnossa, joten mielelläni pesen ne ennen uutta käyttäjää...
 
Kiva Martuti, kun viitsit rueta tota listaa pitämään, mie oisin voinu, mut tiedän ettei aika riitä sitä ylläpitämään, joten sillä en sit viitsinyt ees alottaa!
 
No mä oon jo sitä odottavien listaa pitänyt, niin kai tuo nyt sitten kanssa menee :) Mä kun roikun täällä joka päivä... tosin jos mä poksahdan piakkoin, niin en lupaa että sitten välttämättä joka päivä kävisin :grin
 
Niin muuten mutta entäs niistä vaunuista sun muista vielä, että ne osat jotka eivät irtoa että voisi pesukoneeseen laittaa, niin miten ne pestään?
 
Niitä vaunun osia mie oon lähinnä kosteella pyyhkiny, kun meillä noista aika hyvin kaikki kangasosat saa irti ja pestyy, juurikin sitteristä ja kaukalosta, vaunuja en vielä oo kokenu tarpeelliseksi kuin pyyhkiä kosteella ja sit tuuletella hyvin ettei jää kosteutta, kun saattaa muuten rueta homehtumaan!
 
Minä pesin kissankusen vaunun peitteestä ihan vaan käsin pyykinpesuaineella ja sitten hyvä huuhtelu.
 
Ok, no tarviipa nyt vielä katsoa mitä noille teen. Nuo pesupuuhat siis on vielä tekemättä, ja samoin tutit & tuttipullot keittämättä...
 
Martuti, sitten on myös tekstiilipesureita vuokrattavissa pesuloista, sellaisia joilla saa pestyä esim. sohvat ja autonpenkit ja sellaisellakin voisi kokeilla pestä noita mainitsemiasi. Jättää kyllä tekstiilit pintakosteeks pesun jälkeen mutta aika nopeasti siitä sitten kuivahtaa.
 
Me pestiin sen maitoepisodin jälkeen vaunuista kaikki irtoavat kangasosat pesukoneessa, kun ohjeessa luki, että 30 asteessa voi ne pestä. Pehmeä kantokoppa onneksi säästyi maitovalumalta, joten sitä ei tarvinnut alkaa hinkata. Turvakaukalossakin on irroitettava se päällysosa, ja se on myös pesty. Muita en oikein osaa edes ajatella pestäväksi.
 
Mä täällä nyt pesen viimeistä koneellista vauvan vaatteita (kun tuli vielä vähän shoppailtua... :oops: )
ja kattilassa porisee puruleluja. Tutit & tuttipullot pesin ja keitin jo. Seuraavaksi vaunujen ja turvakaukalon kimppuun, mutta ensin pitää kyllä laittaa ruokaa :p
 
Minä en aio vaunuja (uudet) ja kaukaloa (käytetty) mitenkään pestä, paitsi nyt tietty sen kissankusen joutu.... :D
 
Meillä myös kaikki valmiina, paitsi tuttipullojen (ja purulelujen) keitto. Mies sanoi kun pohdin asiaa, että ei vielä ettei pölyty. o_O:grin Hän voi ne keittää sitten kun oon synnärillä. :eek::) Enpä olis uskonu tuollaista kommenttia häneltä aikaisemmin. Mutta kyllä taidan itse niitä kuitenkin tässä laitella. On vaan niin tylsää päivisin, mut väsyttää eikä mitään jaksais/viitsis tehdä, aika ristiriitaista. :)

Ainoastaan mitä meiltä puuttuu, on vastasyntyneen vaipat, maidon korvikkeet ja tutti. Huomasin tuossa, ettei ole ainuttakaan tuttia. Pakkohan sellainen on varulta hommattava jos on sellainen lapsi, että tarvitsee, hommailee niitä sitten enemmän jos on käyttöä.

Hyvällä mallilla näyttää kaikki olevan. :)
 
Mä luulen että nuo tuttipullot tuttiosineen, sekä tutit, saa vielä uudelleen sitten keittää ennen käyttöä, mutta pesin ja keitin ne nyt kertaalleen jo, jotta saan tutin, rintakumit ja maidonkerääjän pakattua mukaan sairaalakassiin :)
 
Rinta kumeja ei välttis kannata mukaan ottaa sairaalaan,siellä on omat käytössä ja kun ne pitää kerran päivässä kuitenkin vaihtaa, niin pitää olla aika monet mukana, jos venähtääkin sairaalassa olo....
 
Itse en viitsi streilointia tehdä etukäteen (kuin yhden tutin varmuuden vuoksi - mutta oliko suositus, ettei alle kaksi viikkoiset käyttäisi tuttia?). Ehtii sen sitten kotiuduttua, kun toivottavasti kuitenkin rinta on ensisijainen ruokintaväline..

Mutta tämä päivä ollut melkoinen lamapäivä. Mieli mustana, epävarma olo Toukasta ja menin vielä lukemaan Kanan haastattelun Kaksplus-lehdestä... Ei ole saanut tänään mitään aikaiseksi kuin maattua peiton alla... :sad001
 
Huli, jostain ketjusta taas lueskelin, että joka sairaalasta ei rintakumeja saa, siksi kannattaa omatkin olla mukana... no tiedä häntä sitten. Kyllä mä nyt ne yhdet mukaan otan :)
 
lunastar, mä luin muutama viikko sen saman, ja sen jälkeen mä tosiaan vasta osasin alkaa ajatella kohtukuolemaa näillä viikoilla... virhe virhe virhe lukea se!
 
Takaisin
Top