Toukokuun touhut

Vähän etuajassa, huomennahan tätä vasta tarvitaan... mutta tänne siis sitten toukokuun touhuista kertoilemaan! :)
 
Heh, mietin tos joku päivä itsekin et enää 2kk ja sit saa luvallisesti vaan maata kotona (sitähän ne kotiäidit tekee)... minulta hassu ajatus siksi, että oon ollu nyt yli puoli vuotta työttömänä eli käytännössä maannu kotona tähänki asti, mutta äitiyslomalla ei tuu enää huonoa omaatuntoa siitä että olis laiska tai saamaton ku ei käy töissä :p
Onhan täs kaikenlaista pikkuhommaa tehty, mutta en tosiaan ole ollut kokopäivätyössä aikoihin. Voispa Suomeski ol "ammatiltaan" kotirouva.... :cool:


Onneks on hiukan kurjempi ilma tänään, muutoin vois vituttaa ne kaikki jotka saa istua terassilla tai puistos kaljottelemas auringonpaistees. Me tehdään pieni maakunta-ajelu ja haetaan uusia kanoja :)
 
Käytiin miehen kanssa eilen pizzalla ja tultiin kotiin katsomaan jalkapalloa telkkarista ja syötiin jäätelöt, totesin eilen että tää oli nyt viimeinen vappu kahdestaan, tätä lausetta olen käyttänyt paljon eri tilanteissa esim. viimeinen kahden keskeinen matka tehtiin Prahaan...jne!:) Mies sanoo että hän on kyllä koko ajan ymmärtänyt että lapsi tulee, minä vain en aina ymmärrä että täältä vatsasta todellakin syntyy ihminen, joka on meidän mukana loppu elämämme!:)

Muuten mun asiakkaat ovat olleet niin suloisia, halaavat ja toivottavat tietenkin kaikkea hyvää mulle, ja jotkut ovat tuoneet kukkia tai muuta kivaa!:) 21 työpäivää jäljellä!:grin
 
^ toi on muuten tosi pelottava ajatus...... en oo itekää ees tajunnu!
Enää ~3kk kahdenkeskistä elämää, ja sit se loppuu :eek: Mut voi lohduttaa itteensä et onneks meitä on täs kaks ja lähellä auttavia sukulaisia, että sit vielä jonai päivänä ku haluu palata hetkeks siihe vanhaan elämään ni se on kyllä mahdollista. Edes sen yhen illan :rolleyes:
 
Joo ei se hauskanpito siihen lopu, jos vaan on ihmisiä ympärillä jotka voi ottaa välillä muksua hoitoon niin ihan yhtälailla sitä pystyy välillä käydä juhlimassa ja nollaamassa.. :p
 
Rv 28 täynnä, hurjaa vauhtia tää aika menee, nyt on jo toukokuu! :Heartred Täällä meni vappu rauhallisesti kotona grillaillessa ja pihaleikkejä pelaillessa tytön kanssa, niin ja tuli syötyä muutama munkkikin :smiley-angelic006

Lauantaina juhlistamaan kaverin polttareita Tampereelle. Mitään hurjaa menoa ei onneks ole tiedossa kun meitä ei ole tulevan morsiammen lisäksi tulossa muita kun kolme ihmistä, joista kaksi on raskaana :p Mennään kattoon stand uppia ja syömään, sit tää "ei raskaana oleva" on lupautunut ulkoiluttamaan tämän jälkeen morsianta, huh, ei itestä kyllä enää olis mihkää baareihin riehumaan. :rolleyes:
 
Juu en minäkään ajattele että hauskanpito ja tällaiset loppuisi kokonaan, mutta kuitenkin ymmärtää sen että, nyt arki elämä todellakin muuttuu toisenlaiseksi, ei ehkä enää hypätä autoon ja ajeta nopeasti nakkikioskille noin vain illalla! ..tai jotain vastaavanlaista mitä aikaisemmin on ollu niin helppoa ja ilman suunnittelemista tai ajattelemista..:p Vaikka eihän sitä voi etukäteen tietää mitä elämä lapsen kanssa on, kun vasta ensimmäinen tulossa!:wink
 
Totta turiset number1! :)

Siis nyt kun rupesin noita juttuja kelaileen niin tajusin et herranjestas, mun pikku tyttönikin täyttää kohta jo 6 ja menee eskariin alotteleen koulutaivalta!! Yhyyy.. Vastahan sekin synty! :rolleyes: Mut tajusin myös senkin et saatana tässähän itekin vanhenee koko ajan!! :grin Missähän ihme pilvilinnoissa sitä on nää vuodet eläny.. :grin
 
Mä ehdin käydä onneks baareissa ihan tarpeeksi ennen lapsia :) Vaikka odotin kovasti juhlintaa ekan raskauden jälkeen niin ei se enää ollutkaan niin kivaa.. Ne baari-illat ei enää olleetkaan niin erikoisia ja krapulat oli ihan hirveitä! Lähinnä ollaan istuttu iltaa ystävien kanssa erilaisissa illanvietoissa. Vaikka tää vähän kliseiseltä kuulostaa niin lapsen myötä tulee paljon uusia ilonaiheita. Mulla on selkeästi jakautunut elämä aikaan ennen raskautta ja sen jälkeen :grin:grin Ja oon ihan tyytyväinen tähän vaikka silloin ennen tälläinen rauhallinen koti-elämä oli mun pahimmista painajaisista :p
 
Huh, eilinen vappupäivä meni kyllä lähinnä makoillessaja oleillessa.

Vapunaattoa juhlittiin siis täällä meillä, vieraita tuli yhteensä 8.
Saunottiin, paljuiltiin, syötiin hyvin, bailattiin... ja mentiin aamulla klo 6 nukkumaan! Oli hyvä meininki :dance011
Jopa mä siis jaksoin valvoa menossa mukana. Mä taisin vähän ennen kuutta kömpiä sänkyyn korvatulppien kanssa, mutta aika pian mies tuli perässä ja vieraatkin menivät nukkumaan.

Kyllä alkoi jaloissa ja joka paikassa se valvominen, tanssiminen ja kaikki, tuntumaan! Vitsi että tosiaan alkoi jalat tykyttämään...

Vappupäivänä sitten ennen puolta päivää kuitenkin heräiltiin, syötiin aamupala, ja siitä sitten taas paljuun lillumaan. Sit syötiin ruoka ja katottiin leffaa, ja juotiin vielä kaffet ja syötiin omatekoisia munkkeja. Kuuden jäljestä ehtoolla loput vieraat sitten lähtivät ajelemaan koteihinsa, kun olivat viimein nollia puhaltaneet alkometriin :grin (Joo mä kauheena poliisina puhalluttelin ihmisiä ennen kuin päästettiin niitä lähtemään...).

Mentiin eilen miehen kanssa nukkumaan yhdentoista maissa illalla, ja tänään mä heräsin vasta kymmeneltä aamulla o_O Outoa, että nukuin niin pitkään. Mutta oli vissiin vähän univelkaa... :rolleyes:
Tänään pitäisi jaksaa pestä pyyhkeitä ja petivaatteita, ja kerätä loppuja tölkkejä ympäri pihaa. Aika hyvin niitä kyllä koko ehtoon silloin keräilin, ja tiskitkin on jo kaikki tiskattu (paitsi viini- ja skumppalasit pitäisi tänään tiskata käsin). Niin ja lattiat pitää pestä ja imuroida, lattiassa on kummasti tahmeita läikkiä, mitähän lie, ei varmaan ainakaan viinaa :rolleyes:
 
Hahah niin tuttua kotibilemeininkiä, aamulla ku heräät ja kävelet talon läpi ni joka toisel askeleel jalka tarttuu johonki tahmeeseen..... ja olkkarin kirjahyllyn joka hyllyl on väh 2 mukia, joissa jokases puolet juomasta jäljellä (tää tapahtuu aina meillä, mistähän seki johtuu ettei kukaan muista mihi juomansa jätti ja hakee joka kerta uuden) :grin
 
Mua on alkanut ihan yhtäkkiä synnytys pelottamaan ihan kamalasti, toivon jo ettei vauva muuta asentoaan perätilasta tai että selän takia saisin sektion. Neuvolassa ei ole muuten puhuttu synnytyksestä kuin että tuleeko mies mukaan, siinä kaikki, koko aihe on sivuutettu.
Tuntuu muutenkin että mun kroppa ei kestä tätä raskautta, kun on ollut se munuaisaltaan tulehdus ja sitten toi radi ja nyt vielä se munuaisaltaan laajentuma + virtsakivikin vielä kaiken hyvän lisäksi. Niin olen alkanut miettimään että en mitenkään selviä synnytyksestä jos raskauskin on jo näin tuskallista.
Ja juurikin se että jos vauvan koko arvioidaankin väärin ja on paljon isompi radin takia kuin luullaan eikä mahdukaan tulemaan ja jos synnytyksen aikana mua ja mun tarpeita ei kuunnella/oteta huomioon ja kun mitään ei voi suunnitella synnytykseen liittyen ymsyms.
Maanantaina neuvolassa varmaan pakko ottaa asia puheeksi, en vaan tiedä mitä sille hirveälle neuvola akalle voi sanoa (vihaa varmasti mua yhtäpaljon kun mä sitä, ei tulla yhtään juttuun enkä tykkää käydä siellä), tai miten tollanen asia ylipäätään otetaan puheeksi tai mitä mun pitää sanoa, tarviiko sille perustella jotain? o_O

Tulipas pitkä..
 
Pystytkö vaihtaa neuvolantätiä toiseen?
 
En kyllä yhtään tiedä, ainakin toi mun neuvola on ihan täyteen tungettu että kyllähän se varmaan jotenkin onnistuisi jos oikein alkaisi vaatimaan. Olisi kamalaa jos sen voisi vaihtaa ja vanha täti olisi sitten tuuraamassa uutta jostain syystä :grin
Viime neuvola kerralla tätsy piti kauheen saarna puhuttelun siitä kun mun mies ei käy neuvolassa mun kanssa, kyseenalaisti meijän suhteen vakavuuden ja molemminpuoleisen luotettavuuden yms. Ja ihmetteli että mistä voin tietää että mies tulee synnytykseen jos ei edes neuvolassa käy.
Itse en henk.koht. koe tarpeelliseksi että mies istuisi siellä kun verenpaine ja painonnousu tarkistetaan..
 
No just, ei kuulosta hirveen ammattitaitoiselta neuvolantätiltä...
 
No just joo! Meilläkin sit ilmeisesti mahtaa olla tosi paska suhde kun ukko ei oo kertaakaan ollu neuvolas mukana kun en sitä sinne huoli.. :grin Ja ihan juuri samasta syystä et en näe mitään syytä sen lähtee sinne istuun..
 
Ei mullakaan ole mies ollu mukana kun ekalla käynnillä ja sekin oli sen takia että laitettiin koko porukalle infulenssa rokotteet, että kyllä se mies on ihan yhtä hyvä vaikka ei mukana neuvolassa olekkaan... Juuri niinkuin Pommiinakin tossa kerkes kirjoitella, ihan samaa mieltä oon!!!
 
Jokainen tyylillään. Ei ole kauhean ammattimaisen kuuloista arvostella parisuhdetta ja sen hyvinvointia pelkästään siihen perustuen, käykö mies neuvolassa mukana vai ei. Jokainen pariskunta sen itse päättäköön, kokeeko miehen läsnäolon tarpeelliseksi vai ei.

Meillä kylläkin siis mies on ollut mukana kaikilla muilla neuvola- ja ultrakerroilla, paitsi nyt viimeksi kun neuvola-aika oli pahaan aikaan hänelle töiden kannalta ja oli tärkeä työkeikka, niin ei sitten päässyt tulemaan. Niin ja silloin kun oli neuvolalääkäri, ei mies sinnekään tullut, se olisi ollut ehkä vähän vaivannuttavaa hänen olla paikalla kun mulle tehtiin rutiini sisätutkimus, ei muuta. Silloin ei ollut mitään, miksi hänen olisi mukana tarvinnut olla. Mutta muuten on siis mukana ollut. Joka neuvolakerralla terkka mukavasti ottaa miehenkin huomioon, ja keskustellaan yhdessä kaikista asioista aina. Ollaan molemmat miehen kanssa koettu se hyödylliseksi ja mukavaksi, että hän on myös mukana.

Mutta se ei tosiaan ole kaikkia varten, ja ei siitä luulisi terkkarin mitään haloota nostavan!
 
Takaisin
Top