Toukokuun touhut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin ja raskausajan kuvista,ollaan otettu muutamia kuvia lähinnä siis kasvavasta mahasta,ihan kotosalla vaan miehen kanssa,mutta ei olla käyty virallisessa kuvassa.tosin meiltä jäi kihlakuvakin ottamatta.otetaan sitten seuraavaksi kunnon perhepotretti!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Muokattu viimeksi:
Martuti En ottanut esikoisesta niin ei oteta sitten tästä kakkosen odotuksestakaan (mä oon muutenki niin turvonnu ja vanhat kauniit raskausarvet ei oo kovin kuvaukselliset) mutta aivan ihana ajatus ja ihana muisto raskaudesta :)

Täällä on kanssa siivottu koko pvä ku keskiviikkona olis ensimmäinen asunto esittely. Huhhuh, nyt on puunattu keittiö, ulkovarasto, kaikki kaapit, kylppäri ja sauna. Huomenna sitte imurointia ja lattioiden pesua, nurmikon leikkuuta ja semmosta pientä. Kumpa tää asunto menis nopeesti niin ei tartteis olla joka viikko paikkoja puunaamassa. Tää kämppä kun ei oo niin tiptop ollu viime aikoina kun ei yksinkertaisesti oo jaksanu olla koko ajan luudan varressa :rolleyes:

Joo ei oo kyl mitää tarvetta mennä valokuvaajalle täs kunnos.... :D kunhan kotona ottaa muutamia mahan kasvusta ni riittää. Vauvan kans voidaa sit mennä perhekuvaan kyllä.

Meidän 11v japaninpystykorva kävi tänään parturissa, tuli viileä ja lyhyt kesäturkki. Oli se kyllä kamalan näkönen se vanha turkki ku leikattiin, näytti ihan lampaantaljalta, varmaan ollu pikkusen kuuma tähän asti (tai edellisinä kesinä jolloin ei oo leikattu). Melkonen muodonmuutos kyllä, iästäki katos heti 10 vuotta ;)

Ideana mahan kuvaus on hieno, mutta mä inhoan kuvattavana olemista joten turha mennä. Yo-kuvatkin jäi lopulta lähettämättä ku inhosin jokaisen kuvan teennäistä hymyä. Ihan ite oon muutaman kuvan ottanut, se saa riittää.

Mulla ollut tänään vapaapäivä ja tytön kanssa hengailtiin torilla mansikoita ja jäätelöä syöden ja haahuiltiin siellä sun täällä. Kotona hyötypuutarha sai taas lisää istutuksia ja innostuin ostamaan pari tomaatin tainta kun heräsin kevääseen jälleen liian myöhään. Ihana ilma, vielä huomisen aion tästä nauttia. Päivä päivältä mun olo paranee ja pystyn tekemään fyysisesti enemmän hommia. Alku oli pahin ja koko ajan vaan helpottaa!

Mukavia hellepäiviä muillekin mammoille!

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Oon räpsiny ite aika ahkeraan just peilin kautta kuvia ja onhan tuo mieskin muutaman tilannekuvan räpänny.. ei siis tarkoituksella mitään "raskausajan kuvaa".. ajattelin kyllä et nyt olis ihana olla vähän kuvattavanakin, mut ei oo vielä saanu aikaseks :grin Huomenna ollaan retkelle reippaalle lähössä tytön kanssa ja sovittelin tuolta paitoja/mekkoja mitä päälle sais laitettuu niin voi vitsi miten olikaan taas hehkeä olo! Eikä todellakaan ollu sarkastinen tuumaus tämä.. Edelleen, välillä ahistaa tää puuskuttelu ja kun ei taivu enää kunnolla eikä pysty liikkumaan, mut tunnenitteni vaan niin söpöks virtahevoks että :Heartred Kuulostan ehkä pimeeltä, hormonit ja aurinko pehmittäny pään laughing7 Mut nautin kyl kropasta ensimmäistäkin oottaessa eikä nyt silleen sen huonompi olo oo nimenomaan tästä "raskausvartalosta" nytkään. -Toki nuo tulleet kilot mietityttää niinkun jo aikasemmin kirjoitin MUTTA. Pointti on nyt se, et voisin joo kuvattavaks lähtee ihan mieluusti jo sen tähen, kun oon niin sinut tän kanssa, suorastaan tunnen hehkuvani.
Yäk, ja kohta meillä on sokeritauti jos jatkan... pistetään tän päivän auringon piikkiin tämä..hehheh.:happy112

Onneks ei hanille käyny tosiaan huonommin eikä vauvalle rimmerin kanssa riehuessa!!! :)

Ihe möngersin tuolla polvillaan vuorenkilpien kanssa.. En tiiä mikä heihin tänä vuonna iskeny mut eivät oo meinannu lähtee kukkimaan ei mitenkään.. lehdet aivan nuukallaan ja tuntuu et osa jo kuollukin.. Löyty sieltä sitten uutta pientä lehteä kasvamasta, kun päätin tehä kunnon kitkemisoperaation niille..joku kun väitti et se on niin vaatimaton kasvi, ettei sen kummempaa hoitoa tarvii, niin enpä oo sit hoitanukkaan.. nyt ne on kyl siistitty aivan täysin..saa nähä auttoko..

-Stardust-, meillä on lähinnä isännän pyhättönä autotalli ollu, mut jotenkin vahingossa tässä vuosien varrella oon miekin sinne alkanu "kotiutumaan" ja löydän itteni jopa siivoomasta sieltä, jos alkaa näyttää et on tavarat levällään.. tosin isäntä ei kyl "jätä persettään pyyhkimättä", et yleensä pitää pyhättönsä siistinä mut kuitenkin. Mukava siellä on tosiaan, kun lämmin on meilläkin niin rassata ja tuusata jotain ihekin.

Halavattu, että kiristää taas masua!! Vatsalihaksetko yrittää periks antaa? Arg! Ihan kun tuntee et tuo kiristys on jossain "syvemmällä".. Ei oo siis kovotus eikä supistus. Hillitön kiristävä/repivä tunne vaan..

Meijän kolme vee leikki muuten tänään mielenkiintosta leikkiä..laitto vauvanuken paitansa alle ja selvitti miten vauva on masussa..
"Tuu äiti kokeile kun se liikkuu, noni nyt se on herreillä!"
"No nyt se tunttuu tiällä"
"Nyt se syntyy ja sit myö hoijetaan sitä. Hoija sie välillä, noni nyt on miun vuoro".
Oli melkoisen hellyyttävä näky joo. Totesin miehelle, et eikait tuota tarvii estellä jos tahtoo tuolleen leikin kautta vauvan tuloa käsitellä :)

Mulla on esikosta, siis raskaudesta, pari valokuvaa. Joltai vko 36 ja 39, siihen suuntaan. Samoin otetaan varmaan tästäkin, tyylikäs sivuprofiili.
Mun vatta on muuttanu muotoonsa. On siis hitusen laskenu, ja nyt näytän ku olisin nielassu keilapallon. Aiemmin se oli edes hitusen leveemmälti.
Kämpässä ihanan lämmintä, ulkona viilenee niin sisällä lämpenee. Nyt jotain 27, ulkona 20 :mad: ihana vanha tiilitalo, johon aurinko porottaa aamusta iltaan...
Meillä kolme vee omaa vattassaan myös vauvan, mut se ei oo viel kertaakaan häntä kiusannu mitenkään. Ja saunassa kyseli missä vauvan peppu on, ja naureskeli kun kerroin myös missä on pää "sehän on väärin päin". ite olis ehdottanu et pää olis ollu kait siellä missä minunkin :grin

Sama juttu lämpöjen kans. Ulkona kun viilenee, niin tuntuu, et sisällä lämpenee.. Nytkin köllöttelen terassin sohvalla, kun ulkona siedettävä lämpötila. Onneksi ei ole hyttysiä, että pystyy olemaan! Tosin mies oli Gigantista hakenu jonkun jämerän jäähdytyslaitteen, joka nyt pöhisee makkaria viileeksi. Pihinä en olis kyl itse ostanut (hinta n. 300e), mut saahan sen onneksi viedä takas, jos ei oo mieleinen. Ilmalämpöpumppua ei siis ole, kun lämmitysjärjestelmänä maalämpö niin edullista, ettei ilmalämpöpumppu toisi enää lisähyötyä.

voi :BangHead!!!!! miehen prätkästähän eilen pasahti kannentiiviste ja kiukuttelee nyt sitten ihan huolella siitä koko ajan. pikkasen taas saa laskee sataan etten kilahda:mad: kyllähän se varmasti raivostuttaa ja harrikassahan kaikki rempat on tehty tosi helpoksi että aina melkein saa viijä korjaamoon ja sinne uppoo satoja euroja.. ja jos itte tekee siihen menee AIKAA ja hermot..... mä en millään jaksais kuunnella tota kiukutteluu. ittellä ihan sietämätön olotila tän helteen( nyt jo varjos 27) ja väsymyksen kanssa. lisänä huono olo ja kivut.... ihan loppu tähän odotukseen taas.... taidan pistää tuon ipanan mummolaan ja itte kömpiä kelarin vierashuoneen viileyteen koisimaan..... jos nyt nukkumisesta voidaan puhua kun enhän siis pysty nukkumaan juuri mitään ja yöt mennään muutamalla tunnilla unta... nää liitoskivut ja tää maha... aaaaaarggh....

Tänään tein taktisen valinnan ja siirryin Kuopion Matkukseen hellettä pakoon. Ilmastoitu ostoskeskus ja Ikea toimii :) Ikeasta haettu viimeiset täydennykset, mitä nyt mieleen tuli ja uudet puutarhakalusteet. Ikeassa oli ihania perinteisiä (=vanhanaikaisia) puuleluja, mut maltoin niitä vielä olla ostamatta. Muuten kyl sieltä lasten Ikeasta saisi kyl kaiken tarvittavan. Henkkamaukalla tuli taas ostettua imetystä varten oleelliset eli parit imetusliivit, -topit ja -paidat. Nyt alkais siis oleen hyvin kaikkea kasassa. Vielä kotiuttamatta kehto (miehen isän tekemä miehelle silloin vuonna miekka ja kivi), pinnasänky ja turvaistuin.

Muokattu viimeksi:
Miten nää "en nyt millää jaksas"-päivät sattuu just niille päiville ku on tulos vieraita (vai aiheuttaako ne vieraat itsessään sen aina :D). Miehen veli ja työkaveri perheineen tulee pojan myöhästyneil synttärikahveil. Vaik eipä siin ny oo ku muutama ihminen + lapset mut ei vaa nyt yhtää huvittas olla seurallinen........ :rolleyes: Koko aamun vaa miettiny mihi vois karata o_O vuoden emäntä oikein.

Olipa yllättävä apu nukkumiseen kun laitto vaan sen pienen pöytätuulettimen sängyn viereen ja nukku alasti pelkän pussilakanan kans. Kaikki lämpö nousee aina yläkertaan makkariin päivän aikana ja useempina aamuina on heränny iha hikisenä, mut nyt ei hiostanu yhtään!

Miu88, mulla on ihan sama ongelma jos ihmisiä on tulossa nii ei millään saa alettuu siivoomaan tai laittamaan jotain murkinaa. Niinpä oonki alkanu tekemään niin että aamulla kun herään nii alan samalta seisomalta puuhaamaan, enkä lopeta ennen kun on valmista niin tuleepahan tehtyä! :)

Meillä on sisällä ihan vitun kuuma, siis nytteki on 26,9 astetta, vaikka kaikki tuuletusikkunat oli koko yön auki ja nyt vielä toi takaoviki ollu tunnin auki niin ei lämpö laske mihinkään. Tai no on se vähän laskenu, eilen oli illalla kymmenen aikaan 27,6. Ite kanssa nukuin alasti ja tuuletin huusi! Ainoo vaa että toi meijän koira ku sattuu olemaan tommonen lämpöö ja läheisyyttä kaipaava nii se sitte osakseen vähän lämmitti siinä kyljessä, mutta kun ei raaski laittaa lattialle toista. Kunhan vaan sen silmät kestää sen tuulettimen nii nukkukoon vieressä lämmittämässä :rolleyes:

Viimeinen työ- ja salisunnuntai hetkeen. Sunnuntaisaleilut jatkuu toki syksyllä maun mukaan, mutta nämä yhdistelmät ja työsunnuntait on tauolla ainakin sen 2,5 vuotta... Mitä mä nyt enää sunnuntaisin teen... Omituinen fiilis.., Ja huomenna töissä TJ 10. Niin hassua...

ihana pelastava mummo.:Heartpink haki ipanan eilen heille jo päivällä. mä parkkeerasin vesimelonin ja appelsiinien ja jääkylmän juotavan kaa "kellarin" vierashuoneeseen. siellä oli niin viileetä :p ukkeli jossain vaiheessa tilasi kepappii ja pitsaa ja oli mullekkin ottanut joten pakkohan se oli sitten mättää kepappii naamaan.. kun en kuulema pärjää kipollisella salaattia ja läjällä hedelmii :wink kattelin sit kellari viileydessä koko iltapäivän ja illan telkkarii ja yöllä vasta kun oli kunnolla läpivedon (kaikki räppänät auki koko illan/ yön mitä auki saa!! :) ) ansiosta kämppä vähän viilentynyt kömpiin ukkelin viereen "vintille".... sekin rassasi prätkäänsä koko iltapäivän ja illan ja sai kun saikin sen rempan tehtyä.:smiley-bounce016
loppuillasta oli taas ihan oma ittesä eikä kiukutellut ku 5v kakara :rolleyes: aamuyöstä herättiin sitten kun vihainen ampiainen häiriköi huoneessa ja ukkonen jyrähteli.. no eihän sitä enää unta saanut joten peittoa heiluteltiin sitten tekemisen puutteessa :p tuntuu että seksihaluja ois vaikka muille jakaa.... o_O:rolleyes::oops:

aamusta jo ysistä asti siivottu ja puunattu kämppää kun pikkuipana ei oo pyörimässä jaloissa... tietenkin ois voinu keksii jotain parempaakin tekemistä :) mutta pakko oli tehä suursiivous.

mä ootin onnessani kovia ukkosia tälle päivää mutta vähän vaan jyrähteli ja yhtä kuuma ollut ku eilen.. vois vaan nukkua nää helteet ohi.. onneksi ens viikosta viilenee taas. yleensä oon kesäihminen ja nautin auringosta ja lämmöstä mutta tässä tilassa alkaa käydä kyllä niin kunnon päälle tää kuumuus.....
mä en vois kuvitellakkaan että enää oisin töissä.. :eek: keittiöduuni on niin fyysistä varsinkin meillä kun hoidetaan salityöskentely myös kun asukkaat niin huonokuntosia) että näissä liitoskivuissa se piti jättää jo maaliskuussa muille... :confused:

hitsi :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed004 hiki valuu vaikka istuu paikoillaan.....

Se oli si tänään viiminen työpäivä pitkään aikaan - huomenna alkaa äippäloma! :dance011Oli vaan jokseenkin raskaat pari päivää, eilen tehtiin vajaalla miehityksellä töitä, ja tänään huomas et eilen tuli tehtyä vähän rankemmalla tahdilla... Alavattaa juili yms, puuskututti ihan pirusti, jalat sattu ja.... Mut nyt se on ohi, ja mä selvisin loppuun asti (vaikka epäuskon hetkiä ollu tammikuusta asti).
Ja nyt kotosalla vauva kairautunu alavattaan, ja pönkee koko ajan. Miehen logiikalla: tottakai se yrittää mahdollisimman etäälle minusta, näillä keleillä lapsevesi miltei kiehuu :devil10 Mut jessus et on ahistava olo, mut tuskin tää nyt mitään vakavampaa on (lue: supistuksia tms)

Meillä ukkosti jopa senverran et kaukasta kumua kuulu jonninaikaa, + muutama pisara vettä. Ulkona asteita mukavat 20, sisällä 27,4 :confused:
Nyt pitäis ens viikko jaksaa pojan kans keskenään, muutama hoitopäivä vielä kesäkuussa helpottamassa.

Ja huomenna töissä TJ 10. Niin hassua...

Hohoo! Koijasin jopa itseänikin. Sehän on TJ 9 huomenna, kun torstai on vapaa. Wuhuu!

Ja mies ehti kerrankin tuntea potkun tänään :) Heikon sellaisen, mutta ehti :) Eka kerta siis, kun tuntuu niin huonosti nuo potkut. Mietti kans et oliko se nyt varmasti, mut itellä oli sen verran selkeä muljunta sisuskaluissa, et olihan se :)

Vaikee kuvitella tota et liikkeet ei tunnu, ku itel heiluu koko maha ja tuntuu/näkyy kyl erittäin hyvin. Nyt muutamana päivänä myös se vauvan hikka on alkanu oleen tosi selkee, hiukan rasittavakin ku pari kertaa päiväs on sitä hytkymistä... aamul ja illal yleensä (nytkin koko ajan ku yrität täs aamukahvii juoda :P). Mut varmaan seki on rasittavaa, et tulee sitä ylimäärästä huolta kun ei saa kunnolla merkkejä vauvasta.
Sitä oon aina ihmetelly miten joka vuosi voi syntyy niitäki vauvoja missä äiti ei oo tienny olevansa raskaana, mut eipä itelläkää oo kyl mitää raskausoiretta ollu paitsi noi liikkeet (ja vähä mahaa), et jos niitä ei tuntis niin ymmärrän nyt kyl ettei sitä välttis huomais ees olevansa paksuna... o_O

Selvisin miehen pojan synttärikahvituksesta, mut aika rasittavaks kävi ne kakarat taas.... poika iteki oli koko viikonlopun taas niin vaikee ja miehel taas vähä what ever-asenne :rolleyes: nyt onneks 1,5vk vapaa siitä touhusta!

Kesäloma on nyt ohi (äkkiä se menikin, apua, mä olen ollut jo 4 viikkoa kotona!).
Tänään on kolmas äitiyslomapäivä :) Eka virallinen äippälomapäivä oli siis lauantaina.
Huomenna rv 35+0.
Kahden viikon päästä jos lapsi syntyy, hän on jo täysaikainen.
Viimeistään 7 viikon päästä tämä lapsi on varmasti pihalla masustani :eek: :love017 :gen014

Kävin viime viikolla ostamassa muutamat 56 kokoa olevat vaatteet, kun paniikissa huomasin että sen kokoisia bodeja ei ihan kauheasti ole.
No, eilen mun sisko toi mulle 2 Ikea-kassillista 50-62 vauvanvaatteita... oli unohtanut ne antaa, kun antoi aiemmin niitä 62-78 kokoisia vaatteita, jotka olen siis jo pessyt ja viikannut.
Niin että nyt saan taas laittaa pesukoneen laulamaan tällä viikolla, ja viikkailla lisää vaatteita smiley-chores003:smiley-chores011

Pakkasin jo hiukan sairaalakassia, sen mitä etukäteen pystyy.
Vielä pitäisi mp3-soittimelle tehdä joku biisilista.

Viikonloppu meni hulinalla. Perjantaina meillä oli vieraita jotka jäivät yöksi. Kaveripariskunta lapsineen. Loimuteltiin lohta, paljuiltiin jne.
Lauantaina paljuiltiin uudestaan aamupäivällä, sitten vieraat lähti ja me lähdettiin pienelle jäätelötehtaalle maistelemaan jätskejä. Sitten mies lähti moottoripyöräilemään ja mä jäin tyttöjen kanssa kotiin, nuorempi leipoi suklaakakun, nam :p Illalla paljuiltiin uudestaan.
Eilen oltiin pihalla koko päivän, kun mies meni kaveriporukan kanssa laitesukeltamaan, mä ja tytöt mentiin mukaan niin tytöt snorklailivat, mä vaan hengailin. Oli aika raskas päivä kun oli ulkona siinä kuumuudessa jaloillaan lähes koko päivän, illalla oli kyllä sellaiset limput nuo jalat että huh-huh!

Niin, me jouduttiin siirtämään sitä raskausajan valokuvausta, se onkin vasta nyt tämän viikon torstaina.
Mä odotan sitä kyllä innolla :)
Toki me ollaan kotona napsittu mun masusta kuvia, mutta se on musta ihan eri asia.
Ammattilaisen ottamista kuvista tulee aika erilaisia, kun on paremmat vermeet ja rekvisiitat ja kaikki.
Otetaan muutama kuva vaan musta ja masusta, ja muutamaan tulee sitten mieskin mukaan.

Musta on nyt pikku hiljaa alkanut tulemaan laiskempi, en oikein saa enää mitään aikaiseksi. Mun päivät kuluu kotona lukemiseen, netissä hengailuun, syömiseen, nukkumisen. Siinä välissä hiukan teen ruokaa, pesen pyykkiä, täytän/tyhjennän tiskikonetta. Siinä se. Välillä käyn kirjastossa tai kaupassa tai tapaan kavereita. Mussa ei nyt oikein ole mehuja enää sne kummempaan. Onneksi vauvaa varten sentään alkaa olemaan kaikki suht koht kunnossa. Ja olen saanut tehtyä kaikki ne siivousprojektit, mitä pitikin kesäloman aikana. Enää on yksi projekti kesken, eli se meidän hääalbumin teko on vaiheessa... noo, pikku hiljaa...

Muokattu viimeksi:
Martuti, hih, kyllä sulla viikkoja taitaa olla 10 enemmän.

Pitkästä aikaa eilen miehen kanssa touhailtiin peiton alla. Plaah, musta on tullut niin iso ja kankea ettei se menny ollenkaan niinkuin mun kuvitelmissa.. Lisäksi paikat oli vielä aamullakin kipeät..

Enää kaksi päivää töitä, sit saa päästää pesänrakennuksen valloilleen. Olisi vain paljon sateisia päiviä niin malttaisi olla sisällä. Tai mä kyllä voisin olla mutta tyttöä ei viitsi sisällä pitää kun ulkona on aurinkoista.

Kuulin tässä yhdestä tyypistä, millä men melkein kolme viikkoa yli ennen kuin syntyi. Huh, mä ponin varautunut siihen että max sen kaks viikkoa eikä päivääkään yli. Mieluiten synnyttämisen vähän ennen la kuten esikoiseni mutta eihän noita voi mitenkään suunnitella. Niin ja nyt on kasassa 34 viikkoa, eikös se tarkoita ettei synnytystä estellä jos kävis niin että vauva alkais kiirehtimään!?

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Tää Likka on niiiiin lomalla! :D olis reilu viikko täs ensin kesälomaa ja 3.6 alkaa virallinen äippäloma! Hyvillä mielin, kylläkin vähän hakee vielä uraansa tää oleminen koska olin viimeisen puolivuotta aika työnarkomaani.. Ja nyt se sit loppu kuin seinään!
Mut ihan hyvä että alkoikin vapaat koska nää helteet on tuonu mukanaan ihania oireita roppakaupalla.. Eilenkin nukuin kahdet päikkärit kun yöllä supisteli ja oli niin kuuma että ei saanu mitenkään päin oltua.. Jalat on kun norsulla; nilkat katos jo heti aamusta jonnekin... :( ice powerista on tullu öisin mun paras ystävä; ilman sitä jalat on ihan tulessa ja potkin vaan kokoajan!
Mutta nyt pitää puuhastella; tää päivä menee kaupoilla, joku syö meidän jääkaapin aina ihan hetkessä tyhjäks! En ymmärrä!! Plus täytyy ostaa pullaa pakkaseen ja leipomistarvikkeita kun olen kutsunut kaikki kylään tän tulevan kuukauden aikana! :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mimmi, joo katos, pikku näppäilyvirhe :grin

Miten voi mennä kolme viikkoa yli? Eikös kahden viikon jälkeen käynnistetä tai tehdä sektio? Vai siis niin kuin että kolmannella ylimenevällä viikolla?

Takaisin