Toukokuun tohinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yohanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jossunen:  Täällä ainakin se kakkoslääkäri oli nimenomaan sisätutkimus, melko pikainen, ja siinä samalla lääkäri antoi käsituntumalta painoarvion.  Saattaa olla sun miehellä ihmettelemistä synnärillä kun alakertaan tirkistelläänkin usein, myös lapsivuodeosastolla siis :D  Mutta meillä ainakin sairaalassa kaikki kätilöt oli naisia, opiskelijoita oli vain yksi ja siellä ei lääkäri muistaakseni käynyt kuin laittamassa epiduraalin.  Neuvolalääkäri sen sijaan on mulla mies, mutta ihan asiallinen kuitenkin <:)
Mulla toi laiskuus ja reippaus on ihan päivä kohtaista.  Välillä saan rykäistyä jotain isolla inspiraatiolla mutta sitten joukkoon mahtuu paaaaaaljon enemmän niitä sohvapäiviä <:)  Toisaalta, reilumpaa miestä kohtaan olla riehumatta liikoja koska niinä päivinä kun olen rehkinyt, olen illalla aivan puhki ja käsittämättömän pahantuulinen.  Toisaalta kun on kaikki päivät kotona niin kotityöt ei niin kuormita vaikka ne mun vastuulla yksin onkin kun joka päivä tekee jotain pientä.
Kamala nälkä, äkkiä syömään!

Voi väsymys ja laiskuus sentään.. Täälläkään ei jakseta tehä mitään ylimäärästä.. Välillä iskee semmosia tarmonpuuskia, että saa vaikka imuroitua.. Mutta iltasin olen todella väsynyt.. Siis nytkin jo silmät menisi ihan väkisin kiinni.. Ajattelin soittaa neuvolaan ja kysästä josko pääsisi verikokeisiin ja katsoisivat tuon hb:n.. meillä ei siis normineuvolakäynnillä mitata..

Täällä huomattiin, että sormet on turvonneet. Kiiva.. Nyt jo.. Viimeksi olin loppuvaiheessa kuin ilmapallo.. Ja jalat ihan semmoset limput..emoticon  Ja ai kauhia ku ne sattu..

Muuten.. Te jotka ootte jo kerran ollu raskaana.. Ajelitteko bikinirajoja ihan loppuvaiheilla?? Kamuni sanoi, että hän ajeli.. Tosin synnytti reippaasti etuajassa, mutta odotti kaksosia.. että hänen loppuvaiheessa vatsa oli kuitenkin iso.. Ite en pystynyt mitenkään taipumaan siihen, että oisin ees nähny tonne alakertaan..emoticon

Noniin.. josko menisi suihkuun..

idaho:  Täällä kanssa turvottelu alkanut.  Siis jos istun vaikkapa koneella tai autossa liian pitkään niin jalat turpoaa :(  Muuten onneks vielä välttyny isommilta, saas nähdä kun helteet tulee...  Pitänee vaan juoda jatkuvasti vettä (ja juosta pissalla minuutin välein, pöh).
Tissit alkanu vuotaa täällä.  Onneksi on vielä vähäistä, ei huvittais kaivaa liivinsuojia naftaliinista, oma hommansa niidenkin kanssa pelaamisesta.  Joskin varmaan ois helpompaa kuitenkin kuin imettäessä kun ei tartte niitä tissejä edes takas sieltä liiveistä kiskoa.
Meillä sanoutu hella eilen irti yhteistyöstä.  Ja tietenkin just niin ettei sitä saa pois päältä...  Nythän tuo tuolla kylmänä nököttää kun on sulake irti.  Mikälie kosketushäiriö siinä sitten, sähkömiestä odotellessa <:)  Vähän haaveilisin kyllä uudesta hellasta ;)
Huomenna neuvola, jee!  Kummasti niitä käyntejä nyt odottaa kun niin harvakseltaan on :D  Veikkaan että nyt ollaan menty jo lähtöpainon yli kirkkaasti (kotivaakaan en luota, se heittää parikin kiloa päivän mittaan).

Mulla on kans vaihtelevasti laiska olo. Mulla piti töiden loppua huhtikuun viimenen päivä, mutta kappas.. täällä mää tuunin koneella nytki istun ja touhostan. Oon nyt tehny 3-4 päivää viikossa töitä, riippuen miten firmalla on ollut tarvetta. Ei kyllä sinänsä haittaa, sehän tietää vain rahaa. Silloin kun on työpäivä, niin en jaksa mitään ylimääräistä rehkiä ja olenkin ottanut ihan selkeäksi kannaksi, että illalla sitten makaan sohvalla aivan hyvällä omallatunnolla ja menen ajoissa viimestään k. 23 nukkumaan. Vapaapäivinä sitten en osaa ottaa rauhallisesti, koska kroppa on tottunut liikkumaan ja olemaan kiireessä, silloin siivoan ja hoidan kotihommia, käyn kylässä ja yritän olla reipas. Vapaapäivinä sallin itseni nukkua pitkään ja iltaisin kyllä sohva ja televisio on parhaita kavereita. Nyt tuntuu työnteko hyvältä, koska ei ole sellaista pakkoa. Voin kieltäytyä työvuorosta jos tuntuu siltä. Vielä en ole kieltäytynyt, mutta hyvä tietää, että sellainen mahdollisuus on.

Mua kans ällöttää tämä pyöreä olomuoto. Itseasiassa mun maha on kaks osainen tynnyri, ei yhtään pyöreä, vaan tasainen ja keskellä on kuoppa, vaikka kohtu on kasvanut jo kylkiluiden alle. Mulla SF-mitta oli viime neuvola käynnillä huimat 29cm. Jotenkin nämä läskit ahistaa ihan hirveästi. Järjellä kun ajattelen, niin kaikki housut kyllä putoaa päältä ja puserot menee niinku normaalistikin vielä, mutta silti on lihava olo. (Mulla siis on reilusti ylipainoa, nyt mennään jossain 107kg tienoilla).

Meillä on ruennut nyt seksi takkuamaan. Mulla alkaa hulluna supistelemaan aina kun laukean. Se ei tunnu mukavalta ja sitä oikein pelkää ja sitten ei uskalla rentoutua. Oliko nämä meidän puuhastelut nyt sitten tässä vai pitääkö noihin suppareihin vaan asennoitua oikein, että niitä ny vaan tulee?

Täällä on ilkeänä vaivana krampit jaloissa ja suonenvedot varpaissa ja jalkapohjissa. Syön kyllä magnesiumia ja juon paljon vettä, mutta ei siitä mahda olla apua. Selkä on välillä vähän hellänä ja saankin nyt masulleni tukivyön, siitä on varmasti hyötyä. 

Meillä on miehen kanssa ollut nyt kovin vaikea jakso. Riidellään jatkuvasti ja mulla itkettää koko ajan ja tuntuu, ettei mua huomioida. Olemme miehen kanssa puhuneet asian läpi ja nyt viime päivinä on asiat ollu ok. Saa nähdä kauanko jatkuu niin...

Taitaa olla kaunis sää kun täällä on niin hiljaista emoticon
Tää onkin hyvää siedätyshoitoa kesä- ja heinäkuuta varten. Huh, meillä on nytkin jo tuskaisen kuuma!

Eilen illalla aattelin että voi kuinka hyvä etten oo enää töissä. Ei mun asiakasneuvotteluista tulis enää mitään. Piinkova bisnesneuvottelija on yhtäkkiä muuttunut itkupilliksi. Juteltiin miehen kanssa vauvan ristiäisistä/nimeämisjuhlista. Ei olla vieläkään päästy yhteisymmärrykseen kastetaanko lapsi kirkkoon vai ei. Mies kyllä haluaisi kastaa lapsen kirkkoon vaan ja ainoastaan sillä perusteella että se seremonia on helpompi järjestää. Hän myös kuvittelee että kirkon seremoniakaavaa voidaan muokata ja esim. poistaa niitä virsiä. No eihän niitä mihinkään voida poistaa. Kirkko tekee asiat omalla tavallaan ja piste.
Lapsella ei tule luultavimmin olemaan mitään kontaktia kirkkoon ja uskontoon ennenkuin hän menee kouluun ja sitä myötä uskontotunneille. Mies on sitä mieltä että lasta saatetaan kiusata sen vuoksi jos ei kuulu kirkkoon, itse olen taas toista mieltä.
Riita saatiin aikaiseksi siinä vaiheessa kun mies tapansa mukaan rupesi mököttämään kun ei saanut tahtoaan läpi. (perheensä ainoana lapsena on kokenut tämän käytännön hyvinkin toimivana vanhempiaan kohtaan. Jos hän ei saa mitä haluaa, paras keino on kiukutella ja mököttää.. no minuun tämä ei taas toimi alkuunkaan)
Halusin keskustella asiasta miehen kanssa ja kuulla hänen kantansa miksi on niin vastaan pelkkää nimeämistä mutta päädyttiin vaan siihen että minun piti puolustaa omaa kantaani ja olin lopulta selkä seinää vasten mielipiteeni kanssa ja mies mökötti. Tähänkään mennessä en ole kuullut muuta perustetta kuin että se kastaminen on helpompaa.. no mitähän merkitystä sillä helpoudella on miehelle kun minä ne juhlat kuitenkin järjestän. emoticon

Huoh.. olipahan taas vuodatusta. Sorisori, tätä tää mökkihöperyys teettää :D

Hei miten niin ristiäiset on helpompi järjestää? Eikös nimiäiset voi olla ihan sellaiset kuin haluaa, vaikka vaan juhlat joissa kerrotaan lapsen nimi? Maistraattiin ilmoittaminenkin käy varmaan samalla lapulla kuin kastetuillakin, se taisi tulla postissa syntymän jälkeen. Ristiäisissä piti meidän ainakin käydä tilaisuus läpi papin kanssa pari viikkoa etukäteen ja tietysti sovittaa hänen ja meidän aikataulut yhteen (kaste oli kotona). Ja tarkistuttaa että tulevat kummit ovat seurakuntien jäseniä (piti antaa heidän sotut (!)). Ja hankkia kastemekko. Ja malja. Jne. Ihanaa wilperi jos teillä on mököttäjä kotona, voi olla että niitä on kohta kaksi... :) Mun miehellä taas on vahva taipumus marttyyriuuteen (perintö anopilta), enkä mä keksi sitä vastaan muuta asetta kuin huumorin, on se niin typerää. Kyllä hän näkee sen hölmöyden omassa äidissään, mutta omalla kohdalla vähän heikommin... :) Tosin parannusta on tullut kyllä tässä 10 vuoden aikana...
Mulla on ihan järkyttävän lihava olo. :( Katsoin just että kiloja on tullut ainakin 5 jo, ja vatsa vaan kasvaa enkä osaa rajoittaa herkkujen syöntiä. Hmm joo, oma vika tietysti. Olisin jo valmis luopumaan tästä valasolosta, ja on tosi mälsää että viikkoja on jäljellä vielä... toistakymmentä! Huohhh. Onneksi on vau. :)

Ai niin idaho, mä en pysty muistamaan ajoinko vai en - luultavasti en, koska en bikineissä hyörinyt kuitenkaan. Saas nähdä joutuuko tänä kesänä siihen puuhaan (peilin avulla?), kun nyt joudutaan odottelemaan elokuulle.

Jos kovin väsyttää niin kannattaa tarkistuttaa tuo hemoglobiini. Sehän on tosi pieni toimenpide, ja meillä kyllä tehdään nyt joka käynnillä. Vaikka voi se väsymys tietysti muustakin johtua, mulla ainakin oli viimeksi ihan ok arvot mutta silti tekisi mieli vain nukkua. :)

Idaho: Minä kyllä ajelen kaikki pois säännöllisesti. Täytyy kyllä myöntää, että melko mielenkiintosta hommaa ja veri siinä tirskuu, ku monesti oon vetassu vähä huolimattomasti johonki suuntaan. Oon yrittäny pyytää miestä, että josko hän suostuisi tuon homman toimittamaan puolestani, mutta ei hän uskalla kun varmasti kuulemma satuttaa :D. Eli, mikä sheivaa sokkona sitte. Ajattelin harkita jotain sokerointia tai muuta karvan poistoa lähempänä LA:ta. En tahdo olla pusikkopirkko :D. Muutenkin ajelen sääret ja kainalot tasaisin väliajoin. Tosin ei mulla hirveästi ole ajeltavaa, kun kaikki karvat ihan valkoisia :D.

Wilperi: Mää en kyllä kans sulattais tuommosta perustelua, että ristiäiset on helpompi järjestää, kun tosiaan on nuo aikataulujen yhteensovittamiset sun muut siinä. Nimiäisistähän voi tehdä ihan oman näköiset. Meillä minä aion tehdä käsin kummitodistukset kummeille. Meidän isä varmaan soittaa jonkun ihanan laulun kitaralla ja toinen ystäväni laulaa. Mies ja sylikummi aikovat pitää puheet ja julkistamme nimen. Näin yksinkertaisella kaavalla mennään. Ei mitään tiukkaa tökötystä.

Nia: En mäkään sitä selitystä oikein sulata. Sinäänsä en ole ehdottomasti kastamista vastaan, mutta ei mulla oo siitä mitään hyvää sanottavaakaan. Omasta mielestäni tämmöistä asiaa ei vaan voi päättää sen perusteella mitä minä haluan tai mitä mies haluaa vaan ensisijaisesti täytyy ajatella lasta ja vasta sitten sitä mitä mieltä me vanhemmat asioista ollaan. Tähän ei mulle riitä perusteluksi juhlan "helppous".

Tää kastamis/nimeämisjuttu on muutenkin niin kinkkinen.. Mies haluaisi pyytää sinne ristiäisiin muutaman kaverinkin, se ei haittaa mutta mua huolestuttaa että jos mun faija ilmestyy niihin juhliin. Hän on täyspäiväjuoppo ja mihinkään sosiaalisen tilanteeseen ei voi tulla ellei oo jo ovella konttauskunnossa. En ole muutenkaan missään tekemisissä isäni kanssa enää. Aina on kuitenkin se mahdollisuus että hän jollain ilveellä onnistuu tulemaan ensimmäisen lapsenlapsensa ristiäisiin. Suvun kanssa vielä kestää sen häpeän että isoisä on sosiaalivammainen totaalijuoppo, mutta en halua että ystävämme näkevät semmoista käytöstä mitä sieltä suunnalta on tulossa. Ehdotinkin että pidettäisiin lähimmille ystäville omat juhlat.. mutta sekään ei oikein käy. Äh, kyllä osaa yksinkertainen asia olla vaikea :D

idaho: Mun eräs ystävä kovasti suositteli tuota Nian mainitsemaa sokerointia. Muutaman kerran jälkeen sääristäkin karvan kasvu loppui melkein kokonaan.

Kiva kuulla etten oo ainoo "laiskottelija".. heh :D
Pitäs vaan saada ukkokin ymmärtämään, sen on niiiiin vaikea tajuta miten minä voin olla väsyneempi laiskottelupäivän jälkeen kuin hän pitkän työpäivän.. En halua kuitenkaan valittaa ja marista, haluisin vaan että tää asia menis sille perille ettei mun tarvi aina hävetä ja potee huonoo omaatuntoa kun en jaksa ja riitä kaikkeen.. :/

Töissä työkaverit sanovat, että mulla on "ihana maha". Jotenkin naurattaa koko ajatus. Mulla on aina ollut iso läski maha (nyt tämä on vaan isompi) ja nyt tämä on jotenkin muka ihana. :) Kannattaa kuulemma olla raskaana. Yks lapsuudenystävä sanoi että näytän tosi nätiltä ja raskaus sopii mulle. :) Oma mies ei tietenkään itse tällaisia lauseita latele. Jos kysyy miltä näyttää, saa usein vastauksen "ihan hyvältä".

Maha kasvaa ja on kyllä niin edessä, että väsyttää kaikenlainen touhuaminen. Usein myös iltaisin on nilkat turvoksissa. Vihkisormus ei ole mahtunut enää kuukauteen sormeen, toivottavasti mahtuu sitten raskauden jälkeen, ei ole vielä kovinkaan vanha. :) Lasken kyllä jo jäljellä olevia työaamuja, enää 13 jäljellä. Ihanaa! Voi olla, että kerkeän jo kesäkuussa kyllästyä kotona olemiseen, kun on tottunut aina touhuamaan jotain, mutta pitää vaan keksiä jotain järkevää tekemistä.

Me ei otettu vauvavakuutusta etukäteen. Otetaan sitten jonkinlainen tapaturmavakuutus kun lapsi on syntynyt. Toivotaan, että tulis melko terve vauva.

Ylihuomenna on neuvolalääkärin aika. Saas nähdä mitä siellä tapahtuu. Ilmeisesti ultrausta ei enää ole?? Aion kyllä kysyä synnytysvalmennuksista, kun ei ole aiemmin niistä mitään kerrottu. Eikö niitten kohtapuoliin pitäis jo alkaa...

Hyvää ja ihanaa kesäistä viikkoa kaikille! Kiva kun pääsee pitkästä aikaa tänne kirjoittelee, ei ole oikein foorumi toiminut.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, etteikö kastajaisten kulkua voisi sopia papin kanssa omanlaisikseen. Kastajaiset, kuten hautajaiset ja häätkin voidaan toimittaa aivan ilman virsiä tai sen kummenpia saarnoja. Kaikki on sovittavissa.

Juu niin mäkin olen kuullut.. Ja muistaakseni meiän pappi sano, ettei se laulaminen ole mikään pakollinen. Moni vaan haluaa sen, kun ovat kuitenkin ihan nättejä. Siis ristiäisissä.

Me siis aiotaan järjestää. Niinkuin aikasemmin oli puhetta. Saa nähä missä. Viimeksi seurakunnan omissa tiloissa. Nyt haluaisin yhden todella nätin paikan, mutta siinä on semmoinen että varmaan täytyisi ostaa sitten pitopalvelu samaan syssyyn.. Ei kiitos.. Meillä noita leipojia riittää suvussa..

Kiitos sheivausvinkeistä!! Saas nähä jaksanko sitten bikinirajoja sen kummemmin siistiä. En oo mikään bikinityyppi ja hametta käytän todella harvoin.. Viime raskaudessa annoin vaan rehottaa. Oli hurmaavaa eka suihku, kun vatsa oli hiukan pienentyny.. HUI.. Semmonen pusikko..emoticon  Toisaalta silloin se oli ihan sama miltä se alakerta näyttää..

Jee.. Viikko 28 alkoi tänään..emoticon  Oiskohan se sitten se viimeinen kolmannes.. Juhuu..

Tänään kaupungille rintsikkaostoksille ja nimikirjoja lainaamaan..

Huomenna luvattu kylmenevää.. emoticon

Eipä mekään olla otettu vauvavakuutusta. Ei esikoiselle eikä tälle uudelle.. Ja esikoisella ei ole muutakaan vakuutusta.. Joskus tarvisi joskus ei.. Meillä on tähän mennessä ollut kaksi korvatulehdusta ja kaksi keuhkoputkentulehdusta.. Kolme tautia parannettu ihan oman terveysaseman/päivystyksen voimin ja yksi yksityisellä.. Eli meille tähän mennessä olisi vakuutus ollut turha..

Kuitenkin on ihanaa, että Suomessa on tälläinen terveydenhoitojärjestelmä.. Täytyy olla myös siitä kiitollinen! (yleensä tuppaa unohtumaan kun saa "huonoa" hoitoa)...

Täällä alkanut ne unettomat yöt nyt.. ei nyt siis kokonaan unettomat, mutta semmoiset levottomat. Pyörin ja etsin mukavaa asentoa, sitten nukahdan hetkeksi ja taas herään ja pissille ja pyörimään ja pissille... jne emoticon En kuitenkaan yleensä salli itseni nukkua yli 8, otan sitten vaikka päikkärit. Kaippa tuo muutto alitajunnassa stressaa, vaikka koitan olla sen suhteen ihan rauhallinen. Onneksi teen töitä kotoa käsin, niin saa olla tässä kotosalla paljon.

Hammastakin alkanut vihloa.emoticon Onneksi sain tarkastusajan jo ensiviikolle. Tiedättekö saako raskaana oleva normaalisti puudutuksen hammaslääkärissä, jos joudutaan vaikka paikkaamaan? 

Iiiiiiiiihanaa, unelmistani on tullut totta, tää forum TOIMII :))))))  Pienessä ne on onnellisuuden avaimet XD  (Paitsi että mun tickerissä on edelleen noi "lakanat" alla ja päällä, oon pahoillani, en voi sille mitään, forumin bugi)

plipp:  Toinen pyörijä ilmoittautuu!  Tosi ärsyttävää yökukkua...  Vaan minkäs teet.  Ja viimeksi ainakin paheni loppua kohti, sen ne hormonit teettää :S 
Hampaista taas, että kyllä saa puudutuksen ja röntgenkin onnistuu jos sitä siis tarvitaan.  Jouduin kanssa paikkuulle viime raskaudessa.  Ainoa mikä oli raskaana ihan kamalaa, oli se pää alaspäin tuolissa roikkuminen.  Närästi vallan vietävästi niillä viikoilla ja suurinpiirtein koko mahan sisältö valui sitten kurkkuun.  Yök.  MUTTA tarvittaessa raskaana olevat hoidetaan myös pystymmässä asennossa.

idaho:  Mä olen kanssa hyvin tyytyväinen kunnalliseen terveydenhuoltoon.  Se tosin on ihan hirveen paikkakohtaista.  Helsingissä kun asuin niin ei ollu kyllä kehumista :(  Mutta täällä Nurmijärvellä ainakin saa lääkärinajan todella helposti ja asiallista hoitoa.  Meilläkin siis sinällään se lapsivakuutus on ollut turha, mutta olen ajatellut sitä siltä kantilta että jos tulee joku isompi kolhu tai tarvitaan korvien putkitusta tai leikkausta tms. niin hoitaa sitten yksityisellä vakuutusyhtiön piikkiin.

Ristiäisistä.  Me järjestettiin viimeksi kotona.  Ja sen takia tosiaan piti käydä papin kanssa tapahtuma läpi että sai sen seremonian semmoseksi kuin haluaa.  Itse en siis kirkkoon kuulu mutta mulle tää kastaminen sopi kyllä.  Saa lapsi sitten isompana päättää haluaako kirkkoon kuulua.  Mutta siis sen juhlan sisällönhän saa suureksi osaksi itse päättää oli sitten ristiäiset tai nimiäiset.  Ja jotenkin, vaikka en uskossa olekaan, niin mun mielestä tilaisuuteen kuului sen "Maan korvessa kulkevi lapsosen tie" -laulun laulaminen ja miksei myös Ystävä sä lapsien :)  Mutta kukin tavallaan.  Meillä tarjoiluista vastasi viimeksi anoppi, mistä olin hyvin kiitollinen, meillä kun ei ollu pennin latia rahaa silloin kun mies oli ollu 1,5kk lomautettuna.  Toivottavasti hoitaa tälläkin kertaa, niihin voileipäkakkuihin uppoaa kyllä sievoinen summa <;)

Viimeks sheivailin lopussa sillai sokkona, et vähä isompia sai ees pois! Oli kyllä järkytys synnytyksen jälkeen kun taas näki alakertaan!! Jalat onneks pystyin sheivaan loppuun asti, niitä en ois kestäny karvasina sitten yhtään, vaikka talvi olikin!! Varotin jo miestäkin viimeks et ellen ite pysty epilaattorilla vetään jalkojani niin hän joutuu.

Blääh, en oo yleensä ikinä kipeenä ja nyt on sitten keuhkoputken- ja poskiontelontulehdukset, antibioottikuuri ja viikko saikkua. Ettei väsymys johtunu pelkästään raudanpuutteesta, haki varmaan loppuviikosta jo tauteja. Inhottavaa kun ei saa ottaa kunnolla särkylääkettä eikä osaa oikein levätäkkään. Tyttö on päivät hoidossa et saisin levättyä, mut lepää nyt kun kämppä thjänä ja aikaa ois tehä kaikkee puunausta ja siivousta... No, täytyy vaan koittaa et paranis kunnolla.

No ehkä tuo kirkollinen jäykkyys kuuluu sitten vaan tuonne maalaiskirkkoihin. Viimeeksi kun oon joutunut kyseisen instituution kanssa asioimaan niin pappi ei kyllä antanut milliäkään periksi. Mutta tää tosiaan oli pienen maalaiskylän pappi joka oli muutenkin ihan pyllystä. Suuressa maailmassa on asiat ehkä sitten vähän paremmin :)

Niinkun Moon tossa jo sanoikin niin julkisen terveydenhuollon laatu on aika paikkakohtaista. Itse kun pääseen nauttimaan tästä Helsingin kunnallisesta hoidosta niin ei tarvinut kahta sekuntia miettiä otetaanko vauvalle vakuutus vai ei. Sitten kun on melko varmaa että lapselle jossain vaiheessa tullaan putket korviin laittaamaan niin mm. siihen on hyvä varautua. (mulla on TODELLA huonot korvat, vielä nykyäänkin kärsin korvatulehduksia. Sama vika veljillä ja mun isällä)
.. Oon myös niin hienohelma etten tykkää jonottaa tuntitolkulla vanhusten ja juoppojen kanssa päivitystyksessä. :)

Hei, mä luulen kanssa että se riippuu tosi paljon papista, kuinka paljon saa itse vaikuttaa. Meilläkin oli aika tiukka pappi, ihan peruskaavan mukaan mentiin ja itse piti siitä valita että mitkä vaihtoehdot otetaan tekstinpätkistä. Ja kaksi virttä piti olla. Tää oli mulle kyllä ihan ok, mutta jos virallinen versio ei niin kiinnosta, niin ehkä seurakunnasta kannattaa kysellä vähän käytäntöjä ja eroja pappien välillä.
Tässä välissä jo nukuin rauhallisemmin, mutta nyt näen taas ihan kauheasti unia.Aika moniin liittyy myös seksiä, hmmm, pitäisköhän asiassa aktivoitua vähän enemmän! Oma mies on kyllä yleensä kyseessä myös unissa, hyvä niin. :) Mutta eilenkin suunnittelin katsovani euroviisuja, mutta nukahdin itse lasta nukuttaessa, joten siihen meni sekin ilta. Eli kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa on aika olemattomasti, kun mä nukun silloin kuin lapsikin.
Mä kävin just hammaslääkärillä, ja puudutus on ihan sallittua. Mua vaan ei pystytty auttamaan, koska reikä on kahden hampaan välissä, ja koska raskaana ei ilmeisesti ainakaan Espoossa oteta röntgeniä, niin lääkäri ei päässyt näkemään mistä olis pitänyt lähteä poraamaan. Eli odotellaan ja toivotaan ettei hammas enempää ärry ennen syyskuuta... Tosin mä en ihan käsitä miksei suuta voisi kuvata kun vauva on kuitenkin aika kaukana alempana??
Vakuutuksesta: kuten jo sanoinkin, niin useimmiten se varmaan on turha. Me nyt otettiin se kuitenkin tälle toisellekin, koska mulla oli korvatulehduslapsuus ja näemmä tuolla esikoisellakin, joten saadaan tällekin sit putket lyhyellä varoitusajalla heti kun tarvitaan. JOS tarvitaan, tietysti toivon että vakuutus on "turha"! :) Huomasin vaan just kun laskua maksoin, että ennakkomaksua ei palauteta vaikka vakuutus irtisanottaisiin. Eli ekan vuoden vakuutusta joutuu käytännössä pitämään joka tapauksessa. Toisaalta ehkä tää kakkonen ei ole ihan niin terve kuin ykkönen, kun isosisko tuo pöpöjä päiväkodista... No joo, ehkä tätä ei kannata liikaa miettiä, menee saivartelun puolelle! :)

rintsikat ostettu.. Kävin oikeen liiviliikkeessä.. Ja en oo ikinä sitten laittanut näin paljon rahaa rintsikoihin.. 75 euroa!! Huhhuhemoticon

Oon niin huono ostamaan rintsikoita.. En tiedä todellakaan omaa kokoani.. Viimeksi kävin samassa liikkeessä ja mun rintsikkakooksi saatiin 80 C.. no nyt sitten sanoin mikä koko olen.. Myyjä heti, että ihan liian iso ympärysmitta ja väitti kiven kovaan että oon 75 ja nyt D kuppia.. Epäilin ihan ääneen... Menin kokeilemaan niitä sitten siis 75 D.. Mun mielestä ihan liian pienet, mut myyjän mielestä liian isot???!! Väitti että oon 70 D.. Toi sen kokoiset.. Enhän mä saanu niit ees kiinni!! Myyjän piti auttaa.. Joka paikast tursus.. Väitti et ne hyvät.. No päädyin nyt sit ostamaan 75 kokoa.. Ja nyt jo harmittaa.. Mut toisaalta.. nä kyl pitää rinnat ihan kiinteen näkösinä.. Ei oo semmoset löllykät ku toisissa..emoticon

Vois kattoo jos laittais 28 viikon kunniaks masusta kuvan..

No hyvä tietää että on olemassa semmosiakin pappeja jotka ei niin vanhoillisesti seuraa sitä "virallista" kaavaa :)

Oon tässä muutamana päivänä havainnut uuden melko ärsyttävän raskausoireen. Oon aina ollut melko herkkä pahoinvoinnille autossa ja muissakin liikkuvissa välineissä.. Raskaus on saanut tän herkkyyden ihan uusiin sfääreihin. Ei tarvi kun hetki olla autossa niin heti on ällö olo ja alkaa oksettaa. Ei kiva. Sama ilmiö tulee esiin myös metrossa, bussissa ja ratikassa. Enpä siis kauheesti haluu liikkuu himasta mihinkään jos ei oo pakko kun aina tulee huono olo.

Eilen olin kyllä urhea ja mentiin miehen kanssa kaupungille syömään ja lintsille. Tosin mihinkään laitteisiin ei menty, mutta söin hattaraa ekaa kertaa ikuisuuksiin. Pienet on huvit nykyään kun pikkuisesta hattarasta saa niin paljon iloa :)

Takaisin