Moi! Niin se vaan meni se mun perjantain lomapäivä: pikkuisella oli vähän kuumetta torstai-iltana, joten sain nauttia hyvin energisen tytön seurasta koko perjantain, kun ei voinut päiväkotiin laittaa. Kivaahan sekin oli mutta ei kyllä yhtään kaipaamaani ja tarvitsemaani LEPOA. Ja nyt taas väsyttää vaikka on vasta maanantai....
Me otettiin myös vakuutus valmiiksi - tai siis hakemuksen hyväksyntää odottelen vielä. Otin Pohjolasta, kun siellä on muutkin vakuutukset, enkä jaksanut kysellä muiden hintoja. Vaikka aika kalliiltahan ne tuntuu... Otettiin sama esikoisellekin, ja ekat 1,5 vuotta maksettiin ihan "turhaan". Sitten kun päiväkoti alkoi, alkoi myös korvatulehdukset, ja nyt kun tammikuussa laitettiin putket korviin (800e+parit lääkärikäynnit päälle) niin nyt ollaan päästy plussan puolelle. On se kyllä niin luksusta, kun pääsee samantien lääkärille, eikä tarvitse miettiä että raatsiiko mennä, mutta kyllä tietysti vakuutusmaksun (n.300) + omavastuun 100e hinnalla jo useamman kerran lääkärissä kävisikin. Kertamaksu on lastenlääkärille ollut jotain 60-70e Espoossa Diacorissa. Eli siis aika paljon vaihtelee että kannattaako ottaa vai ei. Esikoisen kohdalla meinasin jo irtisanoa vakuutuksen viime syksynä, mutta onneksi en sitä tehnyt. Ainakin jos on yhtään korvatulehdushistoriaa, korvasairaudet raakataan helposti pois vakuutuksen piiristä, jos uutta olisin nyt hakemassa.
Kylläpä te olette ahkeria! Tuolla esikoisella alkaa olla vähän sellaista uhmaa ilmassa, että energiat menee helposti siihen. :) Ja lisäksi mä olen herkutellut makealla ihan liikaa, ja luulen että se myös väsyttää. Mutta se on niin se vanha kierre: kun väsyttää niin ottaa vähän nameja että jaksaa, ja sit taas väsyttää enemmän, ja sit pitää palkita itseä taas jaksamisesta ja...
Mäkään en päässyt tänne sivuille ollenkaan tänään ennenkuin nyt, eli kai niillä on jotain häikkää jossain kohti. Ärsyttävää!
Musta supistukset tunnistaa kyllä siitä, että on vatsa ihan pinkeänä. Kokonaan tai osittain. Muistan viime raskaudesta joitain "osittaissupistuksia", joissa vain toinen puoli mahasta supisti! Se oli tosi hassun näköistä, kun toinen puoli oli ihan koholla ja toinen ei. :D