Toukokuun tohinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yohanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tulee ens viikolla kolme kuukautta laskettuun aikaan eli pitäis pikapikaa päättää tuo syntymättömän lapsen vakuutus... Meinaatteko te muut ottaa? Mistä vakuutusyhtiöstä? Ensin ei aiottu ottaa, mutta nyt ollaan ajateltu, että terveestä lapsesta jos jostain on mukava maksaa vähä ylimäärästä. Jos lapsi ei sairastele eikä tartte käyttää lääkäripalveluja, tuskin se jälkikäteen hirveesti harmittaa.

Josku: Me otettiin Tapiolasta vakuutus syntymättömälle lapselle. Koettiin että ihan hyvä ottaa se ennenkuin lapsi syntyy sillä se korvaa sitten sairaalakulujakin jos jotain erikoishoitoa tarvii syntymän jälkeen. Sitten kun sen voi ottaa syntyneelle lapselle vasta 2 kk vanhana jolloin vakuutusyhtiö voi poistaa vakuutuksen piiristä joidenkin sairauksien hoitoa.
Eikä se ennalta otettu vakuutus maksanut kun 80,- enemmän (vakuutuksen varausmaksu).

Me ostettiin kirpparilta varmaan jo ensimmäisenä ostoksena semmoinen Nalle Puh-sitteri, kun maksoi muistaakseni reilu 10€, kuvittelisin kuitenkin aika paljon käyttäväni sitteriä vauvalla, varma en voi olla emoticon 

Iiik.. kohta paukkuu satanen rikki!! emoticon
Maanantaina olis sit uudestaan sokerirasitus, kun minähän kävin jo 16 viikkojen tienoilla ekan kerran, silloin kaikki arvot oli hyvät, toivottavasti on edelleen! 

Mukavaa viikonloppua ja äitienpäivää kaikille!! emoticon

Alle sata!  Jeeeee!  Paitsi että viimeksi mua ainakin turhautti se kun kaikki muu raskaudessa oli tarkasti laskettavissa paitsi se vauvan syntymä <:)  Laskin päiviä millon mihinkin, ultraan tai neuvolaan tai äitiysloman alkuun ja sitten se laskettu aika kuitenkin on vain se arvio X)  Voitte kuvitella että otti se päähän kun meni lasketun ajan yli ja mä kun olin vielä päättäny että kyllä se lapsi syntyy rv38...  Ikään kuin sitä voisi itse päättää ;)  No, tällä kertaa oon päättäny että ei alkais vesien menolla synnytys, haluisin niin kovasti sinne ammeeseen mutta viimeksi en infektioriskin takia päässyt (justkin vesien menon takia siis).  Yhtä paljon mun päätös luultavasti tähänkin asiaan vaikuttaa XD XD XD
Meillä on vakuutus tulokkaallekin.  Tai olettaen ainakin että saadaan se varausmaksu maksettua ajoissa <:)  Syntymättömän lapsen vakuutus tällä kertaa.  Viimeksi ei saatu kun havahduttiin siihen vakuuttamiseen liian myöhään.  Noooo, eipä esikoisen vakuutukselle ole ollut toistaiseksi vielä käyttöä ollenkaan mutta varmuushan ei venettä kaada.

Me otettiin esikoiselle Pohjolasta vakuutus ennen syntymää, ja nyt kun muutkin vakuutukset on Turvassa, niin sinne otettiin tälle uudelle tulokkaalle vakuutus. Jossain (niin kun turvassa) se vakuutuksenotto täytyy tehä 2kk ennen laskettua.

Moon, juu ois kauheen kiva kun tietäs etukäteen koska syntyy! Varsinkin kun esikoiselle täytyy hommata hoitopaikka siks aikaa :) Ja ei oo ketään sellasta kuka ei olis töissä, et vois hälyttää kun tarve tulee, vaan täytyy hommata monta paikkaa varoiks mihin voi tuupata ja pitää kirjaa kaikkien työvuoroista jne. Kivaa hommaa!

Nyt sain eilen vihdosta viimein haettua lisää rautaa, joskos vähä piristäs!! Ehkä tää räkäsyyskin vähän verottaa ja väsyttää, tänään ajattelin maata sohvalla peiton alla ja lipittää teetä lopuillan. Ja huomenna pääsee parturiin hemmoteltavaks, jippii! Tää tukka alkaakin näyttään jo niin karseen väriseltä ja etutukka ylipitkältä että hyi!!! Tekee hyvää tälle muutenkin ällölle olomuodolle ja pohjamudissa olevalle itsetunnolle :) !

Mutta hyvät äitienpäivät ja viikonloput kaikille!

Täällä myös hengästyttää ja olo on kuin valaalla, vaikka painoa on edelleen 2kg alle lähtöpainon. Tuntuu ettei jaksa edes eskoisen leluja kerätä lattialta istumatta välillä ja eilinen 1km matka perhekerhoon tuntui aivan valtavan suurelta saavutukselta. Tänään kuitenkin sain aikaiseksi vaihdettua lakanat, imuroitua(jopa sänkyjen alta vaikka tuskaista olikin) ja pestyä lattiat, mutta se varmaan taas tarkoittaa, että makaan illan puolikuolleena sohvalla. Voisi joskus oppia tekemään asioita vähän kerrallaan. :D
Meille ostettiin Oran sitteri uutena, vaikka mietinkin ettei ehkä sitä tarvita. 25e maksoi silloin tarjouksessa Oran omassa nettikaupassa. Kuitenkin tuli tyttöä pidettyä siinä varmaan 3 viikon ikäisestä asti joka päivä, kun ei sylissä tykännyt olla ja lattiat oli niin kylmät vielä lopputalvesta, että olisi koko päivän kehdannut lattialla pitää. Sitterissä oli helppo ottaa myös isompikin vauva mukaan esim. suihkuun. Meillä neiti oppi istumaan muistaakseni 6kk ikäisenä, joten soseita syötiin sitterissä aika pitkään. Kuitenkin se lattia on pienelle parempi paikka ainakin motoriikan ja liikkumisen kehittymisen kannalta.
Imetystyynyä minulla ei esikoisen kanssa ollut, tavallisia sohvan koristetyynyjä oli pari, joita laittelin tueksi aina tarvittaessa. Nyt kuitenkin ostin kun maksoi vain 2e kirppiksellä, kun sillä on hyvä pienentää pinnasänkyä kun vauva ei enää mahdu äp-laatikkoon.
Joko te olette kaikki kertoneet sukulaisille ja ystäville vauvasta? Nyt on nimittäin eilen mietitty täällä ihan todenteolla, josko sitä kehtaisi jo kertoa. Alkaa olla mahan piilottelu jo vähän vaikeaa, mutta toisaalta viikkoja on vasta 24+2, eli vielä todella pitkä aika jäljellä kestää sitä hössötystä. Tiedämme, että mieheni vanhempia ja sisaruksia lukuunottamatta kaikki ovat vauva-uutisesta iloisia, mutta esikoista odottaessa juoksin ihmisiä karkuun. Kaikki neuvoivat ja kyselivät ja olivat todella ärsyttäviä, niin nyt ollaan sitten lykätty tätä mahdollisimman pitkälle, koska en enää kestä toista kertaa sitä kaikkea, vaikkakin osittain eri kysymyksiä sieltä tuleekin. Miehen vanhemmille kerrotaan sitten kun vauva on syntynyt. :p

Nyt viikonlopun viettoon. Hyvää ja aurinkoista äitienpäivää kaikille!

Kääks, oon kehittänyt itselleni mehujääaddiktion! Tällä viikolla on alkanut närästää lähes tauotta ja huomasin että mehujään imeskely auttaa.. siispä imeskelen niitä mehujäitä vähän väliä :D

Tänään taitaa olla joku virallinen "ole laiska" päivä mulla. Aamulla vein miehen töihin ja sain auton koko päiväksi käyttöön. Ajattelin että käyn vähän kaupoilla ja ostan itselleni jotain vaatteita. Samalla oisin voinut käydä kelassakin. Nyt kahteen mennessä en oo saanut muuta aikaan kun nukadhin sohvalle ja joa paikka on kankeana.. taitaa kutistua shoppailureissu lähinnä Prisma kierrokseen.

Jee! Postiin on tullut muusukat.fi:ltä paketti. Tilasin äitienpäivälahjaksi mummoille lahjat sieltä ja samalla kasasin miehelle isyyspakkauksen. Miehellä on kuun lopussa synttärit ja ajattelin antaa pakkauksen silloin hänelle. :)

Minä oon ollu täs 2 viikkoa saikulla, niveliä särkee ja olo on kurja. Vähän väliä tulee
semmonen kummallinen levottomuuden tunne raajoihin, ikään kuin veri kiertäs liian kovaa.
Pulssi hakkaa tuhatta ja sataa, syke tuntuu ympäri kehoa ja hengästyttää. Ikävä tunne.
Lääkäri sanoi että kuuluu raskauteen, eikä sille oikein mitään mahda. Tekis vaan mieli
olla vielä töissä, kesäloma kuitenkin alkaa jo juhannuksena, eikä siihen kauaa enää ole.
Tuntuu vaan etten ole työ kykyinen, kun pelkkä pyykkääminenkin saa voimaan huonosti.
En tiedä mitä pitäis nyt tehdä. Mennä töihin vai jatkaa saikkua?

Suahili90:  Kuulostaa kurjalta :(  Toivottavasti olo helpottaa!  Tuli tässä mieleen että mulla muuten tuli tommosia tuntemuksia viimeksi synnytyksen jälkeen.  Siis muutaman kuukauden ajan ajoittain.  Vissiin ne pienet, mahassa tai tissillä, vie vaan äideiltä kaikki mehut :S
Täällä on ollu toiminnan täyteinen viikonloppu.  Ollaan tuttavapariskunnan kanssa rehkitty asuntovaunua kuntoon, se kun oli ollut lainassa jossain teillä tietämättömillä reilun vuoden...  Melko "kunnossa" olikin, nyt on kuin eri vaunu :)  Samaan syssyyn tuli ahkeroitua porukalla myös kaikkien autot siisteiksi.  Jes!  Ainiin, asuntovaunusta tuli tietenkin myös petivaatetta sun muuta pyykkiä neljä koneellista, nyt on nekin jo ojennuksessa.  Eilen siivosin myös huolella koko kämpän ja laitoin pikkuisen vaatekaapin kuntoon.  Siellä ne kaikista pienimmät vaatteet nyt odottaa käyttäjää :')  Myös äp-laatikon sisustin valmiiksi.
Kyllä tän kaiken rehkimisen nyt nahoissaan tuntee.  Ihan veto pois!  Saas nähä jaksanko tota lätkämatsiakaan katsoa loppuun asti...  Huomenna saa sentään makoilla sängyssä pidempään :)  Tokihan mä herään kun poikakin herää, mutta mies on vartavasten kieltäny nousemasta ennen kuin ovat saaneet yllätyksensä valmiiksi.  Se tarkoittanee siis aamiaista ja valkovuokkoja :)  Ja muahan ei tartte patistaa makoilemaan, teen sen erittäin mielelläni :D

Huoh.. Töissä olo on ollut ihan tuskaa.. Tunti pari menee ihan hyvin, mutta sitte se alkaa. Kamala issiaskipu ja jalkojen särky. Päivän aikana myös tuntuu ajoittain omituista painetta alamahassa. Mitäköhän tuo voi olla? Onko mahdollista että olisi supistuksia?

Tuosta hengästymisestä..Täällä myös huohotetaan jo pienestä ylämäestä tai rappusista.

Mekin otettiin Tapiolasta syntymättömän vauvan vakuutus. Pitäis vielä kyllä maksaa se varausmaksu niin se olis sitte virallinen.

Mulle painoa on kertynyt ekasta neuvolan punnituksesta 5kg. Kaiketi ihan ok määrä kun ei neuvolassa oo painosta mitään huomauttanut. Nyt on jo menossa siis 24+2.
Musta kanssa tuntuu että raskaus olis jo tosi pitkällä, et kohta se pikkunen jo syntyy. Neuvolassa ne kyllä aina palauttaa maan pinnalle ku muistaa aina sanoa että  kun oot vielä noin alussa.

Mulla oli vaikka kuinka asioita mielessä mutta en nyt niitä enää muista.

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE ÄITEILLE JA TULEVILLE emoticon

Tuli ihan näin äitienäivänä ajateltua, että kohta sitä on jonkun äiti. Ihan hassulta tuntuu, että kohta pieni ihminen tarvitsee minua niinkuin minä tarvitsin (ja tarvitsen vieläkin) omaa äitiäni. Ja se, että pian joku rakastaa minua niin pyytteettömästi. Pelottava ja ihana ajatus. :)

Mijo:  Kuulostaa juurikin harjoitussupistuksilta noi paineen tunnut alamahassa.  Useimmiten ovat siis kivuttomia, onneksi.
Meillä muuten toi vakuutus Pohjolassa, kaikki talouden vakuutukset siellä niin ei edes kilpailutettu yhtiöitä.
Ja tosiaan, onhan tässä itse kullakin raskautta vielä hyvinkin jäljellä mutta ajatelkaapa että kohta mennään jo viimeistä kolmannesta!  Wuhuu ja yhyy myös :')

On kyllä taas niin ihanan kesäinen ilma ulkona! emoticon
(ei kyllä yhtään kiinnostaisi nyt muuttotavaroita pakata..)

Minun aamuni alkoi tänään sokerirasituksella. Yllättävän nopeasti se pari tuntia siellä labrassa vierähti, eikä tullut yhtään heikko olokaan. Vaikka näin jälkeenpäin kun mietin sitä sokerilitkua, niin alkaa hieman puistattamaan emoticon Äsken soitin neuvolaan tuloksista ja ne olivat kuulemma oikein mallikkaat emoticon Toivottavasti pysyvät kohdillaan loppuun asti..

Ihanan kesäistä viikkoa kaikille!

..niin ja nyt ne sataset sitten paukkui rikki.. emoticon

VIHDOINKIN pääsin tänne kirjoittelemaan! Mulla ei ole tää la 2011 pelittänyt ollenkaan, ärrrr...
Täällä on iiiiihana sää, varjossa +21! :) Lauantaina meillä oli kunnon sukujuhlat, ja tuli syötyä viiden ihmisen edestä, huhhuh.
Hienoa plipp, että tulokset olivat hyvät! :)
Mulla noi supistukset tuntuvat jotenkin epäselkeiltä... Yöllä näin unta että sain aika napakan supistuksen, mutta mahtoiko olla edes unta? :D Tänäänkin olen varmasti saanut yhden supistuksen, joten ehkä ne tästä selkeytyy.

Minäki sain laitettua kuva tonne masugalleriaa, kauhee possu vaan oon :/ 
Tänään just laitoin esikon odotuksen aikaan tekemät housut, ne oli silloin ihan liian isot koko ajan ja nyt oli sopivat. hiven tulla 5 vuoden aikana elopainoa lisää (noin 20kg) :( 
Mulla on lähivakuutuksessa vauvalle vakuutus, varaus maksu oli yli 100... 

Mulla on hengitys ollu helpompaa nyt raskaus aikana, ennen raskautta en saanu tarpeeks henkeä, nyt saan :) hengästyn kyllä helpommin ja lyhytkin matka saa supistukset aikaan. Kiva yrittää sit pakkailla tavaroita, loppu kuusta loppuu tässä kämpässä vuokrasoppari, ja uudesta kämpästä ei ole vielä edes tietoa. 
Tänään mennään kattomaan yhtä kämppää, mut se on yhessä kuvassa tosi pelottavan näkönen kun ei näy olevan portaiten kaiteessa ollenkaan niitä pystypuita :/ ja keskiviikkona olis sit parin kämpän näyttö... 

Mie käyn usein kattomassa ja lukemassa kuulumisia, ja vaihteeksi oli tunnukset hukassa, kun vaihtu kone useaan ottteeseen tässä välissä, kolmas kone nyt muutaman viikon sisällä. eka oma läppäri ei lähe käyntiin kun abaut kymmenestä kerrasta kun kerran ja sit se sammuu kun ei muka saa virtaa. ja tommonen tabletti on tosi tosi hidas että menee hermot kun sillä yritti päästä tänne kirjautuun sisälle. ja nyt tosiaan tää pöytäkone, tää nyt ainaki toistaiseksi toimii moitteettomasti. 

Moi! Niin se vaan meni se mun perjantain lomapäivä: pikkuisella oli vähän kuumetta torstai-iltana, joten sain nauttia hyvin energisen tytön seurasta koko perjantain, kun ei voinut päiväkotiin laittaa. Kivaahan sekin oli mutta ei kyllä yhtään kaipaamaani ja tarvitsemaani LEPOA. Ja nyt taas väsyttää vaikka on vasta maanantai....
Me otettiin myös vakuutus valmiiksi - tai siis hakemuksen hyväksyntää odottelen vielä. Otin Pohjolasta, kun siellä on muutkin vakuutukset, enkä jaksanut kysellä muiden hintoja. Vaikka aika kalliiltahan ne tuntuu... Otettiin sama esikoisellekin, ja ekat 1,5 vuotta maksettiin ihan "turhaan". Sitten kun päiväkoti alkoi, alkoi myös korvatulehdukset, ja nyt kun tammikuussa laitettiin putket korviin (800e+parit lääkärikäynnit päälle) niin nyt ollaan päästy plussan puolelle. On se kyllä niin luksusta, kun pääsee samantien lääkärille, eikä tarvitse miettiä että raatsiiko mennä, mutta kyllä tietysti vakuutusmaksun (n.300) + omavastuun 100e hinnalla jo useamman kerran lääkärissä kävisikin. Kertamaksu on lastenlääkärille ollut jotain 60-70e Espoossa Diacorissa. Eli siis aika paljon vaihtelee että kannattaako ottaa vai ei. Esikoisen kohdalla meinasin jo irtisanoa vakuutuksen viime syksynä, mutta onneksi en sitä tehnyt. Ainakin jos on yhtään korvatulehdushistoriaa, korvasairaudet raakataan helposti pois vakuutuksen piiristä, jos uutta olisin nyt hakemassa.

Kylläpä te olette ahkeria! Tuolla esikoisella alkaa olla vähän sellaista uhmaa ilmassa, että energiat menee helposti siihen. :) Ja lisäksi mä olen herkutellut makealla ihan liikaa, ja luulen että se myös väsyttää. Mutta se on niin se vanha kierre: kun väsyttää niin ottaa vähän nameja että jaksaa, ja sit taas väsyttää enemmän, ja sit pitää palkita itseä taas jaksamisesta ja...

Mäkään en päässyt tänne sivuille ollenkaan tänään ennenkuin nyt, eli kai niillä on jotain häikkää jossain kohti. Ärsyttävää!

Musta supistukset tunnistaa kyllä siitä, että on vatsa ihan pinkeänä. Kokonaan tai osittain. Muistan viime raskaudesta joitain "osittaissupistuksia", joissa vain toinen puoli mahasta supisti! Se oli tosi hassun näköistä, kun toinen puoli oli ihan koholla ja toinen ei. :D

Ihanaa tavallaan kuulla että muutkin on väsyneitä ja muillakin on vaivoja esim. nopeasti hengästymistä.. Mulle kun on kehittynyt huono omatunto siitä etten jaksa tehdä yhtä paljon kun ennen. Välillä tulee vaan sellanen olo että oon yksinkertasesti laiska.

Tuntuu etten saa oikeen miestä uskomaan että oon väsynyt tai että en jaksa esim. tyhjentää aina tiskikonetta ja nostella tavaroita lattialta kun se sattuu mahaan. Niin sit tulee ihan sellanen olo että yrittäisin vaan raskauden varjolla luistaa kotitöistä.. Mutta kun näin ei ole. Ääh.. mulla tulee ihan tippa linssiin kun on taas niin kovin herkkää.. Ei oo oikeesti kivaa kun musta tuntuu että voisin vaan nukkua ja nukkua ja silti en ikinä oo energinen.

Kaikki päivät menee vähän sillain et nukutaan pitkään, sit puuhaillaan niitä näitä ja sit taas pitkät päikkärit ja illalla siivoan huushollia sen verran kun jaksan. Jonka jälkeen oon taas ihan rättiväsy. Eli aikaansaanti on todella huono, josta poden huonoa omatuntoa aina kun lepään sohvalla väsyneenä. Tää on samanlaista kun oli alkuraskaudessa. Mikä avuksi..?

Ja tarkennuksena edelliseen, olen siis jäänyt kesälomille yhtä jaksoa ennemmin koulusta, energia ei vaan enää riittänyt opiskeluun. Muutamia etähommia mulla on hoidettavana mutta niitä en vielä tietenkään oo saanu aikaseks..

Cilmi: Voi kuule,täällä ilmoittautuu toinen ihan yhtä laiska. Tänään mun suurin saavutus oli sängyn petaaminen.... kun olin eka nukkunut siinä sängyssä 12 h yöunet ja möllöttänyt aamun alkajaisiksi 2h sohvalla katsoen täydellisiä naisia.

Mulla alkaa tää mun vatsa-asukkaan koti olemaan melko lailla tiellä.. Sohvaltakin on vaikea päästä omin avuin ylös xD
Mittasin tänään huvikseni vatsan ympärysmitan ja ei ollut kun vaatimattomat 122 cm.. tätä menoa kun se kasvaa niin kohta vatsan ympärysmitta on yhtäpaljon kun oon pitkä!!!  :D

Eilen juhlittiin äitejä koko päivä.. sen kyllä huomas illalla että on oltu "reippaana" kellon ympäri. Mun äiti asuu reilun tunnin ajomatkan päässä joten autossa tuli kokonaisuudessaan istuttua jotain 3 h.. sitten illalla käytiin vielä miehen äippää moikkaamassa tossa naapurissa. Yöllä sitten nukuttikin oikein hyvin. Oon kyllä erittäin onnellinen ettei enää tarvi käydä töissä, oisin varmaan ihan loppu aina työpäivän jälkeen ja asuttais roskien keskellä.

Hermoja raastaa taas toi siitepöly.. Oon kyllä ollut tuhma ja tunkenut nenääni sumutteita että sais ees yöllä hengitettyä ilman että kieli liimautuu kitalakeen.

Heipsistä!

Voiskos joku tietäväinen kertoo mitä toisella lääkärin tapaamisella tehdään? Siis sisätutkimus ainakin mut muuta? Mua kyllä inhottaaaa ne alapään ronkkimiset niiin paljon.. Sit jos siellä on tuhat kätilöö ja kaikilla omat opiskelijat mukana niin terve. Mies on sitä mieltä että hänellä on ainoastaan oikeus käydä alakerrassa vierailulla.. emoticon (anteeksi puheeni, mut raskaanahan saa tehä mitä vaan ja kaiken saa anteeksi)

Vuan on raskasta olla raskas! Happi loppuu, mikään ei mahu päälle, hiki valuu, koskee joka paikkaan, maha repee..
Eikä lapsi erota siestaa ja fiestaa toisistaan.

Onnekseni saan katsoa jääkiekkoa itekseni. Isi kun katsoo niin säikkyy talon tytöt niin paljon. Miten miehet on niin kovaäänisiä..........

wilperi: Eikös nenäsumutteet oo ihan luvallisia? Mä sanoin lääkärille suoraan että räkään en aio tukehtuaemoticon

Takaisin