Toukokuun tohinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yohanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äääk mikä alemmuuskompleksi ja läskiällöolo, hyiiii!!!! En tiä tekeekö se et hyppii pienillä vaatteilla vai se ettei saa liikkua ja vetäny jädee kohta viikon (kun on kerran kipee..), mut nyt ahdistaa. Tuntuu et alkkaritkin uppoo tonne makkaroitten väliin ja jenkkikset ja perse on kaksikertastunu tän taudin aikana (viikossa). Pääsis jo lenkille tai jumpalle!! Lauantaina aattelin kyllä jo vähä pyöräillä tai kävellä, alkaa ahdistaan. Tytön perässä talsin pihalla hetken, mut ei se ny mitään liikkumista oo. Ja vituttaa kun muuten koittaa kytätä syömisiä ja liikkumisia, sit kun on lomareissulla tai kipeenä et itsehillitintä lipsuu hetkeks, niin vittu tulee 3kg viikossa!!!!!!!!!!! Perkele, sit vituttaa vaan lisää et syödään ny kun turpoon kuitenkin kun kerran vähä lipsuu. Jotkut voi syödä monta viikkoo epäterveellisemmin eikä paljo kiloja näy. Ärsyttää jo valmiiks kun muistaa kuinka tuskasta se just oli laihduttaa edelliset raskauskilot ja koitti olla ettei tulis niin paljoo ja perkele!! Sama saatanan työmaa edessä, ja tässä ehtii sen 14 viikkoo viä turpoon, voi perse!!!!!!!!!!!! Sori tää marmatus, on vähä itsetunto maissa..! Oisko alkanu kans nesteitä kerään, kun tuntuu et juo ihan hulluna mut ei tarvi ravata vessassa niin usein kun vähän aikaa sitten?? Tosin se on vaan osasyy.

Jeps, sainpas sitten ekat rajat!! Olin tunnin takapihalla lukemassa ni johan rintakehä ja käsivarret punottaa! Uskalsin mennä kun nyt oli niiiiin kuuma, aamupäivällä viä käytiin kaupassa niin puin tunnollisesti villatakin ja huivin. Jee, huomenna saan postissa äitiysvaatepaketin! Tilasin tori.fi:stä sellasen setin missä on 25 osaa ja 30€  makso!! Saa nähä moniko tulee käyttöön ja montako voi laittaa eteenpäin. Toivottavasti jokku housut sopis, kun noi on liian isoja mitä on kauhee pino kaapissa (sain kaverilta).

Tuttu tunne Yohanna!!! Koko ajan oon kattelemas itteäni peilistä ja nään vaan ne läskimakkarat, mitkä pursuu rintsikoista ja housuista.. YÖK!!! Mulla on ollut useempaan otteeseen ylipainoa ja kahteen kertaan oon jopa saanut laihdutettua 10-15 kiloa. Mut mul on se ongelma, et on vaikeet alottaa se laihdutus.. Sitku pääsen vauhtiin ni sit menee melkeen omal painol, mut se alottaminen!! Nyt jo kauhistelen syksyä.. Viime synnytyksen jälkeen olin pienessä masennuksessa ekat kaks kuukaut ja osasyy oli ylipaino.. Ja iteki lihoon HETI ku syön jotain ylimääräst.. Yks kaveri syö joka päivä kaikkee herkkui ja silti vaan laihtuu!! Epäreilua!! Neste kyl turvottaa tosi paljon ja lohdutukseks se lähtee melko nopeesti synnytyksen jälkeen.. Mut joo.. Laiha lohtu se nyt on..

Niin ja kuinka sopivasti jätskiauto soittaa kelloja just nyt meiän pihal!! ARGH!!emoticon

Menin sitten tilaamaan ne baby jogger city selectit.. Sain kaupanpäälle turvakaukalon.. JEI!! Vielä harkitsen myynkö ne vai otanko omaan käyttöön.. Meillä siskolta lainassa kaukalo..

Greyn anatomiaa katsomaa --->emoticon

Neuvolassa käyty, kaikki ihan ok (neuvolakuulumissa tarkemmin). Halusin otattaa bakteeriviljelyn kun on ollut taas samoja oireita kuin ennen B-streptokokkibakteerin löytymistä. Ens viikolla saa tulokset.

Neuvolan jälkeen kerkesin kotiin vähäksi aikaa, tunnin päästä lähteä takaisin töihin iltavuoroon. Aamulla luulin että tänään on perjantai, mikä pettymys kun tajusin! Höh. No onneksi ei ole enää kuin kaksi viikkoa töitä. Ihanaa kun saa jäädä kotiin! Ensimmäisenä kotipäivänä on sitten seuraava neuvola.

Sää muuttui sateiseksi, mutta ei haittaa. Eilen oli kyllä niin kuuma kun kävelin linja-autoasemalta kotiin n. 2 km että olin hiestä märkä. Toivotaan että ei tulisi kamalan kuuma kesä olemaan...

Huh hellettä tosiaan!
Täällä kanssa nautittu näistä ihanista kesäkeleistä ja käynyt hyvin selväksi että vaatekaappia pitää laajentaa.  Tai siis vaatteiden osalta.  Havahduin siihen tosiasiaan ettei mulla ole mitään hellevermeitä mitkä menisi jopa päälle.  Onneksi mulla on yksi tommonen puolihame jonka sain kiskottua päälle, vyötärökohta tossa suoraa tissien alla siis <:)  Mutta pakko kyllä investoida ihan äitiyscapreihin tai -shortseihin ja lisäksi hommata joku trikoomekko joka veny mahan yli mitä voi sitten käyttää raskauden jälkeenkin :) 

Ihanaa, saatiin eilen hommattua ja laitettua pihalle aita!  Nyt pystyy paremmin ulkoilemaan ton muksun kanssa RENTOUTUNEESTI kun se ei pääse juoksemaan tielle tai pellolle koko ajan :D  Ihan perusverkkoaitaa laitettiin jotta ei liikaa edes varjosta ja ite pääsee siitä harppomaan yli.  Kivaa.

Tänään saadaan vieraitakin :)  Vauvakerhosta tuttu äiti tulee tyttärensä kanssa kylään.  Ihanaa!

(Kannatti muuten selkeesti tapella isosti miehen kanssa ja itkeä pahat mielet ulos, nyt oon sen jälkeen ollu paljon paremmalla tuulella ja pinnaa on riittäny lapsen "kolttosiin" myös paljon paremmin, jee!)

Hellettä tosiaan ollu.. Tälle päivälle kai oikeen ukkosta lupaillu saa nähä kui käy.. Töissä ollu yhtä tuskaa ku on ollu näin kuuma. Musta tuntuu että meillä ei siellä kassan takana vaihdu ilma ollenkaan. Oon siis kahvilassa töissä. Onneks ei enää kauaa oo töitä. Ja toivotaan et sitä ennen ei olis enää niin kuuma. Muuten sinne töihin pökertyy.

Selkä on vaan menny pahemmaks. Vihdoin varasin työterveyteen ajan. En enää pysty kitkuttelemaan töissä, ku ei pysty kahvikuppeja laittamaan esille ilman että selkää kivistää.. Niin ja taas meinaa jalat lähtä alta ku kipu on niin viiltävä.

Neuvolan lääkärikin on kohta, tais olla 27 päivä. Pitää muistaa mainita siitä tukivyöstä jos vaikka nyt saisi senkin. Kuulemma helpottaa ton selän kanssa.

Mutta nyt pyykinpesuun..

Oi ihanaa, huomenna on perjantai ja pääsee mökille viilentymään. Mittari näyttää tällä hetkellä +27 astetta sisällä.

Äsken huomasin jotain hyvin ällöä.. vaikka kuinka olen rasvannut itseäni niin johan niitä hemmetin raskausarpia oli ilmestynyt alavatsaan! Ei kiva.

Meidän mummokoira on ollut eilisestä asti sairaana :( Sillä on aina ollut tosi herkkä vatsa ja nyt kun nämä helteet tuli niin mummo tuli kipeäksi. Reppanalla on vatsa ihan turvonnut ja se vaan möllöttää jossain nurkassa. Pakko vaan juottaa toista ruiskulla ja koittaa jotain mössöä syöttää sille.

Voi hitsinpimpula, jotenkin mulla iski tajuntaan just NYT, että kohta meillä on nää lapset käsivarsilla :O  Vähiin käy viikot!  Ollaan me jo pitkällä!

Älä muuta sano Moon! emoticon Mietin juurikin samaa tänään. Että oikeastaan tämä kuukausi ja kesäkuu, niin sitten alkaa heinä-elokuussa olla h-hetket ihan käsillä... En oikein tiedä mitä pitäisi ajatella; raskausaika on tähän asti ollut odotettua mukavampaa (niitä helteitä odotellessa emoticon ) ja toivon tietysti että menisi hyvin loppuun asti. Toisaalta taas lapsen tulo pelottaa/jännittää luonnollisestikkin, kun on ensimmäisestä lapsesta kysymys. Synnytystä en jostain syystä VIELÄ osaa jännittää, mutta eiköhän sekin ehdi tässä vielä korjaantua emoticon Mutta kyllä sitä sitten vaan kaikkein eniten odottaa, että saa pikkuisen syliin ja näkee millainen kaveri siellä on potkinut  emoticon

Mutta kuten aijemminkin olen todennut: Kypsyköön vaan kaikessa rauhassa sinne elokuuhun asti emoticonemoticon

Heipparallaa kaikille!
Taasen meni kuukausi että ehdin/jaksoin/sain aikaseksi alkaa kirjoitteleen kuulumisia tännekin. Tulikin tuossa otettua kunnon luku-maratooni teidän kuulumisista ja nyt olen taas kartalla, mitä kaikille kuuluu.

27. viikko menossa täällä, töitä vielä jäljellä kolme viikkoa ja sitten onkin koko kesä vapaata! Toivottavasti kunto ja jaksaminen pysyy edes lähelle samalla tasolla kuin tähänkin asti. Issias vaivaa välillä kun joutuu istumaan pidempiä aikoja paikallaan, olenkin sanonut ettei minusta olisi raskaana tekemään toimistotöitä. Jostain kumman syystä neuvolalääkäri oli samoilla linjoilla...Kaikennäköisiä lieviä harjoitussuppareita ja liitoskipuja on alkanu ilmaantumaan myös, mutta vielä ne eivät ole vaivanneet sen enempää.

Sokerirasituksessa kävin pääsiäisen jälkeen ja niinhän siinä kävi että minä joka en suuremmin herkkuja syö, jouduin sokeriseurantaan. Olen reilun vuoden noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota ja karkit, pullat ym. nopeat hiilarit on olleet tosi minimissään mitä nyt raskauden aikana olen vähän lipsunut karkin ja jäätelön suhteen. Paasto- ja 2h arvot oli alle maksimien, mutta 1h arvo oli 0,2 mmol yli maksimin. Tietenkin sillä kertaa neuvolan oma th oli vapaalla ja kävin toisella th:lla. Neuvolalääkäri käski uuteen sokerirasitukseen joskus tulevaisuudessa ja oma-seurantaan, mutta kukaan ei mulle kertonut mitä ne paasto- ja 1h arvot pitäisi olla ja kuin monta kertaa päivässä piikitän itseäni, montako viikkoa seuranta kestää ym. ym. Luojan kiitos mun oma th sitten soitti ja hän lohdutti että mihinkään uuteen testiin ei tartte mennä, vaan lääkäri on varmaan tarkoittanut äitiyspolia ja kontrolliultraa jossa tarkistetaan vauvan koko. Sokereita ei tartte mitata kuin 3krt/vkossa (kun kuuli mun siihen astiset mittaustulokset) ja vain 1h ateria jälkeen + paastoarvo ennen aamupalaa. Tämä th tuuraa tarvittaessa meidän sairaalassa diabeteshoitajaa, joten tietää varmaan aika paljon asiasta... Olisin voinut vaikka halata häntä kun niin iso kivi putos mun sydämmeltä. Ens viikolla menenkin hänen vastaanotolleen ja tutkitaan ne kahden viikon arvot ja sovitaan tulevasta. Tämä tarina olis varmaan kuulunu tuonne neuvolakuulumisiin...

Me kilpailutettiin muutenkin tänä keväänä vakuutusyhtiöt ja valittiin Pohjantähden lapsivakuutus, ihan siitä syystä että se oli minusta kaikkein kattavin. Korvaa esim. apteekista ostettavat maitokorvikkeet jos sellaisia joutuu käyttämään. Omavastuu otettiin aika korkea (€170,00) koska täällä pienellä paikkakunnalla perusterveyspalvelut kuitenkin pelaa kohtuullisesti ja kun mies on alalla töissä ja tuntee lähes kaikki lääkärit, voidaan vähän käyttää suhteita. Vakuutus otettiin lähinnä sitä varten että jos jotain isompaa sattuu ja pitää päästä tosi nopeasti hoitoon yksityiselle.

Äippäpakkaushakemuksen laitoin vapun jälkeen Kelaan ja jännityksellä täällä odottelen kumman pakkauksen saan. Itse toivon sitä uutta koska minusta siinä oli kivemmat värit ja jotenkin vaatteet oli vähän "retrommat". Muita hankintoja ei olla vielä tehty, paitsi huusin huuto.netistä kaksi hoitotasoa, toisen pinnasängyn päälle, toisen kylppäriin pyykkikoneen päälle. Täytyy kunnostautua tässäkin asiassa heti kun pääsen lomille! Pinnasänky ja yhdistelmärattaat saadaan kaveripariskunnalta, joten ainoa "isompi" hankinta taitaa olla se turvakaukalo...Sekin kyllä hommataan käytettynä jos ja kun sellainen sopiva tulee vastaan.

Muuten olo on ollut ihan ok. Töissä olen jaksanut kohtuu hyvin, ainoastaan kyykkiminen alkaa olla aika vaivalloista kun ei meinaa enää päästä ylös ilman apua...Ihmettelen kyllä suuresti että yksikään asiakas ei ole vielä kysynyt iloisista uutisista.
Tuli vaan mieleen että onko mun maha tosiaankin vielä niin pieni (vaikka sitä se ei todellakaan enää ole) vai olenko onnistunut harhauttamaan ne totaalisesti työvaatteilla... Vai onkohan niin että täällä pohjoisessa ihmiset ei tohdi kysyä ja/tai mainita asiasta jos ei itse jotenkin viittaa asiaan... toisaalta hyvä niin, eipähän ole niitä vatsan taputtelijota.
Pesänrakennusvietti ei oikein vieläkään ole päässyt käyntiin. Yhden kaapin tyhjensin vauvanvaatteille ja tavaroille, mutta siinäpä se. Kovasti olen kyllä jo suunnitellut tekemistä loman ajaksi, äippälaatikon sisutamista vauvan käyttöön, jonkun peiton ja nutun kutomista ym. ym. Mies on koko kesäkuun töissä joten saan silloin laittaa kotia kuntoon ihan rauhassa. Heinäkuussa onkin sitten luvassa kaksi viikkoa mökillä ja sen jälkeen voikin jo alkaa valmistautumaan "vauvanhakureissulle". Meillä on vaavin kanssa salainen sopimus keskenämme että heti kun 38 vkoa tulee täyteen (heinä-elokuun vaihteessa) saa ilmestyä maailmaan emoticon

Paljon olis vielä ollut kerrottavaa, mutta toisella kertaa sitten. Aamulla olis töihin meno klo 6 joten täytyy alkaa suunniteleen nukkumatin treffaamista.
Ihanaa kesän ja lomien odotusta kaikille!

Nyt on henkisesti ja fyysisesti rankka viikko takana ja onneks kolme päivää aikaa huilia ennen uuen viikon käynnistymistä. Viikkoon on sisältyny mm. suru-uutisia kaverin keskosvauvasta, mahakramppeja ja lääkärikäyntejä. Mahakramppien myötä multa löydettiin hydronefroosi eli munuaisaltaan laajeneminen, ja joudun/pääsen nyt äippäpolin kautta seurantaan ja jatkotutkimuksiin/hoitoihin. Toivottavasti noista krampeista ei tuu jatkuva riesa ku ei ollu hääviä sinnitellä 1,5 tuntia järkyttävän maha- ja selkäkivun kans ennenku alko helpottaa... Pahinta siinä oli kuitenki pelko siitä, että onko vauvalla kaikki hyvin, ku ei voinu yhtään tietää kipujen syytä. :( Samalla onneks ultrattiin ja pääsin ite näkeen ku vauveli imi tyytyväisenä peukkua ja potkiskeli. Oleskeli ainaki sillä hetkellä pää alaspäin ja lääkärin mukaan aika alhaalla, joten ehkä se on löytäny loppuajaks mukavan asennon itelleen. :) Potkut onki jo reilun viikon verran tuntunu pelkästään tuola ylämahalla ja kylkiluitten seutuvilla.

Maha on kasvanu taas älyttömästi. Minusta on aivan ihana olla raskaana ja rakastan mahan silittelyä ym., mutta viime päivinä oon omasta mielestä alkanu näyttään läskiltä enkä raskaana olevalta (liekö tähän vaikuttanu mun alakulonen mieliala...). Monet on luullu, että viimesiä työpäiviä jo vetelen, vaikka äitiysloman alkuun on vielä reilut 1,5 kuukautta. Nyt on tosin alkanu tuntuun, että en varmaan enää montaa viikkoa jaksa. Supistuksia tulee joinaki päivinä melkeenpä jatkuvasti, välillä 5-10 minuutin välein. Ei ne onneks kipeitä oo, mutta tosi tukala tunne tulee eikä sillon huvita paljo liikkua. Kävellesä on pakko lyllertää suht hitaasti eteenpäin ku muuten supistelee. Kumma kyllä  vesijuoksun aikana ei supistellu yhtään! Selkä vaivaa välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta ilman tukivyötä en enää pärjäis.

Lapsivakuutus otettiin Lähivakuutuksesta ku kotivakuutus ja autovakuutukset oli sieltä. Nuo muut vakuutukset vaikutti tosi paljo lapsivakuutuksen hintaan, nyt saatiin vissiin jollain 50 % alennuksella, vaikka jäihän sille silti hintaa. Onneks ehittiin ottaa vakuutus viime viikolla, ku tällä viikolla ilmeni nuo munuaisongelmat.

Mulle ilmesty pari päivää sitte raskausarpia toiseen rintaan, tänä aamuna myös tuohon pienempäänki. Eipä siitä rasvailuista paljo apua taia ollakaan ku niin vahvasti geneettinen alttius on kyseesä. Enkä yhtään ihmettele rintojen arpia, ku kuppikoko on puolen vuojen aikana muuttunu 70A:sta 80C:hen... :)

Kyllä se aika vaan rientää, nyt ollaan 7. kuulla ja menosa 28. raskausviikko!

Siis oonko mä vaan tyhmä vai onko nää kelan paperit vaikeita?!?! Taas vaihteeksi tuskailen näitten kanssa. Ihan kohta menee hermot. Agh. Marssin kiukkuisena valittamaan sinne kelan toimistoon ja se kelatäti saa tehdä mun kanssa käsikädessä nää paperit.
PRKL! emoticon

(sori, raivonpurkauksestä :D)

Onpas ihanaa olla yksin kotona!! En oo sitten puoleen vuoteen ollukkaan (ellei lasketa kun tein hiki päässä joulu- ja kevätsiivousta)!!!! En ees muistanu kuinka paljon nautin ja tarvin tätä, saa rauhassa näpräillä ja järkkäillä kaikkee! Ihan kiva kyllä alkaa terveehtyynkin ja päästä liikkuun ja töihin.

Tekis kauheesti mieli jo pestä ja silitellä noita pikkusen vaatteitakin, mutta koitan malttaa mieleni pari viikkoo. Sitten oon melki pari viikkoo reissussa ja koko kesäkuu on muutenkin puuhaa täys, niin sit on helppo sinnitellä heinäkuulle asti ja sit pestä toi vaatevuori ja kuivata ulkona :)

Tuskin kukaan osaa niitä Kelan lappuja täytellä tosta vaan, on ne sen verran vaikeeselkosia (ja muutkin tollaset viralliset laput).

Millä viikoilla se viimenen raskauskolmannes alkaakaan?? Osa varmaan on päässy jo sinne asti!!

Kutvonen:  Työvaatteet saattaa naamioida mahaa piiloon yllättävän paljon!  Esikoista kun odotin, jäin pukuhuoneessa "kiinni" työkaverille jo rv12 kun maha pullotti, mutta osalle asiakkaista asia selvisi pari päivää ennen äitiysloman alkua "Ai en ollu huomannukaan että olet raskaana"  Niin, ja mä olin kokoluokkaa ryhävalas silloin loppumetreillä :D  Mutta kun väljät tummat vaatteet päällä niin ei kaikki sitä huomannu.  Monet on myös niin keskittyneitä omiin touhuihinsa ettei edes huomaa muita ihmisiä samalla lailla <:)
Mäkin muuten viimeksi päätin että lapsi saa luvan tulla rv38 ja kuinkas sitten kävikään:  otti huolella päähän kun ei tullutkaan :D  Eikä tullut laskettuna aikana vaan meni siitä vielä yli!  Tällä kertaa yritän olla ajattelematta asiaa ;)

wilperi:  Mulle noi Kelan touhut on selkiytyny nyt toisen kohdalla.  Hankaliahan ne on mutta varmasti osaavat siellä toimistolla auttaa! 

Yohanna:  Mä jo laittelin ne pienimmät vaatteet kuntoon ja kaappiin <:)  En malttanu enää odotella.  Ja onhan ne siellä suojassa pölyltä sentään...  Sängyn sentään jätin kasaamatta.  Ekalla kerralla sekin sai muutaman kuukauden seistä pölyä keräämässä kun oli pakko koota heti kun sen oli saanu (hyvissä ajoin) hankittua.
Eikös se lyhyellä matikalla se viimeinen kolmannes ole rv27 eteenpäin?  (40:3=13,333...)

Josku:  Se on kyllä käsittämätöntä mihin mittoihin tissit voi venyä raskauden ja etenkin maidonnousun myötä!  Mulla kanssa muuttui viimeksi c:stä f:ään...  Raskausarpia tuli nimenomaan tisseihin vaikka maha säästyikin niiltä.  Ja voi luoja että teki se kipeetä kun ne koot paukku!

Tasan 3kk laskettuun aikaan.  Hurjaa!

Mukavaa kuulla sinunkin kuulumisiasi Kutvonen! Ei meilläkään töissä ole asiakkaat huomanneet minun raskautta, vaikka ihan omissa tiukoissa vaatteissa siellä heilunkin. Taidan näyttä vain lihavalta tai normaalisti pyöreältä. Ei ole kukaan kommentoinut ja jos olen jotain maininnut, niin ilme on ollu hämmästynyt "aijaa?!".. :D

Yohanna: Meillä on pesty ja kaapitettu vauvan vaatteita sitä mukaa kun niitä on ostettu. Tosin nyt olen laiskistunut ja mulla oottaa semmonen valtava säkillinen erikokoisia ja erikuntoisia vaatteita, mitkä odottaa pesua, lajittelua ja kaapitusta. Annan niiden nyt olla, koska ei ole inspiraatiota ja odottelen, että jos meille tulee vielä viime tingan asunnon vaihtoa, niin vasta sen jälkeen teen tuon projektin loppuun.

Josku: Täällä kans tissit venyy ja paukkuu. Ei mulla mitkään pienet ollu ennen raskauttakaan E85-90. Ja nyt kun noita liivejä vetelen päälle, niin ei ne mene ja jouduin ostamaan semmoiset isot laskuvarjot, jotka on pelkkää venyvää kangasta. Ajattelin, että kun minulla on valmiiksi isot rinnat, että ne ei varmasti hirveänä edes paisu, mutta toisin kävi...

Hoh, täällä on ollut oikeen kunnon touhupäivät. Eilen ravasin sukulaisissa ja kaupoissa. Lähdimme aamulla liikenteeseen ja tulin monta sataa euroa köyhempänä kotiin neljän aikaan ja olin aivan poikki. Sitten ajattelin, että perjantaina nukun pitkään ja lösötän, enkä tee mitään.. no, heräsin seiskalta pissalle ja yritin mennä takaisin petiin. Koira rupesi ulisemaan pissahätäänsä ja ei se auttanut kuin lähteä käyttämään, kun toinen kerran kohteliaasti ilmoittaa, että kusen alleni jos et vie. Sitten maksoin laskuja monella sadalla eurolla (miksi niitä aina kerääntyy?!). Sitten siivosin koko kämpän ja tänä aikana mies vielä nukkui. Herätin hänet imuroimalla :D. Aamupalan ja ihmistäytymisen jälkeen lähdin pyöräilemään. Kävin semmoisen kuuden kilsan lenkin ja pysähdyin lastenvaatekirppiksellä. Mukaan tarttui jotain pientä vaatetta muksulle.

Nyt sitten istun kotona suu auki, että mitä seuraavaksi. Tekisipä mieli ehdottaa miehelle, että mitäpä jos lähdettäisiin kahdestaan syömään.. Onko nyt tosiaan perjantai? :D

Mie sain tänään äippäpakkauksen, sain viime vuotisen ja olen siitä tosi tyytyväinen, yhellä harmilla siinä ei ollu yhtään kertakäyttö vaippaa, minä en kestoja ala käyttämään kun muutenki olen niin huono pesemään pyykkiä saati sit jotain kakkavaippoja, hyi yöks. 
Ja se puku oliki harmaa eikä sininen, oli pieni emoticon kun sen näin, odotin nimittäin sinistä kun kuvasta sen käsityksen sain. mut oli toiki parempi ku ruskee :) 

Vaaveli potkii minkä kerkiää, eilenki oli elämää ihan kivasti vaikka siivosin täällä.
Meillä loppuu kuun lopusta tässä kämpässä vuokrasoppari niin olen vähän alotellu siivousta täällä ettei sit loppu kuusta ole ihan kamalasti tekemistä. kaapit pyyhin eilen ja uunin taustan ja jääkaapin alta ja ikkunoita myös pesin eilen. 

Tossa joskus aikasemmin oli puhetta sitterin käytöstä, meillä tulee olemaan käytössä. esikko ei muussa paikassa tykänny ollu kun joku sylissä tai sitterissä ja meillä on semmonen sitteri et voi laittaa heti syntymästä siihen, joten varmaan ekasta kotona olo päivästä asti vaavi tulee siinä istumaan/makaamaan. siinä oli helppo ottaa kylppäriin mukaan vaavin kun ite pesi ja esikko siinä makas ja sit isompana syöttää kun ei vielä istunu jne jne mulla on vaan positiivistä sanottavaa sitteristä.
 ja toinen asia mistä oli joku aika sit puhuttavaa oli tutit/pullot/pumppu, mulla ei ollu esikoisan kanssa noista millään tarvetta. tuttia ei suostunu pitämään suussa sekunttia pitempään (ennenkö sit abaut 4 vuotiaana kun serkku käytti) ja pullo samaten ei kelvannu sit yhtään. esikko oli syömättä ennemin sen aikaa jos olin vähän aikaa pois, en siis ollu kun max 4-6 tuntia pois lähettyviltä ja aina kuiten ensin syötin ennenkö lähin joten joten. ja toi pummpu minkä ostin kun sitä niin suositeltiin sairaalassa et sitä tarvii niin oli ihan turha ostos, ei onneks maksanu kun jotain 15 euroo, joten ei sinänsä pahasti kirvassu. 

Joten mun mielestä kelleen ei voi mennä sanomaan että tarviit esim tuttia tai et tarvi sitteriä kun sitä ei oikeesti kukaan etukäteen voi sanoa miten asiat menee (jollei siis äiti itse päätä olla imettämättä tai jotain muuta vastaavaa) tää on siis mun mielipide.  

Eilen kun makoilin sohvalla sen jälkeen kun mies siinä kuunteli ja tunnusteli vauvan potkuja ja oli jäänyt paita sillain ylös, kattoin yhtäkkiä et hetkonen, liikkuko toi mun maha nyt.. Sit jäätiin miehen kans kattomaan ja kun vauva seuraavaks potkas ni ei jumatsukka! Maha liikkuu ihan kympillä! :D Se oli niiiiin ihanan hellyyttävän näköstä ja koko tilanne muutenkin niin ihana. Vauva oli just tosi aktiivisella päällä joten siinä me sitten puolisen tuntia seurailtiin sen potkuja ja juteltiin sille. Onko muut vielä nähneet liikkeitä ulospäin? On tää vaan niin ihanaa, ensin se että tunsi ne liikkeet, sit se että tunsi ne kädellä mahan päältä ja nyt että näkee ne.. Aina niin hassua kun siirtyy tällä tavalla "seuraavalle tasolle", siis oli niin vaikee olla hihittelemättä niin et koko maha heiluu kun se oli niin hassun näköstä! :D :') Voi sentään.. <3

Täällä on vatsa heilunut jo pitkän ajan.. Tuntuu, että vaaveli usein ihan tossa pinnassa.. On kyllä tosi sulosen näköstä.. Tosin viimeksi loppumetreillä ei ollut niinkään suloisen näköistä.. Vatsa voi siis mennä ihan muodottoman näköiseksi.. Ja on aikast pelottavan näköstä (joidenkin mielestä).. Mieheni sanoi että häntä lähinnä "ällötti" kun esikoinen siirteli itseään loppuvaiheessa.. Vatsa ihan kunnolla muljahteli.. Youtubesta voi löytää näitä videoita..

Mulla kanssa toi inspiraatio noissa vauvan tavaroissa (ja muissakin kotitöissä) vaihtelee.. Välillä jaksais ja välillä ei kiinnostais sitten ollenkaan ruveta tekemään yhtään mitään.. Tänään sain raivarin, kun meiän vaatehuone ihan kaaoksessa.. Sitten rupesin sitä siivoomaan ja innostus jäi lyhyeen.. No... vähän se siisteni..

Huomaan ihan selkeesti, et hormoonit jyllää.. Raivostun niin herkästi ja itku koko ajan pinnalla.. Tänäänkin tuli kyyneleet silmiin, kun katoin viime illan jäkispelin maaleja.. hei huhhuh!!emoticon

JEEEEEE!! Maanantaina saapuu meiän uudet rattaat.. Ja kalliit semmoset.. Mut ihanaa, ku saan ne heti jo käyttöön.. Vanhat rattaat alkaa raivostuttaan jo.. Sit kesällä ostetaan vauvalle koppa vielä.. Jei..emoticon

Muuten mulla ihan hirveet allergiaoireet koko ajan päällä.. ja mitään ei oikeen uskaltais ottaa. Silmätippoja laitan pahimpaan.. Mut ei se viel tätä aivastelua mihinkään..

Eilen söin kaverin luona tonnikalasalaattia.. Ekana kieltäydyin, mutta sitten kuitenkin otin.. Kun olin annoksen jo ottanut, niin huomasin että siinä on herne-maissi-paprikaa.. Oon lukenu, et ne pitäis keittää.. Vähän epäilen ettei kamu ollut niitä keittäny.. Oon joissain asioissa turhan neuroottinen.. Nytkin sitten pelkään, että jotain on tapahtunut ku menin sitten syömään hemapaa..En kehtanut enää olla syömättä.. Ja nyt asia vaivaa mua.. (joo tiedän, et kuulostaa hassulta).. HUOH!

Cilmi:  Täällä kanssa maha hyppii ja pomppii.  Kaikkein ufoimmalta näyttää sillon kun vauva vaihtaa kunnolla asentoa kun semmonen nyrkin kokonen möykky seilaa mahalla, pylly tai pää, en tiedä kumpi :D

idaho:  Mulla on noista pakasteista se käsitys että ainoastaan ne ulkomaiset vadelmat tulisi keittää noro-viruksen varalta.  Mutta joo, mä olen huono noissa ruokarajoituksissa, ainoastaan siltä osin noudatan niitä etten syö homejuustoa mutta sitä mä en syö muutenkaan, yäk :D 

Hohhoijaa, tuntuu menevän jotenkin käsittämättömän hitaasti tää päivä.  Oon viikonloppuleskenä kun ukko lähti YK-kavereiden kanssa johonkin vuosikokoukseen Kuopioon.  No just sopivasti saatiin poikakin sen verran nuhaiseksi ettei päästy uimaan tänään :(  Aamupäivä kului mukavasti asioita hoitaen mutta sen jälkeen aika tuntuu pysähtyneen.  Olis jopa semmonen olo että vois ihan mielellään katella euroviisuja mutta niihinpä on monta tuntia aikaa enkä usko että yötä jaksan niitä katella kuitenkaan <:)  Kaipa tää tästä, kohta on nakkikeitto valmista ja päästään mukulan kanssa syömään!
------------
hmmm saas nähdä joko tän vastauksen saisi laitettua, ei oo onnistunu lähetys aikaisemmin tänään...
Auh, kurjan pingottunu olo ollu mahassa koko päivän!

Moon: Voipi pitää paikkaansa.. En mäkään ihan niin orjallisesti niitä noudata.. Mut välil tulee aina semmonen olo, et mitäs jos nyt kuitenkin on jotain käyny.. Usein tää olo menee ohi muutamassa päivässä..

Oli pakko tulla kertomaan viel ennenku meen nukkumaan.. Mut tänään tullu todella mukava ja ihana vaiva riesakseni.. Virtsankarkailu emoticon !!! Oon tänään joko allergian tai flunssan takia aivastellut ihan hirveesti! Siis tosi tosi tosi paljon. Nyt on myös kurkkukin kipee.. Jommasta kummasta johtuen.. Noh mut kuitenkin.. Kahdella kerralla aivastaessa on lirahtanut housuihin.. Toisella kerralla oltiin ulkona kävelemässä.. Tosi mukavaa..emoticon Toivon ainakin että oli pissaa, muuten oli sitten lapsivettä.. Hmm.. mistäköhän senkin nyt sitten tietää??!! Eikai auta muu kuin mennä ostamaan paketti tena ladyja.. Tosi kiva että nyt jo tämä vaiva.. viimeksi jouduin käyttämään vasta kahella viimesellä viikolla.. ja silloinkin ihan oman mielenrauhan turvaamiseksi.. Huoh..

Noh.. Nyt kyllä täytyy mennä unten maille.. Jos nyt saan unta, kun kurkku todella kipiä.. Tietääkö joku saako jotain allergialääkettä syyä?? Ei muuten, mutta nyt kukkii täällä vain koivu.. Mitä sitten kun kukkii useempi.. Oon tosi allerginen.. Viime raskaudessa ei tätä ongelmaa ollut, kun en oireillut ollenkaan..

emoticon

Kyllä mä tossa kuuden jälkeen pidin itteäni tosi fiksuna herätessäni pojan jutusteluun.  Tuli nimittäin sitten kuitenkin katottua ne pirun viisut, vaikka se kärsimysnäytelmä olikin :D  Ensi yönä sitten valvotaan lätkää...  No, onneks mulla on loma luvassa ensi viikolla!

Eilisen pingotuksista ja suppareista ilmeisesti johtuen nyt on maha kipeenä.  Toivoin että ois noi tukalat olot menny yön aikana ohi ja kyllä toki helpottikin kun sai vain maata mutta siitä huolimatta alavatsa kipeenä tunnustellessa ja edelleen semmonen tosi pinkeä olo.  Selän puolella tuntuu myös.  Mä täällä pohdinkin että saattaisko nää jotenkin olla jotain epämääräisiä rakkotulehduksen oireita???  Kun ei kuitenkaan muita virtsiksen oireita ole.  En jaksaisi tehdä turhaa reissua päivystykseenkään, etenkään kun olen kahestaan pojan kanssa.  Hmm.  Ehkä mä seuraan tilannetta huomiseen ja soitan sitten neuvolaan.  Vauva liikkuu kuitenkin vilkkaasti niin en usko että sillä mitään hätää on.

Ainiin, piti vielä idaholle huudella että setiritsiini (olikohan toi kirjoitusasu tuon näköinen, en nyt jaksa tarkistaa) on antihistamiineista se mitä raskausaikaan saa käyttää tiukan paikan tullen.  Eli Zyrtec, Histec ja muut setiritsiinivalmisteet olis sallittuja.  Aion ite niihin turvautua juhannuksena, oon nimittäin hyttysille allerginen ja nyt kun ei saa myrkkyjäkään käyttää niin pakko se on joku salainen ase olla.

Takaisin