Toukokuun tohinat!

Kcatri, mulla on kulkenut ihan alusta asti neuvolakortti aina laukussa mukana! :) Neuvolassa jopa sillon kun sen antoivat sanoivat, että pidä aina mukana kun ei tosiaan kuten Moonkin sanoi tiedä koskaan, että jos tulee joku yllättävä sairaalareissu. :)
 
Mulla myös neuvolakortti mukana melkein aina laukussa. Ihan jo siitä syystä että muuten varmaan hukkaisin sen! :)

Meillä ei onneksi mies pahemmin lueskele mitä tänne kirjoitan. Tosin ei kauheesti enää tee mieli mitään kovin henkilökohtaista kirjoitella. Viime viikolla itselläni oli vitutusta erästä sukulaista kohtaan ja siitä sitten menin avautumaan tonne ärsytystopicciin. No, tää eräs suurta vitutusta aiheuttanut henkilö sitten osasi olla niin ovela että keksi mun nicin täältä ja lukikin sitten sen mun avautumispostauksen. Siitähän se riemu sitten repesi ja mies parka joutui kuuntelemaan tämän sukulaisen järjetöntä avautumista. Vaikka tää avoin foorumi onkin niin silti on vähän mennyt jotenkin into tässä viikon aikana kirjoittaa mitään ihan omia juttuja tänne kun ei minuu pahemmin tälle salapoliisi sukulaiselle pahemmin kiinnosta omia asioitani kertoa (ja en yhtään ihmettelis vaikka hän mun kirjotuksia täältä kyttäiskin). Poistin sen postauksenkin ettei tää kyseinen henkilö flippailis enää enempää kun siitä on jo ihan riittävästi haittaa ollut vähäksi aikaa. Onneksi mies mies vähät välitti tämän henkilön avautumisesta eikä edelleenkään oo kiinnostunut siitä mitä mie tänne kirjottelen. Hyvä niin :)

Ihanaa, muutama päivä enää sitten päästään sinne Amsterdamiin! Oon varmaan ens viikon sitten ihan raato kun siellä intopinkeenä teputtelen kolme päivää kaupunkia ympäri! :D

Musta tuntuu että vauva on täällä alkanut myös hikkailemaan. Tuntuu semmoisia tasaisia nytkähdyksiä alavatsassa. Pienen googlettamisen jälkeen päättelin että hikkaa sen täytyy olla. emoticon
 
wilperi:  Voi LUOJA!  Ei oo tottakaan toi salapoliisityö :O  HUHHUH!  Onneksi pääset tonne lomalle rentoutumaan ja unohtamaan kaikki tommoset älynjättiläiset!

idaho:  Mulle selvisi puolivahingossa että kyllä sitä kodinhoidontukea maksetaan sittenkin myös esikoisesta - siis siinä vaiheessa kun vanhempainvapaa loppuu.  Tää on suoraan Kelan sivulta:

Hoitorahaa maksetaan jokaisesta tukeen oikeutetusta lapsesta erikseen. Hoitoraha on

  • yhdestä alle 3-vuotiaasta 315,54 e/kk
  • muista alle 3-vuotiaista sisaruksista kustakin 94,47 e/kk
  • yli 3-vuotiaista, alle kouluikäisistä sisaruksista 60,70 e/kk kustakin.


Huh, tuli tossa grillattua ja havaittua että noin tuhtia ruokaa ei tosiaan kannata kovin isoa määrää syödä...  On toi kohtu nimittäin sen verran ylhäällä ettei mahalaukulle jää hirveesti tilaa.  Olo on hirveä vielä muutama tunti syömisen jälkeenkin vaikka normaalia pienemmän annoksen söin.  Huh.
 
Saipa tässä melkein tunnin varmaan lueskella kun on hetken ollut poissa ja pakko oli kuitenkin kaikki kuulumiset lukea.. :>

Mäkin kävin lueskelemassa nyt tuota leluponin blogia, harmi tosiaan kun sitä ei voi rekisteröitymättömänä kommentoida. ;/

Mä alan oleen jo pikkuhiljaa kyllästynyt tähän rajoittuneisuuteen.. Tähän mennessä on ollut tosi kivaa olla raskaana ja oon ajatellut että raskaana oleminen ihan sopii mulle, että voisi jopa tulla ikävä tätä.. :) Mutta lähipäivinä on alkanut ärsyttämään, kun on ihan vammanen olo: nouseminen aina hiljaa ja varovasti jottei masuun sattuisi niin paljon, muutenkin hidas liikkuminen kipujen välttämiseksi, närästys, kaikki muut vaivat ja tietysti nää ihanat hormoonit. Ei oo kivaa kun on usein mieli niin herkkänä, en haluu olla henkisesti heikko! Ja mun mies on pitkällä ulkomaan matkalla(3,5vk) joten ei oo pahemmin ketään joka ymmärtäis mun mielenvaihteluita.. Ei sillä että se mieskään pahemmin ymmärtää... Mutta sille sentään kehtaa vollottaa jos siltä tuntuu. :D

Onneks aika menee loppujen lopuks kauheen nopeesti, eipä kauaakaan kun pikku masuvipeltäjä on jo tässä sylissä.. :) Vaikka nyt aika tuntuukin matelevan..

Häihin mekkoa ei oo tosiaan vielä löytynyt, vaikka oon sovittanut jo monia monia.... Yks ihana oli jo löytyvinään, mut se malli oli tehty niin että tissien kohdalta ei menny kiinni mikään koko. :D Täytyy vaan jatkaa etsimistä, vaikka vihaankin shoppailua.. etenkin nyt raskaana, kaupassa vaan huimaa!

Jeii, huomenna täynnä 30 viikkoa. :) Se kuulostaa vaan niin paljon isommalta kun 29 viikkoa. :D Siinä Vaun raskauskalenterissa jonka sai neuvolasta, luki jo pari-muutama viikko sitten että sikiölle kehittyy nyt unirytmi, mutta musta tuntuu että tää pikkuveijari potkii ihan täysin ympäri päivää, välillä pitää tietty päikkäreitä, mutta ei niissä kyllä oo minkäänlaista rytmiä! :D Mites muilla, onko unirytmiä havaittavissa?
 
Takaisin
Top