Toukokuun tohinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yohanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mijo: Mulla on 4 neljät housut, 1 "parempi" mekko ja 1 varsinainen äitiyspaita, mutta oonkin valaan kokoinen! :)
Ekat äippähousut ostin varmaan jo jossain viikolla 12 tms, töissä täytyi pitää jakkupukua ja normaalit housut ei mahtuneet päälle.
Sillon kun täytyy poistua täältä himasta niin voin laittaa farkut jalkaan ja sitten kahet housut on vaan semmoiset mukavuushousut joita pidän kotona tai mökillä tms. Niissä on nyörit lahkeiden lopussa niin ne voi kesäkuumalla nostaa caprihousuiksi. Enempää en aatellut äippävaatteita ostaakaan, kaapista löytyy muutenkin tunikoita ja pitkiä toppeja joilla pärjää hyvin. :)

Ite oon äitiysvaatteet ostanu tuosa aiemmin keväällä. Nyt ei enää millään raaskis ku niitä ehtii käyttää enää niin vähän aikaa. Oon hankkinu kahet "siistimmät housut" (mustat housut + farkut), yhet löysemmät kotihousut ja farkkuhameen. Varsinaisia mammapaitoja on tullu hankittua vaan yks, lisäks paljo pitkiä trikoopaitoja ja toppeja, joita toivottavasti voin käyttää myös raskauen jälkeenki. S-koon sijasta oon ostanu M-kokoa, ettei saumat ihan heti ratkea... Ennestään löytyy muutama tunika, jotka menee isonki mahan päälle. Kevättakki oli joku aika sitte pakko hankkia ku töisä ei kehtaa mitään isännän tuulitakkia päälle pukia. Mun kaikki äitiysvaatteet on Mama Licious -merkkiä, oon tykänny niistä enemmän ku H&M:n vaatteista. Minusta H&M:llä varsinki paidat on ollu tosi huonolaatusia "liruja" ja ärsyttää ku silti hintaa niillä on silti järkiään kympin enemmän ku normaalipuolen paidoilla.

Toissayön kärsin ihmeellisestä kylkikivusta ja eilinen meniki äitiyspolilla jonottaesa lääkärille pääsyä. Syynä kivuille on varmaanki mun viime viikolla todettu munuais"vika", johon ei taia mitään hoitoa olla. Vielä ens tiistaina pitää rampata kontrolliultrisa ja lääkärillä asian suhteen. Ja tämän viikon perjantaina olis aika neuvolalääkärille. Oon päässy viime aikoina näkeen vauvaa ultrasa jo niin monta kertaa, että alan jo uskoa kaiken sujuvan hyvin loppuun asti. Vauva sai eilen kokoarvioks 1033 grammaa, tuntuu jo hurjan isolta!

Muakaan ei huvittais yhtään olla töisä, mutta sairaslomaankaan ei tällä hetkellä oo mitään riittäviä perusteluita. Ehkä pahinta on tällä hetkellä tuo uupuminen ku työviikon jälkeen menee vuorokausi toipumiseen. Onneks teen nelipäivästä viikkoa, joten ehtii viikonloppuna olla kaks suht energistäki päivää. Pitää vaan tsempata vielä eteenpäin päivä ja viikko kerrallaan!

Äitiysvaatteista...  Mulla on 5 housut, yhdet verkkarit ja muutama paita.  Paitoja en olisi edes tarvinnut, kun tunikat ja t-paidat venyy hyvin mahan yli, mutta sain tutulta ne kun olivat hänelle tarpeettomia.  Samasta lähteestä tuli myös yhdet housut ja verkkarit.  Nyt kesän kunniaksi ostin caprit ja trikoomekon (ihan tavallisen, ei siis mammaversiota).  Mulle siis ainoot ehdottomat on noi äitiyshousut, kun tavallisilla ei pärjää.  H&M:ltä olen noi vähät ostanu, eipä täällä muualta ole oikein edes äitiysvaatteita löytynyt.

Hehee, huomenna pääsen mökille, mökille ja mökilleeee, jeee!

Ai niin, unohin aiemmin kirjotella siitä, että käytiin eilen synnärillä tutustumasa. Tosi aikaselta tuntu tuo ajankohta ku synnytykseenki vielä toivottavasti on aikaa, mutta neuvolasta oli meille tuollon aika varattu. Vajaan tunnin kätilö kierrätti paikkoja ja kerto synnytyksen vaiheista ym. Itelle tuli aika paljo tuttua asiaa ku oon jo muutaman kirjasenki lukenu, mutta mies koki tosi hyödyllisenä. Mulle oli tärkeintä lähinnä päästä näkeen kaikki paikat, niin osaa sitte koko tapahtumaa mielesä kuvitella (vaikkei se varmasti ikinä mee niinku kuvittelee). Tuli eilisen jälkeen sellanen "synnytyskuume", toivois ajan kuluvan nyt nopeesti! :)

Juu sai kyl olla viimenen kerta ku tilaan tohon siwaan yhtään mitään. Noh, tänään sain loputkin tavaroista.. Ja laskun kaupan päälle.. HUHHUH ku tuli hintaa rattaille ja vielä puuttuu vauvankoppa ostamatta. Uskoisin, että toista sisaristuinta ei välttämättä tartte ostaa, jos esikoinen jo siinä vaiheessa seisois vaikka seisomalaudassa.. Sen näkee sitten.. Oli pakko mennä testailemaan uusia rattaita.. Ihan tyytyväinen vielä ainakin.. Tosin tulee hankaluuksia laittaa poikaa niihin rattaisiin jos laittaa hanttiin.. Pääsee itse tosi helposti näistä rattaista veke.. Jos ei ole valjaita päällä..

Mulla on kahet mammafarkut, jotka ostin alennuksessa henkka maukasta.. Maksoivat yhteensä 30 euroa.. Ostin isommat ja pienemmät, ku tuntuu et noi pienemmät ei mee sitten loppuvaiheessa.. Sitten töissä on yhet mustat ja yhet ostin hautajaisiin.. Joita kyllä lyhennettiin liikaa ja en niitä nyt siis voi käyttää.. Kotiin ostin kunnon lökäpöksyt henkalta ja maukalta.. Ihanat jalassa.. Oon kyl käyttänyt tavallisia verskoja ulkona, mutta ne alkaa oleen jo semmoset ettei pysy kunnolla jalassa.. Et ei oo pitkäikäset.. Kesäks aattelin viel hommata kevyet housut henkalta ja maukalta (ylläri) Viime raskaudesta sen verran muistan, et kuumuudessa ei halua mitään kiristävää päälle.. Paitoja mulla on ennestään muutama ja yhen oon ostanu uutena.. Kesäks aattelin jotain kevyttä vielä kattoa.. Viime raskaudessa olin sen verran isompi, ettei vanhat äitiysvaatteet oikeen sovi..

Ensi viikolla neuvola ja lääkäri.. Jei..

Oi kun on taas tullut tekstejä, kun 2 päivää olin reissussa!
Mun oli pakko ostaa toisetkin siistit mustat housut, että voi välillä vaihtaa, töissä kun ei oikein voi pitää farkkuja. Kotona on kahdet farkut (tosin toiset jo puristaa) ja helteitä odottamassa H&M:n puuvillaiset lökäpöksyt, joita käytin viimeksi varmaan joka päivä loppuraskaudessa (touko-kesäkuu). Ja pari mekkoa... Mä en vaan niin tykkää sukkiksista, joita vielä täytyy pitää, kun ne aina vähän puristaa vaikka olisi mammamallia. Kesäksi olen myös ostanut joitain L/XL-kokoisia trikoisia hellepaitoja, sellaisia missä on resori jossain pepun alapuolella. Menee hyvin mahan yli. :) Mullakin on takkiongelma, kun en halua äitiystakkia enää ostaa. Tosin keksin että mun yksi kesätakki, jossa on kaksoisrivinapitus, peittää mahan juuri ja juuri vaikka saan vain ylimmän napin kiinni. Onneksi myös housuissa on tuo tuubi joka lämmittää massua. :)
Idaho, mun piti jo aikaa sitten kommentoida, kun kirjoitit että on vähän haikea olo esikoisen kanssa, kun on uusi tulossa. Mulla on just sama fiilis! Vaikka eihän se esikoinen siitä mihinkään katoa, niin silti tuntuu että se spesiaali suhde omaan kullanmuruun tulee jotenkin muuttumaan, ja se tuntuu haikealta... Mut ehkä nää ajatukset unohtuu sitten kun kakkonen tulee.
Kyllä ohjeiden mukaan suomalaisetkin pakastevihannekset olisi hyvä kuumentaa listeriariskin takia, mutta en usko että sun kannattaa idaho olla yhtään huolissaan asiasta! Riskihän on tosi tosi pieni, ja varmaan sun kaveri ne kuumensi/sulatti esim mikrossa kuitenkin. Mutta tiedän että asia jää helposti mietityttämään, itse olen ihan samanlainen. Mutta kun kävin kerran lääkärillä listeriaepäilyn takia, niin mulle kerrottiin että sen todella kyllä huomaa jos sen on saanut, ja silloin annetaan antibiootit jotka auttaa teitä molempia. Eli älä huolehdi! Mä olin itse just Belgiassa, jossa söin baarissa munakasta. Pyysin sen kunnolla paistettuna, mutta oli se tietysti keskeltä raaka. Söin sitten reunat ja jätin märän keskustan syömättä, mitä tarjoilija selvästi kummeksui. :) Mutta luulisi että olisi aika selvää että tällaisen mahan kanssa ei halua syödä raakaa kananmunaa... siis ulkomailla. Suomessahan munissa ei salmonellaa pitäisi olla. Mutta mietin silti jälkeenpäin että olisiko pitänyt jättää väliin tai pyytää ensin paistamaan kuivaksi.... tällaista tää on... hohhoijaa.

Sonja:  Mulla just tosa yks päivä tuli taas se haikee olo. Jotenkin tuntuu, et pikkusisko-tai veli olis niin pal pois esikoiselt. Ja ku hän on nyt ihan se ykkösjuttu kaikissa asioissa. Mut uskon, ettei enää haikea olo ku vaavi syntyny. Jotenki seki pelottaa, et aattelenks nyt jotenki huonolla tavalla ja tuleeks sitä uutta vaavelia rakastettua niin pal ku esikoista. Varmasti tulee, mut nyt tuntuu siltä.

Niin ja toi ruoka-asia. Siis herranjumala ku ei uskaltais välil mitään syödä, vaiks terve järki sanoo muuta. Välillä sätin ja moitin itteäni ku meen syömään johonkin ulos. Ykski päivä oli pakko soittaa miehelle ja varmistaa, et voiks mul nyt tulla salmonella ku söin subwayssä kanapatonkia.. HUOOH! Mulla yks työkamu aina "pelotteli".. Kerroin joskus et oon menossa subwaylle ni heti oli, et miten sä uskallat syyä siellä. Ja kerran puhuin et ihanaa ku kotona oottaa vesimelonia.. Ni työkamu heti kyselemäs, et uskallatko oikeesti syyä vesimelonia raskausaikana.. Tommoset jää kummittelemaan mieleen.. Et apua, oonko nyt aiheuttanut jotain vakavaa vauvalle.. Mansikoistaki moni varotellu.. Huhhuijjaa.. Ootan innolla sitä, ku uskaltaa taas syyä ihan mitä mieli tekee..

Närästää närästää närästää..emoticon

Hipheijaa... 29 tuli täyteen.. Tavoitteena 38 (mikä varmaan venyy 42) Mut siis jos ois vielä sisällä 9 viikkoa.. Oiku aika menee nopsaan..

Oispa meilläkin ollut tutustumista synnäriin.. Turussa kerrottiin vaan neuvolassa, mistä ovesta mennään sisään..emoticon

Nyt jaksoin taas pitkästä aikaa oikeasti istahtaa tähän koneelle, vaikkakin teidän juttuja aina välillä pikaseen käynyt lueskelemassa.

Nyt meinaa jo vähän alkaa väsyttämään kun lauantaina meni serkun polttareissa sunnuntai-aamuun asti, olin kotona 4 ja mies antoi onneksi nukkua 9 asti, tosin tuollainen 1v3kk neiti ei kovin hiljaa osaa leikkiä, mutta sängystä ei silti tarvinnut nousta. Sunnuntaina jouduin sitten väsymyksen takia luovuttamaan Suomi-Ruotsi-pelin katsomisen n. minuuttia ennen Suomen 1. maalia, kyllä ärsytti. Maanantai huideltiin kaupungissa ja eilinen menikin siivotessa ja pyykkiä pestessä.

On ihan hurjaa miten paljon vauva potkii. En edes muistanut, että se todella koskee niin kovin, kun kunnolla tulee potkuja sopiviin kohtiin. Mahakin alkaa olla jo sen verta iso ja vauvamasun näköinen, ettei sitä voi enää naamioida pelkäksi lihomiseksi. Kohta se on pakko kertoa kaikille.
Noista äippä-vaatteista, niin nyt minulla taitaa olla 3 masutuubia, 2 toppia, 3 paitaa, 2 housut ja yhdet caprit. Ihan hyvin pärjää, kun kaikki omat housut menee päälle jopa paremmin kuin ennen raskautta ja todennäköisesti mahtuu loppuun asti. Minun pitäisi jostain löytää serkkuni häihin äitiysjuhlamekko, mutta eihän täältä Lappeenrannasta sellaisia saa. Nettikaupoista olen kyllä koittanut etsiä myös, mutta huonolla menestyksellä. Hintarajani tekee tästä ehkä mahdotonta. Jonkun juhlavaateliikkeen myyjälle sanoinkin jo, että menen sitten alasti kun tässä kaupungissa on niin huono valikoima. :D

Tänään ihan järkytyin kun sähköpostin otsikossa luki 27. viikko. En ollut edes ajatellut, että mennään jo näin pitkällä. Pitääkin alkaa jo vauvan vaatteita laittelemaan kaappiin, ihan siltä varalta, että syntyisi etuajassa tai jos vaikka tuleekin raskausmyrkytys tmv, että joudun jo aiemmin sairaalaan.

Meillä oli viimeeksi synnäritutustuminen ihan joku luento+kierros sairaalassa, mutta nyt ilmeisesti uudelleen synnyttäjät saa käydä vain paikat vilkaisemassa, kun siellä on tehty remonttia.

sisita: Eikö lappeessa oo sellaista Vero Modaa/Onlya/Vilaa missä myytäis noita Mama Licious vaatteita? Siitä mallistosta löytyy tosi kivoja juhlamekkoja. Semmosia mitkä menee ihan "normaaleistakin" juhavaatteista.

Wilperi, on täällä 4 tai 5 liikettä, joista saa Mama Liciousin vaatteita, mutta yhdessäkään ei ole juhlavaatteita, vaan ainoastaan niitä ihan tavallisia.
Ja joka paikassahan on sanottu että "voihan näissä vaatteissa mennä häihin!" No voi tottakai, muttakun tahtoisin siis ihan kunnon iltapuvun tai oikeasti todellatodella juhlavan mekon. Koska seuraavat isommat juhlat, joihin saan laittaa hienot vaatteet, on meillä varmaankin sitten 8 vuoden päästä isäni 50-vuotisjuhlat.

sisita: Voi tyhmyys :/ Pikkukaupungeissa on välillä niin raivostuttavaa yrittää löytää sopivaa vaatetta sopivaan tilanteeseen. Oon siitä melkein naapurista Kouvolasta kotosin ja onpa muutaman kerran mennyt hermot sen kaupungin kauppatarjontaan.

Mitenhän mie onnistuisin hillitsemään tätä herkuttelua emoticon Tää on lähtenyt ihan käsistä. Saan varmaan ihan huolella noottia parin viikon päästä neuvolassa. Kotona en pahemmin vaa'alla oo käynyt niin painoa mitataan vaan neuvolassa. Noh, oon vähän omapäinen tän asian kanssa ja neuvolatädin sanomisilla ei tässä suhteessa oo kauheesti merkitystä. Painojutut on aina olleet mulle melkoisen arka asia ja alusta asti on ärsyttänyt neuvolassa kun kaikkien mahdollisten tilastojen mukaan mulla pitäis olla vaikka ja mitä ylipainoon liittyviä ongelmia raskauden aikana.. Kappas vaan, mitään vikaa ei oo kuitenkaan ilmennyt.

Viime viikolla tuskailin sen Kelan kanssa, no tuskailu jatkuu edelleen. Kävin perjantaina siellä konttorissa ja odotin 15 minsaa siinä aulassa kunnes päätin että "v*ttu ihan sama. Täytän ite ne lomakkeet netissä." Koko odotusaula oli täynnä eläkeläisiä ja kielitaidottomia ulkomaalaisia. Jos oisin jäänyt sinne jonottamaan niin jonottaisin varmaan vieläkin sielä aulassa. Kyllä nuo virastot on niiiiiiiin kivoja emoticon

Kirjoittelen vaan nopeasti, että multa löytyi uudelleen streptokokkibakteeri emättimen bakteeriviljelystä. Aloitin siihen tänään antibioottikuurin Kefexin 500 mg 1 tabletti kolmesti päivässä. Mahaa on kiristellyt muutamana päivänä kun hermojakin on kiristellyt; töissä ollut "vähän" stressiä. Onneksi huominen vapaa ja ensi viikolla enää 5 työpäivää ennen piiitkää kesälomaa.

Pitää huomenna lukea viimeisimmät tekstit kun kerkeää syventyä niihin paremmin. Nyt mies on koko ajan tunkemassa koneelle...

Hei semmosta ajattelin kysyä että kuinka moni aikoo käyttää äitiyspakkauksen laatikkoa vauvan sänkynä? Ja ne joilla on jo ennestään lapsi niin käytittekö esikoisella ja kuinka kauan se oli käytännöllinen? Mä en vielä tiedä käytänkö.. Ja sitten jos käytän, niin onko mun järkeä koota sitä pinnasänkyä etukäteen edes.. Sillon sen vois koota hyvin vasta vauvan syntymän jälkeen kun ei olis niin kiirekkään sillä.. Tämmösiä pohditaan täällä. :D

Itse en aijo käyttää sitä äitiyspakkaus laatikkoa sänkynä. Olen ostanut sellaset pitkulaiset pehmuketyynyt pinnasänkyyn, niin että ne muodostaa  ikään kuin "pesän".
Jotenkin olen niin turhamainen etten halua pilata kaunista pinnasänky viritelmääni pahvilaatikolla! :D

Me käytettiin esikoisella äitiyspakettia petinä (tosin se pari kertaa, kun muuten nukku meiän välissä). Oisko se ollu 3-4kk kun kasvo ulos siitä. Mut pidettiin sitä lootaa pinnasängyssä, niin oli sopivalla korkeudella, ja siä turvassa ettei pääse mitenkä putoon tms (ihan kun muualtakaan kun ei se vaavi paljo liiku alussa, mut kuitenkin :) ).

Blääh, ens viikko viä töitä ja pääsee reissuun!!!

Miksei saisi syödä vesimelonia? Söin juuri eilen työpaikkaruokalassa... Mansikoista ajattelin jättää espanjalaiset syömättä, mutta syön kyllä kotimaisia kun niitä tulee, mutta pesen ne ensin. Muutenhan jäisi koko kesä ilman mansikoita! :) Mä syön muutenkin niin paljon ulkona (esim lounas joka päivä töissä), että ei auta kuin luottaa paikan hygieniaan. Ja tietysti suosin kypsennettyjä ruokia... Mutta pakkohan tuoretta salaattiakin on syödä!

Äitiyspakkauksen käytöstä sänkynä oli keskustelua minusta juurikin tässä toukokuun keskustelussa. Meillä se toimi sänkynä muistaakseni pari ekaa kuukautta, kunnes vauva kasvoi siitä ulos. Pinnasänky tuntui nin kaamean isolta pienelle vauvalle...! Laatikko oli matalien kukkapöytien päällä mun sängyn vieressä, niin että sain helposti nostettua siitä viereen ja takaisin.

Tänään oli neuvolalääkäri, siitä lisää neuvolapalstalla. Kaikki oli ok, paitsi että mullekin napsahti nyt rautatabletit. Plääh.

Mä aion käyttää sitä äitiyspakkausta vauvan sänkynä alkuun... pidän laatikkoa pinnasängyssä, ettei koira tai kukaan muukaan pääsee sitä tonkimaan. Olen jo vähän väkräillyt, tarkoituksena päällystää laatikko punaisella kankaalla (luin jostain että punainen kangas laatikossa muistuttaa olosuhteita kohdussa: turvallisuuden tunne vauvalle). Äitiyspakkauksessa tullut peitto on kyllä mun mielestä ihan liian iso vastasyntyneelle, siksipä aionkin kesällä ostaa vauvalle valmiiksi unipussin.

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/5717/pl

Babystylessa on hyvännäköinen unipussi, jota voi käyttää lämpimällä ja viileämmällä säällä.

Muista hankinnoista ei puutukaan oikeastaan enää kuin vaunut (on varattu kaverilta) ja sitteri (jonka uskoisin olevan aika hyvä apuri). Vaatetta on aika mukavasti, ostaa sitten jos jotain tarvii...

Mammavaatteita mulla on kolme H&M:n äitiys T-paitaa (menettävät muotonsa kyllä nopeasti), lisäksi kaksi äitiystoppia ja yksi pitkähihainen samaisesta liikkeestä, yksi Ellokselta tilattu äitiyspaita (on nyt jo liian tiukka), Polarn O. Pyretistä ostettu imetystoppi ja pitkähihainen paita. Mammahousuja on neljät H&M:ltä ostetut (yksiä pidän töissä työhousuina). Pakko on olla vaatetta, että saa kesälläkin vaihdella pitkähihaisten ja toppien välillä, kun ei voi tietää miten kylmä / kuuma kesä tulossa. Ja elokuuhun on vielä kuitenkin aikaa..

Hyvää viikonloppua kaikille!

Yohanna Juu no toi kuulostaakin jokseenkin järkevältä, kun olinkin miettinyt et tuntuis pikkasen omituiselta pitää vaavia laatikossa...lattialla... :D:D Mäkin taidan tehdä niin että laitan laatikon pinnikseen, kun siinä kuitenkin se sopiva patjakin tulee ja saan kaverilta sen ompelemat äitiyspakkaukseen sopivat reunukset. :) Ei mee sit ihan hukkaan ne.

Wilperi, itse lähden kyllä aina Kouvolaa shoppaamaan, jos ei ole rahaa/aikaa lähteä Helsinkiin asti. Tosin aika samat kaupat ja samat valikoimathan tuolla taitaa olla, mutta jotenkin se pitempi matka tekee niistä vaatteista paremman näköisiä. :D

Vastailen nyt vielä tuohon äp-laatikko juttuun vaikka Cilmi jo päätöksensä onkin tehnyt. Meillä käytettiin esikoisella n. 2kk sitä laatikkoa, kunnes pieni oli jo ihan liian iso sinne. Meilläkin se oli nostettu pinnasänkyyn ja tein siihen reunalakanat sisä- ja ulkopuolelle, sekä sijauspatjan. Nytkin sitä tullaan käyttämään, koska oli mielestäni ihan kätevä, eikä tosiaan näyttänyt enää pelkältä pahvilaatikolta kun oli hienot reunukset sun muuta.
Kcatri mainitsi tuosta jättikokoisesta peitosta niin minä tein vauvalle siihen pakkaukseen oman peiton, johon käy pussilakanaksi 60x70cm tyynyliina. Ainakin Ikeasta saa semmoisia suht ohuita peittoja eurolla, joten niitä voi ihan hyvällä omalla tunnolla leikellä.

Tänään taas neitin kanssa ahkeroitiin eli imuroitiin ja pestiin lattiat koko talosta. Eipä taaskaan olisi kannattanut, koska nyt jo tuntuu siltä ettei tee mieli loppupäivänä kävellä kun on selkä niin kipeä. Illalla varmaan taas supisteleekin kivasti ja mies joutuu hoitamaan tyttöä kun tulee töistä.

Minulla on neuvolalääkäri vasta ensi viikolla ja nyt kyllä pelottaa tuo paino, että saatetaan mennä jo siellä lähtöpainossa asti. Eipä siitä kukaan mitään sano kun ollaan jo reippaasti yli puolen välin, mutta en vain tahtoisi yhtään ylimääräistä painoa. Oma vikahan se kyllä on jos ei osaa olla syömättä jäätelöä ja muita herkkuja.
Muutenkin olen taas unohtanut vahtia mitä syön. Pesen kaikki vihannekset sun muut ja kypsennän ruuan kunnolla, mutta yleensä ajattelen lähinnä ettei tyttö saa ruokamyrkytystä. Vaikka kuinka onkin raskaana niin minä ainakin unohdan ajatella itseään kun on kuitenkin tuo pieni lapsi, josta pitää pitää huolta.

Huh, on se vaan hyvä etten koskaan syödessäni tajua ajatella onko kyseinen ruoka nyt hyvää vai ei. Hulluksi oisin tullut. Oon ehkä vähän liiankin höveli ruokien suhteen mutta ei tähän mennessä ainakaan oo mitään ikävää koitunut. Ainut mistä oon joutunut luopumaan on sushi, sniif :( Enemmänkin oon tyytyväinen jos oon onnistunut herkuttelemaan esim niillä espanjalaisilla mansikoilla kun pandan mansikkalakuilla. emoticon

Voi herranjestas kun oli eilen taas haastava kyläreissu. Oltiin miehen serkulla kylässä katsomassa miehen kummipoikaa. Tämän serkun vaimo on lievästi sanottuna hieman erikoinen. Hänen päänsisäiseen maailmaansa vaan ei normaali ihminen pääse mukaan millään ja koko vierailun ajan sai olla varpaillaan mistä asioista puhuu ja mitä sanoo ettei toinen vaan flippaa jostain.. Kylässä oli siis erittäin rento ja mukava tunnelma :D

Mä olen tässä alkanut miettimään imettämistä. Ehkä vähän olosuhteiden pakosta kun monet perheelliset kaverit kovasti kyselee että kuinka kauan olen suunnittelut imettää.. Ööh, no mistäs minä tiedän! :D Näin ennakkofiilis pohjalta luulen että niin vähän aikaa kun mahdollista, oon melko varma etten tykkää siitä puuhasta yhtään. Mun kohdalla voi varmastikin puhua kuukausista ennemmin kun vaikka vuodesta. Mut, nää taitaa olla niitä asioita että niin montaa tapaa kuin tekijääkin.

Aurinkoista viikonloppua! emoticon

Takaisin