Heippa vaan!
Kutvonen kunnostautuu ja kirjoittelee taas!
Kun ekan kerran olin yhteydessä neuvolaan, luulin, että koska ikää alkaa olemaan lähemmäs 40-vee, että joudun koko raskauden ajan "erityistarkkailuun" iän vuoksi, mutta mitäs turhia. N. kerran kuussa olen käynyt th:lla ja lääkärillä n. rv10 ja rv 26. Nyt th käynnit tulee olemaan kahden vkon välein ja seuraava lääkäri joskus rv 35-36. Sitä ennen käyn vielä kontrolliultrassa äippäpolilla etuistukan ja niiden sokeritestin tulosten vuoksi, mutta eipä tuo haittaa, pääasia että tutkitaa liikaa kuin liian vähän.
Synnytystä en ole vielä ajatellut. Ollaan saatu niin hyvää palvelua äippäpolilla että luotan kyllä niihin ihmisiin 110% ja kyllähän se luonto hoitaa homman, tavalla tai toisella. Mennään oman voinnin ja jaksamisen mukaan niin pitkälle kuin päästään ja sen jälkeen kaikki mahdolliset kivunlievitykset kehiin. Imetyksestä ajattelen ihan samoin, jotenkin ei vaan ole tullut mieleenkään että jos se imetys ei onnistukaan... Sitten täytyy vaan elää sen mukaan ja sopeutua elämään asian kanssa.
Välillä kyllä ihmetyttää tämä mun jalat maassa asenne itseäkin. Minkähänlainen hormoonihiiri minusta tulee synnytyksen jälkeen kun nyt on ollu niin tasainen olo...
Mulla ei onneksi vielä ole suuremmin ilmaantunut mitään fyysisiä oireita. Ainoastaan mun vatsalihakset (pallean molemmin puolin) kipeytyy tosi herkästi, varsinkin töissä ja polvet oireilee välillä myös. Molemmat vaivat johtunee varmaan tuosta seisomatyöstä, mutta siihenkin tulee korjaus reilun viikon päästä, TJ 11
Äitiyspakkausta odottelen edelleen. Kaveri jolla on la viikko meidän jälkeen sanoi lähettäneensä hakemuksen jo huhtikuun puolessa välissä, eikä ole saanut pakkausta vieläkään. Tarkoittaakohan tämä sitä että nyt on just menossa vaihtoviikot ja toimitus kestää sen vuoksi, toivottavasti.
Joku kyseli mun verensokeriseurannan arvoja... No paastoarvot on olleet lähes aina alle 5:n ja 1h arvo 5-6,5 välillä. Eli ei siis huolta ainakaan toistaiseksi.
Neuvolan th oli lähettänyt mun tiedot ja arvot äippäpolille ja sieltä soitettiin ja kyseltiin että olenko aloittanut jonkun ruokavalion kun arvot on noin hyvät. Vähän nauratti kun kerroin että mitään ruokavaliota ei ole ja toisessa päässä tuli hiljaista...Mihinkään äippäpolin erikoisseurantaan en vielä joudu vaan tilanne katsotaan uudelleen sitten sen kontrolliultran yhteydessä juhannusviikolla.
Viimeviikolla käytiin tekeen ensimmäiset "viralliset" vauvahankinnat, ostettiin kirpparilta sitteri ja vähän vaatteita. Löydettiin vielä "hätävara" turvakaukalo jota voidaan tarvittaessa käyttää esim. mun äidin autossa. Omaan autoon hommataan telakallinen kaukalo, vähänkäytetty joko kirppikseltä tai huuto.netistä.
Onko muuten muut käyttäneet paljon tuota huuto.netiä?
Itse olen myynyt siellä muutamat pääsyliput ja ostanut kirjoja ym. Omalle kohdalleni on sattunut kyllä tosi asialliset ja kivat ostajat ja myyjät ja em. kaveri on tilannu sieltä tosi paljon vauvantarvikkeita. Suosittelen!
Nyt täytyy viedä koiruus iltapissille ja alkaa nukkumatin odotukseen...