Toukokuun tohinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yohanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullaki oli tänään lääkärineuvola ja mun suureks yllätykseks paukahti saikkua äitiysloman alkuun asti...  emoticon Syynä runsas supistelu ja siitä aiheutunu kohdunsuun pehmeneminen. Paikat oli kuulemma kiinni ja kohdunsuutaki jäljellä, mutta lääkäri ei halunnu täsä vaiheesa ottaa mitään riskejä. Mulla tuota työajoa tulee niin paljo viikosa, että jo senki takia pakko ottaa jo rauhallisemmin. Nyt on ihan sekavat tunteet eikä pysty vielä käsittään, että täsä olis nyt piiiitkä loma tiedosa. Paljo kirjallisia rästihommia tosin vielä on ja pitää vielä selvitellä, miten niitten kans tehään. Yllättävää kyllä iski kova haikeus ku ei enää nää työkavereita ja asiakkaita!

Sonja: Työkamun mukaan niistä ei voi tietää koska on pakattu (jos on siis myytävänä paloina).. Noh, oon joka tapaukses vesimelooneita syöny ihan armotta..

wilperi: juu ei sitä kannata liiemmin nyt vielä miettiä (siis onhan hyvä että jonkinlainen suunnitelma), mut toi imetys on niin yksilöllistä ja vauvakohtasta.. Itellä ei viime kerralla onnistunu ja pumppasin rintamaidon pojalle.. Haaveena ois, et nyt onnistuis. Jos ei onnistu, ni tuskin jaksan/ehin pumppailemaan.. Mutta sen sitten näkee kun vaaveli on syntynyt.

Josku: Nautit nyt vaan olostas ja lepäilet. Itsekin sairaslomalla ja uskoisin, että ihan sinne äippälomaan asti. Mullakin supistelee ja vaikka ei ole tehnyt mitään kohdunsuulle, ni lekuri sitä mieltä, että kannattaa ottaa varman päälle. Varsinkin kun olen jo ennestään synnyttänyt..

Täällä vaaveli oli muutaman päivän hiljaisempi.. Hiukan jo ehdin pelästymään kun tajusin asian.. Eilen oli kyllä semmoinen myllerrys mahassa.. Eniten liikkui kymmenen jälkeen illalla.. Toivottavasti ei enteile mitään..

Kait sitä pitäis mennä tekeen jotain järkevää..

Paluu kotiin ja internetin ihmemaahan :)
Olipa kyllä rentouttava mökkireissu!  Ihanaa oli tuntea olevansa taas MINÄ eikä vain äiti :)  Tai siis tottakai siihen minuuteen kuuluu se äitiyskin, mutta sai olla muutakin.  Se se on vasta jotain!
Laatikkokeskusteluun taas sen verran että meillä esikoinen nukkui äp-laatikossa joka oli pinnasängyssä.  Sama homma edessä tulokkaan kanssa.
Lueskelin noita neuvolakuulumisia, en nyt jaksa sinne erikseen ihmetellä mutta miten ihmeessä musta tuntuu että kaikilla muilla on tosi tiuhaan noita käyntejä, niin hoitaja- kuin lääkärikäyntejäkin???  Onko teillä muilla ne ihan peruskäyntejä vai semmosia "tarvittaessa" -käyntejä?  Kun mulla ainakin kuuluu vaan alku- ja loppuraskauteen lääkärikäynnit.  Viimeksi kävin kolme kertaa neuvolalääkärillä, yksi käynti oli ylimääräinen.  Tällä kertaa ei ole vielä ollut tarvista ylimääräsille käynneille.  Onhan nää tietty paikkakohtaisiakin mutta jännää että on niin älyttömästi eroja!
Mahavaivat helpottanu, jee!

Ite asun kirjoilla Karkkilassa, joten neuvolat hoituu siellä. Siellä touhuun kuuluu ainakin 3 pakollista neuvolalääkärin käyntiä, jossa tsekataan kohdunsuu yms.
Muutoin on käydään kätilöllä kerran kuussa 28. viikolle asti, 28-36. viikolle 2 viikon välein ja 36-.. viikoille kerran viikossa. Aikoja kätilölle ja lääkärille tulee tietty enemmän jos on jotain mitä pitää seurata erityisemmin.
Itsellä esim. yksi ylimääräinen lääkärikäynti loppuraskaudesta raskausdiabeteksen takia.

Meillä ollaankin taas vaihteeksi flunssassa. Alkoi torstaina ja nyt hieman hellittää. Kätilö on sanonut että flunssan aikana voi huoletta ottaa panadolia ja yskään resilaria mutta mua siltikin huolettaa noiden lääkkeiden käyttö niin että jättäisin mieluummin ottamatta.

Mulla noita lekurikäyntejä on sen takia, ku supistelee, ni katotaan tota kohdunsuun tilannetta.. Turussa muuten ekassa raskaudessa oli 2 lääkärikäyntiä.. uudestisynnyttäjillä muistaakseni 1.. Se synnytystapa-arviointi..

Mut lyhyt virsi.. nyt nukkumaan..

wilperi:  Unohdin eilen tuota imetysasiaa kommentoida.  Mulle tuli viimeksi ihan "puun takaa" neuvolassa kysymys n.3kk ennen laskettua aikaa että "Oletko jo ehtinyt ajatella imetystä?  Kannattaisi alkaa jo!"  kun en ollut ehtinyt vielä ajatella synnytystäkään :D  No, mullahan oli se ajatus että imetetään jos onnistuu.  Sitten kun se onnistui, ajattelin täysimettää sen 5kk minkä jälkeen kiinteiden harjoittelu.  Sekin onnistui.  Sitten ajattelin vierottaa vuosikkaana mutta lapsi lopetti itse 9-kuisena.  Sopi sekin mulle.  Etenkin kun sillä oli suu täynnä teräviä hampaita.  Mun mielestä toi imettäminen on siinä mielessä samanlainen asia kuin synnytys ettei sitä voi etukäteen hirveesti suunnitella kun ei tiedä miten se sitten lähtee lutviutumaan.  Ja pääasia että lapsi saa ruokaa, oli se sitten rintamaitoa tai korviketta :)

Maanantaita!
Juu, mä olen mm. Moonin kanssa samaa mieltä imetyksestä: sen näkee sitten. Itse jostain syystä ajattelin ettei maitoa tulisi, joten en kauheasti sen varaan laskenut (paitsi ostin ne imetysliivit etukäteen, onneksi). Mutta kun se sitten alkoikin sujua, niin jatkoin kanssa "niin kauan kun siltä tuntuu"-asenteella. Ja sitä sitten jatkuikin, kun se muuttui niin mukavaksi ei-pakolliseksi toiminnaksi kun kiinteät tuli mukaan, ja iltaimetin reilun vuoden ikään, kunnes lapsi ei enää vaatinut tissiä. Mutta oli se sen verran erilaista puuhaa kuin osasin kuvitella etukäteen, joten ei ehkä kannata kovin valmiiksi suunnitella. :)

Mulla ainakin on ihan minimikäynnit neuvolassa. Viime aikoina ollut kk välein, ja nyt alkaa 2 viikon välein. Lääkärikäyntejä on ollut..ööö.. yksi tai kaksi. Hetkonen, kaksi. Mutta ekalla kerralla ei tainnut tehdä edes sisätutkimusta? Ja sitten on viikolla 36 se synnytystapalääkäri eli kolmas. Näin Espoossa. Selvisi muuten se sokerirasitustestinkin puuttuminen. Olin toisella hoitajalla viimeksi, ja hän kyseli olenko jo ollut siellä. No kerroin tietysti ettei sinne ole käsketty, ja hän luki paperista että en mä kuulu joukkoon: kun on alle 40-v. uudelleensynnyttäjä, jolla ekassa raskaudessa ei ollut raskausdiabetestä tms. niin silloin ei testata. Eikä kyllä testattu ekassakaan raskaudessa, hmmm.  Mutta näin siis Espoossa.

Ja tyhmyydestä sitten sakotetaan. Juoksin aamulla bussiin (n. 100m) ja onnittelin itseäni kun ehdin siihen eikä "tuntunut missään", bussiin päästyäni ei edes supistellut. Kunnes sitten 20 minuuttia istuttuani nousin bussista, ja voi hyvää päivää kun nivusissa vihloi! Meni varmaan 10 minuuttia ennenkuin vetreydyin sen verran että saatoin kävellä normaalisti. Joopajoo....

Ai niin, lääkäri sanoi että kohdunsuu on "puolikiinteä", mikä kuulemma vastaa näitä viikkoja. Ei kai siis on ok, vaikka se kuulostaakin vähän pelottavalta! Neuvolakorttiin hän merkitsi kuitenkin ruksin siihen kohtaan "kiinteä".

Neuvolakäynti takana ja kaikki ok!! Verrenpaineessakin yläpaine nousi ekan kerran yli sadan :) Painoo on tullu melki 10kg, voi vittu!!!!!!!!!!!!!!!! Lääkäri ja neuvolantäti molemmat hyssytteli ettei haittaa, että jos on normipainonen niin sitä yleensä tuleekin, eikä oo tullu yhtään liikaa tai liian nopeesti yms, mutta ittee hirvittää (niin tuoreessa muistissa se laihdutustuskailu). Ja tässä on viä 12 viikkoo aikaa turvota. No, vaikuttaa siihen sekin et pari viikkoo menny levätessä kun oli kipee, mut nyt pääsee taas liikkuun, kun vaan ehtis! Ja lupalaput lennoille saatu, ettei se pirun tuhkapilvi estä reissua, sit en kyllä kestä!

Mä en viimekskään suunnitellu synnytystä enkä imetystä. Imetyksestä ajattelin et jos sen 4kk sais täysimetettyä ni oisin tyytyväinen ja sainkin, ja sit reilu 5kk lopetin vallan. Siinäkin on oma haittansa, vauvassa on enemmän kiinni, joutuu pitään ällöjä imetysliivejä ja -paitoja ja yöllä maitoo useesti valskaili kun ei suojat pysyny paikalla ja saa sen pumpun kans pelleillä (ellei meinaa olla 24/7 vauvan kans), ja alussa istua vaan ja imettää pitkiäkin pätkiä putkeen. Mutta taas, en ois uskonu kuinka läheinen ja intiimi tapahtuma ja suhteenmuodostuskeino imetys oli, ja vaikka oli ihanaa lopettaa, niin yllättävän haikeeta, poru meinas tulla!!!!!!!! Ja tais kyllä tullakin, ihan jo ajatuksesta (tätä en ois ikinä itestäni uskonu). Ja ihan vaan katsella sitä syövää lasta kun toinen on niin onnessaan ja tyytyväinen. Ja jostain luin, et ihmisen elämän autuain ja onnellisin hetki on vauvana kun imetetään, eikä missään vaiheessa saavuta samanlaista tunnetta uudestaan, niin jotenkin mietti tätä ajatusta samalla ja hormoneissaa poru kurkussa mietti siinä, et onneks onnistu et pystyy tarjoon lapselleen sen onnentunteen.

Täällä on neuvola- ja lekurikäyntejä näköjään tokalla kertaa samanlailla kun ekallakin, et viikot 8-30 neljän viikon välein, sit kahen viikon viikot 30-36 ja loppuaika viikon välein, ja kolme lekurikäyntiä ja kaks ultraa. Et seuraava on sit jo kahen viikon päästä!!

Ja viä imetyksestä ja hyvistä puolista, se pitää menkat pois :) Huonoista puolista se, et mulla se ei todellakaan kuluttanu sitä 500 kaloria/päivä mitä oppaissa puhuttiin, enemmän tuntu et se keräs nesteitä ja paino junnas, ja imetyksen loputtua alko paino tippuun normaalisti.

Mulla ei imetys valitettavasti pitäny menkkoja pois vaan menkat alko reilu kuukausi synnytyksestä :S

Synnytystä en osannu viimeksi suunnitella ollenkaan, luotin siihen että kyllä ne sairaalassa neuvoo :D  Asiaan kyllä vaikutti sekin että meillä ei neuvolassa synnytyksestä puhuttu halaistua sanaa, sairaalan tutustumiskäynnilläkään ei ollut puhetta synnytysasennoista tai muista vaan esiteltiin paikat vaan ja synnytysvalmennustakaan ei ollut.  Mutta eipä sitä olisi osannut suunnitella tosiaan kun ei voinut yhtään tietää mitä on tulossa, miltä ne kivut tuntuu jne.  Sen vaan päätin että otan kipulääkettä jos siltä tuntuu, ja otinkin.  Tällä kertaakaan ei ole suunnitelmaa, ainoastaan se on varmaa että aqua-rakkuloita en kokeile enää!  Ne sattu enemmän kuin itse synnytys!  Hyi!  Ja niin joo, mulle ei viimeksi tehty mitään synnytystapa-arviota, oiskohan johtunut siitä että sikiö oli raivotarjonnassa viikkokausia???  Tiedä häntä.

Täällä toi sokerirasitus tehdään sen mukaan missä sairaalassa synnyttää.  Minä kun synnytän Hyvinkäällä niin teettävät kaikilla, sukurasitteista tai painoindekseistä tai iästä huolimatta.  Jos olisin valinnut jomman kumman Helsingin sairaaloista tai Jorvin niin sokerirasitusta ei olisi tarvinnut tehdä.  Mutta eipä tuo tosiaan kummoinen homma ollut, sainpas lukea pari tuntia rauhassa kirjaa labran aulassa :D  Olis ollu toki mukavampaa jos olis ollu joku sohva missä köllötellä tai ottaa tirsat ;)

siala:  Onko teillä mitään hätäsuunnitelmaa mihin pääsette jos kämppää ei löydy?  Aika kamalalta kuulostaa tilanne, eikö siellä kaupungilta saisi jonkun majoituksen kun on lapsiperheestä vielä kyse?

Ihanaa, sataa sataa ropisee.  Kun olisi vielä itellä sadetakki niin voisi lähteä ulos.  Pitäisikin investoida semmoseen, eihän nuo edes paljoa maksa.

Tuli muuten synnytyksestä mieleen.. Alkuraskaudessa taisin jopa täällä mainita, etten pelkää synnytystä.. Nyt on ihan eri juttu. Mua on siis ihan hirveesti alkanut nyt pelottaa synnytys. Ei se muuten, mutta sitä kipua pelkään. Ja niin monta kauhutarinaa nyt oon kuullut, ettei uudestisynnyttäjä ole saanu epiduraalia. Jotkut sanonut, ettei ole vaan ehtinyt saamaan ja jotkut sanonut, ettei kätilö ole suostunut antamaan/uskomaan, että nyt sitä lääkettä tarvittaisiin.. Kaverilleni kävi näin. Muutamaan otteeseen pyysi epiduraalia. Kätilö vaan tokaissut, ettet kuulosta siltä että tarvitsisit.. Lopulta kaverini kovin sanoin pyysi ja kätilö tarkasti kohdunsuun.. Ja hupsis... siinähän sitten oltiin avauduttu ihan täysin eikä lääkettä ehditty antamaan.. Mä varmaan kuristaisin sen kätilön siihen..

Ihanaa moon että nautit mökkeilystä.. Pääsispä itekin..

Sonja: juu tuo puolikiinteä särähtää varmaan korviin.. Itelläni ekasta laitettiin aina ruksi siihen väliin.. Eli varmaan toi puolikiinteä just..

Muhun on taas iskenyt ihan täydellinen lorvimiskausi.. MITÄÄN ei jaksais tehä.. Tekis mieli vaan olla ja maata..

Poika ollut muutaman kerran suloinen.. Antanut pusuja (tai omalla tyylillä haukannut) masulle.. emoticon En tiedä kuinka paljon hän ymmärtää vieläkään..

Nyt ruokaa valmistamaan..

Sateista maanantaita kaikille!

Ihanaa kun sataa vettä! :) Koko viikonloppu on ollut ihan tuskaa kaikkien siitepölyjen takia. Eilen käytiin mun äidin luonakin ja siellä on 3 kissaa. Nekin teki oman osuutensa tähän ihanaan allergiaan. Normaalistikin mulla on keväisin vähän allergista nuhaa siitepölyistä, mutta raskauden aikana tää allergia on hypännyt ihan omiin stratosfääreihinsä.

Voi ei tota Islannin tulivuorta! Meijän on tarkoitus lähteä 2 viikon päästä Amsterdamiin, toivottavasti päästään lähtemään.

Eilen oli ihanaa nähdä mun 11 kk vanhaa kummipoikaa. Pikkuinen on oppinut kävelemään tuen kanssa ja nyt sitä pitääkin koko ajan olla kävelytämässä johonkin. Maalla kun oltiin niin oli paljon tilaa kipittää pihalla ympäriinsä ja tutkia kaikkia jänniä lehtiä ja voikukkia :) Ihanaa kun kohta on oma pikku ukkeli hellittävänä emoticon

Kauhistelin eilen että kuinkahan valtava maha mulle oikein tulee, kun se on jo nytkin ihan megalomaaninen. Illat alkaa olemaan aika tuskaa kun vatsa on niin älyttömän turvonnut. Sohvaltakin on jo välillä haasteellista päästä ylös.

wilperi Mä olin viime kesänä miehen kanssa Amsterdamissa, se on kiva kaupunki! Toivottavasti reissunne onnistuu! Mulla on kanssa välillä hankaluuksia päästä sohvalta ylös, vaikkei se kovin upottavaa mallia olekaan... varsinkin jos on kauan siinä köllötellyt niin ei yhtään jaksais nousta...

Täällä on tänään paistanut aurinko, sai laittaa töihin uuden mammatunikan, keräsi kehuja ja katseita; vatsani tuntuu vain paisuvan mutta muut väittävät sitä söpöksi. Ihan kummaa...

Vielä olis neljä työpäivää jäljellä, tuntuu kyllä koko ajan miten motivaatio laskee ja laskee, viimeisenä päivänä voi ottaa leppoisasti ja pelailla vaan pelejä koko päivän... Päiväkodissa töissä olen siis. :)

Mä pääsen tänään sirkukseen! :) Sirkus Finlandia on kiertueellaan, ollaan käyty jo useampana vuonna katsomas esitys. Nyt sitä katsellaankin viimeistä kertaa kahdestaan miehen kanssa, sitten seuraavalla kerralla on ehkä jo poika mukana. emoticon

Kovasti jo odotan elokuuta, mutta välillä tulee semmoinen jännä kaihea tunne, että tuleva kesä on viimeinen kesä IKINÄ ilman lapsia. Mutta ei haittaa. :) Vielä voi kuitenkin reissata yms tehdä kaikkea asioita suunnittelematta, sitten se onkin erilaista kun on lapsi.

Tuosta imetyksestä. Mä ainakin toivon, että pystyn imettämään eikä se olisi kovin kivuliasta (?). Jos edes 4 kk riittäisi maitoa niin hyvä olisi, mikä ettei pidempäänkin. Mä olen varmaan pari kuukautta pitänyt semmoisia sloggeja (kokoa 42), aiemmin rintaliivit oli kokoa 75B-85B, nyt ne jo painaa niin paljon että ei pysty pitämään, ostin uudet kokoa 90B mutta nekin painaa. Mutta tänään kun katsoin itseäni töissä peilistä, huomasin miten pieniltä mun tissit näyttää valtavan vatsan rinnalla (ilman rintsikoita, pelkissä sloggeissa), joten yritän pakottaa itseni pitämään noita suurimpia omistamiani rintsikoita, vaikka ne tuntuukin inhottavilta. Kaarituet painaa.... Pitää ostaa jossain vaiheessa kaarituettomat imetysliivit, jos ne ei painaisi niin paljoa. En ole vielä uskaltanut ostaa jos tissit vielä turpoavat isommiksi.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

kävin tuossa just yhtä kaupungin kämppää kattomassa ja olin jo kirjottamassa vuokrasoppari niin alkovat "itkemään" mun varallisuudesta jotain. on siis joku vanha mummon mökki keskellä ei yhtään mitään.. niin jos se on rahassa paljon niin et saa meiltä kämppäää vaan sun pitää ostaa oma, tai jotain muuta paskaa.. on varasuunniteltimia mut ei nekään kovin kauan kestäis, siis joku vanhemmille meno tai jotain muuta yhtä tyhjää.. 

Juuh, lylleröltä täälläkin tuntuu. Aamuinen bussillejuoksu taitaa edelleen painaa, kun aina kun nousen työtuolista (hakemaan syötävää/juotavaa / vessaan) niin nivusia kolottaa ja menee hetki ennenkuin vetreydyn. Vähänkö on mummo-olo. Ja kyllä mullekin on kommentoitu että "onpas iso maha, sulle tulee tosi tukala kesä". Jeejee, entäs jos mä tykkään lämmöstä?!

Kcatri, mä kaivoin vanhat lötköt imetysliivit jo aikoja sitten kaapista, kun omat rintsikat alkoi kiristää. Mun rinnanympärys kasvoi selvästi jo varmaan 2kk sitten, ja kun tää olo on joka tapauksessa epämukava, niin en sitten halunnut mitään lisää kiristävää päälle. Näissä ei ole mitään kaaritukia. :) Ja liivit voi muuten ostaa tosi isotkin, koska niihin pitää sit kuitenkin mahtua ne maitotoppaukset vai mitkä ne nyt oli? Ne tyynyt jotka imee vuotavan maidon? Ellei halua joka päivä olla liivejä pesemässä. Tai sit jopa maidonkerääjä, jos tulee talteen kerättäväksi asti (tosin ne on niin epämukavia että ei kai kukaan niitä pidä jatkuvasti?). Hassua miettiä nyt jo imetyksiä, vaikka tässä on vielä IKUISUUS elokuuhun. Aika vaan hidastuu. Niinkuin minäkin. :) Mutta odotan jo innolla että pääsee taas imettämään. Tosin se oli mulle ainakin yllättävän pitkään kivuliasta, varmaan kuukauden. Ja aluksi tosi hankalaa... :)

Ja hassua miten ihmiset on niin erilaisia: mulla menkat pysyi poissa melkein vuoden! Vasta kun lopetin yöimetykset niin ne alkoi. Ja mä ehdin jo niitä kaivatakin kun toiveissa oli pian toinenkin kullanmuru... :)

Voi siala, toivottavasti asiat kuitenkin järjestyy! Tosi hölmöä jos ne ei voi raskaana olevalle järkätä kämppää tuommoiseen vedoten!

En muista onko täällä keskusteltu näistä, ihmisiä niin kahtijakavista kestovaipoista.
Kiinnoistais nyt kuulla mielipiteitä, kokemuksia ja ajatuksia niistä.
Itse olen niiden käyttöä pähkäillyt kerran jos toisenkin, enkä pääse puusta pidemmälle
että otanko käyttöön vai en.
Oma äitini kertoi, että hän koki kestovaippojen käytön suht. hankalaksi esim. kyläillessä ja julkisissa paikoissa, joten käytti kertisvaippoja minun ja kahden sisarukseni kohdalla.
Ihanan kauniita kuosejahan niissä kestovaipoissa on, se jo houkuttelis kovasti.
Moni on myöskin sanonut, että varsinaista rahansäästöä niistä ei kuitenkaan saa, jollet tee vähintään 3 lasta joilla voit kierrättää samoja vaippoja. Ympäristöystävällisyyshän on  kuitenkin hyvä huomioida!

Suahili90:  Täällä on kestoiltu esikoisen kanssa heti alusta asti.  Samat vaipat edelleen käytössä (one size).  Ja samat vaipat menee myös tällä toisella, joskin hommasin 10 lisävaippaa jotta kummallekin riittää.  Mä ostin kaikki vaipat uutena ja tommosia vähän tyyriimpiä jopa, mutta uskaltaisin väittää että ovat maksaneet itsensä jo takaisin.  Meillä noi vaipat on ainakin osoittautuneet käteviksi myös reissussa vaikka aluksi ostinkin kertiksiä reissuja varten (ja niistä 97% jäi käyttämättä vaikka en tosissaan kuin pari pakettia ostanut).  Hankalinta tossa kestoilussa on varmasti se omalle lapselle sopivan merkin/mallin löytäminen mutta sama vaikeus on ilmeisesti myös kertiksissä.  Meillä pyykkikone pyörii vaippoja kaksi kertaa viikossa ja samoissa koneissa pesen lapsen muunkin pyykin.  Mulla on menny noihin vaippoihin nyt yhteensä n.500€ (en ole tarkkaa kirjaa pitänyt), tossa lukemassa ei tosin ole mukana pyykkipulverit yms.  Ja kun lapsia tulee nyt se toinenkin niin melko edulliseksi siis tulee. Halvemmallakin toki pääsee jos tekee itse vaippoja, ostaa käytettynä jne.  Meillä muuten käytetään taskuvaippoja, valintaan vaikutti se että niiden piti olla käytettävyydeltään niin yksinkertaisia että aavistuksen verran umpimielinen miehenikin niitä osaisi käyttää ;)  Ja oppihan tuo heti ja on nyt kestovaippojen puolesta puhuja :D

Kiitos sonja :)
Tuossa just tutkin äitini kanssa noita mun verolappuja (tosin puhelimen välityksellä) niin todettiin et verolapuissahan lukee euromääräinen omaisuus ihan selvästi ja jos on omaisuutta niin lukee et mitä se on eli mulla tässä tapauksessa maata. Joten en nyt sit tiedä mitä ihmettä se isäinnöitsijä nyt on haluamassa. ja netistä katoin varallisuusrajat noihin kämppiin niin pitäis mun omaisuus olla tarpeeksi pieni et saan kämpän, ainaki raja määrään vois omaisuutta olla vielä lisää ja vaikka kuinka paljon.. 
Vähän helpotti kun sai selvitettyä, mut nyt sit oottelen huomiseen et mitä se isäinnöitsijä setä nyt sit haluaa vai haluaako se jotain lisää kun verolapuissa kuiten lukee selvästi paljon on ja mitä se on. 
anteeks mie vaan jauhan tätä pitkän viestin verran. ahistaa vaan ja muutenki on tukala olla tän masun kans niin sit viel tommosta niskaan työnnetään. 
Olen siis tän päivän koko ajan ollu istualtaan, yleensä en ole kun max tunnin istualtaan ja sit tunnin makaan. ehkä vois pikku hiljaa luovuttaa tän stressaamisen ja mennä maate.. 

Heippa vaan!
Kutvonen kunnostautuu ja kirjoittelee taas!

Kun ekan kerran olin yhteydessä neuvolaan, luulin, että koska ikää alkaa olemaan lähemmäs 40-vee, että joudun koko raskauden ajan "erityistarkkailuun" iän vuoksi, mutta mitäs turhia. N. kerran kuussa olen käynyt th:lla ja lääkärillä n. rv10 ja rv 26. Nyt th käynnit tulee olemaan kahden vkon välein ja seuraava lääkäri joskus rv 35-36. Sitä ennen käyn vielä kontrolliultrassa äippäpolilla etuistukan ja niiden sokeritestin tulosten vuoksi, mutta eipä tuo haittaa, pääasia että tutkitaa liikaa kuin liian vähän.

Synnytystä en ole vielä ajatellut. Ollaan saatu niin hyvää palvelua äippäpolilla että luotan kyllä niihin ihmisiin 110% ja kyllähän se luonto hoitaa homman, tavalla tai toisella. Mennään oman voinnin ja jaksamisen mukaan niin pitkälle kuin päästään ja sen jälkeen kaikki mahdolliset kivunlievitykset kehiin. Imetyksestä ajattelen ihan samoin, jotenkin ei vaan ole tullut mieleenkään että jos se imetys ei onnistukaan... Sitten täytyy vaan elää sen mukaan ja sopeutua elämään asian kanssa.
Välillä kyllä ihmetyttää tämä mun jalat maassa asenne itseäkin. Minkähänlainen hormoonihiiri minusta tulee synnytyksen jälkeen kun nyt on ollu niin tasainen olo...emoticon

Mulla ei onneksi vielä ole suuremmin ilmaantunut mitään fyysisiä oireita. Ainoastaan mun vatsalihakset (pallean molemmin puolin) kipeytyy tosi herkästi, varsinkin töissä ja polvet oireilee välillä myös. Molemmat vaivat johtunee varmaan tuosta seisomatyöstä, mutta siihenkin tulee korjaus reilun viikon päästä, TJ 11 emoticon

Äitiyspakkausta odottelen edelleen. Kaveri jolla on la viikko meidän jälkeen sanoi lähettäneensä hakemuksen jo huhtikuun puolessa välissä, eikä ole saanut pakkausta vieläkään. Tarkoittaakohan tämä sitä että nyt on just menossa vaihtoviikot ja toimitus kestää sen vuoksi, toivottavasti.

Joku kyseli mun verensokeriseurannan arvoja... No paastoarvot on olleet lähes aina alle 5:n ja 1h arvo 5-6,5 välillä. Eli ei siis huolta ainakaan toistaiseksi.
Neuvolan th oli lähettänyt mun tiedot ja arvot äippäpolille ja sieltä soitettiin ja kyseltiin että olenko aloittanut jonkun ruokavalion kun arvot on noin hyvät. Vähän nauratti kun kerroin että mitään ruokavaliota ei ole ja toisessa päässä tuli hiljaista...Mihinkään äippäpolin erikoisseurantaan en vielä joudu vaan tilanne katsotaan uudelleen sitten sen kontrolliultran yhteydessä juhannusviikolla.

Viimeviikolla käytiin tekeen ensimmäiset "viralliset" vauvahankinnat, ostettiin kirpparilta sitteri ja vähän vaatteita. Löydettiin vielä "hätävara" turvakaukalo jota voidaan tarvittaessa käyttää esim. mun äidin autossa. Omaan autoon hommataan telakallinen kaukalo, vähänkäytetty joko kirppikseltä tai huuto.netistä.
Onko muuten muut käyttäneet paljon tuota huuto.netiä?
Itse olen myynyt siellä muutamat pääsyliput ja ostanut kirjoja ym. Omalle kohdalleni on sattunut kyllä tosi asialliset ja kivat ostajat ja myyjät ja em. kaveri on tilannu sieltä tosi paljon vauvantarvikkeita. Suosittelen!

Nyt täytyy viedä koiruus iltapissille ja alkaa nukkumatin odotukseen...

Takaisin