Toukokuun tohinat!

jei, me saatiin se kämppä ja avaimetki on jo taskussa :)
nyt siis on vaan sit muutto viikonloppuna, ekan kuormanki vein samalla kun avaimet hain. 
kunhan vaan jaksas pakkaa loput ruoat jne ja siivota tää vanha kämppä.
onneks ukko tulee huomen kaveriks. 
 
Onnea Leluponille etukäteen synttäreiden johdosta!emoticon  Mäkin muuten käyn silloin tällöin lukemassa sun blogia! Ja toi 17 vee on kyl niin turha ikä. Mut lohdutukseks.. se vuosi menee noppeesti.. varsinkin ku pikkunen syntyy.. Ja sit kymmenen vuoden päästä harmittelet, et olisitpa vielä sen 17.. tai 18,19,20,21,22...emoticon  (miten niin katkera kohta 27-vee!!) emoticon

Siala: Tosi mukavaa, että saitte kämpän.. Onnea teillekin..emoticon

Täällä saatiin sairaslomaa äitiysloman alkuun. Eli ei töitä enää..emoticon  Supistukset ei ollu tehny mitään.. eli ei tarvi sen kummemmin makoilla..

Täällä on varmaan vaavelilla alkanut hikka. En muista, millä viikoilla esikoinen aloitti hikkaamisen.. Mutta nyt oon muutamana päivänä tuntenut ihan selkeesti, että vaaveli hikkailee.. Tälläkin hetkellä käy tasainen pikkuinen syke masussa.. Hyvä hyvä.. Hengitysharjoituksia..

Juu ja eilen ajelin sitten bikinirajoja.. HUHHUH.. En kyllä tajua millä tavalla oikeasti aiotte lopussa ton homman hoitaa.. Eihän tosta sheivaamisesta tullut yhtään mitään tällä masulla.. Saati sitten kaheksan viikon päästä..  emoticon  Mietin, että millainen jälki jäi.. mahtokohan lekuria naurattaa...
 
siala:  Onneksi olkoon kämpästä vielä!  Varmasti melkonen urakka toi muutto näillä viikoilla mutta eiköhän se hyvin mene :)

idaho:  Mä oon yrittäny jo monta päivää miettiä missä vaiheessa hikkaaminen tuli kuvioihin!  Nimittäin täällä ei juniori (vielä) hikkaa, esikoinen hikkasi todella paljon.  Ei kyllä mullakaan muistikuvia siitä millä viikoilla se alkoikaan.  Mutta hauska kuulla että siellä hikkaillaan, ehkä täälläkin kohta :)

leluponi:  Täällä kanssa yksi lukija ilmoittautuu <:)

Mulle on kehittyny nyt paha tapa kukkua iltaisin liian myöhään valveilla...  Jotenkin valheellisesti tuntuu että virtaa riittäis vaikka mihin...  Lähinnä oon fiilistelly tota edellistä odotusta ja esikoisen alkumetrejä aiemmista keskusteluista ja niitähän riittää.  Ja hirveesti on unohtanu asioita!  Mutta joo, sitten kun on yöunet jääny vähiin niin seuraavana päivänä on kuin nukkuneen rukous...  Ja kummasti illaksi taas piristyy
Havahduin myös siihen että tässähän tarttee pikkuhiljaa alkaa kokoomaan sairaalakassia, eihän sitä koskaan tiedä koska se lähtö tulee.  Melko vahva tunne mulla on siitä että tälläkin kertaa mennään yli lasketun ajan, mutta hyvä olis silti olla kamat ainakin suht'koht kasassa jos tarttee tosiaan aikasemmin lähteä.  Omituista, vastahan tuli plussattua :O
 
Leluponi: täältäkin onnittelut. Ilmottaudun myös blogisi lukijaksi.

Siala: Onnea uudesta asunnosta! Hianoa että pääsette muuttamaan.

Moon: Täällä kanssa iltasin mukamas jaksaa kukkua helposti yli puolen yön. Auta armias kun aamulla heräät niin on ihan töttöröö. Ja muutenkin on ollut tässä pidemmän aikaan niin että herään yöllä vessaan n. 4-5 välillä ja sen jälkeen on vaikea saada unenpäästä kiinni.

Tänään tuli hieman siivoiltua  pahimpaa kaaosta kuriin. Selässä taas huomaa senkin pienen järkkäilyn. Onneks en oo enää töissä. En olis siellä varmaan pysyny enää tolpillani.
Tutkailin myös mitä kaikkea sille vauvalle onkaan kertynyt. Onhan tota tavaraa aikalailla. Tuntuu vaan että tila loppuu kesken. Kahden viikon sisään pitäis olmestyä se äippäpakkauskin. Kumpihan sieltä mahtaa tulla?

Piti olla tänään se lääkärikin mutta se oli sairastunut niin siirtyi ens keskiviikolle. Mitähän kaikkea siellä lääkärissä tapahtuu?

 
Mulla oli eilen viimeinen työpäivä ja nyt sitten alkoi LOMA!! Pidän kesäkuun ihan omaa lomaa ja sitten heinäkuussa alkaa vasta varsinainen äitiysloma. Ens viikolla pitää työkkäriin ilmoittautua että saisi edes työttömyysturvaa kesäkuusta (ei viittis ihan ilman rahaakaan olla), mutta toivon mukaan ne ei enää yritä laittaa mua mihinkään töihin. Rupes kyllä tuntumaan tuo päiväkotityökin niin raskaalta, että en jaksanut etsiä kesäkuuksi töitä, enkä olis kyllä niitä välttämättä enää saanukaan (kuka haluaa puolikuntoisen raskaana olevan). Nyt vaan nautin kesästä ja odottelen että milloin lähtö tulee KYS:iin, toivottavasti ei vielä pitkään aikaan. Monta viikkoa on vielä synnytysvalmennuksiiinkin. emoticon

Leluponille onnea synttäreiden johdosta! 17- vuotiaanahan nainen on kauneimmillaan!
Mulle tulee marraskuussa 27 täyteen, joten olen kerennyt jo 10 vuoden ajan rupsahtaa. emoticon

sialalle onnea kämpän löytymisestä! On varmasti helpottavaa mutta raskasta tehdä vielä muuttoa tässä vaiheessa.

Mä jaksoin "ennen vanhaan" valvoa myöhään, mutta en enää. 22.30 on jo niin myöhä, että oon puoliunessa. Joskus vappuna tuli valvottua johonkin 04 asti ja olin seuraavana päivänä ihan TÖÖT. Nyt onneksi saa aamuisin nukkua pidempään (tai ainakin periaatteessa saisi, jos ei oma koira ja hoitokoira heräisi neljän maissa höhöttämään joko on aamulenkin aika).

Hyvää viikonloppua kaikille!


 

kiitos kaikille onnitteluista..
loppujen lopuksi ei tää nyt hirveän raskata ole ollu, oon saanu rauhassa pakata. kun alotin pakkaamisen jo viime kuussa :D ja nyt eilen vein pikku tavaroita vain.
ukko tulee tänään tai huomen aamusta kantamaan sit noi isommat, joita ei kyl paljoa olekkaan.
oltiin esikon kanssa eka yö uudessa kodissa, illalla oli perhosia vattassa. ja tuli sit heräiltyä vaikka kuinka monta kertaa, tosin kertaakaan en vessassa käyny :/ 
nyt vaan täällä vanhalla kämpällä pakata noi astiat vielä ja sit alkaa mun muutto urakka olla ohitte. ja verhot tietty pitää viel sit ottaa ku joutaa. 
vaaveli potkii nykyään enempi aamusin ja ihan myöhään illala. päivät ja yöt saa olla aika rauhassa.

Tänään aikani kuluksi kävin kattomassa hoitopöytää, en vaan osaa päättää otanko semmosen mis on amme osa pöytää vai pelkän tason ja sit ammeen sais siihen päälle. 
toi erikseen oleva olis kyl miehelle parempi ku se on melkein pari metrinen hujoppi, kun sen ammeen saa sit ylemmäs siinä. 

leluponi: mie olen kans muutaman kerran käyny lukeen blogias :)
 
Täälä ollaan ihan fiiliksisä, melkeen ku ois joulu ja synttärit yhellä kertaa. :) Käytiin eilen "tyhjentämäsä" yks lastentarvikeliike. Ostettiin Emmaljungan Edge -yhdistelmät, Emman sitteri, Gracon kaukalo ja siihen sopivat matkarattaat. Nyt sitte koottiin kaikki kasaan ja on ollu ihana hypistellä ja työnnellä vaunuja. Vieläkö ne sais mahtuun jonneki nurkkaan elokuuhun asti... Itkuhälytin ja amme oli myös tarkotus ostaa, mutta jäätiin vielä miettiin. Itkuhälyttimiäki on miljoona, mistä sitä tietää millanen on käytösä hyvä? Ja tuo ammeen hankintaki oli yllättävän kinkkinen. Luulin, että käyään vaan joku halpa perusamme hakemasa, mutta niitähän oli jos minkäki muotosia, tulpallisia jne. Kyllä odottavien äitien elämä on tehty vaikeaks ku valinnanvaraa on ihan liikaa joka ikisen tavaran osalta!

Sairaslomaa on nyt takana viikko enkä haikaile enää töitten perään. Jo eilinen parin tunnin ostosreissu väsytti niin paljo, että sai sen jälkeen makoilla pari tuntia voimia keräillen. Jalat väsyy jo lyhyestä kävelylenkistä ja supisteluita tulee edelleen heti, jos vähäkään kyykistelee tai kävelee muutaman reippaamman askeleen. Pitäis vaan malttaa ottaa rauhallisesti, mutta miten se on niin hankalaa...
 
Olipa tänne tullut valtavasti tekstiä! Hetki meni lukiessa.

Leluponi: Hyvää syntymäpäivää 17-vuotiaalle! Minustakin tuo ikä tuntui turhalta. Asuin jo silloin omillani (muutin 16v pois kotoa toiselle paikkakunnalle omaan asuntoon silloisen avokkini kanssa). Silloin ei saanut mitään asumistukiakaan eikä opintotukeakaan muistaakseni mulle tullut. Koin olevani sosiaalisessa kuopassa, kun järkeä oli jo päässä mutta kaikki piti vielä ihan lapsena :D. Vuosi menee onneksi teilläki nyytin kanssa huimaa vauhtia ja siitä se rupsahtaminen sitten alkaa.

Idaho: Täällä odottais kans pusikon ja jalkojen raakkaaminen. Saapa nähdä miten onnistuu. On nimittäin hetki vierähtänyt. Olen apinamies!! Olen kyllä muutenki päästäny itteni ihan rempsahtamaan, tukassaki on varmaan viiden sentin juurikasvu. En oo muutaku alkuraskaudessa joskus vkolla 7 viimeksi värjänny hiuksia. Onneksi mun tyvikasvu on vaaleaa ja tukka on värjätty vähä erisävysellä vaalealla, niin tämä ei ihan karsea ole.

Meillä on kans muuttopuuhat olleet perjantaista asti käynnissä. Perjantaina herättiin seitsemältä aamulla ja ennen yhdeksää meillä oli pakettiauto lattiasta kattoon täynnä tavaraa. Minä kannoin laatikoita ja jätesäkkejä yhtä paljon kuin mieheni. Nauroinkin, että on meillä tässä muutto, kun kaksi aivovammaista (mies ja pappa) ja raskaana oleva nainen muuttamassa ja kantamassa tavaraa. Just semmoset ihmiset, jotka ei hirveesti sais kannella :D. Perjantaina vietiin kaikki pikkutavarat. Lauantaina purettiin pikkutavarat kaappeihin täällä uudessa paikassa. Tänään on sitten siirretty pakettiautolla ja kärryllä isommat tavarat ja tänään meillä onneksi oli kolme raavasta miestä kantamassa. Huomiselle jäi vielä pienen lastillisen verran pikkutavaraa ja siivousvehkeet ja tietenkin ah, niin mukava vanhan kämpän siivous. Tämä uusi asunto on jotenkin ihanan valoisa ja HILJAINEN. Ei minkäänlaista ääntä ole kuulunut vielä tähän mennessä naapureista. 

Ens viikon aikana jos saisi kaikki paikat järjestykseen, niin olisin tyytyväinen ja kun saisi siivota. Sitten lepäilen vähän ja ensi viikonloppuna juhlitaankin sitten siskoni ylioppilaslakkia.

Sain mieheltä äsken huomautuksen, saisin kuulemma opetella käymään pissalla ovi kiinni. Minä oon viimeset kaks vuotta käyny pissillä ovi auki ja sillai, että mulle on ollu ihan sama jos mies vaikka vieressä tai yhtä aikaa vessassa. Ei minua häiritse, mutta häntä ilmeisesti häiritsee. En voinut muuta kuin nauraa. Onneksi olen huumorintajuinen! Täytyy opetella laittamaan se ovi kiinni. 
 
Ammeista...
Meillä on semmonen hoitopöytään kiinnitettävä malli pikkupikkuvauva-aikaa varten.  Se hoitotaso siis nostetaan syrjään ja amme laitetaan tilalle.  Näissä jonkun tellingin päällä olevissa ammeissa on hyvä olla se tulppa niin ei tartte painavaa ammetta nostella.  Aika äkkiä toi amme jäi kyllä pieneksi ja ostettiin ihan perus halpisamme Ikeasta.  Hyvin toimii ja vie vähemmän tilaa kuin Orthexin (joka koon puolesta käy kyllä varmaan pidempään lapsella).  Ammehan ei ole mikään välttämättömyys, jotkut pesee vauvan suihkussa alusta asti.  Moni tuttu on kyllä kehunu sitä kylpytukea = ei tartte koko aikaa kädellä sitä vauvaa pidellä.  Ilmankin kyllä pärjää mutta kyllä se varmaan helpottaa.

Itkuhälyttimistä...
Varmaan riippuu siitä käyttötarkotuksesta paljon mikä on se itselle paras malli.  Meillä on (ylläriylläri tässäkin tapauksessa) Ikean malli.  Toimii meillä hyvin.  Meillä on siis kaksikerroksinen talo ja hyvin kuuluu siis yläkertaan lapsen äänet hälyttimellä.  Kantama on ainakin täällä puolimaaseudulla+mökillä Päijät-Hämeessä hyvä.  Mökillä muksu siis nukkuu piharakennuksessa ja sieltä on kuulunut hyvin päärakennukseen hälyttimellä ääni.  Kaipailisin vaan sitä verkkovirtahommaa noihin vehkeisiin, meillä ei valitettavasti sitä piuhaa ole joten ollaan tyystin paristojen varassa.  Niitä ei kyllä hirveän usein tartte vaihtaa.

Huaah, päätä särkee...  On taas särkeny jo monta päivää.  Mulla on niska taas niin jumissa ja tulehtunu että juilii koko ajan.  Ja eipä noista Panadoleista eikä Panacodeistakaan oo taas mitään iloa (joten turha syödä), saispa tulehduskipulääkettä!  Noi tulehdusta lievittävät kipugeelitkin on pannassa...  Olispa jo lapsi ulkona niin sais BURANAA!

Väsyttää nyt muutenkin.  On ollu tosi kiva viikonloppu: Perjantaina oltiin kyläilemässä paikallisen akka&lapsi -koplan kanssa ja eilisestä tähän iltaan oli systeri seurana.  Herkkuja tullu syötyä enemmän kuin laki sallii <:) 
Väsy painaa lähinnä siksi (yökukkumisteni lisäksi) että mies on ollu torstaista asti reissusta ja sitä ennenkin tehny pitkää päivää joten tää viikko on taas menny melko pitkälti yksinhuoltajana...  Kaikki kunnioitus yksinhuoltajia kohtaan, on se rankkaa hommaa!  Tosin jos olisin oikeesti yh, niin luultavasti asennoituisin itse erilailla ja pärjäisin paremmin.  Nyt tuntuu jotenkin hölmömmältä kun se toinen on olemassa mutta ei ehdi osvarallistumaan ja auttamaan...  Vielä pari viikkoa on ukko töissä yötä ja viikonloppuja myöten (paitsi kun käy välissä festareilla MUR) ja sitten pitäisi helpottaa.  Sitten ollaan itseasiassa suunniteltu pientä kesälomaa, ensin viikko Kainuussa miehen vanhempien luona ja sitten juhannus mökillä.  Vähän vaan hirvittää kun miehen kesälomarahat on nostettu jo aikaa sitten rahapulassa, että minkähän loven kukkaroon tämä parin viikon loma tekeekään...  Etenkin kun esikoisen syntymän aikoihin onnellista perhetapahtumaa varjosti kauhea talousahdinko kun mulla luonnollisesti tipahti tulot ja mieskin oli piiiitkään lomautettuna.  En haluaisi nyt mitään talousmurhetta varjostamaan vauvan tuloa - etenkään kun pitkästä aikaa ollaan saatu talous jotakuinkin balanssiin.

Nojoo, mä oon tämmönen vähän turhankin paljon ennakkoon stressiä ottava, kai tää tästä <:D
 
Huomenia!
Kirjoittelin tänne toissailtana piitkät pätkät tarinaa, kunnes kone kaatui, kirjoitus hävisi ja olin hyvin iloinen :D
Meillä siis muutto myös saatu tehtyä VIHDOIN reilu viikko sitten ja kyllä huomaa, että raskaana tuo muuttaminen on kyllä ihan eri juttu! Kun ei voi oikein auttaa tavaroiden kantamisessa..täytyy vaan tyytyä pyyhkimään kaapistoja jne. Ja hetken kun jotain touhuilee, niin saa jo istahtaa lepäämään samantien.

Jotenkin ollut niin kiireistä pari viikkoa, että ei ole ehtinyt pysähtyä miettimään kaikkein tärkeintä asiaa - tulevaa vauvaa! 
Tilanne kuitenkin korjaantui lauantaina, kun kävimme miehen kanssa Tampereella Ikeassa ostamassa pinnasängyn ja hoittiksen.. ja tulihan sitä sitten ostettua vähän kaikkea muutakin samalla  :)  Ja miten sen vauvantarvike-osaston voi ohittaa ostamatta kaikkea ihania 
kuvio harsoliinoja ynm?! Ja nyt odottelen innolla, että tuttavamme saa tehtyä äippäpakkauksen pehmusteet valmiiksi, että pääsee lisää järkkäilemään vauvanurkkausta! Hän tekee samalla minulle imetystyynyn, saa nähdä tuleeko tarpeeseen emoticon
Mukavaa viikkoa kaikille!!
 
Huomenia!
Kirjoittelin tänne toissailtana piitkät pätkät tarinaa, kunnes kone kaatui, kirjoitus hävisi ja olin hyvin iloinen :D
Meillä siis muutto myös saatu tehtyä VIHDOIN reilu viikko sitten ja kyllä huomaa, että raskaana tuo muuttaminen on kyllä ihan eri juttu! Kun ei voi oikein auttaa tavaroiden kantamisessa..täytyy vaan tyytyä pyyhkimään kaapistoja jne. Ja hetken kun jotain touhuilee, niin saa jo istahtaa lepäämään samantien.

Jotenkin ollut niin kiireistä pari viikkoa, että ei ole ehtinyt pysähtyä miettimään kaikkein tärkeintä asiaa - tulevaa vauvaa! 
Tilanne kuitenkin korjaantui lauantaina, kun kävimme miehen kanssa Tampereella Ikeassa ostamassa pinnasängyn ja hoittiksen.. ja tulihan sitä sitten ostettua vähän kaikkea muutakin samalla  :)  Ja miten sen vauvantarvike-osaston voi ohittaa ostamatta kaikkea ihania 
kuvio harsoliinoja ynm?! Ja nyt odottelen innolla, että tuttavamme saa tehtyä äippäpakkauksen pehmusteet valmiiksi, että pääsee lisää järkkäilemään vauvanurkkausta! Hän tekee samalla minulle imetystyynyn, saa nähdä tuleeko tarpeeseen emoticon
Mukavaa viikkoa kaikille!!
 
Huh, onneksi on uusi viikko! Koko viime viikko meni niin reisille kun vaan voi mennä. Että ei tää viikko ainakaan paljoa huonommin voi enää mennä! :D Ihanaa oli kyllä huomata taas kuinka oma mies on vaan niin ihanin kaikista. Jotenkin semmosia tärkeitä ominaisuuksia ei tuu aina erikseen aatelleeksi ennenkuin sitten kun tulee semmoinen kriisin paikka. Meillä noita kriisejä löytyi viime viikolla ihan rittävästi loppuvuodeksi ja koko ajan mies oli samalla puolella minun kanssa ja osoitti jälleen kerran kuinka ihana ihminen hän onkaan. Joten ehkä siinä viime viikossa jotain hyvääkin sitten oli, ainakin me miehen kanssa ollaan entistä enemmän toistemme tukipilareita. emoticon

Mun tekis jo hirveesti mieli alkaa rakentamaan vauvalle oma nurkkaustaan makkariin, mutta sitten se vaan kököttäisi täysin tarpeettomana keräämässä pölyä pari kuukautta. Pöh, minä ja malttamaton mieleni :)
 
Ensimmäinen lomapäivä ja sen kunniaksi sallin itselleni vähän herkuttelua (viikonlopun jatkeeksi). Neuvolassa käyty ja työkkärissa myös. Vaavi pötkötteli jo pää alaspäin, kaikki oli kunnossa. Nyt lomailemaan ja keskiviikkona reissuun. :)
 
Oho, onpa moni muuttanut viime aikoina!  Hatunnostoa kaikille teille!  Me muutettiin kun olin raskaana esikoisesta, mutta se oli muistaakseni rv12.  Silloin vielä jaksoi melko pontevasti kanniskella ja siivoilla, loppumetreillä olis tällä pylleröllä tuottanu jo vaikeuksia.

wilperi:  Ihanaa että miehesi on ollu niin täysillä puolellasi!  Mulla oli aikanaan semmonen mies jolle ei ois tullu mieleenkään puolustaa mua esim. äitiään vastaan.  Ja siinä olikin semmonen akka että huhhuh...  Mä sentään poikkesin muista miniäehdokkaista siinä että taisin olla julkisesti vain "naikkonen" siinä missä pari muuta oli saanut kuulla olevansa "huora"...  Onneksi nykyisen miehen sukulaisten kanssa ei ole ongelmia, tai sitten ainakin pitävät mielipiteensä ominaan ;)  Joskin uskaltaisin väittää että mieheni myös puolustaisi mua.

Mä oon kanssa jo hyvän aikaa harkinnu ton pinnasängyn yms. kasaamista.  Tekis niin mieli!  Mutta jos nyt edes juhannuksen yli malttais odottaa <:)  Esikoisen sänky oli nimittäin ihan pölynen siinä vaiheessa kun se vihdoin sen asukkaansa sai :D
 
Hahaa :D ootte puhunu kun ette vielä viitsi kasata pinniksiä.
Noh täällä ilmoittautuu yksi joka on kasannut sen jo joskus kaaauankaaauan sitten pölyttymään makuuhuoneen nurkkaan :D Kauan sitten tarkoittaa, että joskus varmaan helmikuussa kenties? Hahahahah, ihan nauran ihtelleni täälä. Keksein jo sillon myös hyvän tekosyyn kasaamiselle, palasina sänky olisi esillä ärsyttänyt minua ja sitä olisi ollut hankala siirrellä, ja jos se olisi laitettu vaikka sänkymme alle se olisi ollut imuroitaessa tiellä. Myöskään täällä meidän kaksiossamme ei ole mitään vaatehuonetta tai sen kaltaista mihin sängyn olisi voinut pukata ja häkkivarastoo ei olla saatu ostettua vuoden asumisen aikana lukkoa :D
Että eikö oo vaan hyvät perustelut? :D
 
laukku:  Mä kokosin kanssa sen esikoisen sängyn raskauden puolivälissä <:)  Ja teki mieli tulokkaankin sänky koota heti kun sen hommasin (aikoja sitten) mutta olen joutunu jarruttelemaan itteäni :D

Närästys alkaa pikkuhiljaa hiipiä taas kuvioihin.  Etenkin iltaisin.
 
laukku Me kasattiin pinnasänky jo maaliskuun puolivälissä eli heti silloin kun se ostettiin. Minusta sitä oli /on paljon kivempi säilyttää kasattuna, ja sen päällä on pystynyt säilyttämään tavaroita (turvakaukaloa ennen kaapin valmistumista, äitiyslaatikkoa yms). Vielä se puretaan ennen käyttöä kesällä kun mies aikoo hioa ja lakata sen. Ja sitten äkkiä takaisin kasaan että pääsen laittelemaan pinnasuojuksia yms paikalleen. :)

Täällä on meneillään toinen lomapäivä. Eilen ilmoittauduin työkkäriin mahdollista työttömyysturvaa varten, mutta voipi olla että sieltä (kassasta) mitään saa, kun tänään napsahti viimeinen palkka tilille ja sain aika hyvät lomarahat. Ilmoittauduin kuitenkin työkkäriin ja tein kyllä aika selväksi, että en aio työtä ottaa vastaan jos erehtyyvät sitä tarjoamaan. Siellä olikin tosi mukava täti, joka oli ihan samoilla linjoilla, sanoi että voi hakea sairaslomaa jos ei halua ottaa työtä vastaan. Toivottavasti ne ei tosiaan yritä mua pistää enää mitään lähihoitajan hommia tekemään (lastenhoitajat ei ainakaan hevin työllisty kesäkuussa).

Tänään jo rupesi tuntumaan että mitähän tekisi... se vaan johtuu siitä että ollaan anoppilassa (anoppi ja appiukko reissussa) ja täällä ei ole oikein tekemistä niinkuin kotona. Täällä (omakotitalossa) on kuitenkin helpompi olla koirien kanssa (oma + hoitokoira) ja huomenna ollaan onneksi lähdössä reissuun. Hoitokoiraa pitäis hoidella vielä pari viikkoa, huoh. Ei siinä mitään, ihan ok se on ja tulee toimeen meidän koiran kanssa, mutta on paljon työläämpää mun mielestä. Ei puhettakaan että käyttäisin kumpaakin yhdessä ulkona, hermot vaan menee :) Oma on siis saksanseisoja ja hoitokoira ajokoira.

Mulle meinaa välillä iskeä hätä siitä, että kohta aika loppuu kesken. Pitäisi pestä vielä paljon vauvapyykkiä ja laitella kaikkea valmiiksi ja ei voi koskaan tietää milloin tulee lähtö synnärille... Vaikka ei tässä varmaan oikeasti ole edes mikään kiire, viikot vaan tuntuu vierivän niin nopsaan... Pidän jopa neuvolakorttia varalta mukana reissussa, tekeekö kukaan muu niin?

 
Meille tulee varmaanki vauvalle nukkumapaikaks sellaset "antiikkivaunut", jos vaan mies ne vielä kelpuuttaa. Vaunuisa on isot metallirenkaat ja päällä valkonen rottinkikori, vaunuja voi työntää sellasesta "kiekurakahvasta". Vaunujen tarkkaa alkuperää ei tiietä, mutta ainaki isänisä, isä ja minä (+sisarukset) on siinä vauvana nukkunu. Ne olis siinä mielesä kätevät, että pystyis päivän aikana sisällä liikuttaan huoneesta toiseen, yön ne sais olla sängyn vieresä. Pinnasänky hankitaan vasta sitte uuteen taloon sitte joskus ku se valmistuu.

Neuvolakortista, mulla on ainaki kulkenu se mukana jo pitkän aikaa. Koskaanhan ei tiiä, että millon joutuu vaikka käymään lääkärisä ja korttia tarvittais. Eipähän tartte erikseen muistia vaivata neuvolareissulle lähtiesä ku kortti kulkee aina laukusa mukana. :)

Pitäiskös sitä lähtiä kattoon tuota ulkoilmaa ku näyttäis aurinkoki paistavan. Koko päivä on menny lahjakkaasti sisätiloisa ku on selkä vähä temppuillu eikä muutenkaan olo oo ollu mikään kaikista virkein. Jotenki tulee silti ihan syyllinen olo ku ei tee mitään, vaikka sairaslomallahan täsä ollaan ja aikaa yllin kyllin...
 
Täällä vitutus on päällä.. Ja todella kovaa..emoticon

Alotin tonne toiseen osioon valituskirjelmän, mut sit en jaksanu kirjottaa ku alko vituttaa vielä enempi.. Anteeksi kielenkäyttöni..

Ärsyttää edelleen se anoppi ja nyt alko ärsyttämään mieheni.. Anopissa mua alkanut pännimään enempi nyt se hoitojuttu, josta aikasemmin oon jo valitellut.. Ja tuntuu, että kaikki nyt ärsyttää siinä ihmisessä, vaikka ei olisi mitään syytäkään... johtuukohan nyt tää hormooneista?? Tänäänkin meinasi hermot mennä, ku vein pojan hoitoon.. Olin laittanut ihan tavalliset housut ja takin päälle. Mummi heti kun tultiin ovesta sisään kaivoi esiin välikausipuvun ja rupesi pukemaan sitä ulkohousen päälle. Olivat siis menossa puistoon. Ulkona oli lähestulkoon 20 astetta lämmintä.. Syyksi mummi selitti, ettei vaan housut mene likaiseksi.. Joo.. hommataan sitten pojalle lämpöhalvaus, ettei vaan tartte pestä niitä housuja.. Argh.. Lähdin hyvin nopeasti pois.. Myöhemmin vähän nolostutti omat aatokset.. eihän mummin nyt pahalla sitä tarkoittanut, mutta jotenkin nyt tämmöset ihan pienet asiat on alkanut pännimään..

Miehen juhliminen ärsyttää.. Rahaa ei ole, mut silti joka viikonloppu (lähes) riittää rahaa kavereiden kanssa juhlimiseen.. Kaikenlisäks luulen, et mies lukee näitä juttuja täällä.. Mikä sekin ärsyttää.. Tää on mun keskustelupalsta.. enkä halua, et hän täällä lukee mun aatoksia..

Anteeksi tää vali vali.. ärsyttää nyt vaan tää kaikki.. Itkukin herkässä.. Muistelisin, että viime raskaudessa kanssa hormoonit heitteli täsä vaiheessa kaikkista eniten..

Tuun paremmalla ajalla kommentoimaan muiden juttuja..emoticon
 
idaho:  I feel for you!  Jotenkin niin tuttua toi hermostuminen JA myös miehen toiminta!  Mun mies myös pistää surutta rahaa omiin humputteluihinsa vaikka sitten johonkin välttämättömyyksiin sitä ei riitä (kuten auton huolto, ruoka jne...).  Onneksi se ei käy rymyämässä kovin usein mutta sillon kun käy sitä rahaa palaa monta sataa euroa :(  Meillä ukko on nyt onneksi vähentäny tän palstan kuikkimista, mua kanssa ärsyttää yli kaiken että se tulee lukemaan mun juttuja >:(  Ja joo, pinna on kireellä täälläkin hyvin usein.  Oikein ärsyttää sekin!

Kcatri:  Mulla on alusta asti seilannu neuvolakortti mukana.  Esikoisen kohdalla en heti sitä älynny kuljetella mutta kun totesin neuvolassa että hyvä kun muistin ottaa mukaan, totesi terkkari että sitä on syytä kuljettaa läpi raskauden mukana.  Koskaan kun ei tosiaan tiedä jos joutuu vaikka sairaalaan.

Ihana ilma tosiaan!  Ulkoiltiin tossa pikku-ukon kanssa avoimen päiväkodin päättäjäisissä ja illalla grillataan :)
 
Takaisin
Top