TOUKOKUUN TARINAT

Iltaa mammat! Hyvää äitienpäivää!

Mamma löysin sulle tällästa lakipykälää asiasta (Asetus lemmikkieläinten suojelua koskevan eurooppalaisen yleissopimuksen voimaansaattamisesta):

5. Heitteillä oleva eläin tarkoittaa joko koditonta lemmikkieläintä tai sellaista lemmikkieläintä, joka on omistajansa tai haltijansa kotipiirin rajojen ulkopuolella, eikä kenenkään muun omistajan tai haltijan hallinnassa tai suorassa valvonnassa.

Lemmikkieläinten pitämisen periaatteet:
3 artikla Eläinten hyvinvoinnin perusperiaatteet 1. Lemmikkieläimelle ei saa tuottaa tarpeetonta kipua, kärsimystä tai tuskaa.
2. Lemmikkieläintä ei saa jättää heitteille.

4 artikla Eläinten pito 1. Henkilö, joka pitää lemmikkieläintä tai joka on suostunut siitä huolehtimaan, on vastuussa sen terveydestä ja hyvinvoinnista.
2. Henkilö, joka pitää lemmikkieläintä tai huolehtii siitä, järjestää sille tilan, hoidon ja huomion lajin ja rodun perusteella eläimen etologisten tarpeiden mukaisesti ja erityisesti
a) antaa eläimelle riittävästi sopivaa ruokaa ja vettä,
b) antaa riittävästi tilaisuuksia liikuntaan,
c) ryhtyy kohtuullisiin toimiin eläimen karkaamisen estämiseksi.
3. Eläintä ei saa pitää lemmikkinä, jos
a) edellä 2 kappaleen ehtoja ei ole täytetty,
b) näiden ehtojen täyttämisestä huolimatta eläin ei sopeudu ihmisen huostassa olemiseen.

http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1992/19920049
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1996/19960247

Et varmaan enää pysty väittämään, ettet tietäis kenen kissa se on? Koska käsittääkseni, jos tarpeeks usein sama kissa viedään eläinsuojelulle ni ne lopettaa sen tai eivät ainakaan anna takasin omistajalleen? Siis oon vaan kuullu sellasta huhua, mut mitään todellisuuspohjaa mulla ei ole tolle asialle. Mut eiköhän tossa vois vedota siihen, että se katti jätetään heitteille?
 
Ehtoota mammat!

Mamma, toihan on niin persiistä ku olla ja voi! Tossa Purrin viestissä oli kyllä asiaa.
Ja toisaalta mä kyllä veisin kissan kakat sen naapurin postilaatikkoon tai vähintään kippaisin kottikärryllisen paskaa sen pihalle.
Toivottavasti toi ratkeaa mahd pian.

ÄITIENPÄIVÄ: Mä sain aamiaisen vuoteeseen. Lasten kortit ja lahjat avasin jo perjantaina ja mieheltä sain lahjakortin kauneushoitolaan. Olin siis jo kk sitten sanonut, että jalkahoitoa olen vailla näin kesän kynnyksellä.
Sitten kuntoilua kuntopyörän kanssa ja mentiin vanhemman pojan kanssa uimaan. Vaihdan siis uintiin pyöräilyn- se oli niin kivaa.
Kotona hyvää ruokaa ja namia. Ja sain katsoa rauhassa The notebook leffan, kun miehet olivat lukuharjoituksia pitämässä. Itkin silmät päästä.
Nyt sohvailua ja kohta nukkumaan. Ehkäpä se yksi lahja vielä ukolta lohkeaa[;)][;)][;)][;)]

Kuulostaa järkevätä, orkidea, että anoppia tavataan vasta sitten, kun ei ole vaaraa, että pilaa jonkun päivän. Ihme homma noilla anopeilla..

Milamariaan unia käy kateeksi. Mäki haluu-uuun!!

Palataanhan mammalaiset taas!
 
Heissan! Mä en oo täällä ehtiny käymään moneen päivään kun ensin ei päässyt kirjautuman ja sitten ollut niin kiire että ei ole ehtinyt edes istumaan alas 5minuutiks. Nyt onneks vapaa ja tänään en tee mitään ylimääräistä. Lauantaina oli ystävän polttarit ja sika hauskaa oli, harmitti vain että en päässy sumopainimaan kun oli vuokrattu ne puvut. [>:]
Äitienpäivä oli ihana kun sai tytön mummulasta yökyläreissulta kotiin, mutta totta isä sai senkin pilattua kommenteillaan(ei tarvi hetkeen tyttöä sinne yöksi viedä kun oli niin vaikiaa kuulemma kun tyttö ei nuku siellä kunnolla) mutta onneks isä soitti illalla ja pyysi anteeks, muuten olis yö unet menny sivu suun.

Kissa ongelmasta kärsiviä ymmärrän täysin, kissat on ihan ok mutta ei enää kun ne tulee paskomaan omalle pihalle [:@]

Ja ANOPISTA, siihen menee niin hermo että ei mitään rajaa, muita täysin ymmärtäen! Siis anoppi käy kylässä noin 4kertaa vuodessa ja kävi viimeviikolla tupperi kutsuilla täällä meillä ja toi tytölle 2tonnikalapurkkia koska tyttö ei kuulemma saa kotona kalaa(me ei kummatkaan piitata kalasta kovinkaan paljoa) Ja ei voi edes onnitella odotuksesta kun omat asiat on tärkeempiä kertoa. Onneks ei käy useammin kun ei sitä kerta kaikkiaan kestä!!!

Puolivälissä ollaan, jes!! <3
 
Huomenta!

Purri: Kiitos kovasti...Tuo lakipykälä tekstin on  isännöitsijä antanut sille muijalle, tai niin ainakin sano kun asian tiimoilta juteltiin sillon viime keväänä. Se naikkonen oli isännöitsijälle sanonut jotakin, että katit olis eläinsuojelun kautta tullu, ja hän kyllä niistä huolehtii.
Kummastelen kyllä paikallisen eläinsuojelun toimia, että miten on luovuttanut takaisin, vai onkohan sitten ollut selitykset kohdillaan. Täällä nyt tuntuu olevan muutenkin aika sekaisin tuo toiminta. Laitoin viime kesänä jo meiliä sinne, ja ei ole tullut vastauksia tähän päivään mennessä. Yritin myös soitella, mutta numeroon ei vastattu kertaakaan.
Mun pitää jutella tuon isännöitsijän kanssa, kunhan ovat kotosalla.




Nyt kun on tuo puoliväli mennyt rikki, niin miten tuntuu että aika menisi nopeampaa? Vai olisko silläkin vaikutusta, ettei ole enään niin huolissaan vauvasta, kuin aikasemmin, kun nuo liikkeetkin tuntuu. Mulla on taas ens viikon Maanantaina neuvola[:)] tuntuu aivan kuin olisin siellä just käyny...

Onko kukaan muu laittanut jo äippäpaketti hakemusta Kelaan? Kyselittekö onko minkälaiset jonot päätöksissä, tai mahdollisuudet kumpaan pakettiin? Itse kävin viemässä 3.5. eli heti kun sain todistuksen käteeni, ja käskin sen nuorukaisen katsomaan että olen 100% varmasti täyttänyt sen paprun oikein, ettei tule mitään pumerangina takaisin [;)] On meinaan jokunen kerta sellasta sattunut Kelalla...Se ei osannut sanoa mistään mitään, ja sitten tuli vanhempi täti-ihminen, eikä sekään osannut sanoa mistään mkitään. Kummaa toimintaa tuntuu olevan tässä kaupungissa. Jostain luin, että Toukokuun puoliväliin jaetaan noita 2009 paketteja..Mutta jos Kela maleksii sen päätöksen kanssa, niin... you Know [:)]
Kamalaa miten jaksan hössöttää tuon asian kanssa, vaikka ihan sama se on kumpi paketti tulee, molemmissa on omat hyvät ja huonot puolet. Mutta kai sitä vähän jänskättää, ja olis kiva saada pian paketti, pääsis hypistelemään, pesemään ja silittämään vaatteita[:D]

Makkarin remppa jäi nyt puolitiehen...yhdessä seinässä oli 4-5 tapettia päällekkäin, + maalailtu päälle. Pohjamaali puuttu kokonaan. Voi helvattu mikä homma, mutta päätettiin ettei oteta stressiä, ja tehdään pikkuhiljaa, mitä jaksetaan. Mulla olis siellä vielä tapetin irrottamispuuhia,nyt ei inspiroi yhtään. Ja onhan mulla 2 viikkoa aikaa touhata siellä, ennen seuraavaa hommaa. (maalausta/pakkelointia=isännän hommia)[;)]
Ja sitten tapetit seiniin, ja Mamma pääsee sisustus puuhiin. [:D]

Oho, taas tuli pulistua! varmaan vierotusoireita, kunnei ole ehtinyt tänne kunnolla ja sittenhän oli nuo kirjautumisongelmatkin.

Hyvää Alkanutta viikkoa kaikille!
Tsemppiä RakenneUltriin, niille keillä se on edessä!*pidetään peukut ja varpaat pystyssä*
 
Mamma_76: Itse olen kissan omistaja, mutta silti ymmärrä ja yhdyn täysin kirjoitukseesi! (Meidän kissa tosin on sisäkissa) Eihän tuollainen voi jatkua!! Hyi kamalaa! Meidän pihapiirissäkin liikkuu joskus naapuruston kissoja ja olen kyllä manannut niin kovaa kun joskus on autokatoskessa käyty asioilla, mutta ei ne onneksi niin useasti ole käyneet. Kissa kiinni ja eläinsuojeluun vaan! Ehkä voitte sitten siellä sanoa, että ette tiedä kenen kissa on kyseessä, että liikkuu pihapiirissä... Kissaa kun ei saisi pitää irti! Ja jos jonkun tulisi ostaa sitä kissojen karkoitetta niin kyllähän se on se omistaja! Täytyy kuitenkin tunnustaa, että siinä vaiheessa kun luin unestasi niin purskahdin kyllä nauruun... [;)]  Siis oikeasti inhottavaa, että sinulle tuli paha olo, mutta jotenkin silti koomista miten nuo arkiasiat sitten siirtyy uniin.

Minzkuli: Voi kauhistus, millainen naapuri teillä on!! [:o] Tuotahan jo ihan oikeasti pelkää! Toivottavasti ukko tulisi järkiinsä ja rauhoittuisi!!!

20+1
 
*napa*: siksi kai tuo uni olikin niin tunnepitoinen, kun itsekkin tykkään kissoista, muutoman olen omistanut. Kakruna asuin maalla, ja siellä nyt kissat on aina vapaana, eri asiahan se tämmöisellä asuinalueella on. Opiskelu aikoihin oli mulla myös kerrostalo asunnossa kissa, sisäkissa [;)]


 
Meillä myös 3 kissaa eikä ole naapurit ikinä valittaneet, pikemminki kehuneet (vanehmpia rouvia asuu naapurissa) meidän katteja ku seuraa pitäävät ja pyydystäävät hiiret autotalleista jne muualta. Mutta tommonen on todellakin törkeetä, että jos ne kissat pahojaan tekee sun pihamaallas niin tottakai sulla on oikeus siitä valittaa ja hermostua! Ymmärrän ihan täysin ja kyseinen kissanomistaja on vastuussa kissojensa toiminnasta. Tulkoot itse siivoomaan kissan jätökset ja ostakoot kissakarkoitetta ja suihkutelkoot ympäriinsä jos niillä kissoilla on ollu tapana merkkailla.. tai varmaan kannattas leikkuuttaa, tuskin on leikattuja kissoja jos näin keväisin merkkailee..
 
Harmi, ettei noita kissoja voi opettaa samoin ku koiria.. tai voihan niitä kai, mutta menee pidemmän aikaa...
Meillä oli sillon, ku kotosalla vielä asuin, naapurissa saksanpaimenkoira, jota sen omistajat piti vapaana pihalla. Ei siinä sinänsä mitään ollu, ku oltii totuttu että siinä korttelissa kaikki muutki piti koiransa vapaana omalla pihallaan. Kyseessä siis semmoset pari talot ja puutarhat ikäänkuin korttelin keskellä vierekkäin. Kerran kävi sit niin, että se saksanpaimenkoira tuliki sitten meille "kylään", ku oli väliovi auki. Mutsihan sai kohtauksen, kun me ollaan molemmat pahasti allergisia kyseiselle rodulle (ihoon tulee rakkuloita, jotka puhjetessaan repivät ihon vereslihalle). Mutsi nappas sit koiraa pannasta kii ja kiikutti naapurien oville. Sano aika tiukkaan sävyyn, että se koira opetetaan niin, ettei tule naapurien kotiin käymään, kun meillä on allergia eikä muutenkaan kuulu koiran vapaana juoksennella kaupungilla. Oli ne naapurit sit yrittäny äidille vastaan pistää, ni mutsi oli vaa todennu että "seuraavalla kerralla vien koiran suoraan eläinlääkärille ja piikille. Sanon niille, etten tiiä kenen koira on, mutta ravaa meillä yhtenään eikä ole meidän". Siihen loppu sen koiran juoksemiset ympäri korttelia. Onneks omistajat usko, eikä meilläkää sit enää ollu valittamista ku ei se meille kyläilemää tullu. 
 
Hep!!!

Sori, mä en osaa sanoo kummempia kissa keskusteluun, ihan varmana ketuttaa kattien käytös ja laitan samantien pikalähetyksenä tsemppejä tilanteeseen. Toivottavasti asiat ratkeaa kuitenkin niin että lemmikkien omistajat ja naapurit saavat kaikki levollisen mielen!

Viisi aamua vielä koulua!!!! laskin aivan itse äsken[:D][:D][:D]. Sitten kaksivuotta "lomaa", tai ainakin reilu yksi.
Huomenna neuvola ja tänään soppasin seppälän tyhjäksi pitkistä topeista ja lepakkopaidoista[:D]. Nyt on niin kooli masu ettei toista!!!
Mieli on korkealla, kun muutenkin reippaampi olo on ollut. Toivo elää jälleen!!!

Tänään tuli ensimmäinen "HERRANJUMALA, vasta syyskuussako, kuinka monta sulla tuolla oikein on?" lausahdus... ne aina lämmittää[:@]

Nyt ilta jatkuu leffan ja kullan hikisen kainalon merkeissä[:)][;)]
 
PojanÄiti, joo mä kuulen kanssa jatkuvasti kavereilta sitä, kuinka iso maha mulla jo on ja "vasta esikoista odottelet"... tulee välillä semmonen olo et "anteeks nyt ettei mun mahani ole yhtä pieni ku teillä ilmeisesti on ollut".. Okei tiedän, että yhellä kaverilla vauva oikeasti kasvoi lantion sisällä, että sitä raskausmahaa ei oikeasti tullu, hän näytti aina vaa siltä ku ois saanu pari ylimääräistä kiloa... mut siitä huolimatta. Ku onhan toi mun maha iso, mut ei se nyt niiiiiiiiin iso mun mielestä ole, ku mitä antavat ymmärtää. Onneks kukaa ventovieras ei oo huomauttanu mitää. Hermot on kyl nii lyhyet nykyään, et saattaisin kysyy takas että "no koskas sun vauvas sit syntyy?" vaikkei mitää mahaa oiskaa [:D]
 
Purri ja PojanÄiti Olkaa ylpeitä niistä masuistanne. Mun masu on vielä niin pieni ettei osa kavereista vieläkään oo huomannu että oon raskaana. Ja sit ku joku huomaa niin kommentti on et "aijaa, no toihan on vasta ihan alussa" Kun totean että ollaanhan tässä jo yli puolenvälin mua katotaan monttu auki ja kommentoidaan että eihän sitä edes huomaa. Jotenkin tuntuisi helpommalta jos masu olisi iso, ei tarttis selitellä että joo en tuu töissä nostelemaan niitä kaasupulloja, tai en mä nyt ota kiitos saunakaljaa, tai että mua saa vituttaa ja kiukuttaa koska oon raskaana... Noh, kaipa tää masu tästä kasvaa, hitaasti mutta varmasti :D
 
Huomenta mamulit!

Täällä yksi uneton valvoo[:@] Toivottavasti saisi pian ratkaisun tuohon muuttoasiaan, jos sitä sitten saisi paremmin taas nukuttua. Ja tää yöllinen, tänään aamuöinen, nälkä ei helpota tilannetta yhtään eikä tuo valoisuus ulkona. Vai alkaako se yöllinen valvominen jo näin aikaisin? Enhän jaksa vaavin kanssa ollenkaan, jos oon pohjalle valvonut jo monta kuukautta.

Kukaan ei oo masusta mitään huomauttanut, mutta pidempiä katseita oon ollut huomaavinani. Miehen uusi nimitys tosin on: Emoalus[&:] Ja muutenkin on toooosi iso olo ja välillä itse mietin, että vasta syyskuussako[;)]

Inhottava asia, jos naapurissa asuu ihmisiä, joilla ei oo kaikki muumit laaksossa. Kissoista ei pahemmin oo kokemusta, paitsi silloin, kun olin pieni ja meillä oli omassa pihassa hiekkalaatikko, niin joku naapurin kissa teki sinne tarpeensa. Oisko iskä sinne laittanut jotakin sitruunaa tms.? Niin kissat ei enää tulleet. En nyt muista tarkalleen, mutta jokin ihan luonnontuote taisi hoitaa hommansa. Jaksamista niiden kanssa. Viime kesänä mun kukkapenkkiä kävi säännöllisesti möyhentämässä pikkuinen siili, se sai olla rauhassa[:)]

Ruokahimoja? anyone? Täällä on alkanut nälän kasvaessa esiintymään. Viime viikolla söin paketillisen kaurakorppuja putkeen, eilen en voinut vastustaa meetvurstia (huomasi kyllä, että oli suolaista[:'(]) ja tummaleimaista emmentaalia. Ja kauheasti tekee mieli lihaperunasoselaatikkoa, mutta eihän tuolla kaupassa näyttänyt pahemmin mitään eineksiä olevan, eikä jauhelihaa. Ja pahin himo on pehmis, mansikkapehmis tarkalleen. Onneksi ei vielä ihan tuskaisen kovaksi ole mikään noista yltynyt.

Äitienpäivänä sain kanssa aamupalan sänkyyn: croisantteja, munakkaan ja kakkua[8D] Jotenkin havahduin, kun mies sanoi, että ensi kerralla, kun on isänpäivä, niin meillä on jo pikkuinen ja seuraavan kerran, kun mulla on synttärit, niin meitä ei enää olekaan kaksi, vaan kolme. Jotenkin lapsi tulee koko ajan todemmaksi ja todemmaksi. Kait sen sitten syntymän jälkeen vasta todella käsittää.

Mukavaa tiistaita kaikille!
 
Huomenta!

Vettä tihuttaa, mutta pakko se on pihahommiin mennä. Tuli vaihtolava eilen keskipihalle, jonne saa viedä puutarhajätteet. Esikoiseni suostui mielellään ilmoittautumaan "sairaaksi"[:-][:-][:-] (muussa tapauksessa olis ollu fillariretki maaseudulle)[;)] Eli saan nuorukaisesta suunnattoman paljon apua. Oma jaksaminen/yksin ei oikein riitä tuohon hommaan...

Huomautteluista: Moni on sanonut,"Jestas, kun on iso maha, oletko varma ettei ole kaksi" Alkaa tuo ottamaan oikeasti jo päähän!! Aivan kunnen itse sitä tiedosta, että mulla on jo iso maha[>:]
Lauantaina tosin naapurin täti oli viemässä roskapussia, kun tuossa harjasin apukeittiön oven edustaa. Hämmästyneenä:" Mitäh?Teillekkö on tulossa vauva?" Minä siihen jep,jep. "Millon on laskettu aika?" ja vastasin... Ja naapuri:"Aih, sillonko...kylläpäs sulla on pieni kumpu....plaa,plaa,plaa.."
Ajattelin vaan, että jos Tämä on pieni kumpu, niin herranen aika mikä sitten on ISO kumpu [:D] Onneks on La syyskuun alussa, puolessa välissä kuukautta on viimeistään vaavi kainalossa. Mulle sanoi vielä neuvolan täti, että jos alkaa näyttämään siltä, että menee yli aikaseksi, niin katsotaan josko käynnistetään. Mulla kun nuo vekarat on molemmat menny yli, ja viimeiset 2 kuukautta en pystynyt kävelemään kunnolla. Laskeutui ajoissa alas, ja tukevasti pää lähtöasennossa painoi tietty pissarakkoon, ja iskiashermoon[&o]
Noh, mutta siihen on vielä....aikaa...n.2½kk[;)]

Nyt aamupalaa, ja sitten vesisateeseen saappaat jalassa. Päivän Jatkeita!!
 
Huomenta mammulit!

Täälläkin isomahainen! Mä elättelen toivoa, että tää nyt tuli tälleen kerralla tähän, ku on jo kolmas ja nyt se kasvu sitten tasaantuu..[:D] Jep jep.

Täälläkin sataa tihuuttaa, mutta ei haittaa menoa- varustelukysymyshän tuo.

Meikäläinen on löytänyt uimisen ilon oikein kunnolla- tänään taas vanhimman pojan kanssa menossa- kuhan päästään kouluun tutustumisjutusta pois.
Siellä on poreallas ja olen meinannut kaksi kertaa jo nukahtaa tunnin uimisen jälkeen sinne[:D]
Se tuntuu niiiiiin taivaalliselta, kun sieltä tulee lämmintä vettä paineella just tohon ristiselän kipeeseen kohtaa.

No niin, nyt mennään koululle- muakin jännittää!

Palataan!!
 
Heittäisin tähän väliin kysymyksen, että mikä on sopiva mahan koko jos on laskettuaika syyskuussa? Toisilla OHHOH-iso ja toisilta kysellään että ootko raskaana vai... Hieman ärsyttävää, kun LUULIS ihmisten, varsinkin naisten, tietävän että kaikki raskaudet on erillaisia. Kai ne sit siihen omaan raskauteensa vertaa..

Minä oon melkosen ylpeä mahastani koska odotin niin kovasti että millonka se kasvaa... Luulin että se heti plussan jälkeen kasvaa isoks [:D]

MUTTA ei ollu kiva kun sisko kommentoi mun mahaa että onko se vauva kasvanu vai sinä? NO VITTU MINä OON RASKAANA!! ynnää siitä... Eikä noita kiloja oo vielä tullu ku viis... ja mielestäni maha vois olla isompiki että koko maailman sen näkis mun takin alta....(pitäs olla tiukempi takki)

Viikot menee ihan hirveetä vauhtia ja mua alkaa se synnytys pelottamaan, että onko musta siihen, "osaanko sen"...

No tänään sovituskopissa tuli itku kun katoin masuani ja mietin että ei enää kauaa ni vauva on sylissä. Ja kun oli toi vauvakuume vaan noin viis vuotta että nyt tää alkaa olee aikas todellista... Ja sit sitä nyt itken ku en oo puhunu kellekkään näistä mun oloista vaan ollu vaan niin ihanasti raskaana...

Naapureista: Vihaan naapureita. En ketään henkilökohtaisesti mutta olen niin täynnä kerrostaloelämistä..Mistä niitä idiootteja sikiää jotka hiljaisuuden jälkeen säännöllisesti soittaa jotain typerää musiikkia.. tai puuttuu johonki epäolennaiseen asiaa johon menee taloyhtiön rahat ja isännöitsijät kaikkoaa... Mulle tuli yllätyksenä että aikuiset ihmiset on tosi kakaroita..

Jaahas ja sitten ruokaa laittamaan. Jos vaikka tenttiin lukis illalla ja hetkeks unohtais vauvajutut, niin varmaan!!

Kaikille mammoille hyviä vointeja ja iloista mieltä [;)]
 
Mamma_76: Taajamassa on lain mukaan pidettävä kissat ja koirat kytkettynä aina. Myös kuntien järjestyssäännöissä voi olla mainintaa asiasta.

Kahdesta seuraavasta en ole varma koskevatko myös kissoja:
- taajaman ulkopuolella koiran on oltava omistajansa välittömässä hallinnassa myös vapaana ollessaan
- metsästyslain mukaan koirat on pidettävä kytkettyinä tietylla aikavälillä kaikkialla. Päivämääriä en nyt muista, mutta jotakin tyyliin maaliskuun alusta elokuun loppuun, eläinten lisääntymis- ja pesimisaikana

Olen liian laiska kaivamaan tarkkoja pykäliä, mutta laista löytyvät.

Itse kissan (ja koiran) omistajana olen sitä mieltä, että kissa on Suomen luontoon kuulumaton peto, joka aiheuttaa suurta vahinkoa luonnolle vapaana ollessaan. Kissani ulkoilee vain ja ainoastaan valjaissa.

Lisäksi kissankarkotteet eivät toimi kaikille kissoille. Omaan kissaani ei tehoa sen kummemmin kaupan karkotteet kuin vanhan kansan konstitkaan. Lisäksi olen skeptinen karkotteen tehoon ylipäätään ulkona. Hajuja on paljon ja ne sekoittuvat ja peittävät toisiaan.

Jänö: Naapurit ovat yksi syy miksi me asutaan omakotitalossa ja taajaman ulkopuolella. Suurempiakin syitä on toki olemassa, mutta kummankaan pää ei kestäisi kerrostalossa asumista enää varmaankaan päivääkään.

Omaa napaa: Kaikki menee sinänsä hyvin raskauden ja parisuhteen suhteen. Onnekseni minulla on ymmärtäväinen ja tukeva mies. Muut asiat meneekin sitten päin p:tä. Yritän olla murehtimatta ja ajatella, että asioilla on tapana järjestyä. Miehen jaksaminen huolettaa, hän kun järjestää asiaa pääosin. Yhteisestä sopimuksesta olen mukana lähinnä vain toisen rahoittajan ominaisuudessa, vaikka yhteisestä asiasta onkin kyse. Tosin asia näyttäisi nyt järjestyvän jopa niin hyvin, että tulee valinnan vaikeus. Lisäksi huolettaa oma tuleva työttömyys kesäkuun alussa. Vakituista virkaa en ole saanut ja sijaisuuksia ei nyt kannata edes harkita. Lisäksi työtön olen jokatapauksessa kesän ajan, vaikka sijaisuuksia suostuisinkin harkitsemaan. Ja liiton rahoja voi odotella hyvällä tuurilla aikaisintaan vasta heinäkuun puolessa välissä. Ja nytkin pakollisia rahareikiä on ollut niin paljon, että säästöjä ei ole, vaikka työttömyys on ollut tiedossa jo viime kesästä. Mutta, asioilla on tapana järjestyä. Hoen tätä kuin parastakin mantraa.

Fibromyalgia on alkanut taas valitettavasti vaivata. Hain lääkäriltä särkylääkkeet viime torstaina. Niitä saan syödä toisen kolmanneksen ajan, toivottavasti säryt katoavat ennen viimeistä kolmannesta. Normaalisti en syö mielelläni minkäänlaisia lääkkeitä, enkä varsinkaan nyt. Mutta pakko on, että säilyn työ- ja toimintakykyisenä. Huonoa asiassa on lisäksi se, että säryt ovat pääosin käsissä. Ja kädet ovat aina olleet pahin. Laukaisevaksi tekijäksi epäilen säätä, kylmää ja kosteaa. Ja säällehän ei mitään voi.

Hyvä oli, että kävin neuvolalääkärin puheilla. vaikka hän myönsi, että ei tiedä tämän sairauden hoidosta juuri mitään. Etsi minulle sopivat lääkkeet ja kertoi että KELA kuntouttaa, en ollut asiaa tiennytkään. En ole saanut mitään tietoa sairaudestani lääkäreiltä diagnoosini jälkeen, eikä minulle ole tehty mitään hoitosuunnitelmaa. Tosin en ole sellaista tarvinnutkaan tätä ennen. Lisäksi neuvolalääkäri kehotti varaamaan aja toiselle lääkärille em. asioiden selvittämiseksi.

Mutta se siitä oman navan tuijottamisesta. Kolmen muokkauksen jälkeen.
 
Iltaa ja terkkuja saunan lämmöstä!

Kylläpä teki hyvää raskaiden ulkohommien jälkeen. Tuo (kakka)kukkapenkki on nyt entinen sellainen, pojan kanssa otettiin 5 kärryllistä multaa pois, tasotettiin, laitettiin rikkaruohosuoja, kivilaatat ja mukulakiviä reunalle. Kunhan ilmat lämpenee laitan vaan kivat kukkapurnukat koristamaan [;)]

Nopponen: Mulla on nuo lakipykälät selvillä, mutta tuolle naikkoselle ei nuo lakipykälätkään auta. Sekopää mikä sekopää. Ja jeps, olen testannu kaiken näköiset karkoitteet, eikä ole toiminu...Ihan mummon vanhoja kikkoja myöden...

Kerrostalo betonipömpelit: [:@] Asuttu ollaan monta hemskatin vuotta, kaikenlaisia älykääpiöitä on tullut vastaan, nyt neljättä vuotta asutaan pienryhmä talossa. Meillä on ihan mukavat naapurit, lukuun ottamatta tätä kissatätiä.
Hanurista tuo kerrostalo elämä!!!

Jänö: Ei sopivan kokoista mahaa olekkaan, pääasia että painoa tulee hyvässä suhteessa, näin tiedetään että vauva kasvaa normaalisti[;)] Loogisesti ajatellen puolessa välissä tuo n.5kg pitäis olla ihan hyvä saavutus [;)]
Pöh, Pöh, tuommoisille, Ei saa toisen mieltä pahoittaa.NIH! Voi kun voisin halata, teille vihdoinkin on tulossa pikkunen, nyt hymyä huuleen [:)]

Kaika: Eipä tuota sadetta näkynyt, vaikka aikalailla pilvistä oli [;)] Eikä tuo olis mun menoa haitannu, kunnen ole sokerista.Heh! Ja varustus kohdillaan...

Nyt iltapalaa, aivan tajuton nälkä![:D]
 
Pakko tosta mahankasvusta sen verran kommentoida kun mulla oli kampaaja viimekuun lopulla niin kampaaja sanoi mulle että "sullaki taitaa olla jakautuminen aika lähellä"! [:D] Mulla meni hetki ennen kuin edes tajusin mitä tarkoitti kun vasta nippanappa puolessavälissä raskaus enkä mä itse mahaani nyt niin isona pidä! Muuten ei ole "tuntemattomilta" vielä tullut kommenttia, esikoisen aikaan tuli kyllä useaan kertaan todettua että "kyllä mä olen ihan varma että siellä on vain yksi, ja ei, se ei ole jättiläinen vaan ihan normaalikokoinen."
 
Joo meidän mummo on kehitelly sellasen teorian, että ne on laskenu mun lasketun ajan jotenki väärin, että olen pidemmällä ku mitä nyt on sanottu :D
Huvittavaa ku ystävälleenki ihan tosissaan selitti, että varmasti on kesän lapsi eikä syyskuun :D
noh, eipä pidä välittää moisista. Tuntemattomat ei oo kyllä vielä ainakaan kommentoineet millään tavoin ja ihan hyvä vaan kun saa rauhassa olla.
 
Huomenta kaikille!

Jotenkin on tylsä vaihe menossa koko raskaudessa ja muutenkin..
Tai siis kaikki on kunnossa, eikä ole mitään valittamista...parisuhde normiaali, lapset voi normaalisti, arki sujuu, treenit sujuu, ruoka maistuu, vauvan liikkeet tuntuu säännöllisesti jne..

Mutta mä näin vihdoin jotain unta liittyen raskauteen..olin synnyttänyt ja jälkivuotoa tuli niukasti ja maitoa tuli runsaasti, kun täällä kotona olin..vauvaa ei tosin näkynyt missään[8|]

Voi mä odotan niin lauantaita, kun pääsen YKSIN hotelliin yöksi ja olen varannut Farangista illaksi pöydän.
Sinne muutama kaveri tulossa seuraksi ja sitten se yö- yksin puhtaissa, tärkätyissä lakanoissa[:)][:)][:)][:)]
Eikä valmis aamupalakaan haittaa[:D] Ja sittenhän meidän HKI mammojen tapaaminenkin on!

Nyt aamupalahommiin ja kentälle hakemaan (toistaiseksi) nuorinta lasta!
 
Takaisin
Top