TOUKOKUUN TARINAT

Kiitos teille ihanat =)
Onneksi ulkona aurinko paistaa ja mieli on jo paljon parempi kunnolla nukutun yön jäljiltä.
Tytön vaatteetkin oli hävinneet penkiltä, ukon ei..(Kyllä mä senkin vielä koulin/kouhin) [:D]

Nää iltaviikot vetää pinnan niin kireelle kun näin aamuisin ei oikein mitään ehdi tekemään ja iltaisin ei jaksa. Ja nää 2 terroristia saa viikossa kodin näyttämään siltä kun täällä olisi ollut jotain pommikokeiluja [X(]

Noh, kyllä tää tästä. Mutsille eilen kiukuspäissäni uhosin että tästä Onnista tulee sellainen herranterttu ettei pieraisekkaan ilman lupaa.. Suuresti epäilen jos yhtään mun ja ukon geenejä perii ja periihän se [:D]

Aurinkoista päivää kaikille ja kiitos vielä tuesta..
 
Itselläni ei vielä ennestään tuota jälkikasvua ole, mutta uskallan silti sanoa mielipiteeni, että kyllähän lapset voi hyvinkin pienestä saakka opettaa siivoamaan niitä omia jälkiään. Minzkuli, mielestäni tyttäresi on kyllä jo tarpeeksi vanha kotitöihin. Ainakin meidän tuttavilla/ystävillä tuon ikäiset lapset osallistuvat jo kovastikin kuvailemiisi töihin. Oman sängyn petaaminen, huoneen siistiminen, astioiden laittaminen koneeseen, pyykkien vieminen kaappiin ym. muut vastaavat tehtävät eivät kuitenkaan ole mitään raskasta työtä lapselle, vaan ihan vain normaaliin elämään kuuluvaa toimintaa.

Minä olen ollut koko raskausajan todella väsynyt... Mieheni on onneksi ottanut enemmän vastuuta kotitöistä. Hyvä kun saa nämä työpäivät jotenkin kahlattua läpi, niin ei sitten illalla enää jaksa tehdä kotona yhtään mitään... Ja tästä pääsemmekin siihen peittojen heilutteluun... [;)]  Meillä tuo touhu väheni todella paljon raskaaksi tulon jälkeen.. Kolmen kuukauden yhtäjaksoisen pahoinvoinnin aikana tuo touhu ei vain käynyt mielessäkään. Nykyisin ainoa vaihtoehto meilläkin on nuo vapaat viikonloppuaamut. Iltaisin olen niin väysynyt, että ei tule kuuloonkaan. Minulla ei ainakaan vielä ole myöskään nuo hormonit nostaneet halua, mutta sitä odotellessa [:)]

Sellaista asiaa piti kysymäni, että onko muiden rinnat alkaneet vuotaa? Minulla on nyt alkanut tulemaan sellaista nestettä rinnoista erityisesti yöllä. Ei se nyt varmaan maitoa vielä ole, mutta yöpaitaan kuivuessa jää sellaiseksi koppuraiseksi. Mietin vain, että pitääkö tässä alkaa kohta käyttämään jotain liivinsuojia, jos vuotoa alkaa tulemaan päivälläkin ja vuotaako rintani nyt sitten koko loppuajan...


19+3
 
Huomenta!

Kauhia kun täällä on taas tullut paljon hyvää asiaa, mikä pistää pohtimaan[8D]

Hikoiluttaa.. Varsinkin öisin. Oon aina kärsinyt kylmistä jaloista aina, nukkunut sukat jalassa aina paitsi pahimmilla helteillä, mutta nyt ne sukat ahdistaa ja on kuumat, jalat tuntuu sellaisilta kuumilta turvonneilta sämpylöiltä öisin. Kainalot tuntuu olevan koko ajan märät[:'(] ja iho alkaa menemään jo rikki.

Peitonheiluttelu on vähentynyt. Osittain se johtuu siitä, että oon niin väsynyt, etten jaksa iltaisin tehdä mitään muuta kuin raahautua sänkyyn, mutta oon aistivinani, että myöskin miehen halut olisi vähentyneet. Meillä on tosin ollut viimeisen puolen vuoden aikana kaikenlaista, mikä todennäköisesti vaikuttaa siihen henkiseen puoleen. Viikonloppuaamut on tosiaan sitä parasta aikaa täälläkin[;)] Läheisyys ei onneksi ole loppunut, vaan ehkä pikkaisen lisääntynyt, että pusuttelua ja haleja kyllä riittää. Mies tuntuu olevan jotekin ujo tän mahan kanssa, kyllä se siihen koskee, mutta kait se on niin iso muutos mun ulkomuodossa, että sitä vähän ujostuttaa tai pelottaakin.

Mamma_76: Apua! teinipoikia samassa huoneessa monta tuntia, varmasti on mukavat kärtsät. Miehen sukatkin haistan joskus pitkän työpäivän jälkeen niin voimakkaasti, että oon joutunut muutaman kerran pyytämään, että vaihtaisi ne.

Superäidit: tiedän, että sellaisia ei ole olemassakaan. Mutta silti mietityttää, että miten saa kodin hoidettua, sitten kun vauva tulee ja sitten kun meen itse joskus taas töihin. Nyt kun oon ollut kotona, niin toki hoidan suurimman osan asioista ja koti pysyy sellaisena kun toivon sen olevan. Kun oon ollut sairaslomalla, niin miehenkin on ollut pakko osallistua, kun en vaan pysty kaikkia tekemään yksin. Nykyään ärsyttää, että mies kyllä tiskaa omalla vuorollaan ja hoitaa pyykit puoli huolimattomasti joskus, mutta sitten, kun jotakin tekee, niin sitten kehuu aina itseään kuinka hienosti tehty ja kuinka ahkera on[:@][&:][:D] Itse teen kuitenkin niitä samoja asioita edelleen enemmissä määrin ja kun ne on niitä arkitöitä, mitkä on vaan tehtävä ja saatava sujumaan, niin en nää niissä mitään ihmetekoja. Tiedän, että oon liian vaativa kodin siisteyden kanssa ja jos en jollakin tavalla jousta jostakin, niin sitten väsyn liikaa ja oon taas peti kunnossa pitkään, siis jos alan tuollaiseksi superäidiksi vaavin syntymän jälkeen. Oikeastaan se on mun suurin pelko, että väsyn ja sairastun uudelleen, enkä sitten jaksa edes vaavista huolehtia. Nyt siis mietin, että miten saisin miehen päähän sellaisen asian, että tiskit, pyykit, siivous olisi hyvä suorittaa aika usein, että koti pysyy suht siistinä, eikä kerralla ole sellaista järkyttävää urakkaa, että vähän kerralla olisi parempi tehdä. Ja tiskikone ollaan jo onneksi päätetty hommata, kun tästä päästään muuttamaan. Se on jo iso helpotus, jos ukko oppii likaiset astiat sinne koneeseen itse laittamaan. Oon tullut siihen tulokseen, että mies ei vaan näe sitä sotkua, jotenkin ne sukat olkkarissa tai kaikki lasit likasina tiskipöydällä ei herätä mitään tuntemuksia, tai niitä ei edes huomata. Ja kyllä mun mielestä voi laittaa 7 vuotiaan osallistumaan kotitöihin. Omia lapsia ei vielä ole, mutta kotona oon aina itse osallistunut. Pienestä pitäen piti peti pedata ja siivota lelut, huone+ isompana sitten viikkoraha oli vastike niistä kotona tehtävistä muista siivoustöistä, kuten vessanpesu ja imurointi tai ruohonleikkaus. Ja samalla tavalla yritän lapsen sitten opettaa, kun sen aika on.

Vaavi ei ole liikkunut eilisen päiväjumppailun jälkeen. Nyt oon taas niiden piruparkojen ympäröimä, vaikka tiedän istukan olevan edessä, etten kaikkia liikkeitä tunne ja voihan vaavi olla kääntyneenä selkään päin, kun eilen tuntui sellaisia isoja muljahteluja, että varmaan vaihtoi asentoa. Niihin liikkeisiin, kun ehti jo tottua, kun niitä tuli säännöllisesti viime viikosta asti. Soitanko jo tänään neuvolaan, vai odottelenko, että mahdollisesti muuttaa asentoaan suotuisammaksi liikkeiden tuntemiselle, onko vielä syytä huolestua, jos liikkeitä ei ihan joka päivä tunnu vielä? Ultrassakin viime viikolla pikkuinen selvästi liikkui, mutta mitään en silloinkaan tuntenut.

Mukavaa päivää mammoille!
 
Moikka HaniMami : Kokeile jotain äkkimakeeta ja mene pötköttelemään.
Ja jos huoli kasvaa, aina kannattaa soittaa neuvolaan- sitä vartenhan ne on!
Varmasti kaikki kunnossa, mutta ymmärrän hyvin, koska itsekkin olen addikti vauvelin liikkumisiin ja vähän väliä kuulostelen, että taasko siellä mytkytään [:D]
 
Hanimami: Mulla on kanssa istukka etuseinässä ja esim. toissailtana ja eilen päivällä en taas oikein tuntenut mitään (ehkä jotain aivan pientä, mutta en selkeetä). Illalla vauva tais pyörähtää, kun tuntu semmonen "pyörähdystarve" tunne ja illalla nukkumaan mennessä jo kovasti potki. Ja ultrassa kävi mulla kanssa samalla tavalla, että en mitään tuntenut, kun potki kovaa kohdunpohjaan missä myöskin istukkaa. Kätilökin oikein kysyi, että etkö tunne mitään ja en tosiaan tuntenut.

Hiljasemmat päivät vauva vaan sattuu olemaan pääalaspäin ja vilkkaampina pääylös, vaihteleehan toi aktiivisuuskin, mutta näin oon itte huomannu. Sillon kun potkii alamahaan, niin tuntuu parhaiten[:)][:)]Oottele ihan rauhassa ainakin huomiseen ja jos ei sittenkään mitään, niin soittele sitten neuvolaan, niin tarkistaa sydänäänet[:)] Ehkä se vauva sullakin nyt viihtyy pääalaspäin tänään[:)] Karistat ne pirut sieltä olkapäiltä nyt vaan, todennäköisesti kuitenkin kaikki hyvin! (Paraskin sanomaan, kun ite just eilen panikoin samaa[:D])

Hikoilusta: Juu täälläkin huomattu, etenkin yöllä hikoilee enemmän. Sais käydä suihkussa aamuin ja illoin vissiin! Lämmintä kesää täs odotellessa..[:-]
 
Röyh!

Täällä makaronilaatikkoähky. On se vaan niin hyvvee!

RUOKAHALUSTA: Onko teillä lisääntynyt/vähentynyt?
Mulla on nyt alkanut olla nälkä. Kokoajan. Syönkin väh kolmen tunnin välein, paitsi yöllä tietenkin pidempi väli[:D]
Ja kaikkea suolaista ja rasvaista tekis mieli. Toisaalta myös suklaiset ja makeat on himotuksen kohteena.
Taitaa vaavi kasvaa aikamoista kyytiä näinä viikkoina..pitääpä käydä tsekkailemassa..
NO NIIN- toihan tuplaa näillä viikoilla painonsa..ei ihme että mulla siis nälkä vaivaa.

Sain kuin sainkin selailtua tenttialueen ja nyt saan rauhassa olla kotosalla, kun pojat lähti ulos pyöräilemään ja kavereitaan hakemaan ja mies on työmatkalla  huomisiltaan saakka.

TUNTEISTA: Mitens teillä muilla- mulla on taas tullut kunnon vuoristorata takas- nollasta sataan, niin hyvässä kuin pahassa, valonnopeudella[8|]
Ei kivaa.

Mutta taas pitää mennä, kun pojista toinen tulikin jo kotio.
Moikka!
 
moro!!!

Koulussa tuli nin sika huono-olo et läksin kesken päivää kotio päikkäreille.
Mut olin reipaskin! sain kolme kurssia selvitettyä niin että kaksi on suoritettu ja yhdestä teen vielä jotain näyttöä, mutta siitäkään ei huolta kun teen sen "apuopen" kanssa ensi keskiviikkona.
Sitten pitäisi suunnitella ja toteuttaa vielä piknik kaluste nin homma plakkarissa.
Kooolmee viikkooo loomaaan oonnn, laaaskin aivaan itsee eileeen[:D][:D][:D][:D][:D].

Stressi laukeilee varmaan seuraavien viikkojen kuluessa. (tiedossa siis niskakipua, väsymystä ja päänsärkyä)[:@][:'(][:(]
Huomasin et aika paljon saa anteeks kun räpsyttelee silmiään ja näyttää mahaansa :) [;)]
varsinkin miehet on ihan jäykkänä ja herrasmiehinä valmiita vaikka
tekemään koko kurssisuoritukset mun puolesta. Hih!
Ryövärinä tietty hyväksikäytän tälläisiä tilaisuuksia![;)]

Lapsityövoimaan vielä kommentti että olen samoilla linjoilla kuin muukin lauma, kotityöt ovat kaikkien yhteisiä ja niihin osallistutaan iästä ja sukupuolesta riippumatta! Pienten lasten kanssa asiaa voi vaikka leikin nojalla harjoitella ja kuten moni on todennut nin lapset nauttivat paljon kun saavat olla pikkuapulaisia joten leikkiäkään ei aina tarvita.[:)][:)]
Itse olen suurinpiirtein tyyppiä, Hima on välillä sottanen ja pyykit välillä tursuaa eikä aina ole puhtaita astioitakaan. Kokoaikaa en jaksa murehtia asiaa ja välillä vaan annan olla, sitten kun taas on aikaa ja energiaa nin hoidetaan hommat urakkaliksalla ja tietty yhteisvoimin[:)]

vatsa huutaa ruokaa!!! Joten toimeksi, nyt on astioitakin puhtaana[:D][:D][:D]
 
kaikalle pitää vielä vastata, kun tohon väliin sujahti huomaamatta.

Tunteet ne on jonkun verran herkemmät, itse kun olen aina ollu kovanaama ja sitä mieltä ettei tosinainen itke nin pillitän nyt helposti joka asiasta, Asian kanssa on vaikea elää kun on koko pienen ikänsä kyyneleensä kätkeny ja nyt pitäis kaikkien nähden jakaa tunteensa.
Mut vastoi vuoristorataa ne ei mene, joka taas ennen kuului jokapäiväiseen elämään...

Ruokahalu on mulla vähentyny?!?!?![8|]
Aamusin ja päivällä nakertelen jotakin pientä ja
sitten illalla syön lämmintä ja iltapalalla vielä hedelmän tai pari.
Vaik olihan mulla justiinsa toi [:'(]tautikin, joten pannaan sen piikkiin.
Ehkä sekin siitä kasvaa kun aikaa kuluu.[:D]
 
Moikka!

Juu, musta on tullu oikee itkupilli. Ei tartte, ku vähä jonkun kettuilla ni tuntee, ku kyyneleet pyrkii silmiin. Ja mies kiroo ku ukkometso, ku vaimo itkee pillittää kaikesta turhasta [:D]

Tää flunssa ei hellitä, ei sit millään, mutta en oo vielä ilmeisesti tarpeeks kipee ku eivät töistä lääkäriin lähetä. Meillä ei siis saa olla omasta ilmotuksesta päivääkää poissa, vaan töistä laitetaan lääkärille lähete, ja sit lääkäri päättää onko kuinka kipeä. Tosin sitä lähetettäkää ei saa, jos kattovat töissä, et "on tuo työkykyinen".

Ja ruokahalu on vähentyny, tosin laitan sen tän flunssan piikkiin, koska ei yksinkertaisesti tee mitää mieli, ku ei mitää maistakaan. Vauvaparka joutuu olee nälissänsä.

Joko on mammat alkaneet hamstraamaan ruokaa? Meillä jo näky nää hamsterit, tulivat heti ku tuli varmuus, että lakko alkaa. Ihan uskomatonta touhua.
 
Purri just käytiin kaupassa piimää hakemassa nin eipä ollu enään hamstrattavaa.
Ha, on hamsterit jo ostanu lihatiskin ja leivät loppuun!!!
Mietittiin et tuetaan paikallisia lihan ja leivän valmistajia, ostellaan leipomosta ja käydään vaikka kauppahallilla lihan perässä jos kova tarve tulee :) Eise ruoka maalimasta lopu vaik hyllyiltä loppuiski, sanon ma!
 
PojanÄiti eihän se lopukaa, varsinki jos ihmiset tajuis, ettei tartte hamstrata [:D] Ja siis kanaa ja kalaahan saa joka tapauksessa vaikka liha loppuiski [;)] Joku naikkonen valitteli meiä kalaosastolla, että ku leipä loppuu, ni oli meiä myyjä todennu et "no mä osaan ainaki ihan itte leipoa leipäni".. Oli asiakkaalla ollu kuulemma näkemisen arvoinen ilme [;)] Mä lähinnä yllätyin, et tosta mun lähikaupasta ei oltu hamstrattu mitää [:-] Siellä oli kaikkea ja paljon!! Tosin sit joku idiootti katto ku roudasin 2 vajaata ruokakassia et "tossa sitä taas on hamstrattu" ja viel kehtas ääneen sen sanoa! Meinasin sanoa ja pahasti, mut olin ihan hiljaa ja köpöttelin kotiinpäin.
 
Hei!

Täällä itkettää ja nälättää kans koko ajan!

Itku on vähän semmonen että sitä tulis joka asiasta mut en kehtaa eli joudun pidättämään itkua...

Eikös oo ihan normaalia että kun käy kaupassa, poistuu sieltä kahden kassin kanssa.. Mietitytti vaan toi Purrin juttu, tyhmiä ja yleistävää sakkia noi kommenttien heittäjät.

Vatta alkaa painamaan jonkun verran, pitäs vissiin ostaa semmonen tukivyö, vai johtuuko vaan siitä ettei oo tottunu tähän..
ja ne tukisukat..

Vointeja kaikille!!
 
Huomenia..

Itkettää ja surettaa kaikki maailman asiat. Tunteet on pinnassa ja vappuna itku tuli jopa nakkeja ja perunasalaattia syödessä, kun tuli muistoja mieleen[:D] Oon aina ollut aikas herkkä ja nyt oon sitten herkkä*200.

Nälkää! Parin tunnin välein iskee sellainen nälkä, että maha oikein murisee ja vetää ihan veltoksi olon, kun ilmeisesti verensokerit tippuu. Enää ei riitä aamupala 9 ja lounas 13, vaan siinä välissäkin on pakko jotakin nakertaa[:-] Ja yölläkin herään, onneksi yleensä vain kerran siihen mahan murinaan ja menen mutustamaan näkkäriä, että saan taas unen. Mutta tosiaan hirmuisesti on ruokahalu kasvanut. Mitään erityisiä himoja en oo vieläkään kehitellyt, paitsi kaalikääryleet ja kaurakorput, teitty makea maistuu liiankin kanssa ja siitä yritän kovasti päästä eroon.

PojanÄiti: Kiitti, kun mainitsit tuon kauppahallin! Sinnehän menen sitten, jos ruoka kaupoista loppuu. Enkä oo hamstrannut ruokaa, osaan itsekin ne leivät leipoa, jos kova hätä tulee ja jauhoja löytyy kaapista+ soijarouhetta, että saa sitten lihalle korviketta tarvittaessa.

Purri: Kumma käytäntö teillä tuon lääkärin kanssa. Melkein uskaltaisin sanoa, että ei mene ihan kaikkien sääntöjen mukaan, koska lääkärillä käynti ja ihmisen sairaudet on henkilökohtaisia asioita, eikä ne kuulu työnantajalle, paitsi tietty työntekijällä on ilmoittamisvelvoillisuus saikkulapun muodossa, mutta muuten ei tarvii selitellä, mun ymmärryksen mukaan, yhtään mitään kivuistaan tai säryistään. Mutta hyvä kuitenkin, että flunssa alkaa helpottaan.

Ja kyllähän pikkuinen alkoi liikkumaan eilen iltapäivästä, joko vaihtoi asentoa tai sitten on perinyt isänsä unenlahjat ja nukkumisajat. Tosin söin ennen liikkeitä munkin ja tulin sitten sohvalle pötköttään, kiitos siis Kaika vinkistä! Taas on luottavainen olo, ainakin just nyt[:D]. En muuten tiedä miten päin milloinkin vaavi oleilee tuolla masussa. Tunnen kyllä kääntymiset, mutta ei muuten mitään hajua, missä on jalat ja missä pää. Onko teillä jotakin vinkkiä asentojen erottamiseksi?

Pitäisi saada nuo avoimen yo:n opinnot päätökseen.. Puuh.. Enää kuusi tehtävää palauttamatta, niin on psykan perusopinnot sitten suoritettu. Pikku urakka, ajattelin, että jos saisi ne kesäkuun puoleen väliin mennessä tehtyä, tahdilla tehtävä viikossa, niin sitten ei tarvitsisikaan enää äippälomalla miettiä niitä, niin kuin olin alun perin suunnitellut, vaan saisi sitten kesäkuusta alkaen ihan lomailla vaan. Nyt alan kirjoittamaan oppimistehtävää aiheesta motivaatio[:D], sitä en tosin tiedä, missä se opintojen suhteen asustaa..

Ja tosiaan.. Onnittelut kaikille puolivälin poksauttaneille! Taitaa suurimmalla osalla olla jo etappi saavutettuna.

Ja mukavaa päivää!
 
Huomenta - päivää!

Voi miten kaunis päivä onkaan tänään tulossa! Toivotaan, että viikonlopun saisi myös nauttia auringosta, voisi vaikka nakkailla pottujakin peltoon. =0)

Tunteista kerrottava sen verran, että olen saanut tähän mennessä, koko raskauden ajan, olla aika tasainen (kiitos masennuslääkityksen) mutta toissapäivänä etsiskelin ristiäis- / kummirunoja ja seassa oli runoja enkelivauvojen siunaamiseen - parkuhan siinä tuli. Oli hurja ajatella niiden tunteita, joille raskauden jälkeen jää tyhjä syli. Toivon todella, ettei kenellekään näin kävisi.

Mikä lie touhotus se on tässä emännässäkin käynnistynyt, sillä ristiäisiä on sivuttu jo useamman kerran. Korttihahmotelmaa on käynnistetty, kakkuja ja tarjoamisia mietitty jne. Onhan se hyvä olla ajoissa liikkeellä... ;0)

Saati sitten tämä meidän ok-projekti. Olemme kohta kolme vuotta asuneet 1 1/2 -kerroksisessa talossamme, alakerta valmiina - ideana ettei näin työssäkäyvänä oteta mitään stressiä etenemisestä vaan tehdään voimien mukaan. No, nyt on sitten kalahtanut kalloon tavoite, että syksyllä makuuhuoneet siirtyisivät yläkertaan kun alakertaan ei mahdu työhuone-makuuhuone-vauvanhuone kombinaatio. Isäntä parka... =0S Täytyy hankkia kunnon maskit ja lähteä sandaamaan nuo seinät niin pääsee laittamaan tapetit sekä maalaamaan. Sen jälkeen on ihan sama onko kaikkialla laminaatit ja paneelit paikallaan, jos tilan saan muutoin riittävän turvalliseksi ja pölyttömäksi. Katsotaan kuinka emännän rahkeet remonttiin riittävät. >0D

Jaiks, huomenna pitäisikin aamusta mennä sokerirasitukseen. Viime neuvolassa oli virtsan sokeri kahdella plussalla, mutta verensokeri oli aamiaisesta huolimatta normaalia alempana. Miten tämä nyt sitten pitäisi ymmärtää? Testataan nyt kuitenkin joka tapauksessa, ettei vauva saa liikaa hiilihydraatteja. Kolmen viikon päästä olisi sitten neuvolaa ja neuvolalääkäriä ja heinäkuussa aika äippäpolin klinikalle - tuosta von Willebrandtista ja synnytyksestä. Sitten kun kahden viikon sisään alkaa myös perhevalmennus - niin alkaa kalenteri olemaankin aika buukattu näille vauvajutuille. Ei tältä osin käy aika pitkäksi.


Iloista ja aurinkoista Äitien ja esi-äitienpäivä-viikonloppua kaikille!
 
heipparallaa!!!

aurinko paistaa[:D][:D][:D]

Pika kyssäri muille opiskelija mammoille!
Mitä ootte ajatellu kesällä tehdä rahojen eteen?
Mulla ei ainakaan mitään duunia ole tiedossa joten ajattelin
että ottaisko ne työkkärissä yhden paksukaisen listoille pariksi kuukaudeksi...
Onko ideoita?!?!
 
Kiitos PojanÄiti, muistutuksesta!
Enpä ole edes ajatellut asiaa..Mutta joo- siis kesäkuulta ei enää saa opintotukea?
Ja jos saan työkkäristä jotain rahaa, aion todellakin hakea sitä!
Mutta periaattessa voin kyllä kärvistellä sen kesä- ja heinäkuun, kun menotkin vähenee,, kun ei tarhamaksuja tarvitse maksaa..
Elokuusta ollaankin jo sitten äitiysrahalla..eikö?

Mutta arvatkaapa mitä?! Mulla on enää 18.5. koulullulle meno ja sitten olen vapaa!!!!
no- pari pientä selontekoa on myös, mutta ne menee parissa tunnissa.
 
Kait sitä opintotukea saa, jos on opintoja tarpeeksi kesäkuulta, en tiedä minkä verran kela kuukaudessa niitä opintoja vaatii.

Ja kait niiden on työkkäriin pakko ottaa kirjoille, jos ilmoittautuu työnhakijaksi, kun voisihan sitä periaattessa mennä kesätöihin[:D][;)] Oon jopa hakenut töitä, mutta mistään ei oo tullut mitään vastausta. Jos ne pakottaa jollekin kurssille menemään, niin mielelläni käyn sen hygieniapassin vielä suorttamassa tässä. Kunhan vaan muistaa ilmoittautua ajoissa työkkärissä ja työttömyyskorvausta saa varmaan sitten ekan kerran suunnilleen heinäkuun alusta, kun on niissäkin ne käsittelyajat[:@] Ja äippälomakorvaus taisi tulla ekan kerran kanssa vasta suunnilleen kk päästä äippäloman alusta, jos oon oikein tulkinnut ja niissä taisi olla vielä tietyt maksupäivätkin. Niin siis työtön ajattelin olla kesä- ja heinäkuun.

Ja siitä tulikin mieleen, että oon unohtanut maksaa liiton jäsenmaksun hups..
 
Meillä koulussa kerrottiin että kela maksaa jos opintopisteitä kertyy yli 6 kuukaudessa. mutta siis ei kerry mitään, justiinsa tein myös päätöksen että otan pojan kokonaan kotiin kesäksi. kun aluksi oli tarkoitus pitää osa-aikasena kun toi mun kunto saattaa selän puolesta pettää, mut sit hengaillaan himassa. Ei sekään paha ole.
Meen käväsemään ensi viikolla työkkärissä katsomassa mikä tilanne ja laitan sitten papereihin jonkun sellaisen duunin mitä ei varmana tule tarjolle, helppoa, kun on kuvataiteilija nin voin laittaa vaikka että haen luovaa ajattelutyötä tai jotain taulunmaalaushommia :) ja jos joku työtarjous tuliskin niin esitän haastattelussa niin vaivasta ettei mua huolita. Kursseja sitten katellaan jos niitä tulee eteen. Riskikästä ehkä, mutta tytön on tehtävä mitä tytön on tehtävä, varsinkin jos tytöllä sattuu olemaan tehtävä :)
 
Takaisin
Top