TOUKOKUUN TARINAT

CF olishan tuo ihan mukava tavatakin! :)
Minä vaan olen kuopiosta viime syksynä pois muuttanu, että täällä juankosken sopukoilla asustellaan nykyään [:)]
Mutta jos etukäteen hyvissä ajoin sovitaan niin enköhän tuota pääse kahvittelemaan, tällä viikolla ei onnistu mut seuraavalla ja siitä eteenpäin kyllä onnistuu!
Ja oikeestaan ennen kolmea pitäs tavata, jos viikolla meinasit treffata..?

Mites teillä muilla?
 
Ladies. Hyvää alkanutta toukokuuta. Ikävä lueksia, että kaikilla ei tuo Vappu mennyt putkeen. Omalta osalta olin niin väsynyt koko viikonlopun, että ihan ihmetyttää. Ja juu, en tehnyt yhtään mitään muuta, kun käytin koiraa ulkona ja makasin sohvalla.. Ainiin, kyllähän mä nukuin päikkäreitäkin. [:D] Ehkä sitten Juhannuksena jaksaa taas? ..not.. [;)]
 
Pika päivitystä väsymystilanteeseen, josta oon maininnut muutamaan otteeseen matkan varrella: Otin viime torstaina ja juttelin vakavasti pomoni kanssa tästä töissä jaksamisesta. Itselle oli tosi vaikea tunnustaa ja puhua asiasta niin kuin se on. Ehdotin, että voisin tarvittaessa tehdä lyhyempää päivää niin, että teen sitten osan töistä kotona. Sanoin, että mieluummin yrittäisin nyt aluksi näin, kun että menisin hakemaan saikkua ja makaisin sitten viikon tai kaksi himassa tekemättä mitään. Oli kyl hieman outoa keskustelua esimiehen puolelta. Muun muassa takerteli ja saivarteli mun makuun hieman liikaa, kun ottaa huomioon, että tiimissä muutkin vie töitä kotiin. Toivottavasti hän tosiaan on nyt samoilla linjoilla asian kanssa, ja että pitää sen mitä lupasi. [>:]
 
Mutta jos jotain positiivistakin. Täällä TJ-kalenteri näyttää enää 49 työaamua, ja kaikkiaan on vain 93 aamua äitiysloman alkuun. Pitäähän sitä naisella olla jotain välietappejakin mitä odottaa. [:)]
 
Nyt taitaa jo suurimmalla osalla olla maaginen 20 viikkoa jo saavutettu tai ihan näillä näppäimillä menossa rikki. Sinnitelkää siskot! [:)]
 
..ja kohta sitten tossua toisen eteen ja Kätilöopistolle rakenneultraan... Jaiks. [:-]
 
CF juu, mielellänsä vois tavata :) katellaan vaan sopivia päiviä! se jynkän ja petosen neukkuhan on samassa  (eikös se pyörön neuvola oo yhtä ku petosen?) :) vaikka joskus ois törmättykkin!

Jänö Alavassa kävin miekii ultrassa kun laskettua aikaa varmistelivat aika alussa ja siellä se ultraaja oli ainaskii mukava [:)] erään lääkärin kanssa en siellä oikein ole toimeen tullut, entinen oma lääkäri, hyvinkin tuulella käyvä immeinen... mutta no, eihän kaikkien kanssa vaan yksinkertasesti voi toimeen tullakkaan [:D]

Aivan mahtava päivä muuten tähän saakka ollut ilman puolesta :) miekin kun iltaan olen tänään menossa niin ehottomasti lähen kävellen töihin, suap ukkeli käydä mut sitten töistä hakemassa 21.30  [8D]

Oikein kaunista päivää teille mammoille!
 
Heips, uutena tänne kirjoittelen... Laitoin tietoni tuonne listaussivulle. Olen jo pitkään seurannut keskusteluanne, mutta nyt vasta uskaltaudun itse kirjoittamaan. Ihan kädet tärisee kun jännittää niin... [:)] En oikein ole koskaan ollut mukana missään keskustelupalstalla niin, että itse kirjoittaisin.

Hyvää toukokuun alkua siis kaikille! Kuten monella muulla, myös minulla vappu meni syödessä ja rentoutuessa. Kaikki ruoka kun maistuu niin todella hyvältä! Ja siihen vielä mielihimot päälle [;)]  Nytkin tekee mieli juustosnakseja ihan tajuttomasti.... Voi kun saisi niitä jostain ja nyt heti!!!


19+1
 
Huomenia sairasvuoteelta!!!

Täällä hieman jo paranemaan päin, eilen pysyi jo ruoka sisällä, muttei se maistunu oikein.
Äsken kipasin tien toiselta puolelta limpparia hakemassa nin olot oli kuin maratonin jälkeen. Pikkuhiljaa mennään. Kohta laitan jotain palaa itselleni ja katson miten maistuu.
Nyt tarttis niitä vitamiinipommivinkkejä kun illalla mennään kauppaan, jotta saadaan tää mamma taas kasaan!!! muutenkin joutuu taas syyniin tuo ruokavalio kaikkien synttäreiden ja pääsiäisten jälkeen.

Tilasin ajan sinne 4d ultraan (femedaan) mut vasta parin viikon päähän. Sanoivat että kela saattaa kattoa kieroon korvauksien kanssa jos on jo kunnallisessa rakenteessa käyny nin siksi pieni väli tutkimusten välillä. ?!?!
Meneepä odottavan aika nopeemmin kun on näitä etappeja matkanvarrella[:)]

JoJo 1981 ja tytti Lämpimästi tervetuloa mukaan masuja kasvattelemaan!![:D][:)]

Celina isot peukut kun sait puhuttua duunissa asiat puhki!!! Ja kovasti jaksamista sinne, jos toi väsymys nyt oikein äityy nin kipase neuvolas kyselemässä josko sille joku selitys löytyis... kun pitäis näillä näppäimillä alkaa väsymykset jo hellittämään. Niin ja iiiiiiiisoooooot onnittelut aseellisesta kyytiläisestä[:D][8D][;)]

hanimami
TODELLAKIN HAISEEE! Kaikki mahdollinen, on koiran kakkaa ja pissiä ja ihmiset on lopettanu suihkussa käymisen. lumen alta paljastunu mätääntyvä vanha ruohokin haisee ja kaupassa ne tekee nykyään niin kamalia keitoksia ettei meinaa kaikkiin edes pystyä menemään!!! Koulussakin haisee...
Tänään tosin bongasin valkovuokkoja vaikkei asiaan liitykään, varmaan lähempää tarkasteltuna ne olis tuoksunukin muuta paremmalle :)

No se taas tässä. Alan valmistelemaan välipalaa ja istahdan hetkeksi partsille aurinkoon aurinkoraitojen toivossa!
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Ootteko muut suunnitelleet aloittaa äitiysloman tasan 30pv ennen laskettua aikaa vai jo aikaisemmin? Itse tässä pohdin, että rahatilanteen kannalta voisin aloittaa aikaisemmin, mutta sitten se on kuitenkin toisesta päästä äippälomaa pois, niin en sitten tiedä.

Pilpa: Vähän epäsäännöllisesti meidän vauva vielä kääntyilee, useimmiten öiseen aikaan on isot muljahdukset tuntuneet. Sellaisen rytmin oon havainnut, että aamupalan aikaan tulee muutama potku, seuraavat liikahdukset iltapäivällä 15-17 aikaan ja sitten illalla 21 jälkeen+ yöllä on välillä sellaiset muksinat ja hyörintä, että olisi paremmatkin bileet, mutta en tosiaan ihan joka päivä vielä tunne liikkeitä ja mulla oli se istukka etuseinämässä. Nyt olen saanut kolmena päivänä peräkkäin sen yli 10 liikettä laskettua, että jospa ne liikkeet nyt alkaisi tuntumaan jo säännöllisemmin. Tänään on tosin ollut taas hiljaisempaa, mutta en jaksa nyt stressata vielä. Niin ja toivottavasti supistukset helpottaa ja mukavaa lomamatkaa, kuulostaa ihanalta!

Purri: tuolla sun laittamassa neuleohjelinkissä on aivan ihania vaavinuttuja, kun vaan olisi aikaa tehdä enemmän.

PojanÄiti: Gefilusmehukeittoa ja vissyä silloin vetelin pari litraa päivässä, kun oli se noro. Siis sekaisin, ensin puoli lasia vissyä ja sitten päälle puolilasia mehukeittoa. Saa ainakin sokereita ja suoloja+ maitohappobakteeri helpottaa oireita, ei varmaan paha toipumisenkaan aikana.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Hanimami, joo mä tiiän et siellä on [:)] aattelin mun äidille vinkata, että tekis sieltä jotain, mikä sopii sekä pojalle että tytölle, koska en sille aio paljastaa kumpi sieltä tulee. Tai siis en aio kellekään meiä suvussa sitä paljastaa, kavereistaki vaa muutamalle ajattelin kertoa [:D]

Hitsit mä olen ihan tukkonen. Nenä ihan tukossa ja kurkku aivan tulessa, ja sit mä hullu menen vielä huomenna töihin vaikka vapaa piti olla, että jos mä tulen huomenna tai keskiviikkona valittamaan ni käskekää pitää pää kiinni, koska ite olen vapaaehtoisesti mennyt töihin [:)] Toivon vaa, että käskisivät mut lääkäriin ja saisin saikkua [:D] Siis lähinnä siks, et saisin sit nopeasti tän flunssan pois. En ookkaa vuoteen ollu kipeenä, et siihen nähden ei haittais ollenkaan [;)]
 
hyvää yötä, täällä virallinen valvoja.

Kaikako se oli kun puhui hikoilusta! Wau!! just heräsin lätäköstä enkä saanu enään unta.
On tää jännä kun ainakin mulla on tullu nyt about joka ikinen vaiva mitä missään kirjassa on sanottu ja pari sellasta mistä en ollu kuullukaan.
Joka viikko on jännitys että mikä nalli napsahtaa[:D]

Ultrassa ne sano kun valivalivalittelin vaivojani et _nii-i semmosta se on kun ei ole enään ensi synnyttäjä.
Mäkun luulin et ekalla voidellaan koneisto ja sit pullautellaan vauvvoja maailmaan ku liukuhihnalta ennenkun sitten jossain kuuden seittämän maissa alkaa paikat halkeemaan...
Onko muut uusintakierroksilla huomannu saman? Että se eka oli se helpoin?

Niin ja sit piti kysymäni et vieläks teillä lakat paukkuu??? [8D]
Meillä loppu seksi tyystin kahteen viivaan, mitä nyt muistin virkistykseksi ja velvollisuudesta joskus, mut nyt viimosen viikon oon hyrränny kympillä kotona ja kattelu kaikkee pystysuoraa kiilto silmissä[;)][8D] Ukolla on vaan niin saamarin rankkaa duunissa et vaipuu uneen ennenkun kerkeen A-N-N-A-S-E-K-S-I-Ä tavata...

No mut näin tässä valtakunnassa. vauvakin jumppaa niin että oikein vääntää...
Lämmitämpä vaikka maitoa jos sillä (märkä)uni tulis!
Laulun sanoin: Hyvää yötä ja huomenta!
 
pojanäiti: aika vähälle on täälläkin jumpat jääny, mutta ite oon jo kymmeneltä ihan unessa ja aamulla herään kuuden jälkeen pirteänä kuin peipponen ja miehellä menee ajat just päin vastoin. pitäis varmaan alkaa kalenteriin varaamaan paikka ja aika[:D]

täälläkin sairastettiin toi vatsatauti ja mulla meni yksi yö ja toinen päivä huonossa hapessa. seuravana olinki jo töissä, mutta olo ei ollu kauheen hyvä vielä moneen päivään. minäkin join gefilus tuotteita ja söin kuivaa ruisleipää.

tervetuloa pörinöihin uudet mammat[:)] tänne kun kerran tulee niin pois ei pääse[:D] tämä on mullekin ihan uus maailma nämä keskustelupalstat, mutta koukkuun jäin kun on näin hyvä porukka.
 
Huomenta ja Päivää
ja Tervetuloa Uudet Hormoonihyrrät, lisäilin teitä tuonne listalle jo ...öö..joku päivä
 [;)]

Täällä saatiin makoisat naurut ukon kanssa heti aamutuimaan, kun luin sun yöllisiä kirjoituksia PojanÄiti. Ensin keroin tuosta vauvojen pullauttelusta, naurettiin sitä..ja selitin päälle kuinka PojanÄiti kyllä huumorin kautta osaa vetästä vakavatkin asiat,kaikenlaisista peittojen heiluttelusta ym. ja sitten jatkoin lukemista, ja *Reps* Just kun olin päässy sanomasta, niin...[:D] Kyllä täällä lakanoita heilutellaan,mutta välillä on niin,että vaikka kuinka haluttas, ni väsymys vie voiton. Aamuisin SE namia on [:)]

Uusintakierokse
t: En ole tullut ajatelleeks, mutta Ikä kyllä on alkanut painamaan, tällä kierroksella. Mulla oli nuo ekat koltiaiset aika iisibiisi juttuja...taitaa iltatähti tulla sitten vauhdilla, kun on tullakseen....

Hajut: Voi jestas, kyllä ja aivan kamalasti! Kuvitelkaa 2-6 teinipoikaa pienessä huoneessa, 2-3tuntia.[:'(][&:][>:][:'(] Ei ole muutenkaan mikään herkkuatuoksu, saatika tässä tilassa.
Ulkona haisee millon mikäkin, ja sisälle olen ostanut parit 2 in one tuoksuttimet.

Liikkeistä: Mukelosta taitaa tulla liikunnalinen rokkitähti[;)] Ja ihan selkeetä unirytmiä alkaa olemaan jo, aamulla aamupalan aikaan klo.7-8, n.12,15-16.00 ja sitten illasta meuhkataan 18.aikaan ja vielä 22. maissa. Musiikki saa muhkun "tanssimaan"[;)]
Välillä vetästään voltti, niin että Tuntuu...

Jaahas, käsky kävi...pitää lähteä hoitamaan asioita.

Päivän Jatkeita!!
 
Moikka!

Juu, täällä on selvästi enemmän kremppoja kuin kahdessa ekassa.
Toisaalta on tota ikääkin muutama vuosi enemmän[:D] Vanha akka! Siis minä.

Kaiketi meilläkin on vähentynyt, mutta toisaalta, jos oikein haluttaa niin sanon miehelle, että nyt "nukkumaan" ilman vaatteita.
Se riittää tuolle tapaukselle[:D] Testasin yhden viikon aikana joka ilta ja toimi aina!
Ja pikkasenko on seksi parempaa raskaana! Uuuh- näiden orgasmien takia vois olla raskaana pidempääkin.
No- katellaan muutaman viikon päästä, kun valasolo vie halut ja oikeesti parasta, mitä sängyssä voi tapahtua on löytää hyvä asento nukkua[:D]

Meikkis jatkaa nyt koululla lorvimista!

Moikka!
 
Voihan rähmä..
Pihalla sataa jotain räntäsohjoa.. ei kiva.
Täällä onneksi ne su illan kipuilut lakkasivat. Uskoisin että ne johtui siitä kun en käynyt sunnuntaiaamuna siellä mökillä ulkohuussin napakassa pohjoistuulessa persustani jäädyttämässä. Onneksi eilisaamu ja kotivessa toi helpotuksen oloon..

Täällä noi sänkykamaripuuhat on jääny kans vähemmälle, joko mä oon väsyny tai ukko on väsynyt. Hormoonit kyl hyrrää ja tekis kovastikkin mieli. Mut jotenki ku sit vihdoin hommiin pääsee niin kivojen asentojen ettiminen on jotenkin hankalaa kun tuntuu et toi masu on vähän tiellä koko ajan vaikkei se iso vielä olekkaan. Onko muut huomannu et orgasmin jälkeen koko alavatsa jysähtää ihan kivikovaksi? Se kyllä sitten hetken päästä pehmenee mut on kyllä sen tovin omituisen tuntuinen.

Kai sitä pitäis taas alkaa töihin valmistautumaan.. Motivaatio työssäkäymiseen ihan 0.
 
Tervehdys tovin takaa...

Celina: Toivotaan, että työpaikka ymmärtäisi tilanteen. Tasan ei aina käy työnjako - meillä kanssa on ollut ongelmia siitä kun toiset saa tehdä jotain, mutta kun itse kysyy tasapuolisuuden nimissä ja hyvästä syystä niin sitten ollaan suu niukkiksena ja asiasta tulee poikkeuksellisen vaikeaa. Tsemppiä.

Kurkkaa myös rauta-arvot. Viime neuvolassa huomattiin, että arvot olivat jälleen lähteneet laskuun jatkuvasta rautalisästä huolimatta, joten nyt buustaillaan. Hoitaja tosin sanoi, että tässä raskauden vaiheessa varastojen kulutuskin on isompaa, joten pidetään mammat tasoista huolta.

JoJo1981 ja tytti: Tere tulemast turisemahan! Rohkeasti mukaan vainen - kuten olette huomanneet, täällä puhutaan mistä vaan - milloin vaan. >0D

Eilen tulin jälleen lääkärikierrokselta (vieläkin siitä onnettomuudesta) eikä tälle toimettomuudelle loppua näy. Ovat kovin sitä mieltä, että tulisi keskittyä mukaviin asioihin eikä hoppuilla töihin. En minä hoppuile - haluaisin vaan takaisin normaalielämään. No, neuvotellaan työnantajan kanssa, jos heille sopisi kevennetty viikko ja uuden työnkuvan aloittaminen asteittain, niin sitten saattaisin saada luvan lopettaa s.loman kesken... Toivossa on hyvä elää.

Koska työterveyden takia piti Hesaan asti vääntäytyä niin bussia odotellessa kävin kurkkaamassa Kampin vauvanvaatteet. Vielä ei sitä kotiutumisasua löytynyt - mutta onneksi on vielä aikaa. Bebesillä oli ihania tankini-uikkareita - mutta niiden ala- ja yläosista oli myyty koot ristiin ja lisää tulee vasta kesäkuussa. No, ei tässä vielä järveen pulahtaisikaan, joten odotellaan.

Jännitystäkään reissusta ei puuttunut, sillä bussi teki äkkijarrutuksen kotimatkalla. Siinä säikähti niin emäntä kuin "Helmikin". Itse sain mojovan päänsäryn loppupäiväksi, mutta huolta lisäsi myös se, että "Helmi" hiljeni moneksi tunniksi. Onneksi illalla alkoi taas liikkeitä tuntumaan ja tänään on jälleen täysi vauhti päällä. Näihin liikkeisiin on jäänyt aivan koukkuun. =0)

Niin, ja tuo peitonheiluttelu -topic, jota täällä on juteltu. Juu, kyllä peitto heiluu - toisinaan tiheään ja toisinaan harvemmin, riippuen hieman molempien jaksamisesta, mutta sanottakoon, että viikonloppuaamut ovat ihanan raukeita - tosin emännälle kertyy tästä harrastuksesta virtaa muillekin jakaa. Mistä lie johtuu? >0D

Oivaa viikkoa Teille kaikille, paranemisia ja halitaan ja kutkutellaan niitä ukkoja sillei sopivasti... ;0)
 
Hei vaan kaikille ja uusille teretulemast munkin puolesta. Kiitos aivan ihanista onnitteluista bebet! [:)]
 
Mä olen täällä kotosalla levossa. Eilen tosiaan töissä iltapäivästä alkoi supistelemaan, mutta meni ohi. Illemmalla käytin koiraa kävelyllä, sama taas. Voi olla, että väsy, stressi, jännitys ja tuo ultraus vaikutti, mutta kun mietin asiaa yön yli ja tulin siihen tulokseen, että en ota riskiä. Käyhän tää räntäpäivän viettäminen näinkin. [:)]
 
Petipuuhia täällä harjoitetaan säännöllisesti (joko yksin tai yhdessä). Ehkäpä tää tästä vähän piristyy, kun äijä kotiutuu kurssiltaan. Mulla on joku vipu livahtanut nyt siihen asentoon, että nautin seksistä ja omasta seksuaalisuudesta, jos mahdollista paljon enemmän kun aiemmin. Siis toki seksi oli erinomaisen hyvää ja kivaa aiemminkin, mutta kai tuo vuoden yrittäminen sitten stressasi sen verran, että meni mekaaniseksi suorittamiseksi välillä. Nyt voi ottaa rennosti ja nauttia. Ja kai tässä on jonkinmoinen itsevarmuudenkin kypsyminen tapahtunut. Niin, ja ekan kolmanneksen alussa oli hormoonit sen verran vinossa, että sai olla koko ajan pesemässä lakanoita. Siinä sitten sai ukko päivitellä, että hitto kun hälle kaverit varotellut, että siihen loppu hauskanpito. Ei loppunut ei. Saksalaisittain pitää todetta, että 'es macht gut' ja enempikin vois. [;)]
 
PojanÄiti: Kiitti vinkistä. Nappasenkin nyt jonkin aikaa taas tupla-annosta noita äitiysvitamiineja. Jos se tästä. Neuvola on jo ensi maanantaina, joten siellä pitää sitten ihan vakavissaan ottaa puheeksi tää koko hela hoito. Ja tuosta ekan helppoudesta pitää sanoa, että omalla kohdalla epäilen "helppouden" johtuvan 98% siitä, kun oon niin pirun tyhmä ja yksinekrtainen näiden asioiden kanssa, että ei osaa oikein hermoilla mistään - vaikka ehkä pitäis. [:D]
 
Maya_L:lle tsemppiä normaalielämään pääsemisen kanssa. Pitkän tien oot kulkenut, siitä hatunnosto sinne. [:)]
 
Purrille kiitos linkkivinkistä. Pitää katsoa, jos sitä vähän neuloskelis jotain vaihteeksi. [8D]
 
Ja vielä Pilpa: Voisitko laittaa mulle YV:nä sun facebook tunnuksen? Mulla on varmaan niin tapissa turva-asetukset, että mulle ei voi lähettää muut kun kaverit kutsuja ryhmiin. En edes tiedä, näkeekö kukaan ulkopuolinen mua siellä hauissa... [&:] 
 
Huomenia!

Aamulla olin sitten kuin kuolleen rukous ja simahdin heti takas sänkyn pohjalle kun miehet läks ulos ovesta. äskettäin heräsin. Eli se niistä rytmeistäkin sitten...[&o] Tää päivä meni ihan myttyyn. Piti päntätä kokeisiin ja siivota hima joka raukka on ollu liian pitkään laiminlyötynä... mut kohtahan tulee jo perhe kotiin joten jäänee siivomiset tekemäti.

Mamma_76 [:D][:D][:D][:D]!!!!
Täällä kanssa selkeesti jotain rytmiä vauval tekeillä. Ainakin aamuisin N.klo 8 ja yöllä 11 jälkeen möyrii. päivisin en vielä tarkkoja aikoja tiedä kun on ite menossa, se selvinnee sitten kun pikkanen vauhvistuu tuosta vielä eikä liikkeitä pysty olemaan huomaamatta. Mutta jotenkin kanssa tosi rokkari täälläkin.[:D]

Telkusta tulee jamien kokkauksia ja nälkähän siitä tulee, joten painun nyt paahtamaan ruisleipää ja paistamaan pari munaa sen seuraks, ja rouskutan loput pinaateista kans!!! Sit pänttään taidehissaa ja ehkä pyöräytän pyykkiä pari koneellista. Sittenkun ukko tulee niin pakotan sen mukaan ostarile ostamaan sen ensiasun ettei joku vaan vie sitä nenän alta.

Ainiin!!!! Ja hyvät ystävät poksahti eilen ja saivat potran pojan!!!! Joten sairaalaankin varmaankin, tosin kun olen ollu kipeenä nin pitää olla tarkkana siellä, pysytellä taka-alalla ja ruiskutella käsidesiä joka paikkaan...

Kuullaan siis illemmalla!!! Pusui ja halei kaikil!!!
 
Tost peittojen heiluttelusta. Samaa mieltä mitä joku muukin sanoi että vkl aamut ovat parhaita! meillä on sillon aina toimintaa ja muutenkin AAMUT. Voiko olla ihanampaa alotusta aamulle kun puspusnusnus. Toki jos kummallakaan ei oo aikaista aamuvuoroo, muuten ei jaksa. Mut kyl tässä vaiheessa raskautta haluttaa paaaaljon enemmän kun ennen! Näin se vain on. [;)]
 
Huoh,
ei se päivä tosta aamusta yhtään parantunut, Töissä yhtä juoksua ja mieletön kiire, töiden jälkeen lakeskelin että oon vuoden aikana tehnyt yli 16 h palkatonta ilta/la tötä kun meillä loppuu työaika esim arkena klo 19 johon loppuu palkanmaksu vaikka viimeset asiakkaat nussis ittensä pihalle klo 19.20..

Töistä kun pääs niin jotenkin armoton vitutus päällänsä jatkui. Mä en ymmärrä et millä helvetillä nää perkuleen superäidit jaksaa (sori nyt jos loukkaan jotakuta). Mä tulin töistä himaan ja keittiön pöytä on ku pommin jäljiltä, tytön aamupala ja iltapalakipot lojuu pöydässä. Kulhosta on syöty kaikki viinirypäleet mutta roskat on jätetty kulhoon. Ukko marisee että puhtaat sukat on loppu, pyykkivuori on jo levinnyt pyykkikaapin ulkopuolelle. Meillä tulee n 6 koneellista pyykkiä jo nyt viikossa, meillä on 2 kuivaustelinettä eikä kuivausrumpua. Mä en oikeesti tiedä mitä teen kun vauva syntyy, mä saan varmaan pestä ja viikkaa joka saatanan päivä.

Nyt nakkasin kuivaustelineiltä pyykit ukon ja likan paikalle, opetelkoot itse viikkaamaan, katsotaan kauanko vaatteet ovat siellä. Mitä mieltä olette arvon mammat, voinko "vaatia" 7 v lasta osallistumaan jollain tavoin kotitöihin? Miten teillä asiat hoituu?? Onko lapselta liikaa vaadittu että veisi omat vaatteet kaappiin, siivoaisi astiat tiskipöydälle, pitäisi huoneensa jonkinlaisessa järjestyksessä, veisi likaiset vaatteet huoneesta pyykkiin?? Oonko mä vaan vitutuksen kourissa pyörivä natsi vai passataanko täällä vaan tota mukulaa liikaa??

Meillä kun olevinaan että mä hoidan pyykit ja ukko tiskit. Tiskipöytä on nyt ollu vkolopun jäljiltä niin ettei pöytää tai allasta näy. Tytön huone on kuin pommin jäljiltä, lattiat niin tännä tavaraa ettei sinne ole voinut imuria näyttää yli kuukauteen. Päätin just et toukokuun viimeiselle viikolle soitan tänne siivoojan, ite oon ihan loppu.

Kai tää jatkuva väsymyskin alkaa vituttaa, saatikka se että pitäis varmaan lopettaa työssäkäyminen et ehtis koko ajan täällä kotona siivoamaan muiden jälkiä.

Peiton heiluttelusta vielä sen verran että.. mä en edes muista milloin oltaisiin aamulla ehditty puuhaamaan. Viikolla ukko herää mua monta tuntia aiemmin, ja viikonloppuisin jos tyttö on kotona niin aamuisin ei oikein pysty. Ja jos tyttö ei ole kotona ukolla soi klo yleensä ennen kahdeksaa kun se menee autotalliin hommiin oli sitten la tai su. Tosin toi mun ukko ei oo ikinä ollu aamuhommailu miehiä vaikka mä siitä kauheesti tykkäisinkin.. noh, ei kaikkea voi saada.. Saanpahan olla aamut ihan omissa oloissani [;)]

Tulipa purettua ahdistusta, toivottavasti huomenna ois aurinkoisempi päivä.
 
Huomenta ja huh Minzkuli!!

Et raivoa turhaan!
Meillä on pojat imuiroinut ja pyyhkinyt pölyt ja siivonnut huoneensa pienestä asti..imurin kanssa sujui jostain 4 vuotiaasta ihan kiitettävästi.
Nyt meillä on alettu opettelemaan pyykinpesua ja astiapesukoneen täyttöä, pojat 5 ja 7 vuotta.
Pojat petaavat petinsä aamuisin parhaan kykynsä mukaa.
Astiat ja roskat aina ruokailun jälkeen vähintään tiskipöydälle ja roskat roskiin.
Meillä mies imuroi joka toinen päivä koko huushollin (neliöitä kuitenkin yli 200..) ja minä vastaan pääasiallisesti ruokahuollosta ja mies tiskeistä. Pyykkiä pestään molemmat melkeinpä joka päivä huutaa kone. Kissojen laatikot hoitaa mies 100%:sti.
Mä olen sitä mieltä, että lasten on hyvä aloittaa osallistuminen perus kotihommiin jo tosi nuoresta pitäen, koska oikeasti pitävät siitä [:D]
Joskus oikein hemmottelen niitä ja teen iltapalaleivän valmiiksi.. Mutta joo- lapset hommiin ja kaikki siivoavat jälkensä-aina. (paitsi, mies siivoaa mun jälkiä, koska mun vaatteet ei löydä koskaan takas vaatekaappiin..tämän tiesi jo kosiessaan..)
Mä en koskaan ole tajunnut niitä äitejä, jotka uhrautuu 100% perheen takia ja passaa miestään/lapsiaan, ja jos meillä joku kuvittelee olevansa vapautettu kotitöistä/saavansa palkkaa niistä, mä raivostun. Kotihommat kuuluu niihin juttuihin, jotka vaan pitää tehdä. Palkkaa voi saada sitten isommista hommista..esim kasvimaan kitkemisestä[:D]

Huh, tulipa sepustus, mutta aihe on ajankohtainen aina lapsiperheissä. Nyt pidät pintasi siellä ja kokoonnutte perhepalaveriin, jossa käytte uudet käytännöt läpi ja katsotte, että jokainen saa osansa kotitöistä. Syksyllähän miehesi ja tytön vastuu hetkellisesti kasvaa, koska saattaa olla, että sinulla on kädet sidottu vauvaan totaalisesti..riippuu vauvelista ja siitä kuinka hommat lähtee käyntiin.. Tähänkin on hyvä varautua jo nyt.
Meillä menee niin, että jos sanon olevani väsynyt, saan olla rauhassa ja mies tekee sinä iltana/päivänä myös minun osuuden..esim hoitaa ruoan pöytään..

Hups! Mun piti pikaisesti tulla vilkaisemaan viestit, mutta Minzkulin eilinen sai sapen kiehumaan ja oli pakko kommentoida--nyt aamulenkille ja pojat tarhaan (ajavat sinne ihan itse pyörillä[:)]).

Palataan mammulit!
 
Huomenta Armahat!

Olihan sitä nyt pakko tulla taas tänne, kun ukkokin jo kysyi mitä muille mammoille kuuluupi[;)]
Eilen saatiin ukon kanssa joku ihme "kohtaus", elikkä alettiin repimään makkarista vanhaa tapettia pois. Ja voi hevon kukkeli sentään, että idiootteja maailmassa piisaa. Kukaan edeltävä asukas ei ilmeisesti ole vaivautunut ottamaan tapettia pois seinästä, vaan lätkästy uudet vaan paikalle. Saatiin sitten eilisen iltapäivän aikana yhdestä seinästä tapetti pois. Ei sitten ollut kuin 4 kerrosta tapettia, ja joka välissä sai liisteröidä,että sen saakura sai irti [:@]
Olin NIIN väsynyt illasta, että nukahdin jo klo.21.00. Olemme siis evakossa olohuoneessa, levitettävällä sohvalla[;)] Eli ei haittaa, vaikka simahtasinkin kesken töllön katselun.Heh!
Tänään urakka jatkuu, aloitetaan heti aamusta ja voin sitten päivällä ottaa nokoset,eilen kun ne jäi väliin...Muuten hyytyy koneisto ja pahasti[:)]

Kodinhommat: Olen työttömänä, ja olen siltikin aivan rikki poikki tämän kaaosmaisen huushollin keskellä. Kolme haisevaa ukkoa talossa, niin pyykkiä tulee koko ajan. Sanoinkin ukolle, että pakko hommata toinen teline, ei saakura saa vauvan vaatteita ikinä pestyä. Mulla on yks iso teline, sukkateline ja kylppärissä narut. Kesällä kuivatan paljon vaatteita ulkosalla, on sielläkin narut. Mutta talvisaikaan se ei onnistu [>:]
Minä olen se kodin hengetär, joka pyykkää,tiskaa ja siivoaa noin niinku yleisesti. Pojat kyllä siivoaa huoneensa kerran viikossa. Välillä huolimattomasti ja välillä kiitettävästi, mutta kuuluu heidän hommaansa, kuten roskapussien vienti ja elukoitten viihdyttäminen. Esikoinen tiskaa sillon tällön. Kyllä tuo mun ukko pyykkiä pesee ja laittaa herkullista ruokaa, mutta astioita ei tiskaa.Se on sille ku pakkopullaa.
Astianpesukonetta tässä olen vinkkaillu hetken aikaa, saas nähdä tuleeko tämän vuostuhannen aikana[:@] (Kädet ristissä, että ennen vauvan syntymää)
Monesti olen miettinyt, ja sanonut sen ääneenkin, että mitäs teette kun tämä mamma sairastuu pahasti??!! Ilmeistä päätellen on pistänyt vähäsen ukkeleita mietityttämään[;)]
Kaika: Sillon kun olin töissä, hommat jakautui toisella tavalla. Nyt kun olen työtön, ja muutenkin kotosalla, hulluksihan tulisin jossen vois jotakin melkein koko ajan tehdä [:D]
"Superäitinä" olen oikeastaan tahtomattani joutunut, käytännössä kun pyöritän kuukaudesta yksin koko huushollin arkea kolme viikkoa. Apua on turha kysellä ukkoni sukulaisilta jolla pyörii arki omien perheiden ja kuningas alkon kanssa [:-]
Ensimmäiset kouluvuodet pyörin joka perhanan vanhempain hömpötyksissä ja myyjäisissä, mutta jossakin vaiheessa tajusin,ettei mun oikeesti ole pakko olla superia joka asiassa.
Tämä sitkeä sissi on muutoman kerran hautautunut peiton alle itkemään helvetillistä elämäänsä,varsinkin kun pojat oli pieniä, eikä ollut ketään ystäviä tukena.(vieras paikkakunta) Nyt on omat lapsukaiset sen verran isoja, että hommat hoituu suhtkoht hyvin, ilman mamman loppuun palamista.

Ei Supermammoja oikeasti ole olemassakaan [:D] (kulisseja)

Taas on tullut uusia pallomahoja, tervetuloa leidit ja teidät on lisätty listalle Syyskuun[:D]

Ja eikun aamupalalle ja tapettiurakointiin käypi tieni!!
 
Allekirjoitan täysin:

Ei Supermammoja oikeasti ole olemassakaan (kulisseja)

Nyt tenttiaineiston pariin- huomenna olis kevään viimeinen tentti :-D
 
Takaisin
Top