TOUKOKUUN TARINAT

Huokauksia ja Huomenia!

Voi vitalis mikä yö!! Heräsin keskellä yötä ennen kolmea omituiseen uneen, jossa kummastelin äippäpaketin sisältöä, olivat laittaneet 2009 ja 2010 paketit sekaisin[:D]
Noh yritin unen päästä uudestaan kiinni, mutta sitten tuli pissahätä ja jano, kävin hoitamassa asian ja yritystä uudelleen.
Ei toivoakaan, hyvää asentoa ei löytynyt, ja sitten alkoi räkä vuotaa nenästä. Eikun niistämään... ja taas yritystä. Vatsa alkoi kurnimaan, ja pyörin ja hyörin...Joskus viiden jälkeen lopulta olen nukahtanut, ja kello se herättelikin sitten jo puol 7 [&o] Tänään taidan tarvita kunnon päikkärit.
Mulla on välillä unien kanssa ongelmia ihan ilman raskauttakin, käsittelen unissani asioita ja joskus saatan nähdä ihan enneunia.(aika pelottavaa)

Pojilla onkin pitempi vapaa, tämä päivä opinahjossa ja kouluun vasta Maanantaina. Toivotaan että olisi hyvät ilmat, niin vois Perjantaina mennä vähäsen shoppailemaan [;)]

Viime yönä satoi vettä heti niin kuin esterin pimeästä paikasta, kait sekin tuohon valvomiseen teki lisää. Nyt kun aurinko alkais paistamaan, niin nurtsikin alkas kunnolla vihertään.[:)]

Kaika: Tylsää.. ihan hienoahan se on, että kaikki on okei. Mutta nyt loppuaika onkin pelkkää odottelua, neuvola käynnitkin maistuu kohta puulta... Hmp! Onneks kohta on kesä, ja sitten voi touhata kaikkea muutakin, toivon mukaan kunto on vielä kohdillaan [;)]

Kai sitä vois syödä aamupalasta, johan tuo maha on kurninu aamuyöstä lähtien...

Päivän Jatkeita Naiset!!
 
Minä näin viime yönä TODELLA OUDON unen:

Olin kotona ja sain soiton äitiyspolilta, jossa pyysivät samantien sinne paikan päälle. No, me menimme. Hoitaja sanoi että heidän kirje oli hukkunut postiin ja, että vauva otetaan nyt vähäksi aikaa pois kohdusta tutustumaan meihin. [:D]
No näinpä sitten aloin pukea sairaalamekkoa päälle wc:ssä ja odottelin kauhuissani millon on minun vuoroni [:D][:D]
No eivät kerinneet ottaa vauvaa sieltä, ja jäi hieman epäselväks että olisivatko ne sit työntäny parin päivän päästä sen sinne takasin kasvamaan.
Todella kummallisia unia, huh [8|]
 
HAhahaaa!! Ihania unia ootte nähny!
Toi h1987 uni kyl olis mielenkiitonen jos olis toteutettavissa, mä ainakin huolisin hetkeks vauvan kylään[:D][:D][:D].

Ja kaika ihana kun sanoit ton ääneen!!! mulla kans plaah oloja, vauva likkuu, parisuhde jees, koulu toimii, poika kasvaa kaikki hyvin mut niiiin harmaata... Mä oon jo kyllästyny näihin vauvan potkuihinkin. ne vaan voimistuu kokoajan ja nyt se potkii mua jo alimpiin kylkiluihin, ei ole enään niin kivaa.

Mut siis niin, eli ei mitään ihmeellistä, normi raskautta. Onneksi pitkä viikonloppu edessä jos siihen vaik keksis jotain äksöniä, treffitkin vasta sunnuntaina.

Ai mut oli jotain, varattiin eilen pojan 4-vuotis synttäreiks yks pikku kaffila. En saa meille mahtumaan kaikkia tarhamuksuja ja sukua ja vielä muita ystäviä enkä TOD: aijo pitää kun yhdet juhlat!!!! joten näin päästiin helpolla eikä tartte kotiakaan puunata tai omia astioita liata. Kahvilasta löyty kaikki. Suvun naiset lupas leipoo pöydät täyteen ja me touhutaan sit jotain ohjelmaa lapsille :)
 
[:D] H1987!!
Mä olin yks yö piilossa mun exää pyykkikorissa, ja vedin lakanaa päälleni ettei se löydä mua [:D][;)][:)][:D] (ex 18 vuoden takaa) [:D]
 
heh, mamma_76 masunsa kanssa pyykkikorissa [:D] tulee mieleen hauskimmat kotivideot [:D]

ihan mahdottomia unia, miten voi edes olla mahdollista, että tämmösiä näkee?? [:D]
 
Oli kaikilla hassu yö, minä pussailin Peltsin kanssa [;)]

Ruoka-asiaa: Eikös se mennykki niin että "pastöroimaton juusto" on sallittua kuhan se käy uunissa?
 
hih, ihania nuo teidän unet [:D]
yhdyn samaan että on tylsää ja harmaata, tyttö sairastaa ja neljän seinän sisällä olo kyrpii jo.
Nyt mulla on maha oudon kipeä koko ajan, kuin olisi nukkunut mahallaan kauan aikaan tai jotain, en osaa oikein selittää. Outoa särkyä kuitenkin on!? Mä jo pelkään vaikka ja mitä, pahimmat heti mieles vaikka liikkeet kyllä tuntuu niin ettei mitään sen suhteen jää epäselväks. Millastahan on jos istukassa on jotain häikkää? Minä ja mun mielikuvitus [>:]
 
ALKUPERÄINEN: Jänö

Ruoka-asiaa: Eikös se mennykki niin että "pastöroimaton juusto" on sallittua kuhan se käy uunissa?


Jeps, saa syödä kunhan on kuumennettu jollakin tapaa. Kastikkeessa/uunissa [;)] Aijot herkutella :P
 
Dodii, jospa tulisin taas ainaisen lukemisen sijasta tänne kirjottelemaankin... On menny jo yli kaks viikkoa räkätaudissa, ni on ollu energiat vähän nollilla.

Vauva potkii ja mylvää masussa joka päivä. Välillä on rauhallisempia päiviä, kun muksu on kääntynyt potkimaan selkää. Liikkeet tekee raskauden ihanan konkreettiseksi ja oikeasti lapsi on nyt arjessa jo koko ajan mukana!
Muutenkin on suu hymyssä koko ajan, koska mies kosi mua äitienpäivänä [:)] Myöntävästihän siinä kyyneleet simmuissa vastasin. Nyt tuntuu kaikinpuolin, et me ollaan perhe. Eipä ihme, että lopputyön raapustelu tuntuu nyt vähän toissijaselta asialta... Laiskottaa! Tekee mieli vaan suunnitella vauvajuttuja ja häitä ens vuodeksi.

Synnytys alkaa hiukan jo mietityttää, kun tuntuu viikot kuluvan niin nopeasti. Meillä alkaa perhevalmennus ens viikolla, mites muilla? Ootteko menossa?
Tosta juustoasiasta tuli mieleen, että eiks kaikki kotimaiset Violat sun muut tuorejuustot oo tehty pastöroidusta maidosta? Saako niitä siis syödä? Tekis aivan tajuttomasti mieli sipasta semmosta leivän päälle...namnamnam!

Aurinkoista päivää kaikille! Nysse kesä taitaa vihdoin tulla [:D]
 
Oi ihanaa Sammallammas! Paljon onnea! :)
Mulle ainakin on neuvolassa sanottu, että suomalaisia tuorejuustoja saa syödä ihan turvallisin mielin. Eli siis esim. Violaa.

Tämä oli pikapikaa käynti.. Nyt nauttimaan auringosta -->
 
Perhevalmennus: kysyin neuvolasta sitä ja sanoi että semmosta ei oo enää tarjolla. Ainoastaan se synnytysvalmennus joka on ilmeisesti joku kalvosulkeisjuttu. Mitä siellä perhevalmennuksessa kerrotaan?

Ja onnea sammallammas!!
 
Meillä ei omassa kunnassa järjestetä perhevalmennusta, koska yksi ei kuulemma ole ryhmä [:D] Hirveesti siis odottavia äitejä täällä päin... Viereisen kaupungin ryhmään meiän pitäis päästä, mutta ei kyllä mitään hajua koska se sitten on..

Onpas ollu ihana ilma tänään! Grillailtiin justiinsa, namnam. Mies tuntee aika hyvin vaimonsa ja toi yllärinä 800g lihaa ja ruusuja [;)]

Onnea Sammallammas!
 
Iltaa mammat!

Mä oon ottanu nyt töissä tällasen asenteen "hitaasti ja rauhalliset ne tuotteet siitä kassan läpi, ei noi aasit kuitenkaan marssi pakkaamaan niitä, ennen ku ovat maksaneet"[:D] En siis tosiaan mikää nopein kassa yritä olla, vaikka oon ennen ollu siinä "nopeiden kassojen" ryhmässä meiä duunissa. En ihan vielä laske päiviä lomaan, mut melkei [;)]

Nyt oon sit jo alottanu vauvelin peittoa! Ja onneks mun mummini virkkaa vauvalle oman peiton sänkyyn, ni tää mun peittoni menee hyvin vaunupeittona [:)]

Muuten ei oikein mitää uutta eikä ihmeellistä. Raha huoletki on varmaa ohi tän kuun lopussa *koputtaa puuta* ja heinäkuussa pääsen ostamaan vaunut ja muut tavarat vauvalle [:)] Vaatteitaki pitänee sillon ostella [:D] Nythä ei vauvalle ole ku se yks body....
 
Perhevalmennuksesta
Meillä on Perhevalmennusta järjestetty 5 krtaa ennen syntymää + synnytysvalmennus ja 5 krtaa synnytyksen jälkeen.

Ekalla kerralla oli puhetta odotusajan kulusta ja liikkumisesta. Paikalla oli terveydenhoitaja ja fysioterapeutti kertomassa hyvistä liikkeistä lantiopohjan lihaksille ja selälle.

Tokalla kerralla puhuttiin parisuhteesta ja perheen voimavaroista. Paikalla terveydenhoitaja ja seurakunnan edustaja. Kökkö aihe mutta vetivät tunnit hyvin ja ihan mielenkiintoisia asioitakin tuli puheeksi mm kuinka naisten hormoonit voi oikeasti vaikuttaa parisuhteeseen. Samoin ne miesten hormoonit :D

Kolmas kerta oli eilen. Tutustuttiin vauvan maailmaa. Paikalla terveydenhoitajat. Katsottiin videota imetyksestä, juteltiin että millainen se vastasyntynyt on. katsottiin rintapumppuja ja nännikumeja ja vaikka mitä härpäkkeitä. Puhuttiin imetyksestä ja siitä kuinka toisilla se imetys ei ole mikään itsestäänselvyys ja kuinka maito nousee toisilla myöhemmin mitä toisilla. Puhetta ja demonstraatiota oli mös vauvan nostamisesta ja kylvettämisestä ja paikkojen putsaamisesta ja vaikka mistä. Tuli paljon hyödyllistä tietoa ainakin mun mielestä kun en mitenkään kamalasti ole vauvojen kanssa tekemisissä ollut.

Ens kerralla olis vauva, vuorovaikutus ja vanhemmuus. Paikalla mm neuvolapsykologi.

Sitten ois synnytykseen liittyvät tunteet, paikalla mm depressiohoitaja ja neuvolapsykologi. Rentoutumisharjoituksia.

ja synnytysvalmennus rvko 36 osa virtuaalisesti ja esim hyvinkäälle pääsee tutustumaan paikkoihin.

Sitten seuraa;

Tervetuloa vauva, synnytys- ja vauvakokemusten jakaminen ja vauvahieronta. Terveydenhoitaja

Vauva kehittyy, paikalla fysioterapeutti ja puheterapeutti

Ilta äitiydelle, äitien oma tapaaminen + neuvolan perhetyöntekijä.

Kun vanhempainrahakausi päättyy, päivähoito esittäytyy vaihtoehtojen pohdintaa jne. Paikalla konsultoiva erityislastentarhaope ja päivähoidon ohjaaja.

viimeisenä Höyhensaarille, pienten lasten uni ja palveluiden ja vertaisryhmätoiminnan esittelyä. Paikalla terveydenhoitaja.

Että näin täällä meilläpäin, siis nämä käynnit ei ole mitenkään pakollisia eikä niihin esim ukon ole pakko tulla mukaan jos ei halua.
Itse oon tykänny noissa käydä, paljon tulee asiaa ja kiva nähdä muita odottavia äitejä kun kaikilla tuossa ryhmässä on kuitenkin suht samaan aikaan sit laitoksella =)
 
Minzkuli: vähän mahtava mahdollisuus tuollainen perhevalmennus. Meillä ei ole mitään tuollaista, vain yksi mahdollisuus synnytysvalmennukseen joka on kalvosulkeinen ja kestää yhden päivän josta ei juurikaan ole hyötyä.(ensimmäistä odottaessa siinä tuli käytyä) Olisi kiva kun saisi käydä tuollaisessa niin saisi tutustua muihinkin odottaviin äiteihin.
 
Onnittelut Sammallammas!!!!

Eilinen meni kesäkeittiötä tehdessä ja perjantaina se olis sitten valmis.
Eipä tarvitse enää kykkiä sateessa grillin kanssa!

Eilen oli herkuttelupäivä ja tulin siihen tulokseen, että ei kannata! Yhden wienerleikkeen ja letun  ja  cociksen jälkeen olo oli niin kamala, että yöunista ei meinannu tulla mitään!
Tylsää!

Ja eilen olisi maistunut lasillinen valkoviiniä niiiiin hyvälle...ja vaikka toinenkin! Mutta ei ku ei.
No onhan tossa kesiä vielä edessä.

Nyt laitan kimpsut ja kampsut kasaan ja painun uimahallille jatkamaan hyvin alkaneita uimisharjoituksia[:)]
Musta tuntuu, että tää hikoilukin pikkasen helpottaa uimahallikeikan jälkeen.
Ja se poreallas..mahtavaa!
 
ähh ja puhhh!!!

Tänään on känkkäränkkä päivä. Mikään ei oo hyvin... Nukuinkin tosi huonosti (mikä tietty varmaankin syynä koko känkkäränkkään[&:]).

Mieskin haluaa vaan väitellä jostain yhteiskunnallistason arvoista... niiku kiinnostais!

No jospa lähettäs vaik johonkin kivaan lasten mestaan, hoploppiin tms. ehkä mieli siintä paranee...

Kiitos ja anteeks!
 
Heippa mammat ja hyvää äitienpäivää näin jälkikäteen teille kaikille. Itse sain kahvin ja leivoksen sänkyyn, vaikka esikko on vasta mahassa, mutta kyllä mä mielestäni sen ansaitsinkin, kun mulla on jo tässä vaiheessa äitiyttä ollut niin rankkaa [:D]

Meille on tulossa pikkuinen poika, vaikka mulla onkin tyttömaha. Edelleen oksu tulee muutaman kerran viikossa, mutta on tässä onneksi jo kuitenkin pärjäilty, vaikka joka päivään kuuluu jonkinlaista kuvotusta. Ja poika sekä maha ovat kasvaneet ihan mallikkaasti siitä huolimatta, että paino on edelleen -8 kg raskautta edeltävästi. Sitkeä veijari onneksi [:)]

Kauhistuttaa vaan miten tää aika onkaan juossut. Tänään alkoi jo 24. viikko, hurjaa! Tuntuuko teistä, että aika on ruvennut kulkemaan hirveän nopeasti?
 
Takaisin
Top