TOUKOKUUN TARINAT

*napa* Joo kyllä se kovasti on haluamassa vauvaa viereensä [:D] No mikäs siinä, siinähä nostelee mulle vauvaa öisin. Ja siis herra herää myös siihen, jos mulla alkaa yöllä vetää suonta, eikä oo moksiskaan siitä, vaan alkaa oma-alotteisesti hieromaan pohjetta. Sama, kun sillon ennen raskautta, jos mulla oli menkkakipuja yöllä ja tuskailin niiden kanssa, niin hänen mielestään mun olisi kuulunut herättää hänet. Sit sai ihmetellä että miks ihmeessä, ku eihän se niitä voi mitenkää helpotta.. mut hänestä mun ei kuulu "kärsiä yksin" [:D][:D] Ja siis kyseessä afrikkalainen mies [;)] Sillä on välillä mielenkiintoinen ajatuksenjuoksu [;)] Enkä tehny niitä keksejä, mut tein maustekakun [:D] Tuli oikein hyvää ja syötii eilen varmaa puolet siitä [:D] Ei hyvä ollenkaan...

Hanimami Aika hyvin, ettei kauppaan tule kuorma ku kerran viikossa. Siis tuoretavaroita. Meiä kauppaan tulee käsittääkseni kahdesti viikossa, okei tavarasta riippuen, mut kuitenki.. Ja siis joo, ollaan iso kauppa ja sitä rataa, mutta siitä huolimatta. Tosin ei meiltäkää banskulaatikoita saa muuttolaatikoiks, ellei satu olee kuormapäivänä niitä kinuamassa, ku me ei saada enää varata niitä asiakkaille. Niin moni on varannu eikä oo sit koskaan hakenu niitä pois tai ees viittiny ilmottaa et sori ei tarvitakaan.

Mulla mies katteli eilen mun nilkkoja ja totes, että "sulla on vähä turvotusta"... ihanko totta? Sit se naureskeli ku makasin sohvalla jalat ylhäällä seinää vasten, mut totes, et jos toi tehoaa, ni tee vaa noin [:D]
 
Täällä on nautittu yhdeksän päivän kesälomasta niin etten ole kerennyt turistelemaan täälläkään :) vielä huominen ja sitten alkaa taas arki meikäläiselläkin, ja seuraava vkl vapaa onkii vasta juhannuksena! ai kamalaa ku ees ajattelee ettei miehen kanssa  yhtäaikaa vapaata oo aiemmin....

Mie oon ollunna tuolla yhdistelmävaunujen viidakossa nyt pari päivää ja mitä enemmän vaunuja tulee vastaan niin sitä enemmän mie oon sekasin! no, jospa sieltä sitten syksyä kohden jotain löytyis meillekkin :)

nyt tä lähtee vielä kaapuntille, nautin ihan yli kaiken kun saan itsekseni käydä kaikessa rauhassa kahveella [:)]
 
Onpas täällä ollut aktiivista väkeä kun ei hetkeen ole ennättänyt pyörähtämään. Onneksi pääsääntöisesti kaikilla on kaikki hyvin. =0)

Tällä viikolla luvassa aikamoinen säpinä. Huomenaamusta menen, tiettävästi, viimeiseen testiin siitä onnettomuudesta ja jos kaikki menee hyvin, saan virallisesti luvan ajaa autoa. Samalla kumoutuu lupaukseni isännälle etten mene ratsastamaan yksin maastoon - tuo autoilu kun on ollut sen ehtona. Vaikka täytyypi myöntää, että kyllä hieman varuillani olen "Helmin" kanssa, joten täytyy katsoa hennonko lähteä, etten omalla jännitykselläni jännitä tammastani hermoilemaan turhia - ja sitä kautta aiheuta ongelmatilanteita.

Lisäksi, jos saan ajoluvan - olisi tilausta lähteä tapaamaan perhettä ja tulevia kummituksia - nyt kun on vielä vapaata. Laitoin eilen kummi-runon tekstiviestillä ja sain kaksi niin ihanaa, iloista puhelua, että niiden voimalla hyppelen eteenpäin kuin keijukainen. Varsinkin, kun toinen kummituksista - on tämä ystäväiseni, joka on ajatuksiltaan "Veela" ja järkyttyi miun takinkääntämisesta ja on saanut muutoinkin tässä vauvautumisasiassa lunta tupaan ihmisten ennakkoluulojen takia. Hän oli niin otettu ja onnellinen - että poruksihan se puhelu meinasi mennä.

Keskiviikkona onkin henkisesti raskas päivä. Siskon perheen poni, joudutaan viemään lopetettavaksi ja olen lupautunut auttamaan lastaamisessa ja kuljetuksessa kun hän on hankala lastattava, sekä olemaan perheen henkisenä tukena tällä viimeisellä matkalla. Kaikki hoitokeinot lasten rakkaalle lemmikille yritettiin, mutta nyt tämä on herralle armeliain ratkaisu. Onneksi, jos näin voi sanoa, on omalla tallillamme syntynyt viikolla pieni, suloinen orivarsa, joten he tulevat perheineen katsomaan uutta elämää ja hieman toivoa hevostelun jatkumisesta sitten surutyön mentyä ohi.

Loppuviikko meneekin sitten neuvolassa. Saan vihdoin ainakin sokerirasituksen tulokset ja ehkä myös verenvuoto-taudin, jos ne olisivat jo valmistuneet. Hoppas so, sillä tämä mamma on aika huikean sinipunainen kun ötökät kuppaavat puutarha -hommissa ja jokainen pistos-/purema-kohta jää vuotamaan verta niin ulos kuin kudoksen allekin. Toivottavasti tämä rauhoittuu synnytystä kohden mennessä - tai synnytystapaa joutuu oikeasti puntaroimaan. =0S

Toivottavasti saisin / muistaisin sen raskaustodistuksen niin pääsisi laittamaan tilaukseen sen äitiyspakkauksen. Sitä odotellessa.

Tulipas tänne nyt taas avauduttua oikein urakalla. Toivon kaikille mammoille ihanaa alkanutta viikkoa, säistä huolimatta. Nautitaanhan kesästä ja vauvan liikkeistä ja rakkaitten ukkojen ihmettelystä.
 
Sateista maanantaita kaikille tasapuolisesti! [;)] Vähän ehkä tympeää tämä vesisade mutta piristää tämäkin jollain tapaa.

Olin lauantaina aamulla pätkä vuoron töissä kun olin niin kiukussa että en varmaan hae saikkua kun on näin vaikeaa ja sitkeästi oon töissä. Kun pääsin töistä puolelta päivää niin menin nukkumaan et jaksaa yöksi töihin niin eihän siitä unesta tullut mitään ja lähdin tk:n päivystykseen. Tiesin että en jaksa olla töissä ellen saa yhtään nukuttua kun muutenkin väsyksissä olin jo valmiiksi. Oli onneksi mukava lääkäri joka ymmärsi ja kirjoitti heti koko viikon saikkua, joten nyt saan hyvällä mielellä levätä tämän viikon. Ja innolla odottaen ensi viikonlopun häitä johon ollaan menossa, ihanaa [:D] Viime kesänä oli omat häät ja sai tressata niitä koko kesän, niin nyt on ihana mennä häihin kun saa vaan huolettomana mennä juhlimaan eikä tarvitse tressata itse enää [;)] saa varmaan taas itkeä, itkettää jo nyt kun on se vaan niin ihanaa [:)] Ja illasta on hyvä syy lähteä ajoissa tytön kanssa kotiin kun tulee nukkumaanmeno aika, kun pooli alkaa virtaamaan niin ei tarvitse noita kuppia kumoavia juhlijoita katsella.. [:D]

Tänään on ultra ja jännittää niin että ei meinaa paikallaan jaksaa olla....vieläkin mietin kysyäkkö sukupuolta vai pitäisikö yllätyksenä vaan...ellei sitten vahingossa näy ilman kysymättäkin..

SUONIKOHJUISTA, meillä myös sukurasituksena tämä vaiva ja monet ovat joutuneet leikkauksessa käymäänkin, itsellä ei vielä tätä vaivaa ole ja toivottavasti ei vielä tulisikkaan..kaikki esto keinot kehiin mitä vaan keksii [8|]
 
Minulla on ollut tänään itku-päivä!
Kirjoittelinkin jo tuonne toiseen keskusteluun (pännii, jurppii..)..

Tänään oli muuten ok päivä, kävin pienellä kävelyllä ja myöhemmin uimassa <3 Oli ihanaa pitkästä aikaa ja aionkin mennä uudestaan tällä viikolla. En tiedä tykkäilikö pikkuinen kun uin, mutta aina altaan päässä se heitti kuperkeikan [:D] Hihhih. Ehkä se ui minun tahdissa ;D

Purri:lla on ihana miekkonen [:)] <3
 
Heipsankeikkaa!!!

Onpas ollu virkistävä keli, tosin heti ekaks unohdin juoda tarpeeksi niin turvotus ihan samalainen kuin hellepäivänäkin[8D].

Kiirettä pitäny, käytiin anopin kanssa tukussa ostamassa pojan kutsuille kaikkea mahdollista ruokaa ja juomaa. Sit Lisää kauppoja, tiimari ja normiruokakauppa. Selkä vaihteeksi lopetti yhteistyön ja vaapuin ruokakaupan läpi irvistyksen kanssa...[:@][8D][&:]. huomiseksi jäi vielä ikea ja muutama askartelukauppa lisää, ei vaan kyennyt enempää...

Tää huimaustouhu on löytänyt uuden oireen, haukottelen koko ajan, ilmeisesti sekin jotenkin liittyy siihen hapen saantiin...

Milamariaa luin sun jurppimiset tuolta toiselta palstalta ja saat sympatia pisteitä täältä ropisten, oma isäni lempiharrastus myöskin kyseessä, samoin rakas ystäväni on nyt halaillut pullonkaulaa (ja lääkkeitä ja miehiä) liiaksikin ja hänestäkin painaa huoli, alkaa olemaan niin holtitonta hänen menonsa eikä pysty hillitsemään sitä edes siksi aikaa kun kerran kahdessa viikossa treffataan arki-iltana muutaman tunnin ajan...

Kirsikka Loistavaa kun pääsit saikulle! Levollista viikkoa sinulle[:)]

Maya Isot tsempit huomiseen "ajotestiin" Toivottavasti lupa räpsähtää[:D]. ja onnittelut orivauvasta!!!

Loppuviikko sujuu treffatessa kaikkia mahdollisia ihmisiä joita on tullut laiminlyötyä kouluhommien ym. keskellä ja tietty leipoen ja askarrellen. Ensi viikosta otan tuon poikani kainalooni loppukesäksi :)
 
Tattadaa!

Eli hyvää huomenta kaikille! Tulin pikaiseen käymään, kunnei täältä poiskaan voi olla kovin kauvaa. [;)]
Sisäisiä suonikohjuja löytyy, ja ihan on sukurasitteena meilläkin. Turvotus on laskenut nilkoista, josta kiitän viileää ilmaa. Nuo lämpimät ilmat verotti sen verran,että nyt on tullut otettua pitkiäkin päivätirsoja. Selvää univajetta...Ja mukelo on aloittanut yö valvottamisen klo.3-5 välillä.

PojanÄiti: Pyöritteles niitä nilkkojas säännöllisesti, ja käsiä rutistat nyrkkiin. "Pumppaa" verta sydämmeen, ja helpottaa oloa kummasti.[;)]

Purri: Sulla on kyllä ainutlaatuisen ihana mies, onnellinen sinä![:)]

Millamariaa: Tuo kunkku-alkomaholi on kyllä niin persuuksista!! VoimaHaleja!!

Maya: Peukut pystyssä täällä [:D] Ja onnea pienestä!!
Ja voimia suruun! Sulla taitaa olla nyt aikamoista tunnemyrskyä...

Kirsikka: Ja nyt nautiskelet ja rentoudut [:)]

Hanimami: Johan on omituinen kauppa teilläpäin, ettei olis joku harjoittelija vastannut puhetenkkeliin[:D]

Kaika: Teilläkin suunitellaan reissuja... Meillä myös Kesäkuussa menoa Satakuntaan, sitten Heinäkuussa ukko onkin kesälomalla ja nuo pojan viikarit tahtoo sinne ja tänne. Esikoisella on kyllä nuo rippikoulun touhut kesäloman rasitteena, joten saa miettiä tarkkaan millon mennään. Mutta eiköhän jotain keksitä...

Mansikoista: Eipä ole tullut moinen mieleen, Suomalaista kun suosin. Ei nuo ulkomaan mansikat maistu edes hyville.[:D]

Ja näin pikaseen... toivotan hyvää päivän jatkoa kaikille, ja nyt aamupuurolle,etten aivan pääse näivettymään [:D][;)][:)][:D]
 
Tiistaita!

Onpas sulla PojanÄiti kiireinen loma[:D] Ja todellakin huimaus voi johtua liian vähäisestä hapen saannista. Itsekin huomasin tuossa hellepäivinä, että välillä piti puuskuttaa oikein kovasti vaikkei oikein mitään olisi tehnyt, että sai riittävästi happea ja ihan istuessakin saattoi heittää päässä.

Purri: On sulla ihana mies todellakin!

Piia: On se vaunuviidakko vaan melkoinen[:D] Äkkiä se kesäkuu menee, vaikka nyt tuntuisikin pitkältä ajalta.

Milamariaa: jaksamista.

Maya_L: Toivottavasti verikokeiden ym. tulokset on ok. Onnea ajotestiin! Ja pikkuiset varsat on niin suloisia, onnea!

Kirsikka: Hyvä, että sait sairaslomaa. Ei muutakuin lepäilyä vaan tälle viikolle ja mukavia häitä.

Huh. huh.. Melkoisen unen näin. Unessa, vauvan potkut oli alkaneet näkyä selvästi vatsan läpi. Vaavin jalka oli suunnilleen mun käden kokoinen[&:] ja jokainen potku tuli suunnilleen metrin vatsasta ulospäin, vatsanahka vaan venyi ja venyi joka kerralla ja yksi potku kesti useita minuutteja. Yritin sitten ottaa siitä jalkapohjasta kuvaa, kun se oli niin suloinen, mutta mun käsi ei ylettänyt, kun jalka venyi aina niin kauas eteenpäin. Tätä sitten jatkui jonkun aikaa[:D] Toivottavasti vaavin jalka ei ihan niin isoksi kasva
kuitenkaan.

Kohta lähtö neuvolaan edessä! Ei yhtään huvita tietää painoa, eikä niitä sokrurasituksen tuloksia, sydänäänet ja sf-mitan toivottavasti ottaa. On muuten eilisestä asti ollut ihan käsittämättömän huono olo. Alkoi ilmesesti se litku närästämään, eikä oo vieläkään helpottanut[:@]

Palaillaan taas myöhemmin astialle.
 
Huomenet!

Täällä poika heitti oksut heti aamusta. Luultavasti kuitenkin vain räkä tiukassa koska muuten vaikuttaa pirteältä. Ollaan kotosalla varmuuden vuoksi ja illalla paljon odotettu kevätjuhla tarhassa joten toivottavasti pysyy nyt terveenä.

Hirveesti tekemistä olis... Ahdistus iskee... ittelläkin huono olo...
 
Lounasaikaa vaan itse kullekkin!

Mihin nää päivät oikein menee??

Sainpas eilen vietyä Kelaan paperit ja oli kyllä iloinen uutinen paljon se äitiysraha tulee olemaan[:D][:D]
Eilen kävin kavereiden kanssa syömässä ja aikun maistui hyvälle.

Tänään olin jo aamulla uimassa tunnin ja voi kun teki hyvän mielen!

Pitää varmaan jostain valittaa, eihän tässä positiivisessa viestissä ole mitään laitaa..

...eipä ole mitään valitettavaa, joten heissuli vei ja palataan taas! Mun pitää lähteä viemään tuulilasia korjattavaksi.
 
Moikka vaan kaikille!
 
Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaankin jotakin vaikka joka päivä käyn juttuja lukemassa.
 
Ei oikeastaan ole ollut mitään kerrottavaa, kun raskaus sujuu omaa tahtiaan ilman mitään suurempia mullistuksia. Rakenneultra oli viime viikolla ja siellä oli kaikki niinkuin pitääkin. Potkut ovat alkaneet tuntumaan säännöllisemmin vaikkakin ne tuntuvat tosi alhaalla. Pikkuinen elääkin ilmeisesti mamman ruokarytmin mukaan kun aina ennen syöntiä ja sitten sen syönnin jälkeen tulee rummutusta. Niin ja nukkumaan mentäessä. Aina nuo potkut ei tunnu kovin kivoilta (vaikkakin on ihana tietää että siellä ollaan hengissä).
 
Suonikohjuista: Meilläkin tuota on sukurasitteena. Minulle niitä on pari isompaa ilmestynyt niihin aikoihin, kun tein todella fyysistä työtä (koko ajan jalkojen päällä). Sen lisäki on ne ihanat suonenvedot, juuri siinä jalassa missä nuo suonikohjutkin. Nyt nuo suonenvedot ovat ilmestyneet jälleen kuvioihin. Runsas vedenjuominen ja jalkojen pyörittely auttaa. Myös ne tukisukat ovat hankintalistalla.
 
Lomista: Teillä oli aikaisemmin puhetta myös lomailuista. Minä olen ajattelut, että säästelen mahdollisimman paljon lomia sitten äitiysloman loppuun. Meinasin viikon pitää lomaa heinäkuussa ja sen jälkeen kituutella äitiysloman alkuun mikä alkaisi vasta elokuun loppupuolella. Hieman kyllä hirvittää jaksaminen, kun sai esimakua jo nuista helteistä. Noh onneksi sitten voi hakea saikkua tai sitten uhraan viikon lomista vielä johonkin väliin. Täytyy sanoa, että hieman olen kade teille jotka saavat lomailla koko kesän.. [:)]
 
Tänään olisi neuvola ja saan vihdoinkin sen raskaustodistuksen ja muut kelan paperit. Ajattelinkin heti laittaa äitiyspakkauksen tilaukseen.. [:)] 
 
Uusi päivä! Ihanaa!

Huomenna olisi serkkuni synttärit ja minua taas kovin jännittää mennä sinne kasvaneen mahan kanssa [:D] Viimeksi kun en kertonut olevani raskaana (rv 15), mutta olivat silti huomanneet sen... Nyt varmaan hirveä kysely päällä miten menee, onko poika vai tyttö jne.. On ainakin puhuttavaa!

Tänään näin pitkästä aikaa entistä luokkakaveria ja oli kiva päästä vähän rupattelemaan kaikesta, siis jollekin muulle kuin siskolleni tai tälle palstalle :D

Minun pitäisi käydä Kelassa tällä viikolla. Eikö ne siellä voi tarkistaa miten on parasta hakea äitiysrahaa? :o Ainakin muistan, että jollekin oltiin siellä valmiiksi laskettu meneekö esim. tulojen mukaan. Hmm.

Joo, minä olin taas valittanut täällä [>:].. Kiitokset voimahaleista [:)]
 
Pikatsu kiva kuulla sinustakin ja että kaikki on mallillaan!!![:D][:D][:D]

Milamariaa mä kans huomen kelaan, ajatellaan toisiamme[8D][:D]

Mullon nyt kolmatta päivää pipo tiukalla, mikäköhän on... Ihanku ois jotain hormooneja, tai jotain...[8D]

Sain tosissaan purra hammasta etten nirhannu noita kanssa eläjiä, eikä ne tehny muutaku kanssa eläny.

Siivoominen etenee hitaasti, mutta varmasti. selkää pakottaa aina vähän välistä nin pitää huilailla.
Sitten tiiä et supisteleeko vaiko onko se vauva joka pönkeää itteessä ulospäin... Välillä menee maha ihan piukaks ja helpottaa pian, päälle pikkunen potkasee joten ihan out, onneksi huomenna menen lääkäriin valittamaan kaikesta nin laitetaan tämä listan jatkeeksi.

ValiValiVali...
 
Huomentaaaaa!

Tuleeko ne helteet koska takas? Mä haluun jo takas lämpimät aamupalat omalla terassilla!!!

Sitten kommentoimaan:

PojanÄiti: Mullakin ihan samoja kovettumistuntemuksia jos teen jotain, urheilen tai saan orgasmin..
Supistuksia sanoisin minä.
Tulehan kertomaan, mitä neuvolassa sanottiin!

Milamariaa: Joo- mulla ainakin ilman että edes kysyin, laskivat ne äitiysrahamäärät.
Hauskoja synttärijuhlia!

Kiva kuulla sinusta Pikatsu!!! Hyvä että kaikki mallillaan!

Omaa napaa:
Me käytiinkin eilen perhevalmennuksessa ja ajateltiin mennä myös pariin- kolmeen seuraavaan- siellähän oli kivaa!
Selvis mullekkin vihdoin toi isä kuukausi-juttu. (se on ollut ihan hepreaa tähän saakka...)
Meillä ainakin käytetään isäkuukausi! Selvensin asian ukolle sanomalla, että kesäloma 2011 onkin sillä sitten + 36 päivää pidempi. Jotain hyötyä siitäkin, että synnyttää syksyllä!

Mikä sen fb-ryhmän nimi olikaan?

Mä taidan jatkaa kirjan loppuun ja painua treenailun pariin ennen lounasta...

Ja valittakaa minunkin puolesta, mua jo häiritsee, ettei oikein mikään ole huonosti..sitä heti alkaa ajattelemaan, että kohta tulee paskaa niskaan urakalla- vastoinkäymisten määrä(hän) on vakio[;)]

Heissuli vei! (en voi uskoa, että kirjoitin noin[:D][:D][:D][:D])
 
hep!!!

Onse iiihana tuo aurinko :) Heti alkoi päänkin sisällä paistamaan.
teki heti aamusta mieli laittaa ittesä oikke nätiks!!
Puhh mikä homma, mut nyt on "puska" siistitty, tulikin melkein jo selänpuolelta ulos[8D][8D][8D]. Samoin varpaan kynnet hohtaa, laitoin luvattoman määrän glitteriii [;)].

Enkyl oo varma oliko hyvä idea tällätä kun jos menen sinne lääkärille valittelemaan, eihän se usko kun näin "hehkun" Pitänee ennen sitä pestä naama ja laittaa risat farskut, isännän hikiteepaita ja apee ilme...[;)].

Onneksi edes vaivat vaivaa tänään täysillä, thihhh...

Kaika menen "kurkkaajalle", mut kysäsen silti noista kivistyksistä... raportoin illalla! :)
 
Kaika se fb ryhmä on syyspallerot, suljettu ryhmä, sisään pääsee vain kutsulla, mut määki pystyn sen näköjään hoitamaan. laita mul sun Spostiosote niin paan kutsun illalla.
 
PojanÄiti: Niin repesin sun "puskan" siistimisestä[:D][:)][:D]
Just sanoin isännälle saunassa,ettei se löydä kohta mitään tämän pöheikön joukosta, kunnen näe mistä höylätä. [:D]
Ja että tulee raitakuosi alapäähän, jos koitan siistiä[:D][;)] Siinäpä on tohtorilla varmasti mahtavat ilmeet...[8|][;)]

Niin ja facen ryhmä kiinnostas, mutta onko se sitten vain meijän Vau-syyskuulaisille? Vai kaikille?
Kertokaas nyt joku, niin laitan yv:tä vaikka PojanÄidille, jos uskaltauduin "paljastautumaan"[:D]
 
Mamma_76: fb-ryhmä on salainen ja suljettu ryhmä, eikä siis näy ulkopuolisille ja pelkästään kutsuttuna voi liittyä.
 
Mamma_76 Juu en tiiä tuliko tuosta puskasta nyt yhtään kauniimpi, On kiitorata vinossa ja muutenkin tanner kuin sodan jäljiltä, vaikka ihan peilin kanssa yritin sohia[8D][:D]. Mutta tuntuupa ilmavammalta, thih!
Fb-ryhmä ei ole pelkästään vau.tyypeille, enkä tiiä yhtään kuka on vau ja kuka ei... Ellei jollain ole just samanlainen masukuva framella kun täälläkin.
Mut laita vaan Spostiosotetta jos haluat käydä vaik kurkkaamassa, liittyähän ei tarvi ennenkuin on katsastanu tarjonnan...[:D]

kaika unohdin ne supparit tyystin kun valittelin kaikkia vaivojani. Oli meinaan niin tympeä akka ettei meinannut uskoa ennenkuin henkisesti romahdin ja itkin sille silmäni ulos, mutta nyt kolmisen viikkoa saikkua ja lähete äippäpolille jatkotutkimuksiin.

Just hain pojan tarhasta ja harmiteltiin kun ei meidän tarhaan saa viedä synttäreiksi mitään herkkuja, omatekemiä tai ostettuja, Nin nyt selkis ettei tarhantätejä saa edes kuttua kaffelle!!!! Kuulemma joku sisäinen päätös... YMF!!!
 
Saitko PojanÄiti multa postia tuohon fb:n liittyen? :) täällä varsinainen tekniikan ihmelapsi taas vauhdissa..
 
Takaisin
Top