TOUKOKUUN TARINAT

Puuhh.. Tää on niin tätä. Väsyttää, mutta ei nukuta, nukuttaa, mutta ei saa unta[>:][&:]

Kirsikka86: Luulin kanssa, että terkalta saisi sen 3 päivää ja sen jälkeen lääkäriin. Ja joissain kunnissa/ entisessä työterveydessä mentiin ensi terkalle ja vasta jos tarve, niin pääsi lääkärille, että terkka ensin antoi sen 3pv ja sitten lääkäri jatkoi, jos tarve, voihan olla muuttunutkin, en tiedä.

Purrikin pääsee sitten sisustamaan vaaville soppea[:)]

Auringon palvonnasta: oon aikasempina vuosina kerännyt kaikki mahdolliset säteet ja ottanut aurinkoa jo jostakin huhtikuulta alkaen, mutta tänä vuonna ei jotenkin huvita. Pelkkä ajatuskin siitä, että makoilisi paahteessa tuntuu jotenkin epämiellyttävältä. Kait tähän lämpöön vielä tottuu. Oltiin viime kesänä kuukausi intiassa, täytyy välillä muistuttaa, että ei täällä ole vielä edes kuuma, kun siellä oli sellainen 40 astetta jatkuvasti lämmintä[&:]

PojanÄiti: Tuleehan noita bileitä[:D] Aivan varmasti.

Hitsi.. en voi pitää parvekkeen oveakaan auki, vaikka on kamalan kuuma sisällä, kun sain tuossa toissa yönä päähäni, että sieltä voi tulla rottia ja hiiriä sisään[:@] Sitten viime yönä pidettiin ovi kuitenkin auki, niin näin unta, että sieltä tuli rotta, joka alkoi vittuilemaan mulle, siis ihka oikea puhuva rotta[:D]. Nyt sitten tuuletan ja kyttään tota ovea, ettei sieltä tule kutsumattomia vieraita. Kait se täytyy sulkea, sitten kun uni toivottavasti alkaa pian painamaan silmää.

Mitäs vielä.. Masussa on alkaneet sellaiset jumpat, ettei aikaisemmin oo tuntunut. Päivä päivältä kuulostaa siltä, että pikkuinen vahvistuu ja tulee aktiivisemmaksi. Mies tunsi ensimmäiset liikkeet eilen varmasti, eli 24+4. Oon itse tuntenut osan liikkeistä jo vähän aikaa kädenkin kautta, mutta aina kun oon pyytänyt miestä kokeileen, niin pikkuinen on rauhoittunut tai vaihtanut paikkaa. Yhtenä päivänä, kun makoilin sohvalla ja käsi oli mahan päällä, niin tunsin liikkeen kädelle, mutta en vatsassa mitään. Kait se on niin, että en oo sitten kovinkaan tuntoherkkä tuolta masusta, vaikka niin oon kuvitellutkin.

Mies kuorsaa, niin että talo raikaa, ainakin se saa nukuttua.
Jep, jospas sitä alkaisi taas yrittään unta palloon, kun on kohta muutaman tunnin surffaillut ja täälläkin alkaa oleen vähän viileampi.

Mukavata viikonloppua kaikille!
 
Hiljaista täällä!

Hanimami:n uni sai minut nauramaan [:D]
On kyllä ihania nuo liikkeet, kun välillä ihan pelästyy niiden yllätyksellistä voimakkuutta <3.. Potkua löytyy joka päivä enemmän ja enemmän :) Minä olen myös huomionut saman kuin Hanimami, ettei niitä liikkeitä aina tunne sisältä päin..
 
Hanimami, sun pitää selkeesti kattoo Disneyn Rottatouille [:D][:D][:D][:D] Tai miten se nyt sit kirjotettiinkaan [:D][:D] Saisit sitte komennella sun unies rottia tekee sulle ruokaa pään aukomisen sijaan[;)] Ja en mä oikein pääse kauheesti mitää vauvalle sisustelemaan.. sängyn saan muokata sit sellaseks ku haluan, jahka se isoenolta haetaan talteen, ku siihen saa semmosen verhosysteemin.. pitää vaa toivoo, että jossai ois vaalean vihreää valoverhokangasta tai vastaavaa.. Tai sit valkosta.. Haluun neutraalin värin [;)]

Olipa kauheen kiva muuten, ku toi ukonilma ilmesty tänneki päin. Oli niinkovin ihanaa istua kassalla kauheessa hedarissa (vähä niinku migreenisärkyä), ku toi ukonilma aina aihetuttaa mulle päänsärkyä kunnes ukkonen tulee päälle ja sit särkyki lähtee. Sitte ku pääs töistä kotiin, ni eiköhän siellä satanu ja eihän mulla tietenkää ollu pitkähihasta saati sitten mitää sateenvarjoa [:@] Eli kastuin läpimäräks ja ku pääsin dösäpysäkille, ni katoin et "jes 4min ja tulee dösä" ni mitä vielä... 20min venasin sit dösää märkänä ja kylmässä. Piti sit mennä kuumaan suihkuun, ku kotiuduin.. mieski katteli et miten ihmeessä mä oon nii märkä, ku ei ollu satanu sillo, ku hän oli kotiutunu. Mut aattelin HSL:lle pistää valituksen siitä, että vuoro jäi välistä. En normisti laita mut nyt ottaa kyl nii päähän tää homma..
 
No juu- hiljaistapa hyvinkin!

Täällä ollaan toivuttu eilisestä Tallinnan reissusta hitaasti...
Kivaa oli ja ruoka oli loistavaa[8D][8D] Mä söin kuin possu!

Mutta joo- aamun aloitin treeneillä ja siitä sitten kasvimaan kimppuun; retiisit, mansikat, salaatit, porkkanat ja tillit kasvamassa- NAM[:)]
Sitten grillattiin ja nyt olen niiiiiiiin rätti kuitti loppu ettei pahemmasta väsymyksestä väliä.

Mistäs täällä ollaankaan pulistu..kirsikka- no onpas outoa, jos terkkari ei voinut saikkua kirjoittaa[8|]

KOROISTA: itse ainakin laitan korkokengät niin kauan jalkaan ku mahdollista..

Palataan taas!
 
Oijoi, Purri! Ovat todellakin ärsyttäviä tuollaiset myöhästymiset.. Minäkin valittaisin!
Täällä ihan Etelä-Suomessa ei ole vielä ukkostanut.. Sitä siis peläten odotan :D En tykkää ukonilmasta sitten yhtään. Onhan ne salamat jänniä, mutta sitten olen aina ihan vauhkona siintä, että kodinkoneiden johdot on irti seinästä ja ikkunat kiinni jne.. Kaikki tuntuvat rakastavan ukkosta, minulle se sitten taitaa olla liian jännää [:D]

Ja voi kasvimaat! Minullekin sellainen! <3
 
Ukkonen on ihana sillon, ku ei itte tartte olla tuolla ulkona [:)] Kyllä se varmaa sitte sinneki ehtii vielä Milamariaa, jos se Helsingistä on jo melkee poistunu [;)]

Mun tekis ihan hirveesti mieli leipoa keksejä!!! Kolmatta päivää jo tää mieliteko!!! Kohta on pakko leipoa niitä, jos ei lopu tää hinku! Toisaalta, huomenaamulla voiski, varsinki ku ne on ennustanu tänne sateita ni en pääse grillaa ihoani tonne puistoihin kuitenkaan.
 
Moi!!

Täällä lomaa ollaan aloiteltu oman äidin hemmottelemana :) Ollaan grillattu ja touhuttu pihalla, saunottu ja nukuttu kaik ressi pois![:D] Mä kun ite oon melkein maalla kasvanu nin tänne on aina niin ihana tulla!!![:)][:)]

Isäntä oli ollu pe iltana liikenteessä ja kun la päivällä soitin 2:n maissa niin oli Aika huonona, Kuullemma istunut suihkussa tunninverran ja välillä pitäny kurkottaa pötölle oksentamaan[:'(] eikä valojakaan ollu voinu laittaa päälle kun niin kova päänsärky... Thihhh! No ainakin väitti ettei kyllä tee mieli mennä enään koskaan ulos!! Ja kun oli kuulemma vielä ihan kohtuu kiltisti juonu ja tullu aikasin kotiin (uskoo ken haluaa)...
No ehkä se täksi illaksi on selvinny, kun itse kotiudutaan. Ihan hyvää varmaan teki ukollekin tuulettua, vaikka olot olikin mitä oli.

Ensi viikko Kaikan tapaan omaa lomaa, ja sitten pitää tarkkaan miettiä tuo pojan kohtalo tarhassa, sinnekun pitää maksaa puolenkuunvuokraa vaikkei olis kuussa päiväkään hoidossa, Muuten menettää paikkansa...[&:][:@]

Ukkosesta Ärsyttää kun missasin jo toisen ukkoskuuron, viimeksi se ei yltäny espooseen asti, ja nyt kun se ois riehunu sielläkin niin olen Iitissä jonka se tietty ohitti[:@], pientä jyrinää illalla kaukasuudesta kuului, mut siinä se[8|]... Mä kanssa rakastan ukkosta ja salamoita. istuskelen yleensä partsilla ison teekupin kanssa viltin alla ja kattelen salamointia :)

Korkkareista mä kans laitan aina kun sille on tilausta... Tosin harvakseltaan nyt on ollu mitään minne niitä vois laittaa, kun olen ihan suosiolla jättäny kaikki ryyppäyspileet sivumalle.

Ja vielä pojalta mammalyhmälle haamuja: [:o][8D][;)][:D][&o][X(][>:]

Kuulemiin ja nautinnollista sunnuntain jatkoa!!!
 
En mä tiennykää, että korkkareille pitäis olla omat tilaisuutensa [:-][;)] Mulla ne on jokapäiväisessä käytössä, vaatteista riippuen tietenkin.. Hameiden kanssa ehdottomasti AINA! Äiti ei päästäny mua aikoinaan ulos kotoa korkkarit jalassa, ellen osannu kävellä niillä kompuroimatta [:D]

Täällä on taivas vaalean harmaa.. mut aattelin olla siitä huolimatta uhkarohkea ja vetästä valkoset pellavahousut jalkaani [:)]Pitää vaa ottaa sontsa mukaan, että jos alkaa sataa, ni ois ees jotain suojaa [;)] Mun tekis ihan hirveesti mieli keksejä... vieläki... en vaa tiiä uskallanko kauheesti alkaa tekee niitä, jos sit tuleeki syötyä ne kaikki kerralla! Ja toisaalta, yritän vähä pitää mielessä sitä sokerirasitustaki [:D][:D] Tosin ei mulla pitäis mitää ongelmaa siinä olla, mut ei sitä koskaa tiiä, mitä kaikkee sieltä sitte löytyy [;)]
 
Täällä kanssa yksi ukkosfani[:D] Oikein kovasti odotan kesän ekaa jyrinää, mutta ei ole vielä näillä leveyksi kuulunut eikä näkynyt. Nyt on sateinen ilma, nyt se ei haittaa, vaan sille on ollut ihan tilausta, kun ilma on ekaa kertaa pariin viikkon vähän raikkaampi ja viileämpi.

Purri: mutsi oli ihan samanlainen, en saanut korkkareita vielä joskus ylä-asteen alkuvuosina, kun en olisi kuulemma osannut kävellä. Sitten piti mutsin korkkareilla harjoitella, että oppi ja lopulta mutsi suostui ostaan mulle ihan omat korkkarit[:D].

Huomenna on se pelätty sokerirasitus[:'(] Tänään alkaa puoli kasilta illalla 12h paasto, eikä edes vettä saa juoda. Saa nähä millaisen tankkauksen teen siinä seitsemän aikaan. Luulen, että pyörin tuskissani jo aamulla ennen kuin pääsen edes labraan asti nälästä ja janosta. Oon ajatellut sillain, että jos elimistössä on jotakin vialla, niin ei siihen paljon voi vaikuttaa jättämällä herkut pois, toki siis sen vian hoito tapahtuisi sitten sokerittomalla ruokavaliolla. Ja jos kaikki on kunnossa, niin se selviää sitten testissä ja voi huoletta jatkaa jätskin ja suklaan ym. syömistä, toki kohtuudella[;)] ja toivottavasti. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa, ei kuitenkaan ole mitään sukurasitetta diabetekselle, ainoastaan muutama kilo liikaa painoindeksin puolesta ja yli 25v.

Ens viikko on muutenkin kiireinen, kun on neuvolaa, miehellä lääkäreitä, itsellä lääkäreitä, pitäisi pakata ja vaikka vielä ja mitä, että pääsee sitten kesäkuun alusta muuttamaan. Alkaa vähitellen jännitään pikkuhiljaa..

Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa!
 
Hanimami, oli mulla ekat korkkarit 12-vuotiaana jo [:)] mut tosiaan sain muutaman päivän kävellä niillä kotona: portaat, matot, parketti.. sit pääs jo omalle pihalle kokeilee kivet, nurtsit, puu portaat, kiviportaat jotka on ihan vinksallaan [:D][:D][:D][:D] Joo.. mutta se kannatti, ja ehdottomasti mun tyttöni tulee käymään ton saman ruljanssin sitten läpi ku sen aika joskus tulee [;)] Pistetään tää treeni kiertoon[:D]

Joo en mä muuten noista makeista niin "pelkäis" seurauksia, mut tuntuu et lähtee lapasesta toi herkkujen syönti sit ku kotona on jotain hyvää. Kyl mä kavereilla edelleen voin jotain hyvää syödä, mut sit jos niitä on kotosalla, ni se menee siihen et "tekis mieli vähä napostella.. ainii mullahan oli keksejä/karkkia/sipsiä tuolla kaapissa, otanpa vähän" ja sit huomaa jossai vaiheessa, että "ai enhä mä ookkaa syöny ruokaa tänää ollenkaan!" Siks mä yritän jättää ne herkut pois [:D] Mullaki oli siihen rasitukseen vaa se, että olin jo valmiiks lievästi ylipainoinen.. Tosin mummillani on tullu yli 70-vuotiaana diabetes, et kaipa seki siihen jollai tasolla vaikutti? En tiiä.
 
Juup. Onse nykyään laitettava vaan aikusten juttuihin korkkarit, kun ei tuon pojan kanssa kovin juoksennella puistoissa piikkareilla[8D], ja kaikki kesäkinkat on tuhoutunu viimekesän juoksuissa, jäljellä vain nahkaniitti saappaita sadan sentin koroilla [8|][:D]

Kotona jälleen :) Ja hiillitön siivousvimma... teen ensi viikoksi vallan kirjallisen suunnitelman jota noudatan, ajattelin nyt tehdä tulokkaalle tilaa kaappeihin ja kaivaa vanhat vauvanvaatteet kellarista esille :) sit katotaan mitä tarttee vielä ostaa. Makkari saa uuden ilmeen ja tilat pinnikselle. jos ens kuusta sais sinne uudet verhot ja lakanat ja jopa maalit seiniin...
Isäntä jo parempi, ja sillä taasen hillitön pusuttelu vimma... plaah. Mä en oo ikinä ollu mikään kainalokissa, joten vaan ärsyttää moinen. Ehkä sitten illemmalla tehdään ihan aikuisten tyyliin[;)][;)]
Nyt alottelen sitä listaa[:D][:D][:D]
 
Täälläkin ollaan hurjan siivous- ja sisustusvimman kourissa, eilen siivosin innostuksissani koko asunnon ja vaihdettiin aika lailla
järjestystä alakerrassa. Nyt tuntuu kuin olisi osittain uusi koti :) Kiva kun jaksaa taas ihan eri lailla tehdä juttuja.

Onko täällä muita jotka ovat perineet taipumukset suonikohjuihin? Meillä on ihan suvun vitsautena ollut nuo kohjut, ja nyt olen saanut
mäkin osani niistä. Ihan viimeisen kuukauden aikana jalat on alkaneett turvota aivan eri tavalla ja tukisukkia on ihan pakko käyttää päivittäin :(
Kuumilla ne vaan on niin hiostavat! Mutta pieniä vaivojahan nuo ovat pääpalkintoon verrattuna <3

Oletteko muuten syöneet ulkomaisia mansikoita? Eilen ystävän synttäreillä oli tarjolla tuoreita mansikoita ja ihan innoissani maistelin niitä. Kotona vasta tajusin, että ne eivät ehkä olleetkaan suomalaisia ja samalla lailla "puhtaita". Nyt on huono omatunto kun menin niitä popsimaan ajattelematta yhtään onko niitä hyvä syödä. Kun eikö se ollut niin että ulkomaiset marjat pitäisi keittää tai ainakin puhdistaa tosi hyvin ennen syömistä..? Mun neuvolasta saamassa listassa mainitaan vain ulkoimaiset vadelmat.

Oikein ihanaa lomaa kaikille lomailijoille! Itse pitäisi jaksaa odotella vielä kokonaiset 4 viikkoa kesälomaa..huoh.
 
Custos, kyllä mä oon syöny ihan normaalisti ulkolaisia tuoreita mansikoita. En mä ees miettiny oisko niistä jotain haittaa. Enhä mä niitä kuitenkaan joka päivä syö litroittain [:)] Mutta en usko että muutamasta mansikasta mitään haittaa koituu.
 
Minä en uskalla vähään aikaan leipoa mitään.. Oli tuossa joku aika sitten kova leipomisvaihe ja pakkasessa vieläkin herkkuja, joita ihme ja kyllä pystyn vastustamaan :--D Normaalisti olisin joka päivä nappaamassa sieltä jotakin, mutta tässä on nyt kauan syömiset remontissa.

Meni itselläni tuossa pari päivää sitten kesän ekat mansikat, Espanjalaisia olivat ja minuakin hieman mietitytti.. Mutta niinkuin aika monessa keskustelussa sanotaan: Ei millään pysy elämään kuplassa, hulluksihan siinä tullee!
 
Mä vielä googletin noita mansikkakeskusteluja...Hirveän monet sanoi, että odottavat suomalaisia, kun ovat turvallisempia. Mut monet oli myös sitä mieltä, että jos ne espanjalaiset pesee, niin ei mitään hätää [:)] Olivat siis siitä mullasta huolissaan. Mutta eiköhän se maalaisjärki auta tässäki asiassa [;)]
 
Suonikohjuista: Minulle tuli ensimmäinen suonikohju pari vuotta sitten. Tein seisomatyötä ja aiijjjaij, alkoi muuten samaisena kesänä jykyttää ja tykyttää kivuliaasti sitä suonta! Harrastin myös aivan hulluna liikuntaa silloin.
Nyt sitten pamahti yksi iiiiso samaan jalkaan.
Isosiskollani oli viimeisimmästä raskaudestaan loppuraskaudessa se jalka ihan mustelmilla, jossa niitä suonikohjuja oli.. Tosin hällä tuli paljon ylipainoa raskauden myötä ja se kai lisää ja pahentaa tuota inhottavaa vaivaa.
Tänään jumpatessani alkoi taas vasenta jalkaa tykyttää hieman ja lopetin jumppaamisen siihen ja jalat ylös. Olen nyt viimeaikoina kävellyt paljon ja seuraavalla viikolla vaihdan liikuntamuodoksi pyöräilyn ja uimisen, jos se vähän rauhoittaisi.
Mies kyseli ihmeissään "Miten voi olla 20-vuotiaalla suonikohjuja? Niitähän on vaan mummoilla!" [:D]
 
Moikka taas!

Huh huh, mikä päivä takana- aamulla treenit ja aamupala, sitten mentiinkin jo uimaan kuopuksen kanssa ja kotia ruokahommiin, sitä seurasi pyykkisavotta ja pojat halusivat vielä lenkille- eipä auttanut ku lähteä! Kivaa oli reippailla tihkusateessa. Sitten oli kokoperheen lautapelien vuoro ja iltapala ja sänkyihin lapset..nyt saan olla sohvalla.

MANSIKOISTA ja muista ruokahommeleista:
Mä olen ottanut sellaisen linjan, että kaikki pestään/kypsennetään ja kaikkea saa silloin tällöin syödä.
Jos on sattunut sushissa menemään muutama makipala lohen kanssa tai ulkomaalainen mansikka jäden kanssa, en panikoidu; eihän se kuitenkaan jokaviikkoista ole ja maistuneet ovat niin pirun hyvälle[:D]

SUONIKOHJUISTA: Mullakin sukurasitteena, mutta toistaiseksi olen säästynyt..(tietenkin yön aikana tulee heti yksi, kun näin "keulin" säästyneeni). Meillä suvussa usealta naiselta leikattu suonikohjut viimeistään nelikymppisenä, on ollut sen verran kamalan näköiset kintut[:'(]
Olen siis sormet ristissä ettei tänne tulisi lainkaan.

Jaaha, pitää mennä- mies haluaa suunnitella kesäkuun reissut ym..

Heipsan!
 
Huomenta!

Mä sitten näin yöllä unta, että minkälaiset kutsukortit olin väsänny ristiäisiin! [:D] Oli sinänsä hauskaa, että mulla on olemassa se ohje yhessä lehdessä, että kaipa mä sitten teen ne [;)] Pitää vaa alottaa pikkuhiljaa niitte tekeminen sitten, kun ovat ristipistotöitä, ni niissä saattaa mennä hetki [;)] Onneks toi vauvanpeitto on helppo kuljettaa mukana, jos säät sallii ja pääsis sit lomalla istuksii aurinkoon, ni vois sitä roudata mukana ja kutoa, ja illalla tehdä kortteja [:D]
 
Sitä viedään toukokuun viimeistä viikkoa! Uskomatonta, kohta on sitten jo kesäkuu!

PojanÄiti: Kyllä niitä juhlia sitten tulee taas jatkossa! Itse olimme perjantaina miehen työpaikan juhlissa. Oli tosiaan vähän rasittavaa katsoa kun muut joivat... Oikeastaan se on tosi tylsää ja kokoajan miehelle valitin, että lähdetään jo... Tässä tilassa minä ainakin viihdyn paljon paremmin kotona mukavissa löysissä kotivaatteissa ja mene aikaisin nukkumaan... [:)]

Purri: Vai haluaa miehesi vauvan tosiaan hänen viereensä nukkumaan! [:D]  Saa tosiaan nähdä kuinka kauan hän jaksaa öisin nostaa vauvan sinulle imetykseen... [;)]

Kirsikka86: Aika outoa tuo terkkarin käyttäytyminen, kun minäkin olen aina ollut siinä uskossa, että terkkari voi kirjoittaa sen ekan 3 päivää ja siitä ylimenevälle osalle sitten vasta lääkäri. Miten viikonloppusi meni? Jaksoitko olla töissä?

HaniMami: Voi, olitpas sinä hereillä outoon aikaan! Etkö ole saanut nukuttua? Rasittavaa heräillä keskellä yötä ja sitten jos ei saa unta uudestaan! [&o]  Kuinka selvisit sokeritestistä?

Purri: Teitkö niitä keksejä? Täällä ihan alkoi myös tekemään mieli vastaavia, kun kirjoitit niistä... [:)]  Minulla on myös sama, että jos kaapeissa on jotain hyvää, niin sitä tulee sitten sieltä naposteltua jatkuvasti. Ja olen niin perso hyvän perään, että leivon ja ostan sitä kyllä jonkin verran, joten lopputulos ei ole hyvä... [:o]

Minullakin on ollut sellainen pieni siivousvimma tai oikeastaan se on ihan pakko tehdä ennen vauvan syntymää, koska kaikki kaapit ja komerot on aivan täynnä tavaraa ja on pakko käydä niitä vähän läpi että tulee tilaa vauvankin tavaroille. Viikonloppuna siivosin taas neljä kaappia lisää! Kyllä siitä tuleekin hyvä mieli, kun saa jotain konkreettista aikaan! [:)]

Suonikohjut: Minullakin on sukurasite moisiin, ikävä kyllä. Puuta koputtaen sanon, että niitä ei vielä onneksi ole tullut... [8|]  Tukisukkia pidin jo aika alkuraskaudesta saakka ihan siitä syystä, että istun koko päivän töissä tässä koneella, mutta nyt olen näiden kuumien ilmojen  myötä joutunut luopumaan niistä, koska ne on niin turkasen kuumat!! Kyllähän niitä tietenkin pitäisi pitää ja mieluummin se kuumuus kuin kivuliaat suonikohjut... [:@]
 
Nyt on rasituttu sokerista. Ei se litku nyt niin kamalaa ollut, ihan ok. Maistu hiilihapottomalle, väljähtäneelle ja lämpimälle colalle[:D] Ensimmäinen lasi meni helposti, mutta toinen vähän tökki. Huomenna pitäisi saada tulokset, samalla kun on seuraava neuvola. Ai, että maistui hyvälle aamupala ja viime viikon helteiden aikana himoittu magnum tuplasuklaa hirvitys sokeripommi, jonka jälkeen sokerirastustulos olisi varmaan ollut ihan omaa luokkaansa[8D]..

Purri: todellakin laitetaan kiertoon opetustekniikka korkkareiden käytöstä tulevillekin sukupolville[;)] Niissä asioissa, missä on itse joutunut kärsiin, niin niissä asioissa lapsikin saa luvan kärsiä, paras opetustekniikka ikinä[;)][;)][:D] (älkää nyt vaan ottako tosissanne.)

PojanÄiti: lähetäs vähän sitä siivousvimmaa tännekin[:D] Miksi se on niin, että silloin, kun on ihan pakko siivota, niin ei huvita, mutta sitten, kun pitäisi tehdä jotakin muuta, lukea vaikka tenttiin, niin sitten on ihan kiva siivota.. Muuttolaatikot ja siivoukset odottaa.. Mulla on kauhea himo päästä maalaan seiniä sinne uuteen kämppään, kun siellä on parissa seinässä aika paljon naulojen ym. jälkiä, niin halutaan ne korjata. Mun mielestä maalaaminen on vaan niin ihanaa, tosin pelkään niitä maalihöyryjä tässä tilassa ja ostin jo sellaisen remonttihengityssuojaimen, mitä en oo aikaisemmin käyttänyt ja tietty pitää huolehtia tuuletuksesta kanssa. Jotenkin tuntuu, että kämpästä saa enemmän oman näköisen, kun sitä saa vähän tuunata muutenkin kuin pelkillä huonekaluilla.

Oon syönyt ulkolaisia vadelmia, ihan sen enempää miettimättä, että mitä niissä olisi. Mansikoita odotan kovasti, että saisi tuoreena, kun ei niitä vielä täällä pohjoisessa saa, paitsi stokkan herkusta jonkun kaksi marjaa 5€. Aion noudattaa tuota vinkkiä, että ne voisi pestä ennen syöntiä. Kai se nyt niin on, että yhtälailla suomalaissa mansikoissa voi olla multajämiä ym. linnunkakkaa kuin ulkolaisissakin, eikä kuplassa tosiaan voi elää.

Suonikohjuja kanssa yritän vältellä ja nukun nykyään tyyny jalkojen alla, että turvotus ym. vähenisi. Mies nauroikin, että miten voi nukkumiseen tarvita kolme tyynyä: yksi pään alla, toinen tukena, ettei keikahda mahalleen (mikä alkaa oleen melkoinen mahdottomuus tän pallon kanssa) ja kolmas jalkojen alla. Tiedä sitten voiko niiden tuloa estää, jos ovat tullakseen, mutta kaikkea sitä saa kait yrittää kuitenkin[:D]

Muuttolaatikoista: soitin yhteen nimeltä mainitsemattomaan kauppaan ja kysyin, että onko niiltä mahdollista saada banaanilaatikoita muuttolaatikoiksi. Puhelimeen vastannut immeinen sanoi, että ei tänään, sitten ehkä kun seuraava kuorma tulee. No sitten kysyin, että koska seuraava kuorma tulee, johon myyjä vastasi, että enmä vaan tiedä varmaan joskus ens viikolla[8|] Aika hyvin selviävät viikon siellä kaupassa, jos vaan kerran parissa viikossa tulee kuorma. Soitin sitten toiseen kauppaan, josta meen huomenna hakeen niitä laatikoita.

Mies on ihan hurmaantunut nyt, kun tuntee liikeet. Kokoajan on kokeilemassa, että tunteeko ja koska tuntuu ja silittelee ja juttelee mahalle. Onhan se ihanaa, että on niin innoissaan, mutta samalla hiukkasen ärsyttävääkin.

Sateisissa merkeissä näemmä tämä viikko alkaa, että ei muutakuin,
Vähemmän turvottavaa viikkoa mammoille!

Edit. Napa: en oo saanut nukuttua enää hetkeen hyvin, osittain varmaan johtuu raskaudesta ja osittain varmaan kroonisesta unettomuudesta, joka aina välillä vaivaa enemmän ja välillä vähemmän. Yritän kyllä nukkua yössä sen minimin 7h, vaikka katkonaisestikin, mutta joskus se ei onnistu.
 
Takaisin
Top