TOUKOKUUN TARINAT

Tuli tosta Purrin viestistä mieleen, että mitenkäs töissä käyvät on ajatellut kesäloman pitää? Pitääkö suurin osa ennen mammaloman alkua?
 
Mulla on loma 7.6-3.7. ja sitten palaan kuukaudeks töihin ja 5.8. alkaa mammaloma. Mies ei saanu edellisessä työpaikassa pitää lomaa heinäkuussa niin ajateltiin, että elokuussa ei viitti pitää yhteistä lomaa, jos en kykene enää mitään touhuamaan eli pidetään kesäkuussa. No sitten se neropatti vaihto työpaikkaa ja sopi uuteenkin työpaikkaan lomansa kesäkuulle [:@] Kerrankin olis ollu mahollisuus yhessä heinäkuussa lomailla.. Eli siis tästä johtuen vähän hölmö järjestely. Vaikka toisaalta olo on sellanen, että tuntuu ihan tuskalta odotella vielä kaks viikkoa tota lomaa puhumattakaan, että olis vielä puoltoista kuukautta edessä [:o]
 
voi LOMA, mitä se on?? [8|] Itsellä hurjat 3päivää lomaa jota ei kyllä edes kehtaa lomaksi sanoa [:'(] Mutta tätä tämä sijaisen elämä on, 15.8 asti pitäis töissä jaksaa paahtaa, tuo 3-vuoro työ vaan käy voimien päälle jo nyt kun kelit on tällaiset. No kohta 3-vuoro vaihtuu 2-vuoro työhön kun jää onneksi yöt pois. Väsyttää ihan järjettömästi kun töissä raskasta ja tyttö joka herää klo6 vaikka saisi nukkua kun menen vasta ilta vuoroon mutta eipä se auta valittaa, en kehtaa edes saikkua hakea kun ei toisaalta ole syytä, pitää vaan yrittää olla kotona olla tekemättä yhtään mitään ylimääräistä.

Mutta toivotaan että kesä jatkuu tällaisena niin olisi mahtavat kesäloma kelit teillä muilla... [:D]
 
Minä jään 5 viikon kesälomalle juhannuksena, ei siis enää paljoa jäljellä!!! [8D][:D]  Sitten elokuussa 3 viikkoa töitä ja 23.8. alkaa äippäloma. Minä siirsin tuon talvilomanikin kesäloman yhteyteen, joten saa olla ihanan pitkään lomalla. Mieskin saa varmaan pidettyä kolme viikkoa lomaa samoihin aikoihin, niin jos jaksaisi vielä sitten vähän vaikka reissata Suomenmaalla kavereiden ja sukulaisten luona.

Kirsikka86: Voi harmi, että sinä joudut olemaan lähdes koko kesän töissä. No nopeasti se aika menee ja kohta onkin sitten jo elokuu. Mutta oikeasti, jos olet väsynyt niin hae vain sairaslomaa! Kyllä väsymyksen pitäisi riittää syyksi näin raskaana ollessa. Tosin itsellänikin se kynnys hakea sairaslomaa tämän järkyttävän väsymyksen takia on ollut vielä liian suuri... [&o]  Toisaalta minulla on kuitenkin leppoinen toimistotyö, joten ei tämä työnteko itsessään niin raskasta ole.
 
Maitoa tiputteli ensimmäisen kerran toissa sunnuntaina, kun oli ensimmäinen kunnon hellepäivä, sen jälkeen en oo huomannut, mutta varmuuden vuoksi käyttänyt julkisilla paikoilla nenäliinoja suojina[:D]

Raskausdementia: aamulla yritin tiskata, mutta unohdin laittaa tulpan, laskin vettä vaikka kuinka kauan ja ihmettelin, että miten voi kestää näääin kauan, että saa altaan täyteen vettä[8D]

Hellettä, hellettä, ei paljon muuta pysty eikä jaksa.

Mukavaa päivän jatkoa!
 
*Tirs* [:D][:)] HaniMami:Mulle on käynyt jo monasti tuo tulppahomma [:D]Sitten on näitä juttuja, että olet tekemässä jotain, ja HUPS!Ei enään muista mitä oli tekemässä[:-][;)]

Lomista: Mulla nyt on ns. lomaa koko ajan, kun työttömänä. Mutta mies aikoo ilmeisesti pitää lomansa juhannukselta 5 viikkoa, sitten sen muutoman viikon töissä..[;)] Onneks on sellainen työpaikka, että kunhan vaan ilmoittaa, niin loma on ok. Vaikka nuo "viikonlopuiksi kotiin" -jutut ei pidä paikkansa.

ja sitten jatkamaan pyykkäröintiä...


 
Täälläkin hellettä... puuhh, mut ihanaa!!! vettä vaan vaivoihin.

Vielä viimeinen pinnistys koulun eteen, pitää vielä hieman piirtää ja sit voikin miettiä mitä sitä kaikella tällä lomalla oikein tekis :)

Mullei tuu maitoo mut tissit tuoksuu hassuille (joku maitoinen tuoksu)... pesen niitä nyt ahkeraan ja tietty siitä ovat kuivuneet joten hirvee tissiralli jo nyt, rasvailuu ja pesemistä...

Meen jatkaa piirustuksii ja tuun sit illalla/yöllä hihkumaan kun kaikki on valmista :)
 
Telkkarista tulee herkkukokki ohjelmia ja ne tekee ihan mielettömiä ruokaorgasmiannoksia...
ja mulla on lautasella saarioisten makaroonilootan jämät...[>:]
 
PojanÄiti: [>:][:D][:@]Kehtaavatkin kokkailla töllössä! Mulla eilistä makaroonipataa, jonka meinaan paistella...GRR!
Mutta kun on nälkä, niin mikä tahansa miltein uppoaa tähän pötsiin [:D]
Onneks viikonloppuna tulee mun oma gurmee kokki kotiin, ja se on luvannu mulle valmistaa herkkuja grillissä [:D][;)][:)][8D]

Nyt on tämän päivän hommat tehty, ja loput siirsin suosiolla huomiseen.
 Ei tässä tilassa ja helteellä voi mielin määrin rehkiä, nyt jo tehny enemmän kuin "laki sallii". (Pessyt muutomat matot, ja siirrelly huonekaluja)[:-][:-]

Markkinoille ajattelin käppäillä, kunhan ensin olen syönyt ja pitänyt jalkoja ylhäällä tunnin verran. Jospa sieltä jotakin kivaa löytäisin [;)]
 
Huh hellettä! [:D]

Lähin sitten käymään Ikeassa Vantaalla, enkä yhtää ajatellu, ku laitoin korkkarit jalkaan (siis yhet niistä 10 parista jotka omistan [:D][:D][:D][:D]), että enhän mä just noita oo vielä sisäänajanu talven jäljiltä,.... Himppasen vaa jalat turpos tuolla ulkosalla ja sai kyllä tosiaan tämä mamma sipsutella ku jalkoihin sattu nii julmetusti. Nyt ne kovanonnen kengät on vesiämpärissä kylppärissä (ovat siis farkkukangasta), että saan ne illemmalla sitten kotona vedettyä jalkaan ja kopisteltua sisällä, että saan ne vähän venähtämään.. En vaa ymmärrä kuinka ne on onnistunu kasaan vetää itteensä talven aikana.. nahkakengät tajuan kyllä, mut kangaskenkiä en.

mut nyt syömään, että ehdin lähteä vielä käymään ystävämyynnissä, josko sais pari kivaa tunikaa tai vastaavaa sieltä [:)] Elloksen alessaki oli jotain kivoja paitoja, jotka on väljiä ja pitkiä, ni menis varmaa hyvin täs kesän aikana, että sieltä sitten ostan jos tuolta en nyt keksi mitää [:D] Tosin jotkut toiset kengät pitää laittaa jalkaan sitten[;)]
 
Hihuli hei!

Taas päivä on menny hurrrjaa vauhtia:
aamulla yhdet kevätjuhlat, uimaan tunniksi, auton pesu (ihan ite!), kukkasten ym. kastelu pihalla, terassin huuhtelu siitepölystä, poikien haku kotiin, ruokahommat (mulla on nykyään hevosen nälkä[:D][:D]) ja nyt hetki aikaa chillata ilmalämpöpumpun alla [:)] ja sitten tarkastamaan karate-hommat esikoisen kanssa, kauppaan ja sitten paras osa päivässä; sohvaperunana[:D][:D][:D][:D] loppu ilta.

Huomenna lähden anivarhain Tallinnaan kaverin kanssa- ihanaa mennä syömään kunnolla ja kiertelemään kauppoja ja vertailla hintoja; josko halvemmalla jotain tarpeellista löytäis ostettavaksi tulevaisuudessa[;)]

Koettakaahan työssäkäyvät jaksaa pinnistellä, kohta pääsette lomalle!

PojanÄidille tsempit kouluhommiin!

Se on moro!
 
Noniin, ystävämyynti takana ja onneks kaveri oli ottanu mulle sivuun pari tuotetta [:D] Voitte kuvitella sellaisen 20x50m huoneen täynnä naisia penkomassa vaatteita, jotka on vaa kasattu pöydille *puistatus*.. Mukaan lähti sitten vaa yhdet mama-housut ja 2 "tunikaa", ne tunikat on tosin mulle aikalailla mekkoja, mut kyllä niitä joidenki farkkujen kanssa ihan hyvin voi käyttää... tosin se toinen on pikkasen kireä rintojen kohdalta, että pitää vielä miettiä pidänkö itse vai myynkö eteenpäin [;)] Mutta kaikenkaikkiaan ihan mielenkiintoinen kokemus [:)]

Oli sillon aamulla jännää mennä Ikeaan, kun dösäkuski luuli olevansa joku hiton formulakuski![:@] Kaahas niin lujaa, et kaveri sai oikeesti pidellä vaunuista kiinni ja mäki jouduin tarraamaan kaiteisiin vaikka istuin!!! Sit kun tulin tossa sieltä ystävämyynnistä, niin dösässä oli ilmastoinnin lisäksi lämppärit täysillä, eikä kuski voinu asialle yhtää mitää, pahoitteli kyllä, mutta jostai syystä ei saanu lämppäriä pois päältä.

Kaikalle kivaa reissua Tallinnaan! Toivotaan, että siellä on nätti ilma, ni on kivempi kävellä ympäriinsä [:)]
 
SON SIINÄ!!!!      done    finito    kaput

Pikniktarjotinalustalaukkuhökötin valmis!!! Piirustukset saavat luvan olla valmiit, selkä on valmis,
minä olen valmis, ja vaikkei kesä oliskaan valmis niin täältä tulen silti!
Helou laitumet, tämä lehmä on v-a-p-a-a-l-l-a!!!![8D][:D][&:]

Eli nyt roikun täällä 24/7...[8D]


 
Jeij! Hyvä PojanÄiti! Jaksoit ahertaa loppuun asti [:)]

Mulla on vieläki jalat kipeenä siitä kävelyurakasta mitä oon tänää tehny[:-] Kauheen kiva, eikä mulla edes ole mitään hyviä matalapohjaisia, ku en koskaa käytä kesäsin sellasia! Lenkkaritki on liian paksut, että niissä ois mukava olla, ku ovat sit liian lämpöset [:(]

Ja nyt ois nälkä, mut en viitti ruokaa alkaa ahertaa, ku mies kuitenki tulee varmaa kohta kotiin tekemään jotain omaa ruokaa, ni saan siitä sit [:)] Sit se salee alkaa tenttaamaan multa, että mitä mä täällä pimeässä istuksin [:D][:D] Mut ihan turhahan mun on valoja kesällä sytytellä, ennen ku oikeesti tulee liian hämärää ja ittekseni pystyn ihan mainiosti hämärässäki oleskelemaan.

Miten tää päivä tuntu taas ihan lauantailta????? Ihan semmonen olo, että huomenna ei oo töitä, ku on sunnuntai, mut tietty huomenna ja ylihuomennaki niitä töitä on [&o] Vitsit ku vaan odotan koska mun lomani alkaa! Kohta voin alkaa laskee jo viikkoja [:D]
 
Perjantaita kaikille!! [:D]  Jee, viikonloppu häämöttää jo!!! Meinaa olla niin tuskaa tämä töissä olo kun väsyttää niin... Tänään lähden kyllä jo aikaisemmin töistä pois kun illalla on sellaiset juhlat miehen työpaikalta, niin pitää niihin sitten valmistautua (yrittää saada itsensä edes normaalin ihmisen näköiseksi turvotuksineen ja mustine silmänalusineen). Ihanaa, pääsee syömään hienosti, nam!! [:D] Ja myös katsomaan kuinka muut juhlivat ja juovat... [&o]  Se on kyllä tylsää. No onneksi paikalla on ainakin yksi imettävä ystävä, joka ei myöskään voi alkomahoolia ottaa.

Onnea PojanÄiti uurastuksestasi!! Ansaittu loma!!! [:D]

Voi Kaika pääsee Tallinnaan. Tuollaiset reissut tuntuvat tällaisesta ei Etelä-Suomessa asuvalta aivan suurilta ulkomaan matkoilta!

Purri, voi kuinka jaksat vielä ylipäätään kävellä tuollaisilla ihanilla kengillä. Minä olen jo suosiosta siirtynyt matalapohjaisiin ballerinoihin. Saa nähdä kuinka saisi illaksi tukittua jalkoihin piikkikorkkarit, niin olisi tarkoitus... [8|]

Hei, osaisitteko kukaan sanoa, että minkälainen se Ikean Gulliver pinnasänky (99€) on laadultaan? Kun emme ole vielä sinne saakka päässeet sitä katsomaan. Mietin vain, että ainakin esimerkiksi se Brion one pinnasänky on todella jämäkän tuntuinen, mutta miten tuo Ikean sänky. Osa Ikean tuotteista kun ei välttämättä kaikista vankinta tekoa ole... Siinä sängyssä vain olisi hyvää se, että toisen laidan saa kokonaan pois, jolloin lapsi voisi nukkua siinä myös pidempään, kun pääsisi itse kulkemaan sänkyyn.
 
Perjantaaaiiii!

Tällaista omaa tänään:

Nyt on käyty odotusajan hampulääkärit. Kovasti lääkäri kehoitti ilmoittamaan, jos tulee huono olo siinä tuolissa, niin nostetaan heti ylös, kun oli kuulemma vähän aikaa sitten joku odottaja pökrännyt siihen tuoliin.

Ostin tänään sopivan bikinin yläosan, kun vanhat ei enää mahdu päälle. Nyt on sitten solmittava malli selän takaa ja niskasta, niin on säätövaraakin, jos tästä vielä kasvaa[:D] Ja sitten matkaan tarttui henkkamaukan äitiyshaaremihousut.

Huomenna pitäisi alkaa pakkailemaan muuttoa varten, että ei tarvii muutamassa päivässä repäistä, vaan pikku hiljaa, laatikko tai kaksi päivässä. Nyt on taas niin väsynyt, ettei mitään oikein jaksa tehdä alkoi supistamaankin tuo kaupungilla hengailu, niin loppupäivän taidan olla hissukseen..

Korkokengistä: käytän edelleen korkkareita, mutta oon vaihtanut ne korkeat korot matalampii, mutta korot edelleen. Tosin kuumimpina päivinä vetelin varvastossuilla, kun kaikki muut kengät tuntui liian kuumilta vaihtoehdoilta. Ja tänään sain kyllä perusballeriinoilla jalat ihan riittävän kipeiksi..

Napa: mukavia juhlia!
PojanÄiti: kesälaitumet odottaa!

Viikonloppuja kaikille!
 
Tulipas haikea olo kun "hyvästelin" vasta tutuiksi tulleet koulukaverit[&o]. Mut nyt olis viimeinenkin velvollisuus koulussa hoidettu. Kritiikki oli mahtava. Istuttiin piknikillä meren rannalla, aurinko paistoi, kuplivaa kupissa (pommakkia vaan, vaikka ois se kuoharikin maistunu...) mahtavaa ruokaa ja hienoja piknik-kalusteiteita. Muilla bileet jatkuu vielä pitkään huomiselle... Noh, tuleehan noita pileitä... right?!?!
Kyllä välillä voisin jättää masun kotiin.

Mut silti, eipä nyyhkitä niitä! Loma on nyt virallista, raskaus on loppujenlopuksi kuitenkin parempi kuin satunnaiset juhlat. Ikinä en vaihtaisi osaani pois, vaikka välillä tekisikin mieli. Eikä se elämä lopu lapseen, se on jo huomattu[:D][:D].

Nyt alan pakkaamaan ja siivoan kämpän kuntoon poikeniltaa varten :) ukko ei sitä kuitenkaan tee...

kuulemiin naiset!!! nautitaan hieman viileämmästä viikonlopusta ilman turvotuksia :)
 
Tästä alkaapi sitten taas vähän viileneemään! Hyvä, ettei kerkeä yli-innokkaat arskanottajat kärtsätä kippuralle jo tässä vaiheessa kesää ;D Oli rannalla jo niin tummia ihmisiä, että varmaan ulkomailla vasta olleet.. Tai sitten aloittavat arskan oton heti aamusta.
Kuulun itse auringonpalvojiin, mutta olen joutunut hillitsemään sen (max. 2-3 h).. Ennen makasin aamusta asti auringossa aina iltaan saakka... Ei minusta edes enää hirveän terveellistä sellainen, eikä ole kaunista olla mustamakkara!

Jooh, harhaileepi taas kirjoittaminen [:D]

Tänään oli kiva päivä. Ei tuntuneet elämän murheet missään. Tai no mitkä murheet? Menneet murheet, voisin sanoa kohta jo [:)]

Korkokengistä: Itse en korkeita korkoja kyllä pystyisi enää jalkaan laittamaan :D Vielä hetki sitten pidin kyllä matala korkoisia saappaita.
Ja minulla on ollut tässä kenkäongelmia, koska sain kaikista ballerinoista rakkuloita tai ei mahdu jalkaan.. Päädyin sitten varvassandaaleihin, muttei nekään hirmuisen mukavat.
Kävelykengät olisivat ihanat jalassa.. Muttei näillä helteillä!
 
Ei mulla mitää ongelmia ole korkojen kanssa [:)] Tai siis se jokavuotinen ongelma, ku kengät on talven saanu levätä, ni pitää taas venytellä niitä, mut ei muuten mitää ongelmia.Mutta on mun kyllä pakko ainaki parit ballerinat /semiballerinat ostaa kesää varten, ettei tartte paksuilla lenkkareilla köpötellä.

Mies päätti sit tänää siirtää mun tietokoneen makkarista olkkariin, että mahtuu vauvan sänky makkarin puolelle [:D] Ja ihan tosissansa se on ottamassa sen vauvan "viereensä" nukkumaan sitten kun se aika koittaa. Odotan innolla kuinka nopeasti se siirtää sängyt niin, että vauva nukkuuki mun puolella[:D][:D]
 
Sairaslomasta....tänään sit aamuvuorossa rohkaistuin kun ei meinaa jaksaa puurtaa niin soitin pirautin neuvolaan että saisinko saikkua viikonlopuks kun edessä aamu+yö-vuoro ja ne on rankkoja ja nyt kun vielä on valmiiksi voimat poissa. Niin neuvolatäti ei kuulemma voi kirjottaa saikkua kuin esim. jos on oksu/ripuli tauti et vain lääkäri voi kirjottaa sairaslomaa muissa tapauksissa. No totta sitten terveysasemalla mitään lääkäri aikaa enää ollu ja työterveydestäkään ei aikaa saanu enää siihen aikaa, neuvolasta käski mennä sitten vaan päivystykseen hakeen sairaslomaa. No varmaan meen sinne istuun likka joukos kun kyllä pitkä päivä ollu takana, joten ei auta kuin mennä huomenna taas töihin ja yrittää pysyä muiden peräs ja saada työnsä tehtyä. [:@] [&:]
Onko muilla ollut samanlaista käytäntöä sairaslomissa? Itse vain kyseistä asiaa ihmettelin, luulin että neuvolatäti voi kirjoittaa sen 3päivää ainakin ja jos tarve jatkolle niin sitten lääkärille... No tulipa taas omaa itteäni vain. [>:] Mutta nyt pian nukkumaan jotta jaksaa taas aamulla nousta.
 
Takaisin
Top