TOUKOKUUN TARINAT

En malta pysyä poissa täältä..

Sammallammas: Juotko tarpeeksi nestettä? Minulla on ollut suonenvetoja ylä-asteelta saakka ja suonenvedot pahenevat kohdallani jos en juo paljoa.
Minä yritän juoda vettä päivittäin paljon, vaikkei aina huvittaisikaan.. Mutten ole kertaakaan vielä raskauden aikana kärsinyt suonenvedosta. Vesi auttaa! Kannattaa kokeilla myös mitä Kaika ehdotti.
En tiedä onko jalkojen venyttelyllä merkitystä, mutta myös sitä olen alkanut tekemään nyt päivittäin.

Kävin Anttilassa ihailemassa kevät/kesä sisustusjuttuja ja tilpehööriä.. Olisi kaikkea kivaa kotiin löytynyt, mutta jätin tavarat kiltisti kauppaan vielä :--D Jotakin kivaa piristystä aionkin ostaa sitten kun tuo mies on tavaransa roudannut pois.

Nyt ruoan laittoon!
 
Sammallammas: täältä kikkakolmonen suonen vetoihin ainakin mulla toimii, syö päivällä pari banaania[:)]
Itse noudatan tuota konstia ja jos ei oo tullu päivällä banaaneja syötyä niin se kyllä yöllä kostautuu!
 
Sammallammas: Minulla on myös alkanut suonenvedot pohkeissa öisin... [:@]  Ne alkoi silloin kuumilla ilmoilla ja jatkuu edelleen. Kai se vesi vanhin voitehista olisi. Olen yrittänyt juoda vettä paljon, mutta kun se ei oikein maistu minulle. Sitten toinen tietämäni keino on juuri tuo kivennäisvesi, mutta kaikkea hiilihapollistahan käsketään välttämään turvotuksen takia... [:o] Ristiriitaista!! [8|]

Mutta tuo raizkin kikka banaanin syömisestä oli minulle aivan uusi! Ja hei, luulen, että se myös toimii, koska eilen söin ensimmäisen kerran pariin viikkoon banaanin eikä muuten vetänyt suonta yöllä!!! [:-] 
 
raizki- enpäs ole ajatelklut, mutta olen vasta tässä raskaudessa syönyt banaaneja säännöllisesti ja eikä mullakaan ole pahemmin ollut noita suonenvetoja!
 
Hui, kun taas saa ottaa kiinni. Pääasia kuitenkin, että porukka on "messissä".

Tuo kuningas alkoholi on sivunnut keskusteluita ja toivon todella voimia, hieman itsekyyttä kaikille joiden läheiset tämän ikävän ongelman kanssa painivat. Alkoholismia on kaiketi "kahta lajia", jos näin voi sanoa - on tutkitusti olemassa perinnöllinen herkkyys keskushermostoon vaikuttaville aineille; sisältäen myös voimakkaammat kipulääkkeet, yskänlääkkeet jne., jolloin päihteettömään elämään ponnistelu vaatii todella paljon tukea auttavilta tahoilta, mutta toinen on ehkä enemmän tämän päivän vitsaus ns. "tapajuominen", nollaaminen, irroittelu, rentoutuminen. Kutsukoon sitä kukin miten kutsuu, mutta siinä vaiheessa jos annoksia tarvitaan olotilan saavuttamiseen, ilman vaihtoehtoista toimintaa- on ongelma jo olemassa.

Alkoholistin läheiset kärsivät monesti myös ns. "läheisriippuvuudesta" - eli tuetaan alkoholistin arkea, ylläpidetään kulisseja jopa koko perheen hyvinvoinnin hinnalla, koska ajatellaan ydinperheen, yhteisen vanhemmuuden olevan eroa parempi tila. Yleensä "koko perheen alkoholi-läheisriippuvuus -ongelmaan" päästään kiinni ulkopuolisten tahojen toimesta, esim. koulussa lasten masennuksen, henkisen pahoinvoinnin selvitystyön yhteydessä. Päästään katsomaan sitä todellista tilannetta. Asia voi tulla myös vanhemmille "yllätyksenä", sillä heidän arkensa menee "arjen" eli kulissin ylläpitämiseen. Iso hatunnosto niille, jotka pystyvät irtautumaan tästä ja huolehtimaan omasta ja lasten hyvinvoinnista.

Toki puolisosta saa olla huolissaan ja saa rakastaa ja haluta auttaa, mutta se ei saa mennä muiden hyvinvoinnin edelle. On ollut ilo nähdä myös perheitä, joissa alkoholismi on saatu taltutettua sekä yhteinen elo ja rakkaus on löytynyt sekä laste ja vanhempien välit ovat korjaantuneet. Näistä perheistä on monesti hitsautunut aikamoisia "elämänmeren" kävijöitä. Mutta muistettava on, että jokaisen perheen tarina on aina yksilöllinen.

Tulipas auettua. Toivottavasti en loukannut ketään. Ja todella nostan hattua kaikille niille, jotka ovat omalla tavallaan selvinneet näistä elämän haasteista.

Kiitos onnitteluista sekä osanotoista hevoselämässä. Täytyy sanoa, että tuo elämä on ihmeellinen aikatauluttamisensa kanssa, vaikka menettäisimme yhden perheenjäsenen, saamme iloita uudesta elämästä ja muistella karvakaverin perintöä tai hauskoja tempauksia. <3

Siskontyttö oli uskomattoman hienosti tällä viimeisellä reissulla. Veimme heidän poniruunansa EKK:lle, jossa suoritettiin lääkkeellinen eutanasia. Viisi minuuttia ennen sydämen pysähtymistä hoitaja ohjasi perheen ulos (loppu ei ole niin kaunista katsottavaa kun elintoiminnot loppuvat) - sinne asti kummityttöni silitteli toisen turpaa ja halasi kaulasta. Asia, jota moni aikuinen ei jää katsomaan. Tytössä on voimakasta hevosmies-taitoa ja ihanan aitoa välittämistä (jopa muistakin silloisista "asiakkaista"). Vaikuttaisi siltä, että eläinlääkärin -ammatti sai uuden tähden pienen tytön elämän kiintopisteenä.

Omat lääkäritulokset odottavat vielä vahvistusta, mutta mutta... ei hyvältä näytä. Neuropsykologisen testauksen perusteella testin suorittaja tulee puoltamaan ajolupaa muttei työhön paluuta. MURRRRRRR!!!!!! Hänen mielestään työnkuva on haasteellinen jopa "täysipäiselle" saati sitten henkilölle, jolla on toipuminen vielä kesken. Ok, on myönnettävä, että potkin itseäni nilkkaan tietyissä testeissä, jotka on helppoja mutta kun ei tule niin nopeaan pihalle, ****kele! Tiedät, että tiedät ja osaat mutta kun ei toimi 100 % - niin ei. Hänen näkemyksensä onkin, että sairasloma jatkettaisiin äitiysloman alkuun asti ja kun pääsee palaamaan sen jälkeen töihin, olisi vielä puolen vuoden seuranta, siis, 1 1/2 -vuotta! Puren ja pohdiskelen.

Mutta pilven reunustaa hyvät neuvola-tulokset, joista kirjoitinkin toiselle puolelle JA vihdoin sain raskaustodistuksen, eli äitiyspakkaus -hakemusta vetämään! =0)

Pikatsu. Ihana lukea Teistäkin ja ennen kaikkea se, että maailmassa on kaikki hyvin.

Kaika: Teillä on perusteellinen perhevalmennus. Meidän neuvolatädit tuntuvat piilottelevan A4:sten takana ja lopuksi laittavat videon pyörimään. Onneksi on netti ja tämä ihana foorumi vertaistukineen. Aina oppii jotain uutta.

Tuo "trimmaaminen" herätti hilpeyttä myös täällä. Saman asian kanssa puhistaan ja saapi kohta isäntä höyläillä jos ei emäntä notkistu. >0P

PojanÄiti: Toivotaan sinulle aurinkoista toipilasaikaa. Onneksi sait kerrottua riittävän painokkaasti, että oikeasti uskovat. Joskus sitä kokee hölmistyvänsä sekä ihmettelevänsä, että liioitteleeko sitä itse kun muut ei ymmärrä vai eikö sitä osaa kertoa asioista niin että se menee läpi kuulijalla. Voimia ja hyvää mieltä!

Minzkuli: Tere tulemast takasin ja ihanaa uuden loman odotusta. Toivottavasti säät suosivat paremmin ja tuhkapilvet pysyvät kaukana.

Voimahalirutistukset H1987:lle,Miiamariaalle ja ChildishFear:lle. Nauttikaahan uusista mahdollisuuksista ja itsellenne jäävästä ajasta!

Onnittelut HaniMamin perheen upeista uutisista. Nyt pääsette nauttimaan kesästä sekä syksystä täysillä!

*napa*: Täällä kanssa ihmetellään tätä fyysistä olemusta. Välillä on todella epäaito-olo - ihan kuin tässä olisi vielä jotain epäselvää. ;0) Viimeaikoina olen alkanut jännittämään syksyä, vauvan syntymää ja sitä että osaanko sitä ollenkaan. Osasinko psyykata itseäni tähän - entä jos epäonnistun tms. Kai nämä kuuluvat tähän vanhemmaksi kasvamiseen - mutta välillä kyllä suorastaan pelottaa. Onneksi onnellisuus on se ensisijainen fiilis.

Voi kamala kun nyt runoilin - pyrin ensi kuussa hieman lyhyempiin stooreihin.

Pidetään mamma hempat korkealla ja sokerit alhaalla - ja nautitaan siitä huolimatta jäätelöstä ja mansikoista!
 
Heippa!

Mä löysin kuin löysinki kahdet rintaliivit!!! Jipii!!!! Heitin samantien vanhat roskiin, kun olivat oikeasti vanhat! Mutta oli kuitenkin toodella jännittävää huomata, että Lindexin D-kuppi vastaa Kappahlin XLNT-malliston C-kuppia [:D] Et voin edelleen todeta olevani c-kuppilainen [;)] Rautaaki sain viimein ostettua, et josko tää väsymys talttuis sillä, että sais sen hempan ylös

Suonenvedoista, mä juon vettä ja syön lisämagneesiumia. Ei mulle ainakaan ole mitää neuvolassa siitä sanottu, vaikka oon ihan suoraan sanonu, että sitä syön. Ja mulla ne suonenvedot on kanssa pohkeessa ja iskee juurikin öisin. Ihan kiva, että siihen herää, vaikka haluiski nukkua [:@]
 
HiiHaa!! Pakko tulla pikaseen hehkuttaan...ostettiin ne yhdistelmät, joita olen katsellut. Hyvässä kunnossa, pesua kaipaa ja pientä tuunausta. Väriltään Sini-Punaiset, merkkiä en nyt muista, mutta sitä ei enään ilmeisesti tuoda Suomeen.(maahantuoja lopettanut tai jotain..)
 

Nyt hyvällä mielellä viikonloppua...ja suklaata [:)]
 
Hei vaan kaikki mammat piiiiitkästä aikaa!

Täällä on ollut kiirettä ja väliin tietokone reistannu korjauksessa että täysin tipahtanu kärryiltä, yritin tässä jotain lueskella et saisin jonku käsityksen mitä teille kuuluu mutta tekstiä on senvertaa tullu viime käynnistä et menee varmaan useampi päivä ennenkuin saan teidät kiinni ja kaikki luettua :)

Rakenneultrassa on käyty, diitä myöhemmin lisää tuola oikealla paikalla kun ehdin. Kerrottakoot tässä että kaikki OK oli ja tyypin sukupuoli saatiin tietää. Pitkään, melkein puolet koko ultrauksesta käytettiin sydämen katseluun niin että ja huoli ehti tulla, mutta totesi ultraaja että katsoo sitä todella tarkkaan koska siinä vaiheessa jotenkin "vaikea nähdä".

Painoa on tullut..... 14kg!!!! Että saa nähdä minkälainen valas oon loppumetreillä. Jos äitiini tullut niin tämä on vasta alkua!

Tosiaan viimepäivät mennyt vähemmän ja enemmän erilaisten ajatusten ympäröiminä. Kävin neuvolassa alkuviikosta, kuunneltiin sydänääniä pitkään ja ne oli epätasaiset. Sain lähetteen äitipolille ylimääräiseen ultraan sekä sikiön sydänfilmiin, neuvolatäti lohdutteli että heillä käytössään olevat laitteet on vanhoja joten polilla tulos voi olla eri. Sanoi ettei kannata huolestua ja menettää yöuniaan, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Tänään sain postissa ajan joka osui ensi viikon lopulle, jännittää vietävästi ja keskittymisvaikeuksia.. No, kuten mies totesi; "Asiat täytyy ottaa vastaan sellaisena kuin ne tulevat", nyt jännityksellä pelonsekaisin tuntein odotellaan ja koitetaan pitää pirut pois olkapäiltä.

Hauskaa viikonloppua mammat!!!
 
Hei!

Taas on pian kuukausi kulunut!

jännällä todellakin nimensä mukainen viikko edessä! Ja tottahan se on, stressaaminen on ihan turhaa ja asiat käsitellään sitten, kun on jotain mitä käsitellä..
Ja olipas kiva kuulla sinustakin!

Mammalle onnittelut vaunujen oston johdosta!
Meinaatko kuivaharjoitella työntämistä[;)][;)]

Maya_L: Kirjoituksesi oli pitkä, mutta täynnä asiaa[:D]
Noihin lekurin arvioihin en osaa oikein mitään sanoa, mutta onneksi tutkivat ja seuraavat toipumistasi..kait?

Milamariaalle iloisia sisustushetkiä!!

Täällä laitettu jo kesän ekat raparperimehut tulemaan ja uintireissun jälkeen teen ensimmäisen piiraan raparpereista..NAMI!!!
Muuten päivään kuuluu pihahommia (jos ei tuo sade pilaa suunnitelmia..) ja ihan vaan olemista ja kirjan lukemista...ruoaksi ajattelin tehdä fajitaksia..
Missä helteet?? Mä haluun kesän takas!!

Palataan taas!
 
moks!

Justiinsa mietin samaa kuin kaikakin, vastahan me korkattiin toukokuun tarinat!!! ja nyt jo kesäkuu kolkuttelee... Kyllä se aika näköjään menee vaikkei aina siltä tunnukkaan[:D].

Jännä Tsemppejä odotukseen, mun mielestä tuollaiset "älä huoli, kaikki on varmasti hyvin" jutut pitäis hoitaa jotenkin toisin neuvolassa, koska tottakai sitä stressaa, varsinkin jos on edes yhtään mahdollista että joku on oikeasti vialla...

Mamma_76 yipee!!! Kateellisena täällä, voisin melkein jotenkin "vahingossa" tuhota noi meidän edelliset vaunut jotta pääsis metsästämään uusia[;)][:D][8D].

kaika NAM!!![:D]

Pojan juhlavalmistelut etenee, hitaasti, mutta varmasti, tänään taas huimaa joka liike joten sohvalta käsin yritän leipoa...[>:]
Sain tehtyä hatut muksuille, siitä tulee ensimmäinen juhlanumero, kun saavat omansa tusseilla ja tarroilla koristella. Mies opetteli netistä taikatemppuja ja aikoo vetästä kunnon taika-shown, sitten olis vielä joitain valikoituja pelejä ja leikkejä. Ja tietty kakut ja laulut... Huh! taidan ehkä hieman intoilla näiden pippaloiden kanssa, koska ovat ensimmäiset muksujen pileet laatuaan, ainakin meidän perheessä... Seuraavissa varmaan isken vaan porkkanat kaikille käteen ja käsken leikkimään niillä[8D]...
Poika hieman räkäinen, muttei onneksi mitään sen enmpää, kopkopkop...

Ainiin ja soittivat äitiyspolilta ja käskivät mennä nvla lääkärille... Ja näin olen siis kahden viikon, pitkän lääkrirumban ja 150€ jälkeen siellä mistä lähdinkin... plaah!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

viikonlopun jatkoja!!!
 
Iltaa!

Täällä odotellaan saunavuoroa ja maistellaan teetä. Hrr, on kyllä aika kolea ilma! Piti käydä vaihtamassa huppari kevyen takin alle, kun meinasin kangistua (samoin maha ;D). Mutta huomennahan se lämpenee?

Astuin tänään vaa'alle ja nähtävästi ruokailutottumusten muuttaminen on saanut minut laihtumaan 2 kiloa! Eli oli neuvolantäti oikeassa, ne oli ne liian suuret annoskoot, vähäinen liikunta ja herkkujen liika mässäily mikä sitä painoa nostatti. Njep, ei painosta sen enempää!

Jännä: Peukkuja sinulle, että tulokset olisivat hyvät! "Älä stressaa ennen kuin.." - on aika vaikeaa ja monelle. Toivottavasti saisit jotakin muuta ajateltavaa/puuhasteltavaa niin ei painaisi ikävät ajatukset niin hirmuisesti.

Mamma_76: Hyvä, että miellyttävät vaunut ovat löytyneet!

Pojanäiti: Juhlanne kuulostavat kivoilta! Ja on ihanaa lukea juhlien ahkerasta suunnittelusta :--)) Kaikkien vanhemmat kun eivät panosta! [:)]

Suonenvedosta vielä lisää [:D]: Luin juuri tänään jutun, jossa mainittiin että kalsiumin puute voi aiheuttaa (eli jogurttia naamariin) ja luin, että venyttelyt ja jopa joku yrttijalkakylpy auttaisi (?)..
Jotkut yrtit syötyinä auttavat : anis, fenkoli, kamomilla, kumina, palsternakka, piparminttu ja timjami.. <-- Mutta kuka noita pelkästään söisi? :D
Pähkinöitä suositeltiin myös. Ja lämpimiä sukkia yöksi [:D]

Nyt saunaan ja sitten Kodin kuvalehden kimppuun!
 
Tänne heti rynnin, kun pikku iltapäivälevolle pääsin[:D][:D]

mä olen ihan sokerihumalassa..viuuuh vaan menee päässä[:D][:D]

Tein viitisen litraa raparperimehua, 2x raparperipiiraan ja suklaa-banaani-muffinsseja ison pellillisen- ette arvaa miksi mulla vähän soi päässä[8D][8D][:D][:D]- pitihän noita ny koemaistaa, tietty!
Ja vauvelikin tykkää- ainakin selainen jytä lähti käyntiin..
Taitaa olla mulla pelko persiissä, että sokereita pitää karsia testitulosten julkistamisen jälkeen..

Kiitos Milamariaa suonenvedeon vastaiseen sotaan vinkeistä!

Ja PojanÄiti siellä puuhastelee kanssa huolella- mä olen enemmän poikki lasten synttäreiden jälkeen, ku kaveireiden kanssa vietetyn illan jälkeen..joten tsempit sinne ja hauskoja pilleitä!
ööö..miksi sun pitää mennä neuvolalekurille?

Nyt valmistaudun elokuvailtaan ja -yöhön kullan kanssa, moikka!
 
Iltaa!

Puuh.. työpäivä takana ja huomenna edessä.... ei jaksa, ei kiinnosta!!!!! ARGH!!!!!!!!! Mieski lähti käymää Tampereella ja kotiutuu huomenna... Eli tää ilta menee tällä mammalla lukiessa/kutoessa/ TV:tä tuijottaessa ja tietty koneella ollen [:D] Ja sit mulla on pakastin täynnä jädeä ja tein eilen kuningatar-rahkaa, et sitäki meinaan popsia.. njamnjam... sitä sokerirasitusta odottaessa [;)]

Vieläkö muuten porukka on osallistumassa siihen 3.7 olevaan tapaamiseen? Kun mietin, että kuinka kauas ootte valmis matkustamaan, ni vois kattella välillä jotain tapaamisvaihtoehtoja [:)] Täl hetkellä taitaa olla etelä-voittosta noi vaihtoehdot, mut mietin, et pitäiskö kattella vähän tonne keskemmälleki, et oisko siellä jotain, et jos se ois ikään kuin "saman matkan" päässä kaikille [:)]

Kiva Kaika, ku oot tehny raparperipiirakkaa [:D] Mä just tos pari päivää takaperin yritin mun kaverii saada leipoo sitä ku mun teki mieli [:D][:D][:D] Ei kyl enää tee, mut sillo ois ollu ihanaa, jos ois saanu [:)]

Jännälle tsemppejä! Toivottavasti siellä ei mitää hätää ole [:)]
 
Huomenia mammat!

Taas tähän tyypilliseen aamuöiseen aikaan liikenteessä[:D]

Mamma_76lle Onnea vaunuista! Ei muuta kuin koe-ajamaan!
PojanÄidille+ perheelle mukavia bileitä!
Jännä: tsemppiä ja jaksamista!

May_L: Oon nyt ollut sen parisen vuotta poissa työelämästä, sairaslomalla. Tosin syy on täysin erilainen kuin sinulla, (sairasloma loppuu muuten huomenna ja oon sitten virallisesti työtön), niin sitä olin sanomassa, että oon ajatellut, että nyt nautin, kun sitten myöhemmin ei enää ehdi, kun toivottavasti äitiysloman jälkeen ammatinvaihto ja uudet työkuviot jossakin vaiheessa solahtaa paikoilleen. Mutta tän sairasloman aikana on kyllä käsitys itsestä ja työstä muuttunut, eikä enää pidä työtä niin tärkeänä kuin se aikasemmin oli. Yritän vaan sanoa, että ehtii niitä töitä tehdä myöhemminkin, mutta tämä hetki on tässä ja ainutkertainen, että nautitaan! Ja tuosta, että ei ajatuksen juoksu ole ihan samalla tasolla kuin ennen, niin miehellä oli tosiaan samanlainen tilanne aivoleikkauksen jälkeen, edelleen huomaa, että ei ihan kaikki vieläkään suju niin kuin ennen leikkausta, mutta pääasia, että toipuminen edistyy kuitenkin koko ajan ja vauhdilla näyttäisi meillä menevän eteenpäin.

Kaika: täällä on närästänyt jo tukevasti pidemmän aikaa, ärsyttävä vaiva. Rennietä popsin pahimpaan oloon, mutta yritän sitäkin mahdollisimman vähän ottaa.

Purri: Mie oon ainakin tulossa siihen tapaamiseen 3.7, kunhan vaan paikka saadaan sovittua.

Vaunuista vielä: Vaikka oon sanonut, että en kolmipyöräisiä haluaisi, vaan kunnon nelipyöräiset, niin nyt kun meistä tuleekin kaupunkilaisperhe, eikä lähiöperhe, mikä oli suunnitelmissa, niin oon tuossa iltalenkillä pariin kertaan törmännyt tosi kivan näköisiin kolmipyöräisiinvaunuihin ja toki kyttäsin niistä vielä mallinkin (huomaamattomasti)[:D] Gessleinin visionit tai futuret taisivat olla, vähän menee hinnaltaan yli sen, mitä oon ajatellut, mutta jos kerran molemmat tulevat mummit ja yksi täti haluaisi osallistua vaunujen ostoon, niin en kyllä ajatellut pistää vastaan, vaan käydä katsastaan kaupassa millaiset on ja jos on hyvät niin ne olisi sitten ne.

Pakollista valitusta: hiki, hiki ja varsinkin öisin hiki[:@][:'(][&:][&o]. Kun oon tällainen herkkäihoinen, niin kainaloitten iho on melkeestään rikki, kun on hikoillut niin paljon normaalia enemmän[:-] Äippä ehdotti, että kokeilisin talkkia ja sehän on auttanut[:D] Yksi hankinta vauvan tavaralistasta jo tehty, mutta taidan kuluttaa tuon purkin loppuun tän kesän aikana.

Pakkailut on melkein pakattu, vielä on kuitenkin paaaaljon tekemsitä. Tänään (aamu-unien jälkeen) alkaa viimeinen rutistus ja huomenna aamulla lähden tolla meidän kotterolla ajeleen kohti etelää, mies tulee tavaroiden kanssa perässä vasta 2.6. Nyt jo jännittää, muutto uuteen kaupunkiin, uudet kujeet jne. Toisaalta ihanaa ja toisaalta haikeaa.

Voisi vielä hetken koittaa unta, tosin oon vielä liian pirteä tai ylikierroksilla, etten vielä saa nukuttua...

Tahtoo raparperipiirakkaa[8D][;)]

Sateisen raikasta sunnuntaita!
 
Huomenta Huomenta!!!

Ukko se joutus lähtemään aamuyöstä kurvailemaan taas töitten pariin, ja eihän mun nukkumisesta taas mitään meinannut tulla, puoliska tunnin pätkiä [>:]
Taas menee jokunen yö pyöriessä, että tottuu rytmiin...
Heti piti aamutuiman tulla marisemaan tänne.

jännä: Olipas kurjia uutisia, toivotaan nyt vaan että kaikki on hyvin.Voimia teille kovasti paljon!! Tulethan ilmoittelemaan... *ihan huolestuin*[&:]

Kaika: Olet toteuttanut sen mitä minä täällä olen saanut vasta ajattelu vaiheelle.
Meillä kans on raparperia kasvamassa, ja katselin muutoma päivä sitten,että sieltä jo saisi ekat kiisselit ja piirakat :P Namskis!
Närästystä on täällä jo ollut, ja Rennietä silloin tällöin... Koitan vältellä kaikkea mahdollista, mikä vois närästää.(Ettei tarvis noita lääkkeitä popsia)

Vaunuista: [:D] Vai koeajoon... Ajattelin tänään pestä nuo päälliset, tulee sitten se tunne, että Ne On Meidän...Selitänkö taas höpöjä?

PojanÄiti: Joo-o, en voi muuta sanoa, kuin tsemppiä bileisiin.
 Kauhulla mietin meidän tulevia rippijuhlia, ja miten He**tissä selviän niistä, vai olenko jo laitoksella siinä vaiheessa...ei voi tietää.
Sukulaisille olen kyllä ilmoitellut,että pienimuotoiset kahvittelut vaan. Ihan jo juhlakalunkin toiveesta.Anoppi on "lupautunut" auttamaan...mutta se jää nähtäväksi..hmm[:-](Konfirmaatio Elokuun lopulla[&o])

HaniMami: En aijokkaan ostaa talkkia, perunajauhot on "luonnonmukaisempi" vaihtoehto [:D] Jos sitä nyt ylipäätänsä tarvitsee...
Mun pitäis aloittaa vaatteiden peseminen, ja sitten lajittelu koon mukaan, ja katsoa mitä vielä uupuu. Ja pari vaihtoehtokokoa kotiinpaluuseen pitää katsoa/shoppailla. Muutomat lakanat ja pinnissuoja. (jonka varmaankin teen lopulta ihan itse, kunnen todellakaan maksa siittä 40-60e)[;)]

ValiVali: On ilmoja pidelly, en tiedä kumpi on parempi turvonneet nilkat vai viiltävä kipu selässä(ja polvessa).
Kuumalla pystyy sentään jonkin verran kulkemaan puuskuttamalla, ja lieventämällä olotilaa kylmähauteilla. Mutta nämä kosteat ja kylmät ilmat..prkele! Iskias hermosärkyä ON aika kovaa sellaista, ja mun vanha polvivamma kettuilee siinä samalla. Kylmä/kostea ilma pahentaa mulla kipuilua, siks iskias vaivaakin enemmän talvella...
Eilen otin illasta lääkitystä, en olisi saanut nukuttua muuten.

Asiasta kukkakeppiin: Kuka Kekä katsoi eilen illasta sen Tuttisoturi (vai mikä se nyt oli) elokuvan?
 En ollut ennen nähnyt, ja oli musta ihan kiva perheleffa. Minä tietysti tirauttelin kyyneleitä muutomaan otteeseen... mutta sainpahan nauraakkin[:D][;)]

Jospas sitä saisi jotakin aikaiseksi tänään... Päivän jatkeita Mammat!!
 
Huomenia täältäkin suunnalta.

Mä oon pari päivää touhottanut tukka putkella että iltaisin oon ollut ihan naatti. Torstai-iltana oli pakko siivota kaikki romut pois lattioilta kun perjantai aamuna meille tuli siivooja. Mä inhoon siivoomista niin paljon, ja varsinkin ikkunoiden pesua, niin ollaan jo parina vuonna käytetty kaverin siivousfirmaa tekemään skeidat hommat. Oli ihana tulla perjnataina töistä, puhtaaseen ihanaan kotiin.

Eilen oli duunissa yhtä juoksua ja töiden jälkeen ei yhtään helpottanut, piha piti raikota kuntoon ja tuli siinä yksi kukkapenkkikin kaivettua. Illalla kun lysähdin sohvale kattomaan leffaa niin en meinannut päästä enää ylös. Veti ihan sikana tuolta alaselästä persiin kautta kinttuun. Onkohan tätä se Issias kipu??

Heräsin tossa 7 aikaan ihan järkyttävään suonenvetoon jalassa. Ikinä aiemmin en niistä ole kärsinyt mutta nyt oon allkanu ymmärtää miten joku saattaa jopa hukkua suonenvedon sattuessa. Kipu saa kyyneleet silmiin ja tekis mieli huutaa. Vähän oloa on helpottanut kun laitoin tyynyn jalkojen alle että sain kintut ylös. Vettä oon koittanu juoda, jugurttia syödä. Banaaneista en liiemmin välitä.

Pientä rentoilua tässä aamutuimaan, pitäisköhän oikein käydä saunassakin vaikka. Meillä on tänään perinteiset kesän avajaiset ja porukkaa on tulossa reilut parikymmentä. Pitäis vielä pari kinkkupiirakkaa ja coctailpiirakoita paistaa. Ja laittaa munavoita. Äiree onneksi lupasi tehdä kakun ja tuoda keksit. Saas nähdä mahdunko mihinkään mekkoon enää vai vedätänkö vileesti verkkareissa [:D]

Tulipa taas omaa napaa vuodateltua...
Mukavaa sunnuntaita kaikille, toivottavottaavasti paistaa aurinko
 
Huh! Nousipas taas stressi/shokkitasot pilviin.. Oltiin tulossa yhdeltä mökiltä ja nähtiin kun auto teki hätäjarrutuksen ja siintä pari kertaa ympäri ja ojaan katolleen.
Sillä hetkellä ei sillä tiellä ollut muita, joten mentiinkin heti siihen katsomaan ja kaikki oli onneksi kunnossa! Silti iski paniikki, koska ainahan se pahalta näyttää kun auto lähtee sillä tavalla heittämään kuperkeikkaa [:o]

Tänään taitaa olla pakko herkutella.. Oli niin ihania leivoksia huoltoasemalla ;D Voisilmäpullia ajattelin leipoa, vaikka tuolla pakkasessa kyllä on vielä vanhoja leipomuksiakin.

Tämä viesti taitaakin olla vaan itsestäni lörpöttelyä [:D] Vauva potki tänään ekaa kertaa tuntuvasti ylävatsaan ja luulin ensin, että kerkesin saada jonkun vatsapöpön. Nämä ei olleet miellyttäviä potkuja [:D]

Inhottavia nuo suonenvedot todellakin.. Toivottovasti löydätte helpotuksia tuohon vaivaan!
 
Myöhemmin: Pullistani tuli täydellisiä! Siis aivan taivaallisia, ehkä maailman parhaimpia! Olen tämän maailmankaikkeuden mahtavin leipuri <3 Tiedättekö muuten, että on suuren suuri nautinto syödä voisilmäpullia, _joista puuttuu sokeri kokonaan_! [:@] [:D] _Voisilmäsämpylät_, prkl. Tätä mokaa en olekkaan aiemmin tehnyt.
Niin, taitaa olla keskittymisessäni jotakin häikkää taas vaihteeksi. Kyllä ärsytti, kun oli niitä tehnyt mieli koko päivän ja olisin vielä käyttänyt niissä hedelmäsokeria tavallisen sijaan.
Söin kaksi sämpylää ja siihen päälle vielä kääretortun palan ja maistoin suklaatakin pitkästä aikaa.
No, tulipa syötyä!
 
Puuuhhh! juhlat ohi... Voisin vaikka itkeä!!!![:(][:D][:)]
Lapset ja aikuiset viihtyivät, kaikki meni hyvin ja ruoka ei loppunut.
Selkä toipuu varmaan viikon, samoin henki ja sielu.
lahjoja tuli miljoona, eikä mitään hajua mihin niitäkin tunkisi (ja tietty ihan hirveesti kaikkea turhaa joka ehkä vaivihkaa löytää tiensä roskakoriin yöllä[8|])... samoin juhlaruokaa on nyt kaapit pullollaan...

Nyt vielä iltapalaksi lihapullia ja voikkarikaakkua, en kerinny edes syömään juhlissa...

Kokeilen illemmalla jos kielenkannat irtoais enämpi... hillitön närästyskin.

öit.
 
Huomenta Päivää!!

OmaN: Tulipahan taas herättyä kukonlaulun aikaan..Mukelot on lähtenyt opinahjoon, ja vimppaa viikkoa viedään sitten alkaa kesäloma [8D]
Sainpahan minäkin tutaa viime yönä krampin pohkeessani, ja tänään tämä mamma menee shoppailemaan banaaneja, ja tarkistan voinko syödä noita magnesiumia, mitä meillä on jo tuolla kaapissa. On mulla ennenkin ollut, lähinnä nuo sisäiset kohjut pottuilee, niin olen niitten vuoksi ottanut magnesiumia.

Eilen tuli tapetoitua koko hemskatin päivä, YKSIN. Ei ketään apuun sillon kun tarvis, mutta anna olla, kun joku tarvii jotain/apua niin mun pitäs olla siellä vaikka kontaten!![:@][>:]
Meijän makkarin remppa jäi kesken, kun miehellä tulehtui oikea käsi, ja sai lääkekuurin. Oli aivan pakosta lepuutettava, että kykenee taas töihin. On sellainen työmyyrä,ettei hevillä jää saikulle.
Noh, nyt on 3 seinä tapetissa ja yks seinä ilman, kunnei päästy yhteisymmärrykseen tapetista joka siihen tulee. Eli ns. päätyseinän tulee tummempi kuvioitu tapetti, mutta... Noh, pikku hiljaa. Olis vaan niin mahtavaa päästä sisustamaan, ja Nukkumaan Omaan Sänkyyn![;)]

Niin ja kun olen tapaturma altis kaikelle millä voi itsensä polttaa, niin sainpahan pikku sähärin pistokkeesta eilen. Liisteristä märkä tapetti ja meikäläisen nakit siellä mälläämässä saksilla reikää pistokekohtaan...niin... Säikähdin niin jumalattomasti,että pääsi itku. Itkin kuin viimeistä päivää makkarin lattialla, ja höpötin vauvalle, ettei kai sua sattunut kulta. Sain mutoman potkun ja käpälöinnit, ja rauhotuin [:(][&:][:-][:)]Niin ja...
Leikkasin vinoon oven pielestä tapetin, ja siittä tuli aivan järkyttävän näköinen, ja taas mä pillitin...Sitten tajusin hetkosen jälkeen, että hemmetti! Tuohon tulee lista päälle, eikä se näy [:D]
Ehkä onkin parempi,ettei ukko kultani ole kotosalla, kun tämä mamma remontoi. Vois saada vasarasta tai ruuvimeisselistä.. [:D][;)]

Minzkuli: Se on just ihan sitä itseään. Salakavala, kun saattaa vetästä jalan alta yht äkkiä kesken kauppareissun [&:]

Milamariaa: Sinäkin leiponut pullia, meilläkin leivottiin jättisatsi viime viikolla, ja nyt ei ole kuin 2 pikkupussukkaa jäljellä pakastimessa. Röyh!
Mä en tarkoituksella laittanut niin paljon sokeria kuin yleensä, kun isäntä tahtoi kanelikierrepullia...
Huh, minkä shokin sinäkin olet joutunut kokemaan!! Nuo kolarit on aina tosi rajun näköisiä[>:]

PojanÄiti: Selvisit siis kunnialla pippaloista, voin kuvitella miten väsymys painoi sua eilen, ja silloin tuo itkukin tulee aikast herkästi... Mutta nyt se on hoidettu, ja vielä jäi sulle herkkuja. Nam! :P

Nyt aamupuurolle ja kotihommia
[;)]

Ps. huomenna jatketaankin pulinoita Kesäkuun Tuulahduksissa!
 
Takaisin
Top