Toukokuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo Windy, olen naikkarilla. Vedet meni lauantai iltana ja yöllä siirrettiin päksistä ampparilla tänne :sad001 Mutta tilanne onneksi olosuhteisiin nähden erittäin hyvä, ei supistele eikä kohdunsuulla ollut muutoksia la-su yönä. pelkona oli että lapsi lähtee heti syntymään ja nopeasti, kun edelliset edenneet niin haipakkaan ja käynnistynyt vesien menolla. Onneksi tämä kaveri ymmärtää, ettei ole kiire :rolleyes:

Mulla äitiysvapaat loppuu huhtikuun alussa, sit ois tarkotus pitää ainakin osa kertyneistä lomista. Tän vuoden kesälomaa kun en kerinnyt pitämään niin niitä onkin ihan mukavasti. Esikoisen kanssa olin muutaman kuukauden hoitovapaalla, mutta taloudellisesti oli sen verran tiukkaa et nyt se vaihtoehto täytyy varmaan unohtaa. Eli kesällä tai alkusyksystä ois sit tarkoitus palata töihin, riippuu vähän työkuvioista.

Mullakaan ei siis ole työpaikkaa mihin palata, joten se vaikuttaa aika paljon valintoihin. Edellisillä kerroilla on ollut sama tilanne, joten minä oon ollu se joka on ollu kotona, joka kerta siihen asti kun nuorin on 3v. Mies on kyllä kuulemma halukas jäämään kotiin lasten kanssa, mutta riippunee siitä onko mulla sitä työtä. Jokatapauksessa vähintään vuoden oon kotona ihan käytännön syistä (mm. imetys, jos vaan sujuu yhtä hyvin kuin aikaisemmin).

Meinaan mennä töihin kun lomat ja muut on pidetty näiden äitiysvapaiden jälkeen. En ole laskenu yhtään et mihin niitä riittää. Isä voi haluteessan pitää loput isyysvapaansa sitte ku oon lomalla tai erikseen. Ei ole viel keskusteltu niin pitkälle.

zeni löysinkin sitten tosta tuolta toisesta ketjusta.. kovasti jaksamisia sinne! ompa kuitenkin hyvä että uutta vettä kehittyy, jospa malttaisi vielä kasvaa aikansa!

Lomalla viimeinkin, voin ottaa iisimmin...:dance008
Jees, viimenen työpäivä takana... Seuraava sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. En edes itkeny töissä, vaikkei se kauhean kaukanakaan ollut. Ehkä tässä on vaan odottanu niin tätä vapaata, niin ei se niin haikealtakaan sitten tuntunu. Yhdeltä ihanalta työkaverilta sain pöllö-ensimukin ja norsu-unirievun :love7

Mä jatkan kotona varmaan aikalailla samaan tapaan, kuin esikoisestakin, eli palaan työelämään suunnilleen sitten kun bebe on 2v. Näin on ainakin ajateltu, katsotaan muuttuuko mieli vielä matkalla, kun on sitä sitten jo 4 vuotta oltu siinä vaiheessa kotona :dead: Mies saa varmaan juuri ja juuri jotenkin lutvittua ne isyysvapaat johonkin väliin, mut hoitovapaalle ei oo mitään mahiksia jäädä.

Jee, pääsin eilen kotiin :)

Libero, olin kaks viikkoa vuodelevossa paljon harkkasupisteluja(pari kipeetäkin) ja paineentunnetta alapäässä. Kohdunsuu oli auennut ja sisäsuu aukeaa rasituksessa. Vauva oli myöski laskeutunut, mutta luojan kiitos muutti asentoaan viikolla :) Nyt laittoivat pessaarin tukemaan suuta ja supististenestolääkkeet+vauva sai kortisonit ekoina päivinä. Näillä mennään ja lepo jatkuu kotona. Vauva voi syntyä koska vaan siis :) nyt viikkoja 30+1.

Mulla olis vielä 3viikkoa työharjoittelua, ei millään enää jaksaasi... :oops: Oon harkinnutkin että lopetan koko jutun, mutta en tiedä sitte miten teen... o_O

Hyvä, että Mimoza kaikki on nyt hyvin. :)nyt otat rauhallisesti ja lepäät, että vauva saa vielä kasvaa masussa :)

Päätin sitten lopettaa työharjoittelun :wideyed::grin mutta oikiasti tuntu niin raskaalta henkisestikkin... mutta nyt kun ei tartte mennä niin tuntuu että olishan sitä voinutkin:rolleyes: sinänsä vähä hävettää... kehtaako sitä kenellekkää kertoa etten jaksanut 3viikkoa :oops:

Musta ois kiva olla kotona lapsen kanssa pieempään, mut pakko alkaa suht aikasin hakee töitä. Mulla ei oo varsinaista oman alan kokemusta, joten työmarkkina-aseman kannalta ei oikein toimi olla valmistumisen jälkeen pitkään kotona. Toki voi olla niin, että oon sit joka tapauksessa pitkään työttömänä. Toisin sanoen, ei oo mitään suunnitelmaa. Mennään tilanteen mukaan. Miehelläki keväällä soppari katkolla.

Päätin sitten lopettaa työharjoittelun :wideyed::grin mutta oikiasti tuntu niin raskaalta henkisestikkin... mutta nyt kun ei tartte mennä niin tuntuu että olishan sitä voinutkin:rolleyes: sinänsä vähä hävettää... kehtaako sitä kenellekkää kertoa etten jaksanut 3viikkoa :oops:

Älä turhaan pode huonoa omatuntoa, mustakin tuntuu että voisin mennä töihin, mutta kun siellä alkaa ne supistukset ni muistan että miksi oon hakenut sairaslomaa. Mulla rasitti myös henkisesti työhomma kun oli huono omatunto ja etukäteen ressas jokaisen työpäivän raskautta ja sitä että PAKKO JAKSAA EI RASKAUS OLE SAIRAUS!!
Höpö höpö asenne tommonen, soitin neuvolaan sit ja kysyin että kuinka pitkälle pitää jaksaa että saa levätä niin sanoi että tuo on kyllä jo ihan viimesessä pisteessä, sairaslomalle nyt.
Toiset kykenee ja jaksaa, toiset ei. Toiset jaksais mutta ei raskaus anna periksi. Meitä on moneksi =)
Nyt nautit loppuraskaudesta täysin rinnoin !! :wav

Tarttee ettii joku hajustin ja tunkee se koiran anaaliin, voi hitto et se päästelee pahan hajuisia leijoja!:BangHead

Takaisin