Toukokuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla vauva on jo kyllä jonkun verran laskeutunu ja yöllä ei meinaa saada mitenkään hyvää asentoa. Pari kertaa yössä pitää mennä pissalle ja siinä vaiheessa aina jo sattuu sitten alavatsaan, muutenhan en oikein tuota tunnekaan että olis vessahätä, päättelen vaan siitä tukalasta tunteesta. :D Varsinaisia supistuksia ei oo vessakäyntien yhteydessä ollu, mutta muuten on alkanu nyt olemaan sillon tällön. Vauvan pääkään ei taida aiheuttaa mitään tuntemuksia, paitsi välillä se sitten tökkii kyllä aika imakasti tuonne häpyluun alueelle. Silmissäni nään vaan sen tökkäämässä etusormella oikein pistävästi, se on aina sellanen terävä, vähän kuin sähköisku. Mut ehkä se kuitenkin on se pää joka siellä tökkii.

Mulla laskettu 26.7. mut on ihan samanlaisia "tuskia". Välillä meinaa jäädä yöllä vessailut sikseen, kun pöntölle käydessä lyö kohtu kivikovaks :D Öisin herään kyljen kääntämiseenkin ihan noiden liitoskipujenkin takia, mut yleensä alkaa myös supistaa (harkkareita noi edelleen kyllä silti on, vaikka tuskallisia ovatkin).

La 16.7. ja harkkareita alkanu tulemaan paljon enemmän nyt. Just kylkeä kääntäessä (kiva kun muutenki hankala nukkua tai kääntyä) ja välillä muutoinkin. Toisinaan kävellessä ja joskus yöllä myös pissalla käydessä. Vauvan pää tuntuis olevan aika alhaalla jo. Ei varsinaisesti satu mutta tuntuu! Kävelyllä tuntu pikkulantiossa ja häntäluussa. En muista että ihan tällä tavalla ois tuntunu esikoist odotellesaa mutta voi olla etten vaan tiedostanut. Ainakaa niitä harjotussupistuksia..

Oonkohan mä jotenkin epänormaali kun noita supistuksia ei vissiin oikein ole? Mä oon ymmärtänyt että pitäisi pikkuhiljaa olla jo niitä kivuliaampiakin, mutta ei. Harkkoja käsittääkseni on mut harvakseltaan.

Mulla on LA 7.7. Nyt on vasta alkanut jomottamaan lonkkia ja alaselkää nukkuessa. Nukun pieniä pätkiä ja valvon pitkiä pätkiä. Vessassa ja juomassa täytyy käydä useasti tai muuten vaan herään virkeänä ja kuumissani. En ole huomannut missään vaiheessa supistelua. Välillä kävellessä tuntuu keskellä alavatsaa vihlaisu, varmastikin vauvan pää.

Ja liitoskipuja on kyllä toisinaan. Vihlomista lonkilla / nivusissa tai alavatsan molemmin puolin.

Ekat 1,5h makuulle käynnistä saa vessassa rampa. Sitten vissii rakko tyhjä oikeesti. Ja loppuyön pötköttää tyytyväisenä vaikka selälläni ja nukun sikeesti aamuun. Painaa kyllä alas mutta taitaa olla turtunut jo.

Oonkohan mä jotenkin epänormaali kun noita supistuksia ei vissiin oikein ole? Mä oon ymmärtänyt että pitäisi pikkuhiljaa olla jo niitä kivuliaampiakin, mutta ei. Harkkoja käsittääkseni on mut harvakseltaan.
Ei kuulu olla mitään kivuliaita harkkareita. Ei miullakaan ole ollut mitään juurikaan sillä saralla. Liitoskipuja kyllä välillä.

vessassa ramppaamista 4-7kertaa yössä :/ lähinnä alkuyöstä enemmän... joskus saa hyvin unenn reissu jälkee mutta joskus menee kauemmin.. välillä havahtuu kun supistaa ja pitää vaihtaa asentoa.. tai sit närästää pitää saada lääkettä.. la 9.7

La myös 9.7. Kerran yössä vessareissu,mut enemmän se asennon vaihto sängyssä yöllä herättää kun ei meinaa hyvää asentoa löytää,höh! Supistuksia harvoin, mutta alapään vihlontaa päivittäin. Sellasta joka saa pysähtymään ja kiroilemaan kivusta... Notnice!

Mulla oli ekaa oottaessa ekat supistukset, kun Alko syntyä. Sitä ennen ei mitään. Nyt sama, vähän ilkeitä noi liikkeet tekee häpyluuhun, mut ei kyl oo supistuksia. Ei ees niitä harjoitussupistuksia. Eikä huoleta ;) ja la 29.6.

la 5.7. ja on kyllä tukaloitunu nuo yöt. en voi nukkua kun vasemmalla kyljellä jollon vasen reisi tulessa hermopinteen vuoksi, mutta selällään ahistaa ja oikeella kyljellä vasen lonkka on sitte todella kipeä vaikka millä tukis. vessassa käyn kerran yössä ja se on yleensä kivuliasta kun vauvan pää alhaalla ja rakko kerkee täyttyä liikaa ennen ku herään. päivällä ei tuossa ongelmaa jos pääsee ajallaan vessaan. samasta syystä vatsa on koko ajan tosi turvonneen ja inhottavan tuntunen ku koko ajan vähä ummettaa kun vauva kivasti tiellä.. hikoilulta oon vielä säästyny. kipeitä ja ei-kipeitä suppareita on ollu pitkään niin paljo päivittäin etten oikeen kiinnitä niihin enää huomiota. tekevät mitä tekevät, alkaa olla tässä vaiheessa minulle jo ihan sama :D

Yöllä ei ole nukkumisessa ongelmaa vessareissuja on kyllä 2/yö, supistuksia ei ole ollut yhtään. Enkä ole siitä yhtään huolissani, itseasiassa helpottunut, jos tulisi supistuksia edes harjoitus, pelkäisin ennenaikaista synnytystä, vaikka tiedän niiden olevan normaaleja ja kuuluvan asiaan.

Onkohan turvallista levittää tota voltaren forte geeliä miehen selkään, kun paukkaus selostees sanotaan että viimmeisellä kolmanneksella ei saa käyttää, mutta kerkiääköhän se imeytymään sormista kuinka nopeasti? :confused:

Onkohan turvallista levittää tota voltaren forte geeliä miehen selkään, kun paukkaus selostees sanotaan että viimmeisellä kolmanneksella ei saa käyttää, mutta kerkiääköhän se imeytymään sormista kuinka nopeasti? :confused:
Onko mitään muovihanskoja (tai vaikka muovipusseja), mitkä voisit varmuuden vuoksi laittaa käsiin?

Itestä tuntuu että ei kai se ehdi niin paljoa imeytyä siinä ajassa. Mutta toki jos ihan varman päälle haluaa ottaa niin hanskoilla levittää. Ite levittäisin kyllä ihan käsin ja pesisin saippualla heti pois

En mäkään usko, että ehtii juurikaan imeytyä, jos heti levityksen jälkeen pesee kädet. Mutta jos löytyy, niin voihan varmuuden vuoksi käyttää niitä hanskoja.

Höh. Täällä alko taas sellaset möyrimiset ku mies ei oo paikalla. Yritänpä sitten kuvata sille tuota mahan liikkumista, mutta mistä ihmeestä tuo tietää tuolla masussa että minä kuvaan ku heti hiljeni. Ehkä minä muutaman just erotettavan liikkeen sain videolle mut siihen se jäi..

Takaisin