Toukokuun törinät

elmeri soititko? mitä sanottiin, selvisitkö säikähdyksellä?
 
Aavistelen, että mulle pidetään huomenna vauvakutsut.. Mies on puhunut ainakin viikon, että menee heittämään frisbeetä silloin. Kaveri on kysellyt minkälaisesta kakusta tykkään,mille oon allerginen jne. ja huomiseksi se leipoo, kun sille on tulossa vieraita. Niin ja mies lupasi imuroida tänään! Luulen että ne vieraat on tulossa mulle, joten voisin itsekin vähän siivota.. ;-) Tekis mieli kysyä mieheltä onko ne huomenna, mut en viitsisi pilata toisten yllätystä.
 
Soitin joo ja sainkin ajan heti. Proteiini ja verenpaine oli ok, joten ei pitäis olla hätää. En vaan keksi mitä tolle turvotukselle vois tehdä, oon kokeillu kaikki poppaskonstit vedenjuonnista ananakseen ja käyn lenkillä, nostelen jalkoja ja niin edelleen. Mutta outoa tosiaan se oksentelu :O Aamulla oksensin muutaman kerran, ja sen jälkeen ei ole ollut mitään. Uskalsin äsken jo syödä leipää, eikä ainakaan vielä ole tullut ylös.
 
Mulla tuota turvotusta tullut kans nyt viimeisen viikon aikana jo niin että huomaa. Jaloissa varsinkin. Eilisessä neuvolassa sain satikutia painon noususta koska tullut nyt viikko tasolla "liikaa". Mutta terveydenhoitaja sitä mieltä että nyt tuo turvotus näkyy niissä lukemissa. Nyt juonu omasta mielestäni kunnolla vettä mutta kiva kun saa alvariinsa juotsa vessassa... Mutta lämpö tekee tepposet. Ja ens viikolle luvattu vieläkin lämpimämpää :)
 
Mulla auttoi aavistuksen ananas ja mansikat tuohon turvotukseen. Ja vettä pitää juoda todella paljon kun on näin lämmin, litran saa kuulemma lisätä normaaliin. Tyyny ollut sängyssä petarin alla jo pitkään, että saa nukuttua jalat koholla. Ja sukat kannattaa heivata jorpakkoon, jos vaan suinkin pystyy, mulla ainakin pahensivat vaan asiaa.
 
Turvotuksenehkäisymansikat vedetty nassuun. ..... puoli kiloa :smiley-ashamed008:thumleft


Ja ps. ..niille huolestuneita (kuten kaupantäti, joka ihmetteli kuin uskallan ulkomaisia syödä)
Juu u ..mansikat oli hollantilaisia, mutta minäpä leikin vaikka sen syömisen ajan että oon hollantilainen:cool14
 
Muokattu viimeksi:
Koska hollannissahan varmasti kastellaan paskavedellä marjat. Parempi kun syöt vaan perunoita.
 
Vasta luki lehdessä että tuoreita marjoja voi syödä huoletta kun vaan huuhtelee, pakasteet on erikseen. Ja tosiaan ilmat on lämmenny ni turvotuksii tulee varmasti senkin takia nyt..
 
Soitin joo ja sainkin ajan heti. Proteiini ja verenpaine oli ok, joten ei pitäis olla hätää. En vaan keksi mitä tolle turvotukselle vois tehdä, oon kokeillu kaikki poppaskonstit vedenjuonnista ananakseen ja käyn lenkillä, nostelen jalkoja ja niin edelleen. Mutta outoa tosiaan se oksentelu :O Aamulla oksensin muutaman kerran, ja sen jälkeen ei ole ollut mitään. Uskalsin äsken jo syödä leipää, eikä ainakaan vielä ole tullut ylös.

En tiiä onko hyötyä tästä tiedosta mutta mulla nousee tosi monesti ruuat takas suuhun asti eli siis laattana.. ei oo tullu ulos asti mutta pelkään niin kovin oksentamista että estän sen viimeseen asti jos suinkin vaan pystyy :D
Myös vesi saattaa tulla ylös takasin. Oon ajatellut asian niin että syön / juon liian "nopeesti" (ihan normaalia tahtia) ni ruoka /juoma ei pääse kulkemaan reittiään normaalisti koska kohdun kasvu siirtää muita sisälmyksiäni ja pistää ne ahtaalle -> ruuansulatusjärjestelmän toiminta muuttuu (hidastuu tässä tapauksessa). Ylösnousu voi tapahtua pian syönnistä tai vasta tuntienkin jälkeen..

Ja turvotusta on, kauhee jano myös. Juon 3l tai enemmän nykyisin vettä päivässä koska auttaa myös närästykseen HETKELLISESTI (rennietä vedän jo niin paljon että aiheuttaa vatsan puruja)
 
Mulla nousee myös herkästi tällä hetkellä tavaraa ylös, mutta nyt tuli ihan semmonen yhtäkkinen tosi paha olo ja kivistys vatsaan niin että oli pakko yökkiä ja sitten tuli ihan kunnon yrjöt pariin kertaan. Onneks ei ollu mahassa muuta kun pari lasia vettä ja kuppi vihreetä teetä..... Ja sen jälkeen ei tosiaan mitään yrjöjä/vatsakipuja/ripulia :O
 
Kasvihuoneista on ensimmäisiä Suonenjoen mansikoita saatu, varmaan etelämmästäkin jo. Hinta on varmasti kohdallaan. Harson alta tuskin vielä mitään saa kun kevät on ollut niin kylmä.
 
SeEnsimmäinen kantsii sitä vesimäärää kumminkii miettii vaik janottaaki, kolme litraa on kyl aika maksimi, varsinki jos nesteitä tulee ruuasta. Voi tulla vesimyrkytyskin vaikka olis mite raskaana. Ja liika vesikin pöhöttää ku kudokset ei ime nesteitä. Munuaiset kuormittuu. Suolojakin pitäs lisätä jos juo hirveesti vettä, muuten niitä häviää liikaa elimistöstä
 
Muokattu viimeksi:
eipäs näy suomalaisia mansikoita missään ? eks ennen oo ollu jo tähä aikaaa ? muistanko väärin

Nummelan sittarin pihalla oli myynnissä soomalaisia! :)

Yomanda, mulla oli ne virtsakivet ni lääkäri päästi sillä ehdolla kotio et juon 4(!!) litraa vettä päivässä. Ekat päivät join, sit luovutin (oli paha olo) ja tiputin 2 litraan. Just äsken kirjotin johki ketjuun et tarttee vaihtaa osa vedestä vichyyn :)
 
elmeri tuo kuulostaa ihan samalta kuin oma tee-episodini tuossa taannoin.. muutaman lasin olin vettä kerenny aamulla juoda, sit teetä kuppi ja eikun äkkiä oksentaan tosi rajusti. tuokin jäi siihen yhteen kertaan, loppupäiväkin meni ihan ok. vauvat ei tykkää teestä? :wink
 
Nummelan sittarin pihalla oli myynnissä soomalaisia! :)

Yomanda, mulla oli ne virtsakivet ni lääkäri päästi sillä ehdolla kotio et juon 4(!!) litraa vettä päivässä. Ekat päivät join, sit luovutin (oli paha olo) ja tiputin 2 litraan. Just äsken kirjotin johki ketjuun et tarttee vaihtaa osa vedestä vichyyn :)
Joo, se vesimyrkytys raja on vissii 5 litran paikkeilla, mut aikamoista jos neljäki pitäs juoda.. Vichy on hyvä :) varmaa se tuossaki hommassa on et yhtteen suuntaan ku kumartaa ni toisee pyllistää :wink pysyy kivet poissa mut voi tulla muita ongelmii :wink .. Miul ainaki suonenvedot lisääntyy kesäsin ku tulee juotuu enemmän vettä, juuriki niiden suolojen takia..

Ooh, kohta saa mansikkaa :P
 
Joillekkin ilmesest sitä turvotusta vaan tulee helpommin vaikka kuinka yrittäis ehkästä. Varmasti vielä paheneekin kun alkaa kunnon helteet. Mä oon täl viikol ainaki ollu huomattavast turvonneempi vaikkei se lämpötila nyt niin paljoo oo vielä noussu.
 
Te kellä on kuun alussa laskettuaika, niin kuinka tukalaa on nukkua öisin ja kun menette pissalle niin supisktaako sen jälkeen etenki yöllä. Sattuuko teitä vauvan pää jo alapäähän?
 
Te kellä on kuun alussa laskettuaika, niin kuinka tukalaa on nukkua öisin ja kun menette pissalle niin supisktaako sen jälkeen etenki yöllä. Sattuuko teitä vauvan pää jo alapäähän?

Nukkumisen kanssa on niin ja näin monesta syystä, joka kerta kylkeä kääntäessä herää. Supistuksia ei ole tai sitten minä olen vaan niin pihalla etten niitä tajua. Pää välillä tuntuu aika alhaalla mutta ei varsinaisesti koske. La 7.7.
 
Takaisin
Top