Toukokuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi aikaisia ja kiirehtiviä naperoita! Toivotaan, et pienet pysyy sisällä mahd pitkään!

Täällä vauveli on alkanut "porautua" alemmas tai muuten vaan pyörii ilkeästi. Kohta ei sit kävellä enää, mikäli menee kuten viimeksi.

Siis heinäkuiset on kyllä nyt tosi kiireisiä, niin moni meinaa syntyä jo nyt. Taitaa tässä muutama kesäkuinen ellei toukokuinenkin jo tulla.. Pitäisi varmaan kohta tehdä ketju syntyneille. Tsemppiä vaan kaikille tuleville äideille<3 lapset ovat aina ilo odotti sitten ensimmäistä tai kymmenettä :)

Täällä ei magnesiumhoidosta oo puhuttu mitään, mutta mulla on sen verran viikkoja takana et voi olla et sen takia mulle ei oo siitä puhuttu. Ja hirmuisen paljon tsemppiä Toinen, toivottavasti pienokainen malttaa pysytellä vielä masussa ja kaikki menee hyvin. Onneks viikkoja on jo tuon verran takana.

Oon kans miettiny syntyneiden ketjua, voisinpa vaikka tehdä sen ( kunhan pääsen läppärille) ja päivitellä ku muutenki oon niin riippuvainen tästä foorumista x)

Tsemppiä Mimakille ja Toiselle ♡

Oon nyt lukenut paljon imettämisestä ja keskusteluja siitä.. tuntuu siltä että ihmisillä on tosi jyrkät ja negatiiviset mielipiteet niitä kohtaan jotka eivät ymmärrä imetystä julkisilla paikoilla. Itse varmaan kuulun ainakin vielä osittain niihin jotka eivät imettäisi julkisilla paikoilla esim. ravintolan ruokapöydässä. Mutta mitäs mieltä te ootte imetyksestä julkisilla paikoilla? Musta tuntui vielä hyvin kaukaiselta ajatukselta ja sen toki näkee sitten kun vauva on syntynyt miten sen homman hoitaa. Tällä hetkellä oon sitä mieltä, että jokaisessa paikassa olis hyvä olla imetysnurkkaukset.

No sepä olis Jenpi ollut varsinainen yllätys :hilarious: Juu ei onneksi sitäkin vielä tähän :grin
Voi hurjaa Toinen! Toivottavasti ei mitään tulehdusta nyt tule eikä vauva ilman käynnistystä haluaisi ihan vielä tulla. Ehtisi ainakin kortisonit vaikuttamaan. Tsemppiä!
Mäkin tota syntyneiden ketjua jo mietin, mutta en halunnut vielä perustaa kun en kuitenkaan jaksaisi päivitellä, vaikka ihan foorumi riippuvainen olenkin :bored: Kiva jos Mimoza otat huoleksesi :grin
Olen imettänyt ja aion imettää julkisesti. Sen pystyy tekemään huomaamattomastikin kun on imetyspaita (harso tarvittaessa). Kukaan ei koskaan ole tullut valittamaan, ja olen imettänyt niin uimarannalla kuin ravintolassa ja kauppakeskuksen käytävälläkin. Toki jos on erikseen lastenhoitohuoneessa imetystilat, niin menen sinne, mutta vessaan en suostu menemään. Jos jotakuta ravintolassa häiritsee että imetän pöydässä (mahdollisesti tai todennäköisesti harson suojassa), niin menköön ite sinne likaiseen vessaan syömään. Tottakai pyrin ottaman toiset huomioon enkä tietenkään tarpeettomasti paljastele ja katson tilanteen mukaan missä on sopivaa imettää (esim. hautajaisissa menin ihan suosiolla toiseen huoneeseen kesken kahvin).

Oon Zenin kanssa samoilla linjoilla. Ainakaan likaiseen vessaan en lähde vauvaa imettämään, eipä siellä muutkaan syö. Toki aina muut huomioiden ja tilannekohtaisesti, mutta mä en näe mitään pahaa julkisessa imettämisessä. Varsinkin jos ei tee sitä koko rintavarustus paljaana. :)

Nimenomaan, ei sitä tarvitse imettää niin, että koko maitobaari on kaiken kansan nähtävissä :) Itselle se oli/on vierasta noin muutenkin, mutta yhtään ei kyllä häiritse vaikka joku muu niin tekee :) Harva edes kiinnittää imettäjään huomiota, jos hiukan harsolla suojaa.. Tosiaan monessa kauppakeskuksessa on jo hyvin varustellut lastenhoitohuoneet, niin aina sitä vauvankin kannalta mieluummin käytti rauhallista tilaa, mutta aina vauvan nälkä ei katso paikkaa eikä aikaa..

ite en halua imettää yleisesti, mutta sama mulle jos joku muu tekee niin.. mielummin valitsen reitit yms että on mahdollisuus imettää muualla. ei mua haittaa jos on pelkkiä naisia jossaki kylässä mutta ei ikinä tulis mieleekää esim. anoppilan sohvalla imettää ku talossa paljon miehiä. kotona tietenkin oman miehen kanssa voin rauhassa imettää musta aivan eri asia. mutta tää asia on just semmonen mistä voi olla nii montaa erimieltä, yks aika tökerösti mulle sano että kyllä sun mieli vielä muuttuu ku vauva tulee ja suoraa sano että et sä noin voi ajatella.. nohh ehkä mieli voi muuttua mutta tuskin arvot muuttuu. mutta vapaus asiasta tää on mun näkemys asiasta

Kotiuduttu, naistenklinikalta. Kätilö sai kunnon käyrää supistuksista ja sitten alkoi yrjöily. Nyt taas vaan lepoa . Nyt pitää kirjata supistukset aika ja kesto. Kohdun kaula oli ihan siisti vielä. Pahinta on et suppaa ihan kokoajan

itse en varmaan imetä julkisilla paikoilla kuin pakon edessä. Minusta se on jotenkin sellanen intiimi äidin ja vauvan välinen hetki joka ei kuulu muille kuten ei kroppanikaan. tietenki pakkotilanteita varmaan tulee eteen. jotenki tostakin on tehty joku hirveä numero nykyään, ihmisillä on aivan liikaa aikaa kun porisevat moisesta suuntaan tai toiseen. enkä nyt tarkota asiasta keskustelua vaan sitä että pitää mennä kiihkoilemaan ajankohtaisohjelmiin yms. jos on niin sinut asian ja kroppansa kanssa niin imettäkööt vaikka rinnat paljaina minun puolestani, mutta tämä älämölö mitä asiasta pidetään alkaa vähitellen ärsyttää :p

Onpa kiva lukea Toisen kuulumisia! Vähän jo pelkäsin pahinta, kun ei pitkään aikaan kuulunut. Hurjasti tsemppiä loppumetreille, toivotaan, että kaikki menee hyvin!
Kuten myös tsemppiä mimakille, eiköhän se ihan hyvin suju jos ei suuria huolen aiheita ole esitetty :)

Ihan uskomatonta miten kiireessä kaikki heinäkuiset on! Iteki alkanu nyt tosi paljon enemmän kiinnittää huomiota oloon, yhtään en tee jos tuntuu häijyltä ja nyt ihan sama vaikka lihoisin tonnivalaaks kuhan ei käy huonosti.

Helmimeri, tosi törpösti sanottu munkin mielestä. Ihan kun sulla ei olis oikeutta olla tuota mieltä, eihän se muille kuulu ja kai se vauvakin huomaa jos sä olisit tosi hermostunut ja epämukavana imettäessä. Parempi sillon suunnitella tosiaan menot niin, että on rauhaisa hyvä paikka missä olla :)

Mä itse aika samoilla linjoilla kun useat, jos siitä imetyksestä ei ite tee numeroa niin tuskin siihen moni kiinnittää huomiota. Ehkä kuitenkin esim kylässä ollessa mieluiten menisin tyhjään huoneeseen rauhaan, ihan että vauvakin saa keskittyä. Täällä kaikilla on aina 1-2 vierashuonetta, joten ei liene ongelma tämä :D

Mä kerran imetin ravintolan ruokapöydässä(harso edessä kyllä joo) ja huomasin miten nuori naistarjoilija ihan järkyttys eikä oikeen kunnolla enään meitä sen jälkeen palvellut, sama joku pariskunta kattos vähän pahana. Jos mä olisin alkanu jotain tuttipulloa kaivelemaan ja maitoa lämmittään niin sen jälkeen kellään ei ois enää ruokarauhaa ollut, meiän poitsu oli semmonen vauvana(ja edelleenki) et ruokaa oli saatava heti ja nälkä tuli ihan yhtäkkiä ja varottamatta muuten hirvee raivari mikä ei helpolla loppunut. Helpompi siis oli tunkea tissi suuhun :). Joku vois miettiä et kannattaaks sit ravintolaan ottaa kersaa mukaan mut ei kai sitä kukaan nyt halua neljän seinän sisäl olla.
Yleensä yritin ettiä valmiiks semmosen pöydän mikä ois ees vähän suojassa ja ruokkia pojan ennen sitä mut silti saatto nälkä tulla vaikka oli just syöny :)

itse yritin/yritän seuraavallakin hoitaa imetykset kotona, ennen lähtöä, mutta jos toisella tulee nälkä esim. kesken ostosreissun, en kyllä paljoa kysele mielipiteitä vaan tissi suuhun..(tietenkin imetyspaidan ja suojan alla)
Mutta itse koen, että ei se vauva tiedä missä ollaan kun nälkä iskee, enkä koe oikein paeta minneen vessaankaan, toisaalta monessa paikassa on lastenhoitohuone,jossa muka lepotuoli, missä onkin paljon mukavampi imettää, kuin kovalla aulan penkillä.. Joten kyllä suosittelen katsomaan myös lastenhoitohuoneen varustuksen, oman ja vauvan mukavuudenkin takia =) Mutta jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Enkä paheksu ketään, joka imettää julkisesti =) Itseä hiukan naurattaa kun toiset menee niin vaivaantuneeksi, kun esim. kaverin luona aloin sitä rintaa kaivaa esiin :D ihan kuin heitä varten sitä esittelisinkin

Takaisin