Toukokuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiedä miten jaksaisin jos työ olisi fyysisempää (nostelua tai kantelua tai yhtään enemmän juoksemista paikasta toiseen) kun nyt jo väsyttää tämä omakin työ. Lähinnä työaikojen takia. Alkaa nämä kellonympäripäivät todella painaa.
Vielä pitäisi jaksaa pari viikkoa, mikä tarkoittaa 12 työpäivää. Ehkä sitä on nyt vaan siksi erityisen poikki kun on 10 päivän työputki takana. :P Tosin muutaman vapaapäivän jälkeen on sitten se 12 päivän putki edessä :D niistä viimeiset 7 menee vielä 24/7 systeemillä. Olenkohan nyt ihan loppuun asti tätä ajatellut...

Ei auta. Jaksaa jaksaa. Onneksi ei ole ollut vielä mitään suuria vaivoja tästä raskaudesta. Oon päässyt helpolla tähän saakka.

Hei tytöt tytöt tytöt tytöt kohta on kesäkuu!! :P

Joo fiilistelyt oli pakko vetää, mut ihan asiaakin siis kysyttävää on. Omaako kukaan mun lisäksi aurinkoihottumaa? Mulle on tullu ehkä nyt neljänä kesänä käsivarsiin aika pahat aurinkoihottumat (sitä ennen oli 10-vuotiaana turkissa). Nyt ne tuli vähän myöhemmin eli ei ihan ekasta tatsista aurinkoon ni toivoin että raskaushormonit ois blokannu ne. Eipä blokannu ja nyt kutittaa. Onks kellään mitään tietoa/kokemusta miksi se tulee ihmiselle? Hoidan sitä nyt mm. ihorasvalla ja aftersunilla kun en ole enää aktiivisest auringossa. Huuhtelen tietty eka. Helpottaa kutinaa, ei muuta vaikutusta.

Mä oon ymmärtänyt, että aurinkoihottumaan ei ole oikein mitään syytä. Mulla tuli yhtenä kesänä kanssa käsivarsiin. Se oli sen yhden kerran vaan, jännä.

Tää on nyt ihan jälkijunassa teille muille, mutta kattelen tässä just näitä viisukarsintoja uusintana, kun tulee inhimilliseen aikaan.. Niin tuota, olihan toi Suomen biisi vaan yksinkertasesti huono. Liekö vähän säälipisteillä pojat päässyt edustamaan, hieno kokemus tietysti heille, mikä on varmaan kivempi kun joku paskapopparin keskivertoveto tuolla :p No juu. Hauska dokkari muuten se noista pojista tehty, hyväntuulisia veijareita :)

Miul on kans parina vuonna tullu nyt aurinko ihottumaa ja oletan et miulla reumalääkkeet on herkistäny ihoa sille, tosin oon aina ollu myös herkkä palamaan. Mie oon hoitanu sitä kortisoni voiteella ja vältelly sit aurinkoo ku ekat tulee, myöhemmin kesästä ei onneks ole tullu.. Oon myöskii parina vuonna syöny karoteenii mikä on auttanu.. Mut nyt ei sitä uskalla ottaa

Mulla tuli aurinkoihottumaa kasvoihin ekan kerran kolme vuotta sitten. Paksut ja jokseenkin röpelöiset läiskät poskipäissä joita kutitti sikana! Noin viikossa ihottuma meni ohi, välillä piti rasvailla yms. Kerran tein sattumalta havainnon, että mun metallisankaiset aurinkolasit edesauttoi ihottumaa kun linssien ympärys ns. poltti mun kasvojen ihoa. Nyt oon käyttänyt vain muovisankaisia aurinkolaseja ja se on auttanut + isot suojakertoimet :)

Mulla on tullut teini-iästä saakka aurinkoihottuma joka kesä niistä ensimmäisistä viikoista kun olen auringossa ollut. Kortisonivoiteella on rauhoittunut ja allergialääkkeellä. Ja sitten kun se paranee, ei tule enää loppukesästä mistään aurinkomäärästä. En myöskään pala.. Saa nähdä miten nyt käy.. Tuleeko vielä pahempana kuin yleensä, vai onko tämäkin semmonen vaiva joka vaan katoaa nyt raskauden aikana multa kokonaan :D

On kyl nii ärsyttävä vaiva tuo aurinkoihottuma, mut onneks tosiaa yleensä niil ekoil kutinoil selviää.. Ettei tarvii koko kesää hiihtää suojavaatteet päällä

Mulle sanottiin alkuraskaudessa että kortisonivoidetta ei sais käyttää.. muistankohan ihan väärin? Käyttääkö joku? :)

^Mulle ainakin just naikkarilla annettiin :eek: Saan ihottumaa ihoteipeistä... :meh:

Ai mutjoo, siis hydrokortisonivoidetta se oli. Mulla ei kyl oo mitään käsitystä onko ne sama asia....

sitä hydrokortisonivoidetta just meinaanki :)

Hydrocortison on turvallista myös raskausaikana jos ei käytä pitkiä aikoja ja laajoille alueille.. Mutta kortisonivoiteethan muutenki pitäs levittää aina vaan siihen kohtaan mikä oireilee eikä käyttää pitkään kun ohentaa ihoa.

Beetakaroteeni valmiste on mulla ainakin estänyt ihottuman. Söin sitä myös n.1 kk raskausaikana kun oltiin thaimaassa. Lääkärin mukaan väliaikaisesti voi syödä jos hyöty on suurempi kuin haitta. Vaikka onkin luontaistuote ja a-vitamiinin esiaste.

Apuaaa ku jännittää! Tänään varmaan käynnistetään synnytys, tulehdusarvot nousussa.
Eilen illalla lopetettiin supistuksen esto lääkitys.
Menen ihan paniikkiin kun ajattelenkin synnytystä. En pelkää supistuskipuja kun esikoinenkin syntyi vain ilokaasun voimin.
Pelkään nähdä niin pienen vauvan, mitä jos ei käykkään itkemään synnyttyään?!
Pelkkä ajatuskin tuosta saa miut iha lukkoon! :(
Tänään viikot 32+2.

Onnea matkaan Toinen! :) Ymmärrän huolesi, varmasti pelottaa, mutta yritä pitää mieli positiivisena, sieltä tulee pieni mutta pippurinen vauva!! :) <3

Paljon tsemppiä Toinen! Kylläpäs tosiaan on heinäkuun vauvoilla nyt kiirettä maailmaan. <3 Itsellä olis vielä neljä työpäivää jäljellä, sitten kesälomalle ja äitiyslomalle. Jaksaa jaksaa... :D

Takaisin