Toukokuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin oon huomannu, että äitipolilla merkataan liikkeet aina vaan yhdellä +. Tuskin tarkoittaa sitä, että liikkeet tai syke olisi vähäisiä/huonoja, vaan ennemmin kun ultralla katsottu, niin on vaan laitettu että näkyy/tuntuu.

Mä jostain luin, että tuo käytetäänkö yhtä vai kahta plussaa enemmän, riippuu aika paljon paikan toimintakulttuurista. Eli ei kauheasti kerro mitään.

Hirveetä kyllä kkatjan tapaus :( Eihän tollasessa tilanteessa olisi varmastikaan mitään ollut tehtävissä, vaikka olisikin tiennyt mitä oikein tapahtuu.. Hyvä tosiaan, että olet saanut purettua ajatuksia ja tunteita. Vertaistuki varmasti parasta mahdollista.. Hurjasti voimia teille :Heartbigred

huomasin omasta neuvolakortista että siihen asti kunnes aloin ite tuntea liikkeet, th laittanut aina yhden plussan, ja sen jälkeen aina kysynyt minkä verran liikkunut ja kun meillä vilkas kaveri ni laittaa kertoman perusteella aina kaks plussaa nykysin. mutta liekö sit hoitaja kohtasia nuo käytännöt :)

Varmaan tosiaan eri hoitajat merkkaa eri tavoin. Mun neuvolakortissa on jätetty tyhjäksi silloin kun en vielä tuntenut liikkeitä, yksi plussa kun kerroin tunteneeni ekat liikkeet ja sen jälkeen aina kaksi plussaa, kun oon kertonut liikkeitä tuntuvan usein.

Onneksi itse tunnen liikkeet päivittäin, olisin muuten enemmänkin huolissani tuosta yhdestä plussasta.. Sikiön sydänääniä ei kuunneltu ollenkaan, siksi mietin tuota merkintää.. Tähän mennessä on aina ollut 2x + kummassakin.. Onneksi Zeni tuossa sanoikin, että äitipolilla merkitään vain yhdellä. Tässä kun äitiyskorttia tutkin, huomasin tosiaan, että siellä käydessäni on merkattu vain + liikkeisiin, vaikka syke on ollut ++.. En nyt kanna tästä sen enempää huolta. On tässä muutakin murehdittavaa...

Tsemppiä Mimaki! Kaikki menee varmasti hyvin :) Millon sulla ne vedet menikään?

mimaki tykkäys siitä että ens viikolla sinä oot jo äiti, kuinka ihanaa ja hienoa! voi että kuin lähellä se on jo meillä kaikilla, onnea matkaan itse kullekkin!

Oliko täällä muille joilla ennenaikaisuuden uhka puhuttu magnesium hoidosta vauvan neurologisia vaurioita estämään? Mulle sitä suunniteltiin vielä pari iltaa sitten kun oli niitä kipeitä supistuksia, mutta täällä oltiin sitä mieltä, että ei ole enää näillä viikoilla hyötyä o_O
Ja lääkäri oli nyt sitä mieltä, että jos vauva alkaa tulemaan tai crp nousee, niin enää ei synnytystä viivytetä, vaan vauva saa tulla. Hassua miten eri tavalla nää menee eri paikoissa, tosiaan sillon kipeiden supistusten tullessa oli jo supistuksen estolääkkeet tulossa, mutta sitten helpotti...

Voi apua, mimaki tsemppiä matkaan ja onnea jo nyt!! voi hitsi ku mä oon onnellinen sun puolesta jo etukäteen, uskon että kaikki menee hyvin :thumleft !! :love7:Heartred

Täällä eilen illalla alkoi lapsivettä tihkumaan.
Onneksi sisko pakotti klinikalle näytille kun itse olisin laittanut pään pantiksi että on vain valkovuotoa kun oli kuitenkin limaa paljon seassa!
Nyt sitten jäin tänne makaamaan, antibioottia suoneen ja kortisonit vauvan keuhkoja kypsyttämään.
Toivotaan ettei tulehdusta nosta tai muuten kiireelliseen sektioon.
Kotiin en enää pääse masun kanssa.
Viikko tai kaksi maksimissaan seurataan ja sit käynnistellään.

Viikot tänään 31+6 ja painoarvio vajaa 1900gr.

Pelottaaa! :/

Ompas nyt moni joutunu jo osastolle.. Tsemppiä kaikille ja ketkä joutuu kohta synnyttämään ni toivotaa että kaikki menee hyvin :) nythän kuitenki ollaan jo turvallisemmilla viikoilla

Oijoi Toinen, voimia sinne! Toivottavasti vauva jaksaisi vielä muutaman viikon kasvaa ja että tulehdukset pysyisivät kurissa!

Kiitos! <3 Ahdistaa ja pelottaa ajatus et parin viikon päästä iha viimeistää on vauva maailmassa.
Onneksi on silloin 23 viikolla jo ekan kerran annettu kortisonit ja nyt uudet niin lääkäri uskoi että pitäisi olla keuhkot jo ihan ok kunnossa pikkuisella. :)

Takaisin