Toukokuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen todella pahoillani kkattja.

Lämpimästi suosittelen Käpy-ryhmää facebookissa. Meitä on siellä monta lapsensa menettänyttä.

Huoh...ZZzzz...vaivaako ketään muuta unettomuus?? Ei kiva yhtään ku herää pisureissulle ja sitte joutuu pyörii pari tuntia sängys ja ei tuu uni...pakko nousta ylös et muut saa nukkua....Viimeksi oli tällaista väh'än ennen synnytystä....

Kkattja

Kyyneleet valuu...ei ole edes sanoja tämmöiseen, halauksia, voimia ja jaksamista <3 :'(

Mansuliini, vaivaa :grumpy: Saan nukutta (tarkasti) 6 tuntia ja sit herään eikä uni tule enää. Pari tuntia pystyssä ja sit vois taas vedellä toisest 6 tuntia. Harmi kun täällä on niin kauhee meteli koko ajan (nytkin), ettei voi kunnon päivätorkkuja ottaa :sour:

Mutta ehdoton parannus tämä 6 tuntia on siihen, että vielä viikko sitten nukuin parissa yössä yhteensä sen 6 tuntia! Olohan on melkein levännyt aamuisin :joyful:

Hyvä jos joku nukkuu kuuski tuntia. Ite heräilin viime yönä taas vissii tunnin välein ja edellisenä nukuin varmaan tunnin. Oli kiva mennä aamuvuoroon. Asentoo on pakko vaihtaa ku muute puutuu joka paikka. Ja se heräily on joka öistä

Yomanda, aivan kuin olisin ite kirjoittanut! Tosiaankin vähän pintapuolista nukkumista, kun jatkuvasti heräilee asennonvaihtoon. Mutta vaikuttaa kuitenkin, ettei nämä huonosti nukutut ja lyhyeksi jääneet yöt väsytä samalla tavalla kuin ennen raskautta. Päivällä kuitenkin tuntuu hyvin jaksavan.

Täällä vähän sama kun Carolalla. Ei juuri huomaa vaikutusta vaikka yöt tulis nukuttua huonommin, tosin illasta väsyttää, muttei sit kuitenkaan tartte nukkumaan mennä sen aikaisemmin ku ennenkään. Tulee tosiaan ehkä nukuttua se max kaks tuntia putkeen ku pitää vaihtaa asentoa ja sitten pyöritään ku uni ei tuu heti. Välillä miettii että onko yön aikana nukkunu muuta ku sen pari tuntia kun tuntuu että koko ajan vilkuilee kelloa.

Sen verran pitää tarkentaa, että se 6 tuntia ei tule kerralla täyteen, vaan ihan vähintään kahdesti pitää käydä vessassa ja kerran kaksi herää muuten vaan. Kuuden tunnin jälkeen ei vaan tule uni enää.

Minä herään joka hemmetin kerta kun pitää kääntää kylkeä. Vessassa ei onneksi tarvitse tavata (koputetaan puuta), mutta turhan lyhyiksi tuppaa unet jäämään. Illalla kun ei uni tule vaikka kuinka väsyttäisi. Kai sitä kroppa alkaa valmistautumaan valvomiseen jo näin etukäteen. ,)

Mulle tulee uni iltaisin suht helposti, ja alkuyöt nukun hyvin, vaikka heräisin niin nukahdan heti uudestaan. Aamuyöt sen sijaan... Vessahätä herättää aina jossain vaiheessa, ja sen jälkeen nukahtaminen on työn ja tuskan takana. Välillä vauva potkii tai sillä on hikka, välillä lonkkaa särkee, välillä on nälkä tai jano, välillä muuten vaan uni ei kerta kaikkiaan tule. Valvon käytännössä joka yö pari tuntia, ja olen joutunut jäämään sairaslomalle, työnteko univelkaisena ei kerta kaikkiaan onnistu. Kotona ollessa oloa helpottaa se, että voi nukkua aamulla pidempään (jos aamuyön valvomisten jälkeen uni tulee vaikka kuudelta, herätyskello ei pakota ylös seitsemältä), tarvittaessa on mahdollisuus päiväuniin ja keskittymiskyvyn puute ei haittaa samalla tavalla kuin töissä.

Täälläkin nukutaan katkonaisesti. Kaks kertaa yössä on vessatauko, mikä alkaa jo vähän ärsyttää, sillä vessa on alakerrassa kun makkari on yläkerrassa.. Ja jokainen kyljenvaihto tietysti herättää. Se mikä ei herätä on vauva...
Neuvolatäti sanoi tänään mulle, kun jotain katkonaisesti öistä mainitsin, että se on osaksi hormonijuttujakin. Kroppa valmistautuu pikkuhiljaa siihen katkonaisen uneen mitä on kun vauva on syntynyt.

Ja kuten muutamalla muullakin, niin minulla ei päivällä väsymys ole kuitenkaan mitenkään suurempi kuin ennenkään. Tosin oon koko elämäni ollut vähän huono nukkuja, ja olen siihen tottunut. En osaa siitä stressata. Nukun sitten kun on siihen tilaisuus ja uni tulee. Saa nähdä miten tämä asenne muuttuu kun on vauva maailmassa :D

Mie odotan nyt et kaks viikkoo on ohi ja työt loppuu ni sit voi tosiaan nukkuu millo haluu. Nyt jos aamuvuoron jälkee ottaa päikkärit ni illal ei saa unta. Muuten kyl ei ole nukahtamisongelmia. Mut se yö heräily on ehkä sikski nii rankkaa ku tietää et jos herää ni ei saa taas hetkeen ehkä unta, ni tavallaan siit tulee oravanpyörä. Onneks on noit iltavuorojaki ni voi aamusta nukkuu jos yöllä on valvoskellu

Ja mieki oon aina ollu huono uninen mutta miulla se unettomuus kyl kiristää hermoja ja välillä on väsyny.. Joskaan ei aina

täälläkin uni katkonaista, hyvin kyllä tulee mutta heräilen aina asentoa vaihtaan. sillon yleensä aina joku kipu tai jomotus herättää niin et saa kylkeä vaihtaa. vessassa ei yleensä onneks tarvi käydä ku kerran yössä, mutta sillon tuntuuki sitte että rakko räjähtää..

Uuh! Alaselkä on niin kipeä, että meinaa jalat lähteä alta :arghh: ..päivät on melko tuskaisia ton reilu puoltoistavuotiaan kanssa kun pitää nostella jokapaikkaan.. :inpain: Mies tekee 12h päiviä töissä ja koirakin tarvii lenkkejä.. Puh.. Miks sillon kun apua tarttis, sitä ei mistään saa? :sad001

Unet täälläkin pätkittäisiä, nukahdan kyllä helposti onneksi.. Siis sen jälkeen kun olen käynyt pissalla noin kaheksankytkuustuhatta kertaa! :mad: Tuo selkä vaan herättää aina kun asentoa vaihtaa.. Panadol-kuurilla mennään ja perjantaina neuvolaan rutisemaan.. :inpain:

Vauva ruvennut hikkailemaan kovasti :happy: joka päivä vähintään kerran jossain päin hytkyy.. :happy: ..ja oon aika varma, et täällä ollaan poikkitilassa :wideyed:

Kalaäiti & Kyytiläinen 32+6 (jestas!!:wideyed:)

Hei!
Minut saa täältä potkia pois!
Ei vaan kertakaikkiaan ehdi kirjoittelemaan.
Mukavaa jatkoa kaikille ja tsemppiä loppumetreille!

Takaisin